Tékozló Homár

5 órás késés a MÁV-val

2012.07.11. 14:42 | jackyll | komment

Múlt héten a rohasztó meleg rendesen kikezdte a vasutasok életét: két vonat koccant, leszakadt egy áramszedő, és Kelenföldön ki is gyulladt valami. M pedig 5 órát várhatott, mert eközben természetesen semmilyen információt nem mondtak be a szétfőve várakozó utasoknak:

A MÁV-nak sikerült egy egész napos kalandot biztosítani számomra, és még rengeteg ember számára. Történt ugyanis hogy a mai napon (2012.07.05) vonattal szerettem volna a Camponától eljutni Dunaújvárosba. Erre a Déli Pályaudvarról induló 11:01-kor induló vonatot néztem ki magamnak. Már az feltűnt hogy rengeteg ember van a megállóban, kiderült hogy ők még a 10 órás fehérvári vonatot várják. 11 órakor. Vártunk, vártunk, dél lett. Itt már kezdtem kicsit ideges lenni, ugyanis semmilyen utastájékoztatást nem adtak, a hangosbemondóba óránként bemondták hogy a fehérvári vonat 60 percet késik. Az újvárosiról szó sem esett. Egyszercsak látom hogy a kanyarban áll a piros FLIRT, és ömlenek ki belőle az emberek. Mint kiderült leszakadt az áramszedő, ráesett a másik sínre, így egyik irányba sem tud menni semmi.

Természetesen ugyancsak semmit nem mondtak be a bemondóba, mindenki csak várt. Ezen a ponton hívtam fel a mávinformot, hogy mégis mikorra várhatom a 11 órás vonat érkezését, így negyed egykor. Laza 10 perc zenehallgatás után élő emberhez kerültem, akinek vázoltam a helyzetet, mire azt kaptam hogy ne türelmetlenkedjek, már megindult a forgalom, ugyanis Kelenföldön tűzeset volt. Mondtam a hölgynek hogy én nyugodt vagyok, de ne mondja hogy megindult a forgalom mikor a 2 sínen 2 vonat áll, az egyikből jönnek ki az emberek, és a sínen jönnek a Campona irányába. Erre felháborodva mondta hogy ő ezt az információt tudja, egy órakor jönni fog a vonatom. Megköszöntem, leraktam a telefont. Természetesen nem történt semmi 1 órakor, 0 utastájékoztatás még mindig. Közben volt vagy 40 fok, senki nem mert bemenni a Camponába, mert nem tudtuk hogy most 10 perc múlva fog jönni a 3 órával ezelőtti fehérvári vonat, vagy még 3 óra múlva. Végül 15 óra környékén jött egy fehérvári vonat (a reggeli), és elvitte az embereket. Ez 5 óra késés.

Ez előtt visszatolatott a Déli Pályaudvar irányába tartó FLIRT, és Pusztaszabolcsig elvitte az utasokat. A dunaújvárosi járat még mindig nem jött, és újfent nem tudott senki semmit. Négy óráig vártam (a délelőtt 11-es vonatra), mikor meguntam a dolgot, és hazahozattam magam autóval. Hazaérve meglepve látom az elvirán hogy a máv szerint a 11 órás vonat 13 óra 2 perckor elhagyta Budatétény állomást. Ami egészen biztosan nem igaz, mert ott ültem másik negyven emberrel, és nem jött semmilyen vonat. Ugyanígy a 13:01-es járat sem jött 16:06-kor, hiába írja az elvira. Tehát elmondhatjuk hogy én is vártam 5 órát, mire feladtam a dolgot, és hazajöttem kocsival, de valószínűleg még most s ott állnék, ugyanis a dunaújvárosi állomáson visszaváltottam a menetjegyemet, és a pénztáros hölgy azt mondta hogy nem érkezett Budapest irányából semmilyen vonat a 9:01-es után. Így tehát visszakaptam a teljes jegyárat, bár az egész napom ráment a máv hülyeségére. Tudom hogy reggel koccant két vonat a déliben. Ezek szerint tűz volt Kelenföldön. Ezután pedig leszakadt a FLIRT áramszedője Budatétény előtt. Sőt, állítólag utána Érdnél a vezeték is leszakadt. De ilyenkor miért nem mondták be a hangosbemondóba, hogy BIRKÁK NE VÁRJATOK NEM JÖN SEMMI 5-6 ÓRÁIG? Esetleg akkor visszamentem volna a népligetbe és hazajövök busszal. Miért nem küldtek vonatpótló autóbuszokat? Miért nem osztottak vizet a várakozóknak? Miért beszélhet felháborodottan és számonkérően az utassal az ügyfélszolgálatos, mikor egyértelműen a MÁV hibájából áll az egész közlekedés? Miért vannak hamis adatok az elvirán?

Ráadásul hazaérve a híradóban ezzel nem dicsekedtek el, csak a reggeli koccanást említették meg.

Összefoglalva:
Több mint 5 óra késéssel "jártak" a vonatok.
Semmi utastájékoztatást nem kaptunk.
 Senki nem jött vizet osztani a 40 fokban, hiába vártak az emberek reggel tíztől délután ötig.
 A MÁV menetrendje szerint jártak a vonatok, a valóságban viszont nem.

Üdv:

M.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.11. 16:01:52

@aard: Vannak gúnárok is, és ha elkülönítve nevelik fel őket, nagy részüket nem is érdeklik a tojók, egymáshoz pászítják a kloákájukat, úgyhogy Pesten vonulóképes LMP/DK/MSZP szavazóbázis...

aard · www.goldberry.hu 2012.07.11. 16:04:59

@KecskeDotyi: és még én vagyok fogyi, figyelj oda mit írsz. szvsz nincs értelme "harcolnunk" de te tudod

Sajnos naponta min 3x kapok hívást a vonalas telefonra marketing cégektől...
ehh, szopás

Kifordított kacagány 2012.07.11. 16:05:30

@Manyecska: upgrade volt "Most Állva Vártok"-ra

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.11. 16:05:36

@Dinkainka: Még nem, de még csak most fogok áttérni megélhetési kényszerből a politikai pályára...

Kifordított kacagány 2012.07.11. 16:06:53

én nem kapok marketinges hívást se vonalasra, se vonaltalanra. mindketten fogyik vagytok

Kifordított kacagány 2012.07.11. 16:08:18

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: se megélhetési kényszer, se megélhetési bűnözés nincs. nem kötelező megélni, meghalni is lehet.

aard · www.goldberry.hu 2012.07.11. 16:09:14

@KecskeDotyi: megjegyzés: ha nem saját renszer, akko miért is foglalja el a Máv Informatikai ZRT a Déli PU épületének 2 harmadát?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.11. 16:11:19

@KecskeDotyi: Meg kell kérdezni az atlatszo.hu -n.
Az ilyen kiszervezések egy MÁV jellegű cégnél ritkán szoktak csak úgy maguktól jó üzletet jelenteni mind a két félnek...

Ettől még az a z infoirmációs rendszer, amit felvázoltál, arra a dologra, hogy ezekről a dolgokról tájékoztatást adjon, alkalmatlan :) És mint adófizető, akinek a pénzéből a MÁV is működik, ezen joggal háborodok fel.

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Egyszerűsíts : buzik.

KecskeDotyi 2012.07.11. 16:19:50

@aard: A MÁV inform és a MÁV-Direkt két különböző dolog.

@ColT: Kezdetektől fogva nem önmaga működteti, nem éri meg. A MÁV alkalmazottaknak csomó kedvezmény jár (olcsóbb jegy, bérlet, stb).
Azt nem vitatom h nem jó, de egyelőre ez van, nem az a szerencsétlen telefonos tehet erről.

becherke 2012.07.11. 16:21:13

Én naponta vonatozom Fehérvár irányába és igazából az szokott csak meglepni, mikor heti 1x nem késik a vonat. És ez min 30 percet jelent, az alatt nem vesszük figyelembe - már aki napi szinten szop. De ok mindig van: eső, napsütés, hideg, meleg, szél és ha más nincs összeütköznek a Déliben. Múltkor, 2 hete mikor a nagy eső volt, 3 óra alatt értem haza. És szerencsétlen kalauz próbált vmit intézni, hogy legalább aki Fehérvárig megy és van gyors esetleg előbb indítják szálljon fel arra. Na a szomorú, hogy ő nem tud semmit kideríteni a MÁV-nál. Úgyhogy lehet szeretni az ügyfélszolgálatot meg védeni de igazából fel lehetne számolni az egészet a picsába. És amíg a saját embereiket nem informálják normálisan, mert ők válaszolnának az utasoknak, addig a MÁV kommunikációért felelős részlege is mehet az ügyfélszolgálatával együtt.

Kifordított kacagány 2012.07.11. 16:22:19

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: azon vagyok. csak idő kérdése. szerencsére már nem olyan sok idő.

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: ez kérlek gazdag élettapasztalaton nyugvó átgondolt megállapítás.

Kifordított kacagány 2012.07.11. 16:24:37

@KecskeDotyi: viszont a szerencsétlen telefonost azért fizetik, hogy tündibündizve mondja a semmit, hogy a paraszt aki fizet úgy érezz, most aztán igazán segítőkészek voltak vele.

aard · www.goldberry.hu 2012.07.11. 16:24:37

@KecskeDotyi: ez mutyi, már bocs. ha egy cég nem tudja egy kézben tartani saját rendszerét az gáz, szerintem. bocs, de nálunk műxik. kell help? :))))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.11. 16:36:00

@aard: Az csak a 3. lehetőség, de ha magadra vetted...
@Kifordított kacagány: Kérsz ötleteket, mivel gyorsíthatod fel e folyamatot?

KecskeDotyi 2012.07.11. 16:43:06

@Kifordított kacagány: Nem, azért fizetik h azt mondja ami infója van. Ha azt mondják központi hírben h jár a vonat, akkor ő nem mondhatja h nem jár, mert egy ellenörzésnél (akár bele/visszahallgatás, vagy csak pestről hív egy fejes) nagyon megüti a bokáját. Megtörtént: Balaton felé volt valami vágányzár. Jön a hívás, erre meg erre jók a pálya, járnak a vonatok? Válasz: persze, nincs semmi fennakadás, nincs pályazár, semmi. Majd a vonal másik végéről jött h helló, XY vagyok pestről (fejes) és biza vágányzár van 3 napja. Hibáztál, figyelj oda jobban.
Na amikor a főnök megkapta erről az értesítőt, ő már nem csak ennyit mondott. Mivel még nem volt csak próbaidős szerződés, így kövi héttől már nem kellett jönni dolgoznia a kollégának.

Amúgy a legtöbb bent ülő (legalábbis mikor ott voltam még így volt) bazi segítőkész. Nem volt ritka h felajánlottuk a visszahívást ha sokat kellett várnia a válaszra. Volt olyan, h 6 állomást hívtam ,beszéltem hangosbemondótól kezdve rengeteg emberrel, megkaptam a választ, visszahívtam az utast. Szóval nem lehet mondani h ott semmit se csinálnak. Csak erről soha nem ír senki, csak a szivatásról. Pestről viszont mindig jött jelzés, ha valakire akár panasz, akár dícséret jött. Hidd el, mikor egy utas hálás és megköszöni a melódat az bazi jól tud esni.

@aard: Nekem minek? MÁV-os sose voltam, a telefonos cégnél se dolgozom már. Ha annyira sgíteni akarsz írj a MÁV központjába h te egy önjelölt macskajancsi vagy nagy pofával és baromira segíteni akarsz.

KecskeDotyi 2012.07.11. 16:54:47

@becherke: Én nem az ügyfélszolgot védem, hanem azokat, akik ott ülnek.

Zirowe 2012.07.11. 16:58:33

Én csütörtököm a 13:46os vonattal mentem Fehérvárra, olyan fél5 körül indult el, kb 3x annyi idõ alatt ért le, mint rendesen, persze légkondi nuku.

Déli is tele volt az Efottra igyekvõ emberekkel,csomó vonat el se indul,semmi tajékoztatás és vízosztás se volt.

Kapja be a máv!

lavór 2012.07.11. 16:59:10

Örüljön a kedves posztoló, hogy egyáltalán indul vonat.

artanis 2012.07.11. 17:03:52

szombat IC tokaj felé, késett több mint 1órát. kitöltöm a pénzvisszatérítéses papírt, adnám le a déliben, közli a pénztárnál a forma, hogy ja, ez SZERINTÜK csak 22percet késett, nincs visszatérítés.

mi biztos valami időhurokba kerülhettünk..

Don Quixote de la Ferko 2012.07.11. 17:05:13

Nem olvastam el az összes ömlengést, de nagyjából azonos a vonulat.
A rohadt MÁV, a szemét MÁV, akit mélyebben érdekel, a többit visszakeresi.

Csak szólok, úgy tűnik a poszterek agyára ment a meleg.

A MÁV ti is vagytok. Apád, anyád, öcséd, húgod, szomszédod, stb...
Náluk kell reklamálni, nem buta aggyal általánosítani.

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.11. 17:08:28

Vízosztást nem rendeltél a jegyed mellé, így nem voltál erre a különszolgáltatásra jogosult.

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.11. 17:12:04

@Don Quixote de la Ferko:

Ez az új köszönés? Ezentúl az "a MÁV mi vagyunk!" a köszönés?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.11. 17:16:10

@Don Quixote de la Ferko: Se komenista, se kurva, se vasutas, se orvos nincs a családban. A szomszédban sincs. Kit szidjak?

jack o'neill 2012.07.11. 17:23:51

Az a bizonyos nap valami "visszaadhatatlanul csodálatos" volt. :S
Aznap volt valami tűz ahogy a posztban is van, de nem Kelenföldön, hanem Barosstelep és Nagytétény-Diósd közt.
Na, mire elindult volna a forgalom jött a szedő törés Hároson. Oszt meg volt valami biztosítóberendezés hiba is.
Szóval azért az nem volt semmmi.
Naponta használom az említett szakaszt, de ez vicces volt.
Szervezés, probléma megoldás, utastájékoztatás nula volt. Az emberek a vonatok semélyzetétől akartak mindenre választ, ők meg közben még tanácstalanabbak voltak.
---
Nem rég meg volt villámcsapás miatti biztosítóberendezés hiba szintén erre (Nagytétény-Diósd). Na az se volt semmi.
16:46-os Déli >> Fehérvár vonat 19:10-re ért a Camponához (ez amúgy kb 20 perc).
Mikor 17:40-kor kérdeztem a Déliben az említett vonat kalauzát, szegény azt sem tudta hova nyúljon. Telefonon próbált szervezni, megpróbált az utasoknak segíteni, infót szerezni, de 3 db tömött Flirt-re jutott EGYEDÜL ő!!!!
Ráadásul beszélt vmi nagyfejűvel aki azt mondta neki, hogy 17:40 körül (!) indul egy vonat amivel a fehérvári utasait el tudják vinni. Igen ám de!
Addigra már a 3 Flirten lévő kb 700 ember hogy fért volna fel rá, ha az a vonat 3 darab régi vagonból állt????
Másrészt meg mint kiderült, az a vonat egy pécsi sebes volt, amit a balhé miatt mindenhol megállítottak.
Kérdés. A telefonvonal végén lévő kollégája (az irodából) miért mondta szerencsétlen kallernek, hogy a pécsi vonat jó lesz a fehérvári utasoknak???
Érd-Felsőig igen, de utána nem is egy vonal!
Halkan jegyzem meg nem lennék a mozdonyvezetők és kalauzok helyében ilyenkor, lévén a - joggal - dühös utasok őket cseszegetik, fentebbről meg úgy tűnik a feljebb valóik sz@rnak a kollégáik fejére, így rajtuk verődik le minen (jobb esetben csak szóban)...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.11. 17:24:59

@Don Quixote de la Ferko: Tudom, mindenki vasutasnak/rendőrnek/postásnak születik, de hidd el, néhányan továbbtanultunk...

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.11. 17:25:12

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:

Én is voltam ügyfélszolgálatos. Nem a MÁV-nál. Nekünk a tréningen a svájci nemzetiségű felkészító három aranyszabályt mondott:
1.
Az ügyfél buta, mint a segg. Ha nem lenne ilyen, maga rájött volna mi a gondja, s már rég rájött volna a megoldásra is. Magától, egyedül. Az, hogy nem jött rá, s betelefonált, az azt jelenti, hogy buta, mint a segg. Így tekintsük értelmi fogyatékosnak, pl. sose mondjuk neki azt pl., hogy „tizenháromezer-ötszázhuszonkettő”, mert ez túlmegy képességein, helyette mondjuk azt, hogy „jegyezze fel, legyen szíves, ezeket a számokat: egy – három – öt – kettő – kettő, nem dadogtam, hanem kétszer volt a kettes, most pedig legyen szíves visszaolvasni nekem!”.
2.
Az ügyfél mindig hazudik. De legjobb esetben is jóhiszeműen téved. Egy szavát se higgyük el, mert az esetek 95 %-ában amit mond, az hülyeség. Minden állítását ellenőrizzük mi magunk. Ha nem tudjuk ott helyben ellenőrizni, mert idő kell hozzá nekünk is, akkor mondjuk azt „Legyen szíves megadni egy Önnek megfelelő időpontot, amikor visszahívhatjuk Önt! Sajnos az Ön által vázolt eset megoldása körültekintő vizsgálatot igényel, ezért sajnos várakoznia kell néhány órát.”, s mindig azt mondjuk, hogy „eset”, sose mondjuk, hogy „probléma”, mert nálunk problémák nincsenek, a problémák csak a hülye ügyfelek fejében vannak!
3.
Az ügyfélnek sosincs igaza. A régi „A vásárlónak mindig igaza van” mondatot azonnal mindenki felejtse el, mert ez téveszme. Neked, az ügyfélszolgálatosnak van mindig igazad, s nem a szerencsétlen balek ügyfélnek. Azért vettünk fel téged ebbe a munkakörbe, mert kiemelkedsz intelligenciáddal, megoldó képességeddel a hülye ügyfelek sivár tömegéből. Tehát te jobban tudod, s mindig igazad van. Ha véletlenül te mondanál az ügyfélnek valami butaságot – ami reméljük, nem fog gyakran megtörténni, de kezdetben mindenkivel, a legjobbakkal is megesik -, akkor is igazad van, mert neked akkor is magabiztosnak kell lenned, ha hülyeséget mondasz. Aztán ha tényleg hülyeséget mondtál, majd te magad vagy kollégád kijavítja a hibát. De hiba hivatalosan akkor sem történt, az ügyfélnek ilyen esetben azt mondod, hogy „az eltelt idő alatt felmerült új körülmények ismeretében pontosítani szeretnénk előző megjegyzésünket”.

tede 2012.07.11. 17:25:13

Végül is eljutott a végcéljára a poszt-toló, akkor minek a háborgás? 5 órás késés, de ha azt hiszi valaki, hogy rendkívüli, akkor gondoljon arra, hogy amikor beállt az M7 akkor is simán voltak ilyen késések, ez nem vasút specifikus

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.11. 17:27:48

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:

Ja, s minden ügyfélszolgálat gyújti a leghülyébb beszólásokat az ügyfelektől.

Nekem a kedvencem az volt, ahol az ügyfél azzal fenyeget, hogy beperel minket és még a hülye kölykeink játékmackóját is elperli tőlünk.

É2I 2012.07.11. 17:32:29

Nem tudom, de én biztos nem vártam volna 5 órát 40 fokban egy kicseszett vonatra, türelmes ember lehetsz.

@Don Quixote de la Ferko: Az agyra ment meleg stimmel, de jelen esetben nálad.
A MÁV egy cég, az, hogy ott dolgozik valakinek a valakije még nem jelent semmit. Gondolom nem dolgoztál még nagy, böszme cégnél vagy éppenséggel igen, de ott vezető beosztásban voltál/vagy. A MÁV faszságai amiatt vannak, hogy a felsővezetés szarik bele és idővel ez átragad(t) az egész csapatra. Nem beszélve arról, hogy felfele hiába is adnák át a problémákat, tesznek rájuk, ami egy idő után a beleszarást hozza. Úgy hogy nem, nem vagyunk a MÁV, mer' ugye van az a mondás, hogy a fejétől bűzlik.
Nem mondom, hogy ez így rendben van, de szeretnélek látni, amikor rendbe teszel egy MÁV vezetőt. Azután majd nem fogunk általánosítani egy drága, ámbátor szar szolgáltatót.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.11. 17:35:23

@Max, A Gondolkodó Birca: ez így nem egészen igaz, persze biznisztől is függ. mindenesetre nagy részük valóban nem mensa-tag, de sokuk csak lusta, mer magától is rájöhetne a válaszra 5 perc alatt soxor. Az viszont tény, hogy nem soxor van igazuk. ez van. persze ezt is be lehet adni nekik szépen, mint a kanalas orvosságot. ja, beszólásokat én is gyűjtöm :D

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.11. 17:38:36

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:

Mivel a nagy nemzetközi cégek is voltam ilyen munkában, ahol sok nyelvi részleg volt, igyekeztem tapasztalatot cserélni a kollégákkal. Megérdeklődtem, hogy mennyire jellemző a káromkodás más országbéli ügyfeleknél. Kiderült: a magyar valóban erősen felülreprezentált, de nem egyedül, mert pl. az orosz ügyfelek is káromkodóak. S – bár kisebb mértékben – minden országból jönnek káromkodósak.

Viszont egy dolgon megdöbbentem: a rasszista, nacionalista, soviniszta kifejezésekkel kombinált káromkodás hungarikum. Semmelyik másik részlegnél ilyesmi nincs. Kérdeztem a kelet-európai részlegeket: a románt, az oroszt, a horvátot. Sehol semmi ilyesmi. Káromkodás az van, nagy durvaság is, de rasszista elemek nélkül.

Néhány IGAZI példa, annak idején feljegyeztem az ilyesmiket, tudtam, hogy valamikor majd fel fogom őket hozni példának:

“Buzik, a kurva anyátokat, dögöljetek meg, faszszopó mocskos cigány maffia!”

“A geci kurva anyátokat! Rohadt mocskos gázkamrába való férgek!”

“Ne lopjatok, zsidó gazemberek! Holokauszt nem volt. Hanem lesz, tolvaj banda!”

KecskeDotyi 2012.07.11. 17:41:45

@Max, A Gondolkodó Birca: Óóó, nálunk is elmondhatták volna ezeket :)
A feljegyzős műsor mondjuk így se sokszor sikerül. Előzetes helyjegyrendelés, rendelési azonosítót kérem írja fel, diktálom. Nem kell, küldjék el sms-ben. Oké, én attól elmondom....Blablablablabla, leteszi, sms elküld. Aztán vagy odaér, vagy nem. Ha a T rendszere műxik akkor megérkezik, ha nem, akkor szopóág van. És persze olyankor is te vagy a hülye, mert ő nem kapta meg az sms-t.
Amikor esetleg jegyet rendelek szokták mondani h akkor mehet a számomra az sms? Mondom mindig h nekem is olvasd fel ne csak az ismeretlen utasoknak, én fel is írom, te is nagyon jól tudod h miért :D És olyankor szinte látom az adott (ex)kolléga fején a vigyort :)

Mi egy ideig annyira gyűjtöttük a vicces hívásokat, hogy egyesek hazaküldték maguknak mail-ben a wav fájlokat :D :D

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.11. 17:43:09

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:

Nem tudom. Inkább ez általános jellemzője a magyar panaszos ügyfeleknek.

É2I 2012.07.11. 17:44:32

@Max, A Gondolkodó Birca: Agy mosott ügyfélszolgálatos, tük-ös.
Sajnos, amikor beszoptátok ezt a dumát, ott basztátok szét ennek a szakmának a renoméját.

Még mielőtt, jössz a baromságaiddal 5 évig voltam kiemelt TÜK-ben -értsd akár több százmilliós számlákkal rendelkező ügyfelekkel foglalkoztam, de betévelyedtek kis emberek is- és nem győztük gyomlálni az ügyfelek rossz beidegződéseit, a fent említett köcsög svejci fasz téveszméi miatt.

Igen, sokszor, hazudnak, ferdítenek, nem tudják a belsős szabályokat, de ezt _nem_ cinizmussal, az ügyfél lenézésével kell kezelni. Sajnos az ilyen buzi, beképzelt -életében soha nem ült telefonban- svejci oktatók miatt olyanok a telefonos ügyfélszolgálatok, amilyenek.

Bahh.

KecskeDotyi 2012.07.11. 17:47:25

@É2I: Szerintem ebben semmi kivetnivaló sincs. Amíg nem beszél tiszteletlenül az ügyféllel és segít neki, addig magában azt gondol és képzel, amit akar. A ciki az, amikor visszajut az ügyfélhez (volt rá példa, csak felhajtottam a mikorofont és nem kapcsoltam ki XD)

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.11. 17:48:51

@KecskeDotyi:

Szóval, az a legviccesebb, amikor az egyik ügyfélszolgálat már nem tud mit kezdeni az ügyféllel és átírányítja máshová.

Egy ideig Nokiás voltam. Akkor volt egy ilyen telefon, marhára udvarias ember, semmi káromkodás:
- Jó napot kívánok, Tatabányáról telefonálok, szeretnék érdeklődni mikor lesznek kész a póznával?
- Elnézést, de mivel???
- Hát a póznával itt szemben. Nincs térerő, nem lehet rendesen telefonálni.
- Elnézést, mi a Nokia vagyunk, nincsenek póznáink sehol, Tatabányán sem.
- Biztos? Mert az előbb másfél órát beszéltem a T-Mobile ügyfélszolgálatával és azt mondták, hogy a tatabányai póznák Önökhez tartoznak...

KecskeDotyi 2012.07.11. 17:52:25

@Max, A Gondolkodó Birca: Juhuhujjj XD XD XD
Na látod, a MÁV-nál nincs ilyen :D Nincs kihez küldeni, még belső kapcsolás sincs.

becherke 2012.07.11. 17:58:19

@jack o'neill: igen én is a 16:46-sal próbáltam eljutni haza. A férjem a következőhöz jött ki de egy vonattal mentünk. A kalauz tényleg mindent megtett, amire csak lehetősége volt - pedig általában szerencsétleneken csapódik le az utasok hisztije és főleg azoké akik nem napi szinten szívnak.
Az ügyfélszolgálaton dolgozókkal pedig semmi bajom, sokszor fogalmuk sincs mi történik körülöttük és ez nem csak a MÁV-ra vonatkozik. De akkor ne legyen, hanem legyen egy fejes akinek a felelőssége, hogy minden infó 10 percen belül a honlapon fent legyen. És nem is kértem túl sokat.

É2I 2012.07.11. 17:59:55

@KecskeDotyi: Én csak arra próbáltam volna rávilágítani, hogy mennyire káros az ilyen "oktatók" tevékenysége. Persze a vezetőségnek eladják, hogy milyen faszagyerekek, meg hogy 10% megy vissza zsebbe, aztán meg osztják a "tudást".

Aztán meg a jó vezetők nem győzik kozmetikázni a kimutatásokat az átlagos ügyintézési időről, az eldobott hívásokról, a félórás bejutásokról...

Ugyanakkor az ügyintézés pocsék, jó példa erre a Homár.

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.11. 18:00:40

@É2I:

Értelmes emberek is vannak, valódi problémákkal, melyekre van valódi megoldás.

De ha komolyan veszel idiótákat kitalált álproblémákkal, akkor nem vagy a szakmába való.

Szintén Nokiás esetem volt, hogy az emberke panaszkodott, hogy Ausztriából nem tudott senkit sem felhívni. Kiderült: persze hogy nem, hiszen a telefonszámai magyar módon voltak a telefonjában. Mondtam neki: a számokat át kell írni +36xxxxx formátumra. Erre azt mondta, hogy neki nincs ideje átírni 150 számot. Mire mondtam, hogy akkor nem fogja tudni használni a telefont Mo-n kívül. Erre felháborodott, hogy merek vele gúnyolódni. A végén elküldtem a fenébe, azaz tanácsoltam, hogy forduljon az ügyben a fogyasztóvédelemhez, ez nagyjából a fenébe való elküldés udvarias módja.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.11. 18:01:53

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Ha nem az ellenkezőjét bizonygatnátok nap mint nap a beszólásaitokkal, még akár hihető is lenne.

@É2I:

Tévedésben élsz. A MÁV és az ország faszságai az összes dolgozójától vannak. Buta általánosítás azt hinni, hogy csak egy szűk réteg felel mindenért.

Mit kezdjek egy MÁV vezetővel? 10 éve ültem vonaton utoljára. Baromira nem érdekelnek a MÁV vezetők.
A MÁV vezetőt tegye helyre az, akinek a dolga. Nekem ne magyarázd meg a vezető rendbetételt, az elmúlt években vagy négyszer akartak kirúgni, mert rendbe tettem a bunkó vagy buta vezetőt, vagy magát feljebb érzőt.
Gyávák vagytok, ez ennyire egyszerű.
A munkahelyén mindenki lapít, a pofáját csak otthon, az asszonnyal és a gyerekkel szemben, vagy hazafelé az autóban a másik autóssal szemben meri kinyitni.

A feje(te)kben kéne elsőként rendet rakni, amíg mindenki gyáva szarként gazsulál a főnökségnek, addig nem lesz rend soha.

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.11. 18:04:23

@É2I:

Itt a Homáron olvastam már panaszos levelet SAJÁT MAGAM ellen... :-) Persze akkor nem szóltam hozzá, mert még a cégnél dolgoztam. De megmondhatom: egyszerűen SEMMIBEN nem volt igaza a panaszkodónak.

Ezért hiszem azt, hogy az itt megjelenő panaszok jelentős része alap nélküli.

É2I 2012.07.11. 18:05:29

@É2I: Mármint arra, hogy mennyi ilyen jellegű panaszt mutatott be eddig a Homár.

Mondjuk érdekes, hogy az érintett hivatalok milyen nyugodtan, kényelmesen hátra dőlve nézik ezt. Ja hogy állami cég mindkettő :broáf:

É2I 2012.07.11. 18:16:03

@Don Quixote de la Ferko:
Elég érdekes elgondolás, ezek szerint tényleg nem dolgoztál még vízfejű cégnél. Ahol kb 10 tonnányi szabályt, előírást, törvényt, rendeletet kellene ismerned, hogy képben légy.
Tévedés ne essék; az ésszerű gondolkodás alap lenne, de amikor megkötik a kezed hülye szabályok egy idő után frusztrálódsz vagy beleszarsz.
ennek a feloldása csak is a vízfej által lehetséges.
Gondolom te is az a CsákNorrisz vagy, aki jól odamondja mindenkinek oszt' vagy monoklival vagy elbocsájtással megy haza.
Bármennyire is játszod itt a hőst a világ nem olyan, mint amit próbálnál itt előadni. Vagy egyszerűen még az őseid kenyerét eszed és nincs valódi veszteni valód.

dr. Bubó 2012.07.11. 18:25:51

késik?
MÁV ?
M = magyar ?

akkkor mi a lóf@szt csodálkoztok...
az a csoda hogy megy... és hogy egyáltalán beér valamikor...

É2I 2012.07.11. 18:26:32

@Max, A Gondolkodó Birca: Nekem meg a végkövetkeztetés jött le, hogy mennyi faszsággal vagyunk képesek zaklatni az ügyfeleket. Teljesen fals adatokkal, ügyintézői elkúrásokkal, stb.
Az hogy vannak idióta ügyfelek alap, de én mindig is igyekeztem elmagyarázni mi, miért van. Nyilván nem sikerült mindig, de sose zártam úgy egy beszélgetést, hogy menjen akkor a felettes szervez, ha ez önnek nem tetszik.

dr. Bubó 2012.07.11. 18:27:49

MÁV, lila lovak svédben, közgép lopás rendőrbűnözés, politikusbűnözés stb...

ez mi ha nem B A R B Á R S Á G...

a magyar kultúra = a kultúra hiánya =lúzer nemzet barmokkal

Don Quixote de la Ferko 2012.07.11. 18:28:50

@É2I:

A hülye szabályokat emberek hozzák. Ha senki sem mer ellentmondani a hülye szabályoknak, akkor az ember elhiszi, hogy minden jó.
Mondj ellent. Ki tart vissza?
Félsz a monoklitól? Gyáva vagy.
Félsz a kirúgástól? Gyáva vagy.

A monokli meglepő lenne, azt azért létre is kéne hozni, a kirúgással meg nem tudnak befenyegetni, mert kiröhögöm őket.

Ez ennyire egyszerű. Nem kell hozzá csáknorrisznak lenni, csak egyszerűen nem kell nyusziként meglapulni.
Próbáld ki. Minél többen vagyunk, annál jobb lesz.

Bár nekem tök mindegy, én bemegyek, ledolgozom a napom, ha valaki pampogni próbál, megkapja a magáét, oszt jónapot. Élem a világom (jól), és kinevetem a nyulakat.

É2I 2012.07.11. 18:37:02

@Don Quixote de la Ferko: Mondom, hogy anyunál/apunál laksz még.

Az nem gyávaság, hogy nem pofázol vissza. Lehet ésszel is cselekedni. Jelenlegi munkahelyemen 16 éve dolgozom. Úgy 4-5-ször szűnt meg az a pozíció, amiben. De sose kiabálással kaptam új helyet, mivel nem nyúl vagyok barátom, hanem róka. És láttam nem egy ugató sakált lapáton. Biztos jó nekik, kinevethetik a nyulakat, ellenben azért visszajárnak némi koncért. :P

Peter__Blau 2012.07.11. 19:22:19

Szerintem a posztoló a hibás mert vonattal akart utazni nagy melegben. Ennyit már tudhatna ha Magyarországon nőtt fel.

Measurer 2012.07.11. 19:29:33

Nem kellene teljesen komolyan venni a Bp.Déli-Dunaujváros járatot. Én pl június 26-án amikor a 20:33-as vonatra váltottam jegyet, a pénztáros hölgy elárulta, hogy még a 18:39-es sem jött meg Pestről "biztosító berendezés hibája" miatt, lehet, hogy az érkezik előbb és indul el. Végül is nem volt semmi probléma, mind a két vonat megérkezett, egyszerre, egymáshoz kapcsolva! Majdnem menetrend szerint (mindössze 12 perces késéssel) indultunk el Dunaújvárosból. Légkondis, kényelmes utazásunk volt. A Délire már csak 3 utas maradt + 2 kalauz. Ezek szerint mindenki megoldotta valahogy az utazást.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.11. 19:43:17

@É2I:
Hiedelmeid nem érdekelnek.

Lehet, hogy rókának érzed magad, én inkább sunyi hiénaként fogalmaznám meg a hozzálásodat.

Nem baj, hogy pont most igazoltál. Gyáva vagy. Amit művelsz, az nem ravaszság, hanem gyávaság. Ahogy azt már az elején jeleztem.

aard · www.goldberry.hu 2012.07.11. 19:56:58

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: :) okés, az én kis érzékeny lelkem qrwa anutáját :D

@KecskeDotyi: szvsz inkább hagyjuk ..., erre ebben a melegben tényleg nincs energiám, hogy egy volt telefonmarketinges zsenivel vitatkozzam, inkább tied a csont, fuss el vele és ásd el valahol

KecskeDotyi 2012.07.11. 20:05:29

@Don Quixote de la Ferko: Mondd ezt pl annak a v pályamunkásnak, akinek télen úgy KELL felolvasztani a befagyott váltót, hogy tüzet rak rajta. HA panaszkodik, akkor repülhet és megkapja más a melót. És pályamunkásnak elég nehéz MÁV-on kívül állást találni (max BKV vagy néhány villamosos cég). És bizony a pályamunkás nem épp túl gyakran felbukkanó állás. Tehát ha kirúgják, akkor mehet a levesbe. Neki nem lesz jobb, a társaira több meló hárul és minden marad a régiben.

KecskeDotyi 2012.07.11. 20:06:34

@aard: Mondom h menj vissza arra a másik blogra, neked is jobb ott, nekünk is jobb ha te ott vagy!

Kifordított kacagány 2012.07.11. 20:12:35

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: á, egész jó ötleteim vannak nekem is ezen a téren.

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: ne hízelegj

@KecskeDotyi: igazából azért is, ahogy mondja. szemlátomást ennek a követelménynek nem felelt meg a fent vázolt személy. ennek két oka is lehet. az egyik az, hogy nem megfelelő hangnemet használt, a másik meg az, hogy nem elég rutinos abban, hogy elbűvölje az idiótákat. én ez utóbbira tippelek. aki képes 5 órát várni 40 fokban és azon siránkozni, hogy nem osztanak vizet(miért is tennék) az idióta.

@Don Quixote de la Ferko: ez így ahogy előadod egy nagy hülyeség. azon túl, hogy ha valóban folyton beszólsz akkor a legtöbb helyen lapátra tesznek, egy idő után meg is unod. ki a fene akar úgy dolgozni, hogy állandóan konfrontálódnia kell a hülyékkel? minden munkahely tele van velük, soha nem fogynak el és még kevésbé változnak. amúgy meg akinek a legnagyobb hangja van és folyton dumál, hogy mi miért és mennyire szar, általában az a legnagyobb hülye.

aard · www.goldberry.hu 2012.07.11. 20:15:17

@KecskeDotyi: "Mondom h menj vissza arra a másik blogra, neked is jobb ott, nekünk is jobb ha te ott vagy!"
köszönöm az értékes és sokat elmondó, a témára reagáló kommented. látom a hozzászólásaid számából, ráérsz nagyon, szabin vagy, vagy ez a munkád? ejj, nem is kérdezek semmit, én kérek elnézést.
:)

Iza Béla (törölt) 2012.07.11. 20:29:46

"Miért nem küldtek vonatpótló autóbuszokat?"
Mert nincsenek. Sem a MÁV-nál, sem a BKV-nál, sem a Volánoknál.

Mylady 2012.07.11. 20:30:22

@aard: Hát, kérlekszépen nagyon könnyen.
Megtörtént eset: karácsonykor felszálltunk a vonatra a Keletiben, időben el is indult. Utunk első szakasza egészen az Aréna plázáig tartott, aholis félreálltunk egy röpke félórára. Majd visszahúztak minket a Keletibe, tolatgattak kicsit, aztán bekiabált egy vasutas, hogy szálljunk át az előttünk lévő szerelvényre, mert az fog menni. Átszálltunk. Az eredeti vonat kicsi volt, büdös, kopott és agyonzsúfolt. Az új egy csilivili IC, bőven elég ülőhellyel.
Elindultunk 55 perc késéssel (5 perc múlva menetrend szerint indult a következő vonat). Jött a kalauz, kérdeztem, mi volt ez az akció. Némileg felháborodottan (merthogy mit képzelek én) azt felelte, hogy az előző vonat nem alkalmas nemzetközi forgalomra, márpedig ez a vonat átmegy a határon.
Én csak azt nem értettem, hogy ez miért induláskor derült ki? De erre a kérdésemre válasz helyett csak egy lesajnáló pillantást kaptam.

Hát így.

aard · www.goldberry.hu 2012.07.11. 20:37:13

@Mylady: vagy májlédi? :D ilyeneket ne írj itt ebben a posztban mert kecske betámad téged is :D de értem... :) szép estét

Andres from F.O.A. 2012.07.11. 20:48:27

Bocsánat az észrevételekért,de:
5 órát kell várnod,hogy leessen,nem jár a vonat?Egyszerűbb az utastájékoztatásra fogni az egészet,minthogy elővedd józan paraszti eszedet,és gondolkozz,hogy jéééé,nem jön a vonat,menjünk mással.
Sajnálom szerencsétlen Pest környéki lakókat,mert van,hogy 2 vonat között 10(!!!!!)percet is várni kell.Komolyan,borzasztó!Anno gyerekkoromban,a környékünkön lévő nagyvárosba ment 4-kor vonat,6-kor,meg fél-7kor busz.Oszt délig ennyi.Manapság megszüntették a vasutat,a buszok meg maradtak.De senki nem sír emiatt,hanem alkalmazkodik!
Ma mentem volna a 14-es villamossal,de nem jött egy jó ideig.Meguntam,elsétáltam a 32-es buszhoz,és megoldottam máshogy a kérdést.Persze,engem is bosszantott,de nem siránkoztam azon,hogy jaaaj,nem jön a villamos.
Emberek,néha használjátok az eszeteket is,amíg az ingyenes!!!!!

Mylady 2012.07.11. 20:54:31

@aard: I-vel, ha kérhetem.
Támadhat. Nem olvasom.
:)

Mylady 2012.07.11. 20:58:07

@Andres from F.O.A.: Én azon szoktam kiakadni, hogy mindig mindenhova bkv-val kell menni. Mindegy, milyen messze van és mekkora kerülő, gyalogolni azt soha.
A munkahelyem 700 méterre van a metrótól. Van villamos, ha az valamiért nem jár, olyan kétségbeesés szokott lenni, el sem hiszed. Ha meg felvetem, hogy esetleg lehet sétálni is, úgy néznek rám, hogy komolyan megijedek...
(Persze busz is van, csak az kiszámíthatatlan, meg meleg van rajta és messze áll meg a metrótól.)

Andres from F.O.A. 2012.07.11. 21:02:44

@Mylady: Meg is tudom érteni a kétségbeesőket!
700 métert sétálsz?Noooormális?
Az alatt minimum van 2 megálló!
Chh.... :)))))

KecskeDotyi 2012.07.11. 21:06:29

@Mylady: Ennél jobb már csak az szokott lenni, mikor nincs is szerelvény :P A jegyvizsgálók közt is van rendes, meg gyökér (mint mindenhol). Nekem eddig szerencsém volt (lehet h azért, mert egy évben kb egyszer utazok vonattal).

@aard: He? Elmesélt egy sztorit, ennyi történt. Még mindig hiányzik neked pár kerék.

Ja, és miért is kell nekem feltétlenül a poszthoz szólni? Kulturáltan el is küldhetlek a jó édes anyukádba, tudod, a komment nem feltétlenül posztfüggő.

Ja, azért érek rá mert MAGAMNAK osztom be az időmet. Ez a jó meló titka. Ha akarok dolgozni reggel nyolckor, akkor vállalok reggel nyolcra kutyát, ha nincs kedvem, akkor nem vállalok.

Sasfióka 2012.07.11. 21:25:25

Csak halkan jegyzem meg, az érintett napon a vonat késése több mint 6 óra volt. A 10:39-kor Dunaújvárosból induló személyvonat menetrend szerint 12:00-kor érkezik be a keleti pályaudvarra. Ehhez képest 18:20-kor érkezett meg a Déli pályaudvarra. Ez 6 óra 20 perces késést jelent.
Tehát a posztoló félreinformált mindenkit.

igazságos 2012.07.11. 21:25:31

Akinek ennyi éves korára még nem jutott el az agyáig, hogy NYÁRON LEHETŐSÉG SZERINT KERÜLNI KELL A MÁV-ot, az megérdemli, mert egy jó nagy hülye.

Tudomásul kell venni, meleg van, hőség van, én nem fogok egy váratlan vonatkésés miatt a tűző napon tikkadni, vagy a vagonban várakozni.

Ilyenkor mindig más megoldást kell keresni, a távolsági buszok jobbak, plusz azokban légkondi is van, még ha dugó is van, akkor is.

Hogy ez még a mai világban nem esik le egy honfitársunknak....

igazságos 2012.07.11. 21:27:57

@Mylady: határon túliaknak ez jár, mit csodálkozol? XD

Dunaújváros meg köztudottan nincs a világvégén, vagyis nem Baja.

Szokásos ilyenkor a nem tájékoztatás, okos máv ügyfél ezen meg se lepődik, hanem gyakorlott utasként igyekszik nyáron nagy ívben kerülni a vonatot....

aard · www.goldberry.hu 2012.07.11. 21:40:56

@Mylady: jahh, így könnyű :DD és offkorsz akkor I-vel :)))

@KecskeDotyi: te bazzeg tényleg ennyire unatkozol? :DDD

igazságos 2012.07.11. 21:43:27

@aard: most miért, aki homározik, az mind unatkozik. Mert akkor mással lenne elfoglalva. Jó, hogy már unatkozni se lehet.

aard · www.goldberry.hu 2012.07.11. 21:48:58

@igazságos: de unatkozzon nyugodtan, csak ne basztasson, miután már odadobtam neki a csontot (ő nyert, lealázott, stb) én spec dolgozom-tam de most állok neki a délutáni alvás után a nagyobb melónak, ennyi. ja és éjfél körül egyéb elfoglaltságom lesz:)

England win The Ashes! 2012.07.11. 21:50:55

@Mylady: Igazi hölgyek esetében I betű sincs. :)

England win The Ashes! 2012.07.11. 21:53:12

@igazságos: Az nem jó, mert cigiznek a buszmegállóban. :)

Igaz, a vonaton meg a folyosón. A nemdohányzó(k számára fenntartott) kocsin is.

aard · www.goldberry.hu 2012.07.11. 22:01:12

@Dr Jozef Vengloš: na az külön sztori. mármint a dohányzás.
dohányzom, lehet savazni

Measurer 2012.07.11. 22:12:10

Feltehetőleg a Bp-Déli - Dujv viszonylatban (is) felesleges kapacitásokat drágán üzemeltetünk, aminek az az eredménye, hogy a bevétel kevés, mindenki elégedetlen, és a szolgáltatási szinvonal romlik.
A bp-i tömegközlekedés és az elővárosi közlekedés integrációja csak írott malaszt.
Pl. A dunaujvárosi buszok nem mennek be a Camponához.

Andres from F.O.A. 2012.07.11. 23:21:43

@Sasfióka: Halkan jegyzem meg,a Délibe érkezik.

Sasfióka 2012.07.11. 23:24:43

@Andres from F.O.A.: Nem teljesen értem. Miért, én mit is írtam?

