Tékozló Homár

Hogyan lehet 3850 10%-a 1080?

2011.06.27. 11:23 | jackyll | 83 komment

Érdekes matematikai anomáliát fedezett fel Bucekpapa a MÁV-nál, amikor 90%-os kedvezményű jegyeket vett a minap. 2. osztályra sikerült

Ez év június 17-én másodmagammal utaztam Bp. Déli pályaudvarról Balatonmáriafürdőre. Mivel a velem utazó hölgy vak, ezért mindkettőnknek 90%-os kedvezményt tartalmazó, menettérti jegyet váltottam 1. kocsiosztályra. Ezért fizettem 4320 forintot. Már úton voltunk, amikor elkezdtem utána számolni a jegy árának, és igen meglepett amikor azt az eredményt kaptam, hogy a teljes árú jegyekért 43200 forintot fizettem volna, ami a szolgáltatás színvonalát illetően horribilis összeg lenne!

Éppen ezért már haza érkezve felkerestem az online jegyvásárlási felületet, és érdekes dologra bukkantam: az említett útra szóló teljes árú jegy 2. kocsiosztályon 3080.- ft, 90%-os kedvezménnyel 310.- ft. Ez korrekt. Az 1. kocsiosztályra 3850.- ft a teljes árú jegy, a 90%-os kedvezménnyel viszont 1080.- ft!

Na ez az összeg vajon hogyan jött ki? Időközben megváltoztatták a matematika szabályait? Nem hiszem, sőt ezt a viselkedést a vásárlók megtévesztésének nevezik, és jobb helyeken súlyosan szankcionálják, éppen ezért a 2780- Ft-os jegyár különbözetet szeretném vissza kapni a vasúttársaságtól (egyelőre a panaszos levelemre várom a válaszukat).

A megoldás egyszerű, bár sajátos logikát követ. A MÁV a teljesárú 1. és 2. osztály közötti különbözetet mindenképpen bevasalja, így valójában csak 2. osztályra érvényes a kedvezmény:

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az első osztály többlet menetdíja mindig teljes áron fizetendő, abból kedvezmény nem adható, azaz a másodosztályú menetjegy árának kedvezménnyel csökkentett összege plusz az első osztályú díjkülönbözet teljes összege fizetendő.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

labi 2011.06.27. 11:28:17

Nagyon egyszerű, az első osztályú felárra (ami 770 Ft) nem jár kedvezmény.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.27. 11:29:06

Így van. Az első osztályért pengetni kell. Ez van. Mint pl. az IC jegyre se vonatkozik a kedvezmény. Szóval a leveledre nem fog érdemben válaszolni a Máv, mert most kivételesen nekik van igazuk. Pedig a Máv egy mocskos szar!

Napalm 2011.06.27. 11:30:50

Mintha lenne a MÁV -nál első vagy másodosztály!!! Itt csak 10-ed és 20-ad osztály létezik...

labi 2011.06.27. 11:32:47

Jaja, aki urizálni akar annak fizetnie kell. Ic, meg helyjegy, 1. osztály meg anyámkínnya.

Én spec 1. osztályra semmi kedvezményt, hanem csak teljesárú jegyet adnék, így szerencséje mindenkinek hogy nem vagyok vasutas. :)

zsiráffff (törölt) 2011.06.27. 11:32:48

Látod, látod, harmadosztályon kellett volna utazni, akkor már a MÁV fizetne neked :)

KecskeDotyi 2011.06.27. 11:35:30

Nem ismerni a kocsiosztály-különbözeti (kok) létezésést....

dr. Aullah 2011.06.27. 11:39:40

Első osztályon 90%ossal? Na az ilyeneket kitiltalnám onnan... menjenek csak szépen a másodosztályúval. Aztán meg még sírnak is...

England win The Ashes! 2011.06.27. 11:42:08

Pedig régebben nem így volt (8-10 éve), akkor járt a kedvezmény az első osztályra is. Igaz, én diákkedvezménnyel utaztam, a 90%-osnál nem tudom, mi volt akkor a helyzet.

@Aki a zsiráfotszereti: A MÁV úgy cakompakk harmadosztálynak felelne meg más országokban. Egyszer Bp-ről Győrbe utaztam. Nemzetközi vonat volt, rajta MÁV, illetve CFR (Románia) szerelvényekkel. A MÁV ún. 1. o. kocsijai tele szeméttel, kosszal, sörösdobozokkal az üléseken (gondolom, az is közrejátszott, hogy a bunkók már nem tudták hova dobálni a cuccot, mert a kuka vagy hiányzott, vagy nem volt kiürítve), 2. o. még rosszabb állapotok. A román 2. o. kocsik, annak ellenére, hogy szintén lehettek olyan 20-30 évesek, szépen ki voltak takarítva.

Mylady 2011.06.27. 11:42:46

@labi: Tudod, az első osztály az a szint, ami már közelíti az elfogadható szint legalját. Lehet, hogy nem ér oda hamarabb, mint a másodosztály, ráadásul pont ugyanannyi helyen áll meg, DE! sokkal kevesebben vannak és az aljanép* tutira nem ül oda. Ez nagyon sok pénzt megér, hidd el.

* kéretik nem félreérteni! <> mindenki, aki másodosztályon utazik

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.27. 11:43:52

@Aullah: Ha kifizeti, miért ne? Csak ne sírjon, hogy kifizettetik vele a különbözetet. Meg azért se,, ha kommentekben ekézik. Egyébként a MÁV honlapján elég egyértelműen le van írva:

Idézet: A 48/2007 (IV.26.) GKM rendelet 1. § (8) értelmében: „Vasúti személyszállításnál a kocsiosztály különbözet összege megegyezik a teljes árú első és a második kocsiosztály díja közötti különbséggel.” A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az első osztály többlet menetdíja mindig teljes áron fizetendő, abból kedvezmény nem adható, azaz a másodosztályú menetjegy árának kedvezménnyel csökkentett összege plusz az első osztályú díjkülönbözet teljes összege fizetendő. Tehát a Hungary Card szelvényfüzetében található első osztályú kupon esetében a fizetendő ár: az adott viszonylatra szóló másodosztályú jegy 50%-a + az adott viszonylatra szóló első és másodosztály teljes különbözete. Az esetleges félreértésekért elnézést kérünk.

dr. _mmm_ 2011.06.27. 11:44:45

Inkább nem mondok semmit. Nem szeretném megbántani a posztolót..

KecskeDotyi 2011.06.27. 11:55:00

@Dr Jozef Vengloš: És a MÁV tehet róla, hogy a sok büdös paraszt teleszemeteli a kocsit. Persze....
Nem tudom, nekem IC-n másod osztályon sosincs semmi problémám, csend van, légkondi, lehet nyugisan aludni, valahogy sosincs ott büdös ember, meg ilyenek. Gyorson másodosztályon meg meg kell nézni, hogy hová ülsz. Személyre meg nem szívesen szállok fel. De egy évben kb egyszer járok vonattal, szóval szerencsés vagyok.

juhaszvik 2011.06.27. 11:55:51

a matek egyszerű: a különbözetet, vagyis 90%-os kedvezmény esetén a 90%-ot is ki kell fizetni, csak nem a kedvezményezettnek, hanem az államnak. nem gondolhatja senki komolyan (ezek szerint mégis), hogy az adófizetők pénzén fogják valaki elsőosztályú utazását fizetni, csak azért, mert neki ahhoz van kedve. ha már rábíztam magam valaki segítségére, akkor hagy ne éljek már vissza vele.
(egészen más kérdés, hogy a szolgáltatás mennyit ér)

LouiS 2011.06.27. 11:59:21

A megoldás az első kommentben. És nem is értem, hogy miért háborog az illető. Majd az adófizetők tartják el a kedvezményezett utazókat, sőt, fizetik az első osztályt is. Esetleg ingyen repjegy nem kéne?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.27. 12:07:13

Az volt már, hogy kocsiosztály-különbözet?

Géza, kék az ég! 2011.06.27. 12:08:44

Ezért kell mindig a MÁV-nál 2. osztályra kérni a jegyet és ők ugyanezért nem adnak lehetőleg oda, mondván: megtelt, csak első osztályra van még hely.

Mondjuk, szinte semmi különbség nincs az első és a másodosztály közt: ugyanaz a személyzet, ugyanaz a koszos, ótvar járműpark, ugyanaz a szocialista mentalitású szemlélet: minek sietni, úgyse számít az a néhány perc, menjen kocsival, aki siet! Csődtömeg a MÁV, bezzeg sztrájkolni sosem restek!

England win The Ashes! 2011.06.27. 12:09:06

@KecskeDotyi: Nem. De ha kiürítenék a szemeteseket, egy picivel kevesebb barom szemetelné tele.

Bár, ki tudja? Lehet, hogy már csak hagyománytiszteletből is mellé szórnák a cuccot.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.06.27. 12:09:07

"90%-os kedvezményt ... fizettem 4320 forintot. Már úton voltunk, amikor elkezdtem utána számolni a jegy árának"

:))))

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.06.27. 12:10:23

@Géza, kék az ég!: "szinte semmi különbség nincs az első és a másodosztály közt"

Egyszer próbáld ki! A másodosztályon 8 ülés van egy fülkében, az lsőn 6.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.27. 12:16:28

Az 1. és a 2. osztály között 1 év a különbség.

Gastroger 2011.06.27. 12:18:48

@atpijkamo: na, ez nekem is fura.. Kicsit lassan esett le neki.. :)))

juhaszvik 2011.06.27. 12:24:26

@Sün‼: az pénzben kifejezve mennyi? és százalékban? :)

egyébként ma miért csak olyan posztok vannak, amikről lepereg a WD 40?

uni1002 2011.06.27. 12:29:33

@Géza, kék az ég!:
Teljesen egyetértek, 1500Ft-bánta, hogy hazudott a nyugatiban a pénztáros, és megvetette velem az elsőosztályú pótjegyet, amire nincs kedvezmény.
A vonaton derült ki, hogy félig üres a szerelvény...

esef 2011.06.27. 12:36:38

@atpijkamo:
kivéve ahol nem. van 6 személyes fülkés 2.osztályú kocsi is

KecskeDotyi 2011.06.27. 12:46:10

@uni1002: Lehet, h ahol te felszálltál, ott még üres volt. De pl valaki utazik Miskolcról Pestre. Szeretne venni egy másodosztályú jegyet. De pl Mari néni már megvette előtte Hatvantól Pestig. Akkor a csókának szívás van, mert nem mondhatod neki, hogy Hatvanig üljön Mari néni helyén, aztán csak onnantól fizessen az első osztályért. Hanem neki már csak az maradt, hogy végig az elsőn megy.

Ezért van az, hogy már 1 hónapra előre is helyjegyet foglaltam néha.

Géza, kék az ég! 2011.06.27. 12:50:28

@atpijkamo: "szinte" - ott van

No igen, ha a CFR-től átvett kocsikat (selejtezett) nézed, akkor vörös plüss ülések, ha a DB-től (szintén selejt), akkor kék vagy halványzöld, esetleg a javítóban rágányolt akármilyen színű üléshuzat, "közepesen koszos" árnyalattal. Már mennyivel jobb, mint a zöld egyenműbőr?!

@uni1002:

Miskolcról jöttem Pestre, onnan a keserű tapasztalat :D Régi trükk ez, csakúgy, mint a "két helyjegyet adunk el egy helyre, aztán hülyén bámulunk a reklamáló utasra" című.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.27. 12:52:02

@juhaszvik:
Pénzben und %-lékban kifejezve egyértelműen a 100 a helyes válasz.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.06.27. 12:54:14

én kérek elnézést a keserédes szóviccért, de ha vak az illető akkor ő csak a fizetéskor látja az első és a másodosztály közötti különbséget...

esef 2011.06.27. 13:12:27

@Sün‼:
Te Sün, hol maradt a "Dél van!"?

2011.06.27. 13:27:08

ez meg milyen homáros poszt, nem történt semmi átverés, ez a máv szabályzata, a posztoló a hülye. Minek ezt hirdetni !!???

megamenn 2011.06.27. 13:54:16

Ha a másodosztályra kérsz jegyet, akkor oda kell, hogy adjanak, hiszen az osztályok közötti 6/8-os kényelmi állandó, csak a személyvonatokon nem adja ki a 10%-ot, így a meglévő helygradiens többnyire 0,7 alatt marad, ami viharmentes utazást jelent.
A posztoló kérdésére nagyon egyszerű a válasz: az első osztály többlet menetdíjából SOHA nem adható kedvezmény. SOHA!! Érted??? SOHA!!!
A magasabb jegyár pedig indokolható, hiszen az első osztályon Jávor Pál, Fekete Pákó vagy maga Mága Zoltán a kalauz. Ünnepnapokon Dobó Kata.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.27. 14:02:15

@esef:
Az alvállalkozóm belesz.rt a ventillátorba.

@Kulics:
Az haggyán, de még igaz is!

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.06.27. 14:08:57

Hát meg a lánctalpas, jó édes anyádat fogsz te fillérekért első osztályon utazni! Amúgy nem volt nagy matek: az 1080 forint úgy jön ki, hogy 310 forint a 90%-os kedvezményű jegyed (mellesleg kapja be az állam, amiért ezt osztogatja), és 770 forint az első és másodosztály közötti különbözet.

Add össze!

Tirpák.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.06.27. 14:34:41

A MAV-nal az elso es a masod osztaly kozott csak a kosz merteke a kulonbseg.
A vonat ugyan annyit kesik az elso es a masod osztallyal is.

BTW
Aki a MAV-nal elso osztalyu jegyet vesz az sikeres ember nem lehet.

esef 2011.06.27. 14:41:03

@Sün‼:
Ugye ezért már bent matatsz neki ott hátul?
Legyen ekSün! :)

bekbórd! 2011.06.27. 14:41:48

és ha jól sejtem, a büfékocsiban is teljes áron számolták a kaját. felháborító.

bekbórd! 2011.06.27. 14:46:16

le volt legalább olajozva a vonat rendesen?

SALE Kálmán 2011.06.27. 15:14:40

MÁVnál nem szabad első osztályra váltani jegyet, kivéve ha IC. Annál megéri, ott már az olyan luxusszolgáltatások is benne vannak, mint a szappan a klotyeszben.

SALE Kálmán 2011.06.27. 15:16:07

@Darren79: Az első osztály teli van tirpákokkal, ugyanis az összes máv alkalmazott ingyen utazik első osztályon, családostul.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.27. 15:25:38

@Aullah: Az első osztályon főleg ingyen utaznak. Vasutasok, rektorok, stb.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.27. 15:27:05

@SALE Kálmán: A Nyíregyháza környéki tanyabokrokban élő szorgalmas és tisztességes szlovákok (tirpákok) között egyre kevesebb a vasutas. Mi a bajod velük?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.27. 15:31:56

A Horn-bérletet meddig fizetjük még a nyugdíjasok helyett?

SALE Kálmán 2011.06.27. 15:40:56

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Általában zsigeri gyanakvással tekintek azokra az egyedekre, akik szállóigévé váltak:)

Nem hiszem, hogy egy komplett népre érdemes ezt a szorgalmaséstisztességes kis jelzőcsokrot alkalmazni. Mindig van szorgalmasabb ugye, meg tisztességesebb aki nem annyira szorgalmas, stb.

SALE Kálmán 2011.06.27. 15:42:05

aki=de

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Ne aggódj, nemsokára úgyis megszűnik.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.27. 15:48:19

@SALE Kálmán: Eddig hány valódi tirpákot láttál? (Nem, én nem vagyok az.) Felénk "szállóigekén" és a 'büdös' eposzi jelzővel teljesen más népcsoportokat emlegetnek. Az egyik gazdagabb, a másik szegényebb, mint a valamikori többség...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.27. 15:50:35

@SALE Kálmán: Ideje már. Pedig szegény megboldogult elméjű még az ingyen repülőt is megígérte részegen a nyugdíjasoknak, talán Pakson (bár még akkor is normálisabb volt, mint rendszeresen bérmálkozó utódja)...

SALE Kálmán 2011.06.27. 15:55:59

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Olyat, amelyik nagy betűkkel kiírta volna magára, hogy az? Nem.

A magam jelzői nekem is megvannak a magam tapasztalatai alapján, de azok nem publikusak. Akikre szerintem te gondolsz, azok most éppen pont nincsenek benne.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.27. 16:01:07

@SALE Kálmán: Nem, hanem olyanra, aki "őslakos" nyírségi tanyabokor-lakó (vagy onnét származó), gyakran többé-kevésbé "tótos" családi névvel. Többségük evangélikus.
Nem az éhes proletárokkal téveszted össze őket?

/Egyébiránt én most a 3,14nákra gondolok, meg a cicikre, de nem a publikusokra...

GáborSzeged 2011.06.27. 16:03:49

Ez kár volt ide,hisz tudjuk,csak 2. osztályon jár kedvezmény!!!
Akkor nézi meg mennyit fizet,mikor már úton van,ha okosabb,akkor már utazás előtt megnézi a neten,mennyi az annyi!!!

SALE Kálmán 2011.06.27. 16:25:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Ebben az esetben nem, de valahogy nem érzem, hogy hiányoznának. Különben, a názárénus nekem mind egykutya.

Én cicákra gondolok, a ciciket viheted.

Píter 2011.06.27. 16:26:05

A Máv-nál annyiban különbözik az 1. és a 2. osztály, hogy az 1. osztályra drágább a jegy, ezért ott általában van hely leülni (excluding karácsony, húsvét és egyéb piros betűs ünnepek). Az 1. osztályú kocsik ugyanolyan mocskos, kosztól ragadó szeméttelepre való sz*rok, mint a 2. osztályúak.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 16:36:47

"Már úton voltunk, amikor elkezdtem utána számolni a jegy árának, és igen meglepett amikor azt az eredményt kaptam, hogy a teljes árú jegyekért 43200 forintot fizettem volna,"

Ha ezt tíz másodpercnél tovább tartott kiszámolni (a leírás alapján igen), akkor komoly gondok vannak IQ szintben!:)

Mylady 2011.06.27. 18:12:24

@Dr Jozef Vengloš: Nemrég volt szerencsém egy kifejezetten nyugati országban eltölteni pár napot és vonatozni egyet (kettőt). Minden tiszta, mindenki kulturált, tök jó. Ámde. Egyik vonatozás alkalmával a szomszédba leült egy fiatal pár. A lány először megevett egy cornetto típusú jégkrémet, aminek a papírját nemes egyszerűséggel az ülés és a vonat fala közé gyűrte. Aztán felbontott egy dobozos sört és leöntötte vele az ülést. Utána hosszasan sminkelt, minek során kiborította a púdert (bele a sörbe). Már magamban megállapítottam, hogy jé, magyarok, mikor meghallottam, hogy a helyi nyelvet beszéli.
Hülyék mindenhol vannak (csak nem mindegy, hányan).

SALE Kálmán 2011.06.27. 18:39:20

@Mylady: Nem lehet hogy magyarok voltak, csak tudtak helyinyelvül? Esetleg vegyes házasság?

Megdobbent 2011.06.27. 19:51:26

Mekkora faszok vagytok. Ez a par pont nem erdemtelen 90%-os, hanem egy VAK es a kiseroje. Ugyhogy marad annyi, hogy nem vagja fejbol, hogy a kocsiosztaly kulonbozet nem kedvezmenyes. Na bumm.

megamenn 2011.06.27. 20:48:51

@Megdobbent:
Azzat te csak hiszed ! Tuti, hogy a pirolízis előtt nem szerelik ki a sínetet a sütőjükből, előfizetés nélkül neteznek az okostelójukkal, és a profiban vesznek szar biciklit. Kihagytam valamit ?

igazságos 2011.06.27. 21:08:18

@KecskeDotyi: persze, találkoztál te már ilyennel a Máv-nál? Mert én nem.

ghck 2011.06.27. 21:28:24

A posztolót már lehet? Hülye vagy! Vagy ez volt már?

Mylady 2011.06.27. 22:02:02

@igazságos: Pedig létezik. Én mindig úgy vettem jegyet a vonatra (mikor még vonatoztam), hogy másodosztályú jegyet kértem és hozzá a különbözetit elsőosztályra. Mert minden kedvezmény csak másodosztályra szól. Ilyenek a különböző százalékos kedvezmények + a munkáltató kötelező költségtérítése (80% ha jól emlékszem). Ja, meg felénk amúgyis csak így lehetett, mert útközben át kell szállni és azon a mellékvonalon csak másodosztály létezik.

Szóval igen, létezik.
Csak kevesen tudják. Mint még jópár extra dolgot. Pl hogy az utazást meg lehet szakítani (pl köztes állomáson le lehet szállni várostnézni, majd később továbbutazni), csak kell szólni az állomáson és pecsételnek a jegyre (vagy adnak valami cetlit)

KecskeDotyi 2011.06.27. 23:01:26

@igazságos: Még az elótt is ismertem, h ott dolgoztam volna. Több száz embernek magyaráztam el, h mi az, de a parasztja nem érti, mert nem akarja megérteni, csak adjam már a jegyet, mert siet. Igen? Akkor rohaggyonel és ne értse az egészet, majd írogasson panaszt is, amit szintén én vettem fel...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 00:32:19

VIP kabint, fűszoknyás felszolgálólányokat, táncos-zenés műsort nem szeretnél 10%-os áron?
hát B+! ha nem értenéd: BASZD MEG!

hogyrohadnaleakövetelőzőbuzija!

ez az a rohadék fajta amelyik bejön a műhelyembe és ki van akadva, hogy a Józsiszomszédnak miért számoltam kevesebbet ugyanazért a melóért?
azért drágám, mert a Józsiszomszéd tizenéve minden problémájávaal hozzám jön!

húúúúúúú de ki tudok akadni a követelőző köcsögökön... boccs. nem törlöm vissza. szívből jött.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 00:34:44

@Mylady: megint tanultam valamit. köszönöm.
nem mintha oly sokat ülnék tk járművön (huszonéve nem voltam), de eccer jól jöhet.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 00:48:55

@salapapa: végigolvastam a kommenteket.
lám, nem vagyok egyedül... mégsem kérek elnézést! 8)

England win The Ashes! 2011.06.28. 01:13:45

@Mylady: Olyat én is láttam, hogy a háromfős társaság leszállt, a sörösdobozokat meg fent hagyták a kisasztalon.
Sosem állítottam, hogy máshol nincsenek gyökerek. Csak Magyarországon ők vannak többségben.

(Egyébként két különböző angol városban is láttam olyat, amitől leesett az állam: a végállomáson felszállt pár ember, és elkezdték takarítani a kocsikat. :) )

SzilviBarack 2011.06.28. 09:03:47

Fogyatékkal élő ne utazzon első osztályon, úgyse tudja megfizetni, ne menjen nyaralni, a rehab. járadékból vagy a rokkantsági nyugdíjból ezt úgyse tudja megfizetni!
Tisztára luxusban éltek!

Amúgy nem.

Boo 2011.06.28. 09:57:44

Ezérttartittezazország...már a MÁV-nak is igaza van. Felháborító :X

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 10:03:14

@Sün‼: Rokonom?
@Dr Jozef Vengloš: Én is láttam olyat, Tornanádaskán és Budapesten.
@SzilviBarack: Már miért ne tudná, vannak kurva gazdag fogyatékosok is, nem is kevesen, elég, ha megnézed a 10 millió forint feletti értékű autókat: amelyik nem céges tulajdonú, annak a nagy része nyomorékbérlettel parkol...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.06.28. 10:08:25

csak nem értem, hogy ha valaki ennyire buta, és egyszerű, az miért csodálkozik azon, hogy nem ért valamit?

user error 2011.06.28. 10:40:25

Múltkor másodmagammal (Miklóssal) mentünk Máriafürdő menetirányába, a minőségi MÁV-val, mikor megláttam menetjegyem mérsékelt mivoltát.
- Mi? Másodosztály? - morfondíroztam magamban, miközben májkrémet majszoltam, majd mérgesen megböktem Miklóst, mert már megint mozgolódott mellettem.

para_noir 2011.06.28. 13:48:08

Pedig megéri az első osztályos jegy, múltkor mentünk valahova haverommal vonattal, ő csóró, úgyhogy másodra vett, én elsőre, ő késett fél órát, de az első osztály bent volt percre pontosan valahol, mert oda mentünk, valahova.

Ahoj- 2011.06.28. 13:59:49

Ki az a b...rom aki 1. osztályra vesz vonatjegyet? Sokkal olcsóbban megúsztad volna IC vonat 2. osztályán, ott kifizetsz mondjuk 300-500 Ft-t és klímát is kapsz, nem egy lepukkant plüssüléses hugyszagú 1. osztályú vagonban kellene izzadnod duplaannyiért

para_noir 2011.06.28. 14:02:00

@Ahoj-: jaja, sose értettem, hogy a bolha-tetű-hugyfészek plüssülés miért is jelent magasabb minőségi kategóriát, akkor inkább a jó öreg műbőr, azt egy zsepivel végigtörlöl, a plüssnél meg aszalódhatok a nyolcéves levedlett hámréteg-gyűjteményben(mert az porszívót k élet hogy nem látott még.)

mohopasi 2011.06.28. 14:55:45

@labi: Ééééééééés ennyi.

édeSanya 2011.06.28. 15:06:08

Gyorsan munkát kell vállalni a MÁV-nál, mert akkor az egész család mehet ingyen belföldön, plusz évente egyszer Európán belül is. Egyébként nem életszerű, hogy valaki ennyire tájékozatlan legyen, hogy 1000 helyett elkérhetnek tőle 4000-et! És tényleg, ki az az őrült, aki 1. osztályra vesz jegyet, gyakorlatilag 0 szolgáltatásbeli különbségért, mikor jár oda IC is?!

Főúr1127 (törölt) 2011.06.28. 15:40:22

Én azt szerettem a MÁV-nál a legjobban amikor az IC-re rátoltak egy (esetleg több) "első kocsiosztályú" gyorskocsi vagont (a klasszikus piros mikroplüssös fülkést), azzal, hogy az lényegében az IC másodosztállyal azonos színvonal.

"Nyugaton" ezt sem teszik meg (de aki anyázik, annak mondom KELETEN sem).

Az IC az IC, többek közt kényelmesebb ülés, nagyobb lábtér, de ami még fontosabb légkondicionáló jár hozzá. Attól hogy a MÁV egy 30 éve elsőosztályú kocsit IC-nek nevez ki, az még nem lesz az.

Persze az IC pótjegyet megkövetelik arra is, mert a MÁV esetében ami majdnem az, az is az. Mert a szolgáltatás ugye "majdnem" (bocsánat: "közel") nyugat-európai színvonalú, a pontosság "majdnem" olyan mint Ausztriában és a kocsik között arányaiban "majdnem" ugyanannyi az új mint tőlünk nyugatra (bár nálunk az új az 12-15 évet jelent, míg "nyugaton" 3-5-öt).

De sebaj, szerencsére ritkán kell már használnom.

* Egyébként megjegyzem: a CFR kocsik többségében tényleg újabbak és tisztábbak, mint a legtöbb MÁV-os IC kocsi...

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2011.06.28. 18:39:25

@Mylady: Tehát aljanép az, aki nem szórja a pénzét?
Pl. én is?
Jó tudni. :)

SALE Kálmán 2011.06.28. 23:22:07

@Mityu "aljanép" MG: Nincsen neked valami csúnyafajta komplexusod?
süti beállítások módosítása