Tékozló Homár

Örököltek egy előfizetést a T-Home-tól

2012.09.04. 09:31 | jackyll | 182 komment

Diána 5 éve nem tudja megszüntetni egy halott rokonjuk előfizetését, ami azért különösen kellemetlen, mert rajtuk próbálják meg behajtani:

2007-ben sajnálatosan elhunyt egy kedves közeli rokonunk. Több szolgáltatónál is jelezni kellett, mi történt és a szolgáltatásokat megszüntetni, ugyanis a ház azóta is lakatlan. (elég rossz állapotú) Minden szolgáltatónál sikerrel jártunk, kivéve a vezetékes vonalat üzemeltető T-mobile-nál. Még hónapokig fizettünk számlákat, és közben többszörösen igényeltük a szolgáltatás megszűntetését. Nem történt érdemben semmi. Mikor abba hagytuk a fizetést, már ők kerestek minket, és bejegyeztek mint tartozó fél pedig még az örökösödési eljárás sem zajlott le, és nem egyenes ági rokonok vagyunk. A szerződés nem a mi nevünkön volt, nem is volt náluk semmilyen szerződésünk.

Azóta is fenntartják a tartozást. Legutóbbi levelük egy hónapja érkezett, amire online panaszt írtunk, és 30 napja semmilyen válasz sem méltattak. Igazán türelmes ember vagyok, de ezt már túlzásnak érzem.

Ilyenről még nem hallottam. Hűségszerződésünk nem volt, a szerződést személyes kirendeltségen sem voltak hajlandók megszüntetni, halotti bizonyítvány ellenére sem. Mégis, hogy működik ez?

Köszönettel,
Diána

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CID 2012.09.04. 12:24:13

Hát, itt valaki nagyon eldaszott valamit, s most véletlen nem a postoló ( amennyiben valóban bevitte a halotti anyakönyvi kivonatot ). Én kérek elnézést :

@Fenimore: Kicsit nehezen hiszem, hogy becaplatsz egy kivonattal/végzéssel illetve viszel az özvegytől/örököstől esetleg örökösöktől egy lemondó nyilatkozatot és nem írják át a nevedre ! Ha mégis mindezek nálad voltak, akkor itt is benézhetett valaki valami.

SarahConnor 2012.09.04. 12:28:17

@CID: sok felvonás volt, és bonyolult az ügy a lakás miatt is, de a lényeg, hogy a bürokráciában akadt el a folyamat.

Manyecska 2012.09.04. 12:32:20

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: való igaz, ott kéne megszüntetni, most kerestem meg direkt egy számlát..
Gondolom a hagyatéki eljárásig akarták fizetni, mittudomén..

CID 2012.09.04. 12:39:37

@Fenimore:

Én nem tudom, milyen bürokráciáról teccik beszélni. Beviszed a kivonatot oszt szépen felfüggesztjük a szolgáltatást. Ha az özvegy viszi be, átírjuk a nevére ( ha szeretné ), ha az örökös, szintén átírjuk a nevére. Ha te egyik sem vagy, ugye nem baj, hogy csak a két szép szemedért nem írunk át egy szolgáltatást a nevedre ? Arról a párszáz KAP pontról ( ami ugyanannyi forintot ér ) ne is beszéljünk :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.09.04. 12:50:40

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
pöszéknek lehet (sógojnő)

de ahogy a vicc mondja: Kovács Pistike, "z" nélkül.

azt pl. senki nem mondja, hogy rokonja...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.04. 12:50:42

Rokonod úgy próbált túljárni a szolgáltató eszén, hogy meghalt? Ez nem lehetséges, a szerződésben, amit a rokonod aláírt benne van, hogy az ügyfélnek nem áll jogában meghalnia, ill. ha ezt mégis teszi, halála jogilag semmis és fizetnie kell tovább.

Fekete Dália 2012.09.04. 12:54:24

A cég leírta magát.
Egy ilyen lószar mobilos társaság, ahol az ügyfélnek állni kell, miközben az ügyintéző próbálja felfogni a húszcentis műkörmével, hogy mit makogsz.

Manyecska 2012.09.04. 12:58:54

A BUDAFOKI ÚTON van egy/?/ központyi ügyfélszolgálata a Témobilnak úgy tudom!!/?/

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.04. 13:03:04

@idelle: Rokon juk!
@Manyecska: Ez annyira nem releváns egy vonalas T-Home előfizetésnél.
@Fekete Dália: És nem intézik el a vonalas telefon-előfizetés lemondását sem? Elvégre a postákon is árulnak selyemcukrot, mobiltelefont és nőgyógyász sorsjegyet is!

Fekete Dália 2012.09.04. 13:23:25

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Nekem tökmindegy t-mobile, vagy t-home egyformán udvariatlan csürhe.
Sorszámhúzás után félóráig várakoztatnak, miközben valamelyik csop. vezetőnek látszó sörhasú förmedvény hetyeg az ügyeletes szopóscurvájával.
Az ügyfélnek állni kell, még egy rohadék karosszékre sem futja nekik, tahó cég mindkettő.

pihepuha 2012.09.04. 13:35:31

mikor nagyapám meghalt, nagyanyám át akarta írni a villanyórát a saját nevére. Mondták, rendben, de nagyapám (mint tulajdonos) menjen be, ő is kell a procedúrához. Nem értették meg, hogy pont az a bökkenő, hogy már nem tud bemenni. Még hét évig így maradt. Mikor ügyet kellett intézni, nagyanyám bement, és senki sem tette neki szóvá, hogy nem ő a tulajdonos, csak ő intézkedhet(ne). Szolgáltatók tudnak fura dolgokat művelni.

Olly_verx 2012.09.04. 13:41:42

Kedves posztoló!

A cikked több kérdést vet fel, mint amit leírtál adatot.
1. Megörököltétek a lakást, amiben az elhunyt lakott? Mert akkor a te neveden van a lakás, és rajtad áll, hogy egy nem hűségszerződéses előfizetést lemondj.
2. Küldtél ajánlott levelet a szolgáltatónak azzal, hogy lemondod a szolgáltatást a saját házadban?
3. Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy ha megvolt a lakcímkártya, a halotti bizonyítvány, és a tulajdoni lap, hogy tiéd a lakás, nem lehetett lemondani egy vonalas szolgáltatást. Nem egy mobilos szolgáltatásról van szó? A számláról kiderül, hogy milyen volt az előfizetés. Másold már be ide!

lutria 2012.09.04. 13:44:16

Ha nem az ő nevükön volt a telefon,nem is laknak a házban,és még csak nem is közeli rokonok és csak online panaszkodtak akkor a telefontársaság hogyan tudta beazonosítani őket névvel/címmel és rájuk íratni a tartozást?

igi1 2012.09.04. 13:52:25

Hát, kedves Diána, nem csak ezt nem tudod megszüntetni, hanem az ÖSSZES SZOLGÁLTATÓ, gáz, villanyt, olyan nincs, hogy valaki meghal, akkor is perkálnia kell, a síron túlról is.

Tapasztalat, 30-40 ezret kell fizetni, szolgáltatóként, ha te meg akarod szüntetni a halott rokonod után maradt előfizetést, olyan ismétlem, NEM LÉTEZIK.

Sokszor megéri fizetni a havidíjat, mint lemondani a gázt, villanyt, telefont, gusztustalan cég mind.

Olyan meg nincs, hogy abbahagyjátok a fizetést, írásban, személyesen, ajánlott levélben kell küldeni a formanyomtatványokat, amiket le lehet tölteni a T-s oldalról.

Mivel van tartozás, addig nem is fogják kikötni, amíg be nem fizettétek, köszönhetitek magatoknak, az adósságot mindenképpen le fogják verni rajtatok, kamatokkal együtt.

@lutria: rejtély. Ha nem ők az örökösök, nem egyenes ági rokonként semmi közük nem lenne az ügyhöz, a többi szolgáltatónál se tudtak volna intézkedni, pláne, ügyvéd által hitelesített, vagy közjegyzői halotti bizonyítvány, örökösödési papír is kell hozzá. Enélkül nem léphetsz, jelezheted, de fél évig tart, mire kiadják a papírt, vagyis addig fizetni kell, mint a katonatiszt.

Elviekben nem egyenes ági rokonként a többi szolgáltatónál se intézkedhetnének, pláne nem jegyezhetik őket be tartozó félként, ha nem ők az örökösök. Az ügy bővebb ismerete nélkül nehéz segíteni, de az biztos, hogy itt mindkét fél hibázott.

igi1 2012.09.04. 13:55:58

@Olly_verx: pedig ez így van, sokszor még a halott anyakönyvi kivonatát is kérik, meg az örökösödési papírt, amit a jegyző készít, pl. az illető után maradt utolsó havi nyugdíjhoz.

De itt más eset van, ha tartozást csináltak, meg ha nem ők az örökösök.

Furcsa az egész ügy, és nem mond el mindent, így pedig nem lehet teljes mértékben segíteni neki.

dr. Trebitsch 2012.09.04. 14:07:34

A véleményem az elmondottak ismeretében, és néhány hozzászólást figyelembe véve:
1. Halál esetén a szolgáltatás lemondható, a halál pillanata után további tartozás nem keletkezhet.
2. Lemondani annál a szolgáltatónál kell, amelyik nyújtja a szolgáltatást. Tehát pl. biztosítást nem lehet az ELMŰ-nél, vagy a TIGÁZ-nál lemondani, a konkrét esetben pl. a T-mobilnál nem lehet a vezetékes telefont lemondani.
3. Nem járkálunk sehová és nem járatjuk a szánkat klf. hivataloknál. Tértivevényes ajánlott levelet küldünk a megfelelő dokumentumok MÁSOLATÁT mellékelve. Persze ehhez kell tudni írni, fogalmazni... ha ez nem megy, meg lehet kérni egy írástudó rokont vagy ismerőst.
4. Semmiféle tartozás, kötelezettség NEM ÖRÖKLŐDIK! De az örökség összegének erejéig azt ki kell fizetni... ha nincs örökség, akkor fentiekkel egyáltalán nem kell foglalkozni, menjen a szolgáltató reklamálni a kriptába.
5. A halál eset után semmmiféle befizetést az elhúnyt helyett nem célszerű kifizetni, mivel csak a halál pillanatáig fennálló adósságot lehet követelni az örökség értékéből is. A halál vitathatatlan VIS MAJOR, vagyis a szolgáltatást a kuncsaft elháríthatatla ok miatt nem tudja igénybe venni, ezért a halál pillanatától számítva semmiféle hűségszerződés stb. nem érvényes!

jabloko 2012.09.04. 14:09:35

Mi ugyanigy jartunk, rokon halalakor szoltunk, de mondtak, h ez most nem szamit, jelezzuk a husegev lejarta utan. Ez sem elegans, de meg belefert. Viszont a husegev lejarta utan szoltunk, mire kozoltek, h bocsi automatikusan uj husegev indult, persze tovabbra is az elhunyt neven.

Jemi 2012.09.04. 14:13:54

én azon csodálkoztam el, amikor mobilszámot irattam át a halott Apukám nevéről az enyémre, hogy az átíratásnál kérték a másik fél, jelen esetben a halott Apukám aláírását..
én értem, hogy élő emberek között is van számátíratás, de ezeket a mintaszerződéseket is emberek tervezik..nem igaz, hogy nem tudnak egy olyan szerződésmintát csinálni, ami nem zaklatja fel a kedves ügyfelet..

dr. Trebitsch 2012.09.04. 14:24:10

@jabloko: @Jemi: pont ezért érdemes néhány jogi alapdolgot tudni. Különben átverik az embert, sokszor csak azért, mert a szolgáltató emberei sem tudják, vagy nem akarják ezeket tudni. A Római Jog, és a mai magyar jog egyik alapelve, hogy a halál pillanatában az ember megszűnik természetes személy lenni, nyilvánvaló az is, hogy a halott a jogi személy kritériumának sem felelhet meg. Mivel jogviszonyban csak természetes, vagy jogi személy állhat, így a halott keletkeztethet jogviszonyt, kizárólag a halál pillanatáig lehet jogviszonyban, keltkeztethet adósságot, vállalhat felelősséget. Tehát amint fentebb írtam, semmi olyan kötelezettséget nem kell komolyan venni, ami bármilyen szolgáltató, vagy más akárki szerint fennáll, ha az már a halál után keletkezett.

dr. Trebitsch 2012.09.04. 14:26:43

kimaradt egy nem bocs, helyesen: "így a halott NEM keletkeztethet jogviszonyt"

redi1 2012.09.04. 14:31:38

@dr. Trebitsch: Pontosan így van. Na végre egy értelmes ember a sok "de igen a tartozást is öröklitek" között.
Persze, az örökség erejéig. Afölött semmit.

bekbórd! 2012.09.04. 14:52:24

Már megint egy Megboldogult ügyfél poszt. Nem kéne végre olyanokat ültetni az üf. szolgálatokra, akik tudják, mi az a Halotti anyakönyvi kivonat?

Szputya 2012.09.04. 14:52:33

Megboldogult nagyanyámnak is a magentánál volt vezetékes előfizetése, halála után a bátyám örökölte a lakást, a magenta-előfizetés meg működött tovább... 10 évvel nagyanyám halála után a bátyám által adott meghatalmazással bementem a magentához, átírattam az előfizetést a bátyám nevére (halotti anyakönyvi kivonatot, örökösödésről szóló végzést vittem), majd az átírást követő három hónap múlva simán megszüntettem a szerződést... minden magenta-kekeckedés nélkül...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.09.04. 14:55:48

Hasonló helyzet:
Ha betegség miatt a telefon előfizetője nem tud lemondani (írni sem) akkor egy tanúzott meghatalmazás a szokásos adatokkal elég lehet. Viszont 30 nap, hogy válaszoljanak, de részemről küldeném ugyanezt emilben/faxon is és utána dasznék fizetni. Mondjuk a poszter helyében egyébként se kellett volna.

Pósta is elfogadja pl. ajánlott küldeménykor, saját tapasztalat.

igi1 2012.09.04. 14:57:59

@dr. Trebitsch: sajnos ez nem így működik. Szép dolog az elvek, csak a gyakorlat az már más tészta. Valóban, MINDEN LEMONDHATÓ, NEM KEVÉS PÉNZ LEPERKÁLÁSA UTÁN, ITT PEDIG NEM TÉNYEZŐ AZ, HOGY ÉLT-E AZ ILLETŐ, VAGY MEGHALT, te mindenképpen fizetsz.

Te beszélsz ÖRÖKSÉGRŐL, DE KÖNYÖRGÖM, A POSZTERNEK NINCS ÖRÖKÖSÖDÉSI PAPÍRJA, azt fél év után adják ki, addig pedig nem intézkedhet. Az, hogy utána már visszafizetik esetleg, az más tészta.

A tartozást öröklik, ha az örökséget is elfogadják, viszont, ha lemondanak róla, akkor a tartozás megszűnik.

Itt viszont erről nincsen szó, hiszen FIZETTÉK, a halott után az alapdíjat, a halott nevén volt a számla, viszont egyszer csak abbahagyták, anélkül, hogy intézkedtek volna.

@Jemi:
Egyszerűen mintha nem akarnák felfogni, hogy de hát meghalt az illető. Ezt tőlünk is kérték, még szerencse, hogy volt nálunk a halottól egy meghatalmazás, de enélkül szintén mi, mint legközelebbi hozzátartozók NEM INTÉZKEDHETTÜNK VOLNA. Itt ez esetben, erről nincsen szó, váratlanul érte őket, hogy meghalt.

Manyecska 2012.09.04. 14:59:22

@redi1: node teszem fel ha elhunyt az illető nem az volt az első dolguk hogy lemondják a témobil szerződését:D:D! Ha meg tartozást halmoztak fel valamiért ezáltal/?/ /nem tudom mert semmi nem derült ki../ akkor meg a hagyatéki eljárás 2-3 hónap eleve..mittudomén..

Manyecska 2012.09.04. 15:00:50

@igi1: hát ez jó, ugyanarról írtunk nagyjából:) ..:)

ier6w7i 2012.09.04. 15:02:57

Furcsa a poszt, mert több kommentelőnek is más tapasztalata volt, mint ami itt le van írva.

Haláleset után én is csak egy-két hónappal vettem észre, hogy a telefon még él. Levélben bejelentettem, kértem a kikapcsolás, mégcsak Halotti-t sem mellékeltem. Udvarias válasz jött, hogy részvétük és kikapcsolták.

Manyecska 2012.09.04. 15:06:01

Na jó én elolvasom a posztot..

igi1 2012.09.04. 15:18:27

@Manyecska: így van, itt nem beszélhetünk még örökösről, örökösödésről, a halott legközelebbi rokonjának, hozzátartozójának kell ilyenkor intézkedni (nem egyenes ági rokon), ebből következik az, hogy a poszteren se követelhetik a be nem fizetett lóvét, meg vissza lehetne kérni az eddig befizetettet is, pláne ő nem intézkedhet semmiben sem, valamint a szolgáltató is jogszerűtlenül járt el.

Nálunk a gáz még mindig él, 12000 forint az éves alapdíj, ha lemondanám, 30-ba fájna, meg a villany, UPC-nél ennél humánusabbak voltak, ott simán elintézték, be kellett vinni a modemet.

De ismétlem, mi meghatalmazás keretében intézkedhettünk mindenhol, ha ez a papír nem lenne, nagyon megnehezítette volna a dolgunkat.

Ja, és az örökösödési papír is 8000 forintba fájt, és három órát kellett utazni oda, meg vissza is érte.

A múltkor már taglaltam, mivel is jár, mennyibe fáj az életben maradt családtagoknak, ha egy ember a másvilágra távozik, és jobb esetben nem hagy maga után tartozást.

Kulmar 2012.09.04. 15:18:36

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: izgalmas lehet 2011-ben munkába állni, ezért talán még fizetnék is.

dr. Trebitsch 2012.09.04. 15:22:54

@igi1: én arról írtam, hogy mi az, amit jogilag lehet tenni. Aki lúzer és lemond a jogairól, az persze más eset. A halotti kivonatot azonnal kiadják, a halál pillanat utáni adósságot nem kell kfizetni... ezért ami akkor van, az utolsó számlát érdemes kifizetni, ha van örökség persze. volt hasonló esetem, nekem is jött az ELMŰ, a MATÁV (akkor még az volt), a kábel TV... a lemondásról szóló levél másolata, ajánlott levél feladóvevénye, és a fizetési felszólítások másolata ment értelemszerűen PSZÁF, Energiahivatal, Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség. Nem is kellett fizetnem semmit, sőt a biztosítót még meg is büntette 3 millára a PSZÁF, mert olyan költséget akart behajtani, ami ellen kockázatvállalása már nem állt fenn (a halottat ugyanis a temetés után már nem nagyon érheti komoly baleset...)

2012.09.04. 15:24:08

Én hasonló képpen jártam. Egy hozzátartozóval laktam a házban és szerettük volna lemondani az előfizetést. Azt a választ kaptuk, hogy csak a tulajdonos teheti meg. Ő viszont elhunyt évekkel ezelőtt. Addig ment a huza-vona, míg el nem játszottam a feltámadt előfizetőt és a nevében levélben lemondtam. :) Ez a legegyserűbb és legrövidebb út!

igi1 2012.09.04. 15:25:17

@dr. Trebitsch: igen ám, de ha lemondod, nem számolod a kikötést, amit kifizettetnek veled. Én erről beszéltem.

Az eddig kifizetett lóvét pedig a papírok meglétével persze, hogy vissza lehet fizettetni velük.

dr. Trebitsch 2012.09.04. 15:35:13

@igi1: az elv az, hogy az örökségből csak azt lehet kifizettetni, amit a halottnak még életében ki kellett volna fizetnie. A MATÁV-val szemben pont ezt nyertem meg annak idején... mivel a halott nyilván nem tudja a saját halála miatt kikötteni a telefont, ezért ez senkin nem követelhető. És nem fizettem ki egy számlát sem, amelynek a befizetési határideje a halál napja után lett volna. Csont nélkül nekem adtak igazat a hatóságok. De persze kellett egy kis szívózás, épp olyanom volt, hogy volt erre energiám... néha kell ez, mert teljesen elpofátlanodnak a szolgáltatók.

labi 2012.09.04. 15:50:10

Marhaság.
Halottival simán lemondható, tesztelve, kapcsolják is ki hamar.

Az meg hogy "tőlük követelik" hogyan kéne értelmeznem? Honnan tudja a T nem egyenesági rokonról, hogy tőle követeljen?

Maguktól meg nem álmodják, az tuti.

dr. Trebitsch 2012.09.04. 16:01:12

@labi: valójában, ha kicsit zsivány az ember, még a fentiekben leírt összegeket sem kell kifizetni. A postással megbeszélem, hogy nem adja át a fizetési felszólításokat (nem vagyok egyenesági rokon),visszaküldi a feladónak. Nem foglalkozom a telefonnal, nem vagyok köteles tudni, hogy az elhunytnak volt egyáltalán telefonja. Valójában szerintem ez egy nem túl szép megoldás, de mit tehet a telefontársaság? Ezt nem teljesen látom át, de szerintem semmit...

bigthereal 2012.09.04. 16:35:32

a szerződés a halál pillanatában automatikusan megszűnik...

ha már voltatok bent, és bemutattátok a halotti anyakönyvi kivonatot, nem kell foglalkozni a számlákkal és a felszólításokkal, majd a bíróság előtt bemutatjátok, és még kaptok egy kis perköltséget is:)

Peetee 2012.09.04. 16:57:16

Úgy működik ,hogy mész a békéletető testülethez, ahol jön egy szarházi magentás ügyvéd ,hogyaszongya: háromszázezer a követelés, de elengedünk belőle nyolcvanat, kettőhúsz lesz a vége.
A békéltető ezt méltányos ajánlatnak találja, és csúnyán néz, amikor nem akarod majd elfogadni, pedig a Kedves Szolgáltató milyen sok pénzt engedett el.

Aztán sóhivatal, BAR-lista...stb.
Ez a nagy Magyar valóság.

CID 2012.09.04. 16:58:05

@bigthereal:
Persze, és Szent Péter deaktiválja :-)

CID 2012.09.04. 17:03:10

@bigthereal:
Nem tudom, mit szólnál baszod, ha nagy családi háznál, ahol mondjuk lakik 2-3 generáció nagypapi nevén az összes szolgáltatás, az öreg kidobja a sebességet a szolgáltatók meg azon nyomban kikapcsolnák a vizet, gázt, villanyt, telefont, tv-t, internetet ? ;-)

beszólhatok? 2012.09.04. 17:05:10

Én Áramszolgáltatónál jelentettem be 12 éven keresztül, félévente, hogy eladtam a házat, mire végre töröltek a listájukból. A vicces az volt, hogy közben az új tulaj rendben befizetett minden számlát, mégis tőlem IS követelték a pénzt.

flippant 2012.09.04. 17:23:36

@abcd1234: Ezt egyszerűbben okirat hamisításnak hívják.

Bambano 2012.09.04. 17:35:01

@horex: a ténél egy ügyfélszolgálat van, ami nem tmobil, nem thome, hanem t-pont. tehát ott le lehet mondani mindenféle előfizetést.

egyébként meg nem értem, hogy miért akarjátok kérvényezni meg lemondani a szerződést (megszűnését), mikor a szerződés megszűnik haláleset miatt. Tehát nem kérvényezed, hanem értesíted róla, hogy megszűnt.

@dr. Trebitsch: neked is mondom: a té csoportnak egy ügyfélszolgálata van. Akkor se biztos, hogy jogos lenne pattogni a szolgáltató részéről, hogy máshol mondtad le, ha a vezetékesnek meg a mobilnak lenne hivatalos külön ügyfélszolgálata, de nincs. Mivel nincs módod másik ügyfélszolgálatra menni, mert összesen egyféle van, a t-pont, ezért ott mondja le, akármilyen előfizetése is volt.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.04. 17:36:36

Legegyszerűbb, ha meghalunk. Én erre jutottam, ti meg tőlbonyolítjátok. Rossz lehet.

ggaborx 2012.09.04. 17:36:44

Tértis levél, esetleg ügyvédnél letétbe helyezett közokiratba foglalva, amelyben tájékoztatod a szolgáltatót - nem kéred, nem könyörögsz, nem lemondod, csupán felhívod a figyelmet arra -, hogy az előfizető elhunyt, így a szerződést eszerint kezeljék, illetve az esetleges technikai eszközeiket takarítsák el mielőbb, mert 8 nap után kivágod az ablakon az összeset. Ha jóindulatú vagy, akkor 8 napon túl napi tárolási díjat számítasz fel. Ennyi.

Egyik szolgáltató sem hatóság, hogy hajlongani, kérvényezni, könyörögni kelljen nekik bármiért is! Ébresztő!

Bambano 2012.09.04. 17:37:34

Egyébként pedig ha a t kötekszik, hogy nincs jogod megszüntetni a szerződést, akkor fel kell rá hívni a figyelmét, hogy az NMHH elnökének 6/2011-es rendeletében benne vannak azok a szabályok, amelyek kötelező részei egy ászf-nek. Ha a t ászf-jében nincs benne a szerződés halál esetén történő megszűnése, akkor ezt a tényt ti nagyon szívesen az nmhh tudtára hozzátok. vagy inkább mégis újra akarja gondolni a t a dolgait?

lyken 2012.09.04. 17:41:54

Ilyenkor miért fizet számlákat? Aztán miért írogat, meg könyörög? Ügyvédnek kifizet 2 óra munkát, aki lepapírozza, hogyan legyen fedezve az ügyfél segge. Persze aki sajnálja azt a 20.000 ft-ot, az nyugodtan izguljon, hogy vajon behajtják-e majd rajta 10 év mulva az addigra milliós tartozást.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.09.04. 17:46:04

Nyugi, a Telekom a legsötétebb szolgáltatók között van. Mi 1,5 hónapja próbálunk lemondani egy IPTV+Net előfizetést, sikertelenül.

Ha épp nem félreinformál az ügyfélszolgálat a költségeket illetően, akkor 1 hónapos késéssel küld leveleket már elintézett ügyekben.

És a poén: telefonon köthetsz szerződést, de lemondani már csak személyesen lehet.

Hát a kurva anyátok!

_nyuszi_ 2012.09.04. 17:47:05

Diána drága!

"ÁSZF12.1.4.
Előfizetői szerződés megszűnése az Előfizető halála, jogutód nélküli megszűnése esetén
a) Megszűnik az előfizetői szerződés az Előfizető halálával, bármelyik fél jogutód nélküli megszűnésével, a halál illetve a megszűnés
tényének tudomásul vételével, kivéve, ha a 9.3.1.1. pontban foglaltak szerinti átírásra kerül sor.
b) A Szolgáltató a természetes személy Előfizető haláláról a halotti anyakönyvi kivonat hitelt érdemlő másolatának kézhezvételekor
értesül, míg a nem természetes személy üzleti Előfizető esetében a jogutód nélküli megszűnésről a vonatkozó hiteles cégbírósági
végzés vagy az ezt tanúsító hiteles cégkivonat bemutatása, megküldése esetén."

szóval emeld fel a seggecskédet és a halottival menj el a legközelebbi T-Pontba.
amit befizettél azt buktad!
te is többet írsz, mint olvasol, mi?

hová is lenne a Homár, ennyi istenbarma nélkül?

2012.09.04. 17:48:16

Azért elég hihetetlen ez ilyen formában.
"Hűségszerződésünk nem volt, a szerződést személyes kirendeltségen sem voltak hajlandók megszüntetni, halotti bizonyítvány ellenére sem."
Hogyhogy? Milyen indokkal?

igi1 2012.09.04. 17:49:07

@Kellemes Zérókomponista: de halálod előtt vegyél fel minimum kétmilliós hitelt, és élj nagylábon, a rokonok meg megszívhatják. :)

@dr. Trebitsch: egyébként nagyon szívlelendő, hogy neked jutott időd, és energiád pattogni, méghozzá úgy, hogy esetleg nem adnak neked igazat, mert ez is előfordulhatott volna, akkor mit tennél az adósságokkal, amit kamatokkal együtt vernek fel rajtad?

Oké, hogy neked van időd, és energiád, de a többségnek tényleg elég az, hogy elhunyt a kedves rokon, és nemhogy egy gonddal kevesebb, de még százat veszel a nyakadba.

Pedig nekünk még négy éve örökösödési illetéket is kellett fizetni, 40 ezer forintot, nekünk is hasonló állapotú a ház, kb. 1 millát, ha ér.

igi1 2012.09.04. 17:51:16

@A csótány is ember: itt valamit nem mer még leírni, ami az ő rovásán van. Különben elmondana mindent rendesen, és akkor teljes bizonyossággal kapja be a köcsög T.

igi1 2012.09.04. 17:52:47

@-nyuszi-: valami probléma csak volt, üldözési mániám ezt mondatja velem.

_nyuszi_ 2012.09.04. 17:54:54

@igi1:
persze. gondolom halotti nélkül akarták lemondani.

flippant 2012.09.04. 17:54:59

Te, Diácska! Biztos, hogy meghalt az a rokon?

igi1 2012.09.04. 17:57:34

@-nyuszi-: oszt mi van, ha a halott nem is halt meg? csak nem akar összerogyó házban maradni hátralevő életéig

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.04. 18:00:41

@igi1: á, a rokonok jó arcok. Olyat nem lehet, hogy az ellenségre hagyni a tartozást? Te hogy hogy visszatértél?

_nyuszi_ 2012.09.04. 18:03:41

@igi1:
ha meg él, faszér nem mondja le?
ha meg haldoklik, írjanak egy lemondót, oszt vezessék a kezét az aláírásnál :)

los andaluces · http://ficcionhistorica.blog.hu/ 2012.09.04. 18:12:00

Jézus ereje, ez a blog már jó ideje 50%ban az ostoba ügyfelekről szól, akik még posztba is sírják önnön ostobaságukat... Ez a poszt tele van képtelen állításokkal

" közben többszörösen igényeltük a szolgáltatás megszüntetését. Nem történt érdemben semmi. "

És többszörösen hogyan igényeltétek ? Mert írásban lehet lemondani, mindjárt a harmadik posztoló le is írta mit kell beküldeni, halotti+ügyféladatok és kész. És honnan is tudhattátok volna meg mindezt magatoktól? Hát onnan, ha betelefonáltok, és mondjátok mi történt ott elmondják mik a formai követelmények!

Szóval ez a sztori már az elején biceg.

Na meg ez is..
" Mikor abba hagytuk a fizetést, már ők kerestek minket, és bejegyeztek mint tartozó fél pedig még az örökösödési eljárás sem zajlott le, és nem egyenes ági rokonok vagyunk. "

Ilyen nincs ! Idegen személyt tartozó félnek bejegyezni? Ha nektek nincs szerződésetek, akkor tirátok nem számlázhatnak semmit!

" Ilyenről még nem hallottam. Hűségszerződésünk nem volt, a szerződést személyes kirendeltségen sem voltak hajlandók megszüntetni, halotti bizonyítvány ellenére sem "

Hát ilyenről én sem hallottam, ha leadjátok ami a formai követelményben van akkor kész, akár levélben is ha irodában nem...

Boldogult rokonomnak a hűségszerződéses telefonja+TVje volt, amikor mi érdeklődtünk, bár előtte megpróbáltak rábeszélni hogy írjuk sajátra meg helyezzük át, tartsuk meg, de mi, nem kösz, van saját, eztán simán csak tájékoztattak mit kell beküldeni...

Itt valami egészen más egészen másként történt mint amit a posztoló írt.

los andaluces · http://ficcionhistorica.blog.hu/ 2012.09.04. 18:17:25

Ja igen, és hiába írta le kb minden tizedik posztoló hogy ez nem kerek, nem így megy, az előtte+utána kilenc az nem olvassa ezeket csak gyártják a fantasztikusabbnál szörnyebb elméleteket, és csak hergelik magukat. Ez meg a hazai posztolási kultúra jellemzője, sajna.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.04. 18:23:41

@los andaluces: igazad van. Ajánlj nekem olyan helyeket, ahol ez merőben másképp alakul(t), másra jutottak az ottaniak. Nem irónia, nem is maró gúny, valóban érdekelne.

los andaluces · http://ficcionhistorica.blog.hu/ 2012.09.04. 18:26:06

@Kellemes Zérókomponista: Pontosan mire is kérdeztél rá? Az első posztomra, amelyik nagyon hosszú és sok minden van benne, vagy a másodikra amiben a kommentelésről írtam :-) ?

salamander 2012.09.04. 18:38:07

Ami érthetetlen, hogy 5 év alatt sok ügyet lehet rendezni, hát nem siettétek el.

A szolgáltatónál - ha meghalt valaki - hitelt érdemlően jelzed hogy a személy halott, így jog- és cselekvőképesség hiányában minden személyhez fűződő jogok és kötelezettségek ipso iure megszűnnek.

Ipso iure azt jelenti, hogy halál esetén a törvény erejénél fogva beáll a jogviszony megszűnése, ha a szolgáltató nem vesz erről tudomást.

Ha azonban Te tovább igényled és fizeted a szolgáltatást ez "ráutaló magatartást" jelent amivel te a jogviszony folytatását jelzed a szolgáltató felé. A szolgáltatónak - mivel részére teljesen mindegy ki a szolgáltatás igénybe vevője - ez a dolga szolgáltat.

Vagyis hol szerintem tévedtél: nem kell igénybe venni és fizetni a szolgáltatást a rokon halálának beállta után, vagy akkor vedd át a szolgáltatást és használd te.

Mit tehetsz most:
Hitelt érdemlő közokirattal - ami a halál tényének megállapítását vagy egy holtnak nyilvánító dokumentumot jelent - és saját személyes dokumentumaiddal elfáradsz a szolgáltató központjába és ott nyilatkozol, hogy a szolgáltatást nem kívánod igénybe venni, mellékletként csatolod az említett dokumentumokat és minderről egy jegyzőkönyvet vetetsz fel, amin cég részéről pecsét és egy érkeztető dátum is legyen rajta. Második felvonásként egyeztess a szolgáltatásról annk igénybevételéről és ha van jogos követelés fizesd be. (Ha erről nem vagy meggyőződve és az összeg magas, akkor érdemes már egy jogi képviselőt felkeresni.)
Amint rendezted a dokumentációt és az anyagiakat, attól kezdve, vagy köss egy másik szerződést a saját nevedre, vagy minden eszközt, ami az adott szolgáltatáshoz szükséges szerelj le.

Ha ezek után újabb csekkek vagy vagy meghagyás, behajtási szándék érkezik, csak add át a behajtást rendező ügyvédi irodának az érkeztetőt és a saját nyilatkozatodat a mellékletekkel (eredetit SOHA! azt csak kézből nézhessék) és meglátod rövid időn belül szépen megszűnik a vegzálás.

Én ezt már több tucatszor végig csináltam ügyfeleim barátaim részére, és a legtöbb behajtással megbízott ügyvédi iroda szinte azonnal megszünteti az eljárást a szolgáltatónak viszont kiszámlázza a feleslegesen végzett munka ellenértékét.

...

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.04. 18:45:38

@los andaluces: másodikra. Érdekelnének más kultúrájú medúzamezők.

igi1 2012.09.04. 18:50:09

@los andaluces: tudod, ha nincs veszítenivalód, felesleges kamuzni, meg elhhalgatni tényeket. Ennyi.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.09.04. 18:50:53

A télen meghalt egy valaki. Júliusban bevittük a halotti bizonyítványt a T-Home-hoz, és szó nélkül leírták a 68 ezer ft-os tartozást.
Miről beszél a posztoló?

nopánick (törölt) 2012.09.04. 19:11:37

Két eset van....

1.
Meghalt és azóta SENKI nem használta telefont egy pillanatra sem.

Ez esetben halottival bemenni és törlik az azóta kiállított számlákat!!!

2.
Meghalt de!!!
valaki használta azt a telefont.
Ez esetben az a valaki FOGJA FIZETNI az összes a halál óta kiállított számlát.
Mivel RÁUTALÓ magtartással Ő LÉPETT a halott helyébe a szerződésben.

E MIATT neki ki kell fizetni az eddigi tartozást!

A tartozás rendezése után dönthet...
- átíratja a saját nevére a telefont
- lemondja, mert nem kell neki

los andaluces · http://ficcionhistorica.blog.hu/ 2012.09.04. 19:17:49

@Kellemes Zérókomponista: Kettő könnyebet :-) Leginkább külföldi oldalak ilyenek, magyarok max. valamilyen elmélyült tudós-blog.

Xezs 2012.09.04. 19:33:53

Nem lehet, hogy az a baj, hogy a poszter nem jogosult eljárni az elhunyt ügyében? Nem tudom mit mond a jog, de gondolom ilyenkor csak közeli hozzátartozó járhat el, úgymint házastárs, gyerek, szülő (talán még ebben a sorrendben is).

Mert mondjuk előfordulhat az, hogy a gyerek haragban áll az elhunyt apával, gyorsan lemondja a szolgáltatást, az életbenmaradt anya meg ottmarad víz meg gáz nélkül. És ilyesmire simán képesek az emberek, még durvább dolgokra is.

nopánick (törölt) 2012.09.04. 19:47:26

@Xezs:

Olvasni kéne írás előtt és agyalás helyett!!!

-----
ÁSZF:
b) A Szolgáltató a természetes személy Előfizető haláláról a halotti anyakönyvi kivonat hitelt érdemlő másolatának kézhezvételekor értesül,"
-----

Vagyis BÁRKI megszüntetheti, aki BEMUTATJA a halotti anyakönyvit...

--------------

A baj az, hogy
a halál után HASZNÁLTÁK tovább!!!!!!

Így a HALÁL UTÁNI használatot a tényleges használónak VAGY az örökösnek KI KELL fizetnie, MIELŐTT LEMONDHATNÁ az intézkedésre jogosult örökös. Ennyi...

A szolgáltatónak simán igaza van.
A posztló meg szokás szerint tájékozatlan, gondolkodni képtelen alak ...

A hozzászólók zöme szintén, képtelen
elrendezni a szűk agyában a
- halálig tartó használatot
- a halál UTÁNI használatot

Pedig ez két külön dolog!

bigthereal 2012.09.04. 19:57:37

@CID: sikrült félreértened, vagy a saját példádból indulsz ki...

akkor működik, amit leírtam, ha a házban nem lakik más, ezét nem gond, ha a szolgáltató kikapcsolja.

de ebben az esetben sem kapcsolták ki, és követelik a díjakat.

Ugyandehogy (törölt) 2012.09.04. 20:04:47

volt egy albérletemben ugyanez, a tulaj férje meghalt, és az ő nevén voltak megrendelve szolgáltatások a matávnál. sokszori hiábavaló kísérletezés után megkértem egy férfi ismerősömet, hogy mondja le a halott nevében. sikerült.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.04. 20:05:27

@bigthereal: el ne hidd már, hogy nem direkt értett félre. Házitrollunk ő. Szóval etetni így nem nagyon kéne. Csak mint javaslat.

Manyecska 2012.09.04. 20:10:15

@Babette_: jól tettétek!:)@nopánick: én is erre próbáltam célozni kb két monitornyival feljebb:) !!

Xezs 2012.09.04. 20:21:17

@nopánick: Már megbocsáss, de ebben sehol nem írja, hogy ki jogosult eljárni az ügyben.

Az pedig nem bizonyított, hogy a poszter használta a szolgáltatást.

Túl sok az ismeretlen tényező ahhoz hogy tudjuk, mi történt.

Te nagyon okos.

Manyecska 2012.09.04. 20:42:02

@Xezs: pedig itt lehet a kutya elásva.

SarahConnor 2012.09.04. 21:20:57

@CID: látom, nagyon nehéz felfogni, hogy itt és most neked és másoknak nem lesz lehetősége belelátni az ügyembe. Vannak ennél bonyolultabb ügyek, elhiheted, de szerintem innentől pont nem tartozik senkire.
Elhiheted, ha mondom, hogy áll a dolog, és nem a mi hibánkból. 18 éve nem kerül pont a végére. Persze ha ahhoz van kedved, kételkedj nyugodtan tovább.

peppe83 2012.09.04. 21:27:09

Egy ismerős mesélte, hogy a balatoni nyaralóban a nagypapa nevén voltak a szolgáltatások.
Eon, kukások stb. átírta simán.
Egyedül a Dunántúli Regionális Vízművek nem engedte átírni az unoka nevére a szolgáltatást, hiába mutatta a halottit,hagyatékátadó végzést.
FRISS TULAJDONI LAPOT kérnek tőle, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy most valóban ő a tulajdonos. Ez jogszerű lehet?

nopánick (törölt) 2012.09.04. 21:29:58

@Xezs:

Melyik ügyrészben ...ki jogosult?

Gondold végig!

---

A halál előtti időre az a szolgáltató érdeke, hogy MIELŐBB értesüljön a tényről. Így neki erről a tényről a halotti bemutatása az egyetlen érdeke-igénye!!!
Ezért ezt BÁRKI megteszi... köszöni és kész. Ehhez nem kell intézkedési jogosultság senkinek...

A szolgáltatónak, HA!!! meghalt szerződő fél az a jó, ha rövid után lezárul az ügy.

----

Más dolog a halál utáni időszak!
Akkor HA!!! van aki tovább SZERETNÉ használni...
Akkor azzal ÚJ szerződést KÉNE kötni ugyebár a szolgáltatónak.

Új szerződést viszont csak az arra JOGOSULTTAL köthet.

Az, hogy ki lesz a jogosult azonban MAJD csak a hagyatéki eljárás végén derül ki. Addig nem tud szerződni ...

Elvben tehát, a halotti bemutatásával
meg kéne szüntetni a szolgáltatást és várni!!! addig, amíg az új jogosulttal majd újra szerződhet.

--------

Namost, mi a gyakorlati helyzet tipikusan....?

- a szolgáltatónak nem érdeke a
megszüntetés, kiesés, újra indítás
- a túlélő is használná a telefont
de jogszerűen, ugye nem tudja !
Amíg a hagyatéki véget nem ér...

Mi a GYAKORLATI kiút?!

- nem jelentik be a hagyatéki végéig a halált, így a telefon használható :-)
a szolgáltató pedig keres tovább...

A hagyatéki végén aztán halotti bemutat.
Az új szerződés immár megköthető! mert van intézkedni jogosult végre.

Azonban halál és hagyatéki vége közti díjat VALAKINEK KI KELL fizetni nyilvánvalóan.

Mégpedig annak AKIVEL az ÚJ szerződés köttetik éppen, ez nem lehet vitás.

Ha, az új szerződő az aki tovább használta akkor nincs is ebből gond.

NADEHA más használta és más akar új szerződést kötni és nem tudnak megegyezni a fizetni valón, akkor
gubanc van....

Gubanc van akkor is, ha bugyuta módon
tovább használták és aztán valamikor a halál után, de a hagyatéki vége ELŐTT akarnák lemondani, mert ez már nem megy!!!! hisz ennek az időszaknak a számláit valakinek állnia kell! és
amúgy sincs intézkedésre jogosult ugyebár...

Ha, rendes a szolgáltató, akkor
a számlák rendezése után, kis szemhunyással újra szerződik az özveggyel, gyerekkel, ilyesmikkel...
Bár ehhez ugye nem volna MÉG joga a hagyatéki végéig.

------

Szóval, gondolkodni és felfogni, mikor mi éppen a jogi helyzet.
Aztán aszerint lépni... a nagyhangú szolgáltató gyalázás helyett.

nopánick (törölt) 2012.09.04. 21:31:28

@peppe83:

Igen, az imént kifejtettem miért, olvasd el figyelmesen...

CID 2012.09.05. 06:55:31

@Kellemes Zérókomponista: Milyen szerencse te vén homokos, hogy te mindig csak szigorúan a témához szólsz hozzá ! Szólj inkább az asszonynak ( a Tibinek ), hogy készítsen egy jó kávét, hátha jól fog indulni a mai napod ;-)

CID 2012.09.05. 07:00:56

@Fenimore: azt valóban nehéz felfognom, hogy 18 éve nem sikerül átiratni a nevedre, pláne ha jogosult vagy rá ! Ha meg nem, háát.....

SarahConnor 2012.09.05. 08:57:15

@CID: jogosult vagyok. Csak hogy nyugodtan aludj :) Ahogy írtam, a gebasz a lakással van.

Jemi 2012.09.05. 11:41:39

@dr. Trebitsch és @igi1: szó nélkül át tudtam iratni a nevemre az előfizetést, csak egy hallottit kértek.. (arról már nem is beszélve, hogy bizonyíthatóan addig is én fizettem az előfizetést, egy árva szavuk sem lehet..)
mellesleg én is tanultam jogot, és van ügyvéd ismerős, akivel elbeszélgethettek volna telefonon, ha bármilyen kérdésük lenne..

vernarancs 2012.09.05. 17:01:26

Ha nem lett atirva a vonal, akkor a T-nek semmi kovetelese nem lehet. Foleg nem ugy, hogy nincs is meg lepapirozva az orokosodes. Honnan tudtak egyaltalan, hogy meghalt a tulaj es a posztert kell vegzalni? Ja, hogy megis olvastak a kervenyuket, csak akkor leszartak most meg arra hivatkoznanak? Boven eleg 1 db tertis levelben leirni a megszunteto kervenyt, csatolni a halottit es onnantol minden levelet ignoralni,

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.09.06. 00:46:13

Megoldás: számot áthordoz másik szolgáltatóhoz. Az kiizadja, hogy Tré átadja a számot, utána másik szolgáltatónál szolgáltatás lemond.

Xezs 2012.09.06. 09:52:12

@Peti817172M: nem fogja átadni, amíg tartozás van rajta. Én hordoztam már számot, tudom. A korábbi szolgáltató kiállít egy igazolást, hogy nincs feléjük tartozásod, az új szolgáltató csak és kizárólag ekkor veszi át a számodat. A korábbi szolgáltató meg hülye lesz ilyen papírt kiállítani, ha van tartozás az adott előfizetési helyen. Ha ez ilyen marha egyszerű lenne, ahogy te írod, akkor mindenki ezzel trükközne, mert sunyi kis genny az összes ember.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2012.09.07. 14:41:16

"halott rokonjuk" mégha rokon lyuk lett volna. az sem szabályos még homároknál sem. nade rokonjuk.. hajhh..

"a vezetékes vonalat üzemeltető T-mobile-nál"

hát ha poszterék a T-mobile-nál próbálkoztak a "T-mobile-nál" "vezetékes" "örökölt" de még mindig nem örökölt vonaluk (de mégsem az övék) lemondásával, hát tényleg hihető, hogy nem megy könnyen..

wowerman 2012.09.18. 14:52:07

ez annyira egyszerű... ahogy lezárult a hagyatéki, a papírokkal és a halotti anyakönyvvel együtt odamenni, addig el nem menni amíg meg nem szünteti a kolléga, és kész. ez olyan bonyolult?

ne most 2012.11.26. 22:03:40

Elég pld a halotti bizonyítvány másolatát elküldeni faxon, hogy tudomásul veszi-e vagy nem az már a szolgáltató magánügye. A szolgáltató - akár kapott halotti bizonyítvány akár nem - az általa elképzelt tartozást eladja majd egy behajtó cégnek, amit semmi nem érdekel csak az, hogy hetente kétszer felszólító és fenyegető leveleket küldjön annak, akit jónak lát. Ebben az országban ez így szokás.
süti beállítások módosítása