Tékozló Homár

Végleg követhetetlenné válnak a vonatjegyárak

2013.05.02. 12:01 | jackyll | 126 komment

A MÁV az egyszerűség kedvéért a pót- és helyjegyek mellé bevezeti a gyorsvonati pótjegyeket, azaz korszerűsítésre hivatkozva árat emel:

2013. május 15-től a menetrendben megjelölt egyes gyors- és sebesvonatok igénybevétele esetén gyorsvonati pótjegy váltása kötelező. A gyorsvonati pótjegy ára kilométerövezetenként változik, összege a Vasúti Menetdíjtáblázatok I. kötetében kerül meghirdetésre. A gyorsvonati pótjegy nem vonathoz kötött és nem jelenti az ülőhely biztosítását.

Budapest-bérlettel tovább fokozható a móka:

Ha felszállási helyén nem volt jegykiadás, az utas a gyorsvonati pótjegyet a vonaton a teljes utazási viszonylatára pótdíj megfizetése nélkül vásárolhatja meg. Budapest-bérlettel a gyorsvonati pótjegy-köteles vonatok igénybe vehetőek, de a gyorsvonati pótjegyet meg kell váltani. Aki Budapest-bérlettel és csatlakozó (MÁV-START-) bérlettel is rendelkezik, az utazás Budapesten kívüli viszonylatán mentesül a gyorsvonati pótjegy váltásának kötelezettsége alól, ha mindkét bérletét felmutatja, tehát Budapest közigazgatási határán belüli utolsó állomás és a budapesti kiindulási vagy célállomása között kell gyorsvonati pótjegyet váltania. Aki Budapest-bérlettel és csatlakozó menetjeggyel rendelkezik, az az utazás teljes – gyorsvonattal érintett – viszonylatára köteles gyorsvonati pótjegyet váltani.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2013.05.02. 12:07:54

Mért kéne hozzászólnom??

Manyecska 2013.05.02. 12:09:49

Namost, ez túl bonyolult harminc fokban.

Bálintka. 2013.05.02. 12:10:57

Ezentúl ha a Thomas a gőzmozdony megy a tv-ben, akkor gyorsan átkapcsolok valami másra, de a gyerekem ne szeresse ezeket.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.02. 12:11:21

Azt értjük ugye, hogy a MÁV jegybevételei azonos nagységrendben vannak a pénztárosoknak és kalauzoknak adott fizetéssel. Talán ez a pót-pót jegy majd kihúzza őket a szarból. Érdemes rá verni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.02. 12:34:04

Majd lesz még a pótjegy pótjegye is, az lesz ám a szép :)

Panelproli 2013.05.02. 12:34:09

Soha többé nem utazom vonattal! Csak majd ha egyszer megértem mit kell kérni a jegypénztárnál. Én eddig azt hittem, jegyet, oszt jó napot.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.02. 12:42:47

Ez nekem túl bonyolult. Öreg vagyok én már ehhez.

Démonmac1 2013.05.02. 12:43:43

Magyarország Jobban teljesít :P

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.05.02. 12:45:07

Hát ez kész. Semmit nem fogtam fel.

Manyecska 2013.05.02. 12:49:51

Hogy hová nem kell eccerűbb lett volna leírni!

Atörökk 2013.05.02. 12:50:08

Mostantól csak lassú vonattal utazok. Fuck MÁV.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.02. 12:52:31

A vonatok meg azért késnek, ert mindig megbotlanak a vak komondorban. És ezen sajnos a gyorsvonati pótjegy sem segít.

Terézágyú 2013.05.02. 13:10:11

Szar máv, szar kormány, szar magyar állam.

Manyecska 2013.05.02. 13:23:48

@Jani haverja: minden átjárónál egy-egy vak komondor áll...

Manyecska 2013.05.02. 13:26:33

Addig jár a komondor a kútra, ugye..

vénszivar 2013.05.02. 13:29:08

Nyomorultak, mennyetek s fizessetek tömegközlekedésre. Olcsóbb a röpcsi! Pláne a malév!:)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.02. 13:30:14

@Manyecska: ... amíg el nem törik az orra a vízhordólánynak, vagy ki nem siklik a vonat...

DDD

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.02. 13:31:18

@vénszivar: Ezt azért szerintem ne nagyon hangoztasd olyan társaságban, ahol olyanok is vannak, akik a mai napig nem kapták vissza a jegyeik árát. :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.02. 13:34:38

Dögöljek meg, ha ezt nem Gugyerák találta ki!

Bálintka. 2013.05.02. 13:42:18

Nem értem hogy a Máv miért állt meg itt a bonyolításnál, egyszerre kellett volna mindent csinálnia, mint mikor a BKV egy héten belül az összes buszjáratát átszervezte:
pl most kellett volna bevezetni
-az ülőpótjegy árat, azaz sima jeggyel, csak állni lehet.
-az ablak melletti ülőhely pótjegyet
-az ablak melletti állóhely pótjegyet
-a nyitható ablak melletti pótjegyet
-a menetiránynak megfelelő ülőhely pótjegyet
-a "nem készítettem elő, hanem most keresem ki a táskámból, így egy egész vagon rám vár" pótjegyet
-a büdös a hónaljam pótjegyet
-a kisebbségi pótjegyet
-a terhesnők pótjegyet
-és a pótjegy után fizetendő pótjegyet.

Ezúttal meg ingyenessé tenni más dolgokat, pl akinél vödör van, és az Aldiig kér jegyet, az díjmentesen utazhatna, csupán a díjmentes pótjegyet kellene vásárolnia.

helianthus 2013.05.02. 13:46:56

@Panelproli: ezzel egyetértek. Amikor utoljára vonatoztam, simán jegyet kértem A-ból B-be. És már akkor sem volt olcsó, bár akkor még a busznál olcsóBB volt. A táblázat alapján röpke fejszámolást végeztem és az jött ki, hogy lassan úgy is jobban megéri autóval menni, ha egyedül vagy, főleg, ha hozzáveszed az élményt, hogy nem késel és nem kell magadra várnod és nem bünteted meg magad valamiért és nem aranyáron árulod magadnak az állott szendvicset és vacak kávét.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.02. 13:52:49

@helianthus: Pedig az a legjobb pénzkereset: Készítesz otthon magadnak az útra egy szendvicset, aztán útközben eladod magadnak ötszörös áron, és utána megeszed. Lehet keresni egy csomó pénzt ezzel :)

helianthus 2013.05.02. 13:54:21

@Jani haverja: nahát, ez tök jó ötletnek tűnik. Ha sokat utazok, meggazdagszom magamon. A hülyének is megéri, hát még nekem. :DD

VT Man 2013.05.02. 14:02:01

Egy pozitívuma van ennek: akik eddig ingyen utaztak (90%, 100% kedvezmény), azok most fizetnek majd egy kicsit.

Gondolom ez is a lényege.

A hátránya viszont, hogy azok a "parasztok" akik voltak olyan hülyék, hogy -- az egész szerelvényen egyedül -- teljes árú jegyet fizettek, azoknak is meg kell ezt venni.

Miért nem lehetett ezt úgy bevezetni, hogy "aki teljes árat fizet, az mentesül a gyorsvonati pótjegy alól".

(Ha jól tudom.)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.02. 14:03:01

@helianthus: Csak arra kell vigyázni, hogy nehogy lóhús, vagy komondorhús kerüljön a szendvicsbe, mert akkor fennáll a veszélye annak, hogy észreveszed, és nem fogod megvenni magadtól.

DDD

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.02. 14:05:12

@VT Man: Viszont a teljesáron utazók nagyon kicsi kisebbség, jóval kevesebben vannak, mint az utasok 1/3-a. Úgyhogy itt is a több, mint 2/3-ot nézték...

Atörökk 2013.05.02. 14:06:42

@Jani haverja:
Erről ez a vicc jut eszembe:
Ül két székely a szekéren egy-egy demizson pálinkával, amit visznek a vásárba. Egyszer csak az egyik:
-Bátyám, adok magának öt garast, megkóstolhatom a pálinkáját?
-Igen.
Mennek tovább. Most a másik szól oda:
-Adnék én is öt garast, ha megkóstolhatom a pálinkáját.
-Rendben.
Ez így megy egy darabig, míg oda nem érnek a vásárba. Nézik a két üres demizsont és az öt garast:
-Komám, mi alighanem rossz vásárt csináltunk.

helianthus 2013.05.02. 14:12:03

@Jani haverja: "nem fogod megvenni magadtól."

Az egy dolog, de az a veszély is fennáll, amilyen köcsög buzidémon vagyok, hogy felejelentem magam a leánykori nevén Köjálnál, és még büntetést is fizethetek. :)

Atörökk 2013.05.02. 14:15:24

@helianthus:
Ne aggódj, lehet fellebbezni :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.02. 14:20:51

@helianthus: Hát ez az! Azért kell nagyon vigyázni a lóhússal, meg a komondorhússal, mert tényleg könnyen megütheti a bokáját az ember... Vagy esetleg a komondor esetében az orrát is! DDD

helianthus 2013.05.02. 14:28:26

@atörökk: tényleg? Akkor jólvan akkor. :D Tanúskodsz majd nekem ellenem, hogy az nem is így volt, hanem amúgy?

Atörökk 2013.05.02. 14:29:37

@helianthus:
Csakis a zigazat mondom. Mint tuggyuk, igaza annak van, aki fizet, így khmm... van olcsóbb, és drágább igazság :D

prognosys 2013.05.02. 14:41:28

Nesze neked egységes budapesti utazás! Így hullik porba egy jónak induló, de erőtlen kezdeményezés. Pláne, ha nincs olyan konkrét cél, amit el kíván érni a kezdeményező! Ha ugyanezt megcsinálja a volán is akkor nagyjából ott tartunk, hogy "lehet utazni Budapest-bérlettel Budapesten belül, csak fizesd meg a menetdíjat"

Nálunk ezt jelenti a Magyar Állam: egy lépés előre ötöt vissza!

azaz

"Magyarország jobban teljesít"

Bluemotion 2013.05.02. 14:45:45

A volánoknál is szednek pótjegyet, ha kényelmesebb járatokkal utazol. Gondolom itt hasonló a kocepció.

Panelproli 2013.05.02. 15:09:30

@helianthus: És a kedvenc szendvicsedet eheted! :-)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.02. 15:16:02

@helianthus: Jó, jó, de ha egyedül mész akkor nem tudsz vásárolni a mozgóárustól Szovjetunió- ill. Lányok-Asszonyok című periodokát.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.02. 15:20:30

@Manyecska: Én akkor utaztam utoljára vonaton, mikor Püspökladánynál a(z elvileg az érkezésünknél tíz perccel később induló) csatlakozás nem várt meg.

holdlányka 2013.05.02. 15:20:37

A gyorsvonati pótjegy nem új találmány, csak újra felfedezték.
Ezzel együtt azért a szolgáltatásért még pótjegyet is felszámolni...A gyorsvonatok is késnek, és semmivel sem kényelmesebbek. Csak nem áll meg alsópiripócspusztán.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.02. 15:21:48

@agresszív kismalac: ...mondtam mást is ebbéli fogadalmam mellett akkor, de azt nem írnám ide.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.02. 15:24:08

@holdlányka: A személyvonatra meg azért lesz pótjegy, mert ott hosszabb ideig... szolgáltat a MÁV.

kölcsönkenyér 2013.05.02. 15:31:07

Jól megszopatják azokat, akik vonattal járnak be dolgozni és a munkáltató eddig fizette az utaztatásukat. Ezt a különjegyet már tuti nem fogja. Ráadásul a pénztáraknál is dupla annyi ideig kell majd sorbanállni emiatt. Az ótvaros k&#@a anyját annak a mocskos fityiszes zsidónak aki ezt megint kitalálta, inkább emelték volna szimplán meg az összes jegy árát.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.02. 15:51:37

@agresszív kismalac: Logikus is, a taxióra is ketyeg, ha áll a dugóban a taxi! Sőt, a késést is ki kell szépen számlázni az utasoknak! DDD

helianthus 2013.05.02. 16:02:26

@Panelproli: ezzel egy baj van, nincs kedvenc szendvicsem. Muszáj leszek kitalálni már egyet akkor. Egy fontos, legyen rajta kemény tojás meg csemegeubi, azokat külön kedvelem szendvicsfeltétként.

@agresszív kismalac: "ha egyedül mész akkor nem tudsz "
Igazad van. Nincs mese, jönnöd kell velem.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.02. 16:05:37

@kölcsönkenyér: Ebből a negatív gondolkodásból még bajod is lehet, elvtárs! És hogy megvédték a jegyárakat, az neked smafu?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.02. 16:06:59

@helianthus: Már hogy együtt menjünk el, azt mondod? Minyomot hozol?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.02. 16:09:22

@helianthus: Szenyát is hozhacc, de pirosaranyat ne tegyél rá, mert akkor mégis Félivel kell menned.

szelidorzo 2013.05.02. 16:49:19

Azért ez az emelés, hogy legyen pénz megépíteni a Felcsúti vasutat, hogy szeretett kedves vezírünk szeme-fényei a fociakadémián vonattal is meglátogathatók legyenek. Másképp a lengyel békameneteseket, hogy a faszomba tudnák odaszállítani nézőnek?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.05.02. 18:35:23

A tisztánlátás végett:

A gyorsvonat és az IC ára azonos lesz, a helybiztosítást leszámítva, tehát a pótjegyes gyors ára megegyezik a csak pótjegyes helybiztosítás nélküli IC-vel. MÁV-os bérlet: megúszod a pótjegyet, BB: nem úszod meg a pótjegyet. BB-vel használható, ami mellé oda van írva, hogy használható, ha az pótjegyes, akkor BB mellé kell, sima bérlet mellé nem.

Tiborfalvi Tibor 2013.05.02. 18:56:59

@Peti817172M: Na ezért köszi, magamtól lehet nem olvastam volna el...

De amúgy mai sztori, Püspökladány előtt álltunk fél órát, majd ladányban bemondták, hogy a vonat az egy jó darabig ott fog állni. Aztán mindenkit átszállítottak egy IC-re, ahol kb 40 fok volt, milyen jó lehet azoknak, akik ezért többszáz forintot még ráfizetnek és még klíma sincs (az ablakot meg ugye ki se lehet nyitni, mert hát klíma van a vonaton!)

Szóval aki tovább ment, mint én, az már másfél órát csücsült ebben a ragyogó időben, azon a ragyogó seggszagú vonaton.

De azért még pótpótpótdíjat fel akarnak számolni minden második vonatra kb. Röhej.

nick-probieren 2013.05.02. 19:48:24

@Peti817172M: vagyis a gyorsvonaton pótjeggyel lesz helyed, de nagyobb táv esetén lassabban érsz oda, mint IC-vel? Vagy a gyorson sem biztosít helyet a pótjegy? Az IC és a gyors az utazásélménye gyakorlatilag nincs különbség a hosszt leszámítva.

Dr. jegeket_bérleteket 2013.05.03. 00:32:03

Ménem bxsszák mega zannyukat?

orczy tér 1. 2013.05.03. 01:10:12

basszus!!!valahol be kell hozni a 10%-os rezsicsökkenést:(:(
lesz még egy jó pár ehhez hasonló megmozdulás. gratula!!elmennek ezek oda,ahová gondolom őket!!!!

veresspal 2013.05.03. 01:30:12

Gyorsvonat. Aha.
Budapest-Székesfehérvár, 67 km, 51 perc - 78,8 km/óra.
Persze minden relatív. A személy ugyanezen az etapon: 1 óra 10 perc - 54,4 km/óra.
Budapest-Zalaegerszeg gyorsvonattal, átszállás nélkül, a legrövidebb menetidő szerint: 77 km/óra.
Szóval bőven 80 km/óra alatt már gyorsvonat.
Mert Magyarország jobban teljesít.
Welcome in Hungary in the 21st century.

M_R 2013.05.03. 03:09:25

@veresspal: A Budapest-Vác vonallal van az a vicc hogy miként lehet hogy a vonat ma ugyanannyi idő alatt teszi meg a távot mint megnyitásakor 1846-ban.

Miért lenne rövidebb a menetidő - a távolság sem lett kisebb...

M_R 2013.05.03. 03:12:44

@veresspal:

"Gyorsvonat. Aha.
Budapest-Székesfehérvár, 67 km, 51 perc - 78,8 km/óra"

Nyugi, van olyan vonal, ahol az IC átlagsebessége sem éri el a 80 km/órát...

M_R 2013.05.03. 03:18:59

@Bálintka.:

Sőt: vonatra felszállási pótjegy. Mert normál menetjeggyel csak 10 m távolságból nézheted a vonatot.

"-az ablak melletti ülőhely pótjegyet
-az ablak melletti állóhely pótjegyet
-a nyitható ablak melletti pótjegyet"

- ablakon kinézési pótjegy, ami külön pótjegyezve van ha tényleg ki is lehet látni rajta a rákövesedett több évtizedes mocsoktól.

"Ezúttal meg ingyenessé tenni más dolgokat, pl akinél vödör van, és az Aldiig kér jegyet, az díjmentesen utazhatna, csupán a díjmentes pótjegyet kellene vásárolnia."

De csak akkor ha visszafelé hoz benne tengervizet a Holt- tengerből és a Balatonba önti. Ellenkező esetben megbüntetik...

ForgalPista 2013.05.03. 04:43:34

Gyorsvonati pótjegy sebesvonatnak nevezett minden bokorban megálló személyvonatra!? Az agyam megáll!
Pusztaszabolcs és Pécs között járó sebesvonatok minden bokorban megállnak és gyorsvonati pótjegyet akarnak szedni..... áááááááááááááááá! Mire??? Csak pár példa: 8002, 8004, 8006.

vénszivar 2013.05.03. 04:48:17

@ForgalPista: Nem csak akarnak! SZEDNEK IS! Mire? mire elszámolsz 8008, 8010, 8012.....
Vissza kel szedni a "rezsi csökkentést"!
DUPLÁN! ha lehet.

hot-spot (törölt) 2013.05.03. 05:28:38

Csóresz jegyellenőrök mit kaphatnak az arcukba,most el tudom képzelni.És még jó,ha nem a hátába kapja az utaspanaszt egy nagy kés formájában.

hot-spot (törölt) 2013.05.03. 05:41:02

Az egész országra jellemző,a jó pénzért ötletelő marhák sokasága,minden fronton.Ezek a jó pénzért folyton ötletelő marhák azok,akik miatt sok sok ember élete meg tud keseredni pillanatok alatt.

gabest1 2013.05.03. 05:59:32

A politikusok költségtérítése is emelkedni fog?

apanna 2013.05.03. 06:55:43

25 km es szakaszra 20 ezer forint a bérlet+ BKV 10 ezer.
Fizetés kb. 80 nettó. Jobb esetben az egyiket állja a cég.
Mondjátok, ezért a pénzért dolgozik valaki?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.03. 07:01:30

Kiscsaládok ezután is ugyanannyit fizetnek, mint eddig. Aztán a putrisorhoz érve csak megrántják a vészféket, oszt leszállnak.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.03. 07:04:59

@M_R: Aki a Safety Goldhoz megy vödörrel, ill. más súlyos értelmi fogyatékosok, szintén ingyen utazhatnak.

panic_button 2013.05.03. 07:20:04

nekem az tetszik, hogy éjjel adják ki a közleményt

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.03. 07:35:49

Éjjel a gyorsvonat tetején,
emléxel, kicsikém,
de csuda volt!
Lent nyikorogtak a kerekek,
nem vettünk pótjegyet,
micsoda bolt!

dennisthemenace 2013.05.03. 07:37:31

@Bluemotion: Ezt a jegyet egyszer már eltorolték, vagy húsz éve. Vissza az idoben, mondja a felcsúti...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.03. 07:39:52

Egy nótától hangos most az
egész Balaton,
Hogyha hallom, földhöz
csapom nár a kalapom,
A Rózsik , Zsuzsikák
énekelik át egyik partról a
másikra ezt a muzsikát!
(Hogy)
Az én rózsám vasutas,
vasutas, vasutas
Hogyha nem sok az utas,
rögtön megölel!
Teheti mert vasutyi,
vasutyi, vasutyi,
Magyar állam fizeti hát
szeretni kell!
Me-me-megy a sinen a
lokomotív, miközben jajj,
de nagyon zakatol a szív!
Tudni illik:
Az én rózsám vasutas,
vasutas, vasutas
Hogyha nem sok az utas,
rögtön megölel! Hej!

sncf 2013.05.03. 07:44:41

@VT Man: Nem, ők nagyrészt nem vonattal fognak utazni. Pl. a Balaton északi partján egy 5 km-es utazás egy háromgyerekes családnak 750 Ft-tal, oda-vissza 1500 Ft-tal drágul, 150 Ft/km-ből azért szépen el lehet autózni. Mielőtt valaki megjegyezné, hogy lehet személyvonattal is menni, délután nem, mert 3 és 9 között csak minden állomáson megálló gyorsvonat van.

Mrs.Columbo 2013.05.03. 08:05:13

Na, megint azok járnak jól, akik túl büdösek és mocskosak ahhoz, hogy oda merjen menni hozzájuk a kaller.

Exxit 2013.05.03. 08:26:10

Miskolctól északra 25 km-ra lakunk. Tervben volt, hogy egy hétvégére elmegyünk Budapestre, megmutatjuk a gyerekeknek (3 van) a várost. ötletként felmerült, hogy utazzunk vonattal, hiszen egyik gyerkőc sem ült még vonaton.

Tegnap nézem a híradóba, hogy egy Miskolc - Budapest jegy 7100 ft-lesz. Ha csak a 2 felnőtt jegyet veszem az 14 000 forint.És ez csak két felnőtt útja Miskolctól, oda még el kell jutni.

Tavaly a balatoni nyaraláshoz 15 000 ft-ért tankoltam, ami elég volt oda- vissza mind az ötünknek, háztól házig.

Ha nem egyedül utazik az ember, akkor teljesen életképtelenek ezek az árak már!!

felcsutisuttyo 2013.05.03. 08:31:38

ROHADT NEMZETI GAZEMBEREK KORMÁNYA. Csalók tolvajok, korrupt bűnözők szövetkezete!!!
sZÍVJÁK LE A PÉNZT A NÉPRŐL, HOGY MAGUK KÖZÖTT ÉS A KLIENTÚRÁNAK OSZTOGATHASSÁK!
Remélem felébred a magyar Nép ás Úgy tesz, mint a Románok 1989 ben!!!!!!!!!!:DDDD

KáKá 2013.05.03. 08:42:13

Pl. a Záhony-Budapest "sebesvonat" Ceglédig minden állomáson és megállóhelyen megáll. Vagyis csak az utolsó 50 km-en sebes a több, mint 300 km-es úton.
Mindez a legleprább, legkoszosabb, fűtés, világítás nélküli vagonokkal. Szóval mirefel is szedik majd be a pótjegyet???? Lassan a kedvezménnyel utazók is el fognak tűnni a vonatokról...Maradnak a Debrecen-Hajdúhadház közötti jegynélküli utasok...

Netuddki. 2013.05.03. 09:17:59

Erre szavaztátok meg a 2/3-ot! Most min csodálkoztok? Mutyifidesz mutyivasútja. Jáj, jáj, csák né dráguljon a vásút mer' a zemberék jövőre nem szavaznák á fideszre! Hát nem is fog drágulni, ugyanannyiba fog kerülni a jegyár, és lesz unortodox pótdíj B+! Csak ne a zemberek járjanak rosszul. Aki a fideszre szavazott megérdemli! Pedig ezek a kretének már 1998-2000 között "bizonyítottak", nem is szavaztam rájuk...

VT Man 2013.05.03. 09:23:13

@sncf:
"Nem, ők nagyrészt nem vonattal fognak utazni. Pl. a Balaton északi partján egy 5 km-es utazás egy háromgyerekes családnak 750 Ft-tal, oda-vissza 1500 Ft-tal drágul,"

Most pont egy olyan példát találtál, ami nem általános.

De az jogos, hogy ha minden helyen megáll, akkor miért is gyorsvonat?

Netuddki. 2013.05.03. 09:23:45

@gabest1: "A politikusok költségtérítése is emelkedni fog?"

A "politikusok"-nak csúfolt megélhetési véglények nem vonattal járnak...

VT Man 2013.05.03. 09:24:42

@Jani haverja:
"Viszont a teljesáron utazók nagyon kicsi kisebbség, jóval kevesebben vannak, mint az utasok 1/3-a."

Talán pont ez a MÁV (egyik) baja.

Hogy szociális utaztató. Nyugat-európában a vonat drága, de tiszta és jó. Akinek kevés a pénze, az pedig buszozik.

Itt a vonat mesterségesen olcsó -- sokaknak.

2013.05.03. 09:25:56

Én nem bánnám ezeket az árakat ha itt is 350 km/h-val menne a gyorsvonat. Ha már gyorsnak híják...

Netuddki. 2013.05.03. 09:27:02

@VT Man: "De az jogos, hogy ha minden helyen megáll, akkor miért is gyorsvonat?"

Azért mert azt mongyák rája vazze! A vonatot meg nem érdekli hogy híjod...

Netuddki. 2013.05.03. 09:29:13

@A csótány is ember: "Én nem bánnám ezeket az árakat ha itt is 350 km/h-val menne a gyorsvonat. Ha már gyorsnak híják..."

Muhaha! Ez qrva jó beszólás volt! Csak 1 apró bibi van. Ha minden állomáson megáll, akkor 100km/h-ra sem tudna felgyorsítani+lefékezni a 2 állomás között...

Netuddki. 2013.05.03. 09:34:38

@kovi1970: Kissé továbbgondolva a dolgot:

A máv is megcsináltatja a franciákkal a magyar TGV-t. A vasúthálózat kiépítése 3-szor annyiba kerül mint a franciáknál euróból átszámolva. Közben sok fideszesnek is új háza "épül", újraaszfaltozva a faluközpontig, ahogy kell.
Az átadás utáni 1. hónapban kiderül, hogy a magyar TGV átlagsebessége kb. 40km/h. Nosza, bizottságot hoznak létre az okok kiderítésére, elbaxnak rá 2milliárd forintot is. A végén a bizottság megállapítja:
Nem kéne minden megállóban megállni a magyar TGV-nek...

fourgee 2013.05.03. 09:37:39

És ha a gyorsvonat rohadt lassú, akkor is kell pótjegy? Londonból Birminghambe (kb. mint Budapest-Szeged távolság) 1 óra alatt jutottam el vonattal. Ha a magyar gyorsvonatnak ez 3 óra, akkor az ott milyen vonat volt? Azon miért nem kellett pótjegy? :)

2013.05.03. 09:39:49

@kovi1970: Ki mondja, hogy megálljon mindenhol? Ilyen a városok közt kéne (város alatt várost értek nem 5000 emberes városnak csúfolt falut). Tehát mondjuk 30-50 km-enként. Utaztam Marosvásárhelyre vonattal kétszer - először s utoljára - 10 órás út. Ha 3 lenne akkor nem 5 ember lett volna a vonaton. Ha ilyen lassú azzal kb elveszti a létjogosultságát. Melóba ingázni nem kell Máv csak egy kicsit kiterjesztett Bkv és társai.

helianthus 2013.05.03. 09:43:14

@agresszív kismalac: "pirosaranyat ne tegyél rá,"

Na most a pirosarannyal pont mi bajod van? Kismalacsült mellé nyomva igenis nagyon finom. ;)

Netuddki. 2013.05.03. 09:48:39

@A csótány is ember: Nyugodj bele, hogy a vonat a "plebs" közlekedési eszköze. Azoké akiknek nincs ótójuk. A jegyárak is ehhez igazodnak, ugyanis a szegényeket lehet mindenhol a legjobban levenni.
Ebből kifolyólag a város és a környező faluk között kell a közlekedést megoldani nem két város között.
(Ez most ironikus akart lenni, csak szólok)

Vak Komondor (törölt) 2013.05.03. 10:12:33

Elmúúttnyóóócééév! Gyurcsány csinálta ezt is, az tuti!

lula 2013.05.03. 10:13:17

@Exxit: 3 gyerekkel igénybe lehet venni a nagycsaládos kedvezményt. 90%, nemcsak a gyerekeknek

indapass90210 2013.05.03. 10:23:26

Ki volt, aki ezt kitalálta? Azonnal fejbelőni!

M. Péter 2013.05.03. 10:23:26

Milyen jó, hogy valamikor eltörölték a különböző díjszabást a személyvonatokra és a gyorsvonatokra.

Amadeus62 2013.05.03. 10:24:45

Köszönjük zsidesz szavazók!

DurbintsPal 2013.05.03. 10:49:12

Az átkosban, én még tanultam fuvarjog és díjszabást (az Omegás Benkő papájától), ahol is matematikai szabályai voltak a tömegközlekedési tarifáknak. Alapja a személyvonat II. osztályú jegy árai, ami km zónánként degresszíven változott (minél messzebb utaztál annál olcsóbb volt fajlagosan a jegy). 1.5-ös szorzóval képezték az I. osztályú jegyet, és 1.6-sal a gyorsvonati pótjegyet. (Vagyis gyorsvonat I osztályú jegy = 1.5*1.6* II. osztályú, személyvonati zónajegy ára). Ennek a levezetésnek volt logikai alapja, mért kell ezen változtatni? Lehet, hogy akik kitalálták nem tanultak fuvarjogot?

Nemzeti trafikos 2013.05.03. 10:52:20

Köszönjük, kamanista szavazók, hogy folyvást az ócsításra, a kedvezményekre, támogatásokra, dotációkra, Állambácsira teccett szavazni, úgy 80%-os többséggel.

Ez vezetett oda, hogy nincs pénze a Zembereknek.

És hogy leputtyant minden dotált piac.

És hogy emiatt sunyi emelések kellenek, mert "ne a zemberek fizessék meg".

És hogy nem tudják megfizetni a zemberek.

Köszönjük, komenista szavazók, hogy az árában adott jó helyett az olcsó fost tetszett választani, és ne tessék sírni, hogy most már a fos is drága lett.

Engem nem érint közvetlenül, mert a vécére is autóval járok, de azért elég rossz nézni ezt, és antikomenisták is járnak vagy járnának vonattal.

Nemzeti trafikos 2013.05.03. 10:55:00

Köszönjük, kedves kammenista pártok is, és ezt főleg a bolsevik utódpártnak, hogy az infrastruktúra megtartása és a szolgáltatások privatizálása helyett az infrastruktúrát teccett eladni, és a szolgáltatásokat állami kézben tartani.

francia sakk 2013.05.03. 10:55:15

Aki nem teljesen hülye, tudta nagyon jól, hogy a rezsicsökkentő melldöntögetésnek lesz majd szopóága. Ez csak az első (második, harmadik, negyedik, ötödik...). Azonkívül nem árt tisztába lenni azzal, hogy a gyorsvonat nemegyenlő gyors vonat. Wikipédia definíció: "A Gyorsvonat egy olyan vonattípus, amely a vonalon csak kevés állomáson áll meg". Kész ennyi. hu.wikipedia.org/wiki/Gyorsvonat

indapass90210 2013.05.03. 10:57:17

@DurbintsPal: Azért, mert így ki lehet mutatni, hogy igazából nem is emelkedett a jegyár. Ott van mindjárt a példa a propagandához:
500 km felett 735 HUF a pótjegy. Így, ha 7350km-re veszel jegyet, akkor csak 0.1 HUF az emelkedés/km.

Az ecceri paraszt meg majd kiszámolja, hogy 50 km-re csak 5 forinttal kell csengetni extra. Ami nem így lesz, de ez nem fog számítani, ha elég sok helyen elég sokszor hallja, hogy márpedig az a 150 forint csak 5 forint.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.03. 11:16:39

Most a gyorvonattal utazók fizetik ki a vasutas családok és a nyugdíjasok milliárdos kedvezményeit.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.05.03. 12:51:25

Szóval a Budapestre ingázóknak is kell valamettől valameddig venni ilyen izét naponta kétszer, kivéve ha van izéjük mert akkor csak amoda kell venni de ha nincs akkor meg hosszabban, jól értem?

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.03. 12:59:06

@Yooha: "jól értem?"

Azt én nem tudom megmondani. De ha jól érted, akkor egyedül vagy vele, mert mi, a többi 7 milliárd ember, nem értjük.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.03. 13:00:42

@Távmunka blog: "a nyugdíjasok milliárdos kedvezményeit."

Vonjuk meg a 65 év felettiek ingyenes vonatozását! Legfeljebb nem utaznak, bevétel nem lesz belőle, a MÁV ugyanúgy szarban lesz. Nem a nyuggerek utazzák csődbe a MÁV-ot, ez ugye lejön?

kölcsönkenyér 2013.05.03. 13:13:16

Szerencsére én választhatok hogy busszal vagy vonattal akarok bejárni a melóhelyre és a cég fizeti a bérletet. Ha továbbra is vonattal mennék, akkor vehetném magamnak naponta a pótjegyet, szóval bekaphatják, inkább volánnal járok majd. Tetvek azok is, meg jó drágák, de legalább nem kell 5 jegy egy nyamvadt úthoz, elég lesz a bérlet önmagában.

Pierr Kardán 2013.05.03. 14:00:41

Tudjátok, hogy mi a különbség a lassú vonat és a gyorsvonat között?

Nos, a lassúvonat megáll minden görbe fánál.

A gyorsvonat is megáll minden görbe fánál, de az ajtókat csak minden ötödik görbe fánál nyitják ki...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.03. 14:37:57

@atpijkamo: Ha önmagában a jegyárakról van szó, akkor a nyugdíjasokon és a vasutasokon lehet a legtöbbet spórolni.
Persze ez nem ér fel egy struktúrális reformmal.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.03. 14:39:14

@Távmunka blog: Pontosan hogyan akarsz spórolni? Kevesebb vonatot, vagy kevesebb kocsit indítasz?

Tiborfalvi Tibor 2013.05.03. 14:43:34

@KáKá: Ezt akartam még írni, nekem is marhára mindegy, hogy most sebes vagy bármi más, ugyanannyi az út, mert mindenütt megáll, ugyanúgy...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.03. 17:03:07

@atpijkamo: Az ingyenesség megszüntetése nem azt jelenti, hogy az összes eddig ingyen utazó utas nem fog a MÁV közelébe se menni. Ha a 65 év felettiek 50%-os kedvezményt kapnak, akkor is fognak valamennyien utazni közülük. Még talán a vasutasok családjából is.

Vidéken a nyugdíjasok ingyenes utazásának megszüntetésével néhány jelenleg 0 bevétellel üzemeltetett vonaton vagy keletkezne bevétel vagy meg lehetne szüntetni érdeklődés hiányában.

Ha nincs ennyi ingyenesen utazó, akkor kevésbé zsúfoltak lesznek a szerelvények, tovább maradnak elviselhető állapotban az újabb kocsik is.

Ha kisebb a zsúfoltság, akkor azzal vissza lehet csalogatni a vasútra egy olyan réteget, amelyik fizet az utazásért.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.03. 18:06:35

@Távmunka blog: "Ha a 65 év felettiek 50%-os kedvezményt kapnak, akkor is fognak valamennyien utazni közülük."

Mág az is túl drága nekik, nagyon kevesen fognak utazni közülük. Azt a kis bevételt pedig elfogyasztja a jegyeladás-ellenőrzés.

Gondolod, hogy a nyugdíjasok miatt tömöttek a vonatok???

CID 2013.05.03. 18:15:49

@atpijkamo: Ha a vonatok nem is, sok föggönyös busz sok esetben igen... Èn is kicsit átalakítanám, a nyugger kedvezmény rendszert.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.03. 18:17:55

@atpijkamo: A legnagyobb ingyen utazó réteg a nyugdíjasoké és a vasutasok családjáé. Nem véletlen, hogy 20-30% körüli a teljesárú jeggyel utazók aránya.
Miért kell korlátlanul ingyen utaztatni őket? Legyen 50%-os kedvezményük vagy évente 12 alkalom ingyen.

A kalauz fix havi bért kap, nem keres többet a jegy ellenőrzésével, mint a nyugdíjasok igazolványának megnézésével.
A jegypénztárost se hinném, hogy teljesítménybérért dolgozik...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.05.03. 19:49:41

Amúgy miért nem lehetett egyszerűen csak emelni azoknak a k**** vonatjegyeknek az árát?
Ja... hogy akkor az egyszeri utasnak nem kellene über-brutál módon körültekintően vonatot és vonatjegyet választania???
Amikor jön a kaller a gyorsvonaton/sebesvonaton, akkor tuti, hogy a "tudatlan" utasok "X"%-át le tudja húzni ezzel a sz**sággal, hogy:
"...azt én értem, hogy van érvényes jegye, de érvényes gyorsvonati pótjegye miért nincs?!
"

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.05.03. 19:52:09

@Távmunka blog:
A nyugdíjasoknál egy nyugdíjjal arányos támogatási rendszert kéne kitalálni. Pl.: Havi 100.000 Ft nyugdíj felett nincs kedvezmény és kész.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.03. 21:33:48

@csabapayne: Miért csak a nyugdíjasoknak?
Egyébként a 100000 forint elég közel van az átlagos nyugdíjhoz.

Tormas Torontal 2013.05.04. 09:10:34

@csabapayne: Oszt miért nincs 100000 fölött kedvezmény te buta paraszt, csak azért mert a rokonságban senki nem tanult tovább a 6. osztálynál? Akinek több a nyugdíja, nyilván megérdemli!

ducse911 2013.05.04. 15:06:54

Ha majd tovább csökken az utasletszam, mi lesz a MAV magyarázat?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.05.05. 00:17:20

@DurbintsPal: Ennek is van. 3 részből tevődik össze a jegy:

-menetjegy (1. vagy 2. osztály)
-pótjegy (vagy van, vagy nincs)
-helybiztosítás (vagy van, vagy nincs)

Mindhárom jegyfajta központilag meghatározott egységes áron fut minden társaságnál (busznál értelemszerűen az 1. osztályú tarifa nem játszik, ellenben a pótjegy és a helybiztosítás igen).

Más díjat nem enged kiszabni a minisztérium, ellenben kiskapuk vannak. Pl. mondhatja azt a Start, hogy XY vonatra két pótjegyet kell venni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.05.05. 00:19:29

@kovi1970: Ez vonatfüggő. A Flirt mindenhol megállva is megy 160-at.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.05.05. 00:26:31

@Peti817172M: Azért van benne matek is: 1. osztály = 2. osztály × 1,25

Tormas Torontal 2013.05.05. 13:36:27

Jár még ember vonattal?

Hartmy 2013.05.06. 11:07:26

@Tormas Torontal: A környezetemben, aki 40 évig kemény fizikai munkát végzett egy sem kap 70ezernél több nyugdíjat... lehet hogy nem végzett többet 8 osztálynál de pont ök érdemelnék meg az olcsóbb utazást és nem feltétlen azok akik asztalnál ülve papírt tologatásért kapnak havi 125-t... és ha fizetnie kell 200 forintot hogy csipkeverö kiállításra utazzon akkor felháborodva panaszkodik és lökdösödve dúródik mindenhol... igenis fizessen, ha csak nyugdíjarányosan is és kevesebbet de akkor is. A mávnak és a volánoknak így sincs bevételük belölük ha azután csak a felük utazna de fizetve már akkor is jobb lenne a helyzet. És talán az iskola járatok sem muskátliért sietö nyugdíjasokkal lennének tele reggel.
süti beállítások módosítása