Tékozló Homár

Teljesítés előtt lejár az Enternet számlája

2013.11.12. 13:07 | jackyll | 31 komment

Pszichotikusra gyorsult világunkban nem elég, hogy az Enternet a UPC mintájára előre számlázza ki a szolgáltatását, de 12 nap a fizetési határidő, ami így három héttel azelőtt lejár, mintsem megvalósulna a teljesítés. Jönnek a középkori módszerek, és legközelebb a hűségnyilatkozat mellé túszul kell adni egy véletlenszerűen kisorsolt családtagot?

Egy érdekes történetet osztanék meg veletek az Enternet 2001 Kft. üzletpolitikájáról, és ügyfélkezeléséről. A társasházunkban probléma van a postázással, ugyanis néha teljesen máshol kötnek ki a levelek, mint ahova szánták őket. Ezért nem kaptam meg időben a cég számláját, csak 10.20.-án az egyik szomszédtól. A számla fizetési határideje 10.12.-volt és itt közbeszúrnám, hogy ez az októberi számla, tehát a szolgáltatásért előre kell fizetnem, mert a számlázott időszak 10.01-10.31. És ez a számla 10.12.-én már lejárt.

Elrakom a számlát, hogy ha majd postán járok befizetem. 10.21.-én kapok egy felszólító e-mailt a cégtől (9 nappal a lejárat után). miszerint rendezzem tartozásomat. Visszaírok, hogy később kaptam meg a számlát, és amint posta közelében járok befizetem. Biztos az én lustaságom és csaló életmódom következtében, de napi 14 óra munka mellett csak 10.25.-én jutottam el a postára, ahol be is fizettem a számlát.

És most jön a ráadás. A hét elején kapok egy ajánlott levelet, miszerint lejárt tartozásom van, és rendezzem. A levélben benne van, hogy a felszólító levél a 10.27.-én készült könyvelés szerint lett kiküldve, valamint az, hogy a felszólító levél költségét 750 Ft+ÁFA összeget a következő számlára terhelik. Itt pattant el az agyam.

Hogy egy 2.990 Ft-os havi számla, aminek befizetésével kések 13 napot, újabb 952 Ft terhelést jelent a következő hónapban, mert a postai befizetést csak 10.29.-én írták jóvá, pedig 10.25.-el be lett fizetve! Ráadásul mindezt úgy, hogy az adott hónapra kell fizetni, tehát lényegében azért terhelnek rám újabb összeget a felszólító levéllel, mert nem fizettem ki ELŐRE a szolgáltatást. Szerintem ez nonszensz.

Beszéltem az ügyfélszolgálattal, írtam egy méltányossági kérvényt (nevetséges, hogy ilyenekkel kell foglalkoznom), de a válasz konkrétan az volt, hogy benne van az ÁSZF-ben és nekem kellett volna jelentenem, hogy nem kaptam meg időben a számlát. Már bocsánat, de van jobb dolgom is, mint naponta ellenőrizni, hogy az Enternet számla megérkezett-e már.

Bónuszként még annyi, hogy az évben már háromszor módosították az ÁSZF-et, valamint mikor visszaváltottam egy kisebb csomagra a hűségidő lejárta után, felszámítottak 4.000 Ft átállási díjat, hogy kompenzálják a kieső bevételüket.
Aki teheti kerülje őket, én is csak azért vagyok náluk, mert egyedül ők elérhetőek a házban (comuniqua, és T-home még rosszabb).

SpongeDoc

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IP gyűjtögető 2013.11.12. 13:12:39

Azzal nem lehetne kezdeni valamit, hogy nem teljesítettek a számla kiegyenlítéséig?

agent_x 2013.11.12. 13:15:09

A kedves ügyfélnek internet ELŐfizetése vagy UTÓfizetése van? Na ugye!

Darth Revan 2013.11.12. 13:21:06

Allando atutalas, vagy ha megbizol bennuk csoportos beszedesi megbizas es tobbet nem kell a postara jarkalnod a csekkel.

kakukk11 2013.11.12. 13:27:01

Gondolom te se reklamálnál a cégnél, ha a fizetésed késne 13 napot, és k*rvára nem érdekelne, hogy a postás, vagy a Marika miatt(bocs a Marikáktól). És ha benne lenne a munkaszerződésben, hogy 750Ft+ÁFA jár neked, ha későn kapod a fizut, akkor kérnéd a 750+ÁFA-t, mint ahogy jogosan várod el a cafetériát is, ha benne van a munkaszerződésedben. És ugye az se érdekelne, ha a főnökség azt mondaná, hogy elindították már az utalást 10 nap után a Fülöp-szigetekről, és sajnos 4-5 nap mire ideér. Valószínűleg pont lesz@rnád, nem javasolnád, hogy magyar bankból utalják, vagy adják kp-ben.
Ha ez így igaz, akkor a Te szemszögedből tökéletesen jogosan vagy felháborodva, az Enternet szempontjából továbbra se.

chloe queen 2013.11.12. 13:27:55

Na most ezt már sokszor kellett elmagyaráznom tulajdonosoknak, de akkor újra:
Ha sárga csekket fizetsz be a postán, akkor az 2 MUNKAnap alatt íródik jóvá a kedvezményezett számláján. Október 25. péntek volt mondjuk 12:00-kor adtad fel e napon a csekkedet, akkor a szombat és a vasárnap kiesik, mert NEM MUNKAnap (26-27), aztán 28. hétfőn 12 óra az első 24 óra majd 29-én kedd 12 óra a második 24 óra, erre az időpontra kell hogy jóváírás megérkezzen. Tehát ezzel nem volt gond. Persze én ugyan ezzel értem el a T-nél hogy a kikapcsolási díjat töröljék.
Egyébként a másik pedig, ilyenkor borítékot nem kidobni, mert azon rajta van a postára adás ideje, ha az 12. után volt, akkor lehet reklamálni ha 4 nappal előtte és csak a postás volt a balfék, vagy te sem írod ki a neved a postaládára, akkor az őket aztán nem érdekli. Miért érdekelné?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.11.12. 13:29:37

Ezek a cégek ilyenek.

El kell döntened: úgy ugrálsz, ahogyan fütyülnek, vagy váltasz.

Manyecska 2013.11.12. 13:33:26

Aszt mondja a postásnő elvileg másnap már meg kellene jelennie a másik fél számláján mer új rencer van vagy mi..

chloe queen 2013.11.12. 13:35:36

@Rocco az erdei állat: az elvileg, de a posta ÁSZF-je 2 munkanapot ír, addig csücsülhetnek rajta, a közös költség befizetések is rendre 2 munka nap alatt jelennek meg.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.11.12. 13:38:39

Azért még mindig nem értem, ezt a postára járás mizériát!!!!!!!!!!!!

Net!!Net!!!!! Érted????? Van már Net!!!

(na jó, ha nincs bankszámlád, akkor bocs.)

herk 2013.11.12. 13:38:42

"a felszólító levél költségét 750 Ft+ÁFA összeget a következő számlára terhelik."

Ezt nem lehet csak igy a számlához hozzácsapni. Úgy értem, hogy ennek a 750 ftnak a megfizetésére biztos más határidők vonatkoznak, csak nekik igy kényelmesebb, hogy azonnal fizesd ki.
Szóval az is lehet, hogy külön számlát kérsz külön határidőkkel , ha szivatni akarod őket, bár előtte olvasd át az ÁSZF-et, de leginkább az idevonatkozó törvényeket. :-)

torrentisz 2013.11.12. 13:41:47

Normális versenyszférában az ilyen rovar cég már régen tönkrement volna.
Node kérem idióta országban, idióta törvényhozókkal nekünk csak ez jutott..

Hidd el észak koreában rosszabb a helyzet, csak ott a negativ kommentelőket munkatáborba zárják

Atörökk 2013.11.12. 13:42:44

@batgirl:
De ha nincs net, mer' nem fizette előre és kikapcsolták :D

Panelproli 2013.11.12. 13:52:27

@kakukk11: Tökéletes eszmefuttatás, nagyon is igazad van!
Nekem ebben a történetben az a furcsa, hogy a dolgozó sem előre kapja a fizetését, hanem tárgyhót követő időpontban.
Biztosan annyira tökéletes a rencer, hogy semmiféle leállás, hibás szolgáltatás, internetkimaradás nem nehezíti az üzletmenetet és a díjszabást emiatt nem kell módosítani. Szóval minden előre le van zsírozva.
Ámen

Trunkel 2013.11.12. 13:58:23

Telco szolgáltatásokért én úgy tudom előre fizetünk mindenhol egy előfizetési díjat, ehhez jöhet utólag némi forgalmi díj is. Azaz október elején kifizeted az októberi előfizetésedet, és a szeptemberi forgalmadat (ha van). Tényleg hülyeség, de így van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.12. 14:02:46

"s nekem kellett volna jelentenem, hogy nem kaptam meg időben a számlát"
Szégyelld magad, hogy nem látsz a jövőbe, nem tudsz gondolatolvasni, és nem tudod, mikor fog jönni a számla, meg mikor kéne jönnie. Csúnya, rossz ügyfél! :D

biorobot (gyönyörű metálkék) 2013.11.12. 14:16:16

Elmúlt 2 óra, és még nem tudom, hogy fejlettebb országokban erre mi a megoldás?

Leadfoot 2013.11.12. 14:20:39

A kakaós csigát is előbb veszed meg, és csak aztán eszed meg, nem? :-)

Egyébként aki ennyit melózik, és ennyire nem ér rá, miért nem e-számlát kér? Erős a gyanúm, hogy lehet olyat.

Az én szolgáltatómnál nincs türelmi idő. Mondjuk 10-én lejár a számla (hozzá tartozik, hogy aznap még jön egy ingyen emlékeztető e-mail), 11-én meg már jön a felszólítás, 500 forintért (szintén e-mailben).

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.11.12. 14:27:42

Az a gond, hogy nem tudod bizonyítani, hogy Te később kaptad meg a számlát.

ELŐfizetésed van, tehát ELŐRE kell kifizetni a díjat. Vagy ez eddig nem tűnt fel?
Lusta volt elmenni és befizetni. Jogos a cég részéről.
Legközelebb időben befizeted.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2013.11.12. 14:38:23

mobilszolgáltatóknál havonta változik az ÁSZF...

Tisztviselőtelep 2013.11.12. 14:39:30

A BKV-nál ilyen nem fordulhatna elő!

efi 2013.11.12. 19:11:00

1. "napi 14 óra munka mellett csak 10.25.-én jutottam el a postára"
Senkit nem érdekel. Akinek nincs rá ideje, az ne görcsöljön sárgacsekkel, hanem adjon csop.beszedésit.
2. "nem kaptam meg időben a cég számláját, csak 10.20.-án az egyik szomszédtól."
Mindenki mondhatja. Mondjuk 2 millióan évente 50-szer, az 100 millió "igazolt" késés.
3. Elég sok mindent, főleg fix havidíjakat (rendelkezésre állás) kell előre vagy az időszak közben fizetni.

hobbitroll 2013.11.13. 00:02:12

@kakukk11: azért ennyire nem egyszerű a történet.

Évekkel ezelőtt történt az említett (gugli kedvéért ENTERNET) céggel, hogy velük lett szerződés kötve internet szolgáltatásra. ADSL 4Mbit. Iroda, 3 gép, router, ami kell. Alapbeállítás az volt a routerben (nem is volt vele semmi gond), hogy 'Connect on demand' vagyis kapcsolódjon amikor szükséges (ha van forgalom), 15perc üresjárat után disconnect. Valamelyik faszfej kitalálta az enternetnél, hogy ez biztos azért van, mert a (réz)drót nem bírja. Felhívták hát a trékomot, és lekorlátoztatták a vonalat(!) 1Mbit-re, annak ellenére, hogy a vonalhoz nem volt közük. Amikor kiderült (mert kiderült, hogy szar került a palacsintába), 2 hónapig ment a tilitoli, hogy kinél lehet a hiba (trékom vs enternet). Végül egy trékomos ember elárulta a titkot. Óra/perc megmondta, hogy az enternettől mikor kérték a korlátozást a vonalra. Ez volt az a pont, amikor a szar elöntötte az agyamat. 2 havi baszakodás után elküldtem őket a kurva anyjukba, mert kitalálták nekem is ezt a faszságot, hogy írjak kérvényt (amúgy 3 hónapig fizettük feleslegesen a 4mbit-et, mert csak 1-et tudtunk használni a köcsög ENTERNET jóvoltából). Mi a kurva anyjukat kérvényezzek? Ők baszták el. Fingom sincs (a trékomos ember sem tudott rá választ adni hogyan tudták ezt nélkülünk /előfizető/ megoldani) hogy sikerült lekorlátoztatniuk a vonalat. Én írjak kérvényt azoknak a fasszopó, kotonszökevény, a családon belüli szaporodás káros genetikai következményei iskolapéldája köcsögöknek, mert belenyúltak valamibe amihez semmi közük (amúgy a vonal elbírta). Szerinted mennyi ideig volt meg az előfizetés ezek után?

remélem olvassa egy nyomorult az említett (ENTERNET) cégtől. Már nem vagyok az ügyfeletek. Költsétek gyógyszerre amivel megloptatok. Kenjétek be vazelinnel a kárpótlásotokat, és dugjátok fel magatoknak JÓ MÉLYEN!

nem tudom, leírtam elégszer a cég nevét?
A biztonság kedvéért : ENTERNET ENTERNET ENTERNET ENTERNET ENTERNET

Lady Ann 2013.11.13. 09:23:42

Nahát, akkor meg vagyok hatva: a UPC Nagymamámnak olyan csekket küldött, amin a postára adás határideje szerepelt, nem a pénz beérkezése. Csodás.

hobbitroll 2013.11.13. 09:49:26

@Lady Ann: Ez végülis érthető. Ha emlékszel még rá, nemrégiben (pár éve) változtattak azon, hogy a fizetési határidőre a kedvezményezett meg kell kapja a pénzt. A postáraadás (csekk befizetése) és a pénz megérkezése között 1-2 munkanap(!) a különbség.
Tehát, ha a fizetési határidő péntek, te pénteken befizeted, akkor azt legkorábban hétfőn, de inkább kedden kapják meg. Így az ő rendszerük azt regisztrálja, hogy 3-4 nappal később fizettél, aztán jön a késedelmi kamat.

kicscsávók 2013.11.13. 13:49:56

A történet tanulsága az, hogy időben be kell fizetni a számlákat...

Spongedoc · http://spongedoc.extra.hu 2013.12.04. 15:50:02

@kakukk11: Azért ez nem ugyan az. Nem tudom te hol dolgozol, de én a fizetésemet, a tárgyhó utáni hónap 1-én kapom meg. Azaz fizetést csak az elvégzett munka után kapok. Itt meg ugyebár előre kell kifizetnem FELSZÓLÍTÁSI pótdíjjal az adott hónapra nyújtott szolgáltatást.

Ez vonatkozik az általános időben fizessük be a számlákat hozzászólásra. Én befizetem, csak maga a hozzállás felháborító.

UPDATE: Azóta sem kaptam számlát, így felhívtam az ügyfélszolgálatot mennyit kell utalnom. El is utaltam. Rá 5 napra megjött a számla...

kakukk11 2013.12.04. 16:04:57

@Spongedoc: Ettől még te vállaltál egy fizetési határidőt a szerződéskötésnél. Mint ahogy a céged is vállalt mikor felvett dolgozni.
Eleget tettél neki?
Nem.
Te hogy reagálnál ha a céged nem tenne eleget a fizetésednél?
Hasonlóan, ugye?

Akkor hol itt a probléma?

Nem a legszebb dolog az enternet hozzáállása, de nem is muszáj vele leszerződni. Ha senki nem szerződik vele vagy fog ezen változtatni vagy csődbe megy. Nem túl bonyolult dolog ez.

Spongedoc · http://spongedoc.extra.hu 2013.12.04. 20:29:23

@kakukk11: Ez a fizetési ütem csak az egyik ÁSZF módosítás szüleménye. És sajnos muszáj vele leszerződni, mert rajtuk kívül csak a T-HOME van a házban (comunique már nem szolgáltat), aminek bevezetéséhez a lakást is át kell kábelezni, valamint széles körű tapasztalatom van a T-HOME szolgáltatásáról, és ügyfélkezeléséről.
Teljesen jogosan követelik a pénzt ilyenkor, mert tényleg benne van a 624. módosított ÁSZF-ben, a cikkel csak a cég hozzáállására akartam reflektálni.
süti beállítások módosítása