Az okostelefonok közismerten zord körülmények között készülnek, ezért aztán különösen furcsa, hogy forgalmazóik és szervizeik miért tesznek mindig úgy hónapokig, mintha meg lehetne/meg akarnák javítani őket. Kizárt, hogy ezeket ne konténerre számolnák, nem darabszámra, cseréljék már azonnal, ha tényleg fost adtak el. Naiv ügyfél esetében a legextrémebb felmerült hibalehetőség a fordítva felrakott kijelzővédő-fólia volt:
Az alábbaikban küldeném rémtörténetemet mert a szervizzel semmire nem jutok. A mai napon újból azt az infót kaptam a szerviztől, hogy szoftver frissítéssel próbálták megoldani a problémát. Már a Vodafone-nál is felvették a jegyzőkönyvet, hogy a szervizből visszaküldött telefon készülék hibás. A Vodának is megírtam a panaszomat, elküldtem nekik az összes papírt amit Tőlük kaptam, erre mai napon visszaküldték hogy az ügyfélbiztonsági kódomat nem adtam meg. (az összes adat mindehol szerepel a papírokon - No comment)
---------- Forwarded message ----------
Date: 2012/1/27
Subject: panasz bejelentés
To: e-care@e-care.hu
Tisztelt Szerviz,
Azzal a problémával fordulnék Önökhöz, hogy 2011. december 6-án vásároltam a Vodafonnál egy HTC wildfire készüléket. Pár nap múlva a következő hibát tapasztaltam: alvó üzemmódból sokszor nem tudtam életre kelteni, néha csak az alsó led sor világított, vagy ha hívtak kicsörgött, de a kijelző sötét maradt, ezekben az esetekben csak az akkumulátor kivétele és újraindítás után tért vissza. Illetve sokszor előfordult hogy az alvó üzemmódból próbálom bekapcsolni és telejesen újraindult, olyan mintha akkor kapcsoltam volna be, azzal a különbséggel hogy kaptam egy hiba üzenetet, hogy rendellenes leállás miatt HTC értesítése.
Ezen hibák után dec. 10-én bementem a Vodafonhoz (sajna 3 napon belül nem tudtam visszamenni), ahol azt tanácsolták csináljak gyári érték visszaállítást ill. frissítést. Ha továbbra sem jó akkor január elején vigyem vissza, az ünnepek miatt előbb úgysem fognak vele foglalkozni a szervizben (természetesen ezt meg is értem). Frissítettem, teszteltem, de egyre sűrűsödött a hiba, sokan jelezték, hogy hívtak de nem hívtam vissza őket, ekkor próbáltam ki, hogy ha le van fagyva akkor egy másik tel készüléken kicsörög a vonal, de a HTC készülékem nem jelzi ezt.
Szóval január 2-án vittem is a Vodafonhoz (Veszprém, Kossuth u. 21 Fairtel Kft) ahol elküldték Önökhöz a készüléket. Január 16-án küldték vissza és vettem át. Pár óra használat után ismét ugyanaz a hiba jelentkezett, így másnap ismét vittem vissza. A boltban is letesztelte az ügyfélszolgálatos és ő is tapasztalta a hibát, így ismét el lett küldve Önök felé.
Január 26-án, azaz tegnap megérkezett újra a telefonom. Bementem az üzletbe, ahol megkaptam az Önök papírját, miszeint a jelzett hiba nem tapasztalható. Az ügyfélszolgálatos bekapcsolta, megcsörgette a telefonomat (még új sim kártyát is kaptam) és máris lefagyott a kijelző! Csörögni csörgött de inakítv volt a kijelző. Kérdem én: LETESZTELTÉK? Még át sem vettem de máris jelentkezett a hiba.
Az ügyintéző felvette önökkel telefon a kapcsolatot ahol azt a választ kapta egy technikustól, hogy a kijelzővédő fóla fordítva van rátéve. HÜLYÉNEK néznek? A védő fóla később lett rátéve mint ahogy az a hiba jelentkezett + ezt tesztkor miért nem vették le, vagy jelezték ha ez lett volna a megoldás + levette az ügyfélszlgálatos - megnézte két ügyintéző is hogy fordítva nem lehet rátenni + ugyanaz a hiba jelentkezett fólia nélkül is!! Tehát nem fólia hiba.
Háromszor is letesztelte, egyszer sem sikerült működtetnie. Újra felküldik Önöknek a telefont! Elvileg január 31-én küldik a postával, de ezt nem szeretném megvárni, hiszen újra két hét. Másfél hónapja vettem a telefont, azért mert a munkámhoz szükséges lett a wifis készülék és volt nálam 3 hetet amiből néha működött, azóta a szerviz és a vodafone között utazik a telefon feleslegesen.Szeretném kérni az azonnali csere lehetőségét vagy fogyasztóvédelemhez fogok fordulni.
UPDATE 02/08: A legfrissebb információk szerint már szoftvert is frissítettek, valamint egy alkatrészt is kicseréltek, állítólag. Most indult 4x szervizbe a telefon:
Újabb fejlemények vannak a HTC telefonommal: Vodafone a következőt válaszolta: "Az első szervízelés alkalmával Rom frissítés és alkatrész cserét végeztek, majd a második alkalommal ismét alkatrész csere történt." Ez nem igaz, hiszen a munkalapon csak ROM frissítés van és a második alkalommal pedig nem találtak hibát - kérdem én hogy akkor milyen alkatrészt cseréltek ki??
02.06-án újra megkaptam a Vodánál a készüléket, újra ROM frissítést csináltak, és ismét hibás a készülék, a vodás srác felvett jegyzőkönyvet, hogy ismét nála is hibás készülék, majd negyedjére ismét szervízbe küldte. Felhívtam a szervízt ahol megkérdeztem hogy ezt meddig lehet még csinálni? Ahol azt mondták, hogy amíg náluk nem jelentkezik a hiba, de lehet hogy most akkor panelt cserélnek.... Szóval még mindig sehol nem tartok.A voda lepattint hogy a szervíznek kell kicserélnie (holott nekik írtam alá 2 év hűséget ezért), a szervízes meg lepattint hogy nem tapasztalatak hibát. Már két Vodás kollégától jegyzőkönyvem van amiben szerepel hogy nálunk is hibás a készülék, de ezt úgy látszik a szervíz nem fogadja el.
Az utolsó 100 komment: