Tékozló Homár

Kínzó kérdés: Ausztriában miért olcsóbb?

2014.04.08. 09:36 | jackyll | 92 komment

riomare.jpg

Biztos a távolság. Meg az áfa. Örüljé, hogy még van.

Miért van az, hogy Ausztriában 2 euro (kb. 600 ft) egy Rio Mare konzerv, itthon pedig 1229 ft (lenne, de most akcióban csak 999Ft)? Magyarország jobban teljesít?

üdv:
Gábor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2014.04.08. 09:37:43

Mer nekik van tengerjük.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.04.08. 09:50:22

mija csudát csodálkozol?? még a magyar termékek is olcsóbbak ott.

cirrmurr 2014.04.08. 09:52:09

Mert szabadáras. Nincs rabló gazdálkodás stb.

Az is jó kérdés hogy az osztrák sparba kisebb árréssel dolgozó üzlet hogyan tud 3x akkora fizetést adni a dolgozóinak mint a magyar????

Na ez a bökkenő nem a Halkonzerv.

joska61 2014.04.08. 09:53:59

Kell a zsé a havereknek, és az áfa is pöttyet több.

elwood 2014.04.08. 09:58:38

Mert a nyugat haldoklik. Most sajnálod egy haldoklótól ?

elwood 2014.04.08. 10:00:29

amúgy ha jackyll újságírónak készülne, írhatna egy-két mailt a gyártónak, engem érdekelne a válasz.

KRT 2014.04.08. 10:00:58

Kellett a narancsország ugye? Köszönjétek orsósnak. Jó a nyuggernek a teszkós ki tudja mi van benne halkonzerv is, nem kell riomare.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.08. 10:01:33

Mert Magyaroroszág jobban tejesít, azé'

Leadfoot 2014.04.08. 10:02:01

Az semmi! Az usákoknál 200 forint a benzin.

Most tényleg az a baj, hogy különböző országokban eltér az egyes termékek ára?

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.04.08. 10:05:18

@Taxomükke:
Hát na ja... onnan fogják ki a halat, ami már eleve megvan töltve a zöldségekkel, csak fel kell kockázni :D

reqcka 2014.04.08. 10:08:04

Meg hozzáadódik az e-útdíj, az ipari fogyasztókat csak hátrányosan érintő rizsacsökkentés, munkavállalók után befizetendő pénzek.. Élelmiszeren kívül már szinte mindent webshopban veszek, ezek közül több tétel náluk nem rakódik annyira az árra.. meg kihasználom az időszakos akciókat, pl. ezt glurl.co/husvetra

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.04.08. 10:08:42

@KRT :
Fúúúú bele se merek gondolni, hogy milyen cefet olcsó lenne itt minden ha nem a Fidesz volna kormányon :D :D :D
Még ezt a RIO mare konzervet is 400 HUF ért dobálnák az emberek után...
Ja bocs már rég €-ért adnák és csak 0,99-be kerülne, de akciósan már 0,49-be.

Sőt 2018-ban a pártommal csak ilyet fogok osztogatni a kampány alatt!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.04.08. 10:10:38

A Rio Mare ősi osztrák konzerv, tiroli őstermelőktül lehet vásárúni!44

cirrmurr 2014.04.08. 10:12:09

Kisebb árrésből hogyan tudnak 3x akkora fizetést adni az osztrákok mint a magyarok.

ha valaki tudja irja meg.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.04.08. 10:12:58

@cirrmurr:
Nem biztos, hogy kisebb az árrés, mert ez a termék lehet, hogy 1 hónapon belül lejár, így amit lehet nyomott áron el kell adni.
Az itthoni Spar-ban is, sokszor látok jócskán leárazott termékeket.

cirrmurr 2014.04.08. 10:13:10

@dr. phil. Sün‼ ツ: Bizony , az ősi Tiroli tengerben fogják a riomarét, és mivel helyi hal ezért olcsó.

cirrmurr 2014.04.08. 10:14:59

@csabapayne: Rendszeresen járok osztrákiában a Metrokban Sparokban, Billákban, majdnem minden mosószer kóla stb olcsóbb mint itthon,még az étolaj is olcsóbb náluk. ( a magyar).

Igazad lehet de nem csak az akciós termékekre vonatkozik.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.04.08. 10:15:38

azér' mer ósztrija közelebb van a tengerhön.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.04.08. 10:15:52

@dr. phil. Sün‼ ツ:

Így igaz... 1244-ben Gerhardt Riomare találta fel a tonhalsaláta konzervet favágás közben. :D

Figyel Castro 2014.04.08. 10:16:19

@csabapayne: ja, csak az nem le fog jarni, hanem fel eve lejart.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.08. 10:17:48

@Leadfoot: Nem. Az a baj, hogy dulván. Meg hogy nálunk drágább, és mi keresünk kevesebbet. Meg hogy fentről hülyének néznek.

cirrmurr 2014.04.08. 10:18:40

@csabapayne: őSI OSZTRÁK ÉTEL , mint nálunk a Knédli:-)

elwood 2014.04.08. 10:24:46

fontolgatom, hogy szárnyalóan fejlődő országunk nyugati szélére költözzek, hogy néha átmennék bevásárolni abba a posványba.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.08. 10:27:47

@elwood: Heh! A hanyatló nyugat mérgeit enni?! :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.04.08. 10:27:58

@csabapayne:
Magyarországra labanc harcosok által került az ezerhéccázas években!444!

cirrmurr 2014.04.08. 10:29:46

@elwood: Mi már régóta ezt tesszük.Pandorfban az itt 21 000 Ftos Adidads, Nike , stb cipők féláron vannak.
300 eurótól. És biztos nem hamis.
A mosószerek sokkal jobb minőségüek hiába ugyanaz a márka. az osztráknak a német gyárban készültet viszik a magyarnak meg a lengyel gyárban készültet.

Ezeknek ne fizess 27% áfát.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.04.08. 10:31:42

@cirrmurr:
Sajnos nincs rálátásom az osztrák árakra. Sajnos tényleg betudható a szállítás és/vagy adótartalomnak.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.04.08. 10:32:48

@cirrmurr: jó, de minek veszel mosószert egyáltalán? az az igaz pénzkidobás.

cirrmurr 2014.04.08. 10:33:21

@csabapayne: A magyar Vénusz étolaj is olcsóbb ottkint 1,2 Eur vagy akcióban 0.99. 430 helyett 340 Ft . Szerinted?

cirrmurr 2014.04.08. 10:34:37

@sugargiraffusplumps.: Na ez fogós kérdés.

Mosakodjon aki koszos :-))

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.04.08. 10:38:09

@cirrmurr: én már sokideje leszoktam ezekről a fasságokról. van mosószappan tizedannyiért, és százszor tisztábbra mossa a ruhát. nincs műanyag flakon ezrivel. tisztábbszárazabb érzés.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.04.08. 10:39:39

@cirrmurr:
Ez lehet az adók miatt. De az sincs kizárva, hogy más az árrés. Sajnos :(

elwood 2014.04.08. 10:43:14

@cirrmurr: "Ezeknek ne fizess 27% áfát. "

Kristálycukrot ugye vehetek nyugodt szívvel ? :-)

cirrmurr 2014.04.08. 10:45:55

@elwood: Igen arról a nagyok már leszedték az áfát :-))). 3x:-)

cirrmurr 2014.04.08. 10:47:20

@sugargiraffusplumps.: Mosószóda meg mosószappan az király.
Némely boltban sajnos a mosószóda 2 kiló is 1000 Ft , megéri az osztráktól megvenni a mosóport 3 euróért a 3 kilót.
Fasz ez az ország.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.04.08. 10:53:39

Svejcba köll menni, ott a riomáre a fákon nől!

ferand1979 2014.04.08. 10:54:11

több okból..
-Azér', mer' nem magyar hal van benne és a nyugat kelet felé "nyítva" gazdagszik meg.. Ezt csakis úgy tudja, hogy drágábban ad el mindent... Megkockáztatom, néha a kelet felé menő termékeik silányabbak, rosszabbak, stb.. (lásd Milka csoki)
-Azér', mer' itt az Áfa nagyobb, és még számos más termékdíj rá van téve.. Valahogy ide is kell furikázni, meg kell élnie a szállítónak, meg annak a 2-3 importőrnek, nagykernek, áruházláncnak, stb.
-Azér', Mer' mindennek az ára az ár-érték arányában változik. Nincs más, adják ezt, olyan nyugatias neve is van, ezt fogják venni, mert' csak ez van... Te vennél Dunai hal nevű konzervet? Nem! Mondván, néha olyan koszos a Duna, miért vennél iylet?
-Magyaroknál mindent el lehet adni drágábban, mert nem egy lázongó nép.. Remélhetőleg a rezyicsökkentés után halárcsökkentésről is beszélünk majd.. De midnet sorrendben...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.04.08. 11:02:07

@ferand1979:
Az sem lehet mellékes, hogy azok a termékek amik nálunk "prémium" kategóriának számítanak, Ausztriában közepes/gyengébb minőségű termékek. Így eleve alacsonyabb áron kelnek csak el.
De bármilyen biszem-baszom, szir-szar nyugati terméktől ízléses csomagolásban itthon már dobnak egy hátast.

elwood 2014.04.08. 11:05:23

@ferand1979: "Azér', mer' nem magyar hal van benne és a nyugat kelet felé "nyítva" gazdagszik meg.. Ezt csakis úgy tudja, hogy drágábban ad el mindent... Megkockáztatom, néha a kelet felé menő termékeik silányabbak, rosszabbak, stb.. (lásd Milka csoki)"

ezt azért gondold át mégegyszer, uniós tagok vagyunk.
tehát mi akadályozza a spar-t, hogy a rio mare-tól olcsó "nyugatra szánt" konzervet vegyen ausztriában és idehozza M.o.-ra ?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.04.08. 11:10:07

Az eredeti riomárét csúzlival lövik, azé olyan drága!44

dr.zsírvágó 2014.04.08. 11:12:09

Itt azért 1200, hogy ott tudja adni 600-ért. Ennyi.

ferand1979 2014.04.08. 11:12:28

@sugargiraffusplumps.: hasonló, de nem a sertészsíros változatát készítette el párom is. Kb 20L mosófolyadékot hozott létre kevesebb mint 1000Ft-ból. Ugyanannyit kell tenni belőle a mosógépbe, mint egy általános mosófolyadékból, és ugyanúgy tisztít.
Mi egy dolog miatt mellőzzük használatát még egy kis ideig. Gyerekruhákat is mosunk, és a gyerek bőre valamelyik összetevőtől kipirosódott, amint ezt a készített mosófolyadékot mellőztük, eltűnt a pirosódás.. De idővel majd visszatérünk erre.. Megéri.
Hasonló elven lehet szódabikarbónát használni fogkrém helyett.. Sokkal jobban tisztítja meg töredék áráért...
Hasonló elven lehet ugyancsak szódabikarbónát használni járólap, csempe és ezeknek a fugájuk tisztítására. Szinte fillérekért lehetígy felmosni, felsuvickolni a padlót. Azt, amit méregdrága súrólószerek, padlótisztítók nem fehérítettek ki, azt a szódabikarbóna könnyedén kis idő alatt megoldotta.
@csabapayne: Eért kelletttünk az EU-nak, hogy legyen piaca a nyugati cégeknek, ahova a szar termékeket szállítsa és legye hol eladja.. Amiből felszedte magát pl. Németország is..

brand_boy 2014.04.08. 11:14:33

1. Nem a tonhalaskonzerv kicsi, hanem a pofátok nagy.

2. Túl erős a forint

3. Egykoron három tenger mosta:
nosztalgia-felár.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.04.08. 11:17:16

@ferand1979: így, így. valószínűleg túl volt lúgozva a mosószer, azért okozhatott kipirosodást. vagy nemtom. nálunk azóta múlt el a kollektív vakarózás mióta leszoktunk a gyári szirszarokról :)

helianthus 2014.04.08. 11:24:04

@ferand1979: "Hasonló elven lehet szódabikarbónát használni fogkrém helyett.. "
A szódabikarbónát hetente egyszer ajánlatos fogfehérítés céljából használni, mert károsíthatja a fogzománcot.
Viszont van fogpor, amit lehet naponta.

anarch 2014.04.08. 11:33:39

Ne emeljük ki az Áfát a környezetéből. Ott van mindjárt, hogy az az alkalmazott után, aki eladja neked a boltban a megőstermelt konzervhalat, azután fizetik a járulékokat, meg tényleges munkaidőre és fizetésre van-e bejelentve. Mert ez így összefügg.

Meg osztrákiában az áfa többféle: a kajára pl. alacsonyabb, nem is tudom hirtelen, 10-12% talán, ami jelentősen eltér a 27%-tól :).

feketeöves chemtrail-figyelő 2014.04.08. 11:49:17

@ferand1979: Mi mosógolyót használunk. Ami olyan, ahhoz esetleg egy kis öblítőt, meg ha foltos marad valami, akkor ott a folttisztító szappan. Ha jól emléxem, 1000 mosáshoz elég egy ilyen golyó. Vita Crystal, 6000 körül volt, de van noname olcsóbb is.
www.argep.hu/trend/MOSO/Mosogolyo.html

Martinicske 2014.04.08. 11:55:28

Szerintem főleg az áfa különbözöet, adó és átNEMhárított adó terhelések, meg nálunk a bérekre rakott brutális járulékok miatt.

Meg persze nálunk több pénze van az embereknek, így szívesen kiadnak többet is ugyanazért a termékért ha a kedvük úgy tartja.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.04.08. 11:57:23

És mégy mennyi minden van így!
Ugyanazok a cégek nyugaton megelégednek egy tisztességes jövedelmezőséggel, amelyek nálunk extraprofitot akarnak minden áron. Ha nem így tennének, ott rájuk szállna az adóhivatal és a közigazgatás. Nyugaton ráadásul nem tudnak szinte semmi álköltséget elszámolni, nem úgy, mint itt, ahol a rokonok-barátok-elvtársak támogatását és korrumpálását is a tevékenység szempontjából irreleváns, túlköltségelt szolgáltatásokkal oldják meg.

Louloudaki 2014.04.08. 12:03:10

friss info meg ropog, most jövök a sparbol, rio mare insalatissime mexicana 2,89 euro. poszt tolo arulja mar el, hogy mikor es melyik osztrak sparban fotozta ezt, mert nagyon nem stimmel. esetleg van belöle többfele kiszereles? en itt csak 160grammosat lattam.
igaz, meg igy is kicsivel olcsobb nemakciosan mint otthon akciosan.

amugy afa 20% altalaban, kaja 10%, alkoholt most emeltek azt hirtelen nem tudom mennyi.

ferand1979 2014.04.08. 12:06:08

@elwood: de ő a márkás terméket hozza ide, nem akar olcsóbbat idehozni..
A drágát is megvesszük itt, mivel nemigen van más alternatíva..
Továbbá valahol be van építve az itteni árakba az, hogy ott olcsobban tudja eladni...

ferand1979 2014.04.08. 12:11:05

@Louloudaki: hány féle Áfa van tinálatok?
Ha jól tudom az EU-ban csak 1-2 féle lehet, és szankcionálják azokat, akik többet szeretnének használni..
Vagy ez is egy afféle szabály, hogy az újaknak megmondják, hogy mi lehet, de a régiek azt csinálnak amit akarnak?

helianthus 2014.04.08. 12:18:44

A jóisten igazságos.
Ami az egyik országban olcsóbb, az a másikban drágább.
És lőn egyensúly!

KRT 2014.04.08. 12:25:00

@csabapayne: Szavazz rám és meglesz. Boldog boldogtalan csinálhat pártot. Programomban szerepel az ország nyílt eladása, nem csak a titkosított, így uniós árak mellé jön majd az uniós fizetés is. Már szövetkezek a németekkel, de ha az unijónak ez nem tetszik, megkérdezem svájcot is. Sok a hegy arrafelé, örülnének némi jóféle termőföldnek is. Hogy az ilyen kijelentések több sebből is véreznek? Pont mint a jelenlegi helyzet! Mindenkinek ingyen halkonzervet!

Louloudaki 2014.04.08. 12:48:14

@ferand1979:
par pelda
20%: normalafa, minden amire nem vonatkozik külön szabaly
20%: alkohol, üditök, asvanyviz
19-16%: a nemet hatarhoz közel Vorarlbergben es Tirolban van par terület, ahol 19% a normalafa. ill. lattam egy masik weblapon 16%-ot irnak erre, nem tudom, nem ott elek. :)
12%: szallitas, fuvarozas
10%: kaja, könyv, ujsag, faanyag, növeny, allat, szinhaz-mozi stb

ferand1979 2014.04.08. 13:03:22

@Louloudaki: nem értek hozzá, de mintha volt egy EU-s szabály, hogy max 2-3 féle Áfa kulcs lehet egy országban... És mintha a minimum áfa az általános termékekre a 15%.. Ettől kevesebb csak az élelmiszerek egyes körére és az egészségügyre szabható ki.
És persze akkor is volt vita afelől, hogy egyes nyugati országok ennél többet alkalmaznak, de mgekövetelik a keleti államoktól az ój szabály betartását...
De lehet, hogy tévedek...

jooasszony 2014.04.08. 13:07:20

Nemcsak Ausztriában hanem Németországban is olcsóbban tudsz vásárolni + sokszor az az érzésen (főleg ruhaüzletekben ), hogy hozzánk drágán tényleg a "maradékot" hozzák. Nézz meg mondjuk egy brüsszeli vagy egy német Zarát vagy C & A -t stb...és hasonlítsd össze a budapesti megfelelőkkel.... akkor látni fogod miről beszélek. Hogy lehet ez?

elwood 2014.04.08. 13:11:19

@ferand1979: "Továbbá valahol be van építve az itteni árakba az, hogy ott olcsobban tudja eladni..."

Namost arról szól a piacgazdaság, hogy a CBA megvesz kétszáz kamion rio mare-t a gyártótól, és teríti itthon olcsón, és az emberek ott tapossák érte egymást a Sparon meg rárohad.

Mármint akkor ha igazad van, és a Spar valami extra árrést tenne rá, hogy a sogórék halait finanszírozza.

elwood 2014.04.08. 13:15:08

@jooasszony: kereslet - kínálat
ott Beate bemegy a Zaraba és bevásárol három komplett szettet nyárra.
itt Malvin kimegy a kínai piacra, és ha nem talál magának valamit akkor megnézi mikor lesz bálabontás a lenti turkálóban.

a zarába vuitoncsi felesége jár, neki idehozzák ha kér valamit, de lehet inkább kimegy érte.

persze már másolják a modellünket, nemsokára kint is így lesz.

Bluemotion 2014.04.08. 13:32:29

Csak arra nem gondolt a posztoLÓ, hogy mire kimegy Ausztriába mondjuk Bp-ről, addig benzinre elbasz legalább 20E Forintot.

FDToth 2014.04.08. 14:19:54

Mindig megmosolygom azt ha vki ilyeneket vesz észre: ez már kb. 1-2 éve így van, itthon szinte a legtöbb dolog drágább és rosszabb minőségű, ami pedig kiváló, az megy exportra :)

elwood 2014.04.08. 14:36:29

@FDToth: azt látjuk, hogy így van, de miért ?

wkh 2014.04.08. 14:41:31

MERT AUSZTRIA JOBBAN TELJESÍT :)))))

elwood 2014.04.08. 14:49:39

@wkh: hiszi a piszi. minket másolnak. egymást tapossák a sógorék a matolcsynál, hogy ellessék a titkokat.

Shadow82 2014.04.08. 14:50:55

Udvozollek a kapitalizmusban, ahol minden annyiba kerul, amennyiert az emberek hajlandoak megvenni. Ausztriaban a Rio Mare az, ami valojaban: kozepkategorias junk food, ennek megfelelo aron. Idehaza meg bepozicionaljak premium kategoriasnak, mondvan “jo lesz az a bunko magyarjanak, felszivja, mint liba a taknyot”. Es igazuk van, mert olyan szintu fogalmatlan tomegek vannak itt, akik tenyleg elhiszik, hogy ez mar a Kanaan, ennel feljebb nincs is. Ezt nyilvan tarsadalmi szinten is tanulni kell, mert ahol tomegek kostoltak a felsokategorias lazacot legalabb egyszer eletukben, azok soha tobbe nem fogjak a Rio Maret akkent kezelni. Addig is, ha megveszik a nepek 1000-ert, akkor miert ne adnak 1000-ert?

jooasszony 2014.04.08. 15:52:02

@elwood: azt értem, hogy a méret itt is lényeg....a nagyobb forgalom megengedi az alacsonyabb árat. De hogy van az, hogy a "maradék" jut? A magyar vásárló is látja a cég újdonságait, miért más kollekció kerül hozzánk? Erre próbálok magyarázatot keresni.

elwood 2014.04.08. 16:06:59

@jooasszony: gondolom megpróbálják elsózni itt a maradékot, a frisset úgysem tudjuk megfizetni. (aki igen az meg kimegy mariahilferre).

de csak gondolom, engem is érdekelne a pontos magyarázat a tonhallal együtt.

erre tartanánk ilyen embereket mint a jackyll, hogy kinyomozza.

Kovács Nóra Anna 2014.04.08. 17:52:21

Úgy, hogy ott kevesebbet lopnak (kormányzati szinten).

Kovács Nóra Anna 2014.04.08. 18:12:20

@jooasszony:
Egyszerű: mert gyarmat vagyunk, ennyi.(kár szépíteni.)

Genius2 2014.04.08. 19:07:43

assemmi. Ez a konzerv sokáig 765ft volt, a helyi cba-ban, tegnap már 1 híján kilencszáz. De van brutálabb is. Kedvenc fogkrémem évek óta 565 a müllerben, 1100 a dm-ben. A beszerzőkön múlik minden.

Aureliano Buendía 2014.04.08. 19:28:32

Miért bazmeg? Messzebb vagyunk a tengertől, több idő, pénz idehozni.

Következő

Taxomükke (UK) 2014.04.08. 20:38:25

Itt Angliában az élelmiszer áfája 0. Zéró. Nulla.

PAPÓ38 2014.04.08. 20:56:08

Te Marha, ehhez semmi köze a politikának, inkább a multi kereskedelemnek.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.04.08. 21:11:56

@elwood: "hogy ellessék a titkokat."

Nevezetesen: hogyan lehet két szemmel háromfelé nézni.

waze 2014.04.08. 22:10:20

C&A-ban rajta maradt az eurós árcímke a cuccon amit venni akartam...1,9€, de rá volt ragasztva a magyar is ugye: 1900 Ft...jó kis szorzó, kb. ez megy mindenhol nálunk.

Répázó 2014.04.08. 22:55:27

Ha ez neked kérdés, akkor lesz még néhány megválaszolatlan számodra a jövőben.

kissnezia 2014.04.09. 00:34:11

...szerintem is, én is igy gondolom. néha tovább kell gondolni és adja magát a válasz.: egy magánvállalkzás, v. multi cég saját maga határozza meg üzletpolitikáját és nem kérdezi meg az éppen aktuális Kormányt.Persze azért vannak minőségi- és árkülönbözőségek is, ezeket észre kell venni és okosan vásárolni, ill. bármely szolgáltatást ennek függvényében kell v. lehet igénybe venni. Pl. oda kell menni fodrászhoz ahol a minbőség és a szolgáltatás ára is megfelelő... no ez a helyzet bizonyára a rio mare.-val is! - különben olaszban élő ismerős szokott hozni rio mare-t, de elmondanám ott sem ingyen, v. félpénzen osztogatják! A tengerrel rendelkező országokban a hal, ill. a halból, esetleg mélytengeri halból készült ételek nem éppen olcsók... azért is szem előtt kell tartani...8:

kekegsm 2014.04.09. 12:33:07

Azért tűnik olcsóbbnak, mert az egyik ár euróban van, a másik forintban. szorozd meg 502-vel, és láthatod, hogy ugyanannyi.

kekegsm 2014.04.09. 12:38:56

@feketeöves chemtrail-figyelő: Mosógolyó nem jó ebben a posztoló által leírt esetben, mert a mosógolyótól elég szar ize lesz a lazacnak.

mosomacilany 2014.04.10. 14:27:48

Én Olaszországban éltem egy darabig, de ott is feltettem magamnak ezt a kérdést. Az alapvető élelmiszerek olcsóbbak voltak, de legalább jobb minőségűek. Hogy is van ez???

Dr. Panasz Muki 2014.04.11. 12:59:19

Németországban 1,30 a rio marehoz hasonló tonhalkonzerv.
Svájcban 2 franc a rio marehoz hasonló tonhalkonzerv.
A rio mare is olcsóbb valamivel, de minek vegyem azt, amikor itt van ez a noname tök jó minőségű hal?
Finom halfilék (olyan, amiből nem lesz olajos fehér massza a serpenyőben, hanem hal marad), szuper felvágottak. Olcsó és szuper minőségben (ez mondjuk Németországban).

fillérbaszó vadász 2014.12.25. 08:09:50

Aztán nem lehet tudni az osztrák vásárlói szokásokat sem. Itt a rio mare luxusnak számít mg a labanc megengedheti magának. El tudom képzelni hogy a karintiai paraszt kétpofára zabálja a riomarét míg a magyarok közül csak a tehetősebb vásárol néha. Valószínű osztrák spar 2 kamionnyit rendel belőle és így olcsóbban megkapja a beszállítótól mint a magyar tuskó aki rendel egy raklapot belőle.
süti beállítások módosítása