István Lenovo Ideapad laptopja már többször megjárta a lengyelországi szervizt, mire felfogták, hogy mi a hibája. Igaz ehhez egy külön üzenetet kellett a gép belsejében hagynia papíron. Viszont amire ezt a küldetést megoldották, lett új:
2011. augusztus 25-én vásároltam hivatalos 2 év gyári garanciával egy Lenovo Ideapad y570 notebookot. Jól is tette a dolgát, míg nem idén nyáron az integrált videókártya elkezdett haldokolni. (Ebben a típusban van egy Intel HD3000-es és egy Nvidia GT-555 videókártya). A hibajelenség az volt, hogy a képernyőt elkezdte úgymond "teleszemetelni" a videókártya. (Elmosódtak a feliratok, fekete négyzetek jöttek elő, tűntek el). A lényeg, hogy hívtam a Lenovo ügyfélszolgálatot, hogy hát ez lenne a hiba, kérem javíttassák meg. Mondták hogy küldjek képet a hibáról, és a leírást, és küldik is a futárt.
Így is tettem, egy pénteki napon elvitte a UPS futár. (Tudni kell, hogy az Ideapad szériát a Lenovo már nem Magyarországon szervizeli, hanem az európai szervizközpontban, a JABIL-nál ami Lengyelországban van.) Eltelt másfél hét, felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy mi a helyzet. Mondták, hogy kicserélték a merevlemezt, mert az előtelepített windows és driverei okozták a gondot. Furcsáltam, hogy ennyi megoldaná a dolgot mert számtalan driverrel próbáltak javítani a helyzetet, de oké, reménykedtem, hátha. (Mellesleg csesznek szólni, hogy mégis hogy áll a javítás, és arról is hogy már jön hazafele a notebook)
Hozta a futár, átvettem, gép bekapcs, használom kb. negyed órát, és a hiba előjön. Akkor megint hívom az ügyfélszolgálatot, hogy ez mégis mi, azt mondták megjavították. Mondják hogy akkor küldjem vissza a szervizbe. (Persze csináltam ismét képeket róla és elküldtem a Lenovonak) Oké visszaküldtem. 2 hete van szervizben, mondom felhívom őket. Kérdezik, hogy hívott-e a kollégájuk, hogy nem találják a hibát. Mondom engem senki nem hívott, most akartam kérdezni hogy mégis mi a helyzet. Jól van mondom, akkor írok nekik egy részletes leírást a hibáról, és küldjék el a szerviznek. Megírtam az email-t, erre másnap jön a laptop, hozta a futár...
Mondom szép, nekem nem mondott semmit az ügyfélszolgálat, hogy jön hazafelé a gép, holott ők megkapják a Tracking Number-jét. Természetesen a hiba megmaradt. Emellett feltűnt hogy nem tudom Updatelni a géphez kapott eredeti Windows 7-et (Előretelepített Windows 7 van rajta, erről annyit, hogy a boltban kaptam egy olyan ötletet, hogy valószínűleg azért nem tudom frissíteni, mert ezeket az előretelepített windowsokat az alaplaphoz regisztrálják, és valószínűleg, mivel kicserélték a merevlemezt, azt nem regisztrálták hozzá az alaplapomhoz, viszont azt nem tudta megmondani miért, a lényeg hogy ők b********ták el.)
Újból hívom őket, mondom írok egy nagyon részletes szájbarágós hibaleírást, fordítsák le szó szerint és küldjék el a szerviznek. Mondják hogy az nem lehetséges, 300 karakteres hibajelentést tudnak küldeni csak. Jó akkor megfogalmazom tömören nekik + ismét képet és most már csináltam videót is róla.
Ekkor jutott eszembe, hogy a képernyő és a billentyűzet közé rakok egy levelet annak aki szervizeli majd a gépet. Arra a papírra ráírtam pontosan angolul hogy mi a hibája és hogy biztosan a videókártya okozza. Emellett a képernyő közepén felnagyítva hagytam egy mappát amiben az összes videó és kép volt a hibáról. Érdekes mód most megértették, és 1 héten belül visszaküldték, kicserélték végre a processzort. (Az intel HD3000-es videókártya a processzorba van beágyazva).
Volt egy érzésem, hogy korai az öröm. Hazaérek laptop be, megnyitom a böngészőt, erre egy kis fehér pixel erősebben világít mint a körülötte lévők. (Gondoltam beragadt egy pixel, utánanézek, szedtem le egy programot ami elvileg orvosolja a beragadt pixelt de nem segített. Valószínűleg be fog halni az az egy darab idővel és fekete pixel lesz belőle).
Hívom az Ügyéfszolg-ot. Ez mégis mi, hogy hibásan kapom vissza gépet, és a windowsos problémát sem javították meg. Hebegtek habogtak, mondtam nekik akkor hova tudok reklamálni. Megadtak egy email címet amire írtam is hogy ez a problémám, vagy adják vissza a pénzem, vagy cseréljék ki a notebookot. Délután hívtak is hogy megkapták a reklamációmat, várjak amíg döntés születik.
1 hét múlva hívtak is hogy vissza nem adják a pénzt, de a csere még nincs kizárva, folyamatban van még az intézés. Aznap délután hívtak is, hogy be kellene küldenem a gépet bevizsgálásra, hogy eldöntsék a sorsát emellett felvilágosítottak, hogy akár azt is mondhatják, hogy az ügyfél által okozott kár ez.
Na szép, mondom nem tudom még visszaküldeni, mert szükségem van rá a sulihoz, majd decemberben elején elküldöm mikor vége a félévnek. Azt mondták rendben. Persze engem nem hagyott nyugodni a dolog, mert egy valag pénzt beleöltem (214000 Ft volt).
Felhívtam őket ismét, hogy mi lenne, ha küldenék a Lenovonak megint egy reklamációt ezzel kapcsolatban, hogy nekem megvannak a bizonyítékok hogy ez a hiba nem nálam következett be hanem a szervizbe. (Képek, elküldött emailek amiken ez a hibajelenség nem tapasztalható, mert nem volt jelen akkor még) Erre az ügyfélszolgálatos, váltott a stílusán, és modortalanul mondta a telefonba mint ha hülye lennék, hogy két lehetőség van vagy visszaküldöm, vagy nem. Mondom akkor vissza lesz küldve, megjegyeztem, hogy mégis hogy mer ilyen hangon beszélni velem és le is tettem utána a telefont.
Szóval most itt tartok, hogy 3 szerviz után (2 hónap alatt) sikerült megjavítani a gépemet, de azt is csak részlegesen mert a windows update hiba még mindig fenn áll, plusz újabb hibát okoztak neki. Soha többet nem veszek Lenovo terméket az egyszer biztos, csak legyen vége számomra kedvező módon ez az egész. Undorító amit művelnek mind a szerviz, mind a b******sz ügyfélszolgálat. Messze kerüljétek a Lenovot.
HereGuru 2012.11.22. 14:45:11
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.22. 14:46:15
:)) Ez nagyon ott van.
Egyébként használtan fele annyiért kapok kétszer olyan jó notit. Ez nem autó, hogy nekem kell bejáratni.
ferand1979 2012.11.22. 14:47:19
Atörökk 2012.11.22. 14:48:48
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.22. 14:50:57
www.origo.hu/itthon/20121117-miert-megy-tonkre-minden-olyan-gyorsan-vane-tervezett-elavulas.html
ferand1979 2012.11.22. 14:53:51
A PoszTolót lehet már?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.11.22. 15:03:31
az a beragadt pixel érdekelne engem jobban. azmiaz?
spontan · http://erdekessegek.info 2012.11.22. 15:04:42
Nekem most Lenovo van egy pár éve, és nincs semmi baj vele. Lehet, hogy csak jót fogtam ki, de ezzel nem volt semmi gond.
Szenthomárság 2012.11.22. 15:12:44
Sent from my MacBook Pro XXL Golden King Size Royal Tuning DualCore EcoLine SlimFit Limited Ultimate Edition
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.11.22. 15:17:38
RedWing 2012.11.22. 15:32:18
Amit egyik barátom mondott (az ország legnagyobb nagykerében dolgozik), h. az utóbbi években a HP, ASUS, DELL az ami a legkevesebb alkalommal jön vissza gariztatásra. Persze ezekből sem a ócsóacciós(=silányabb minőségű) 50 ezreset kell venni.
RedWing 2012.11.22. 15:33:21
Nálam egy HP megy már gond nélkül 2005. decembere óta (kop-kop-kop). Ok, az aksija már halott, de egyébként semmi baja.
neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.22. 15:36:28
parkolok.com 2012.11.22. 15:48:48
@RedWing: Az még jó gép most. Mostmár ne akarj HP-t venni.
FDToth 2012.11.22. 16:03:48
Mikrobi 2012.11.22. 16:27:44
Rosszindulatú Vászka 2012.11.22. 17:00:06
Amusing 2012.11.22. 17:09:09
mit kéne ilyenkor csinálni???
egy csavar be, telefon
még egy csavar be, telefon
becsomagoltuk, telefon
nem mindegy? legyen megcsinálva és juttassák vissza
ez most komoly?
Anti Anyag (törölt) 2012.11.22. 17:09:12
A Lenovo ügyfélszolgálatát nem ismertem, Acer gépeim vannak, egy meghibásodott, náluk cseh a szerviz, nem volt probléma, mindig értesítettek, hol áll az ügy és 2 hét alatt meg is voltak. (Na és legfőképpen nem szemétkedtek).
Még jó, hogy nem Lenovo-t vettem, hanem Sony-t.
Azért azt tudomásul kell venni, hogy ma már nincs jó laptop átlagáron, vagy jó szerviz van, vagy le kell arról mondani.
Kivéve a drága nagy halak, mint pld. a Sony, akik inkább rendszert adnak el, melynek része a laptop is.
Anti Anyag (törölt) 2012.11.22. 17:11:24
A jó szervizek csinálják is.
1. Megérkezett, javítják
1,a (opcionális) probléma van, elhúzódik a javítás.
2. Megjavították, átadták a futárnak
Szóval nem te érdeklődsz, hanem kapod az sms-t, mint látod, összesen max. 3 db.-ot.
bananarepublica 2012.11.22. 17:15:31
szerviz lehetoseg packard bell melett voksoltom,mivel nemcipelem a gepet loktem ala 1 cooler master venti padot
szuperjol muxik.
Amusing 2012.11.22. 17:22:41
hát ezek engem nem érdekelnek, semmivel sem leszek előlrébb. Nem érdekel mikor mit csinálnak vele, csak minél gyorsabban legyen nálam a javított cucc
Türelmetlenséggel, és állandó telefonálgatással semmire nem mész !
Jó szerviz amúgy sem ül rajta, hanem melózik, hogy ne kelljen kerülgetnie a sok gépet!
majd ha szervizbe dolgozok megérted ;)
Chapell 2012.11.22. 17:28:46
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.22. 17:56:04
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2012.11.22. 18:55:25
még a HP-t mondtam volna esetleg, de az kezd becsődőlni, így marad a DELL!
Martinicske 2012.11.22. 19:06:48
Olcsóbb ezeket ennyit küldözgetni és lengyeleknél fenntartani a szervizt, mint itt csak szervizt fenntartani?
Nekem toshiba lapim van, annak még ezen a megyeszékhelyen is van szervize ahol lakom.
glad az egyetlen 2012.11.22. 20:06:45
Ez egy nagyon rossz ötlet. Az agyon integrált laptop márkák 90% 2-4 év után behal. Nem szabad használtan venni ilyet.
Amúgy én anno köbe jártam a témát és egy márka volt egyedül, amire nem volt panasz: DELL.
Anti Anyag (törölt) 2012.11.22. 20:07:21
Nem kell telefonálnod.
tibsi 2012.11.22. 20:32:54
Egyébként egy halom Dell gép van a környezetemben, mind kiválóan működik.
Esetleg még szóba jöhet a Toshiba is, az Asus sajnos még mindig vegetál (legutóbb egy új gép USB portja ment ki 1 hét után!), az Acer szervizével egy ismerősömnek bírósági ügye is volt, annyira készségesek voltak, az MSI egy katasztrófa, a munkahelyemen 3 db (alig használt, de már halott) porosodik a szekrényben.
JohnHenry 2012.11.22. 20:33:17
Aeval 2012.11.22. 20:42:36
De a következő gépem Dell lesz, csak össze kéne kaparni rá 200 rugót.
tibsi 2012.11.22. 20:48:21
tibsi 2012.11.22. 20:49:37
egy atlag 2012.11.22. 21:12:06
egy atlag 2012.11.22. 21:19:36
orbánisztánban, amely körül nincs szervizes horror sztori?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.11.22. 21:21:56
HP meg szimplán jó, ha nem valami olcsó tucatárut veszel, akkor csak a te hülyeséged miatt romlik csak el. Kettő is van itthon, akksik fogynak, meg az nem tett jót az egyiknek hogy átestem a madzagján, és sérült a csatlakozó (ezt munkatársam megforrasztotta)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.11.22. 21:25:04
fél év alatt nem lehet tönkrecseszni, a gari meg véd.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.22. 21:27:04
Környezettudatos 2012.11.22. 21:43:11
Szaszy G 2012.11.22. 21:43:32
Csak a Thinkpad :D
ChPh 2012.11.22. 21:52:54
nagyzee 2012.11.22. 22:06:34
Ja, és a ThinkPadre 3 év nemzetközi gari van.
Szaszy G 2012.11.22. 22:12:47
nagyzee 2012.11.22. 22:22:10
Szaszy G 2012.11.22. 22:24:20
nagyzee 2012.11.22. 22:28:42
samcro 2012.11.22. 22:39:03
"Emellett feltűnt hogy nem tudom Updatelni a géphez kapott eredeti Windows 7-et (Előretelepített Windows 7 van rajta, erről annyit, hogy a boltban kaptam egy olyan ötletet, hogy valószínűleg azért nem tudom frissíteni, mert ezeket az előretelepített windowsokat az alaplaphoz regisztrálják, és valószínűleg, mivel kicserélték a merevlemezt, azt nem regisztrálták hozzá az alaplapomhoz,"
ez nekem nettó hülyeségnek tűnik.
Szaszy G 2012.11.22. 22:42:36
nagyzee 2012.11.23. 07:37:28
A helyreállítólemez elkészításe már szinte minden gépnél a felhasználó legelső teendői közé tartozna, ha erre mondjuk az eladók felhívnák a figyelmet...
samcro 2012.11.23. 08:10:35
Ettől függetlenül ez nem lehet probléma, mindenkinek van egy ismerőse, aki tud szerezni egy Windows telepítőt, és még fel is tudja tenni, a gép alján ott a matrica, annyi plusz teendő van, hogy az előtelepítettekhez járó matricával nem működik az online aktiváláls, csak a telefonos.
Ismerős HP-t vett, 3-4-szer küldte vissza, végül visszaadták a pénzét.
utána Lenovora váltott, 2-3 hétig szívott vele (pontosan nem tudom mi volt a probléma), de aztán simán cserélte a Lenovo.
Asus, egy hónapos noti nem indult, alaplap csere (egy hónap). Nagyon hangos volt a coolere, gondoltam, egy BIOS frissítés segít, viszont utána behalt a hálókártya. Visszatéve az eredetit helyzet ugyanaz. RMA - 3 nap múlva visszajött, azóta jól működik.
Ez egy kicsit neccesebb, de még mindig happy end:
Régebbi Asus (Vista korabeli) user vett rá inkább XP-t, de az telepítés után pár órával már csak 640x480 16 színben indult, Vistával jó volt, de az meg a usernek nem kellett, RMA-ban vissza, alaplapcsere, XP-vel újra szar.
Telefon Asusnak, hátizé, frissítsek BIOS-t, nem is érti, hogy az előző kolléga miért nem ezt javasolta, és miért szervizelést javasolt (mondjuk én sem gondoltam rá). Azóta jól működik
kutga 2012.11.23. 08:16:59
vape 2012.11.23. 12:32:47
Mondták már, hogy a Packard Bell-t végülis felvásárolta az Acer, és a szervizelést is ők látják el? Azaz megy Csehországba, ha javítani kell.
Talán hiteles forrás: www.acer-group.com/public/The_Group/overview.htm
John D. Rockefeller (törölt) 2012.11.23. 12:56:31
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.11.23. 14:54:54
A szervizes biztos ami tuti hozott egy full tartalék gépet, hátha alaplap gond is van. Ez a szerződés ugyanis aznapi (24 órán belüli) javítást jelent.
A gari utáni (3évnél öregebb) gépeket pedig a dolgozók megvehetik 10-20eFt között miután egy külsős cég megtakarította (fizikailag és fájlrendszerileg). Ami nem kell el az meg megy iskoláknak.
Viszont a visszajelzésekből tudom, hogy egyeseknél a GX1 P1 400Mhz széria ('98as gyártás:14éves desktop!) remekül megy win98/2k -val...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.11.24. 10:28:49
A teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesíthetjük szavatossági igényeinket.
www.nfh.hu/hasznos/szavatossag
linfury 2012.11.27. 14:08:25
Hola (törölt) 2012.12.05. 14:03:39
lenovoy570 2013.01.09. 09:44:21
Ágnes Bognárné Kovács 2013.03.13. 14:57:45
Érdekes első két esetben nagyon gyorsan megcsinálták,/repülővel vitték/ de most harmadjára már csak közúton szállították Lengyelországba és most kitalálják, hogy a vevő hibájából romlott el, nehogy ki kelljen cserélni és 360 euróba kerülne a javítás, amit nekünk kellene állni, tehát mégegyszer meg kellene venni a gépet, ha kérem a javítást.
Nem ajánlom senkinek sem ezt a sz.... gépet.
Bornemisza Márió 2013.04.28. 02:40:46
Bornemisza Márió 2013.04.28. 02:46:57
mbalint987 2013.05.04. 19:23:52
Ferkó1233 2014.10.01. 11:45:02
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.10.02. 09:56:30