Gábor hitetlenkedve fogadta a Király Bosch Car Service állapotfelmérését, miután saját kezűleg kiderítette, hogy a pont az ellenkezője igaz, mint amit írtak. A kiégett izzók helyett a lámpafoglalatokat akarták cserélni, csapágyakat találtak hibásnak, viszont az eredetileg kivizsgálandó kuplungcsúszást nem vették észre:
UPDATE 16:15 A Bosch központja szerint kivizsgálják az esetet. A teljes levelüket a panasz után olvashatják.
Tisztelt Homár! Mellékelve a lenti egyoldalú levelezés (sem a szerviz, sem a magyarországi központ nem érezte magáénak a válaszadás lehetőségét).
Az autót azóta gond nélkül használom. A hétvégén sikerült időt szakítanom, hogy még mielőtt a foglalatokat megrendelem, megnézzem az izzókat. A rendszámtábla-világítás mindkét izzója ki volt égve, a foglalatnak nem volt hibája. Az izzókat kicseréltem, és a lámpa működött. A tolatólámpát megvizsgálva azt sikerült megállapítani, hogy ahhoz amióta az autót összeszerelték, nem nyúlt hozzá senki. Kiszabadítva a foglalatot, kicseréltem az izzót, és csodák csodájára az is működött.
Tisztelt Szerviz! 2011.09.29-én hagytam Önöknél előzetes egyeztetés után 2001-es Ford Focusomat, olajcserére, illetve állapotfelmérésre (kuplungcsúszás). Az olajcserét a számla alapján elvégezték (Pdf. 2. oldal.), állapotfelméréssel kapcsolatosan a mellékelt javítási árajánlatot kaptam. (Pdf 1. oldal.) A lámpákkal és foglalatokkal kapcsolatosan azt az információt kaptam a munkafelvevőtől, hogy a lámpák jók, de a foglalatok "annyira szét vannak rohadva", hogy muszáj cserélni. A jobb első kerékagycsapágy és a jobb oldali féltengelycsapágy cseréjéről úgy nyilatkozott a munkafelvevő, hogy a javítás elhagyása és az esetleges menet közbeni meghibásodás nem okoz járulékos meghibásodást. A kuplungcsúszással kapcsolatosan nem érkezett javítási javaslat. A javításokat nem kértem.
A következő kérdések merülnek fel bennem: Volt-e valós állapotfelmérés az autómon? Hiszen a fentiek alapján az izzókat és a foglalatokat nem vizsgálták meg. Valóban jogos lehet-e a javítási ajánlaton található kerékagycsapágy és féltengelycsapágy cseréjének szükségessége? Mi miatt nem lehetett megállapítani, hogy "csúszik a kuplung"? Egy másik szervizben a próbaút első 50 méterén ezt meg tudta állapítani a szerelő. Megtörtént-e egyáltalán az olajcsere, olajszűrőcsere és próbaút az autón? Mivel lehet ezt bizonyítani?Mennyire lehet jogos és etikus olyan javítási árajánlat kiadása, ami nem tartalmaz valós felmérést?Válaszának tükrében fogom levelem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak, illetve a homar.blog.hu internetes oldalnak továbbítani.
Mielőbbi visszajelzését, és a kérdésekre adott válaszokat előre is nagyon köszönöm!
Üdvözlettel:
Gábor
--------- Forwarded message ----------
Date: 2011/11/8
Tisztelt Bosch Központ!
A Király Bosch Car Service-től sajnos 24 óra elteltével nem kaptam visszajelzést, hogy foglalkoznak a kérdéseimmel, ezért Önökhöz fordulok. Várom válaszukat a lenti mailben található kérdésekre. Amennyiben a válaszadás hatáskörükön kívül esik, kíváncsi lennék a véleményükre is.
Előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Gábor
UPDATE folyt. A Bosch reakciója:
A Tékozló Homár felületen ma 12.20-kor megjelent bejegyzésre a Bosch csoport kommunikációs igazgatójaként ezúton szeretnék reagálni.
A Bosch számára kiemelten fontos, hogy ügyfelei a legmagasabb minőségű szolgáltatást kapják. A szerződéses partnerekkel kötött megállapodásokban ez részletesen rögzítve van, amelynek betartását szigorúan ellenőrizzük. Minden olyan észrevételt, reklamációt körültekintően kivizsgálunk és hiányosság vagy hibás teljesítés esetén a részünkről alkalmazható valamennyi intézkedést haladéktalanul megtesszük.
Az adott esetre vonatkozó valamennyi dokumentumot bekértük, a panasz kivizsgálása folyamatban van, amelyet kiemelten kezelünk. A bekért információk alapján az ügyfél számára a részletes választ legkésőbb november 18-ig elküldjük.
Amennyiben a továbbiakban segítségére lehetek, készséggel állok a rendelkezésükre.
Tisztelettel és üdvözlettel:
dr. Ficzere Ferenc
Robert Bosch Kft.
regionális kommunikációs igazgató
Az utolsó 100 komment: