Tékozló Homár

Takarékszövetkezetezik az OTP

2011.10.19. 12:52 | jackyll | 73 komment

Andreának nem sikerült lekérdeznie devizahitele egyenlegét, mert olyat az OTP csak a végtörlesztési szándék bejelentése után 8 nappal készít. Hogymi? Bónusz megsúgták, hogy a takarékszövetkezeti hitel sem jobb, ott jövőre fognak kamatot emelni:

Devizahitelt szeretnék végtörleszteni, mint még sokan mások. Az OTP-nél van devizahitelem (mielőtt leírják majd a kommentelők, hogy tapló, ügyeskedő, devizaüzér: családon belüli (kényszer)vásárlás volt, valódi pénzforgalommal, piaci áron, viszont erre nem jár államilag támogatott forinthitel). Ahhoz, hogy tervezni tudjuk a végtörlesztés módját szükségünk volt a pontos összegre (nem, erre az év végi egyenlegértesítő teljesen használhatatlan, követhetetlen), vagyis egyenlegértesítőt szerettem volna kérni.

A váci Széchenyi utcai bankfiók arról tájékoztatott, hogy egyenlegértesítőt nem adnak ki, hanem a lekérés egyben a végtörlesztési szándék bejelentése – sajnos a programban nincs más opció, magyarázza a kissé kihevült, szőke hölgy – és kizárólag a végtörlesztés pontos időpontjának és módjának (saját forrás, saját, vagy idegen banki hitel) bejelentését fogadják el, az egyenlegről 8 munkanap múlva adnak ki tájékoztatást, amely dátum egyben a végtörlesztés napja. Az aláíratott formanyomtatvány továbbá tartalmazza, hogy a megadott dátum elmulasztása után a piaci árfolyamon kell a végtörlesztést kifizetni.

Az már csak hab a tortán, hogy az 5 millió forintos hitel, amit 145 forinton folyósított a bank, közel 4 év és 2 millió forint mindig pontos törlesztése után most 5,5 millió forint, na mondtam a csajnak, maguk tényleg piszok rosszul járnak. Ja, és vajon miért 8 nap a papír kiadása, ugyan mi változhat 8 nap alatt, közben nincs törlesztés, két év alatt nem csökkent semmit a hitelösszeg, hanem csak nőtt, biztos 8 nap alatt jelentősen változna.

Nekem ugyan nem mondták múlt hét csütörtökön, hogy idegen banki kölcsönből nem lehet törleszteni, de azt azért bizalmasan megsúgták, hogy a gaz takarékszövetkezetek nagyon át fognak verni, majd egy év múlva kamatot fognak emelni. Mert most ugyan nem emeltek, mert arra csak a nagy bankoknak van szükségük! Mi?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.19. 12:57:09

"amely dátum egyben a végtörlesztés napja. ... a megadott dátum elmulasztása után a piaci árfolyamon kell a végtörlesztést kifizetni."

Ügyes!

Szarazkoro 2011.10.19. 13:01:37

Elolvastam. Vác szép város, Hagyma is szereti.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.10.19. 13:02:02

Andrea tapló, ügyeskedő, devizaüzér.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.19. 13:04:07

mi az a családon belüli kényszervásárlás?

amikor a gyerek kiveri a könnyes hisztit a huszadik kisautóért a teszkóba?

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.10.19. 13:05:55

A megoldás: cigánykölcsön szocpolitikára.

É2I 2011.10.19. 13:08:11

Oszt akkor most az a nyavalygás tárgya, hogy nyolc nap amire képesek? Mer lehet örülni kéne, hogy nem 30. Ugyanis ez a lótoszOTP simán képes ilyen gazságokra, hogy fulladna bele a végtörlesztésbe.

A_blogger 2011.10.19. 13:08:55

a kihevült hölgy az milyen?

megamenn 2011.10.19. 13:15:15

Nemigen szeretjük mi errefelé az ilyen posztolót, aki az összes magas labdáját lecsapja. Sünt neki!

elwood 2011.10.19. 13:18:36

Ha a poszter DEVIZA hitelt vesz fel, majd FORINT árfolyamon kiszámolja, hogy mennyivel tartozik, mikozben a DEVIZA sokkal drágább lett FORINTban:

"5 millió forintos hitel, amit 145 forinton folyósított a bank, közel 4 év és 2 millió forint mindig pontos törlesztése után most 5,5 millió forint, na mondtam a csajnak, maguk tényleg piszok rosszul járnak."

akkor kérdés hány osztályt végzett a poszter ?

2011.10.19. 13:18:56

Posztolónak: azért ennyi nap, mert emberek dolgoznak ott, akiknek a munkaterhelését sokszorosan meghaladja az új végtörlesztőkkel való munka. Ez nem illik a napi munkamenetbe és emiatt egyetlen plusz dolgozót se vettek fel. Stimmt ?
Semmi világösszeesküvés nincs a dologban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.19. 13:22:07

@A_blogger: az szőke. Olvashattad, ott van a posztban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.19. 13:23:47

@elwood: Ezzel most mi a problémád? Nekem is van ilyenem. 5 milliót vettem fel, három éve fizetem, és közel 6,5 millió lett a tartozásom. Van ilyen.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.19. 13:25:46

A kihevült szőke női hölgy?
Csak nem a svédekről van szó?

francia9999 2011.10.19. 13:26:52

@elwood: ja, ezt akartam irni en is. en is most vegtorlesztek, kiszamoltam hogy mai arfolyammal cirka ketmillioval fizetek kevesebbet, mintha napi arfolyamon tennem. orulok neki, nem sirok. a takarekszovetkezetek meg beetetnek most, aztan amikor ujra eladosodz husz evre, akkor fel ev mulva ok kezdik lehuzni a bort. az alapkamatot az MNB ugyis felemeli par honapon belul, az akcios hitelkamatok jol ala voltak eddig is tamasztva (lasd mag Somogy takarek), de vegyetek csak fel toluk forinthitelt, az lesz a tuti

Harlequin 2011.10.19. 13:30:54

@Sün‼: Az lehevült lenne, mert ott hideg van.

Tron65 2011.10.19. 13:31:58

Éééérdekes.
Én ugyan másik banknál vagyok, de akármikor belépek a netbankba és megnézem az egyenlegem, ott van az alján az aktuális hitelem.

Dr. Kix 2011.10.19. 13:33:16

@Sün‼: És vajon milyen hosszú a fűszoknyája?

Troymal 2011.10.19. 13:36:01

@Kulics: Nem a 8 nap volt a baja, hanem az, hogy 8 nap múlva megmondjuk mennyi, de azt fizesd is be azonnal.
Normál ügymenet szerint köteles az adott devizában nyilvántartott tartozásod összegét x < 10 munkanapon belül megmondani neked, sima érdeklődésre is.

elwood 2011.10.19. 13:37:44

@batgirl: mert azt hiszi, hogy a banknál van a különbözet

Sokorai_Atala 2011.10.19. 13:37:56

De most tényleg, ha bemegyek megkérdezni, hogy mennyit kell hoznom, akkor az már végtörlesztési szándéknak számít?
Ez nagyon gáz.
Nagyjából tudom persze, mert eküldték februárban az állát, de el is veszhetett a postán, vagy elkallódott, vagy bármi.
Szerintem két gombnyomás név, szerződésszám és ki kellene adni az adatot.
Oszt ha valaki nem tud végtörleszteni (mert nincs annyi), mondják, hogy kétezer volt az info.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.19. 13:38:14

@Harlequin:
Nade ha macizzák az asztal alatt?

@Kix:
Hát ez az!
Csak deréktól felfele látszik.
Mint a tévébemondó.

Összefoglalva: a megoldás az asztal alatt lesz!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.19. 13:38:40

@Tron65: Érdekes, nekem nem írják ki. Biztos nem egy bankba vagyunk:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.19. 13:40:01

@elwood: Ja, értem. Azt hittem másra mondod.

Sokorai_Atala 2011.10.19. 13:44:23

Tegnapi napon frissített OTP tájékoztató 8. pontja.
8) Korlátozza-e az OTP Bank azt, hogy az ügyfél hány alkalommal nyújthatja be a végtörlesztésre vonatkozó igényét?
- Az OTP Bank érvényben lévő szabályzatai nem tartalmaznak erre vonatkozóan korlátozást.
Tehát mehetett feljelentés, mert ez új:)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.10.19. 14:18:36

A nem támogatott forinthitellel szemben is spekuláció a devizahitelt választani. Várható volt, hogy hosszú távon a kétféle hitel kb ugyanannyiba kerül, ezért lesz olyan időszak amikor a devizahitel törlesztője lesz jóval magasabb mint a nem támogatott forinthitelé.

2011.10.19. 14:25:06

@Troymal: a bankok NAPI árfolyamon tudnak számolni. Ha másnap fizeted be akkor már nem ANNYIT kell befizetned. Tényleg, mi ebben az érthetetlen ?
Van aki árfolyamtartalékkal növelten fizetteti be és a maradékot majd visszautalja. Akkor meg ezért sírna a júzerek szája.

ferand1979 2011.10.19. 14:25:15

8 nap??? Dec. 31.-én besétálsz, "bejelented" a végtörlesztési szándékod, és 60 (HATVAN) napod van a befizetésre, ugyanakkor 60 napja van a banknak a "papírügyintézésre)... Nézzetek utána... NEM 8!!!!
"A legegyszerűbb helyzetben természetesen azok vannak, akik rendelkeznek kellő megtakarítással. Ők befáradnak a hitelező pénzintézetbe és jelzik, hogy szeretnének élni a kedvezményes előtörlesztés lehetőségével. Ilyenkor a hitelező banknak 60 napon belül le kell zárnia a kölcsönszerződést, az adós pedig kifizeti a kapott egyenleget, majd szépen a jelzálog törlési papírral elsétál az illetékes földhivatalba és törölteti a tulajdoni lapról a rengeteg kellemetlenséget és bosszúságot okozó banki jelzálog utolsó nyomát is."

ferand1979 2011.10.19. 14:26:50

""""A Gazdasági és informatikai bizottság ma megjelent módosító javaslata szerint azon túlmenően, hogy a kedvezményes előtörlesztést az arra jogosult ügyfelek 2011. december 31-ig igényelhetik, ezt követően 60 napon belül meg is kell történnie a végtörlesztésnek. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy aki nem rendelkezik megfelelő megtakarítással, annak az igénybejelentést követő 60 napon belül tető alá kell hoznia új forinthitelét.

A módosítás szerint “a pénzügyi intézmény (…) köteles a hitelfelvevő által megjelölt időpontig, de legkésőbb (…) 60 napon belüli időpontig a, a szerződés végtörlesztésre irányuló lezárását előkészíteni, a hitelfelvevő pedig köteles a végtörlesztésre vonatkozó igénybejelentésének megfelelően, , legkésőbb a szerződés végtörlesztésre irányuló lezárásával egyidejűleg a végtörlesztéssel kapcsolatos valamennyi fizetési kötelezettségének eleget tenni. ” """"
hitel.co.hu/b/villamgyors-lesz-a-vegtorlesztes-60-napot-kapunk/20110919/

2011.10.19. 14:28:27

@ferand1979: igen, ez a 180 forintos fix törlesztésre igaz, mert ott nyilván NEM változik az árfolyam.
Akinek devizás autóhitele van pl, arra nem vonatkozik ez a 180 Ft és annak napi árfolyamon kell végtörlesztenie. A posztból nem derül ki hogy melyikről van szó. Tehát neked igazad van, de nem biztos, hogy a posztolóre érvényes.

ferand1979 2011.10.19. 14:29:35

Ez is jó: "A fizetési kötelezettség elmulasztásának következményeiről a törvény nem rendelkezik."

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.10.19. 14:42:44

@elwood: Az zavarja ot, hogy eltelt negy ev, es a tartozasa meg mindig tobb, mint amenynit kapott.
Probalom peldaval illusztralni: Anyam svajci frankos hitelbol egy autot vett 2006ban, a torlesztoje olyan 15-20e kozott mozgott. Az ertesitokon rendre azt olvashattuk, hogy kamatot torlesztett, azaz a toke semennyit sem valtozott. Aztan 2009ben az 50-60 -as torlesztot mar apam nem tudta fizetni, - anyam meghalt es mi rendes gyerekekkent lemondtunk a kocsirol apa javara - bevagtatott hat a bankba, hogy utemezzek at (egy evvel a lejarat elott) Atutemeztek. Meg 10 evre (!) havi 35os torlesztovel, ami 2010 januarjara ujra 60e koruli lett!!
De mar megoldodott, mert a kocsit elvitte az apeh, mivel apam nem fizetett ki 800e illeteket a kocsi birtokbavetelekor. Tetszikerteni??

ferand1979 2011.10.19. 14:44:19

@Kulics: eléggé átláthatatlan ez a visszafizetősdi.. A bankok hátráltatnak (mert ez az üzleti érdekük), a törvény pedig a kezdetektők eléggé "üress" volt, állandóan módósítják azt (ez így van minden egyes törvénnyel... kapkodnak, vagdalkoznak, belevágnak olyanba, amibe még senki)... A jővő pedig még érdekesebb... Egyelőre talán az állam fizeti majd vissza a különbözetet a bankoknak, ha az alkotmánybíróság, vgy az EU valamelyik szerve visszafizettetné... De mint tudjuk, a MÁV Biztósító megszünése óta, hogy nem mindig úgy van az, ahogyan azt "ELŐ" írják... Utólag még alkothatnak meglepi törvényeket...
(lsd MÁV kárát sem térítette meg a "régi" törvény által előírt biztosító szövetség... Itt-ott próbálják behajtani a károkozón. Pedig a régi törvény úgy szólt, hogy kötelezően legyen biztosítód, aki megtáriti a kárt. innettől ködös a dolog)
Így én még szerintem max 1-2 év múlva fog ez teljesen kiderülni, hogy ki állja a cehhet... (És ezt nem azért mondom, hogy nekem ne lenne hitelem... azaz ne lenne 2 chf alapú lakáshitelem támogatott is, meg nem is, Bátyámnak pedig chf alapú autós szab. felh. hitele, ami nem támogatott... így tudom mit jelent az árfolyam esése, de még jobban az emelkedése...)

Jokkura 2011.10.19. 14:51:25

Most kéne jól pi--n rúgni az összes bankot!
Ha lenne ilyen fos tartozám valamely bank felé,akkor már nehogy azzal packázzon,hogy 8--60 nap múlva mondja meg,hogy mennyivel is lógók neki!
bemegyek és megkérdezem, és ő a NAPI árfolyamon megmondja,hogy jelen pillanatban mennyi is az adósságom. Hogy másnapra megváltozik az már egy már tészta.Megnézem az összeget és eldöntöm,hogy ki tudom síbolni valahonnan vagy nem. Ne írja már elő a bank,hogy ha kíváncsi vagyok a hitelszámlámra ,akkor az végleges törlesztési igényt jelent.

Pár éve már lerúgtam ezt a hámot,de akkor az MKB ,ha kértem 2 naponta megmondta ,hogy mennyi is a saram.

Гребаный сука felmenőjét az összes ilyen banknak csúfolt ji...s népnyúzónak!

Manyecska 2011.10.19. 14:54:22

Kihevült = meleg

Egy /rozsda/barna hölgy.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.10.19. 14:54:26

@Jokkura: mindig a tranzakcio napjan levo arfolyamon zajlik az ugylet, hiaba is szivoskodsz.

A bankok most azon izmoznak, hogy a jol tejelo ugyfeleiket ne veszitsek el (aki ki tudja pengetni, az csak jol tejelo lehet) es ezzel paralel mas bankok (jol tejelo) ugyfeleit magukhoz cuppantsak.

Ugyanugy fos, csak kavarjak.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.10.19. 14:56:16

@Manyecska: a klimax ugyebar hohullamokkal jar, akkor az aki mar kihevult az klimax utani, tehat ~60as.

Jokkura 2011.10.19. 14:56:21

@ferand1979: Ez a kormány híres a visszamenőleg hatályú törvények megalkotásairól,tehát számolhatsz azzal,hogy a bankok veszteségeit(?) jól feltúrbozva Te (azaz mi ) fogjuk kifizetni.
Már most gyűjtenek előre (lásd költségvetési tervezetnek csúfolt irományt)

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.10.19. 14:57:54

Egy programozó 10 év után megunja a monoton munkát, és elköltözik az isten háta mögé. Teljesen egyedül él,
kéthetente egyszer jön a posta, ételért is csak hetente egyszer jár be a távoli városba.
Három hónap múlva az egyik este kopognak, belép egy nagydarab szakállas ember, és azt mondja:
- Helló, én vagyok a szomszéd, itt lakom 10 km-re, a hegy másik oldalán. Pénteken bulit rendezek, gyere el.
- Rendben, köszönöm – feleli a programozó – úgyis ideje megismerkednem a helyiekkel.
- Akkor viszlát péntek este – mondja a szomszéd.
– De azt még el kell mondanom, hogy ezeken a bulikon elég nagy ivászat szokott lenni.
- Ó, az nem baj, bírom én a piát.
- Szinte biztos, hogy verekedés is lesz ám.
- Oooh, én általában elég jól kijövök mindenkivel.
- És még valami – mondja a szomszéd. – És szex is szokott lenni, kemény és durva.
- Azt se bánom – válaszol a programozó. – Már három hónapja élek itt egyedül. Jut eszembe, hogyan öltözzek?
- Az mindegy, csak mi ketten leszünk.

Manyecska 2011.10.19. 14:59:03

@vazsmegyeigerdezsház: :) Az ki van zárva.
Amúgy, figyelted a kis ügyeskedőt?? "kihevült"..hát, hmmm, nagyon ravasz!:)

Jokkura 2011.10.19. 14:59:53

@vazsmegyeigerdezsház: az értem ,azt nem értem,hogy --egy ilyen kitélellel *-- ellátott papírt miért tart nekik kinyomtatni 8 napig ( pár perces művelet a számítógépnek)
* a mai napon érvényes árfolyamon

ergó ,ha más napon fizetem be,akkor valószínűleg több lesz .

de ezt le is írtam már az előbb!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.19. 15:03:55

@Jokkura: "Ne írja már elő a bank,hogy ha kíváncsi vagyok a hitelszámlámra ,akkor az végleges törlesztési igényt jelent."

Aha. Olyan, min amikor el akarom vinni a használt autót egy próbakörre, és foglalót kér az árus.

Jokkura 2011.10.19. 15:09:25

@atpijkamo: sántít :) (foglaló helyett esetleg zálog ? anyós,feleség ? :) )

olyan,hogy az (jobb) ABC -ben látom a fizetendő összeget folyamatosan, és ha több,mint gondoltam,akkor stop és nem kell stornoznia a számla végét. De ez is sántít :)

Troymal 2011.10.19. 15:11:33

@Kulics: Write only? :) Azt mondtam az adott devizában (CHF, EUR) mondja meg mennyi. Az érdemben nem fog változni. Lehet vele számolni. Pl. Te bemész azt mondják, hogy a tartozásod: 8352 CHF, akkor tudod, hogy az 8352 * 180 = 1503360 Ft. Tehát neked kb. 1,5 milliót kell összeszedned. 8 nap múlva nő az összeg max. 100 fankkal. Persze ezt általában ki tudod olvasni a hitelszerződés mellékletéből is, de azért gyakran vannak módosító tényezők.

ferand1979 2011.10.19. 15:14:58

... egyik hitelemről érdeklődtem pár éve (nem mostani story).. Tudni szerettem volna, hogy hányadán állok, mennyivel több a tartozásom mint a felvételkor...
ÉS.. nem voltak hajlandóak kinyomtatni egy "normális" táblázatot, hogy jelenleg ennyi a tőke, ennyi a tartozás, enyit kell fizetnie, esetlegesen tételesen előre megjelőlve, hogy ennyit kell majd hónapról hónapra stexelni... (OTP, nem más...). A hitelfelvételkor kinyomtattak egy táblázatot, benne azzal, hogy 3 évig fizetem a(z) LPT-t, tételesen feltüntették a "görbét" miszerint fizetek, igaz egy épp akkori árfolyammal számolva... Jelenleg erre most képtelenek, hogy beírják a gépbe az árfolyamot, és az "excelnek" egy frissítést intézzenek... Utána meg kinyomtassák... HAZUDOK! NEM képtelenek, csak "felülről" jövő "parancs" révén így cselekszenek.
Nekem egy 10x10 cm-es papírra kézzel felírta a banki "droid" a tőke összegét... és kezembe nyomta... Persze a hitel felvétel óta változott a kamat, a kez. költség, a fedezetbiztosítás, stb. Így ezért nem is lehetne létrehozni "házilag" egy "excell" fájlt, ami kiszámolhatná...
Most be sem merek menni megkérdezni, hogy hogy állok... Asszem megelékszem azzal, hogy jan-febr. környékén kiküldik az általános tájékoztatást...

