Tékozló Homár

Éjszaka smsezik a K&H Bank

2012.07.09. 13:31 | jackyll | 54 komment

Naiv ügyfél nem érti, hogy a robotok éjszakai műszakban dolgoznak, vagy miért nem napközben értesítik az utalásokról. Mostmár elvileg 4 órán belül kellene értesíteni is, vagy az ráér?

A K&H Bank rendszeresen odab@sz az éjszakai alvásomnak, mint az EB döntőben a spanyolok az olaszoknak. Valami hasonlót írtam nekik a rendszeresen éjjel küldött banki SMS értesítőjük miatt.Ha közlésre alkalmas találod, megtisztelsz.  UI: Javukra legyen mondva, panaszos emilemet hamar továbbították valami illetékesnek.

Tisztelt (vagy nem) Cím!

Ismételten tájékoztatom Önöket, hogy az utóbbi hónapokban már többször fordult elő, hogy a banki műveletekről (jóváírásokról, terhelésekről) a 06/30/….-….. hívószámú telefonomra küldött SMS (Short Message Service, magyarul talán: „rövidüzenet- szolgáltatás!!!”) értesítőjük számomra elfogadhatatlan időpontban, a késő esti, illetve éjjeli órákban érkezett meg.  Feltételezem, ezen pénzügyi tranzakciókat nem az éjszakai órákban végezték (ha mégis, jelen levelem további részét tekintsék tárgytalannak).

A problémát telefonos ügyfélszolgálatukon keresztül - mint említettem - már jeleztem Önöknek, ennek ellenére a héten megismétlődtek a fenti kellemetlen esetek (SMS értesítők a telefonból kimentve, .jpg  formátumban csatolva).

Kérném Önöket, hogy az SMS üzeneteiket a továbbiakban ember normál életciklusához jobban igazodó időpontban, mondjuk hétköznap 07.00 óra és 19.00 óra közötti időszakban próbálják teljesíteni.

Remélem ez az egyszerű feladat - amit közel egy hónap alatt sem tudtak a rendszergazdáik (vagy az ezért felelős munkatársaik) megoldani -, az Önök számára a továbbiakban nem jelent képességeiket meghaladó, erőn felüli kihívást.

Töretlen bizalmam jeléül várom a fent jelzett problémára tett észrevételüket, esetleges megoldásra tett javaslataikat. Ezek között kérem ne szerepeltessék  a telefon éjszakai órákban  történő kikapcsolására, éjjeliőri állásba, éjszakai műszakba való elhelyezkedésre, az éjszakai alvás időtartamának csökkentésére, munkavédelmi zajcsökkentő füldugó használatára stb. vonatkozó ötleteiket.

Maradok továbbra is türelmes, a fenti szolgáltatásért természetesen fizető, de sajnos egyre kialvatlanabb ügyfelük.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_____________ 2012.07.09. 13:52:35

Mivan, nem tudnak aludni???

Alikam 2012.07.09. 13:58:03

Erre tudok egy vagy több jó megoldást.

Vagy leveszed az üzenetjelzés hangját estére. Ez már a 10 évvel ezelőtti készülékekben is lehetséges volt.

Vagy egyszerűen lehalkítod, kikapcsolod a telefonodat.

Legyél már egy kicsit talpraesettebb bazmeg...

Balage76 2012.07.09. 13:58:18

És mellesleg szép lassan visszaemelték az ilyen smsek díját is. Az Unicredit például pofátlan 40 forintot kér már darabjáért.

Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2012.07.09. 13:59:29

Én általában lenémítom a telefonkészüléket, amikor este nyugovóra térek. Természetesen azért együttérzek a posztolóval.

Alikam 2012.07.09. 14:00:57

Szerintem amúgy a rendszer terheltségét akarják lenyomni, azért nem nyomnak ki napközben mittomén 1.000.000 sms-t...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.09. 14:01:45

Irigylem a problémáit a usernek. Mondjuk nem biztos, hogy direkt küldik éjjel, de persze illene, hogy lépjenek valamit.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.09. 14:02:41

Vagy csak dicsexik, hogy sok pénzet kap, még az lehet. Külömbe ez nem lenne akkora nagy hatalmas porbléma.

Willie 2012.07.09. 14:04:57

@Jóravaló fiatalember: en is ezt csinalom, de ezzel meg az lehet a baj, hogy vannak olyan emberek, akiket esetleg kereshetnek ejszaka is (pl. keszneletes orvos, vagy olyan rendszergizda, aki 24 oras supportot vallal). nomost ezeknel nem megoldas, ha lenemitjak a telefont, mert akkor esetleg azok sem erik el oket, akik normalis okbol telefonalnak/sms-eznek.

bounty123 2012.07.09. 14:05:34

1. Okostelefont megvesz. 2. Éjszakára értesítéseket auto némít. 3. ? 4. Profit

Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2012.07.09. 14:06:39

@Willie: Igazad van, erre nem gondoltam. Dehát akkor mit lehet tenni mégis? Rókafogta csuka helyzet.

bounty123 2012.07.09. 14:07:54

@Willie: csak az értesítéseket némítsd le, a csengőhangot ne. Én ezt csinálom. Stock Android ICS-nél kicsit macerásabb, mert összekötötték a kettőt. Taskerrel itt is megoldható (az sms/mail értesítéseket a tasker végezze, és így már lehet őket külön kezelni).

murva 2012.07.09. 14:08:32

Csá,

hasonló területen nyomulok...a pénzügyi rendszerek zárása általában az éjszakai órákban történik. Ekkor kezdik jóváírni a beérkező utalásokat, megterhelni a számlákat.Talán nevetséges, de nagyon függ az SMS kézbesítésének ideje a felhasználó nevétől, hiszen a rendszer ( nem árulom el a nevét ), ABC-sorba rendezve továbbítja az SMS-küldő felé a neveket.
Ez majdnem mindenhol így van, hidd el kedves postoló..

Rosszindulatú Vászka 2012.07.09. 14:11:14

@Willie: szűrés? Rencergazda vagy orvos vélhetően nem butatelcsit üzemel.

Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2012.07.09. 14:12:54

Lényeg a lényeg: úgy vélem, a fentiek alapján a helyzet megnyugtatóan rendeződni látszik. Egy újabb elégedett posztoló! Jöhet a következő.

murva 2012.07.09. 14:17:13

Hát, ha nekem csak ennyi lenne a problémám, a fejem sem fájna..:-)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.09. 14:19:20

nekem van kuponom, amivel csak nappali sms-t kapok.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.09. 14:20:12

Én ha tranzakciót végeztem, mindig egy percen belül megkaptam az SMS-t. Ha éjel, akkor éjjel, ha nappal, akkor nappal. Mi értelme van órákkal később küldeni?

Rosszindulatú Vászka 2012.07.09. 14:21:09

Tipikus bankbűnözés.

Még alunni senem haggyák a júzert, akinek a pénzén híznak.

RAVATAL!!!

murva 2012.07.09. 14:22:22

Hát, azért akárhogy is nézzük : a bankokban is emberek dolgoznak, és gépek : az ember fáradt lehet, a gép elromolhat, a csatorna bedugulhat..nem biztos, hogy perceken belül meg lehet oldani egy ilyen problémát...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.09. 14:24:07

@Rosszindulatú Vászka: A Vodafone fővezére küldött újévi SMS-t. Elmondtam a helyzet az ü.sz.-nak, éppen csak ravatal nem volt benne. Azóta nem küldi.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.09. 14:25:21

@atpijkamo: hm. Már december óta. Kemény vagy!

Kösz a szervát, majd meghálálom, értem ám :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.09. 14:28:31

@Rosszindulatú Vászka: Mittomén, sok évvel ezelőtt történt.

Én kemény vagyok, mint a kád széle! Úgy otthagyom a gaz szolgáltatóját, hogy csuhaj. Eddig kettőt hagytam ott. Nagyon fogynak alattam a mobilszolgáltatók...

2012.07.09. 14:29:02

@murva: a mi cegunk is kuld kulso-belso sms-eket ugyfeleknek es kollegaknak. csodak csodaja, minden platformon sikerult 'lefejleszteni', hogy csak 7-19 kozott kuldjuk ki oket, addig meg csak gyuljenek. ez nem rocket science, es egy KH-meretu cegnek illene nem torkonszarnia az ugyfeleket ezzel.

Sokorai_Atala 2012.07.09. 14:32:15

Én is belapcsolva hagyom a telefonomat éjjelre, gyerekek, idős szülő stb.miatt. Főleg ebben a disznó melegben.
Aggódós típus vagyok, talán azért.

murva 2012.07.09. 14:39:36

@Whave: nehogy félreérts, nem a bankot akarom védeni, de ahogy mondtam, jelenleg is hasonló területen nyomulok, sőt, dolgoztam bankban is IT-ként...

Elég sok mindent nem lehet napközben elvégezni, hidd el nekem...kivétel persze az azonnali SMS-ek : kp felvétel, fizetés, matrica, mobilfeltöltés...de az utalások, terhelések az más tészta...

2012.07.09. 14:44:53

@murva: nyugi, ugyanebben a szakmaban nyomom. adattarhazak, napkozben hasznalt ezert nem leallithato-modosithato alkalmazasok, igy mi is rengeteg mindent ejjel/hetvegen csinalunk. megis megoldhato volt a feladat, hogy a 19-07 kozott erkezo sms-ek ne kuldodjenek ki, csak reggel 7-tol. csak akarni kellett. :)

Willie 2012.07.09. 14:48:17

@murva: aztan azzal miert nem lehet megvarni a kovetkezo reggelt. Az ugyfelnek attol nem lesz jobb, ha hajnali 4-kor kap meg egy sms-t az elozo napi utalasrol, viszont kifejezetten nyugos lesz, ha ezzel felebresztik. Miert nem lehet azt csinalni, hogy este, ha nem is 7-kor, de 9-kor leall az sms kuldo rendszer es csak reggel 7-kor indul ujra, addig meg szepen sorbaallitja az uzeneteket...

Mylady 2012.07.09. 15:03:33

Az utóbbi hetekben több banknál is előfordult ilyen, de erről most tényleg nem ők tehetnek. Az éjjel feldolgozott tranzakciókról kiküldendő sms-eket csomagban adják át a telefonszolgáltatóknak, azzal a megjegyzéssel, hogy reggel 7 után kézbesítendők. A szolgáltatóknál (illetve konkrétan egynél a háromból) volt valami bibi az elmúlt hetekben, de aztán megoldódott.

Sasfióka 2012.07.09. 15:21:27

SOHA (értsd soha) nem volt még arra példa, hogy a CIB Bank eltérjen azon szokásától, hogy ne éjfél és hajnali három óra között végezze el a jóváírást.
Ehhez meg kell tanulni a Giro1 és mostmár a Giro2 működését.
Mivel számomra fontos, hogy a bank azonnal értesítsen, ha a számlámon változás állt be, így örülök neki, hogy a Giro1-ben jóváírásra kerülő összegről - mivel a Giro1 rendszer talán 22 és másnap reggel 6 óra között számol el - azonnal értesítést kapok.
Most már ami Giro2-ben érkezik - ha a rendszer üzemideje alatt indították - legkésőbb 18:30-ra (ha lassú a bankod, kicsit később) a számládon van. Mivel 16:30-kor indul az utolsó utalási ciklus, és 2 órán belül teljesíteni kell a tranzakciókat (nem négy, két órán belül, ennyi idő alatt kell megtörténni a bankközi elszámolásnak. Az, hogy a bank mennyit zongorázik rajta, az már más tészta, de neki sem lehet több összesen 4 óránál).
Emellett az első tranzakciós kapu 8:30-kor nyílik, amelyre a két órás intervallumot számolva 10:30-ra kell teljesülni (figyelembe véve a már előbb elmondottakat).
Mivel most még párhuzamosan működik a Giro1 és a Giro2, sőt a MÁK az kizárólag Giro1-et használ, így a Giro1-ben történő jóváírások 22-06 között (a valóságban inkább 00-09 óra között) kerülnek a számládra. A bank pedig ekkor ki is értesít.
A Giro2-ben történő első jóváírási ciklus alapján az első utalás viszont az eddig megszokottól később, kb. 10:30-ig érkezik meg a számládra, de nem korábban, mint 8:30.
És a csavar az egészben: a Giro1 és Giro2 jelenleg átjárható.
Azaz ha valaki a Giro2 rendszer zárása után indított tranzakciót, akkor esélyes, hogy a Giro1-ben megkapja a pénzét másnap hajnalban.

szekertabor · provo.blog.hu 2012.07.09. 16:10:14

Teljesen együttérzek a posztolóval. Éjszakára nem némítom le a telefonomat, mert bízom benne, hogy csak akkor hívnak, ha baj van. Sajnos van néhány idióta, prosztó, tahó ember és cég, akik azt hiszik, hogy este tíz óra után is mindenkit felverhetnek a pitiáner közlendőikkel, vagy mert csevegni támadt kedvük. Még a főnököm is azt képzeli, hogy ha valami az eszébe jut, akkor azt azonnal meg kell velem beszélnie, függetlenül attól, hogy mennyire sürgős, vagy hogy éjjel van vagy hétvége. Az ilyenek miatt veszítem el az információs társadalomba vetett hitemet.

Alikam 2012.07.09. 17:04:00

@szekertabor: hát válts munkahelyet, ilyen egyszerű. Akinek nem olyan szakmája van, hogy masszívan ügyeletben kell lennie, az csak saját magának köszönheti ha késő este zaklatják.

mrzigi 2012.07.09. 17:10:25

Na igen, a GIRO bizony a legtöbb bankban a napzárás-nyitási folyamat része, így akkor megy, meg érkezik a számlára a pénz (más bankokból).
A gond inkább az, hogy BÉÉÉÉÉNAAA LÚÚÚÚZER programozók-szervezők nem képesek beleírni a rendszerbe, hogy az SMS értesítéssekkel várjon reggelig.
Mert igen, vannak itt azért jó programozók és bankok is, ahol normálisan meg vagyon ez írva
:D

ancsika 2012.07.09. 17:24:48

ha be van kapcsolva a telefon akkor ne hörögj hogy csörög, sms érkezik

ha ki van kapcsolva nincs probléma

ezen kívül:
- le lehet némítani a csipogást
- lehet magán telefont tartani évente 1x feltöltve és arra nem fog a bank semmit küldeni
- banknál nem kérsz sms értesítést
- banknál nincs számlád

Neon Fu 2012.07.09. 18:46:23

@ancsika:
Hát te roppant elmés megoldásokat sorolsz. Idióta.

Xezs 2012.07.09. 19:14:47

1. Az értesítőre nem vonatkozik a 4 órás szabály. Természetesen ekkora csúszással értelmét veszti az egész, tessék hát lemondani.

2. Aki felébred egy sms hangjára, annak alvási gondjai vannak, fordulj orvoshoz.

Én is kaptam már banki sms-t nem egyszer hajnali 3-4 körül, észre se vettem, csak reggel.

Xezs 2012.07.09. 19:16:39

@murva: Éjszaka max. az ig1-eseket írják jóvá, az ig2-es tranyókat már napközben KELL jóváírni.

asdf 2012.07.09. 19:53:16

Nyilvan valosagtol elrugaszkodott otlet lenne, ha a webbankos feluleten bepipalhatna a juzer, hogy milyen idoablakban mehetnek/nem mehetnek neki sms-ek...

Xezs 2012.07.09. 20:32:12

@asdf: Nem biztos, hogy behozná az árát. Egyébként nyilván lefejleszthető a megfelelő anyagi támogatással mögötte.

Alternatív 2012.07.09. 21:21:57

Nem értem a problémát. A K&H ebben a hónapban már egyetlen sms-t sem küld ki a beérkező pénzekről, hiába van beállítva, hogy küldje.

Megdobbent 2012.07.09. 22:52:29

Nekem johet ejszaka is, ha sulyos tevedesbol csilliardok erkeznek. Legalabb tudom, hogy induljak a kofferrel es lepjek le uzemkezdesig :>

2012.07.10. 08:15:33

tekintve, hogy már nem csak naponta egyszer van giro utalás, ha a poszter köcsög ismerősei direkt így küldözgetik neki a pénzt, akkor így járt :)
(btw ha zavarja az sms hangja, akkor halkítsa le a telefont. Az a mobil, amit fel lehet hívni azt fel is szabad hívni, és nem illetlenség)

Harlequin 2012.07.10. 09:44:56

Kedves Ügyfelünk!

Köszönjük bizalmát amellyel felkereste ügyfélszolgálatunkat. Nagyrabecsülésünk jeléül, szeretnénk önt megajándékozni egy 1.5perces, "Telefon némítása" tanfolyammal, melyet személyesen, bármelyik bankfiókunkban, csak az ön számára tartunk meg, amennyiben ezt előre jelzi nekünk.

Üdvözlettel:
KH Béla, ügyfélszolgálati manager

Róth 2012.07.10. 12:28:38

Lehet, hogy csak nekem nem világos, de mi a faxért nem lehet éjszakára csak az sms hangját levenni, a telefonhívásét meg nem?
Így banki postagalamb bekussol, ha meg az anyós háza lángol, ő csak nem ír SMS-t.

khkommunikacio 2012.07.11. 10:22:35

Kedves Ügyfelünk!

Köszönjük észrevételeit, az Ön által jelzett problémát egy sajnálatos technikai hiba okozza. A tranzakció feldolgozása valóban napközben történt azonban az erről szóló értesítéseket tartalmazó sms üzeneteket néhány esetben késedelmesen tudtuk csak továbbítani ügyfeleinknek, nem közvetlenül a tranzakció után. Ennek a rendszerhibának a kivizsgálása jelenleg is folyamatban van, reméljük, hogy minél előbb sikerül megoldást találnunk rá.

Az Önnek okozott kellemetlenségért és a hibáért elnézését kérjük, és köszönjük, hogy felhívta rá figyelmünket.

Üdvözlettel:

K&H

sapka 2012.07.12. 16:48:20

@murva: én is ilyen területen dolgozok, sőt, még bankszámlám is, tehát, mint user is ismerem ezt az egészet.
szar banknak szar rendszere van, ami éjjel dolgoz fel, éjjel sms-ez, jó banknak jó rendszere van, amelyik prompt dolgoz fel, prompt sms-es.
raiffeisen, citi jó bank ebből a szempontból. sőt, talán azt hiszem a citinél fel is hívják a figyelmeedet a citionline-on, ha a tranzakcióidról fél órán belül nem kapsz sms-t, akkor keressed meg őket. (nem raiffeisenneél, nem citinél dolgozok, mielőtt jönnének a troll és vicces manók)

Xezs 2012.07.13. 18:20:28

@sapka: Nana, azért a Citinek mostanában elég sokat akadozott az sms küldő rendszere. Mostanra már jobb lett azért.

főboszorka45 2012.07.13. 20:28:57

Nekem szerencsétlenségemre itthon van az irodám és a fax ott, ahol alszom. Egy időben egy cég általában hajnali 2-3 között küldözgetett faxot...Namármost majdnem szívinfarktust kaptam néha ettől.
Ezt 2-3 alkalommal játszották el.
Harmadjára munkaidőben felhívtam őket és megkérdeztem, hogy honnan vették a fax számomat és a bátorságot a hajnali spam fexolásra? Mire az ügyintéző elkezdett hebegnei, hogy ők nem is gondoltak arra, hogy magánlakáson is lehet fax.
Mondtam, hogy azért sok kisvállalkozásnak nem telik irodára, ugyanakkor már 10 ezerért lehet faxgépet kapni. Különben meg legyenek szívesek megkímélni a hajnali spam faxuktól, mert én is fel tudom keresni hajnalban az ügyvezetőt a lakásán, hogy mondjuk piros festéket kérjek tőle.Soha többet nem jött tőlük fax még napküzbne sem.
Egy volt kollégám szintén így kapott tólük faxot, de azóta rászoktak már, hogy reggel 6 és este 9 közt küldözgetik a spam faxaikat...

Altaïr 2012.07.14. 00:23:57

Csak az analfabéták kedvéért itt egy idézet a postból:

"kérem ne szerepeltessék a telefon éjszakai órákban történő kikapcsolására, éjjeliőri állásba, éjszakai műszakba való elhelyezkedésre, az éjszakai alvás időtartamának csökkentésére, munkavédelmi zajcsökkentő füldugó használatára stb. vonatkozó ötleteiket."

Xezs 2012.07.14. 19:30:52

@Altaïr: Te vagy az analfabéta. Az idézett felszólítás nem a kommentelőkre, hanem a K&H illetékes munkatársaira vonatkozik.

Tehát akkor még egyszer:

Poszter! Kapcsold ki azt a baszom telefont estére, nem vagy te annyira fontos ember hogy ne tehesd meg.

Altaïr 2012.07.14. 19:34:09

@Xezs: Ha ennyire szeretsz hüJe lenni, nekem mindegy...

GFs 2012.07.20. 23:46:09

Egyszerű, csinálsz egy néma mp3-at azt egy másik profilba beteszed sms hangnak, és ha aludni akarsz csak profilt váltasz.
Ennyi.

johevi 2012.08.21. 17:05:17

Alapvetően a tranzakciók éjszaka történnek ( kivéve az IG2 óta napközbeniek ) de egy részük továbbra is éjszaka terhelődik/íródik jóvá. Ettől függetlenül az SMS kiküldést a bankok és általában mindenki reggelre ütemezi, itt baszhattak el valamit. Egyébként ki lehet kapcsolni, le lehet némítani a mobilt.
süti beállítások módosítása