Tékozló Homár

575 forintos matricáért 60 ezer forintos büntetés

2013.02.01. 13:13 | jackyll | 175 komment

Naiv ügyfél nem teljesen érzi jogosnak a 60 ezer forintos büntetését, mikor volt érvényes műszaki vizsgája, csak egy matricát felejtett el beleragasztatni az okmányba. A rendőrség azonban pénzre ment, így bár egy ügyintéző is azt mondat neki, ilyen esetekben figyelmeztetést szoktak adni, neki fizetnie kell:

Tavaly november 24.-én éppen egyik ismerősömtől tartottam haza az én öregecske (12 éves) Ford Focusommal, amikor a kisvárosom főutcáján levillogott engem egy zöld Octavia rendőrautó. Ahogy illik leálltam az első parkolóba, és már készítettem is az irataimat. Köszöntem nekik, és még mielőtt jött volna a szokásos "jogosítványt, forgalmi engedélyt" szöveg már nyújtottam is papírokat. A velem foglalkozó rendőr bőszen vizsgálgatta is őket, és már jött is a kötekedés: "Ezen az autón miért nincs műszaki vizsga?" Ebben a pillanatban villant be az agyamba,hogy amikor csináltattam a vizsgát kaptam egy műszaki adatlapot, amivel be kellett volna menjek az okmányirodába, és egy 565 forintos matricát be kellett volna ragasztatnom a kocsi forgalmijába. Tudom, hogy hibáztam, hülye voltam, de ezt én bizony elfelejtettem....

Szerencsére ez a bizonyos adatlap ott volt a kesztyűtartóban, amit természetesen meg is mutattam a fakabátnak. Tehát papírral igazoltam,hogy IGENIS VAN műszaki a kocsimon,csak azt a nyamvadt matricát felejtettem el.
Annak ellenére,hogy én abszolút normális hangnemben beszéltem vele, nem hőbörögtem, nem szólítottam fel,hogy létesítsen szexuális kapcsolatot az anyukájával a rend éber őrének láthatóan tetszett,hogy szivathat engem, és kötötte az ebet a karóhoz. Azt mondta,hogy mivel én nem csináltattam meg azt a matricát az én lényegében műszaki vizsga nélkül közlekedtem. Ő most itt a helyszínen jól elveszi a forgalmimat, amit majd az okmányirodában tudok visszaszerezni, illetve számítsak egy öttől ötvenezer forintig tartó sárga csekkre is. Próbáltam észérvekkel hatni rá. Mutattam a papírt, hogy VOLTAM MŰSZAKIN! Az autóm alkalmas a közúti közlekedésre! Őt ezt nem érdekelte - elvette a forgalmim.

Amikor a szóban forgó papír megérkezett az okmányirodába megcsináltattam azt az 565 forintos matricát, így újra használhattam az autómat. Karácsony előtti pénteken kaptam a tértivevényes levelet, miszerint fizessek be 60ezer forintot. Mi a franc? Nem arról volt szó, hogy öttől ötvenig? Kértem meghallgatást a helyi rendőrkapitányságon. Bemutattam minden papíromat,hogy IGENIS VOLTAM MŰSZAKIN! Meg különben is minnimálbérből élek. Nyugodtan lekérdezhetik a NAV-tól. Nekem ez az összeg a megélhetésemet veszélyezteti.

Egy nagyon kedves ügyintéző nő megnyugtatott, hogy igen ez valóban túlzás. Az igazoltató kolléga kicsit túllőtt a célon. Ilyen esetben inkább csak figyelmeztetni szoktak. De írunk egy kérelmet,hogy töröljék a büntetést,hiszen a kocsi papírjai rendben voltak. Meg is tettük. A nő annyira bizakodóan adta elő a dolgot,hogy teljesen elhittem,hogy egyszer az életben tényleg normális lesz velem a rendőrség.

Ám ennek ellenére tegnap jött a levél,hogy nem voltak alaposak az indokaim,mert az egy dolog,hogy a kocsim alkalmas volt a közlekedésre, de én vétettem a szabályok ellen, ezért jogos a 60ezer forint. Elismerem, hogy hibáztam... Tényleg nem csináltattam meg azt a nyamvadt matricát. De arányos büntetés ez? 565 Forintért 60 ezer?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 13:46:28

Az egykulcsos SZJA és az IMF megállapodás hiányában a költségvetésen tátongó évi haccázmilliárdos lyukat meg ki tömi be, he? Tessék csak perkálni, be van tervezve a költségvetésbe a rendőrségi bünti is.

Dr. Kix 2013.02.01. 13:47:09

Ismét kiderült, hogy a rendőrség pénzbehajtásra tökéletes. Másra meg nem használható.

herk 2013.02.01. 13:47:55

milyen jogcimen kérik a pénzt?
ha azt mondják, hogy nem volt rajta műszaki, akkor az nem állja meg a helyét, mert volt rajta.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2013.02.01. 13:48:42

Mi a gondod? A magyar rendőrség mint olyan nem létezik. Ezek a nemzeti elbaszott rendszer pénzbehajtói. Egytől egyig.

SarahConnor 2013.02.01. 13:52:15

" az egy dolog,hogy a kocsim alkalmas volt a közlekedésre, de én vétettem a szabályok ellen"

Öööö...nem. Adminisztrációs hiányosságért meg tényleg sok a hatvan.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.01. 13:57:57

ne fizess! egy pert kurvára megérne,simán megnyered.

Manyecska 2013.02.01. 14:00:18

Úgy tudom a büntetés elvileg nem lehetne nagyobb SOSE az okozott kár nagyságánál!

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.02.01. 14:00:29

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): hüjeség, nem nyerné meg. teljesen jogos a bünti, az összeg persze vitatható.

Sokorai_Atala 2013.02.01. 14:01:54

Van az az autós ügyvéd, biztos tudja valaki kire gondolok, keresd meg, szerintem segít, ha OK volt minden papírod.

sakkosfx 2013.02.01. 14:05:07

Zsidó rendőrségtől mit vársz? Szerintem sem jogos, felebezd meg!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.01. 14:09:10

@fghjk:
nem aszt mondom, hogy nem jogos -mongyuk elég buzi dolog, hogy rendbe van minden papírod, de egy kurva matricát nem ragasztol fő a gépre, akkor megkúrnak érte így 2013-ban-
de az összegér érdemes mindenképpen akár pereskedni is, mert baszottul túlzó ezért 60kilót odacsapni

Bálintka. 2013.02.01. 14:11:40

gondolom zsebpénzt akart volna a rendőr.

Driver1 2013.02.01. 14:11:51

Na akkor álljunk meg egy szóra!!!Itt valami nem gömbölyű!!!
A műszaki vizsga címkéjét a műszaki vizsgabiztos a helyszínen ragassza fel.
Ha a forgalmiban betelt a hely és új forgalmit kell kiváltani,akkor is a műszaki címke a vizsgabiztos műve,az un.emissziós címke(alsó címke,amely valamilyen színű;zöld-kék-sárga-piros-fekete)felragasztása meg az okmányiroda felelőssége.Senki nem kap kézbe ilyen címkét.Ez marhaság.Ekkor kérheti az okmányirodai alkalmazott,hogy vedd le a hátsó rendszámtábládat és vidd be az irodába,de az is lehet,hogy az ügyintéző megy ki a kocsihoz.Ergo,ez a leírás így sántít.A rendőrt meg nem szidni,mert amint látom,jogosan vette el a forgalmit.Ugyanis itt valami másról kell szólnia a történetnek.Egy főállású gépkocsivezető.

danee91 2013.02.01. 14:12:38

Túl hosszú. Nem lehetett volna mondjuk 4 mondatban leírni?

Manyecska 2013.02.01. 14:16:46

@Driver1: hát igen, ezt én sem értettem.

Kukabúvár【ツ】 2013.02.01. 14:20:55

@Driver1: nem a vizsgabiztos "ragassza" fel. okmányirodában kell elintézni, hátsó rendszámot neked kell vinni. ez az új szabály.

Kardics 2013.02.01. 14:20:57

"csináltattam a vizsgát kaptam egy műszaki adatlapot, amivel be kellett volna menjek az okmányirodába, és egy 565 forintos matricát be kellett volna ragasztatnom a kocsi forgalmijába"

Ezt nem értem, nekem ilyet még sosem adtak.

Kardics 2013.02.01. 14:22:17

Bocs közben látom a választ.

elwood 2013.02.01. 14:29:39

a rendőr munkája (megtévesztő nevével ellentétben) nem az, hogyé rend legyen, hanem minél több bírság beszedése.

Leadfoot 2013.02.01. 14:36:06

Minimálbérből hogy tartasz fönt egy autót?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.01. 14:37:26

szegény posztolónak biztos nincsen csimotája, mer én például a lutra albumba gyakoroltam a matricaragasztást évekig, azt nem lehet elfelejteni.

Komojtalan 2013.02.01. 14:40:18

@Kukabúvár【ツ】: Ez hülyeség, nem az okmányirodában ragasszák fel, kivéve ha van valami változás és/vagy betelt a forgalmi. Ha jól tudom 15 nap van rá, tehát ha letelt a 15 nap akkor nem volt az autón vizsga, ha nem akkor meg semmi szabálysértés. Persze ez pár éve volt nekem, azóta változhattak a szabályok.

elwood 2013.02.01. 14:41:26

@Leadfoot:
az írta:
a NAV-tól lekérdezhetik, hogy minimálbérből él.

ha a BMW szalontól kérdezed le akkor más lesz.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.01. 14:48:20

ha itt szidom a rendőröket, akkor vajon elvisz a TEK?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 14:50:36

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: A TEK a homáron csak bannol, te ütődött. Most ki is vagy tiltva öt percre, nem látod?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.01. 14:52:01

@Leadfoot:
a fókusz annyira nem drága, mán százötvenér lehet venni, bár ez több mint 2 havi minimálbér, és a műszakit is igen nehezen aggyák meg rá
www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_kombi_1.8_di_ambiente_kecskemet-6525894

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.02.01. 15:06:36

@Manyecska: Ha nem lenne nagyobb, akkor nem lenne büntetés. Gondolj bele, ha az ellenőr, vagy a kalauz csak a viteldíjat fizettetné ki a bliccelő utassal, senki nem venne jegyet.

átlátó 2013.02.01. 15:08:43

Faékszerű fakabáton, facsipesz egyszerűség.

babo81 2013.02.01. 15:10:39

Már a rendőrök is teljesítmény alapján kapják a fizetést?! Matolcsy bácsi odaadja a beszedett összeg X %-át és mindenki jól jár.Csak az autós nem! A költségvetésbe jut is,marad is... :D

babo81 2013.02.01. 15:14:28

@Peti817172M: Azért a BKK is egy szemét banda! Egy jegy 350Ft,ha nincs a bünti 8000Ft helyszínen....majdnem a huszonháromszorosa! Gusztustalan!

tede 2013.02.01. 15:15:24

Ezt most tényleg nem értem. Nekem megcsinálták a műszakit a szervízben, minden ok, kitöltötték a kocsi forgalmiját is, mi a ph.szt kell még utána csinálni?

LordAzazel 2013.02.01. 15:16:53

@Manyecska: Ezt mégis honnan veszed? Áruld már el nekem egy gyorshajtásnál mennyi az okozott kár? Hogy lehet azt kiszámolni? Amiről Te beszélsz az a kártérítés.

Amúgy meg a sünök szarjanak sünt!

mqqq 2013.02.01. 15:22:08

@tede: vannak olyan esetek, amikor utána kell egy út az Okmányirodába.

tede 2013.02.01. 15:24:11

@mqqq: ok, szóval ez nem általános dolog

P.Boby 2013.02.01. 15:25:00

Minket nyáron állított le egy rendőr, valahol Ózd környékén. Férjem odaadja neki az iratokat, nézi, hátramegy a rendszámtáblához. Visszajön, megfújatja a szondát. Visszaadja az iratokat, a viszontlátásra.
Amikor hazaértünk, akkor derült ki, hogy az autó forgalmija helyett véletlenül a motorét adtuk oda.
Nyilván csak azt nézte, hogy a műszaki matrica megvan-e. Az, hogy a rendszám tök más, nem tűnt fel. Meg az se, hogy én nem voltam bekötve.

Flugos furgonos 2013.02.01. 15:46:08

@Komojtalan: Nem midig, nekem az egyik évben modosították a környezetvédelmi besorolásomat és akkor is az okmányirodában kellett ügyintéznem, sőt az utolsó vizsgán megkaptam az adatlapot de a matricát az okmányirodában kellet felragasztatnom, mert a vizsgabiztosnál nem volt elég plakett, igy nekem nem jutott.

jobbos 2013.02.01. 15:46:30

@babo81: Nem gusztustalan, ha kis összeg lenne a bünti kb. mindenki bliccelne.
Az a gusztustalan, hogy sokan bliccelnek.
Mindenki mindent "okosba" akar megoldani, de leginkább ingyen, mert ugye minden "jár".

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 15:46:41

fejlettebb orszagokban, miutan kifizettem a sarcot az irodaban, a kezembe adjak a matricat
kisetalok a kocsimhoz es felragasztom a rendszamra
ezert leszereltetnek egy rendszamot?
amagyar nem tud felragasztani egy matrincat:)?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2013.02.01. 15:47:04

"Mókázunk és végzünk"
"Büntetünk és nézünk"
"Jól járunk és lépünk"
"Banánunk és mézünk"

poszthoz: szabály az szabály.. sajnos. kérj méltányosságot, már ha lehet fellebbezni.

GrenAbla 2013.02.01. 15:51:35

@Komojtalan: így van, nekem is betelt a forgalmim, ezért csak egy igazolópapírt kaptam a vizsga után, amivel 15 napig lehet közlekedni, közben meg be kell menni az okmányirodába a hátsó rendszámmal, hogy készítsenek új forgalmit, és matricázzák fel a rendszámot. Ha nem telt be a forgalmi, akkor nem kell okmányirodába menni, a vizsga után megírják a forgalmit és felragasszák a matricát.

GrenAbla 2013.02.01. 15:53:58

@hagyma: na, ezt mondjuk én sem vágom, emiatt le kellett fúrnom a felszegecselt rendszámomat. Gondoltam, hogy beviszem nekik a lökhárítóval együtt, de aztán letettem róla.

dennisthemenace 2013.02.01. 16:07:23

@P.Boby: Engem egyszer megallitott ket mesuge; lila Fiattal voltam, piros Ford forgalmijat adtam ki veletleneul.. Atlapoztak es szoltak, hogy javittassam ki a szint..)))))))))))))

babo81 2013.02.01. 16:07:43

@jobbos: És az otthon felejtett bérlet bemutatása miért kerül 3000 Ft-ba?! Megveszed, de nem figyeltél, otthon maradt. Fizess! Nem is keveset! Ez az igazi lehúzás! Amúgy a tarifák és az érte kapott szolgáltatás köszönő viszonyban sincsenek egymással,de ez más történet...

DarthVader 2013.02.01. 16:08:13

@Van_mikrohullámú_sütőtök?:

"szabály az szabály."

Ja. Ha a rendőrnek igaza van - merthogy az volt, nem vó't benn a matrica -akkor nem bizonygatni semmit, hanem "Drága rendőrbajtárs, igaza van, szemétmocsokállat voltam, tessék lelőni, de ha drága a töltény, vagy nem szeretné összevérezni a ruháját, megigérem, istenbizony többet a büdösrohadtéletbe' nem fog előfordulni, esküszöm az édesanyja életére! És most tessék nekem ideadni a csekket, már rohanok is a postára befizetni."

Valami ilyesmit. És akkor 50 ruppó helyett 5-tel meg lehet úszni.

(Magyarázkodni lehet, hogy mi hogyan és miért történt. A rendőr igazát kétségbevonni viszont csak igen szilárd bizonyitékok fennállása esetén érdemes. Mert lehet, hogy a büntetést mérséklik, legjobb esetben elengedik, de az utánajárás lehet, hogy így is többe fog kerülni, mint az a minimum tételű büntetés, amit az elismerés esetén kiszabna a tőzeg)

babo81 2013.02.01. 16:10:23

@jobbos: Neked fizeti a céged a bérletet?! Mert az könnyen beszél! Minimálbérből rezsizni,kajálni és bérletet venni nem megy! Sokan NEM tudják kigazdálkodni.

jobbos 2013.02.01. 16:13:22

@babo81: Nem fizeti a cég. Egyébként a BKV szerintem kifejezetten olcsó a környező országokhoz képest, holott az üzemanyag kb. ugyanannyiba kerül, mint kint.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 16:15:10

@GrenAbla: hat nem?
a "forgalmi" meg egy darab papir, ami felteszek a napellenozohoz es nem tud betelni mert minden evben ujat adnak ugye
azon van amugy a matrica
szoval
love
kapom a papirt
kimegyek a kocsihoz,
leszedem a papirrol a matricat
felteszem a rendszamra a matricat
papir megy a napellenzohoz
1 evre rendben is vagyunk

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2013.02.01. 16:22:20

@DarthVader:
Mondjuk valahogy úgy. Csak Zsanettet nehogy szádra vedd ;-P

Amúgy meg elég egyértelmű: -picit belekeverve a politikát- ki van adva, hogy márpedig bírságból ennyit kell beszedni. Volt valami index-összesítés is, asszem az apeh az első 3 hónapban össze szokta szedni az előirányzott keretet, a többi hatóságnak nem szokott sikerülni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.01. 16:28:18

azér annak lehet örülni, hogy legalább bürökrácia nincsen.

bonyulult volna a múszaki vizsga helyszínén belenyomni egy pecsétet abba a tetves forgalmi engedélybe??

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 16:31:22

@zebraság fél egésség: de minek pecsetelni, maga a matrica igazolja, hogy ervenyes a kocsid, ami a rendszamon van
meg meg adnak hozza egy papirdarabot mint az autopalyamatricanal, oszt jonapot kivanok
a masik papirdarab ami meg igazolja, hogy a Te neveden van, ahhoz nem kell nyulni, meg pecsetelni
az is napellenzonel van
kozvetlen a potkulcs mellett:)

jobbos 2013.02.01. 16:35:56

@hagyma: Minden alkalommal idejössz fikázni a magyarországi helyzetet, és elmondod bezzeg neked mennyire jó a tengerentúlon.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.01. 16:36:58

@hagyma: mer nem óhajtok haccázfele mászkálni a kocsi vizsgáztatása miatt. matricáér a mittoménmilyen hivatalba? rendszámot leszedni oszt bevinni?? hát nórmális???

beviszem a kocsit vizsgulni, megnézik a csókák, oszt ha minden oké akkor mehetek isten hírével azonnal, le van pecsételve a fecni oszt csókolom.

mrlujoak 2013.02.01. 16:37:58

Sajnos evvan. Magyarisztánban így működik sokminden.

A BKK is hasonlóképp szolgáltat. Aztán jól meg is kapom, hogy én mindig csak szidni tudom a BKK-t... Na, vajon miért...

vackor1 2013.02.01. 16:38:04

Pár évvel ezelőtt, délután, napsüésben egy kék Rover forgalmija helyett egy ezüst audi forgalmiját adtam oda véletlenül az igazoltató rendőrnek a Szabadság-híd hídfőjének.
Miután elsétált a kocsi hátuljához majd vissza előre, megköszönte és jó utat kívánva továbbengedett. Otthon vettem észre és nem akartam elhinni, de miután Kedvesemnek adtam oda a papírt az igazoltatás után, így kétség nem fért hozzá, hogy nem a jó forgalmit adtam oda.. :) Azóta sem tudom mit nézett/csinált..

Don Quixote de la Ferko 2013.02.01. 16:38:14

Ez egy ilyen játék. Elcseszted, fizetsz. Ezt hívják tanulópénznek, legközelebb jobban odafigyelsz.

vackor1 2013.02.01. 16:40:17

Bocsánat, gyorsa írtam, így tele van elütéssel, most látom.. :)
napsütésben,Audi, hídfőjénél..
Elnézést. :)

Aureliano Buendía 2013.02.01. 16:40:36

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: volt nemrég spar-os album is, a kis szarosnak gyűjtöttük
melóban meg ment a cserebere
tisztára, mint a lutra album anno
a könnyem kiszökött az élménytől

mis 2013.02.01. 16:42:12

A szabály az tényleg szabály...a 60.000, meg kissé sok. Lehet, hogy a rendőr csak 6000-et akart írni, de pont hiányzott az általánosban, amikor matekóra volt! :)
Eccer Engem is megfogtak ilyennel, akkor a műszaki vizsga után csak e lett téve a forgalmiba a matrica, el lett felejtve a felragasztás.Az volt a büntim, hogy fel kellett ragasztanom. És ez nem az USA-ban volt, nem is Angliában, hanem itthon, Magyarországon. Ezzel csak annyit akartam írni, hogy ha egy rendőr hülye, nem azt jelenti, hogy ki kell terjeszteni az egész rendőrségre.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 16:42:58

@jobbos: tevedes
cask elmondom, mennyivel egyszerubben is lehetne csinalni
kulonosen a gepkocsival kapcsolatos dolgokat, mint rendszam, vizsga, forgalmi, jogositvany
tudom, hogy falra hanyt borso, de hatha valakinek megakad a szeme, hogy mennyivel job lenne a szemelyre szolo rendszam pl.
/amugy nekem tenyleg jo itt, de nem azert mert en tehetem fel a matricat a rendszamra, csaxoltan/

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.01. 16:43:02

meg százféle ingyombingyom papír, hogyne. forgalmi, meg ződkártya meg kékkártya, meg biztosítós fecnik meg ótópályadíjszámla. nem is értem, miért nincs a kocsikba iratrendező szekrény beépítve gyárilag.

Aureliano Buendía 2013.02.01. 16:43:13

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): azért a fenntartása nem kevés (monnyuk nem is annyira sok, hacsak nem vagy vele szopóágon).
De tankolni kell (55L a tankja, egy teli most 23 körül van). Minyimálbérből az nem kevés.
De valszeg a posztoló is csak papíron minimálbére, mint az ország 75%-a.

Ettől függetlenül drága tanulópénz volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 16:46:37

@zebraság fél egésség: hat nem normalis ezt mondom
vizsgaztatni el kell vinnem it Carolinaban/ floridaban es Kentuckyban nincs muszaki/
de az ugy megy, hogy bemaszok az oreg foszerhez, oszt 20 dollarert kiallit egy papirt, hogy rendben
/mondjuk tavaly felemlte a kocsit, nem tudom mit nezett, de azzal egyutt vegeztunk 12 perc alatt/ amugy bejelentes nelkul erkeztem
utana meg valoban el kellett vezetni az okmanyirodaba, mer' ugye a muhely nem hatosag, ott meg masik 13 perc alatt kiadtak a matricat
hat ezt a durvan 1 orat evente ra kell szanni a dolgokra
ez van

Aureliano Buendía 2013.02.01. 16:47:08

@zebraság fél egésség: meg a teszkó kártya:)

Annyit mondjátok a beragasztás. Nekem a nyáron helyből ragasztotta a képéemes
mozaik ucca

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 16:49:27

@zebraság fél egésség: hat ja
nekem 2 10 centis papir van, az egyik a biztositas a masik, hogy enyem a kocsi /forgalmi?/
meg a matrica a rendszamon
most meg raadasul makom is van mert mind a 2 kocsi marcius 31-ig ervenyes, igy egy fust alatt elintezzuk:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.01. 16:49:44

@hagyma: hát elég fejletlen orszába lax. nekem nem kell menni semmilyen okmányirodába. van még hova fejlődnötök!

@uraaam: összeszámoltam: összesen harminckettő darab ilyen-olyan kártyám van!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 16:50:55

@uraaam: az tudott valamit
en mindig nekifutasbol ragasztok
Patton avenue

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 16:52:57

@zebraság fél egésség: najes neked is 12 perc-e a muszaki bejelentes nelkul?

Aureliano Buendía 2013.02.01. 16:53:38

@zebraság fél egésség: hogy én hogy utálom ezeket a plasztikszarokat, el nem tudom mondani
ha valaki rám akar egyet sózni (teszkóban sokszor sanszos), nagyon el szoktam zavarnia picsába

@hagyma: azért a kettő közt van néhány évtizednyi különbség

Driver1 2013.02.01. 16:56:57

Namégegyszer!!!
Adva van az a nyűves forgalmi engedély.Mindenféle adattal.Azt én sem értettem,miért csak 3,azaz három hosszabbítás fér el rajta?de ez légyen az én bajom.
Namármost.
Amikor a negyedik vizsgulanciára viszed a vasat,akkor nem tudnak hova tenni pöcsétet,meg egy(általában)olvashatatlan aláírást.Így marad a fent vázolt művelet.Ocsmányirodába bejelenteni,hogy van 15 napod,meg nekik is,hogy azt a vignyettát felaplikálják a rendszámtáblára,valamint a betelt!!!forgalmi helyett újat adjanak ki.Ezért kell elvégezni eme műveletet neked.Viszont 15 nap után,jó ha nem utasítanak újabb vizsgára,mert lejárt az emissziós vizsgád.Újabb sarc lenne.Ezért jó,ha betartja az embörfia azt a szabált!Ha nincs semmi ilyen,mindent a vizsgáztatónak kell megcsinálni.De,mint írtam,minden 4.,azaz negyedik vizsga után ez a követendő példa és nem lesz bünti senkinek.Sajnos ezt,itt MO-n inkább alkalmazzák,minthogy az embereket békén hagyjanak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 17:00:07

@zebraság fél egésség: naugye
fejlettebb orszagban megbiznak a tulajdonosban, hogy nem hasznal szar autot
/ettol fuggetlenul amugy hasznal, de ez mas kerdes/

babo81 2013.02.01. 17:04:06

@jobbos: Igazad van, DE a fizetés nem ugyanannyi.....akkor biztos nem sírna a szám ha az osztrák minimálbért kapnám meg! Vagy ha nem ragadnék oda a busz kapaszkodójához,lassan már veszélyességi pótlék jár annak aki metrózik. A buszokon meg lehet fagyni,tavasszal 20fokban meg fűtik! Soroljam még? Arra pedig nem kaptam választ tőled, lehúzás vagy sem, ha utólagos bérlet bemutatáskor háromezret legombolnak az emberről. Aki pedig éhbérért dolgozik pl.:közmunka 49000Ft vagy segélyt kap:22800Ft esetleg munkanélküli:0Ft az mi a picsából fizeti ki a 10500FT-os bérletet?!Magyarország én így szeretlek! :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 17:06:25

@zebraság fél egésség: hat en cask eszreveszem ha valami baj van a kocsival, mondjuk nem indul, vagy nem jol fog a fek es akkor elviszem szerelohoz
aki meg nem az ugy jart:)
\amennyi szarba pl otthon belekotnek egy kocsin, az vicc/

problémamegoldó 2013.02.01. 17:07:36

A múltkor a rendőrnek véletlenül a Táltos nevű lovam származási papírját adtam ki az abalakon, amikor az okmányokat kérte. Forgatta egy darabig, aztán hátrament, kicsit nézett ki a fejéből, majd visszajőve csak annyit mondott, hogy a színt javíttassam ki metálra, mer a verda nem is FAKÓ.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 17:31:23

@problémamegoldó: amugy tok komolyan, kb 4-5 eve levillogott a rendor
na mondom mivan?
megallunk
odajon a kocsihoz
ablak lehuz
azt mondja 4 napja lejart a matricam, hosszabbitattsam meg
visszament a kocsijahoz es elhajtott

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.01. 17:39:23

@Driver1: forgalmi csere 6000-ért megvan még, amit persze csak a postán lehet befizetni, majd visszavinni a csekket?

dennisthemenace 2013.02.01. 17:40:13

@mis: Nem sok; tudod mennyi dologtalan szarhazi kapitanyt, alosztalyvezetot es egyeb elosdit kell eltartani??

dennisthemenace 2013.02.01. 17:44:17

@zebraság fél egésség: Az is felesleges; nekem a vizsgan kiprintelenek egy lapot amit bedobok a kesztyutartoba (nem kellene magamnal tartanom) es kesz. Sosem kell elovennem, mert minde jaror szamitogepe tudni fogja, hogy a kocsin van ado, vizsga es biztositas.

Kukabúvár【ツ】 2013.02.01. 17:48:23

@agresszív kismalac: Halló malacka!
Minden rendben, éldegélünk egyformán, lassacskán.

Kukabúvár【ツ】 2013.02.01. 17:50:33

@Komojtalan: Igazad van, egyik autómnál a környezetvédelmi besorolás változott, a másiknál vonóhorog került rá és azt jegyezték be. posztolónak az előbbi lehetett a Fordján.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.02.01. 17:57:05

Hagyma Tivi, már kezdem azt érezni, hogy a fejlett országod visszafejlesztette az elméd, mivel túl sokszor használod a "fejlett országokban" kifejezést. (Elnézést kérek, ha bárkit megbántottam) ikszdé XD extended density vigyor satöbbi

Don Quixote de la Ferko 2013.02.01. 17:57:17

@hagyma:

"fejlettebb orszagban megbiznak a tulajdonosban, hogy nem hasznal szar autot"

Fejlett országban igen.

Amúgy rémlik, hogy mi viszont egy olyan országban élünk, ahol a törvényhozók bármikor elkövethetik azt, amit a pórnépnek törvényileg tiltanak, oszt jobb esetben törvénybe iktatják magukat, mint kivételek, rosszabb esetben meg egyszerűen kuss-t vezényelnek, és kitiltják azt, aki a törvénytelenségeikre fel merte hívni a figyelmet.
Rémlik, milyen fejletten oldották meg a zárt helyen dohányzás kérdését, mikor kiderült, hogy a Parlamentben minden szívfájdalom nélkül dohányoznak a törvényt megalkotók a zárt helyeken is?

Amúgy így is ótvar szarokkal járnak az emberek, ha szabad lenne a préda kiürülnének a bontók, az utakon rohangálna a sok ótvar tragacs.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 18:01:11

@l4c1: ha nem vetted volna eszre
ez szandekos szlogen, foleg hogy sokakat basztat:)
mikor elkezdtem homarozni akkor Vicianoztam
azutan volt meg par
most ez van de hamarosan cserelem, cask meg nem jutott eszembe uj

Airgüzü 2013.02.01. 18:02:43

@Leadfoot: Hülye kérdés! Én is minimálbérből élek, már alig közlekedek, de az autóra (elvileg) szükség van. Az lesz az utolsó, amit megvonok magamtól. Már nem fűtök, nem eszem, de a kocsim még megvan. Hogy legyen mit büntetni, hogy én is hozzájárulhassak a kéthetente elkúrt költségvetéshez. Tudod, ilyen az állampolgári szív.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 18:04:39

@l4c1: ja, koszonom kerdesed es aggodasod, egyelore meg rendben van az elmem
ugy mondjak
/amugy Te is elkovetted amit en a fejlettebb orszaggal, minthogy utaltal ra, hogy amerikaban mindenki hulye, mint az az altalanos Magyar kozvelemeny sajatja, mintegy onigazolaskent/
"igaz, hogy szarabbul elek, de en vagyok az okosabb szindroma"
don't worry

Airgüzü 2013.02.01. 18:19:19

@jobbos: na ekkora baromságot sem hallottam még! Ne azt nézd, hogy átváltva mennyi lenne euróban egy jegy, hanem azt, hogy ott egy vonaljegyért a delikvens öt percet dolgozik, itt meg sok helyen egy órát robotol. Ez a vicc! Kiszámoltam, autóval menni - mégha egyedül is ülök benne - olcsóbb, sőt, még úgy is, hogy egy órát parkolok a fizetésekhez szintén aránytalanul drága pénzért. Ez tömeglenyúlás, nem tömegközlekedés! És amíg ilyen drága a vonaljegy, s nem azt mondják, hogy pl. 350 Ft-ból két órán át bumlizhatok a BKV összes vonalán, addig mindig lesznek bliccelők, s meg is lehet érteni őket. Nyugati árak, keleti bérek, balkáni szolgáltatások mellett pont azok nem tudják ezeket a szolgáltatásokat igénybe venni, akiknek ez lehetne a megoldás. És így sosem fognak az autósok átszokni a tömegközlekedésre, nem fog javulni sem a levegőminőség, sem az áteresztőképesség. És ezt minden egyszerű magyar ember átlátja, csak a kormány, a miniszterek, a polgármester és a (le)Vitézlett fiú nem. Ez van, erre telik nekik, ezt tudják felböfögni rothadó emésztőrendszerükből. Racionalitásra, belátásra, arányosságra a kútfőikből nem telik. Ezért marad ez a posvány ebben a vertikumban is, az összes egyéb magyar dologhoz hasonlóan.

közpolgár 2013.02.01. 18:37:12

Nem kerek a történet ! A múlt héten voltam vizsgáztatni a kocsit, a hivatalos közlekedési hatóságnál. A vizsga után a vizsgáztató ragasztotta fel a rendszámra a kerek matricát, a forgalmit pedig eleve úgy kaptam meg a pultnál, hogy bele volt ragasztva az érvényesítő csík. Olyat már hallottam, hogy "fal" vizsga után odanyomják a matricát, hogy ragassza fel a delikvens, de normál esetben akkor sem kell az okmányirodáab menni. Ott valami más bibi volt.

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.02.01. 18:40:55

Magyarországon ez teljesen normális eljárás. Ez egy köcsög-rendőr állam. Utálom az összeset, másra nem jók, mint a pénz lenyúlására.

Visionstar 2013.02.01. 19:06:00

@hagyma: fejlettebb országgal állandóan példálózni nem menő! Csak megjegyzem, hogy Atlantában megint lövöldözés volt egy iskolában. Hát tudod, én inkább nyomorgok egy fejletlen országban, mint hogy rettegjek egy fejlett országban.

nick066 2013.02.01. 19:06:18

Én azt mondom, el kell költözni ebből a buzi országból, aztán kintről röhögni azon, hogy hogyan szivatják az otthonmaradott hülyék egymást.

Manyecska 2013.02.01. 19:16:01

@LordAzazel: nem..annyi okos ember van ebben az országban, számolják ők ki. Legalább lesz munkahelyük..

meggyeslicsis (törölt) 2013.02.01. 19:19:29

@hagyma: "tudom, hogy falra hanyt borso, de hatha valakinek megakad a szeme, hogy mennyivel job lenne a szemelyre szolo rendszam pl."

Ezt nevezem önbizalomnak! :-D Az érintettek nyilván a homlokukra csapnak bölcsességed látván és ripsz-ropsz rendet csinálnak.

2013.02.01. 19:19:50

@közpolgár: Szegeden,a Magyar Autólub-nál is ez a "módi"...be kell menni az okmányirodába.
Kézbe nem adják...le kell szedni,és felvinni hozzájuk a rendszámot.

2013.02.01. 19:21:07

Már mint aki ott vizsgáztatja a kocsit.

Dubito 2013.02.01. 19:30:24

A legnagyobb baj ebben az országban, hogy amikor ez az aljas fakabát hazamegy este, és a kisfia csillogó szemekkel fogadja, hogy "Apa, hány bűnözőt kaptál el ma?" nem nyílik meg a föld alatta, hogy elsüllyedjen szégyenében.

És ezen semmiféle erkölcstan oktatás nem fog segíteni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 19:52:49

@Visionstar: nem is akarok meno lenni
jo atlantaban lelott valaki valaki, otthon meg valaki elvagta az annya torkat...
@meggyeslicsis: miert ne? szerinted politikusok nem olvassak az indexet
szanyi kapitany tegnao fent volt a hataratkelon, hogy ne mondjak mast
ezer problemat meg lehetne elozni a szemelyre szolo rendszammal, ha lenne akarat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 19:56:01

@meggyeslicsis: eleg baj ha azt hissed semmin nem tudsz valtoztatni, vagy nem is akarsz
sok mindent at lehetne venni amerikabol es sok mindent nem szabadna
/ezt a velemenyt talan megengedhetem magamnak, hosszu otthoni es itthoni evek utan/
igen tudnek segiteni otthon, ha lennenek politikusi ambicioim es akarnek hazamenni, de egyik sem jatszik, igy cask irkalok:)/

ze11 2013.02.01. 19:58:25

@közpolgár: Bizony ám! Akkor nem matricáznak a vizsgahelyen, ha forgalmit kell cserélni - ekkor az okmányirodába kell befáradni a régi forgalmival és a hátsó rendszámtáblával, és az ügyintéző fogja felragasztani a két összetartozó matricát. Ezeket _nem_ adhatja sem a vizsgahely, sem az okmányirodai ügyintéző az ügyfélnek kézbe, csak az okmányba/rendszámra ragasztva.

ze11 2013.02.01. 20:02:11

A poszt-tolónak nem volt érvényes forgalmi engedély a birtokában. Pont. A műszaki adatlap nem forgalmi engedély.

jó kérdés, hogy mennyi idővel a vizsga után történt az eset - tippelem, hogy nem a vizsgát követő 1-2 munkanapon belül.

ze11 2013.02.01. 20:06:30

@hagyma: Az érvényesítő matrica az adott okmányhoz, illetve hatósági jelzéshez tartozik, az érvényesítés része, hogy ragasztanak. Az ok egyszerű: a kézbe adott matrica véletlenül másik okmányba/rendszámtáblára is ráragadhat esetleg... Csalásban, trükközésben világelső nemzetünk fiaira-lányaira nem jó rábízni ilyesmit...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 20:11:24

@ze11: de igazoltatasnal ugyis kiderulne...
na mindegy, nekem vicc, hogy le kell szerelni a rendszamtablat
sot eleve, ha uj kocsit veszek a rendszamtablat is a kezembe adjak oszt felteszem magamnak

Troppauer_Hümér 2013.02.01. 20:13:22

Szopó. Én megcsináltattam, mer a műszakis arc mondta, hogy asszem 15 nap áll rendelkezésemre, hogy az okmányirodába befáradjak, utána megszekszuál a yard. Az más kérdés, hogy a rendszámtáblatartó keret egy ezresbe került, mert ugye a kurvákhoz be kellett vinni a rencámot matricát ragasztatni, és a keret letört, így az 565-ös kör egy kicsit több lett....

Troppauer_Hümér 2013.02.01. 20:14:38

@ze11: az fix. elfelejtette, sajnálom, de ez nem mentesség. ha elfelejtem befizeni a villanyt, akkor kikapcsolják az áramot.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.01. 20:21:05

@stillmatic: Nem lehetsz ilyen málé!
A profik az egész csomagtérfedelet/lökhárítót viszik.

ze11 2013.02.01. 20:31:46

@hagyma: Igazoltatáskor esetleg. De baleknak eladni pl. el lehet hamis érvényességgel bíró forgalmival az autót...

@stillmatic: A mamád okmányirodában dolgozik? Egyébként meg a keretet simán szé tlehet pattintani, csak figyelmesen/ügyesen kell csinálni. Persze normális rendszámtábla-tartót kell venni - az eserforintos sz@r az nem fogja sokáig bírni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 20:35:46

@ze11: meggyozni nem tudsz ebben az ugyben
ez vicc hogy beviszik a remdszamtablat, ez olyan zimbabwei allapot
aki csal csukjak le
es itt visszakoszont a sajat rendszamtabla, ami a maniam...
kocsit vessel, de rendszamot nem

Manci néni, a szomszéd 2013.02.01. 20:43:34

Drágáim, én tavaly vizsgáztattam a 29 éves (kék színű) trabantomat. Nade hogy jártam én is, halljátok.

A vizsgával nem volt semmi baj, simán átment az autóm, viszont betelt a forgalmiban a matricák helye. Irány a PMH, ahol egy undok, morcos pasas fogadott. Aszongya fizessek be 6000-et csekken, aztán menjek vissza az új forgalmiért. Befizettem, aztán mondja nekem, hogy matrica az nincs, hiánycikk. Hát mondom neki a magamét rendesen, hogy akkor mi a retkes ...-ért nem mondta ezt az elején, mert akkor nem rabolom azt a láthatóan drága minimálbéres idejét, hanem elmegyek máshová. Húúú, még most is bele tudnám mártani a nagykést.

Na, hazamentem, telefon, Sárbogárdon van matrica bőven. Nem számít, 40km oda, 40 vissza, belefér. Ott meg egy olyan kedves hölgy intézte az ügyet, hogy még ki is jött az autóhoz felragasztani a matricát.

De az továbbra is bosszant, hogy így oda lett egy hely a forgalmiban, mert persze az a barom beleírta a műszaki érvényességét, meg jól le is pecsételte, és a matrica helyére meg odafirkálta, hogy hiány. Hogy dögöljön éhen az ilyen patkány. Látszott rajta, hogy a háromezer forintos székét ő trónnak képzeli, magát meg a mindenhatónak benne. Úúútálom az ilyen férgeket. Egyébként ez a székesfehérvári okmányirodában történt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 20:51:16

@Manci néni, a szomszéd: akkor neked is kellett segitseg egy matrica ragasztashoz:)

Aureliano Buendía 2013.02.01. 21:22:44

@hagyma: vajon a kedves hőgy csinos is vót?

Manci néni, a szomszéd 2013.02.01. 21:42:52

@hagyma: Hát! Nem adják azt oda halandó ember kezébe.

Troppauer_Hümér 2013.02.01. 21:54:48

@ze11: A mamám nem kurva, ellenben az ott dolgozó tehenekre ez a minimális szakkifejezés. Bocs, nem tudtam, hogy ott lopod te is napot, elnézést, ha pejoratív jelzőmmel megsértettelek.

Részletezve: vettem egy használt ótót. Első műszaki vizsgán kiderült, hogy a tatabányai okmányirodás picsa elkúrta a forgalmiban az autó megengedett össztömegét kerek 50 kilóval, ezért a vizsgáztató adott igazolást, hogy 565 pénzért kérjek másik forgalmit, amibe már remélhetőleg a helyes adatot írják be ezek a schmittelni is képtelen fasztarisznyák. Elmentem lakhelyemen, Fejérben az okmányirodába, viszem a rencámot, papírokat, körmét reszelgető unott fejű banya aszongya, hogy törzskönyv van? Mondom nincs, az mijafrancnak, abban nem szerepel össztömeg. Nadehozzam ide, addig nem intéz ügyet. Oké, egy kör múlva megint én következem, ugyanott egy másik f.szszopó kérdi, mit akarok? Vázolom, átadom törzskönyvet is a többivel, erre azt visszaaggya, hogy nem kell. Erre milkaszínű fejjel megkédem, hogy direkt szopatnak? Erre odahíjja a háttérben ténfergő banyát, aki kérte a törzskönyvet, és összevitatkoznak azon, hogy akkor most kell, vagy nem az a kurva törzskönyv? Kiderül nem, tehát potyára szívattak, szedették le velem kéccer a rendszámot ( a másodiknál tört a keret, vélhetően azért, mert idegileg már elég vegetatív voltam ), de sebaj, célegyenes. Erre slusszpoénként az acetonos üveget a rencámom felett bontogatva átkiabált kettővel odébb ülő ribanctársnőjéhez, hogy belakkozta-é már a körmét? Az igen válasz után, lemondó sóhajjal, undorral a pofáján maga kezdte el lemosni a régi plecsnit.

Összegezve: a copy+paste képtelen tatabányai tehén miatt 565 ft, a munkájukkal tisztában nem lévők ótvarékok miatt 2000 ft benzin+1000 ft rencámkeretköltség jött össze, ami bagatell az elbaszott időt, és a lila ködöt alapul véve. Undorító, pöcökvakaró ribancok MIND.

Troppauer_Hümér 2013.02.01. 21:57:48

@agresszív kismalac: legközelebb betolatok a duplaszárnyas üvegajtón, hogy rohaggyanak meg....

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.01. 21:59:19

@stillmatic: mégiscsak te leszel az én emberem, meglátod! :D

@atpijkamo: nem vertek nagyon, alig pár kék folt van rajtam. meg futni vótam oszt elhúzódott az ügy. :)

Manci néni, a szomszéd 2013.02.01. 22:12:10

@stillmatic: Inkább úgy mondanám, hogy az utóbbi időt fehérváron töltöttem. Eredetileg pesti vagyok, csak nem bírtam már azt a nyüzsgő, túlzsúfolt várost, ahol idegbetegek az emberek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 22:14:00

@stillmatic: nalatod
es baszogattok itt, hogy ez nekem 10 perc...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.01. 22:15:06

@Manci néni, a szomszéd: ha' mer gondolom sujjos buncselekmenyeket tudnal elkovetni amatricaval

Troppauer_Hümér 2013.02.01. 22:30:43

@zebraság fél egésség: A pénzköltés, ribancok stimmeltek, de az ürítés nem. Inkább tele lett a tököm. Erre vagyol kíváncsi télleg?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.01. 22:31:34

@agresszív kismalac: mindig szerettem benned azt, ahogyan önfeláldozóan segítesz másokon, magadat nem kímélve! :D:D

de az úgy nemjó. nekem meggyőződéses kurvajáró kéne, de hát aszt meg nem vallják be, ugye. há végülis nem köll mindent tudnom, nemigaz?

Troppauer_Hümér 2013.02.01. 22:31:56

@agresszív kismalac: hogy mennyi jön össze egy nap alatt?

Aureliano Buendía 2013.02.01. 22:33:00

@stillmatic: na, ezért kell új autót venni, akkor te pukizhatsz bele először az ülésbe. Úgy mégiscsak otthonosabb:)

Troppauer_Hümér 2013.02.01. 22:35:43

@uraaam: annyi amortiációs köccséget nem fizetek egy új autóért, inkább az első 3-4 évben bekövetkező értékvesztésügyileg kb 1-2 milkát elköltöm kurvákra! :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.01. 22:36:47

@stillmatic: na, nem akarok én benned vájkálni. majd eccer közvéleménykutatok ezügyben ha még akkor is érdekel a dolog :)

Aureliano Buendía 2013.02.01. 22:37:10

@stillmatic: az tény. hogy így is-úgy is elbaszod azt a pénzt:)

Aureliano Buendía 2013.02.01. 22:38:06

@zebraság fél egésség: a rákospalotai szemétégető mögötti útra menj ki

az mélymerítés:)

Troppauer_Hümér 2013.02.01. 22:41:44

@uraaam: gyanús vagy nekem rigó, fütyüljél csak! :D

te vagy Zsiraffina embere!

Troppauer_Hümér 2013.02.01. 22:44:00

@hagyma: én ugyan nem

viszont nálatok megvót az eheti iskolai lövöldözés is

ze11 2013.02.01. 22:45:38

@stillmatic: A sosem hibázó nagyarcú bunkómagyar mintaképe vagy...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.01. 22:46:38

@uraaam: nem vagyok én megőrülve :) vagyis nem eléggé :D

Troppauer_Hümér 2013.02.01. 22:53:56

@ze11: a hibázás még oké, de hogy ugyanabban a lukban két ribi ügyintézésügyileg merőben mást képvisel, az azért erősen jellemzi a magyar közigazgatási, és hivatali szerveket.

Te dolgozol ott, vagy valamelyik családtagod?

picikisköcsög 2013.02.01. 23:40:51

@jobbos:
Igen? (bár ehhez a Volán is kell + az, is hogy leessen január közepén (váratlanul) 15 cm hó, és egész Bp. megbénuljon.
Számokkal:
életem értelmetlensége + én ->2 közalkalmazott -> városhatárig (pl. Újpest) utazást cég fizeti (törvény?).
Megoldás:
1. Ember tankol
2. Ember elszámolja cégnél a buszpénzt, de a buszbérletet asszony használja
3. Asszony elszámol X forint benzindíjat, mert ő orvosként megteheti (nem nőgyógyász, gasztreneterologus)
4. Asszony bp-i tömegközlekedését egyetemi klinika (nem magáncég fizeti)
5. Mindkettő hozzátesz 5 ezer Ft-ot a fizetéséből a zúthoz.
Végeredmény:
1. Háztól indulsz, PONTOSAN
2. Olyan járműbe ülsz, ahol van fűtés, rádió, stb.
3. Pontosan érkezel a munkahelyedre
4. Hazaérsz (járatfüggetlenül) -> házimunka, stb.
5. Ha találsz még egy "bérlethackert" (reggeli beérés pontosságáért/kényelméért áldozni hajlandó)-> nullás az üzlet.
Összegzés: 3 ember (1 irányba)gyakorlatilag kényelmese utazik,szinte mindent fizet a munkahely, pontosan érkezel, stb.
Ha majd a Volán/BKV ezt tudja, akkor lesz miről beszél(get)ni

picikisköcsög 2013.02.01. 23:47:33

@stillmatic: Melegben (pl. garázs[nem fűtött]), a műanyag nem törik csak alakul (kis kézügyességgel). Mindenkinek kel egy (garázzsal rendelkező, jó?) barát...

picikisköcsög 2013.02.01. 23:49:25

kel->kell (szar a billentyűzet...)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.01. 23:50:53

@zebraság fél egésség: Há', én csak amolyan ímmel-ámmal kurvázó volnÁk inkább, ja.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.01. 23:52:30

@picikisköcsög: ...aki ausgetippelt a zocsmányirodánál lakik.
Kézenfekvő.

Kicsi a bors, de őrült 2013.02.02. 02:19:23

@hagyma: Én eleve kocsival megyek az okmányirodába, ezzel is megspórolom a rendszámtábla műtétjét. Régebben előzékenyebb voltam, akkor csak a kocsi hátulját vittem, de felbosszantott a szemtelenségük. :)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.02. 02:53:05

@Kicsi a bors, de őrült: hat mi a tokommel mennek a matricaert, ha nem kocsival?
remelem a csomagtartobol legalabb kipakoltal, mer ugy konnyebb
@stillmatic: nalatok meg a heti keseles

vörösbor(de)minőségi 2013.02.02. 08:32:41

@jobbos: nem annyira van igazad-és a netto bért kéne nézni ...."Akár megvalósul a főváros által tervezett jegyáremelés, akár nem, a budapesti buszjegy már így is Európa legdrágábbja a nettó átlagbérhez képest - közölte felmérésében a Policy Solutions. "

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2013.02.02. 08:35:09

A "szabály az szabály" véleményű kommentelőknek:
A jó szabály életszerű. Egy matricáért büntetni - főleg ilyen összeggel - nem az. Egy autó nem attól biztonságos, hogy van matricája, hanem attól, hogy megvan csinálva s a rendőr ezt kell ellenőrizze. Az adatlap pedig tökéletesen bizonyítja a műszaki megfelelőséget, a matrica arra szolgál, hogy ne kelljen minden alkalommal ezt lobogtatni, hanem ennek bizonyítékaként a forgalmiban benne legyen. Ha ez hiányzik, azzal a rendőrnek van kb. fél perc pluszmunkája, de egy "elrettentő" példás büntetés mindenképpen indokolatlan. Jobb lenne, ha megmondanák, hogy pénzbehajtás van, s muszáj beszállni.
belaba.blog.hu/2012/05/28/szigoru_677

Néhány éve megbüntettek, mert átfestés után még nem volt átírva a forgalmiban a szín. A héten vizsgázott a kocsim új színnel, s nem írták át a forgalmiban, sőt a műszaki adatlapon is a régi szín szerepel. Az ügyintézőtől pedig megtudtam, hogy lehet, hogy nem is kell, mert újabban csak 5 alapszínt neveznek meg s az új szín lehet, hogy beletartozik a régi csoportjába, majd kiderül...
A szabályok vannak értünk, s nem fordítva kellene legyen

vörösbor(de)minőségi 2013.02.02. 08:54:32

@hagyma: neked "a világ legokosabb embere"rendszám lenne feltéve mi?és ha lezimbabwézod az országot akkor minek belepofázol mindenbe de ugy hogy állandóan fikázol mindent?nyuggerként tizenéves srácokkal tudsz csak kardozni?de látom osztanak rendesen ők is-hálisten nem hülyék,neked meg lassan csak a homár marad-hisz már sok helyről "kiszerettek"téged akkora arcod volt mindenhol.akarom mondani olyan aranyos stilusod.

Kicsi a bors, de őrült 2013.02.02. 10:21:50

@hagyma: Persze, hogy kipakoltam. Így könnyebb volt felmenni vele a harmadik emeletre, meg kevésbé csúszkált a frissen felmosott folyosón. :)

Troppauer_Hümér 2013.02.02. 11:23:46

@hagyma: itt legalább adnak a látszatra, és a nagyobb penge tiltott az uccán, ti meg erpégével mentek galabot lőni :D

Troppauer_Hümér 2013.02.02. 11:25:42

@picikisköcsög: okmányiroda előtt nincs garázs, csak ideges ügyfél

Aureliano Buendía 2013.02.02. 12:26:22

@stillmátyás: autóztam párszor arra,l mindig vannak ott utcai harcosok:)

Ha a tevepárduc ott érdeklődik, jól felokosíttyák. Ha így akarja feldobni a házaséletét, nem fog csalódni szerintem:)

@zebraság fél egésség: lásd fent

Aureliano Buendía 2013.02.02. 12:29:41

@stillmátyás: nekem az tetszik, hogy a központi ocsmányidoda előtt fizetős a parking
de oda jár minden fullbéjembés, lexusos, de midig visznek magukkal valakit, aki ott ül az autóban, mert a drága kocsi miatt parkolási díjra már nem fussa:D

Aureliano Buendía 2013.02.02. 15:13:21

@zebraság fél egésség: és mi ez a váltás És mi lesz a következő? A gnú?

neet 2013.02.02. 15:18:13

Ha már matrica: Draculaurásat hol lehet szerezni? Csak pénzért, postai úton, horroráron, vagy boltban, vásárlás mellé is "jár"???

The Good Boy ! 2013.02.02. 16:31:51

műszaki volt az autón ez igaz, de mivel "adatváltozási kötelezettségét nem teljesítette", ezért viszont fix összegű bírság jár. Igaz az nem hatvanezer, hanem tizenötezer ft-os balhé, mivel jogszabályilag 15. nap áll rendelkezésre, pont azért, hogy ne a kesztyűtartóban utazzon a sikeres műszaki vizsga adatlap a következő két év múlva esedékes vizsgáig.
Tehát akkor kapott egy sünt (nem rendőrsünt, hanem homáros sünt)a poszter, mert tényleg jogszabályt sértett, meg egyet a rendőrt, mert a levél alapján nem megfelelően járt el (mondjuk, ha meghallgatjuk a másik felet is, lehet hogy ismét más lenne a leányzó fekvése), meg egyet micike is a rossz felvilágosításért.

Aureliano Buendía 2013.02.02. 20:39:55

@zebraság fél egésség: azzal több baj is van. Kihalt, kétlábú és madár.
A gnú él, négylábú és emlős.
Mint a zsiráf meg a zebra.

Gondold újra:)

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.02.03. 02:55:34

Nem értem ezt az egészet.
Én telefonon bejelentkezek a vizsgahelyre, bemegyek, igazolom az autót, a biztosítást, aláírok.
Kb. 20 perc múlva fizetek, és az ügyintéző/vizsgáztató, ahelyett, hogy a nagy fekete valagát vakargatná, kijön, ledörzsöli a régi matricát és az újat felragasztja. Mert ezért fizetek.

Ez nálam, a fejlettebb világban így történik.

vénszivar 2013.02.03. 09:05:10

@régebb óta vagyok Subban mint te: "nálad"??? saját világod, ráadásul "fejlettebb" világod van?! Akkor te már súrolod a hagyma nevű idiótát, húzzál bele! Lehetsz te a nagyobb...:):D Húzz bele!:)

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.02.03. 15:35:40

Ha leírom, hogyan történt a baleset után az ügyintézés, -nálam, a fejlettebb világban-, bekapod a saját szivarod.

vénszivar 2013.02.03. 16:00:52

Baleset is vóóót?! Akkor s ott üthetted meg, de nagyon a fejedet...!!!:)

vprof 2013.02.03. 16:43:39

@P.Boby: Az ugye meg sem fordult a fejedben, hogy a rendőr nem akart a nyakadba varrni egy 10-20eFt közötti közigazgatási bírságot, és inkább eljátszotta a vakot? Ha észreveszi, nem mérlegelhet, nem figyelmeztethet, nem szólhat, csak kiszabhatja a fix összegű büntit (attól függően, éppen hol történt az intézkedés: lakott területen, azon kívül vagy autópályán). Szépen megköszönted neki.

A poszthoz:

A 63/2012-es kormányrendelet alapján három hónapnál régebben lejárt műszaki esetén fix bírságot kell kiszabni, tehát itt sincs mérlegelés. Ami a posztból nem derült ki, hogy mégis, mikor járt le az a műszaki? 60eFt-ot ugyanis EGY ÉVEN TÚLI lejárat esetén KELL kiszabni. Három hónapon túl 40eFt, hat hónapon túl 50eFt a fix bírság. Ez alapján a posztoló legalább egy éve nem pótolta a mulasztását.

Ja, hogy szerintetek nem járt le? Akkor idézném a 326/2011-es Kormányrendelet 89. § (2) bekezdését:

"Közúti forgalomban a járművel az állandó forgalmi engedélyben feltüntetett műszaki érvényesség időpontjáig, vagy a vámhatóság általi nyilvántartásba vételkor meghatározott újrakiviteli határidőig lehet jogszerűen részt venni."

A műszaki adatlap tehát irreleváns. Ez van.

vprof 2013.02.03. 16:48:59

@vprof: Annyi még egyébként hozzátartozik, hogy a 60eFt-os bírságot szabálysértési eljárásban szabhatták ki. Ha elfogadta volna a posztoló a helyszínen, akkor 30eFt-ból megúszhatta volna. A helyszíni bírság ugyanis pont a fele a szabálysértési eljárásban kiszabandó bírságnak.

vape 2013.02.04. 09:04:00

"Meg különben is minnimálbérből élek. Nyugodtan lekérdezhetik a NAV-tól. Nekem ez az összeg a megélhetésemet veszélyezteti."
Arra azért kíváncsi lennék továbbra is, hogy minimálbérből hogyan lehet autót fenntartani. Lakás- és létfenntartás mellett természetesen. Vagy lemaradtam arról, hogy a kormány felemelte a minimálbért ez év elején havi 200e Ft-ra?

VIC20 2013.02.04. 09:46:28

Fellebbezze meg, ennyi.

VT Man 2013.02.04. 10:05:42

A posztoló panasza jogos (ez messze nem érdemel 60 ezres büntetést, ha egyáltalán).

De ez a szöveg kiveri a biztosítékot:

"Meg különben is minnimálbérből élek."

Aha. 60 ezerből megoldod a lakhatást, ételt, italt, benzint, és még autót is tudtál venni.

Micsoda hazug ember!

vénszivar 2013.02.04. 11:07:57

@VT Man: Lehet, hogy jó az anyósánál s az ád neki pénz magot...:) (magot, magért):):D

2013.02.04. 12:55:09

Ne lepődj meg. Kell a zsé az államkasszába. Tudom nem vígasztal, én eddig januárban 69.000 forint illetéket fizettem be az államnak (kocsi műszaki, újonnan bevezetett repülőorvosi hatósági, NAV illeték mert mertem lakást vásárolni, új forgalmi mert megváltozott tavaly óta a lakcímem) a februári állami sarc eddig áll 63.000 forintnál (NAv illeték, egy gyorshajtás 88-al 80 helyett a nullás végén ahol előtte végig 110, motort vizsgáztatni) és még nem is érkezett meg az éves teljesítményadó a kocsira és a 24 éves öreg motorra. Így ez a hónap 100.000 környékén fog járni, csak az állam bácsi részére. És nem milliós fizu mellett.

Fuxika 2013.02.06. 14:21:22

@közpolgár: Tele volt A FORGALMIJA, ÉS ÚJ FORGALMI KELL EMIATT.

nightshift 2013.02.07. 15:21:08

Az adatlapot 15 napon belül le kellett volna adni. Ennek elmulasztása nyilván jár vmilyen szankcióval. (Fent vki 15 e ft-ot írt.) Azért az nem 60 ezer.

Mivel a műszaki vizsga NEM JÁRT LE, tehát nem érvénytelen műszaki vizsgával állt forgalomba az autó, kizártnak tartom, hogy a fenti bejelentési mulasztás 60 ezer ft-os bírságot indokolna. Ha jogszabály alapján ez mégis lehetséges..., akkor tévedtem, de majdnem biztos vagyok benne, hogy ha nincs ilyen jogszabály és bíróságra kerül az ügy - szerintem érdemes oda vinni -, akkor mérsékelni fogják a büntetést.
süti beállítások módosítása