Tékozló Homár

Értelmetlen az OTP sms-kontrollja?

2011.07.01. 12:37 | jackyll | 71 komment
Alx tapasztalatai szerint felesleges megrendelni az OTP Beszédes Kontroll szolgáltatását, mert a csoportos beszedő vállalatok már ki tudják trükközni, hogy azonnal megkapják a pénzt:
Az OTP-nél lehetőség van csoportos beszedési megbízás esetén ún. "Beszedés Kontroll" szolgáltatás megrendelésére. A szolgáltatás lényege, hogy ha terhelés érkezik valamilyen szolgáltatótól (pl. a biztosítótól a kötelező negyedéves díjának terhelésére), akkor a terhelés előtt engedélyező SMS-t küld a számomra az OTP, amelyre válaszul szintén SMS-ben engedélyezhetem, vagy éppen tilthatom a terhelést. Mivel az elmúlt fél évben azt tapasztaltam, hogy időnként nem küld a bank engedélyező SMS-t, hanem egyszerűen terheli a számlámat, és én már csak a terhelés tényéről kapok tájékoztatást, felkerestem az ügyfélszolgálatot. A hölgy elmondta a szolgáltatás technikai hátterét, amely megmagyarázta, miért csak időnként kapok engedélyező SMS-t: 
 
Engedélyező SMS-t csak akkor kapok, ha a terhelést kezdeményező fél a terhelési tranzakció előtt egy speciális tájékoztató, ún. inicializáló tranzakciót is küld a banknak, más különben a terhelés rögtön megtörténik. Mondtam a hölgynek, hogy akkor mégsem "nálam van a kontroll", hiszen azzal, hogy a terhelő fél a terhelési tranzakció formátumát megváltoztatva eléri, hogy azonnal hozzájusson a pénzemhez, pont a szolgáltatás mibenléte veszik el. A hölgy válasza: "Ez így van!". Az OTP oldala most is úgy hírdeti ezt a szolgáltatást, hogy használja, ha "Fél a túlszámlázástól" . Azt ígérik, én döntök.   ...De csak akkor, ha azt a közmű is úgy gondolja...

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.01. 12:42:41

Értelmetlen a poszt toló. Ha kontrollálni akar, utalgasson. Ha nem, akkor használja a csoportos beszedést. Ez ilyen egyszerű.

Cycmyc 2011.07.01. 12:47:33

Lehet konzervatív vok, de én híve maradok a sárga csekknek.. A bankok nekem csak csalódást okoztak, ha tehetem mindenhol kp, és csak a legvégső esetben csak az utalás..

Sokorai_Atala 2011.07.01. 12:49:48

@atpijkamo: én is így teszek, utalok, vagy egy-két dolgot csekken. Mert én sem szeretem, ha nem tudom mi történik a aszámlámon:)

KecskeDotyi 2011.07.01. 12:56:41

Cycmycnél a lényeg...

dr. _mmm_ 2011.07.01. 13:02:14

SOHA SENKINEK NEM adunk ilyen lehetőséget. Ha ki kell fizetni valami akkor kp, sárga csekk vagy utalás.

KecskeDotyi 2011.07.01. 13:04:00

@woodooman: Én ezt eddig akárhányszor írtam, maradinak letten titulálva, sőt, kifejezetten hülyének.

dr. _mmm_ 2011.07.01. 13:05:46

@KecskeDotyi: sárga csekket én sem szeretem.. de még mindig sokkal jobb mint a csop. beszed. megbízás.

KecskeDotyi 2011.07.01. 13:10:51

@woodooman: Meg ezereszer biztosabb. Ott van egy nyamvadt papír a kezedben. A bankszámlád kivonatába meg bele tud nyúlni a bank. Hiába mondja a sok nagyokos, h nem tud, ugyanmár emberek, hogyna tudna. Azt ír bele, amit akar...

bekbórd! 2011.07.01. 13:11:53

és ha nem engedélyezem, az miért jó? hogy utána küldjék a sárga csekket, és mehessek a postára? és ha újból csoportossal akarok fizetni, adhassak új megbízást, amit aztán vagy megkapnak, vagy nem?

samcro 2011.07.01. 13:13:26

Némi adalék:

www.fn.hu/vallalkozas_print/20071210/sarga_csekk_ingyenesseg/

Telenor már tanult belőle, ott ha sárga csekken fizetek, akkor +150 Ft. Sajnos a többi szolgáltató simán ráterheli az ügyfélre. Az lenne korrekt, ha csoportos beszedés esetén kevesebbet kéne fizetni.

dr. _mmm_ 2011.07.01. 13:14:39

@bekbórd!: Azért jó ha tudod nem engedélyezni (illetve ha nem is férnek hozzá) mert ismerek olyat akinek egy biztosító levonta a kocsi egész éves KGFB-jét az év elején, úgy hogy előző évben lemondta a biztosítást (igaz a bankban nem ment be törölni a csop.beszed.megbízást), és nem kevés időbe, utána járásba került visszaszedni az összeget.

csukkamaj 2011.07.01. 13:17:59

én is inkább kiállom a sort a postán, és egybekötöm egy kávézással is, hogy legyen benne valami pozitív is:) sosem tudhatod, mikor vonnak le szépen annyit, amennyit akarnak.

Egyéves Önkéntes 2011.07.01. 13:18:51

Nekem is be van építve a kontroll, ha világ körüli utat fizetek be, akkor 100 euró fölött SMS-t küld az OTP. :)

bekbórd! 2011.07.01. 13:19:38

@woodooman: na ja, ha ilyenkor jön sms, az tényleg jó. De meg lehet előzni a netbankon keresztüli törléssel is.

Warnika 2011.07.01. 13:29:32

Páromnál évek óta a sima sms számlaőr szolgáltatást nem sikerült beállítani.
jóváírásnál jön sms, terhelésnél, vásárlásnál két-hároom nap múltán, vagy akkor sem. hiába volt bent többször egyeztetni a bankban...nagy xar a rendszerük!

Cycmyc 2011.07.01. 13:34:49

@samcro: Én a telenornál letiltottam a sárga csekket, mert anyóshoz ment, ő meg mindig kibontotta, épp ezért az online oldalukon választottam azt a lehetőséget, hogy személyesen fizetném be a számlát. De még ezért is kérnek 150 ft kezelési költséget! Amikor kártyáról utaltam bárkinek ugyanúgy levont X összeget, így tehát ott vok ahol a part szakad. Mellesleg az smsnek is van ára, mikor elküld neked bármilyen tranzakciót! Így tehát marad a régi jó bevált módszer a csekk..

Cycmyc 2011.07.01. 13:37:23

Egyébként bárhol vagyok, mindenki szídja az OTP-t, főleg az ilyen sms- online utalásos szolgáltatásait.

2011.07.01. 13:37:59

Az is "vicces",hogy ha van egy "lakáskasszám" az otp-nél,jobban járok,hogyha atm-ből felveszem a kp-t,és azzal megyek a putos hölgyhöz befizetni,mintha a lafo-ról vonja le a 20150 ft.-ot!

elwood 2011.07.01. 13:59:37

én meg 15 éve beszedési megbízással fizetek mindent és sárga csekket azóta nem láttam, sms jön a befizetésekről

limit van a beszedéseken, ezért nem tudnak nagyon lehúzni

persze én nem vagyok konzervatív

elwood 2011.07.01. 14:08:26

Az NMHH filterének jegyezném meg, hogy Schmitt Pál egy pojáca, az orbánc pedig egy fertőző betegség

kunfirmenbuchnummer 2011.07.01. 14:24:43

@KecskeDotyi: A bankoknál vannak külső ellenőrzések, sőt, folyamatos a belső banki visszamérés, hogy minden rendben működik-e, önszabályozás, önellenőrzés, stb. nem kell félni a bankoktól!
ha csak úgy beleírogatnának a kivonatokba, az már rég rossz lenne, akkor rágyúrhatnának erősen a jogi osztályra.
itt sem a bank hibázott, hanem gondolom a szolgáltató nem a protokolloknak megfelelően járt el a csoportos beszedés esetén. bár azt meg nem kéne engedni. de szerintem ez egy bonyolultabb kérdés...

KecskeDotyi 2011.07.01. 14:37:40

@kunfirmenbuchnummer: Igen, meg a kormány is azért dolgozik, h neked meg nekem jobb legyen. Komolyan ilyen naív vagy?

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.07.01. 15:12:39

Nekem meg a sok birka sárgacsekkes miatt kell fél órát sorba állnom a postán, ha fel akarok adni egy levelet.

Sárgacsekket betiltani!

Szerintem a díjnet a legjobb. Akkor megy a pénz egy gombnyomással, amikor akarom és számlát se küldenek postán, minden ott van a weben.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.01. 15:20:38

A pénz Magyarországon legeslegjobb helyen vagy a párnacihában, vagy pedig külföldi bankban van. Sajnos.

KecskeDotyi 2011.07.01. 15:30:47

@Szárnyati Gézа: Nálunk nem lehet ugyannál az ablaknál csekket befizetni meg levelet feladni...

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.07.01. 17:32:41

@KecskeDotyi: Én sajnos olyan postákra járok, ahol minden ablaknál mindent intéznet és az ügyfelek 80-90%-a csekket szorongat.

Anti Anyag (törölt) 2011.07.01. 18:09:56

Ezt én sem értem. Leszakad valaki keze netbankon elintézni havonta 3 db. átutalást a sárga csekk alapján?

Az enyém évek óta nem szakad le.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.01. 18:32:11

csekk/nem sarga/
internet
semmikeppen csoportos, bar lehet olyan nincs is
egyenkent, cegenkent azt hiszem engedelyezhetem a net-en, ha akarom, hogy vegyek le
d nem akarom
ha akarmi van jobb befizetes elott reklamalni, mintha mar levontak, mert akkor varhatsz a penzedre itt is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.01. 18:34:57

@Szárnyati Gézа: mi beletesszuk a csekket egy boritekba es mikor jon a postas felveszi a levelet es elviszi

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.07.01. 19:04:55

csoportos beszedési=rábízod a pénztárcádat valakire

Számla elektronikusan, összeg utalva és kész. Ilyen egyszerű. Ha gond van ott a bank átutalási bizonylata általában ingyenes, de a 2 pecsétes kézzel aláírt és tanúzott is csak 500Ft.

Hiba esetén eljárás indítása ingyenes...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.07.01. 19:06:32

szomszéd néni csop. beszed. van: gázóra leolvasáskor az egyik helyiértéken 3 helyett 8-at olvastak le. Folyószámlán tartja a kis pénzét, olyan 400ezret akasztottak le tőle...

Egy hónap után persze visszakapta. 12ezer forintból kellett volna megélnie abban a téli hónapban...

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.07.01. 20:30:28

@hagyma: Ez itt Észak-Balkánon nem olyan csekk. Nem is helyes a megnevezés, csak így terjedt el.

Jólfelhúztammagam 2011.07.01. 20:55:30

A csoportos beszedési megbízásban megadható felső teljesítési limit. Szerintem bármelyik banknál, nem csak ahol én vagyok.
Így ha elír a szolgáltató egy nullát, akkor nem kapja meg a lovét.

Egyébként ingyenes szolgáltatás.

Az az internetező, aki a 21. században sárga csekkel sorbaáll a postán, ahelyett, hogy leülne a gép elé és 2 perc alatt beütné azt a néhány számjegyet...

efi 2011.07.01. 21:16:03

Sárga csekk, wazze.
Miért, akkor nem kell befizetni? Vagy kevesebbet?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.01. 22:27:41

@Szárnyati Gézа: en nem kivagyisagbol emlegetem...
de nem lehetne otthon is a folyoszamla melle adni egy csekkonyvet
es akkor a sargacsekkesek megirnak a csekket es betennek egy boritekba es elkuldenek ahova akarjanincs sorban allas
azt mar nem is merem emliteni hogy a postaladak alatt lenne egy gyjtolada es a postas a kezbesites utan felvenne a kihelyezett leveleket
azoknak opcio akik nem akarnak csoportost, ennek anyagi okai is lehetnek, jatszanak a penzzel a napokkal, sok ilyen van tudom es nem akarnak neten utalni
mert pl. nincs netjuk
/ megjegyzem itt is meg mindig qrwa sokan money ordereznek, csak azt szinte mindenhol fel lehet adni, benzinkut boltok stb./
nahat Ok nem tul sikeres emberek
mi altalaban csekkel fizetunk mert Mary imad csekket irni
a villany, tv internet stb ugye kijon valaszboritekkal es csak bele kell tenni a csekket es ratenni a belyeget

en megcsinalnam a neten 1 perc alatt, dehat ha neki igy jo:)
azert postara nem menne feladni az is tuti

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.07.01. 22:47:23

@hagyma: Nem is úgy gondoltam, hogy kivagyiságból. A magyarok pénzügyi kultúrája a béka segge alatt van. Itt be sem lehetne vezetni az amerikai típusú csekket. Az emberek jó része simán kiállítaná fedezetlenül.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.01. 22:51:48

@Szárnyati Gézа: nem is rad vonatkozott
ha miondok valamit, hogy itt hogy megy, megkapom, hogy ne ugassak
pedig ezek nem nagy dolgok es mukodnek errefele
fedezetlen csekkert meg be lehet kerulni a bortonbe....
ezt is tudja mindenki

Megdobbent 2011.07.02. 00:20:49

Mindig is trukkoztek ezekkel a lehetosegeikkel a szolgaltatok. Nekem sosem volt es sosem lesz ilyen megoldasom, de azt hallottam, hogy ha visszajon a bantol a megbizasuk, mert tullepi az egyszeri szamla osszeget, akkor elsutik lazan 2 kisebben meg mittomen. Szoval anyjuk picsajat a trukkozoknek.

Amugymeg az otp se nagyon "ja igen"-eljen, reg volt az mar a nepkoztarsasag kozponti bizottsaganak egyetlen lakossagi bankja. Mi a fasz megy ebben az orszagban?

Nem, mintha nem tudnam, hogy az otp pontosan mit is kezel, ami igencsak kormanykozeli, de akkor legyen kormanybank, es ne foglalkozzon az allapolkgarokkal/adofizetokkel.

Kaelon 2011.07.02. 05:33:59

@Warnika: Ugyanez volt nálam is. Mikor bementem lemondani, akkor a hölgy rögtön mondta, hogy ki tudja javítani a hibát, mert hogy nem a tranzakciókat figyeli most a rendszer, hanem a tényleges pénzmozgást, és ezt át lehet állítani.
Engem már nem hatott meg, de ha gondolod, verd az asztalt. (Sajnos tényleg csak az segít) Az OTP egy tehetetlen balfasz banda...

Kaelon 2011.07.02. 05:45:31

@hagyma: Ebben az országban nem azt nézik, hogy hogyan lenne egyszerűbb, jobb, kényelmesebb, stb... Amíg a cégek így vagy úgy megkapják a pénzüket, addig senki sem tesz semmit azért, hogy könnyebb legyen. Ha pedig nem kapják meg a ~2000 Ft-os vízdíjat, akkor rögtön el akarják szedni a házat, mert a törvény így-úgy... Aztán kiderül, hogy ki sem küldték, mert balfasz a rendszerük...

sparkerw 2011.07.02. 06:34:54

Olvasva a sok balgaságot, hogy miért nem sárga csekk, meg aztán miért nem a postán, ill. a atpijkamo · www.deciki.blog.hu/ 2011.07.01. 12:42:41 bejegyzése is azt mondatja velem:

A posztolónak igaza van, de bár Ő is én is azt gondolom ez az un. kontroll SMS egy szolgáltatás, az OTP még sem gondolja így!

A PSZÁF ezeket élből 5-100M -ért jutalommal díjazza!

Amikor a pénzedről más dönt és Te kérsz un. SMS kontrollt, akkor bizony a költségek is őt terhelik ha kárt okoznak a hanyag szolgáltatásukkal! Az OTP egy ilyen műintézmény és ez vonatkozik ha meginkasszóznak, vagy külföldön debit kártyádat használod bér autóhoz és a karanténba helyezett összeget 2x emelik le és lesz 450ezer mínuszod a debit kártyádon.

Sajnos a megoldás adott: PSZÁF és PKKB.

becsoccsent 2011.07.02. 09:14:55

@nyomdasz63: az a vicces, hogy a te lakaskasszad ( ami nem az, mert az otp-nel van ) nem is fizetheto csoportossal :)

2011.07.02. 14:50:44

Lehet,hogy nem az a neve...de ugyanolyan,ugyanazokkal a feltételekkel,mint a "fundamentás".
Akkor lehet,hogy rosszul fogalmaztam...:
Ha a lafo-ról átutalom/otp-belül/akkor az átutalás díja magasab,minha atm-ből felveszem,(felvételnek a %-költsége)és kp.-ben befizetem.

Cr 2011.07.02. 22:30:43

Na, tudjátok, mikor adnék én engedélyt arra, hogy egy akármilyen cég terhelje a számlámat...
Aki lusta sárga csekkezni, az csak szopjon. Ennyi.

Vladimir Harkonnen 2011.07.02. 23:21:51

@hagyma: Volt csekkönyvem, 13 éve megszüntettem. 10 csekk volt benne, szinte sehol se lehetett vele fizetni, csak bankban/postán felvenni pénzt. Magánszemély részére átadni kp. helyett meg pláne nem lehetett!
Aztán elterjedtek a POS terminálok, és azóta nincs is ilyen dolog a bankoknál!
Pedig jó volt, mert a posta kb. két héttel később terhelte a számlára, így hóvégén lehetett fedezetlen csekkel egy kis pénzmaghoz jutni!
:)

becsoccsent 2011.07.03. 09:15:49

@nyomdasz63: otp-s lakastakarekod van, es igen, az otp az egy ilyen elbaszott szar. persze ha nem muszaj, nem kell ott szamlat vezetni. keresni kell olyan bankot, ahonnan ingyenesen utalhatsz oda is. ott van pl. az axa. es akkor nem kell menni sehova, sot, a szamlavezetesi dijat is meguszod az atutalasi dij mellett.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.03. 15:24:03

@atpijkamo: és ha rendszeresen nem akarok törődni az utalgatással 21Ft6utalás áron, hanm csb alapon inggyen használom a szolgáltatást?
de lehet olyan alkalom, amikor egy alkalommal nem szeretném ha leemelnék a pénzemet mert vagy nem értek egyet a számlával, vagy másra kell a pénz.
szabadon választott.

mi átmentünk a távszámlához meg a díjnethez. ott megnézem a számlát és ha akarom fizetek, ha akarom reklamálok és nem fizetek.
mindezt ingyen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.03. 16:13:01

@salapapa: Úgy tudom, a csoportos beszedésnek is van havi díja, amit a számlatulajdonos fizet.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.03. 23:52:31

@atpijkamo: tudom. és miről is szól a mondandóm uccsó 3 mondata? ;)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.04. 08:23:02

@salapapa: Jó, de másnak, máshol attól még lehet.

Nanemá 2011.07.04. 11:53:35

Elképesztő, mennyi gyengeelméjű irkál ide. Sorbaállni havonta 3x-4x a postán sárgacsekkel, nehogy pl. a gázszolgáltató egyben leemelje az egész nyugdíjat a csoportos beszedésivel? Nem lenne egyszerűbb a csoportos beszedési megbízáson lekorlátozni a maximálisan leemelhető összeget? A gázt nem a tényleges havi fogyasztás, hanem átalány után kell fizetni. Így marad a nyuggernek télen is kajára, mert kiegyenlítődik a rezsi. És ha tudja, hogy a havi átalány gázdíj pl. 12 ezer Ft, akkor meghúzhatja a beszedés határát pl. 15-20 ezer Ft-nál. Ha emellett az ember még netbankol is, akkor - ha esetleg a beállított limitet meghaladná a számla összege (pl. az éves elszámoláskor) - akkor a bank rögtön értesíti a számlatulajdonost a meghiúsult átutalásról, és azonnal indíthat egy eseti átutalást. Persze, akinek nincs a fejében (ész), annak legyen a lábában (kitartás a sorbanálláshoz).

Warnika 2011.07.04. 14:41:19

@Kaelon: nálunk is ez jön. a másik csúcspoén: aktiválva van a netbank szolgáltatás, de sem mi, sem a banki ügyintéző személyesen, sem a telebankos nem tud belépni.
ultra vicc az egész. nekem erste számlám van, ott minden flottul működik.

OTP_Segitunk 2011.07.04. 17:23:44

Kedves Axl,

engedd meg, hogy reagáljunk a felvetett, létező problémára és egyben pontosítsuk a Beszedés Kontroll működésével kapcsolatos információidat. Hogyan fordulhat elő, hogy nem kapsz előzetes értesítést a terhelésről? A szolgáltatónak törvényi kötelezettsége, hogy saját számlavezető bankjának 5 nappal a terhelési dátumot megelőzően átadja a terhelési állományt, ez a határidő azt is biztosítja, hogy a Beszedés Kontroll SMS időben megérkezzen. Abban az esetben, ha a szolgáltatód bankja nem egyezik meg a számlavezető bankoddal (OTP Bank), előfordulhat, hogy késedelmesen kapjuk meg a terhelési kérést (akár a szolgáltató, akár a szolgáltató számlavezető bankja hibájából). Ez a késedelem olyan mértékű is lehet, hogy az OTP Banknak már nincs egy teljes napja a terhelést megelőzően, ebben az esetben nincs lehetőségünk rá, hogy a Beszedés Kontroll SMS leírása szerint járjunk el (az engedélyező SMS-re adott válaszban jelezheted, hogy engedélyezed vagy megtiltod a limitnél magasabb összeg kifizetését. Fontos, hogy amennyiben nem reagálsz az sms-re a bank automatikusan a beállított limitet veszi figyelembe és a tétel, ha a limit értéke felett van, nem teljesül.) Ha a Beszedés Kontroll SMS nem érkezik meg, a csoportos beszedési megbízáshoz beállított limitfigyelési szolgáltatás véd az esetleges túlszámlázástól, hiszen a bank csak az általad meghatározott limitösszegnél alacsonyabb összegű megbízásokat teljesíti, míg a limitnél magasabb összegű megbízások esetében a leemelést nem engedélyezi a szolgáltatónak.

Köszönjük, hogy felhívtátok figyelmünket erre az információigényre, a honlapunkon is elérhetővé tesszük (jelenleg az OTPdirekt Üzletszabályzatunk Beszedés Kontroll szolgáltatás pontjában adunk erről tájékoztatást www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/OTPdirekt_USZ_lakos_20110101.pdf)

Úgy látjuk, többeteket is érdekel a szolgáltatói díjak kifizetésének kontrollálása. A fogyasztástól független, fix összegű díjakat akár rendszeres átutalási megbízással is kiegyenlíthetitek, ebben az esetben az átutalási összeg és gyakoriság előre rögzíthető, és természetesen tetszés szerint módosítható, díja kedvezőbb az eseti átutalásnál. A változó összegű terhelések esetében a csoportos beszedési megbízás mellett az OTPdirekt internetes szolgáltatással rendelkezőknek online megoldásként a Távszámla és Díjnet szolgáltatásokat javasoljuk, a bevont szolgáltatók listáját itt találjátok (Távszámla: www.tavszamla.hu, Díjnet: www.dijnet.hu). A szolgáltatás előnye, hogy közvetlenül a számla előállítását követően e-mail-ben kaptok értesítést az új közüzemi számla érkezéséről, így könnyedén ellenőrizhető a számla összege és rendelkezhettek a kifizetés módjáról és időpontjáról. Ilyenkor az OTP internetbankjában az adott számla adataival előkészítünk egy átutalást, ami a Szolgáltatói Számlák menüpontban érhető el. Ha ebből a menüpontból indítjátok az átutalást, akkor díjmentes a számlakiegyenlítés.

Üdvözlettel,
OTP Segítünk

OTP_Segitunk 2011.07.04. 17:30:28

@Warnika: Kedves Warnika, sajnáljuk, ha nem vagy elégedett az OTPdirekt szolgáltatással. Kommented alapján, mivel az OTP-nek nincs számlaőr szolgáltatása úgy gondoljuk SzámlaKontroll-lal (www.otpbank.hu/portal/hu/OTPdirekt/Mobil/Kontroll/Szamla) rendelkezel, de nincs KártyaKontroll-od (www.otpbank.hu/portal/hu/OTPdirekt/Mobil/Kontroll/Kartya), mivel ebben az esetben a kártyás terhelésekről csak a tranzakció könyvelésekor, általában két-három nap múlva küldünk SMS-t. Ha fontos számodra, hogy bankkártyád használatáról minél hamarabb értesülj, érdemes a KártyaKontroll szolgáltatást is aktiválnod/igényelned. Szívesen segítünk az OTPdirekt szolgáltatások beállításaival és esetleges további kérdéseiddel kapcsolatban, írd meg a telefonos elérhetőségedet a kozossegimedia@otpbank.hu-ra, hogy felvehessük veled a kapcsolatot.

OTP Segítünk

Kaelon 2011.07.04. 17:44:50

@Warnika: Én még akkor nyitottam egy számlát a BudapestBanknál, mikor egy pizzát adtak ajándékba minden új számlához, és nem voltak kötöttségek. Aztán elkezdtem használni, és kiderült, hogy minden amit mondtak, igaz. (Ez azért nagy szó a bank szektorban...) Kvázi ingyen van a számlám. OTP-től meg is szabadultam, de az egy másik 2 órás mese... ;)

OTP_Segitunk 2011.07.04. 17:45:03

@nyomdasz63: Kedves nyomdasz63, a rendszeres tranzakciók, így az OTP Lakástakarék megtakarítás befizetés esetében is a rendszeres átutalást vagy a csoportos beszedési megbízást ajánljuk a fióki készpénzbefizetés és az eseti átutalás helyett. Így olcsóbb számodra a tranzakció (számlatípustól függően www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/Lakossagi_szla_ktg_H_20110701.pdf ) és nem kell havonta a befizetéssel foglalkoznod, elég csak egyszer rendelkezned a tranzakcióról.

OTP Segítünk

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.04. 18:10:28

@Kaelon: Én pizzát nem kaptam. Mikor volt az? A többi stimmel.

Kaelon 2011.07.04. 19:15:35

@atpijkamo: Tavaly nőnapkor. Úgy indult, hogy csak nők kapják, de aztán nem volt túl nagy a lendület, ezért boldog-boldogtalannak elkezdték osztogatni. (Azóta van sok kollégistának BP bank számlája...) Szerintem ez valami helyi akció lehetett, mert egy helyi pizzériában lehetett csak beváltani a kupont.

Csatahajó 2011.07.04. 20:31:31

Nagyon érdekes, amit az OTP ír, de akkor szvsz ez a szolgáltatás nem lett túl tökéletesre kitalálva. Ha jól értettem, a terheléshez két tranzakció is kell: először a terhelési kérés, majd maga a terhelés. Akkor van gond, ha időben egymáshoz nagyon közel érkeznek ezek a tranzakciók az OTP-hez. Ha a szolgáltató így küldi, azzal az ügyfél jár pórul, mert engedély nélkül hozzájutnak a pénzéhez.

A bankközi megbízások közül (mivel a szolgáltató saját bankja is bekapcsolódott) viszont azokat a terhelési tételeket az OTP-nek figyelmen kívül kellene hagynia, amely olyan ügyfeleknek szól, akik az SMS Kontrollt megrendelték, és nem volt lehetőségük arra, hogy engedélyezzék azt. Ilyenkor az elvárt működés az lenne, hogy ezeknek a terheléseknek a teljesítése x nappal későbbi időpontra kerüljön át, amikor már technikailag meg tudja oldani az OTP az SMS kontroll szolgáltatás biztosítását. Nyilván a terhelésnek is van egy esedékessége, de mivel ebben az esetben a szolgáltató (Kábel TV, Gépjármű biztosító stb.) volt az, aki nem a protokoll szerint járt el, ennek az ódiumát is neki kellene viselnie, nem az ügyfélnek, illetőleg az OTP-nek a megrendelt szolgáltatás szerint kellene védenie az ügyfele érdekeit.

Egy hasonlattal élve ez olyan, mintha egy bemutatóra szóló csekkre a tulajdonos megadná a határidőt, de az aláírásával azt nem hitelesíti. A csekk idegen kézbe kerül, és a Bank csak azért mert a határidő eljött, kifizeti azt a csekket bemutatónak, a csekktulajdonos számlájáról...

Ez valóban így nem kerek. Reméljük az OTP hamarosan orvosolja ezt a problémát. Addig is marad a limit megadása által nyújtott védelem, de két szolgáltatásnak a funkciója nyilvánvalóan nem ugyanaz.

Megj.: az első link ebben a pillanatban nem mutat sehova.

2011.07.04. 21:16:25

Eddig se nagyon írkáltam ide,most is kár volt...!
Spam-reklám kerekedett.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.04. 21:55:59

@Kaelon: "egy helyi pizzériában lehetett csak beváltani a kupont."

Ilyenkor szoktak a magyarok elköltözni. Vagy legalább lakcímet változtatni.

mohopasi 2011.07.05. 10:19:39

Az én számlámról senki semmit. Jön a csekk, elutalom amikor úgy gondolom. Ennyi.

Warnika 2011.07.05. 14:00:33

@OTP_Segitunk: az a baj, hogy a férjem személyesen bement a bankba, ahol Mancika közölte, hogy jajajjaj tényleg a Számlakontroll lett aktiválva de most csiribú csiribá aktiváljuk a Kártyakontrollt is. Na ez azóta sem működik (egy hónapja volt bent). De fogunk írni a megadott címre, hátha hamarabb megoldódik a dolog.

OTP_Segitunk 2011.07.05. 15:53:19

@Warnika: Kedves Warnika, köszönjük a visszajelzést és várjuk leveledet, hogy a probléma mihamarabb megoldódhasson. E-mail címünk: kozossegimedia@otpbank.hu , valamint amennyiben szimpatikusabb megoldás számodra, megtalálsz minket a Segítünk alkalmazásban az OTP Bank Facebook oldalán: www.facebook.com/otpbank.hu?sk=app_146983912039314

OTP Segítünk

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.05. 23:21:42

@OTP_Segitunk: szia!
végigolvastam, amiket írtál. aztán mégegyszer.
aztán arra a következtetésre jutottam, hogy nem szép amit csinálsz!

miért mindenkinek azt a módot ajánld, amiért fizetnie kell? nem húztok elég sápot?

szerintem ajánlgasd inkább a szolgáltatói számlák fülnél lévő elintézési módokat!

www.dijnet.hu
www.tavszamla.hu

korrektebb, lehúzásmentesebb szép napot!

