Bár állítólag az EU miatt 2006 novembere óta az utasnak kötelező lenne műanyagzacskóba csomagolni a parfümöket, Frank csak március óta találkozott a rendkívül idegesítő jelenséggel Ferihegyen. Zacskót ugyanis nem biztosítanak, ezért azt az újságosnál lehet venni 100 forintért, ha nyitva van. A többi repülésbiztonsági előírás is nevetséges, de az tutifix hogy egy műanyagzacskó nem fogja megvédeni az utasokat a folyékony robbanószerek fenyegetésétől:
Az alábbi levélváltás köztem és "Ferihegy" között történt, s bár kifejezésre juttattam elégedetlenségem a válaszukkal kapcsolatban, tovább nem fárasztotta magát a repülőtér ügyfélszolgálata. A helyzet egyébként ugyanaz most is (családok fiatalabb tagjai rohannak vissza zacskóért az újságoshoz a kordonok alatt). A legszebb az egészben, hogy a reptéri dolgozók biztatják az utasokat a levélírásra, hátha valaki egyszer meghallja "odafönt" a panaszt. Szomorú, hogy ilyen téren is messze vagyunk Nyugat-Európától és még csak erőfeszítést sem teszünk, hogy annak látszódjunk.
Üdv:
Frank
Tisztelt Budapest Airport!
Végtelen felháborodásomnak szeretnék hangot adni levelemmel, ami a március 5-tol hatályba lépett "zacskózás" okán alakult ki bennem. Több éve szinte heti rendszerességgel utazok Európa szerte. Meglehetősen kiterjedt tapasztalatom van a repterekkel kapcsolatban. Ezért érzem jogosnak, hogy azokat a biztonsági előírásokat és az viselkedést, amit a BUD alkalmaz és alkalmazottjaira (rajtuk keresztül pedig az utasaira) kényszerít nevetségesnek és balkáninak nevezzem. A mai napon (március 13.) kétszer kellett átmennem a biztonsági ellenőrzésen, mert nem volt nálam 1 literes zacskó.
A bejáratnál nem tudtak rendelkezésemre bocsátani, és az éppen bezáró újságárusra mutogattak. Miután egyszer átmentem a biztonsági ellenőrzésen az a két alternatívám maradt, hogy vagy visszamegyek és szerzek "zacsit", vagy ott kell hagynom a parfümöm. Hiába mondtam, hogy épp bezárt az újságos, az alkalmazottak szerint az állásukkal játszanak, ha kivételt tesznek. A javaslat az volt, hogy az Érkezésnél levő újságárusnál próbáljam. Visszamentem ehhez is, de szintén zárva találtam. Egy rendőrt kérdeztem, hogy ilyenkor mi a teendő, aki szívélyesen szét tette a kezét és biztosított együttérzéséről. Szerencsére 5 perccel később a fenti újságos kinyitott, így 100 forintért (szintén felháborító) megvehettem a zacskót és indulhattam ismét neki a biztonsági ellenőrzésnek. Ez az egész kálvária 30 percig tartott, amivel majdnem sikeresen lekéstem a gépem.
A kérdéseim a következők, és amennyiben csak annyi információval képesek szolgálni, hogy a zacsi "biztonsági eloírás", kérem adják meg a következo reklamációs szint elérhetoségét, mert úgy érzem annak nincs különösebb értelme, hogy jól látható álindokokkal próbáljanak takarózni.
1. Miért a Budapest Airport rendelkezik Európa egyik legkellemetlenebb biztonsági folyamatával? (csak ezen a reptéren kell levennem a cipómét általában, és sehol máshol nem motoznak meg annyiszor tök feleslegesen, mint Budapesten...)2. Valóban akkora tárgyi költséget jelent a literes zacskók készleten tartása, hogy az megéri az utazás hangulatának tönkretételét? (Nagyon-nagyon furcsának tűnik, hogy a reptéri illetékbe nem fér bele egy ilyen tétel.)
3. Miért nem megy ki ilyen esetben egy önálló figyelmeztetőleg e-mail a Budapest Airporttól a sok színes marketing bullshit mellett? (fent vagyok a levelező listán)
4. Miért nem lehet az ilyen változtatásokat kulturált, európai módon bevezetni (előbb figyelmeztetés, aztán 1-2 hónap után kötelező jelleg)?
5. Nem érné meg a reptérnek a szabályok birkamód követése és agresszív megkövetelése helyett, kialakítani egy utasbarát folyamatot? (más országokra is gondolom ugyanezek a szabályok vonatkoznak, mégsem éreztem sosem annyira megalázva magam, mint Ferihegyen)
Azt kell, hogy mondjam a Budapest Airport jelenleg nagyon alacsony szinten áll nálam szolgáltatási minőségben és utasbarát hozzáállásban. Megértem, hogy a Malév csődje miatti csökkenő forgalmat valahogy ellensúlyozni kell, de ez a zacskózás övön aluli olyan embereknek, akik éves szinten 10 milliós értékben utaznak repülővel. Sokkal több tiszteletet és előzékeny viselkedést várnék el azért a pénzért, amit a repülőjegyeken keresztül a repülőtér kap. Várom válaszaikat a fenti kérdéseimre!
Tisztelettel:
F
------------------------------------------------
Tisztelt Utasunk!
Köszönjük visszajelzését.
Az európai repülőterekre, így a budapesti repülőtérre vonatkozóan is szigorú szabályozás van érvényben az utasok biztonságának védelmével kapcsolatban 2006. november 6. óta. A szabályok megfelelnek az európai uniós szabályozásnak, amelyet azért alakítottak ki, hogy megvédje az utasokat a folyékony robbanószerek és más veszélyes tárgyak fenyegetésétől. Az összes utasra ugyanezen szabályokat alkalmazzák az Európai Unió valamennyi repülőterén, illetve Norvégiában, Izlandon és Svájcban. További információkat az átvizsgálásról és a tiltott tárgyakról a weboldalunkon olvashat.
Biztosíthatom, hogy a Budapest Airport különös figyelmet fordít az utasbiztonságért felelős személyzet képzésére, hiszen kiemelt célunk, hogy ez a procedúra minél kevesebb kényelmetlenséggel járjon az utasaink számára. Egyúttal bízunk megértésében, hiszen ezek a szabályok kifejezetten az Ön és utastársai biztonsága érdekében születtek.
Üdvözlettel:
VE
Budapest Airport Zrt.
Légiközlekedési üzletág
Az utolsó 100 komment: