Tűkön ülve várta a Homár a devizahiteles OTP-per fináléját, de sajnos becsúszott egy filler epizód, és nem történt semmi. Úgyhogy ehelyett következzen valami egészen más: csúlázás a tévében. Naiv tévénéző a LifeNetworkön találta ezt a gyomorforgató hirdetést, ami azonnal levélírásra késztette:
Tisztelt (bár ezt most nehezemre esik leírni) szállás.hu! Mély megdöbbenéssel figyeltem fel a LifeNetwork televíziós csatornán futó új reklámjukra, amelyben egy csinos fiatal hölgy áll egy vélhetően nyaraló vagy vendégház teraszán / udvarán. A kamera végigpásztázza tetőtől talpig a hölgyet, (dekoltázs környéken a kamera picit megáll, gondolom hogy odavonzza a tekintetet) aztán amikor is a néző kellőképpen megcsodálta milyen dekoratív is a leányzó, akkor olyat csulázik maga elé, hogy azt még egy jászkarafaszajenői tenyerestalpas parasztember is lazán megirigyelné. Mindezt pedig a narrátor azzal a szlogennel kíséri, hogy: "Azt írták, hogy egy köpésre a víztől? Foglalj valós adatok alapján. Legközelebb szállás.hu...". Vagy valami ilyesmi.
Közben meg is találtam a videót a Youtube-on, a szállás.hu "szallasguru" nevű saját, hivatalos videocsatornáján. A kapcsolódó videók között látom, hogy ami a tévében megy, az csupán a cenzúrázott változata a szóban forgó reklámanyagnak, ugyanis van olyan verzió is ahol a konkrét "műveletet" 3-4 kameraállásból is megmutatják. Jó étvágyat kívánok, gratulálok. Lehetőleg legközelebb majd nagy sebességű HD kamerával vegyék fel az ilyen jeleneteket, hogy szuperlassításban is megcsodálhassuk milyen csodálatos lény is az ember...
Nos, hát nem is tudom hirtelen mit mondjak. Nem tudom, hogy önöknél (igen, direkt kis betűvel) milyen lelkületű marketingesek dolgoznak, de abban egészen biztos vagyok a reklám láttán, hogy nem egészen normálisak. Ez több mint undorító. Gyalázat. Fujj. Mélységesen felháborít az, hogy ma Magyarországon önök szerint ez a színvonal. Bár azt hiszem, hogy ez még a CoolTV nézői között is kiverné a biztosítékot, de tudják, van még egy-két társadalmi réteg piciny hazánkban aki nem a Mónika Show-n szocializálódott.
Honnan veszik önök a bátorságot arra, hogy egyáltalán ilyen reklámanyagot készítsenek? Az már más kérdés hogy az NMHH hogyan engedhet ilyet leadni bármilyen csatornán. Vagy az, hogy az adott csatorna szerkesztői hogyan nem hánytak maguk elé a reklámanyag láttán és engedték ezt a szennyet saját műsoraik közé.
Viszont, ha már úgyis levelet írok önöknek, akkor egyúttal bátorkodom megkérdezni, hogy melyik társadalmi csoport/korosztály/identitás/szubkultúra volna a reklám célközönsége? Valamint, hogy komolyan gondolták-e, hogy eme kultúrtörténeti mérföldkőnek számító reklámfilm után hány embernek lesz kedve a szallas.hu-n lefoglalnia nyaralását?
Bízom benne, hogy választ kapok a fentebb megfogalmazott kérdéseimre, ugyanis rendkívül kíváncsi vagyok, hogy ezt tényleg komolyan gondolták-e.
Üdvözlettel:
-Balázs, a felháborodott néző
Az utolsó 100 komment: