Tékozló Homár

Szó nélkül elvitte a villanyóráját az ELMŰ

2012.09.24. 11:23 | jackyll | 341 komment

Az év eddigi legdurvább áramos sztoriját olvashatják egyelőre két felvonásban. Naiv ügyfél újonnan vásárolt lakásában 2,5 hónappal a beköltözés után az ELMŰ váratlanul leszerelte a mérőórát. Mint utólag kiderült, az átíráshoz hiányzott valami dokumentum, de erről sem telefonon, se postán, se emailben nem sikerült naiv ügyfelet értesíteni, sőt még személyesen sem.

Egy ingatlan adásvétel történt. Társasházi lakás, a XI. kerületben Budapesten gazdagrét, sasad. A honlapjukon található űrlapokon túl egyéb dokumentumokat is ajánlott levél útján eljuttattuk az ELMŰ Nyrt. címére 2012.07.19-én az adat bejelentési kötelezettségnek megfelelően. Ezt követően kijöttek az ELMŰ szakértő emberei óraellenőrzésre és plombacserére. Mindent rendben találtak, utána elmentek. Gondoltuk minden rendben megy, mivel ki is jöttek, ezzel reagáltak az ajánlott levelünkre. Majd 2012. szeptember 18-án csöngettek és közölték, hogy Elmű szakik. Hát miért ne, engedjük be őket a társasház területére. Sokáig nem jöttek, gondoltam utánuk megyek, hogy hova lettek. Lemegyek a lépcsőházban, a villanyórák előtt vadul szerelnek! Kérdeztem, hogy mégis maguk mi a francot csinálnak itt?! Erre közli a droid, hogy kaptak egy papírt és most viszik az órát!

Mondom neki, hogy itt valamit nagyon benéztek ember és ezt akkor mégis hogy. Nem válaszol, csak mint egy robot ezt hajtogatja, hogy ők nem tudnak semmiről, kaptak egy papírt amin ez a cím van és hogy le kell szerelniük az órát. Közben lehajtott fejjel vadul szerelnek, mint aki lopni jött. A lakásunkban megy a mosógép, tv, riasztó, hűtő a párom a kisfiúnkkal gyesen van otthon. Ezek a gyökerek pedig se szó se beszéd lekötötték az órát. Hát köpni, nyelni nem tudtam. Kb. 10 perc alatt leszerelték és miközben kérdezgettem őket, nagy hátraarccal elhúztak.

Ott álltunk, egy szempillantás alatt áram nélkül. Ennek fele se tréfa, se fűtés, se melegvíz, a riasztó szabotázst észlelt, még az akksiról ketyeg egy kicsit. Szerelőt felhívni, hogy ez a szitu mi a teendő. Közli, hogy mindjárt elkezd üvölteni a riasztó, ha ki nem köti. Rendben gyere ki és kösd ki. 5000 ugrott, kikötötte, de legalább nem lettünk maradandóan halláskárosultak.

Irány az ELMŰ ügyfélszolgálat padlógázzal a Campónába. Újabb droidgyűjtő. A pultnál álló néni kérdezi, hogy mi a gond. Elmondtam neki, hogy mi történt. Megnézi a gépben és közli, hogy a régi fogyasztó mindent kifizetett, le is zárták a szerződését, de az új tulaj nem küldött be valami papírt. Kérdésemre, hogy tényleg ez-e a módja a hiánypótlásra felszólításnak közölte, hogy az energetikai törvényben foglaltak alapján a szolgáltató (ELMŰ Nyrt.) nem köteles kommunikálni a végfogyasztóval. Hát nem akartam hinni a fülemnek.

Adott egy űrlapot és egy sorszámot. Elkezdtük kitölteni a papírt és hívták a sorszámunkat. Újra elmondtunk mindent az újabb kiégett droidnak felháborodottan, erre közölte, hogy „ Ja elvitték az órát?! Ja kérem ez nem szociális juttatás, az áramért fizetni kell!” Na itt gondoltam, hogy kicibálom a pult mögül. Ekkora arcátlanságot! Mégis kinek néznek, mégis mit képzelnek?! Honnan veszik a bátorságot, hogy így beszéljenek az ügyféllel! Értem én, hogy van, aki nem fizeti a számláját és ezért lekötik az órát, de nem mindenki ilyen! Sőt a mi esetünk is kitűnően példázza, hogy ez ELMŰ hibájából is lehet valaki ilyen helyzetben. Ezt az előítéletet kikérem magamnak! Olyan mintha azt mondanám, hogy túlsúlyos ügyintézővel nem állok szóba, mert azok buták!

Ezután, kértem, hogy akkor most azonnal nyomtassa ki a számlákat, amiket nem fizettünk ki. Erre nagyban kutakodik a gépben és közli, hogy ilyen számlát nem tud nyomtatni, mivel ilyen nincs! Kértem, hogy nyomtassa ki a hiánypótlásra történő felszólítási levelet, a kikötési értesítővel együtt! Hát ilyen sem készült. Nem is tudott mit mondani, de elkezdte, hogy az energetikai törvény értelmében nem kötelesek kommunikálni! Mondtam neki, hogy mutassa már meg ezt a törvényt, mert nem akarom elhinni, hogy 2012-ben ilyen törvény van hatályban a Magyar köztársaságban. Ilyet sem tudott mutatni. Mondom akkor hogyan tovább?!

A gépben megnézte, hogy valóban beérkeztették a beküldött dokumentumokat ott van a gépben, de hogy egy papír hiányzik és ezért szerződés nélküli vételezésnek volt nyilvánítva a felhasznált áramvételezés. Ez gyönyörű felismerés volt, mondom itt a kártya, rendezzük a sztorit, mit kell fizetni. Erre közli, hogy mivel ez így van a gépben, nem tudunk fizetni sem. Az órát pedig nyolc (!) napon belül visszaszerelik. Megnéztük a munkalapokat, az augusztus nyolcadikai plomba cserésre, rá volt írva a mobilszámom is és az is, hogy a régi fogyasztónak átadtak a szerelők egy szerződéskötésre történő felszólítót. Mondom neki, hogy azt vajon miért nem az új tulajnak adták át vagy küldik ki levélben?! Erre széttárt karok vannak, na, nem ölelgetni akart. Nem tud semmit. Azóta a mosógépben a víz + ruha kombináció belerohadva, a hűtő és fagyasztó leolvadva, se fűtés, se melegvíz, három gyerekkel ott állunk áram nélkül. Gyertya fénye ragyogja be az arcunkat éjjelente, amire már ráfagyott a mosoly. Értem Én, hogy évszázadokig voltak el áram nélkül, de nem volt ennyi elektromos kütyüjük.  Plusz mégsem áshatunk egy vermet a társasház kertjében az élelmiszerek tárolására. Mindezt azért, mert az ELMŰ félkegyelmű munkatársai nem megfelelően végzik a munkájukat. Nem vicces betegen hideg vízben zuhanyozni egy kétéves gyereknek!

Másnap újabb kör következett. Telefon az ügyfélszolgálatra. Mi a helyzet? Igen, hát lát minden beküldött papírt a rendszerben. Mondom pompás, akkor nyissa meg az egyiket. Látszik rajta a régi ill. új tulajdonos neve és lak. ill levelezési címe?! Igen látszik. Jól olvasható? Igen jól. Akkor mi az istennyiláért nem küldtek egy rohadt levelet sem, hogy pl. hülye ügyfél hiányzik egy papír küldd be, vagy kikötjük az áramot?! Erre ő nem tud válaszolni, nem tudja. Nem meglepő, de ki tudja? Azt sem tudja… :P

Panaszlevél 4 oldalas az ELMŰnek. E-mail visszaigazolás, hogy fogadták. Remek. Személyesen ismét be az ügyfélszolgálatra Campona, ahol a droidok kapitánya közli, hogy még mindig nem tudnak mit csinálni, mert nem sikerült még feldolgozni az adatokat és ő nem érti, hogy mi történhetett. Két és fél hónap nem volt elég az ELMŰ Nyrt. csodálatos dolgozóinak, hogy néhány A4-es lapon található adatot berögzítsenek a gépbe. Hát ez elkeserítő. Este lett, egyre hidegebb a lakás, és akinek gyereke van, tudja, hogy melegvíz nélkül milyen gyerekekkel foglalkozni. A „mese, mese” kijelentésre, próbáltam megértetni egy két és félévessel, hogy nincs áram, elromlott, erre azt mondta, mint Kasza Tibi, hogy DE VAN! A villanykapcsolókat már csak megszokásból is nyomogatjuk amikor bemegyünk egy szobába, aztán jót röhögünk magunkon. A nagyobbaknak is mondjuk, hogy gyorsan tanuljanak, még sötétedés előtt, mert utána a gyertya lángjánál nehéz olvasni. Próbáljuk otthon viccesen felfogni a történteket, de este csak 200 lesz az ember vérnyomása, hogy így elbántak velünk. Az igazságérzetünket bántja az egész eljárás. Mert legyen MI VOLTUNK A HÜLYÉK, mert nem küldtünk be olyan dokumentumot, amit a honlapjukon fel sem tüntetnek, hogy szükség van rá. Legyen, mi hibáztunk. De hogy az Elmű nem böfög vissza semmit, hogy te gyagyás gyökér küldd már be ezt az adatlapot, mert szarban leszel, ezt valahogy nehéz megemészteni. Se hiánypótlásra felszólítás, se kikötési értesítő! Lehet, hogy az a baj, hogy nem vagyunk füstösek, ha kell, bekenem magam barna cipőkrémmel és szotyit köpködök, hogy visszakapjuk azt a tetves villanyórát.

Az energetikai törvénynek is utánanéztem a munkahelyemen. Hát ezt elbaltázták, és ennyire félreértelmezni egy törvényt… visszaélnek a droidok, hogy nincs az embernél egy jogtár a helyszínen! A törvény feketén-fehéren leírja a szolgáltató kötelességeit:

Ajánlom figyelmükbe a 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról.

A 3. § 5-ös bekezdésében egyértelműen le van írva, hogy hiánypótlásra köteles felszólítani a szolgáltató, amennyiben valami mégis hiányzik. A hiányok pontos megjelölésével!

(5) Az igénybejelentés kézhezvétele után az egyetemes szolgáltató a saját, illetve a hálózati engedélyes üzletszabályzatában meghatározottak szerint köteles a felhasználót az egyetemes szolgáltatásra vonatkozó jogviszony minden lényeges eleméről tájékoztatni és ennek részeként az egyetemes szolgáltatásra ajánlatot tenni. Abban az esetben, ha az igénybejelentés hiányos vagy ajánlat elkészítésére nem alkalmas, az egyetemes szolgáltató az igénybejelentés kézhezvételétől számított 15 napon belül köteles a felhasználót hiánypótlásra felhívni a hiányok pontos megjelölésével. Az ajánlattételre az üzletszabályzatban meghatározott határidő a hiánypótlás kézhezvételétől számítandó.

Ezen kormányrendelet 25. §-a alapján is újfenn törvénysértően járt el az ELMŰ Nyrt. amikor minden előzetes értesítés nélkül (!) leszerelték a fogyasztásmérőt.

25. § (1) A lakossági fogyasztónak a villamosenergia-kereskedő által kezdeményezett kikapcsolására csak olyan időpontban kerülhet sor, amelyről az elosztó a lakossági fogyasztót előre értesítette. Az értesítésben az elosztó hálózati engedélyes köteles meghatározni azt az 5 munkanapot, amely időszakon belül a kikapcsolást végre kívánja hajtani. Az értesítésnek - a villamosenergia-kereskedő által szolgáltatott adatok alapján - tételesen tartalmaznia kell a lakossági fogyasztóval szemben fennálló teljes követelést jogcímenként összegszerűen, azok eredeti fizetési határidejével együtt.

További idézet a panaszlevelemből:

„Mivel ilyen értesítőt nem kaptunk, jogszerűtlen az az eljárási rend, hogy csak jönnek az ELMŰ végrehajtói és szó hang nélkül leszerelik egy háromgyerekes család villanyóráját. Legalább kommunikáltak volna, ahogy erre a törvény kötelezi Önöket!

Ha legalább egy írásbeli tájékoztatást kaptunk volna, biztos, hogy bemegyünk további egyeztetésre, de ez nem eljárás 2012-ben Európában! A törvénysértő intézkedésüknek köszönhetően a kétéves kisfiam megbetegedett, a mosógépben tönkrementek a ruhák és még mindig áll a víz a gépben, a hűtő nagybevásárlás után leolvadt, az élelmiszereket dobhatjuk ki, mindezt azért, mert Maguk nem hajlandóak kommunikálni a XXI. században! Vagy egyetemlegesen értelmezik félre a törvény és a kormányrendeletet, vagy súlyos személyi mulasztások történtek!! „

A kártérítési igényt vagyoni és nem vagyoni kártérítésre pedig polgári peres eljárás keretein belül fogjuk érvényesíteni.

Ez kérem szépen elképesztő. Ez Európa a XXI.-ik században. Ez Magyarország! Mindenkit felültetnek a körhintára és a másikra mutogatnak, de egy dolgot elfelejtenek, aki a körhintán ül hányni is fog!

Mégis mit gondolnak meddig fogok tűrni? Ilyen esetben mindig az Összeomlás című Michael Douglas filmeposz jut eszembe. Tényleg nem működhet ez másképp?!

Ma (harmadnap) sincs áram a lakásban… Mégis mi a túrót lehetne még csinálni? Tehetetlenségemben ma is írtam egy kétoldalas panaszlevelet. De ennyi erővel akár fel is tehetném a falra tapétának. Egyértelműen jog és törvénysértést követtek el és mi meg itt vagyunk áram nélkül. Kib****tak velünk rendesen. Nem elég, ha az ember fizeti a kamu és rejtett költségektől hemzsegő számláikat határidőre, nem elég, ha becsületesen és jóhiszeműen minden adatszolgáltatási kötelességének eleget tesz. Nem ennyi nem elég. De mégis mi kell még? Legközelebb felszólítanak, hogy ha nem fizetem ki azt az áramot, amit a szomszéd használt el akkor kikötik?! Vagy még erről sem küldenek papírt, mert Ők nem úgy gondolják! Nekik nem kell semmit tenniük. Nesze neked ez szolgáltatás. Csak ez már így elég kevés. Nem annyiból áll a szolgáltatás, hogy jön az áram ’oszt jól van’. A szolgáltatáshoz egyéb szolgáltatás is jár, (vagy legalábbis ÉN elvárom) hozzáértő munkatársak, akik képezve is vannak, és nem okádnak az embereknek mindenféle törvényi hivatkozásokat pláne nem úgy hogy félrevezetnek. Azért elmennék Én egy ilyen belső képzésre és meghallgatnám a jogi felkészítést. Vajon hogy nem köpnek a levegőbe és állnak alá ezek az arctalan fantomok! A kikötés esetére a két sunnyogó melós pedig kevés. Legalább tisztázni lehetett volna a helyzetet, mielőtt idáig fajul az eset. Most majd pereskedünk évekig, és ki tudja meddig sötétben eszünk valami hideget. Fürödni meg minek, sokan hetente fürödnek vagy csak ünnepek előtt, nemhogy minden reggel és este! Fölösleges…

Persze mi is sokat tanultunk az esetből. Ha csönget valami „nagy cég”, részletesen kifaggatjuk, ha pedig bejönnek, birtokvédelemre hivatkozva puskával kergetem ki őket. Annyiszor belénk nevelték, hogy nem nyitunk ajtót bárkinek, mi is ezt tanítjuk a gyerekeknek. Erre tessék, pont mi követjük el a hibát. Pedig mint jogkövető és törvénytisztelő állampolgár, ezt tartottam idáig helyesnek. De egy olyan országban ahol csak kötelezettségek vannak, de jogok nincsenek, márpedig a fenti példa is ezt támasztja alá, ott nem lehet szabályosan játszani. A fair play díjat lehet, hogy most megkapjuk, de az igazat megvallva áramnak jobban örülnénk, áramnak, meleg víznek, fűtésnek. Így csak a számlát fogjuk kapni pl. a UPC-től olyan szolgáltatás után amire előfizettünk, de egy másik szolgáltatónál történt „adminisztrációs baki” miatt nem tudjuk igénybe venni. Fizess paraszt! Ez megy itt. De nem fogom, sem a pénzt sem az időt sajnálni, hogy ezt máshol ne játszhassák el, és aki felelős ezért a gyalázatért azt bocsássák el. Ki tudja, kinél és mikor történik újra ugyanez?  

Tanulság?

Az is van persze. Naivak voltunk, hogy azt hittük postán ezt el lehet intézni.

1.       Ne engedj be senkit, akit nem ismersz! Különösen ne ELMŰ szerelőt, csak ha kifaggattad, és igazolták magukat és azt telefonon megerősíttetted!

2.       Csak személyesen intézz ügyet az ELMŰ Nyrt.-nél

3.       Ne hidd, hogy biztonságban vagy, ha befizetted a számlákat!

Ha lesz még fejlemény, leírom azt is, de sok jóra nem számítok, holnap péntek van, akkor már mindenki készül a hétvégére. Hétvégén pedig a fű sem nő ebben az országban. Jövő héten meg ki tudja, talán a gázszolgáltatást kötik ki vagy a vizet. Túlélőtúrának nem utolsó, de edződünk! Csak ki ne találja az ELMŰ, hogy mivel vizet spóroltak nekünk fizessük ki nekik az árát, mert a hideg vizes zuhany nem tart öt percig, csak kettőig…

INSTANT UPDATE, még hétvége előtt:

Most értem vissza az ELMŰ Váci úti ügyfélszolgálatáról. Újra elmondtam mindent az ügyintézőnek, akihez a sorszámomat hívták. A hölgy először arrogánsan kikérdezett a történtekről, majd elmondta, hogy nem lát semmilyen dokumentumot a gépben, mert nem férnek hozzá. DE azt állította, hogy a régi fogyasztónak nem kellett volna felmondania a szerződést, amíg laknak a lakásban. Közöltem vele, hogy adatszolgáltatási kötelezettség alapján Ők maguk köteleznek arra, hogy az adásvételt követő 15 napon belül jelentsem be. Erre nem tudott mit mondani belátta, hogy valóban így kellett eljárni.

Majd azt vélte a probléma okának, hogy a régi fogyasztó hiába küldte be az új fogyasztó adatait, az új fogyasztónak is be kellett volna küldeni. Mondtam neki, hogy ez csak vicc lehet. Kérdeztem, hogy hova küldték ki a hiánypótlásra a felszólítást? Erre közölte, hogy nem tudták hova kell küldeni, mert az új fogyasztó nem küldött nekik levelet. És különben is hiába küldte be az értesítési címét, azt ők sehol nem rögzítik és mindig a fogyasztási helyre küldenek minden dokumentumot. A fogyasztási címre azonban semmi nem érkezett és nem is tudott ilyet elővarázsolni. :P Felolvastam neki a törvény vonatkozó passzusát, hogy hiánypótlási levelet kell küldeniük. Reakció tanácstalanság.

A régi fogyasztó akkor mi a francnak küldi be a két tanú aláírásával ellátott formanyomtatványukat, feltüntetve rajta az összes szükséges adatot? Azt mondta, hogy azzal csak lezárták a régi fogyasztó szerződését. Amúgy meg a plomba ellenőrzésénél átadtak valami felszólító levelet. Közlöm vele, hogy ilyen nem volt, sőt alá sem lett írva semmi ilyen dokumentum. Valóban van egy munkalapunk, de nincs aláírva, tehát átvetetve semmi hivatalosan. Emlegetett egy csomagot, amiben szerződés is kellett, hogy legyen, de nem fogta fel egykönnyen, hogy semmi ilyet nem kaptunk.

Az ördög, mint mindig itt is a részletekben rejlik. A kikötésnél kapott munkalap lett a bizonyíték.

Rajta a következő adatokkal: Név:  Ismeretlen Ellátatlan 7 Fogy.hely: a címünk és a lényeg Ért. cím: Egy számunka teljesen ismeretlen XII. Kerületi Népfürdő utcai cím

Hivatkozva a korábban elhangzottakra, miszerint ők nem is rögzítenek értesítési címet, kérdeztem, hogy akkor ez az értesítési cím mégis mi?! Jött a szokásos megnézem a gépben, de persze ilyen cím egyik általunk beküldött papíron sincs, tehát nem talált semmit. Ekkor hívta oda a vezetőt, mert ez a falat már a torkán akadt. A vezetőnek felvázolta a szitut, aki erre csak annyit tudott mondani, hogy hát ezt valaki „elrontotta” és hibáztak az adatok berögzítésénél.

Köszönöm! Végre valaki elismerte – igaz csak szóban – de ELISMERTE, HOGY HIBÁZTAK! Kezdetnek megteszi, kérdeztem, hogy tök jó mi a teendő, mert a Campónában található droid kirendeltség nem csak hogy blődségeket beszél a törvényekről, de úgy látjuk nem is történik semmi ott. Megnézték a gépben, hogy át lett küldve a „Speciális csoportnak” még a kikötés napján. Próbáltam megszerezni a speciális csoport telefonszámát, hogy csak úgy speciálisan hadd beszéljek velük, de nem adhatnak/vagy nem tudnak telefonszámot kiadni. Kértem a kikötési csoport telefonszámát és láss csodát, ilyet sem tudnak. Kértem a Camponában található ügyfélszolgálat telefonszámát, hogy hadd baszogassam őket telefonon, ne kelljen már mindig odamenni kocsival. Erre csak az volt a válasz, hogy csak belső vonalak vannak. Nem tudok velük közvetlenül telefonon beszélni. Ilyen egy árnyékkal harcolni. Arcok nincsenek, nevek is csak a kirakatba bokszzsáknak kirakott ügyintézőknek van, de a háttérintézmény egy fantom.

A kikötési értesítőt is megpendítettem, megint jött a nem tudjuk hova kell küldeni, meg a fogyasztási helyre küldtük, de nem tudunk ilyet előadni válasz.

A jövőre vonatkozóan csak annyit tudtak javasolni, hogy ne hagyjam élni a Campóna ügyfélszolgálatát és indítsak pert. A végére még a kést is megforgatták (nem hivatalosan), elmondták, hogy ha náluk kezdem az ügyintézést, akkor már meleg vízben locspocsolhatna a gyerek, mert náluk nyomják a visszakötéseket és max. két napon belül visszakötik a náluk induló ügyeket. Sürgessem meg őket és írjak panaszlevelet, megnyugtattam őket, hogy ezeken már rég túl vagyunk… ezután eljöttem.

Közben szervezzük a hétvégét, mert otthon nem lesz a hétvégén sem áram.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.24. 16:09:58

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: már megbocsáss kérlek, de kiviláglik az inkriminált kommentemből, hogy nem a földművelő jómunkásemberek rossz színben való feltüntetése volt a cél.

@szépjuhászné: keziccsókolom! Nem érti és nem tud olvasni. Ez van.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.24. 16:25:45

@Rosszindulatú Vászka: A paraszt, mint szitokszó alkalmazása a szememben felér egy Mohamed prófétát "lábai letakarása" közben ábrázoló gúnyrajzzal. Hová is küldjük a rakétát?

Rosszindulatú Vászka 2012.09.24. 16:30:31

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: badarság. Ha minden két- vagy többértelmű szavat kitiltasz, nem sok marad. No meg, ha nem tudsz megkülönböztetni egy nem túl összetett mondatba egy jelzőt és egy főnévt, akkor lersznek még szövegértési godjaid rengetegsok.

A bukolíkus idillek és a parasztság felmagasztalása meg sunyi bölcsészvircsaft, az igazi parasztok pont szarják le az ijesmit, csaxólok.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.09.24. 16:42:15

Poszter!

Jótanács:
Eszedbe se jusson a peredben a mosógépben és/vagy tartalmában keletkezett károdat felhozni, mert a károsultnak kárenyhítési kötelezettsége van. Attól, hogy nem mosta ki a gép, még kirakhattad volna száradni és nem megy tönkre.
A hűtős témára annyit, hogy jó, ha megvannak a blokkjaid, különben az ellenfél abba is bele fog kötni, hogy a cucc nem is volt a hűtőben, vagy már megetted.
Gyermeked megbetegedése majd a te felelőtlen viselkedésed eredménye lesz, mert megfürdetted a hidegvízben. Hidd el, mindjárt felsorolnak majd 3 féle módszert arra, hogyan kerülhetted volna ezt el.
Ellenben a lelki megrázkódtatásra hivatkozhatsz és a kialakult - láthatóan - zaklatott idegállapotodra, ha nem vagyoni jellegű kártérítésen törnéd a fejed.
Hivatkozhatsz továbbá a fent említett törvényekre és fizettethetsz kötbért velük.

Sok sikert!

kverti 2012.09.24. 16:46:44

Milyen lapost hasznalsz, aminek napokig bírja az akksija?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.24. 16:58:55

@Rosszindulatú Vászka: "Kedves Poszter!

"Lehet, hogy az a baj, hogy nem vagyunk füstösek, ha kell, bekenem magam barna cipőkrémmel és szotyit köpködök, hogy visszakapjuk azt a tetves villanyórát."

Ne legyen kétséged szemernyi sem, aki ilyeneket ír, az bizony egy büdös paraszt cigányproli. Hát így megy ez."

Ez milyen fajta sunyi vircsaft, őder vasz? Vagy az a baj, hogy hellyel-közzel van némi alapja a poszt toló puffogásának? Amellett, hogy én tisztában vagyok azzal, hogy nem a "cipőkrémes" - mondjuk úgy - "kultúra" felel a legtöbb elektromos áram ellopásáért, hiszen a régi motoros/olajos elvtársak téliesített kerti medencéje*, fűtött kocsibehajtója és a mai máskéntvállalkozók által végzett "dísznövény-" (azaz intenzív kender-) termesztés energiaigénye egyaránt nagyon nagy, és utóbbinál kész lebukás, ha nem lopja az áramot, mert a központban kiszúrják a rendkívül megnövekedett fogyasztást.

@kverti: Azért vonatozik, hogy feltölthesse...
____________________
Vajon mennyi áramot használhatnak a Fittelina fűtésére?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.24. 17:02:50

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Attól mfügg, melyik fázisban, ha beleszárad a mosószer a ruhába, az is tönkreteheti.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.09.24. 17:05:08

@dr. phil. Sün‼ ツ: én sem tudom mit szív, de nem lehet rossz..

te sün! betépünk?
lerohanjuk zsiráfot, és elszedjük tőle mámort..na?

Rosszindulatú Vászka 2012.09.24. 17:05:47

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: ez a fajta dialektika édestestvére a népirtós rasszista frecsegésnek, ez már többszörösen terhelt és visszacsatolt diszktimináció. Ez a fajta rasszizmus a sunyibb fajta. Sztem.

sokadszorra 2012.09.24. 17:08:33

Adás-vétel során alapszabály: együtt elmenni az összes lényeges szolgáltatóhoz, és személyesen, az eladó és a vevő ott helyben aláír, kitölt, be- és kifizet mindent, amit kell. A "nullás" igazolást is akkor kérje ki az eladó, a közösen leolvasott mérőállás alapján.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.09.24. 17:10:20

micsoda beteg horror filmet láttam, hihetetlen

hörgőszelep (törölt) 2012.09.24. 17:11:09

ELMÜ?? Nos, régebben történt, de már ebben a szép új világban. Rokonom meghalt. Előtte hőtárolós kályhával fűtött.Az utolsó számlája olyan 60.000 ft körül volt. Ki tudta volna fizetni, de nem volt otthon annyi pénze, így tőlünk kért kölcsön egy napra 60 rugót.Rá kb. egy hétre meghalt. A haláleset után ELMŰ jelentkezett, hogy az illető nem fizette be a 60 rugót. Örökösnek megmondtuk, hol találja a számlákat, DE KI NE ADJA A KEZÉBŐL AZ ISTENNEK SEM! Beküldte az ELMÜNEK a számla másolatait és kérte, hogy írják meg mi erről a véleményük...! Nos, ahogyan II.János Pál pápa eddig nem válaszolt úgy az ELMÜ sem! Más. Telefonon bejelentettem az ELMÜ elvtársnak, hogy a vihar rádobott a 380-as vezetékre egy ágat és, hogy az oszlopon kiégett az utcai világítás. Kijöttek pár nap múlva ketten vagy hároman, az ágat levették. Kérdeztem, mi leszen a kb. 5 méterre lévő kiégett izzóval?? Válasz: Arra majd más emberek jönnek ki....! (Ria-ria-Hungária. ) Aranyos mi?

Netuddki. 2012.09.24. 17:11:20

"Tanulság?"

1. Rögtön rendőrt kellett volna hívni, jegyzőkönyvet felvetetni.

2. Ha már 1. pont ugrott akkor egy jó ügyvéd és a szart is kiperelni belőlük. Lehet, hogy macerás, de minden károtokat meg kell velük téríttetni. Anyagit és nem anyagit is...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.24. 17:16:11

@Rosszindulatú Vászka: Utoljára a parasztokat irtották intézményesen e csonka hazában. Kit deportálással, kit agyonveréssel, kit kifosztással, kit kiéheztetéssel. A parasztság is (irtható) nép, mi több, kevés kivétellel a nemzetek fenntartó ereje, úgy kulturálisan, mint gazdaságilag. Nem lehet véletlen, hogy a fentebb említett nagyrészt ingyenélő népcsoportok annyira parasztoznak.
Ezzel kompenzálják azt, hogy ők csak parazitái a saját társadalmuknak?
A parasztozás egyfajta parazita-indikátor?

@szépjuhászné: Én is jártam így nyelvannáci koromban...

Manci néni, a szomszéd 2012.09.24. 17:16:28

Aztakurva...!

Ha nálunk ilyen történne, a szerelők távozása után három percen belül lenne ismét áram a lakásban. A férjem ugyanis összekötné azt a két vezetéket...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.09.24. 17:20:51

@batgirl: Aha. Elképzeltem, ahogy a sün, meg a bőregér lerohanja a zsiráfot.
Csak aztán nehogy agyonverjétek szegényt!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.24. 17:21:45

@hörgőszelep: A kárelhárítás alighanem az áramszolgáltató saját emberei végezték, az izzócserét meg vsz. szerződésben kiadták a (főnök rokonának a tulajdonában álló, tehát volt kolléga által vezetett) tendergyőztes alvállalkozónak.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.24. 17:28:09

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: csúsztatás és kisstílű bloggerdemagógia (hogy teccik, ezt most találtam ki :).

A legutóbbi évtizedekbe nem a parasztokat sújtották az általad említett dologokkal, hanem a birtokosokat - légyen az a birtokolt jav bármiféle jelentős ingatlan, avagy termelő eszköz, de legfőképpen a kollektív bűnökkel vádolt birtokosokat.

A parasztság meg nem nép, hanem réteg, ne mossuk már össze. Amiket meg a továbbiakban firtatsz, szintén a mostanság divatos parasztfétisizálás iskolapéldája, hasonlóképpen csak egy költői buborék, mint az ökofalu meg a természetimádók hagymázas képei.

Külömbe meg a paraszt, hasonlóképpen, mint a proletár társadalmilag idejétmúlt címke, nem jelenlévő réteg, de leginkább nem élesen elkülőníthető, mint a feudalizmusba.

Hogy kik az élősködők meg haggyuk, nem politizélek.

Lássad meg hogy a paraszt mikor jelző és mikor főnév. Mer nemmindegy.

Manyecska 2012.09.24. 17:30:00

@batgirl: nem köll annyit szívni keziccsókolom:) @agresszív kismalac: nekem annyira nyitott volt a házasságom hogy nem éltünk együtt:D:D:D:P Bár meg kell mondjam tök izgi amikor a férjed a barátnőjét a saját feleségével csalja hmm..:D na csak viccelek!:D

Numi, na mi? Numida! 2012.09.24. 17:54:58

Kedves posztoló! Én elműsként szégyenkezem ezen a szolgáltatói hozzáálláson (főleg, hogy mi lehet fontosabb a szolgáltatónak a számlázási bevételnél?)... :( Legfőbb tanulság viszont az, hogy bármelyik szolgáltatónál, ha havi számlázásban vagy, másfél hónap után illik rákérdezni, miért nem kapsz számlát. Az új szabályok szerint már 60 nap nem fizetés után ki lehet kapcsolni az áramot (persze idáig is több lépcsős folyamaton keresztül lehet csak eljutni). Jó esetben.

PuppZ 2012.09.24. 17:55:49

Hát, részvétem. ELMŰ-ről én is tudnék mesélni, hacsak a Homár ki nem teszi a régebben küldött levelemet.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.24. 18:04:45

Iszonyú hosszú vagy és felesleges.

Az hülyeség, hogy Mo, mert melletted naponta ezren el tudják intézni, én is egy látogatással elintéztem.

Az ELMŰ hibázott, más tészta, hogy nem akadt ott egy normális ember, aki 5 perc alatt elintézte volna, mert a profikat már régen kirúgták (MSZP-SZDSZ alatt is ott voltak, tehát nyilván ballibsi kémek), az új zombi fél fizetésével sem érdemben intézkedni, sem kommunikálni nem tud, azaz nyilván bunkó lesz veled.

Számold össze a veszteségeidet, mindenről lehetőleg számla, papír, buszjegy, tértivevény és indíts polgári pert.

Sajnos az ügyvédjük ugyanis már profi lesz.

lutria 2012.09.24. 18:07:07

Remélem azért a mosógépből sikerült kiszedni a ruhát és leengedni a vizet mielőtt tényleg belerohadt volna,ugyanis azt áram nélkül is lehet.

Démonmac1 2012.09.24. 18:14:51

Kedves posztoló:"Lehet, hogy az a baj, hogy nem vagyunk füstösek, ha kell, bekenem magam barna cipőkrémmel és szotyit köpködök, hogy visszakapjuk azt a tetves villanyórát."
eddig voltál rokonszenves.
Innen a kurva anyád!

Démonmac1 2012.09.24. 18:16:24

ja és hosszú is.
"Túl sok benne a hangjegy":)

poszt toló 2012.09.24. 18:43:57

Hát: Ez nem a Magyar Köztársaság, hanem Magyarország. N légy már ilyen ortodox!

Gizi a laborból 2012.09.24. 18:56:56

Énhozzám még a régi tulaj nevére szóló munkalappal akartak bejönni. Több hónappal előtte visszaigazolták, hogy a tulajdonosváltás megtörtént. A villanyóra megszemlélése, vagy ellenőrzése?, plombacseréje? lett volna dolguk, nekik állt volna érdekükben a bejövetel. Akkor nem engedtem be őket. Azóta sem kerestek ezügyben. Ennek most már hat éve.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 19:27:57

@lutria: hogy leget aram nelkul leereszteni a vizet?
ruhat ki lehet szedni, de attol meg vizes marad, megha csavargatod is
nem orom

CID 2012.09.24. 19:51:56

Nah későn értem ide. Szóval a postoló is legalább akkora balfék mint a szolgáltató !
Azt már lehet tudni ki kivel dug ? :-o

hackbard.celine 2012.09.24. 20:37:09

@hagyma: a mosógép előlap általában alul nyitható, ott a tisztítható szűrő a gépbe került aprópénz, stb. kiszedésére. Mivel egyúttal ez a mosógép egyik legalsó pontja is - de mindenképp a dob alatt van, ezért a vizet áram nélkül is le lehet engedni.

gelsystem 2012.09.24. 20:50:13

telefon a villanyosoknak:
-jó napot!
-jó napot!miben segíthetek?
-a problémám a következő: valószínűleg megdőlt az oszlop, amiről a betáp van, és a tűzfalból tépi ki a rögzítést.
-???????he?
-mondom csókolom: lehet hogy dől az oszlop, ettől megfeszült a rácsatlakozásunk, így a tartóelem szakad ki a tűzfalból!!!
-ááááááááááááá, az teljességgel ki van zárva!!!az oszlop biztos, hogy nem dől!!
-akkor?
-akkor nem tudom! az oszlopunk biztos hogy nem dől, nem attól feszül a bekötés...!
-akkor, hmmmmmmmmmmmm, talán arrébtoltuk a házat????
-azt én nem tudom, nem tudhatom!
-mi ilyenkor a teendő?
-kiküldünk egy szerelőt, 5000.- + kiszállás * áfa..............
.
.
itt megszakítottam a hívást:(

Manyecska 2012.09.24. 20:50:26

@CID: nem, pedig nagyon próbálkoznak:D

Manyecska 2012.09.24. 20:52:05

@gelsystem: brrr..nálunk itt az egész beton kettétört ami tartotta a faoszlopot /áram/, amikor volt egy vihar a Dunaparton. De szóltam nekik oszt délutánra megcsinálták. Igaz köztér..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 20:59:22

@hackbard.celine: hat pl az enyem altalaban ilyen
majdnem
images.lowes.com/product/converted/883049/883049200262.jpg
ebbol a vizet ki nem engeded
aramtalanitott allapotban szivattyu nelkul ki nem jon a viz az tuti
szuro nincs csak a szaritogepben

Xezs 2012.09.24. 20:59:47

Na én ezt most olvastam el, de ez kibaszott hosszú. 2/3-a fölösleges.

De igaza van a poszternek.

Lehet ott baszta el, hogy hagyta leszereltetni a mérőt. Talán belement volna a 2 szaki, hogy ott együtt felhívják az áramszolgáltatót, megkérdezik hogy mi hiányzik és megállapodnak hogy még aznap vagy másnap pótlásra kerül.

Történt már ilyen, nem a fantáziám teng túl.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 21:01:39

@Manyecska: meg jo hogy nem vittek el a villanyorat

Mylady 2012.09.24. 21:03:42

@Manyecska: Hát, nálunk volt egy olyan tél, amikor nem volt közvilágításunk. Nem tudni, miért. Időnként kijöttek, csináltak valamit, aztán megint villámgyorsan elromlott. Kb 2 napig volt, aztán 2-3 hétig nem. Egészen kellemes volt hónapokig minden este töksötétben hazajárni. Én annyira nem örültem még hónak, mint akkoriban. Ha esett, akkor legalább láttam, merre járok.
A végső megoldás az volt, hogy feltúrták az utcát és a föld alatti részen matattak valamit. De hogy miért kellett hónapokig várni, hogy erre rájöjjenek, azt nem tudom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 21:09:13

@hackbard.celine: most nezem a mienk nem majdnem, hanem pont ilyen
mondjuk a legkisebb gond az hogy viz marad a mosogepben
mar a vizes ruha razosabb mert, hiaba csavarod ki, hova a faszba teszed?
de meg ez sem akkora gond, minthogy nem tudsz furedeni, huteni0-futeni, netezni tv-zni vilagitani
egyaltalan...
szoval aram nelkul nagy szopas, meg akkor is ha a te hibadbol kapcsoljak ki

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 21:11:04

itt meg nem ugy tunik, hogy a posztolo hibaja
jogosan hivja droidoknak a szereloket
mert ha mar ott vannak kellett volna szolniuk, hogy haver, gaz van, nekunk ezt le kell szerelnunk, de......
es akkor elintezett volna mindent

Manyecska 2012.09.24. 21:26:02

@hagyma: hozzám inkább hozzák mert barna cipőpasztát használok és szotyizom:D
@Mylady: na igen!.. Még fel is hívtak hogy pontosan merre van:D..

hackbard.celine 2012.09.24. 21:26:04

@hagyma: van azért előnye az EU-s modelleknek. :)
Ilyen a szűrő:
haztartasialkatresz.laptar.info/wp-content/uploads/2012/07/mosogep_szuro.jpg
És ilyen pl. az elől töltős (jobbra lent a szűrő):
www.alaszka.hu/megnezem.php?&x=2732
A felül töltősöknél pedig a lábazatban a takarólap mögött:
www.alaszka.hu/megnezem.php?&x=2767
Mielőtt félreértés lenne, nincs közöm a linkelt oldalakhoz, csak ezt dobta ki guglihaver. Nálunk Whirlpool és Indesit gépek voltak eddig használatban, szűrőt négyöt évente elvétve kellett tisztítani, amikor a gép sok villogással ezt jelezte és megtagadta a rá bízott feladatot. :)
Fürdeni lehet villany nélkül (ha van gáz), amikor villanyszünet volt, egyszerűen a legnagyobb lábosban melegítettünk vizet, ez a napi tisztálkodáshoz bőven elég.
A posztert amúgy maximálisan megértem, ez az ország továbbra is egy "rubberstamp country" ahogy amcsi ismerősök mondták - amíg valamiről nincs pecsétes papír (lehetőleg minél több), addig egy telefon, e-mail, stb. semmit nem ér.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 21:33:48

@hackbard.celine: nekunk awhirpol megbonthatatlannak tunik
naja ha van gaz
nalunk pl nincs
ha posztolonak van lehet vizet melegiteni mosofazekban, de nagy szopas
tulajdonkeppen azt nem ertem, ha bemegy a ket droid, miert nem szol
-haver le kell vennunk az oradat es nem lesz
- ne basszatok mar fel hat minden atirast elinteztem
-OK akkor huzzal be es rendezd le a dolgot, mert holnap tenyleg leszereljuk, ma azt irjuk nem jutottunk be a hazba

es ennyi
mondjuk fejlettebb orszagokban ha jogtalanul le akarjak szerelni a villanyorat meg a 911-et is kihivom... nemhogy az elmut

Xezs 2012.09.24. 21:48:08

@hackbard.celine: Mondjuk a fogyasztók vastagon tehetnek róla, hogy pecsétbuzi ország vagyunk, mert itt nálunk ez a balkáni faszkópé társadalom már mindennel visszaélt, amivel csak lehet.

Én pl. dolgoztam áramszolgáltatónál, kibaszott sokat hazudtak az emberek. A cigányok a legnagyobbakat, jellemzően azt, hogy lélegeztetőgép van a lakásban (ettől várták ugyanis, hogy megkönyörül rajtuk az ügyintéző).

De tökmindegy hogy cigány vagy magyar, hazudozott éjt nappallá téve mindegyik. Sunyi alantas féreg az ügyfeleknek egy eléggé számottevő része.

Az ilyen ostoba hazudozás nyugati országokban sokkal kevesebb ember fejében fordul meg, mert valahogy nincs meg az a gondolkodás, hogy a szolgáltatót át kell baszni.

Én mondjuk leginkább a szocializmust okolom a hazai állapotok miatt, mert ott minden állami volt és az emberek talán így akartak hadat üzenni ennek a szarfosnak amit a drágalátos Marx meg az a másik buzi talált ki.

vénszivar 2012.09.24. 21:57:12

@Xezs: Engels ? no őt csak kihasználta Marx...........ezt hallottam Kun bélától.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 22:26:26

@Xezs: kar mar 22 ev utan is a szocializmust okolni
vagyis lehet
de inkabb az embereket kene, a magyarokat
tapasztalatom szerint a legjobban tudo hazudos nep
az amerikaiak pl keptelenek hihetoen hazudni + akit rajtakapnak az elasta magat orokre, de meg bortonbe is mehet

vénszivar 2012.09.24. 22:29:42

Na én már mióta mondom rólad ezt ! Aztán itt van ! Igazolod ten magad Háry tivadar !!!:):D

elwood 2012.09.24. 22:31:53

"ilyen törvény van hatályban a Magyar köztársaságban"

poszter hol él, már rég vége a köztársaságnak

elwood 2012.09.24. 22:36:23

"Lehet, hogy az a baj, hogy nem vagyunk füstösek, ha kell, bekenem magam barna cipőkrémmel és szotyit köpködök, hogy visszakapjuk azt a tetves villanyórát.
"

nyugi, ilyen dumával alapból cigány a poszter

(azzal együtt még mindig azt hiszem neki van igaza)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 22:40:17

@vénszivar: buZi, en mar amerikai vagyok:)
hehe

Xezs 2012.09.24. 22:43:58

@hagyma: Nem mondtam, hogy az emberek nem hibásak.

Azért nagy fasz vagy te, ha úgy jössz ki jobban a beszélgetésből akkor amerikai vagy, ha meg úgy, akkor magyar. Emlékeztetsz valakikre.

vénszivar 2012.09.24. 22:49:15

Egy gyagyás óvodásra ! De még azoknak is több eszük van !!! Háry tivadar. :):DDD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 22:53:55

@Xezs: pedig ez egyszeru
magyar szuletesu amerikai vagyok, aki most mar inkabb tartja magat amerikainak, de olvas a szulohazajarol is
ez nem bonyolult
sot szereti is, tiszta szivbol
de tenyleg sokkal jobban tudunk hazudni mint pl az amerikaiak ezt hidd el

vénszivar 2012.09.24. 22:56:56

Rólad eddig is elhittem, sőt TUDOM !!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 23:15:45

@vénszivar: csaxolok
en egeszen pontosan 32 eve nem hazudtam
akkoris csak kenyszerusegbol
amugy nagyon okosnak kell lennie egy jo hazudosnak, meg kell hozza jo memoria is
na ezzel altalaban a magyarok rendelkeznek
meg a cickanyok is

kalapocska 2012.09.24. 23:58:01

mar biztos irtak masok is , meg jol el is kestem ezzel, de villanyal foz a postolo? mert gazzal lehet vizet melegiteni labasban. Ha meg villannyal akkor is be meg lehet kerni a szomszedokat (neadjisten ismerosoket) hogy engedjek a ketevest meleg vizben megfurodni. legalabbis amerre en elek ez elfogadhato lenne.

hackbard.celine 2012.09.25. 00:02:16

@hagyma: a poszt egy következmény. Az áramlopásra és a mérőórák manipulálására egy komplett iparág épült, a szolgáltatókat is meg lehet érteni, hogy nem szívesen nyelik be a tízmilliárdos kárt.
Szerencsétlen szerelőkön ezt leverni minimum hülyeség, azok kapnak egy papírt, hogy itt és itt ilyen számú órát kell leszerelni. Semmi közük a döntéshez, a munkájukat végzik. Ahogy mostanság állnak a dolgok, ráadásul ez egy egyre veszélyesebb munkakör és nem az áramütés veszélye miatt.
Nálatok létezik pl. prepaid villanyóra?
Ami itt nagyon nincs rendben, hogy a fogyasztót automatikusan tolvajnak/bűnözőnek tekintik, de valószínűleg ennek is megvan a maga oka és persze megvan a jogorvoslat lehetősége is.
Nagyon nem jó arról olvasni a hírekben, hogy több (tíz)milliárd az áramlopás és kiegyenlítetlen/behajthatatlan számlák kárértéke.
Ahogy az is egy vicc, hogy csalók ráépültek az emberek balfaszságára, villanyóra lassítót árulnak átszámítva 15 dollárért azzal az ígérettel, hogy egyetlen konnektorba bedugva akár harmadával csökken a villanyszámla!
Ez most a hazai helyzet és nem látszik javulni.

hackbard.celine 2012.09.25. 00:17:42

@kalapocska: társasházban áthúzni egy hosszabbítót a szomszédtól, rátenni egy egyfázisú barkácsboltos mérőt, aztán elszámolni és adni köszönetképp egy üveg bort?
Nem több, mint 3-4 eFt, és még ha ragaszkodunk a szabványhoz, a 16A@230V egy átlagos hosszabbítón az valamivel több, mint 3,5 kW, szóval sok mindenre elég. Világításra a tanuláshoz biztosan, de mellette a tévé, laptop töltő, hűtő stb. is simán elmegy róla.
Ha az én szomszédomnál lenne ilyen gond, kérdés nélkül segítenék. Főzni, vizet melegíteni is.
Családi házban meg semmi perc alatt be lehet röffenteni egy bérelt dízel aggregátort.
És akkor a barátokról, rokonokról, közelebbi ismerősökről, munkatársakról, rokonokról nem is beszéltem.
Minden trollkodás nélkül mondom, hogy normális IRL kapcsolati hálóval rendelkező embernek a posztoló legtöbb felmerülő közvetlen napi megélhetést érintő kérdésére egy-két órán belül lehetne megoldást találni, amíg a szolgáltató kérdés rendeződik.

kalapocska 2012.09.25. 00:32:15

@hackbard.celine: igen, egy dolog hogy hulye a szolgaltato, es veszekedni kell vele de ilyenkor mindig a karmentesen is gondolkozni kell. Az ora sajnos nehezen kerul vissza meg az is lehet hogy csak egy ket het mulva..
Ruhak a mosogepben aznak? Kaja a hutoben all? A gyerek fazik?????? (nagyszulok esetleg nincsennek, melegvizes lakassal par napra?) Amit te irtal megoldas az is nagyon jo.

Es ha mindez egy kidolo fa miatt tortent volna akkor is csak ott ulnenek es meselgetnek a gyereknek hogy elvitte a cica az aramot? Oszinten sajnalom a posztolot es a pici gyerekeket meg foleg, remelem valamit sikerul kitalalni addig is mig lesz aram!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.25. 00:48:21

@hackbard.celine: en nem verem le rajtuk, hagytam volna laufot 1 napot legalabb..
ez emberseg
nem szerintem nincs prpaid, de attol meg lehetm de mint irtam , mikor masik allambol koltoztem nekem is be kellett fizetnem 300 dollar eloleget
ennel tobbet nehezen tudtam volna fogyasztani 1 honap alatt
es ha nem fizetek akkor ugye kikapcsoljak
1 ev utan vissza is utaltak, miutan bebizonyosodott, hogy rendes fizetok vagyunk
a mi villanyorank valahol kint van az teljesen kizart hogy valaki ugy megbuzeralja, hogy nem derul ki rogton 2 perc mulva
\nem tudom persze, lehet vannak csaladi hazaknal vagy cegeknel aramlopok, de zet ugy lehet megakagalyozni, ha korszeruek a villanyorak
arra meg kolteni kell..
meg kolteni kene a leolvasokra is..
ez van

Xezs 2012.09.25. 00:53:45

@hackbard.celine: Mondjuk ha áthúzod a kábelt a szomszédtól, az szabálytalan vételezésnek minősül és bünti jár érte :)

Ez halál komoly.

Mindenesetre tényleg fura, hogy a posztoló otthon ücsörög a sötétben meg hideg vízben fürdeti a gyereket. semmi rokon, barát, akárki?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.25. 01:13:04

@hackbard.celine: egy hosszabitorol megy a tv-d a vilagitasod, a mosogeped, a legkondid, a melegvized?:<
aggregator?
tarsashazban?
de csaladiban sem olcso beszerezn

baratok rokonok, ismerosok munkatarsask?
hogy ugy bekoltoznel hozzajuk par hetre?
boldogajk lennenek, meg te is

hackbard.celine 2012.09.25. 01:15:40

@Xezs: Marhaság. Ha a mérőóra után bármilyen fogyasztót bekötsz, az nem lehet szabálytalan vételezés.
Ez kb. olyan lenne, mint hogy a saját vízórámról nem locsolhatom a szomszéd kertjét.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.25. 01:20:44

@Xezs: mopst oszinten a legnagyobb csaladi szeretetet felmerve, Te boldog lennel ha mondjuk a resod a felesegevel es 2 gyerekevek kozolne, hogy most egy heten itt lakunk?

persze, hogy segitenel, de nem megoldas

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.25. 01:22:43

@hackbard.celine: hat ha a szomszed megengedi es a villanyoraja meri a fogyasztast en sem latok problemat
azon kivul, hogy egy atdobott elosztobol maximum egy lampat lehet mukodtetni, vagy kettot
de tv-t hutot, melegvizet stb.
az nem megy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.25. 01:25:39

pl en hetszentseg senkinek nem adnek aramot a lakasombol

hackbard.celine 2012.09.25. 01:33:35

@hagyma: számoljunk együtt:
Világítás egy lakásban 60W x bekapcsolt lámpák (és ez a LED és energiatakarékos izzókkal egyre csökken).
Tanuláshoz elég ugyanaz a lámpa, ami a helyi világítást eleve biztosítja a gyereknek. Ugye nem egy csillár?
Mosógép: 16 Ampert lehet átvezetni egy 1,5 mm2 szabványos vezetéken és azt se felejtsd el, hogy itt nem 110 V hanem 230 V a hálózati feszültség, tehát a teljesítmény legalább duplája az USA-ban megszokottnak.
Légkondi most épp nem kell, 22 és 28 fok közti a nappali hőmérséklet, tehát még fűteni sem kell.
Barátok, rokonok: Budapestiként nekem 10 km-es körzetben legalább 5 olyan háztartás van, ahol egy ilyen szituációban azonnal tudnának segíteni.
Mi is látunk vendégül időnként 2-4 embert, de ha belegondolsz a paraszti házakban is ott volt a tisztaszoba már 100 évvel ezelőtt is, sőt.
Egyszerűen hozzáállás kérdése: laktam 40 mm2 alatti egyszobás garzonban, ott is meg tudtuk oldani pár napra a vendégek elhelyezését kihúzható ággyal.
Emberség és empátia.
Aggregátor társasházban nyilván nem, azt eleve a családi házra írtam.

lutria 2012.09.25. 01:34:41

@hagyma: Úgy lehet leengedni hogy lekötöd a fali csatornabekötésről a leeresztőcsövet,és a közlekedőedények elvén egy alacsony edénybe/lavórba/padlólefolyóba leengeded a vizet.
Ezért az a beszerelési szabály hogy a kifolyócsövet min.65-70cm magasra(a gépben lévő vízszint fölé) kell szerelni,azért hogy csak a mosógép szivattyúja nyomja ki a szennyvizet,ne pedig magától szivárogjon el.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.25. 01:42:40

@hackbard.celine: a moso es szasritogepunknek, mikor megvettuk /tavaly/ eleve kulon villamoszsszekrenyt es csatlakozot kellett beepiteni
nem tudom mennyi volt, nagy fekete dugoja van es annak 3 villaja
hat azt meg ha akarnam sem tudnam bedugni semmi masba
szomszedbak sosem adnek aramot, ez 1x1
rokonnak persze segit az ember ha baj van
de gondolj bele atkolztozni, ruhak, utazas, suli munkahely
veszhelyzetben 1-2 nap OK, de senkinek nem orom, es miert is, csak mert az ELMU kocsog?
@lutria: ebbol nem jon ki ha nem mukodik a szivattyu
de ha kijonne sem tudnam hova ereszteni
amugy reszletkerdes

Manyecska 2012.09.25. 07:58:45

@vénszivar: figyejj! elmondtad már ezt 100x kb. Nem használsz. Új taktikát nem akarnál már esetleg bevetni??

Manyecska 2012.09.25. 08:01:38

@kalapocska: hát ilyenkor szálloda, számlát kér....... pl. ha a szomszédod felújít és baromi hangos, mondjuk a válaszfalakat veri ki feletted /fiamnál ez volt amikor született,..:(( / köteles megtéríteni a költségeket. Elméletben. Aztán ezt a gyakorlatba hogy tudja átültetni ugye.. :)

Manyecska 2012.09.25. 08:05:05

@Xezs: "itt nálunk ez a balkáni faszkópé társadalom már mindennel visszaélt, amivel csak lehet." jól mondod!!!
...A balkáni..főleg..:P..is..

ez most tökúgynéz ki mintha a vénszivar írta volna:O

vénszivar 2012.09.25. 08:26:01

@Manyecska: Mi feküdte meg azt a finnyás úri hölgyes lelkedet, amin megbotlottál.
Tán hajnalban átestél a kutya-fenyőfa-vasalódeszka-urad (földön aludt ?) kombón ??? Van az 111 is ! :)
Különben te már régen aludtál vagy akkor is zavar a másik ? Talán ne olvasd el mit annak a baromnak írok, ha ennyire zűr a zavar az is egy új taktika lenne.

Manyecska 2012.09.25. 08:55:40

@vénszivar: ácsí! ahogy nekem mondja a zuram:) nem azt mondtam hogy zavar amit írsz hanem ahogyan de ez nem csak rád vonatkozik!:) de különben télleg a te dógod, csak gondoltam beszólok..én is..helyi szokás,...nem:D ?:))

vénszivar 2012.09.25. 09:03:26

@Manyecska: Tudod ezzel semmi bajom !

De azzal már igen, hogy miért csak felém lejt a pálya ??? Tehát HA nem csak rám vonatkozik, akkor miért nem látok a másiknak írt, akár csak 1 szösszenetet se ?!
Én léptem, nem úgy mint te......amit mindig írsz s mégis maradsz. Maradj is várnak az elvtársaid. :)

Manyecska 2012.09.25. 09:32:43

@vénszivar: elvtársak? tényleg?? nem, elvtárs ismerősöm nem volt, egyikse volt párttag! tudom mert kibeszéltük:D
Fogd fel úgy, népszerű vagy, nincs ezzel baj!!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.25. 10:26:23

@Rosszindulatú Vászka:
- "csúsztatás és kisstílű bloggerdemagógia (hogy teccik, ezt most találtam ki :)." — Most találtad ki, de régóta gyakorlod. ;-)

- "A legutóbbi évtizedekbe nem a parasztokat sújtották az általad említett dologokkal, hanem a birtokosokat (...)" — Évtizedekben, de ezen ne vesszünk össze. A paraszti létforma folyamatosan változó (külső) meghatározása legalább a jobbágyfelszabadítás óta (korábban is éltek kisközösségi szabadságjogokat birtokló földművesek és pásztorok) folyamatosan tartalmazza valamiféle termelőeszköz-birtoklást, legyen az ló, termőföld, hűtőház vagy kapa. A paraszt tehát, ha bérmunkát is végez, szemben az ipari-szolgáltatási proletárokkal, nemcsak a saját munkaerejének, tudásának, hanem saját termelőeszközének is méltán várja el a hozamát. A másik különbség az időjárásnak és a biológiai ható tényezőknek való kitettség, de ez nem különbözteti meg pl. az építőmunkások többségétől. Az eszköztelen mezőgazdasági munkás nem is paraszt, hanem agrárproletár.

- "A parasztság meg nem nép, hanem réteg (...)" — Mezőgazdasági lengőcsapszeget! A parasztság sohasem alkotott egyetlen réteget, rengeteg probléma is származott, származik (és fog is származni) ebből. Ezek a réteg-határok ugyan - szemben pl. a pénzvilággal - viszonylag könnyen átjárhatóak, legtöbbször elég hozzá egy bátor és jó ötlet, kellő kitartással, vagy egy rossz házasság. (A jó házasság kevés, az ölébe pottyanó termelő tőkét senki sem tudja adekvát módon működtetni.)

- "Külömbe meg a paraszt, hasonlóképpen, mint a proletár társadalmilag idejétmúlt címke, nem jelenlévő réteg, de leginkább nem élesen elkülőníthető, mint a feudalizmusba." — (Nekem az m betű szokott vacakolni, amióta belebillent a kávé a billentyűzetbe. WD-40 megoldja!) Teljesen jelenlévő népcsoportok ma is, gyökeresen más a szemléletük, bár az tény, hogy a parasztok mentalitása a többi, valódi értéket teremtő vállalkozókéhoz sokkal közelebb áll, mint a látszatvállalkozó biztonsági őrökhöz, üzletkötőkhöz és (tágabb értelemben vett) brókerekhez. Attól, hogy a parasztság alig láthat Budapestről, és hogy létszáma valóban a kritikus szintre csökkent, még létezik, ugyanúgy létezik, mint a csak részben bérrabszolgaként dolgozó (nagyon sokan segélyből és (rokkant-)nyugdíjból élnek közülük) proletariátus. Gyökeresen eltérő értékrend, manipulálhatóság és rugalmasság különbözteti meg őket.

— "Lássad meg hogy a paraszt mikor jelző és mikor főnév. Mer nemmindegy." — Persze, hogy nem, ugyanúgy, mint bármilyen más halmaz esetében sem. Szülőfalum egyik kocsmárosát pl. nem azért csúfolták zsidónak, mert állítólag az egyik nagyanyja összeszűrte a levet a helyi fűszeressel, hanem azért, mert mindig ügyeskedni próbált, és ezt a népi alkoholista bölcsesség arra vezette vissza. Egyik volt kollégámat sem csak azért csúfolták cigánynak, mert barna volt a bőre, hanem azért is, mert (ugyan csak a gyáréból) sűrűn a kezéhez ragadt ez-az, és főleg rengeteget fabulált.
A nemzetfenntartó népesség nevét szitokszóként tudomásom szerint a dzsentrik és újgazdagok kezdték szitokszóként használni, valamikor a XIX. század végén, de ez gyorsan átment az argóba, ahonnan átvette az elmagyarosodó cigányság - és a bűnözőkhöz szocializálódó "lumpenproletariátus" is. Gyerekkorom falusi közösségeiben éltek "urak" (pap, tanító, párttitkár, tanácselnök, néhol orvos), parasztok (a nagy többség) és akkor még mindenhol kisebbségben a cigányok. Merthogy mindenki magyar volt még akkor... Nem véletlen a marxizmus "német" eredetű nagyjainak a parasztok irányába megvalósított elutasítása sem, mivel a természet erejének is kiszolgáltatva élő emberek sokkal nehezebben manipulálhatóak, nehezebben csatlakoznak forradalmi eszmékhez, mint akik valóban szinte csak a tőkésektől függenek, és helyzetük kizárólag társadalmi változástól is javulhat.

Mrs. Clayton 2012.09.25. 11:40:50

Pár évvel ez előtt, a volt férjem szúrt ki velem hasonló képen. Kiköttette a házból a villanyt, ahol a gyerekekkel laktunk. Nekünk erről senki sem szólt. Egyszer csak nem volt, se villany, se fűtés. Addig telefonálgattam, míg kiderült az E-on szerint kellett volna lennie áramomnak. Tőlem nem vittek el se órát semmit, csak kihúzták a drótokat az órából. E-onos ismerősöm segítségével az ország másik feléből segített valaki, felvette a hibabejelentésemet, így végre 3 hét után lett áramom.
Talán a hibabejelentés rajtad is segíthetne.

zyl187 2012.09.25. 12:06:54

Nálunk ugyan ez volt!

Új kéró, beküldtük ajánlva a levelet, erre pár hét múlva megjelennek, h leszerelik, mert nálunk is hiányzott valami...
Nem engedtem be őket, bemutattam az ajánlott postai feladóvevényt. Elkotródtak... hiánypótoltunk, minden faxa. De ha nincs kerítés mi is megszívjuk. Soha senki ne engedj be semmilyen indokkal, ha akarnak valamit írjanak!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.09.25. 13:38:48

Nem értem, hogy a fűtést miért emlegetik. Meg hogy ráfagyott a mosoly az arcukra. Azért annyira hidegek nem voltak. Mi még nem gyújtottunk be, mégse volt 20 fok alatt a hőmérséklet. 19 fok is csak egy éjszaka volt.

VT 135 2012.09.25. 17:18:37

Tanulság:
1., Vegyétek már észre, hogy ennek a világrendnek annyi!! Kész, vége, kaputt! Lehet még kapaszkodni a szarba, lehet szidni a tetszőleges pártot és politikust, de nem ők a hibásak: a RENDSZER szar! Ne legyetek naív kislánykák: az egész világon ez megy - az egész világon ugyanaz a rendszer működik.
2., Önfentartás, energetikailag, élelmiszerügyileg - onnantól nem vagy kiszolgáltatva az arctalan, az állam-csicska által támogatott multiknak.

vénszivar 2012.09.25. 17:46:51

@VT 135: te vagy a messiás.........???

Xezs 2012.09.25. 19:30:02

@hackbard.celine: Velem ne vitatkozz, olvasd el az idevonatkozó részét az ÁSZF-nek. Egyik fogyasztási helyről nem viheted át az áramot a másikra, tökmindegy hogy nem a mérő előtt viszed át, és még ki is fizeted az elfogyasztott áramot.

Nincs áthúzgálás és súlyos bünti jár érte.

@hagyma: Nem mondtam hogy ideköltöznének, de még ha ide is költöznének, 1 hetet igenis ki kell bírni. Elég baj, hogy ilyen kis önző geci vagy te is meg egy csomó mindenki.

Xezs 2012.09.25. 19:36:15

@VT 135: Köszönjük, megvolt a mai demagógiaadag.

Menj máris, kezdhetsz önellátó lenni. Kezdésnek elég ha kidobod a számítógépedet amiről olyan bőszen írsz, és formázol egy sajátot agyagból. De legalább négymagos legyen!

Barom.

Manyecska 2012.09.26. 08:07:40

@VT 135: Mondjuk igen, mára tévékettő is megmondta..hogy hajcsunk szobabiciklit é sakkor áramot termelünk! Hát nem is értem mér nem rohant mindenki?? :))

Különben jegyezzétek meg: ajtót szívlapáttal nyitunk ALAPBÓL..!:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.27. 10:56:27

@hagyma: Fejletlenebb országokban a szokvány hosszabbítók, elosztók 16 ampert bírnak, a konnektorok meg 16-25 között, 230 V feszültségnél. Mondjuk a villanybojler a szomszéd biztosítékját csapná ki vsz.

VT 135 2012.09.28. 18:22:50

@Manyecska, Xezs, vénszivar:

Nyugalom, uraim. Nem kell idegeskedni: senki sem akar felébreszteni titeket. Aludjatok tovább békésen - szabad akaratotokból lehettek továbbra is a Mátrix megbecsült és büszke polgárai.
Én azokhoz szóltam, akikben már mocorog valami, már kezdenek ébredezni, de még esetleg nem teljesen tudják, mi történik önmagukban és körülöttük.

Xezs 2012.09.28. 19:18:18

@VT 135: Ó, hogy oda ne rohanjak, te öntudatra ébredt szuperhős. Majd szólj, mikor váltod meg a világot, figyelni fogok.

dögös41-es 2012.10.02. 22:09:10

Kedves jakyll! Végig olvastam a leírtakat. Én a Te eljárásodon háborodtam fel. Nem értem, neked természetes, hogy lopnak, és lopsz? A gyermekeidet erre tanítod? Sértegetsz másokat bűntettlenül, és megalázol?
(Na, ezért utálnak minket az EU-ban, mert nem tudunk viselkedni.) Tök mindegy,hogy ez pont egy szolgáltató. Ha lehet és idézel akkor legalább pontosan.A történetedből több dolgot szűrtem le:
1., Van több szolgáltató is, tehát más Kereskedővel is lehet szerződést kötni szolgáltatásra. DE TE egyikkel se kötöttél-ezért a szolgáltató a hibás ! Sőt mivel az eladód nem intézkedett a nevedben,ezért Ő köcsög, és mivel nem sértette meg a személyiség jogaidat, ezért Ő is hibás.MERT Buta,hogy nem tudta mit szeretnél.
2., A szolgáltató a szemét és az alkalmazottja a bunkó,mert nem engedi,hogy tovább meglopd.
3., A villamosenergia törvény értelmében amire Te is hivatkoztál I.Fejezet- Bevezető Rendelkezések-Értelmező rendelkezések-3§-a 5.,pont a Csatlakozásra vonatkozik! 42., javaslom olvasásra !!! Az általad kijelölt rész a műszaki igénybejelentésekre vonatkozik lásd teljesítménybővítés,stb..., A többi rész pedig, aki már áll szerződésben a szolgáltatóval, de valami oknál fogva, szerződést szeg pl: nem tudja a számláit határidőre rendezni, de nálad a te esetedben erről szó sincs , hiszen a szolgáltatónál NEM jártál el. SE telefonon,sem e-mail-ben, se személyesen.
Az 2007.évi LXXXVI.törvény 2.sz.melléklet 273/2007.(X.19.) Korm rendelethez Villamos hálózati csatlakozási és hálózathasználati szabályzat többi pontjai!!! Főleg 13.,18.,-as
Üdv: további jó olvasást Komplex Hatályos Jogszabályok Gyűjteményéhez
Utóirat: nem ártana a droidoktól bocsánatot kérni

Xezs 2012.10.02. 23:28:18

@dögös41-es: olvasd ezt el mégegyszer, mert láthatóan nem érted

dögös41-es 2012.10.03. 21:05:21

@Xezs: TE nem érted! Aki lop az lop. Tök mindegy, hogy milyen a színe. A tv.mindenkire egyformán vonatkozik.

vénszivar 2012.10.03. 21:19:24

@dögös41-es: az antilop, rá is vonatkozik ?

Manyecska 2012.10.05. 11:59:27

@dögös41-es: nem, azért utálnak minket mert magasról szarunk a másikra..

Isnyu 2012.10.13. 15:53:58

@Manci néni, a szomszéd:
négyet köll összekötni,drága.Vagy nyócat.

Trixi2 2020.01.24. 13:56:01

Kíváncsi lennék az ügy végére. Nálunk 3 napja kapcsolták ki az áramot, jogtalanul, majd közölték, hogy 8 nap a visszakapcsolasi határidő a vállalkozójuknak. Arra való hivatkozassal történt a kikapcsolás, hogy nincs élő szerződésünk, amit mi pár hónappal ezelőtt ajánlott küldeményként visszaküldtünk számukra. - Természetesen erről a szelvény is megvan. Gondolom nem meglepő, hogy a kikapcsolasról mi sem kaptunk előzetes értesítőt, a szerelőkkel akik a kikapcsolás intézték kb esélytelen volt beszélni.
Nyilván mi is pereskedni fogunk.
süti beállítások módosítása