Andres from F.O.A. 2012.07.11. 23:27:56

Amúgy ezt rohadtul bírom,hogy mindenki szidja a MÁV-ot.
Soha nem hallok elégedetlenkedőket,hogy bezzeg késik a repülőgép.
Igen,utaztam Görögországba,és indulóba 6 órát késett a gép.Mégsem hallottam egy utast sem hüblizni.
Mozdonyvezető voltam a MÁV-nál,de rühelltem Érd-felsőt,Érd-ligetet,Budatétényt(Camponát),mert a késett vonathoz is mindig futottak.De nem ami 1-2 percet késett,ami 20-30-at,ahhoz is!
Déliből soha nem tudtunk időben elindulni,mert mindig volt egy utas,aki rohant a vonathoz.Meddig utazott?Érd-felső,Érdliget,Barosstelep.
Mert oda tulajdonképpen csak 10 percenként van vonat!
Lehet szidni a MÁV-ot(van miért)de kéretik egy kis önkontrollt tartani előtte!

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 06:17:27

@Andres from F.O.A.: 10 perc a városban sok idő. A vasút előtt ezügyben 2 lehetőség áll. Megállítjuk a szokásos Cegléd - Lajosmizse -Pusztaszabolcs - Tatabánya körön a vonatokat és baktassanak körbe, kerüljék el Bp. környékét (a belső szakaszokra jó a FLIRT 3-20 percenként, mint a HÉV), vagy a MÁV elkezdi megszokni, hogy a vasút itt nem a rákészülős-szalonnázós bácsikat szállítja, hanem az emberek naponta többször is számítanak a vasútra.

KecskeDotyi 2012.07.12. 09:09:36

@Iza Béla: Tudod hol sok 10 perc? Ott, ahová kötözni fogok. Egy nap kettő busz van. Egy hajnalban, egy meg késő délután. Oszt' ha késel 10 percet cumi...

Andres from F.O.A. 2012.07.12. 09:20:50

@Iza Béla: 10 perc sok idő?Hát persze....
Pestet nem tudod kikerülni vonattal.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.07.12. 10:34:36

MÁV, BKV, stb. Kommunista őskövület dinoszauruszmaradványok. Mégis mit várt a posztoló a MÁV-tól?

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 10:46:33

@Andres from F.O.A.: Dehogynem, csak sokba kerül. Ha a jelenlegi MÁV alkalmatlan arra, hogy ellássa az ország lakosainak kb. 30%-át tartalmazó területet, azt meg lehet érteni, viszont helyette kell valami, amivel közlekedni is lehet. Ha egy mód van rá, vasúton.

@KecskeDotyi: 10 perc a várható utazási időhöz képest sok. Ha az mondjuk 40 perc, akkor ahhoz képest 10 perc 25%. A 4-os villamoson meg a metrón, csúcsidőben van olyan sűrűség, hogy mindegy legyen, elérem-e, mert szinte tolja a másik.

Andres from F.O.A. 2012.07.12. 11:31:15

@Iza Béla: Azért ezt a 10 percet ne hasonlítsd össze egy város tömegközlekedésével,illetve a vasúttal.Az értelmes előváros határáig jó a követési idő a vasúton.De a személyvonatokon kivül más vonatok is járnak itt,amik bármily meglepő,több pénzt hoznak.
Alakítsanak ki egy S-Bahnt,ahol csak személyszállítás folyik,ott lehet sűríteni a járatokat 10 percen belül is.

Manyecska 2012.07.12. 11:38:35

Ne csináljátok már mi kalandvágyból vonattal fogunk utazni nemsoká:D /csak oda, visszafelé gyalog:P/ úgy érzem Bear Grills vagy hogy hívják...kalandjai kutyafasza ehhez képest!? :)))

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 13:14:11

@Andres from F.O.A.: Kitűnően jellemezted azt a gondolkozást, amely vezető szinten akadályozza a vasút és a város fejlődését. Abban, hogy vannak más vonatok is, igazad van. Abban, hogy a tehervonat jól fizet, igazad van. Abban, hogy el kellene gondolkozni azon, hogy legyen-e Budapest körül önálló, helyi (=elővárosi) vasúti rendszer, igazad van. A gond ott kezdődik, hogy mindenki itt le is ragad, szétteszi a kezét, visszaül az autójába és megy tovább. Itt voltak a csillió pénzes lehetőségek vasutat csinálni. 2000 körül szóltak, hogy fel kellene készülni (ISPA). Nem sikerült. 2004-ben nagyon fogadkozott mindenki, hogy az EU pénzekre felkészülünk. 3 év alatt sem sikerült. 2007-ben mindenki nagyon komoly arccal állította, hogy azért a közlekedési/vasúti pénzeket jó helyre költjük. Már egyértelmű, hogy nem sikerült. 2014-2020-ra az előkészítés kb. sehol nem tart. Egy 2014-ben induló beruházásnak már most meg kellene lenne az engedélyének és folyni a kiviteli tervek készítésének, illetve az egyeztetésnek és lobbizásnak, hogy miként lehet rá pénzt kapni. Ez sincs sehol.
Visszatérve Budapestre és környékére: Budaörs és Cinkota vagy Békásmegyer között van egy pici különbség: Budaörs a belvároshoz közelebb van, mégis elég kevesen járnak vasúttal. A Déliben 15 perc alatt ott a vonat, de Békáson, Cinkotán normális ráhordó járatok vannak, a budaörsi játékbuszt meg hagyjuk. Érd kicsit kevésbé jó példa, Budakeszin meg nincs vasút... Ahol van, az is a város számára nehezen használható, szinte nettó veszteség, miközben évente tízmilliárdok ömlenek bele (üzemeltetésre). Ez valahol nem tiszta dolog. Nem az egyszerű vasutas tehet róla, de ha az az ára, inkább menjen külön pályán a helyi, mert az utasnak sokkal jobb.

siófoki35 2012.07.12. 14:40:20

Miért nem szálltál fel a pusztaszabolcsira? Onnan már nincs messze Dunaújváros, biztos be is állítottak valami vonatot, lévén 'Szabolcson van a FLIRT javító műhely...

Kifordított kacagány 2012.07.12. 16:40:11

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: ne aggódj már annyira. az egyik dolog amit biztosan tudok, hogy senki nem éli túl az életet.

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2012.12.18. 11:22:35

Nem tudom a posztoló min lepődik meg! Ez a MÁV, ezt szinte már mindenki tudja, aki szokott vonattal utazni. Tipikus MÁV hozzáállás: 15 perccel a vonat menetrend szerinti indulása után bemondják, hogy a vonat előreláthatólag 10 percet fog késni. Tehát legalább 15-20 perc kell ahhoz, hogy a hangosbemondóig eljusson egy 10 perces késés híre. Egy 5 órás késés híréhez ezek alapján legalább 8-10 óra a jelterjedés.
süti beállítások módosítása