Tékozló Homár

Furcsa állapotfelmérés a Bosch Car Service-nél (frissítve)

2011.11.14. 12:20 | jackyll | 214 komment

Gábor hitetlenkedve fogadta a Király Bosch Car Service állapotfelmérését, miután saját kezűleg kiderítette, hogy a pont az ellenkezője igaz, mint amit írtak. A kiégett izzók helyett a lámpafoglalatokat akarták cserélni, csapágyakat találtak hibásnak, viszont az eredetileg kivizsgálandó kuplungcsúszást nem vették észre:

UPDATE 16:15 A Bosch központja szerint kivizsgálják az esetet. A teljes levelüket a panasz után olvashatják.

Tisztelt Homár! Mellékelve a lenti egyoldalú levelezés (sem a szerviz, sem a magyarországi központ nem érezte magáénak a válaszadás lehetőségét).

Tisztelt Szerviz! 2011.09.29-én hagytam Önöknél előzetes egyeztetés után 2001-es Ford Focusomat, olajcserére, illetve állapotfelmérésre (kuplungcsúszás). Az olajcserét a számla alapján elvégezték (Pdf. 2. oldal.), állapotfelméréssel kapcsolatosan a mellékelt javítási árajánlatot kaptam. (Pdf 1. oldal.) A lámpákkal és foglalatokkal kapcsolatosan azt az információt kaptam a munkafelvevőtől, hogy a lámpák jók, de a foglalatok "annyira szét vannak rohadva", hogy muszáj cserélni. A jobb első kerékagycsapágy és a jobb oldali féltengelycsapágy cseréjéről úgy nyilatkozott a munkafelvevő, hogy a javítás elhagyása és az esetleges menet közbeni meghibásodás nem okoz járulékos meghibásodást. A kuplungcsúszással kapcsolatosan nem érkezett javítási javaslat. A javításokat nem kértem.

Az autót azóta gond nélkül használom. A hétvégén sikerült időt szakítanom, hogy még mielőtt a foglalatokat megrendelem, megnézzem az izzókat. A rendszámtábla-világítás mindkét izzója ki volt égve, a foglalatnak nem volt hibája. Az izzókat kicseréltem, és a lámpa működött. A tolatólámpát megvizsgálva azt sikerült megállapítani, hogy ahhoz amióta az autót összeszerelték, nem nyúlt hozzá senki. Kiszabadítva a foglalatot, kicseréltem az izzót, és csodák csodájára az is működött.


A következő kérdések merülnek fel bennem: Volt-e valós állapotfelmérés az autómon? Hiszen a fentiek alapján az izzókat és a foglalatokat nem vizsgálták meg. Valóban jogos lehet-e a javítási ajánlaton található kerékagycsapágy és féltengelycsapágy cseréjének szükségessége? Mi miatt nem lehetett megállapítani, hogy "csúszik a kuplung"? Egy másik szervizben a próbaút első 50 méterén ezt meg tudta állapítani a szerelő. Megtörtént-e egyáltalán az olajcsere, olajszűrőcsere és próbaút az autón? Mivel lehet ezt bizonyítani?Mennyire lehet jogos és etikus olyan javítási árajánlat kiadása, ami nem tartalmaz valós felmérést?

Válaszának tükrében fogom levelem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak, illetve a homar.blog.hu internetes oldalnak továbbítani.

Mielőbbi visszajelzését, és a kérdésekre adott válaszokat előre is nagyon köszönöm!

Üdvözlettel:
Gábor

 

--------- Forwarded message ----------
Date: 2011/11/8
Tisztelt Bosch Központ!

A Király Bosch Car Service-től sajnos 24 óra elteltével nem kaptam visszajelzést, hogy foglalkoznak a kérdéseimmel, ezért Önökhöz fordulok. Várom válaszukat a lenti mailben található kérdésekre. Amennyiben a válaszadás hatáskörükön kívül esik, kíváncsi lennék a véleményükre is.

Előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
Gábor

UPDATE folyt. A Bosch reakciója:

A Tékozló Homár felületen ma 12.20-kor megjelent bejegyzésre a Bosch csoport kommunikációs igazgatójaként ezúton szeretnék reagálni.
 
A Bosch számára kiemelten fontos, hogy ügyfelei a legmagasabb minőségű szolgáltatást kapják. A szerződéses partnerekkel kötött megállapodásokban ez részletesen rögzítve van, amelynek betartását szigorúan ellenőrizzük. Minden olyan észrevételt, reklamációt körültekintően kivizsgálunk és hiányosság vagy hibás teljesítés esetén a részünkről alkalmazható valamennyi intézkedést haladéktalanul megtesszük.
 
Az adott esetre vonatkozó valamennyi dokumentumot bekértük, a panasz kivizsgálása folyamatban van, amelyet kiemelten kezelünk. A bekért információk alapján az ügyfél számára a részletes választ legkésőbb november 18-ig elküldjük.
 
Amennyiben a továbbiakban segítségére lehetek, készséggel állok a rendelkezésükre.
 
Tisztelettel és üdvözlettel:
 
 
dr. Ficzere Ferenc

Robert Bosch Kft.
regionális kommunikációs igazgató

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.14. 21:07:38

nekem egyszer volt egy vidióta férjem, aki még a téligumit is a szervizben rakatta fel a kocsira meg az ablakot is ott mosatta. mindig vigyorognom kellett amikor lehúzták :)

Alikam 2011.11.14. 21:16:12

@akiazsiráfotszereti: vagy inkább praktikus. Az ablakmosás túlzás, de ha 4 kereket cserélsz le, akkor kb. 10x gyorsabban megoldják célszerszámokkal, mint te otthon a sufniban, és túl sokat sem kérnek érte.

springbok 2011.11.14. 21:24:42

@elwood: Mar regota nem autoszerelesbol elek, ugyhogy nem kell aggodnod a renomem miatt. Amugy sehol nem irtam , hogy speciel en igy allnek/alltam a kerdeshez, mint a kerdeses szerviz.
Ha egy ilyen ugyfel jott mint a posztolo, akit tehat nem ismertunk, annak adtunk egy arajanlatot az allapotfelmeresre, anno ez 2000 forint volt asszem. Ha ennek az uj ugyfelnek nincs 2e forintja egy rendes atnezesert, akkor ez az ugyfel inkabb nem kell, mert csak a gond lesz vele. Ennyi.
A torzsugyfeleknek pedig tobbnyire megcsinaltuk ezt ingyen, mert mar volt nalunk millioszor es ismertuk egymast.

Egyebkent gondolkodjatok el azon, hogy ennek az embernek miert kell "ismeretlen" szervizbe beszambaznia es ott emigyen "letesztelni" a hozzaallast.

Nyilvan nincs vele semmi baj, csak eppen nincs egyetlen haverja sem aki segithetne tanaccsal, sot faterja sem vitte el szakikhoz akik az oreg autojat csinaltak anno, valamint az interneten sem tud utanaolvasni, hogy melyik szerviz megbizhato.
Ugyanmar.

Persze, hogy szarul inteztek ezt az atvizsgalast, de nekem is raktak mar fel acelfelnis centirsulyt ausztriaban alufelnire, pedig ott kolbaszbol van a kerites is.. LOL

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.14. 21:24:43

@Alikam:
az attól függ. itt simán legombolnak rólad 60 ajrót négy kerék cseréjéért. inkább elmegyek vacsorázni vagy moziba vagy mindkettőt ennyiből vagy veszek három könyvet.

XCat 2011.11.14. 21:29:08

@estrella negra: Jah, fejlődsz. Az ellető kanász különösen tetszett.

Alikam 2011.11.14. 21:53:10

@akiazsiráfotszereti: ez meg attól függ, mennyit keresel, mert ha 2000 eurót, akkor a 60 meg se kottyan és akkor én is mással csináltatnám, mert akkor mégis minek keresek jól ha nem azért, hogy kényelmesebbé tegyem az életem, a másik 60-ból meg elmegyek mozizni.
De mindegy is, ez nem a téma, meg amúgy sem ismerem a részleteket, szóval csak szvsz.

CID 2011.11.14. 21:57:54

estrella negra 2011.11.14. 17:55:00
@aabroncs.hu: Jártam egy futóműveshez. Az autó munkaeszköz, elég gyakran megfordultam ott.

Hogy a picsába tudsz vezetés közben ennyit kommentelni ? :)

CID 2011.11.14. 22:03:59

Ja, a disznók nem ellenek, hanem fialnak :)
Te, nagyon te.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.14. 22:06:29

@Alikam: valóban mindegy, csak azt akartam mondani, hogy minden szarért elképesztő árat kérnek el, a sok marha meg kifizeti, ugye.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 22:39:49

@CID: Szerintem téged senki nem kérdezett. Menjél udvarolni.

CID 2011.11.14. 22:46:42

@agresszív kismalac: Hehe, letöröm a pöckeidet, oszt fekete lik leszel.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 22:55:09

@CID: Egyelőre nem az én pöckömre megy a játék. A lényegre koncentrálj, légy szíves, mert sose érsz célt.

XCat 2011.11.14. 23:13:09

@agresszív kismalac: Esztike, ne molesztáld a háziállatokat, mert elverlek.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 23:13:21

@CID: Naszóval, aki nagyvadra megy, az ne az aprójószággal foglalkozzon. Szedd össze magad! Mondogassad: megtudomcsinálnimegtudomcsinálni.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 23:15:29

@CatMother: Udvarló balról. Kicsit suta (tudod, az a hajcibálós fajta). Bátoríccsad egy kicsit, lécci.

XCat 2011.11.14. 23:16:53

@estrella negra: elég bátor vagy te így is.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 23:21:39

@CID: Ja, még valami. A "jártam", az múlt idő. Tudod, mi az a múlt idő? Most meg most van, érted? Már Stirlitz is megmondta, hogy az idő soha, soha meg nem áll.
...látom nem érted. Ne vágj már ilyen buta arcot! ...Alapból ilyen? Ejha!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 23:23:00

@CatMother: Pszt... Most nem rólam van szó.
Hovalettezamadár???

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 23:30:41

@Mylady: @CatMother: Azért csak sikerült egy platformra hoznom benneteket. Büszke vagyok magamra.
Lehet, hogy gründolok egy ilyen rajongói klubot, hogy örüljetek.
...mer' a szívem arany.

CID 2011.11.15. 05:42:21

@CatMother: Remélem, hatóságilag el vagy tiltva az állattartástól. Még a lapos nünükéid is jobbat érdemelnének:-)

CID 2011.11.15. 05:49:15

@estrella negra: Jah, tényleg jó nagy.....

CID 2011.11.15. 05:56:08

@estrella negra: Bocsesz, azt hittem csak szerelőt váltottál a munkaeszköz meg maradt, s nem múlt el

Géza, kék az ég! 2011.11.15. 08:12:16

Uhh, az már milyen durva, hogy egy szolgáltató olyant kijelenthet: "majd akkor szolgáltatok minőséget, ha felnőnek hozzá a vevők!"

Az ilyen alakokat ostorral kell a jó édesanyjuk nemiszervébe elhajtani.

Akármilyen is a kuncsaft, max nem vállalod el a munkát, de nehogy már szolgáltatóként minősítgessed és a szar gány munkádat a vevő modorával magyarázd!

Proli vircsaft apám, kenőpénzt várni azért, ami alap kötelességed.

Mindezt azért mondom, mert 4-szer vittem vissza a kocsimat ugyanahhoz a szerelőhöz, mindketten untuk már egymást, de addig dolgozott GARANCIÁLISAN (gyengébbeknek: ingyen) a problémán, míg végül meglett a baj.

Ilyen is van ám, csak fel kell nőni a feladathoz.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 08:13:38

@vernarancs: Láttál már 21 colos kereket? Tudod mennyivel nagyobb felelősség? Mennyivel nehezebb szerelni egy ilyen alacsony oldalfalú gumit? Aztán mennyivel nehezebb és összetettebb kiegyensúlyozni? Aztán mennyivel több ragasztható súly kell rá?? Nagyjából ezért.@Alikam: Akár elhiszed, akár nem, az a te dolgod. Ettől még mi ingyen csináljuk, sokan tanúsíthatják akár az indexről is. Nem 4-5 óra, hanem egy óra, max másfél. Persze, ez sem ér semmit, nem is hoz ügyfelet, de én ilyen naív vagyok. Még egy darabig, mert egyébként a te hozzáállásodhoz hasonlók el tudják venni az ember kedvét. El sem tudod képzelni, hogy én úgy gondolkodjak, mivel reklámra nem tudok költeni, munkával költök rá.-((( Mint írtam, már nem sokáig, mert, bár közhely lassan, de tisztességes kis műhely nem él ma meg.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 08:16:32

@estrella negra: Ha én szerzek rosszat, valóban szopás. Bár ritka. Azonban az nem jár többszöri plussz munkával, az ügyfél miatt. Az az én saram. Beugrok az autóba és elrohanok kicserélni, hiszen én pont azért, nem a netről a legolcsóbb helyről rendeltem, mint az ügyfél, aki csak napok alatt tudja kicserélni..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 08:19:15

@Elar: egyébként meg mi magunk is ismerjük már a netes alkatrész nepper árakat és már nem tudja az ügyfél a legtöbb esetben olcsóbban hozni. Ha meg nagy értékű alkatrészről van szó, én sem vagyok hülye, utána nézek a legjobb árnak, mert nekem sem érdekem, hogy drágán vegye az ügyfél. Aztán igyekszem a legjobb áron adni. Ilyenkor nem értem, aki mégis mástól akarja hozni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.15. 09:01:43

@tiborc2008: Példának okáért Debrecenben, a Kút utcán, ahol valódi mester dolgozik. Átnézte a Vectrát (durrogott a gáz miatt), rákapcsolt minden diagnosztikai izét, monitorral, és közölte, hogy nem elektromos hiba (nem is az volt). Kérdeztem, mivel tartozom, erre átadott egy névjegykártyát és parolára nyújtotta a kezét, annyit mondott még, hogy nem tudott rajta semmit javítani, úgyhogy ennyivel.

Szerintetek hova fogom vinni az autómat, ha tényleg valami elektromos baja lesz?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.15. 09:24:26

@estrella negra: @CatMother: @CID: Egyikőtök sem elég autentikus. Én egy - a szó szoros értelmében - elkúrt félév után vagy négy hónapig voltam "főmadám" (=elletős) a tehenészetben. 3× 16 óra munka, + 1-1 óra mikrobuszozás a Cserehát ma is híresen jó minőségű és egyenes útjain, 3 nap szabad. Ráadásul az előhasi (pestiek és bölcsészek kedvéért: első vemhességét hordó, még nem ellett) üszők (ha már ellett, akkor tehén) gyakorlatilag vadon, rideg tartásban nőttek fel,és bizony a marhák - ellentétben a lovakkal - minden lábukkal kb. 270°-ban rúgnak és öklelnek is, de legalább nem harapnak, de arról is tudnék mesélni...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 09:43:34

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Hát, tuggya kend, mink csak ilyen városi parasztok vagyunk.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 09:55:10

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: De azért én még "gyereknek" minden este felültem nyáron a kapu tetejére a nagyszüleimnél, hogy lássam a csordát. Ittam habos tejet, ami még meleg volt, vakargattam a disznók nyakát, miközben versenyt röfögtünk, aztán részt vettem persze nem kevés disznóölésen is. És kisezer tojást szedtem ki a tyúkólból, ezért nem gondolom azt, hogy a csirke zsugorfóliában terem.
Nagyon sajnálom, hogy a mai gyerekek közül ezt már nagyon kevesen élhetik át.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.15. 10:56:06

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "de arról is tudnék mesélni..."

Mesélj! Van időnk a következő posztig.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.15. 11:31:19

@atpijkamo: ebben egészen biztos vagy? mer akkor nem frászolom magamat itt az új posztra várással.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.15. 11:42:27

@akiazsiráfotszereti: Csinálj úgy, mint az unatkozó hadvezér! - Foglald el magad!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.15. 11:46:08

@akiazsiráfotszereti: Unatkozol, akkor felteszem egy munkahelyen vagy. Ilyen szép időben más lehetőség nincs. A munkatársak elmennek ebédelni. Aki itthagyja a mobilját, azt mard el. Ha hím az illető, akkor a tárolt számokra külgy SMS-t. Férfinek bazmeget, nőnek szeretleket. Ha nőstény a mobil tulajdonosa, akkor fordítva.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.15. 11:48:05

- Mama, miért mozog a hasad?
- A megszületendő kistestvéred rugdos.
- Biztos unatkozik. Miért nem nyelsz le neki egy játékot?

iorek 2011.11.15. 11:48:28

@phrascarica: Hogyan működik a világ? A te világod talán. De abban nincs kedvenm élni. (És még büszke is vagy rá, Jézus!)

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.15. 11:58:09

@atpijkamo: hehe. a lehetséges prank-joke opciókat már végigzongoráztuk a kollégákkal :) képernyőtekergetés és dupla egér, meg ilyesmik. a telefonnyukba meg nem fogok kurkászni.

vernarancs 2011.11.15. 11:59:58

@aabroncs.hu: ertem. Bar a felelosseg meg a szereles reszet nem annyira vagom. Minden gumit pont ugyanakkora felelosseg felrakni. Nem mondhatod, "ah ez csak 13 colos, ezt osszebaszom ugyse szaguldozik vele". Vagy igen? A leszedest felrakast meg a gep csinalja, a sulyokra meg kulon arak vannak grammonkent.
Nem-e lehet-e, hogy inkabb arrol van szo, hogy a kopasz kigyurt X6-os tulaj vastagabb, ugyis tobbet fizet?

XCat 2011.11.15. 12:05:52

@estrella negra: Ez tökundi.
Sokkal jobb nekik ha azt hiszik, hogy a fóliából nő ki.

Ámberek. Egyjegyű körzetszám létezik magyarországon?

XCat 2011.11.15. 12:07:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Hát én a focistáknak maximum a minimálbér háromszorosát adnám. Elvégre csak játszanak, azt sem jól. Oké hogy egy halom hülye valamiért szereti nézni, de ennyi erővel a színészek is kaphatnának milliókat.

XCat 2011.11.15. 12:57:11

@estrella negra: Ez nem budapest. (nem 1)
Valaki 8-as körzetszámról hívogat. Ilyen meg állítólag nem létezik.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 13:10:59

@CatMother: A vidéki számok hatjegyűek.
8x körzetszám viszont létezik.
Segíthetek még valamiben?
Szívesen mérek bármekkora szeletet a tudásomból, mert úgy vagyok vele, hogy jut is, marad is.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 13:24:05

@CatMother: És mi lenne, ha egyszerűen fölvennéd a telefont?

XCat 2011.11.15. 13:24:55

@estrella negra: vidék?.. Az ott az a valami furcsa izé lent?
Miért hívna engem onnan bárki?

XCat 2011.11.15. 13:26:17

@estrella negra: Hát akkor bele kéne szólniuk. De nem tették.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 13:31:57

@CatMother: Fölvetted, aranyosan beleszóltál (kiafaszomvagybazmeg), és semmi?
Rejtélyes...

XCat 2011.11.15. 13:32:14

A rajongóim nem ismerik ezt a számot.

XCat 2011.11.15. 13:36:19

@estrella negra: Szerintem a homárkommandó lesz.

Guy_Montag 2011.11.15. 15:58:02

@aabroncs.hu: hányszor álltam már a szervizben, mert nem voltak képesek alkatrészt találni a kocsimhoz. érdekes, nekem sikerült. persze csak az volt az oka, hogy ahol volt a gépemhez alkatrész, ott nem csengettek vissza a szerelőnek.
haszonleső mocsok munkakerülő banda. főleg a márkaszervizek.

a másik pedig az, hogy AKÁRMILYEN alkatrész - akár eredeti, akár utángyártott - használatra készül, tehát néhány teszten átment, beépíthető, biztonságos, max. nem olyan tartós. a szerelő nem mérlegelhet, ha az ügyfél olyan alkatrészt akar, amilyet. ha pedig az ügyfél gyenge minőségű alkatrészt szeretne, annak a szerelő elvileg pont örül, mert hamarabb hozzák vissza a kocsit. ez logikus, de azért plusz pénzt kér. egyszerre szűz és kurva, ezt így mondják. szép magyar szokás.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 16:15:11

@vernarancs: Messze enem ugyanaz a felelősség, de ezt érthető módon nem érted.-) Egy 13 colos acélfelnit szerelni "mindenki" tud. Azonban minél nagyobb a kerék, annál több a szakmai fogás, trükk,és a kerék ára. Ha hibázik az emberem, vagy történik valami a géppel? 15 évvel ezelőtt jött egy ügyfél:
Mennyiért szereled meg a 18-as felnimet? De vigyázzá, ha egy karc lesz rajta, kifizeted, négyszázezer darabja!
Akkor kössz, de inkább kihagynánk. miért? Akkor 950 Ft volt egy szerelés. Szerinted? Húsz éves, öreg gépekkel melóztunk, lógott fülük, farkuk. A mai gépeken a speciális tudásért fizetni kell. Műanyag feltétek a nagy kerekekhez, adapterek, lenyomókar, ez mind és mind egy-egy opcionális alkatrész. Nem a 15 colos kerekekhez tartom. A súlyok pedig nem grammra vannak, hanem benne az árban. Ezért is írtam, minél nagyobb kerék, annál drágább. Persze megszoktam már, a rohadt gumis hozzáállást, szóval, ahogy gondolod. Tudom én, mi ilyenkor gennyesre keressük magunkat és mindenkit átvágunk:-) Ha tudnád ez mennyire nem így van már, el sem hinnéd. Ma te egészen biztosan többet kerestél, mint én...Minden évben van valami, amiért nem tudunk keresni. Idén és tavaly, nincs gumi. Előtte nincs hó, soroljam??

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 16:20:11

@dubai_tennis: ?? Mi az, hogy nem csengettek vissza a szerelőnek? Szerintem nem is érted a rendszert. Nekem senki nem csenget vissza, kedvezményem van, ami abból ered, hogy én hetente ott költök el x forintot, szemben az ügyféllel. A gyenge minőségű alkatrész pedig garanciális időn belül romlik el és elveszítek egy jó ügyfelet,és cserélhetem ki, ingyen, szóval, igen is én döntöm el a saját műhelyemben, beszerelem-e a xart. Ha haszonleső, mocsok, munkakerülők vagyunk, miért nem szereled meg te a a kocsidat? A munkakerülőt pedig nem is tudom, kikérjem-e magamnak vagy kiröhögjelek. A hozzád hasonló emberektől óvjon meg mindenkit az isten.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 16:28:10

@estrella negra: Valóban, fél óra-egy óra és igen a műszeres diagnosztika 5000 Ft körül mozog, amit az ügyfél kifizet, majd, ha nálunk javíttat, akkor viszont visszakapja, a végén levonjuk. Erre azért lett szükség, mert ezzel a magyar ember elkezdett visszaélni, amíg ingyen csinálták és most már szinte mindenki így csinálja. Ez a normális. Máskülönben elhozzák az autót, te kiolvasod vagy kiolvastatod a hibakódot, diagnosztikát futtatsz, majd kinyomtatva odaadod az ügyfélhez, az meg elmegy egy kóklerhez, aki nekiáll és "megcsinálja". Csak a hibakód kiolvasás nem feltétlen jelenti azt, hogy az autónak az a baja és azt az alkatrész kicserélve a hiba elhárul. Szó sincs erről, ennél ez összetettebb.

Guy_Montag 2011.11.15. 17:25:00

@aabroncs.hu: kedves önreklámozó autószerelő gyík!

magam szerelem már egy ideje a kocsimat, ez nem jött be. (közeli rokon szakmám van)

továbbra is: haszonleső, munkakerülő.
miről is szól az írás fentebb?

már kérdeztem, de nem válaszoltál: a reklámtevékenység engedélyezett itt? (igaz, a kérdés óta új a nicked, ügyeeeees trükk )

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 17:29:06

@aabroncs.hu:Nyilván mindkét oldalra lehet mondani mindenfélét. Akárhogy nézzük, az autójavítás bizalmi ügy. Ha nem mered rábízni valakire a verdát, megette a fene az egészet.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 17:34:36

@dubai_tennis: Gondolom, a vakbeledet is magad fogod kivenni alkalomadtán, a sok haszonleső mészárosnak meg coki.

Guy_Montag 2011.11.15. 17:38:11

@estrella negra: :D

ha mechanikai műszerész lennél, te is szerelgetnéd a kocsidat.

a felvetésed eléggé ostoba az orvosokkal kapcsolatban.

mindegy, mit, de írnod kell... ciki

Don Quixote de la Ferko 2011.11.15. 18:22:25

Tetszik ez a "másvalaki" stílus.

Ha ebben az országban tényleg csak az autószerelők lennének a lehúzósok, akkor ide költözne a fél világ.
Aki itt habzó szájjal fröcsög a szervizekre, az a saját munkaterületén pontosan ugyanakkora (bocs a kifejezésért szerelők) köcsög, mint amit itt másokról látatlanba hirdet.

Mindenki azt kapja amit másnak is ad, csak ugyi visszafelé már nem annyira szép.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 18:39:11

Ha mechanikai műszerész lennék, sem szerelném magam a kocsimat, mégpedig azért, amit fentebb már leírt valaki- idő/hely/felkészültség/háttér hiányában ez egyszerűen nem praktikus/gazdaságos.

Guy_Montag 2011.11.15. 18:43:37

@aabroncs.hu: budapest egyik legismertebb
gumisánál jelenet:

beállok a placcra, itt már kiválasztottnak is érezhetem magam, mert ha minden jól megy, akkor elkölthetem a pénzem.

a hiba egy csavar volt a futófelületben.
miután egyáltalán nem szokványos méret a gumi a kocsin, azzal kezdem, hogy kb mennyibe fog fájni?

a válasz: " nem lesz több 2000 ftnál ".
(szó szerint idézve)

aztán a javítás el is készült, mindössze 3400 ft-ért.

akkor hazudott? vagy csak lehúzott?
és ha nem, akkor hogyhogy több lett 2000 ftnál, miután megtörtént az állapotfelmérés?

ez a történet eléggé mindennapos.

Guy_Montag 2011.11.15. 18:44:51

@estrella negra: aztán meg vannak felkészült szakemberek.
a wc-t az asszony húzza le, ha kakikáltál, vagy egyből a duguláselhárítót hívod? :D

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 18:52:42

@dubai_tennis: Nem azt mondtam, hogy izzócserével szervízbe megyek, vagy néha nem csinálok meg ezt-azt az autón. De komolyabb melóba nem bontakozok bele a fentiek miatt. Mint ahogy kenyeret sem magam sütök, annak ellenére, hogy találkoztam már alig ehetővel. Ez esetben keresek egy másik péket.
Sőt, ha mindenhol madárnak néznének, azért gyanakodni kezdenék, nem tollas e a hátam.

Guy_Montag 2011.11.15. 18:57:18

@estrella negra:

képlet:
van egy autód, ami megvan évek óta. ki ismeri jobban? a tulaj, vagy a szerelő, aki sokkal ritkábban látja?

nálam nem izzócsere a szint, hanem:

-fékcsere (komplett)
-futómű felújítás
-szelepszár-szimmering csere (csak hogy bonyolultabbat is mondjak)
-vízpumpa csere

ilyesmik. és élvezem, jó érzés a saját vasadat szerelni.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 19:14:25

@dubai_tennis: Ebben a sportban az a szép, hogy nem vagyunk egyformák. Nem állítottam, hogy rossz dolog a saját vasadat szerelni, csak nem biztos, hogy megéri. Szopni vele viszont rossz.
Ezért én kerestem normális szerelőt.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 19:18:02

@dubai_tennis: Az én autómon a vízpumpa cseréjéhez pl. le kellene bontani az elejét.
Szerencsére nem elromlós fajta.

Guy_Montag 2011.11.15. 19:36:14

@estrella negra: itt is le kell bontani.
( klímahűtő, hűtő, stb. )

ez sem elromlós, dehát az évek, ugye?

nem kizárt, hogy az itteniek között nekem van a legöregebb kocsim. viszont akár vasúti sínen, akár lépcsőn, de nagyon szereti, ha verethet úttalan utakon.
igazi dagonyagép. a vasúti sínt nem az autós átjáróra értettem...

Etniez 2011.11.15. 19:51:54

@aabroncs.hu: Gumi hiány azért van, mert a kínaiak megvették az eu kapacítását, mivel most vezették be a téligumi rendszert ott is. Kicsit mellébeszélsz.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 21:19:14

@dubai_tennis: Azért öreg autót egyszerűbb szerelni. Nem biztos, hogy meg tudnád ugyanezt csinálni egy néhány évessel.w

Guy_Montag 2011.11.15. 21:26:19

@estrella negra:
ezért nem venne a f*szom sem "modern" autót :D

bár ez a modernség is viszonylagos.
ebben is benne van minden, amitől "modern" egy autó:

abs, motorvezérlő computer, hengerenkénti befecsk., katalizátor.

ez nekem bőven elég is.
nem vágyom hűthető/fűthető pohártartóra, meg nem tom mikre, amik manapság a modern élet elengedhetetlen kellékei. mittomén például kipörgésgátló: indulj kisebb gázzal, ha meg jégen vagy, előbb tanulj meg vezetni. vagy rakd át a gépet 4x4-be.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.16. 08:48:27

@dubai_tennis: ha a tulaj szerelgeti az autót, nyilván ő is ismeri. a szerelő meg naponta 10 olyat szétkap zsigerből. de én otthonszerelő párti vagyok, ha lehet. igaz, én csak beragadt ablakokat és biztonsági öveket tudok javítani :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.16. 09:10:06

@dubai_tennis: Troll. Lexarom.Ignore ON.
@Etniez: Elég nagy tévedésben tetszik lenni. Ez elenyésző hányad. A gumi hiány okai:
1.Évek óta csökkent a kereslet, az előrendelések száma a gyártók felé a nagykerektől. Ezért a gyártást visszavették. Most meg, "hirtelen" megnőtt az igény.
2.Nagyságrendekkel jobb áron lehet eladni a gumit, a környező országokban, főleg ahol Euró van, érthető okokból, az Euró az egekben. Megértem a nagykereket, hogy nem itthon szenvednek az eladással, ráadásul elég szép extra profitot termelnek.Nekünk meg áll a piac. Ez van.
Most csak azoknak van gumijuk, akik elég tőkeerősek ahhoz, hogy betároltak idén is. Nekik még van, de drágábban adják, nem is kicsit.Tudok olyan nagykert, ami az én utcai áraim felett árul 10-20%-kal, NAGYKERBEN és tőle vagyok kénytelen gumit hozni, néha.
3.Romániában ez évtől kötelező a téli gumi.
4.Angliában az elmúlt évek időjárása következtében igény keletkezett a téli gumira, oda is sokkal jobb eladni, mint ide, ahol évek óta lefelé ment a gumik ára.
5.Kína..

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.16. 09:17:58

@dubai_tennis:
Javítás (anyag + munkadíj) : 1900 Ft
Állapotfelmérés, árajánlat: 500 Ft ________________________________________

Összesen: 3400 Ft

malpaso 2011.11.16. 10:53:34

@Alikam: a hatásodra elolvastam újra. való igaz, felületes voltam, és rosszul írtam, csak az olajcserét kérte kivitelezni. meg hogy nézzék meg, mi a helyzet a kuplunggal. (nevezzük "állapotfelmérésnek". szaknyelv, ugye, az ügyfelek, különösen a férfiügyfelek szeretnek hozzáértőnek és bennfentesnek látszani egy szervizben. mondjuk értem, azzal a ki nem mondott céllal és reménnyel, hátha így nem verik át. vagy nem annyira). a szervizben belebogarásztak a kocsiba, megállapítottak ezt-azt, a kuplung kimaradt. ebből következően az ügyfél kiakadt (jogos, mert ezt kérte, nem a többit), majd az izzócserével igazolni látta azt, amit érezni akart a szervizzel kapcsolatban, hogy ti. inkompetens barmok. az izzó égett. a kritikáját ezzel igazolva látta. nem törődve azzal, hogy az áramot a rohadó fém(foglalat) is vezeti. vagyis az izzó működése nem cáfolata annak, amit a szervizben megállapítottak. és itt jössz te: tulajdonképpen annyira nem büdös a dolog, csak a maga mindennapi jelentéktelenségében, a szerviz is tévedett, a kliens dühös lett, viszont annyira nem ért az autószereléshez, hogy ítélkezhessen. ismét úgy látom, az embereket és a konfliktust kell szemügyre venni, nem az autó lámpáját :-) azt én egy autóelektronikai szakemberre bíznám. (vagy szétszedném az utolsó porcikájáig, hogy tisztán lássak. aztán összeraknám. ha nem tudnám összerakni, jöhet az autóelektronikus :-) és jó lesz a kocsim, meg az éjszakai álmom is. hehe

ferand1979 2011.11.16. 14:03:33

SKODA ÉRD!!!! Hasonló szitú... Tavaszi-őszi átvizsgálás potom 2-3.000 Ft.ért. 1993-as Skoda Favoritom van.
Megnéznek állítólag mindent, futópadra teszik, fékproba, folyadékok ellenörzése, stb... És adnak egy állapotfelmérési lapot, benne hibákkal...
MIvel már 1-2 alkalommal volt ilyenem, és tudtam, hogy NEM állnak elő javítási ajánlattal, javítási költségekkel, külön kértem, hogy tegyék ezt meg.
Elkeserítettek, miszerint:
kb 70.000Ft.-ért kormányművet kell cserélni. Teljes kipufogórendszert kell cserélni: vagy 30 ezerért. Hátsó felfüggesztési bakk: 15-20ezer. Itt-ott egy-két kis kütyűt. 20.000. Ha jól emlékszem kb. 180.000-200.000Ft.omba "fájt" volna ha mindent kijavíttatok. Az árakat természetesen NEM akarták kinyomtatni egy papírra, amolyan árajánlat kiadás módjára... Csak leírták az állapotfelmérési lap szélére tollal...
Már-már azon gondolkodtam, hogy cserélek autót, kérdeztem, van-e vmi lehetőség beszámítani... Mindjárt akadt használt Octavia, meg Fábia eladó... Sőt új autó is... Beszámítási árról NEM beszéltek, csak amikor majd kiválasztom a másikat...
DE... Benyögte az ügyintéző azt, hogy "esetlegesen NEM skoda eredeti alkatrészekkel az autóm javítása sokkal olcsóbb lenne..." PErsze azt nem merte kimondani, hogy akkor azt természetesen nem náluk kell elvégeztetni...
Erre felfigyelve mindjárt egy haver autószervizes, és egy ismert autóboltost kerestem fel. 1 héten belül kb potom 25.000Ft-ért mindent kicseréltettem, ami rossz volt az autóban. Nem sorolom fel, de vagy 6-7 alkatrészt. A kormánymű nem hibás. Nem kellett kicserélni. (autósboltban eredeti skoda kormánymű 14.000Ft... a Skodánál ez 70.000 lett volna, de úgy, hogy a sajátom NEM rossz)
Helyette egy gömbcsuklót (900Ft) és egy gumibakkot (2000Ft) kellett cseréni, és máris nem lötyögött az autó és a kormány... Jelzem a szervízben hibaként fel sem írták a gumibakkot, és a gömbcsuklót, pedig szabad szemmel jól látható volt, hogy rosszak, csak alá kellett nézni az autónak.
Aki bedöl a márkaszervízeknek, az fizessen. Én meggondolom még...
A szervízlapon a rentgeteg feljegyzett hiba fele volt valós... A többi kamú.
Megvannak a szervízlapok, és ha jól emlékszem a vásárolt anyagok számlája is... De nem akartam a Skodánál perpatvart csinálni... Pedig megérdemelték volna.
Jah, és az autóm nem ér többet 200 ezernél, egy 18 éves Skoda Favoritra szerettek volna ráköltetni velem ennyit...
Próbálkozzanak mással...

vernarancs 2011.11.18. 01:45:55

@aabroncs.hu: Kezdem erteni :))) Nem kotekedni akartam, csak atlatni.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.21. 01:03:27

gáborom, nálam ugyanezt a műveletet áfásan cca a feléből úsztad volna meg! :D

+1 ékes példa, miért érdemes "szaxervizbe" menni. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.21. 01:04:44

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: 1900+500=3400?
nem rossz... cserélj elemet a számológépedben! ;)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.21. 01:11:15

@dubai_tennis: ha extrém a gumiméret, gyanítom alufelniről beszélünk.
a javítás az maga a gumi javítására vonatkozik, amihez jön még a le/felszerelés és a centírozás.
ne feledjük a nem kis árkülönbséget a "kalapálós" és a ragasztott súlyok közt!
ha felkalapál neked belülre súlyt de az beleér a fékdobodba, jogosan fox felháborodni, tehát MIUTÁN levette a kereket láthatta, hogy ragasztott fog kelleni.
ha írásod stílusát veszem alapul te vagy az az ügyfél, aki szeret "csicskáztatni", a szolgáltatók réme.
ez a fajta elmegy, otthagyja a kerekét (autóját) és csak ha kész van megy érte, majd csodálkozik, ha közbejön valami, az fel van számolva.
tévedtem? akkor elnézést. de gyanítom, nem tévedtem.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.21. 01:23:26

@Etniez: haverom a műhelyem mellett dolgozik. gumis. pár éve még összedobták a főnökével a pénzüket, rohadtul bevásároltak és heti 6 napban reggel 7től este 8ig dolgoztak.
ma nem így van. ő azt mondta, hogy ma már a nagykerben sem biztos hogy van, mert nagyon keveset rendelnek be azok is. nincs kereslet és senki sem akarja az összes pénzét egy talán soha el nem fogyó -de mindenképp lassan!- készletbe feccölni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.21. 13:07:59

@salapapa: Ja, bocs, lemaradt egy sor: Sikerült: 1000 Ft.
Nálad speciel nem sikerült, pardon, kihúzva...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.21. 14:50:38

@salapapa: Ráadásul "romlékony" áru is a gumi. Az összeadás meg igen, pályamódosításban gondolkodom, csak lúdtalpas vagyok...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.21. 23:30:48

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: 1-2 év (szezon) nem nagy probléma, de valóban, a gumi állásában megy állítólag legjobban tönkre. gumis haver aszontta, felnin kell tárolni ha lehet a felnit felakasztva, de legalábbis a futófelületen a kerekeket.
ismerős a garázs plafonjába tekert csavarokat és ott rögzíti az épp nemhasználatos garnituráját. :)

lúdtalp nem kizáró ok, max neked kényelmetlen.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.22. 12:21:45

@salapapa: Ha lesz annyi pénzem, összegányolok egy olyan négypontos autóemelőt, amivel a télen (is) ritkán használt kocsit komplett felemelem, ne nyomódjanak a gumijai.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.22. 12:42:13

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: hogy röhögj, ez a spanyolviasz már rég fel van találva.
(híjnnyedeszépmagyarmondat! :D )
csak nem 4pontos emelő, hanem bakok. biztosan hallottál róla.

akinek van rá lehetősége, bizony jól teszi ha bakon tartja az autót huzamosabb nemhasználat esetén. rugóknak, csapágyaknak, kerekeknek nem rossz érzés egy kis tehermentesítés. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.22. 13:19:32

@salapapa: Csakhogy kissé nagyon szűk a garázsom és aknám sincs, a jobb oldalát nem tudnám felbak(ol)ni.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.22. 16:05:09

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: jaaaa... hogy a H2 túl széles? :P ide a műhelyembe is alig fért be amikor csináltam...
de Nagyapám -aki nagyon okos ember volt- mondá vala:
Fiam, lehetetlen nincs csak tehetetlen!

dezie 2011.12.27. 16:09:34

@Alikam: Mia francnak kell célszerszám egy kerékcseréhez?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.12.28. 04:23:54

@dezie: elsőször azt hittem, viccelsz. aztán továbbgondoltam... lehet tényleg gőzöd sincs.
segítek:

kerékcsere 1) - célszerszámokkal 5-15 perc (autófüggő)
leveszed a szerelt kereket (gumi és felni egyberakva) és felteszed a másikat. egyszerű.
de hány emelőd, kerékkulcsod van? mennyi energiát feccölsz bele? sokaknak fontos: mennyire leszel koszos?
a gumis -ha nincs 4pontosa- alátolja az egyik oldalnak az emelőt, megemeli a fél autót. ráteszi a légkulcsot és erőlködés nélkül 20mp alatt veled beszélgetve, lazán leveszi az egyik kereket. 10mp a "kerékcsere", majd 20mp és meg is van húzva. mehet a másik, már szintén megemelt kerékhez.......
ha nem kell centírozni (ez ritka), 10 perc alatt 4 kerék kész.
nem vagyok egy lassú gyerek, de nekem szinte darabonként kell 5 perc és akkor nagyon sietek.

kerékcsere 2) - gumisnak ragasztási idővel együtt 30-40 perc.
és te egy defektnél mivel emeled meg az autót, fejted le a felniről a gumit, javítod a sérülést, teszed vissza a gumit, fújod fel, centírozod majd teszed vissza az autóra a kereket?
a mai gumiknál 2óra sem lenne elég. nem bringa.

célszerszám: profi emelő, légkulcs, gumi le/felszerelőgép, centírozógép
javításhoz plusz: érdesítő, szelep ki/behúzószerszám, nagynyomású prés a ragasztáshoz...

mindenhez van célszerszám, ami nem olcsó. nekem egy műszerfal alatti kábel javítása ha már megvan a hiba, 3-5 perc.
igaz, 14ezer a Weidmüller hibakeresők, műszerek...
csak a blankolófogóm huszonsokezer a Weller pákám (plusz 2-3havonta 3-6ezer a kopó forrhegy), 8ezer a 60/40-es forrasztóón amivel szépen lehet forrasztani.......
viszont az idő amit spórolok vele megfizethetetlen!
ha az Ügyfél elégedett mert gyorsan, pontosan és szépen dolgoztam, jóhíremet viszi.

nnno, ehhez kellenek a célszerszámok. mindenhol.

2012.03.28. 21:52:28

Megszűnt a több évtizede fennálló munkahelyem. Kénytelen voltam valami jövedelemforrást keresni. Ekkor találtam rá a KMD holding által kínált lehetőségre, amelyet szívesen ajánlok mindenkinek a következő honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a
süti beállítások módosítása