OTP_Segitunk 2011.07.06. 13:42:24

@salapapa: Kedves salapapa,

köszönjük, hogy írtál. Egyetértünk abban, hogy az online számlafizetés a kényelem és a költségek szempontjából is a legkedvezőbb módja a közüzemi díjak kiegyenlítésének, ezért ajánlottuk az OTP internetbank szolgáltatással rendelkezőknek a Szolgáltatói Számlák menüpontot és a díjmentes átutalási lehetőséget. Az is fontos szempont, hogy jelenleg még nincs lehetőség valamennyi számla online számlakezelési rendszerben való kiegyenlítésére, mert sok szolgáltató még nem lépett be a Távszámla vagy a Díjnet partnerei közé.

Sajnáljuk, ha úgy látod fizetős szolgáltatásaink értékesítése volt a célunk - a többi kommentet elolvasva, és saját tapasztalataink alapján is úgy láttuk, hogy a Beszedés Kontroll működésével kapcsolatos válaszon kívül érdemes elmondani, hogy a csoportos beszedés és a rendszeres átutalás tranzakciók általában költséghatékonyabb módjai a számlafizetésnek, mint a készpénzfelvétel (és aztán fióki befizetés) vagy az eseti átutalás tranzakciók. A tranzakciók díja a számlatípustól és a tranzakció megadásának módjától (online, fiók) függően eltérő lehet, a kifizetések ezen információk birtokában válnak még jobban tervezhetővé.

Köszönjük, hogy megosztottad velünk véleményed, máskor is örülünk, ha visszajelzést kapunk Tőled hozzászólásainkról.

Üdvözöl: OTP Segítünk

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.06. 14:06:11

@OTP_Segitunk: szia!
köszi a reakciót.
az, hogy sok szolgáltató még nem lépett be a fenti kasztokba, csak sajnálni tudom. vagy talán így a jó? mert tartok tőle, ha mindenki belépne, egyből nem lenne díjmentes a szolgáltatás.

ami a csb-t illeti, nagyon nem ajánlom snekinek!
történt nálunk -tahát nem fiktív szereplő-, hogy az ELMŰ számlázásával valami gubanc lett. 3 hónapig nem jött számla, pedig már az első hónap elején reklamálta a számlát a feleségem az otthoniakat, én pedig az itteni, a műhelyemét.
akkoriban az otthoni számlákat csb-sel egyenlítettük ki, én paranoiás lévén a szolgáltatók hozzáállása miatt az eseti átutalások mellett döntttem akár az akkor még "csak" 140Ft/utalás árán is.
lényeg, hogy amikor megjavult az ELMŰ számlázási rendszere, egyből levonták az aktuális havi számlát.
ez rendben is lenne.
DE!
merthogy limitálva volt az utalható összeg, így aznap ugyan nem, de másnap újra és harmadnap megintcsak levonták az ELMŰ hibájából elmaradt összegeket!
mindezt fizetés előtt úgy, hogy a feleségem nagyon idegesen hívott vásárlás után, hogy nincs pénz a számláján és szeretne fizetni...
aztán bement az angyalföldi fiókba érdeklődni, hogy ez hogy lehetséges?
bájos mosollyal adták tudtára, hogy márpedig ez így működik. ha a szolgáltató AKÁR TÉVEDÉSBŐL IS(?!) többször kéri le az összeget, az OTP utal szó nélkül.
ez volt az a pont, amikor a csoportos beszedést azonnali hatállyal lemondtuk.

azóta használjuk a fent említett siteokat és ha nem tecc valami, akár meg tudjuk reklamálni, vagy kérhetünk magyarázatot a kérdéseinkre anélkül, hogy mégegyszer olyan kellemetlen helyzetbe kerülnénk önhibánkon kívül.

Dr. Eher 2011.07.08. 05:39:29

@Cycmyc:

Pontosan, technikailag se szabad esélyt adni a lehúzásra, mert akkor tuti le is húznak. Mindig, mindenhol, mindenki. Ez itt hungarisztán.
süti beállítások módosítása