ferand1979 2011.10.19. 15:18:17

@Jokkura: Az lenne az 5letem, hogy az IMF-et döntsük be... Ha jól tudom, lassan nins olyan ember, állam, gépezet, aki NE tartozna Neki! Ki ez az IMF????
Buktassuk le, döntsük be, töröljük el, (pár hacker kéne hozzá, hogy az infos rendszerüket nullázzuk le, utánna pedig taadjuk le, hogy tartozunk vele. Mindenki "bódog lenne"...
jó 5let?

Zirowe 2011.10.19. 15:23:19

Akinek nincs és nem is volt devizahitele, az mikor kérhet majd az államtól kárpótlást?

Mások ezen gazdagodnak meg, a becsületes ember meg semmit sem kap..

Jokkura 2011.10.19. 15:25:49

@ferand1979: Jól látod!
azért nem engedik,hogy te év/hó közben lássad a számládat,mert akkor esetleg vissza tudod fejteni a kiszámítási képletet ....( hát elég jó matematikusnak kell lenni hozzá, valami integrál jelet is láttam a minap egy ilyen képletben...:) ) Estleg rájösz ,hogy az "Y" ismertelen az a bank extraprofitja (persze nettóban,amit majd jól fel-félszuperbruttósítanak ,mire neked kell kifizetned)

Jokkura 2011.10.19. 15:29:56

@ferand1979: azt hiszem már elkezdték ... valami nagy tüntetés sorozat volt NY.EU+USA a bankok ellen.
Strauss-Kahn -t(?) már lerugdosták a székéből
Én inkább a hitelminősítőkkel kezdeném, és rögtön utánuk jöhet az IMF és a többi ...

ferand1979 2011.10.19. 15:35:28

Bocsi, megint én...
OTP-s story... Szükségem van 4 millára a házam építésére.. Bemegyek a bankba. Kérek hitelt 4.000.000-ra. A Bank kér egy összefüggő táblázatban egy leírást, hogy mire költeném a pénzt. Mind a 4 milla utolsó Ft.-ját beírom, sóder, homok, cement, vas, tégla, cserép, ablak, ajtó, festék, burkolat, bútorzat.
10-szer- 20xor visszahívnak, hiánypótlásra, aláírásra, elküldenek Földhivatalba... (7.000 Ft.). Állapotfelmérésre kijön egy értékbecslő, 25.000Ft (leemelik a számlámról. Közjegyző 63.000 Ft. (leemelik a számlámról)
És várok.. Várok. 1-2-3 hét, közben hetente 2x bemegyek, rákérdezek... ÉS láss csodát elfogadták, utalják. (persze több részletben utalják, további 2x 12.000 értékbecslés). 93.000Ft.-ot levontak még ami a keretbeállítási juutalék, ill. a folyósítási összeg, két néven szerepel...
Nézem az egyenleget és 3.819.000 Ft amit átutaltak.... (2x még később leemeltek 12.000-t)
Besétálok a bankba, és szólok, hogy KÉZCSÓK: Ezt előre nem lehetett volna mondani, hisz ÖNÖKnek érdekük lehetett volna hogy ne 4.000.000-t, hanem 181.000Ft-tal többet felvegyek, és tudnám befejezni én is a (egyébként papírra vetett, aláírt, beadott ) tervezetemet... NEM értették a problémám. A Droid nem gondolkodik. CSAK végrehajt...
Szóval értem én, hogy kell pénz a banki alkalmazottaknak, ill. a "haver" Közjegyzőnek, aki egy 40 oldalas papírt felolvas, aláír és 63.000Ftot kap érte.. Értem, hogy kell a pénzem már az elhasználás előtt, DE jó lenne erről előre tudni. Nem úgy megyek be, hogy mindenről tudok.. Ill. NE kérjenek 100%-áról előre tájékoztatást a pénz elhasználásáról, HA nem adnak anynit... hogy elhasználhassam azt...

elwood 2011.10.19. 15:50:29

@vazsmegyeigerdezsház: "Az zavarja ot, hogy eltelt negy ev, es a tartozasa meg mindig tobb, mint amenynit kapott ... Tetszikerteni??"

forintban több, frankban kevesebb. tetszikérteni ?

ferand1979 2011.10.19. 16:02:34

@elwood: frankban is több tud lenni, mert a frank kamatot is fizeted első pár évben, és CSAK azuán kezd frankban is kevesebb lenni... Szép lenne, akkor mibül élne Svájc???? Bár jelenleg akár a negatív kamatot is bevezetik, mert "szegények" gazdasága padlón van, mivel exportálni nem tudnak, mivel a turizmus meghalt... Döntsük be a CHF-et, akkor is jól járnánk...

Jokkura 2011.10.19. 16:03:34

@ferand1979: legközelebb ne egy elszámolással menj a bankba pénzért,hanem szépen kisuvickolt AK-47 -el. Oszt,ha mákod van ,akkor többet is kapsz, kamatot sem kell fizetni ,le sem vonnak és arra költheted amire akarod. :)
egy hátulütöje van csak: el ne kapjon idő előtt a TIK-TAK (TEK :) )

elwood 2011.10.19. 16:12:13

@ferand1979: tud hát, de a user itt sopánkodik, hogy forintban egyre többet fizet, és azt hiszi a banknál gyűlt fel a pénze

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.19. 17:42:00

@Kix:
Nem.
EZ csak valami 2D-s vízszintes leképezése a 3D HD sünhöz hasonló tárgynak.
A sün fajtáiról bővebben itt lehet olvasni:
sunews.blog.hu/2011/01/11/a_sun_fajtai

gumicsimbók 2011.10.19. 20:20:01

hát ez így nem nagyon kerek, hívd fel az ügyfélszolgálatukat, meg fogják mondani az aktuális tartozásod. azt,hogy x idő múlva mennyi lesz azt nem, volt ilyesmiről egy poszt valamikor. Más jellegű szolgáltatások esetén is a pontos tájékoztatás érdekében általában célszerű nagyobb kirendeltséget vagy központi ügyélszolgálatot keresni és olyankor megnyílik a lehetőségek tárháza

ui. bocs mindenkitől hogy nem káromkodtam és mocskolódtam meg egy EDE sem volt

Pitta2 2011.10.19. 21:01:39

Az OTP egy undorító mocsok cég, de ki lehet számolni a tartozást. Nekem sikerült 0,01 CHF eltéréssel kiszámolni. Megy az csak akarni kell.

Pitta2 2011.10.19. 21:03:45

@ferand1979: Elszomorító eset, de tanuljuk már meg egy életre: NEM MEGYÜNK AZ OTP-BE!!!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.20. 07:40:21

@ferand1979: OK!
Akkor ezennel bojkottot hirdetek Svájc ellen! A mai maptól nem hordok svájci órát, bicskát, sapkát, nem utazok Svájcba és nem térek át svájci (azaz helvét, ismertebben református, azaz kálvinista) vallásra, legalább addig, amíg van frankhitel-tartozásom!

Nanemá 2011.10.20. 08:52:39

@Pitta2: Én bizony már alig várom, hogy bemehessek az OTP-be. Az lesz az a dicsőséges nap, (a jövő héten), amikor kézhezkapom a Zótépétől a jelzálog törlési engedélyt, majd egyúttal kezdeményezem náluk (24 év után) a lakossági folyószámlám megszüntetését. Majd hazamegyek, és pezsgőt bontok.
Egy végtelenül aljas, haramia bank, utoljára azzal húztak fel, hogy amikor az OTP lakossági folyószámlámról kifizettem a lakáshitelem végtörlesztését, volt pofájuk felszámolni 2400 Ft átutalási költséget. Amiért az egyik zsebükből a másik zsebükbe áttették a pénzt. Mellesleg a Hírdetményük szerint a hiteltörlesztés beszedése a folyószámláról költségmentes. + a törvény szerint a végtörlesztés során költséget nem számolhatnának fel.
Egyébként szerintem az OTP egyik alapelve, hogy kötelező az ügyfeleket a lehető legnagyobb tájékozatlanságban és bizonytalanságban tartani. Ez már akkor kiderül, amikor az ember bemegy a bankfiókba, és húz egy sorszámot. Ki látott már olyan "hivatalt", ahol a sorszámon nem tüntetik fel a várakozók számát? Ráadásul a "SORSZÁMOK" nem is sorrendben következnek? Az én 808-as sorszámomat 10 perccel beelőzte a 810-es. +a kétszintes OTP fiókban semmi sem tájékoztat arról, hogy az emeleten is van ügyintézés, nem csak backoffice. Azt, hogy a sorszámommal hova kell menni, találjam ki magam.
Ezek után nem csoda, ha a hitelszámla információkat is csak vonakodva, hiányosan és késedelmesen adják ki...

2011.10.20. 10:23:04

@Nanemá: mindent aláírok amit mondasz, de a sorszámkiadó dologban speciel nem tudod megítélni a helyzetedet, sorrendedet, mert a sorszámok csak azonosítók, nem azt jelzik mikor kerülsz sorra. Az ugyanis attól függ milyen típusú ügyet intézel.

OTP_Segitunk 2011.10.20. 11:16:50

Kedves Andrea, kedves kommentelők,

Az OTP Bank rögzített árfolyamon való végtörlesztés eljárásrendjével kapcsolatban szeretnénk eloszlatni a félreértéseket, illetve segítséget nyújtani Nektek az ügyintézésben.

Valóban igaz, hogy az OTP Bank a konkrét végtörlesztési igény benyújtásától számított 8 munkanapos határidővel vállalja a végtörlesztési összeg meghatározásához szükséges igazolás kiállítását, melyet elsősorban a nagyszámú beérkező igény indokol. Fontos tudnotok, hogy végtörlesztési igényeteket legkésőbb 2011. december 30-ig jeleznetek kell a bank számára, az igény befogadásakor ügyintézőnk segítséget fog nyújtani a végtörlesztés értéknapjának előzetes meghatározásában. A végtörlesztésre az írásos kérelem befogadását követő 60 napon belül van lehetőségetek, tehát a rögzített árfolyamon számolt forint összegnek eddig kell megérkeznie a hitelszámlára.

Szeretnénk, ha tudnátok, hogy kiemelten fontos számunkra, hogy ügyfeleink végtörlesztésre vonatkozó döntését minél teljesebb körű előzetes tájékoztatással segítsük. Természetesen azonosítást követően minden érdeklődő ügyfelünket tájékoztatjuk fennálló devizahitel tartozásáról, ehhez elég, ha az OTP Bank Hitelvonalát hívjátok, melyet munkanapokon 07.30 és 20.00 óra között a 06- 1/299-2999 számon érhettek el.

Andrea, amennyiben nem ezt tapasztaltad, kérünk, hogy jelezd azt az alábbi panaszkezelési csatornáink egyikén ( www.otpbank.hu/portal/hu/Kapcsolat/Panaszkezeles ), hogy kivizsgálhassuk az esetet.

Köszönjük, hogy elolvastátok.

Nanemá 2011.10.20. 12:23:15

Majdnem igazad van. De elvileg éppen ezért van az, hogy - ügytipustól függően - más-más számmal kezdődnek a 3 jegyű sorszámok. Tehát joggal feltételezem, hogy azok a sorszámok, amelyek kezdő (százas helyiértékű) száma azonos az enyémmel, azok azonos ügyhöz tartoznak. Persze az sem lep meg, ha ez az ótépénél másképp van, mert ez így pontosan bele is illik az üzletpolitikába, ti. zavarjuk csak minél jobban össze az ügyfelet. Az, hogy a sorszámkiadó dologban nem tudom megítélni a helyzetedet, sorrendet, az szerintem nem az én, hanem a renccer hibája. A renccer pedig általában olyan, amilyennek a megrendelő kéri, különben nem fizetnék ki.

Bakkertakker (törölt) 2011.10.21. 21:58:17

@OTP_Segitunk: milyen informatikai rendszere lehet az OTP-nek, hogy azonnal nem tudja megmondani mennyi a tőketartozás és azzal a lendülettel kiállítani a papirokat? Gáz...
süti beállítások módosítása