Tékozló Homár

Béla így parkolt

2014.07.21. 14:08 | Homár Hilda | 311 komment

unnamed (13)_1.jpgaztán csodálkozott, mert jól megbüntették. Egyet nem értését a filozófia legalapvetőbb kérdéseit feszegető levelében tárta Közterület Felügyelet elé. Természetesen ontógiai fejtegetés ide, történelmi távlatba helyezés oda, egyáltalán nincs igaza, ahogy azt a Fegyületet szépen a válaszlevélben meg is indokolja neki, de szép próbálkozás volt, és az vesse rá az első követ, aki még sose parkolt a fenti módon. A mi szempontunkból egyébként az elgondolkoztató-rovat kérdései az igazán érdekesek. 

Tisztelt Hölgyem/Uram!

A tegnapi napon megbüntetett a Közterület-felügyelet a Bp. XIII. Thurzó utcában, a saját házunk előtt, szabálytalan megállásért (Kresz 40.§. (1) "nem az út menetirány szerinti jobb szélén történő megállás")-ért. A jogszabály, amelyre hivatkoznak, pontosan így szól:  "40. § (1)245 Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell."

Az én autóm az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, sorban állt. Ha figyelmesen olvassák a törvényt, akkor nem juthatnak olyan következtetésre, hogy szabálytalanul álltam meg: a jogszabály csak azt követeli meg, hogy az úttest menetirány szerinti jobb szélén kell megállni, azzal párhuzamosan, egy sorban. Az én autóm így állt. Nem szól arról a szöveg, hogy az autó orra az úttest menetiránya felé kell, hogy álljon.

Az egyetlen, amire következtetni mertem, az az, hogy az úttest menetirányának fogalmát nem tudta értelmezni a közterület felügyelő. Ez ugyanis nem egy relatív fogalom, nem attól függ egy úttest esetében, hogy az autó "orra" merre felé néz, hanem attól függetlenül az úttest (bármely irányba nézve) jobb oldala a menetirány szerinti jobb oldal. (Ezért mondhatunk egyáltalán olyat, hogy "menetiránnyal szemben". Ha az autó orra iránya határozná meg az úttest menetirányát, akkor SOHA nem lehetnénk menetiránnyal szemben, kivéve, ha tolatunk.) Az úttest menetiránya tehát FÜGGETLEN az autó helyzetétől.

Egyébként maga a Kresz sem definiálja direkt módon a "menetirány"-t, csak a "menetirány szerinti jobb oldal"-t: "A menetirány szerinti jobb oldal: az úttestnek az a része, amely - a menetirányt tekintve - az úttest útburkolati jellel megjelölt vagy képzeletbeli felezővonalától jobb oldalra esik." A menetirány szerinti jobb oldal tehát nem az autó helyzetétől függ, hanem "az úttest része" (nem kell hozzá autó sem).

Ugyancsak elgondolkodtató az, hogy
  • miért van kitéve megállni tilos tábla a menetirány szerinti BAL oldalra (ld. második csatolt kép), hogyha azt feltételezzük, hogy az utca két irányú.
  • a közterület-felügyelet buzgó munkatársai hogyan végezték a tegnapi napig a dolgukat, ha 5 éven keresztül eddig senkit sem büntettek itt meg ugyanezért.
  • az egyébként "szabályosan", menetirány szerinti jobb oldalra kihelyezett megállni tilos tábla a fa miatt teljesen észrevehetetlen (ld. harmadik csatolt kép). Csak nem ezt kívánják kompenzálni a "szabálytalanul", BAL oldalra kitett megállni tilossal?
  • a közterület-felügyelet buzgó munkatársai nem büntették meg az utcában a kiszélesített, nyilvánvalóan parkolónak kialakított részen álló gépjárműveket, holott tábla nem jelzi a parkolót, illetve a parkolás irányát (ld. 4. és 5. csatolt kép), ez ugyanúgy az úttest szélének minősül, és a gépjárművek jól láthatóan nem párhuzamosan állnak az úttesttel, hanem arra keresztben. Ezt a tényállást erősíti meg az ezen rész után kihelyezett "útszűkület" tábla is. Arra gondolni sem merek, hogy csak azért nem kaptak büntetést (noha "nyilvánvaló" a "törvényszegés"), mert ez már akkora közfelháborodást keltene, ami komolyan veszélyeztetné a remélt bevételt.

Szumma szummárum: a KFBM (közterület-felügyelet buzgó munkatársai) jó lenne, ha az igazi, környezetünket valóban építő-segítő munkájukat végeznék nap-mint-nap, és nem azzal szórakoznának, hogy nevetségesen összevissza és elhanyagolt módon  kitáblázott/ki-nem-táblázott zsákutcákban teljesen vitatható helyzetekben parkoló tisztességes állampolgárok elleni pénzbegyűjtő akciókat szerveznek.

Fentiekre való hivatkozással tisztelettel kérem, hogy
- azonnal szüntessék meg ellenem a szabálysértési eljárást és töröljék a bírságot;

- a továbbiakban tartózkodjanak az ilyesfajta pénzbegyűjtő akcióktól.
Együttműködésükben bízva, előre is köszönettel,
M.B.
unnamed (11).jpg
Fenti levelemre egy egyébként segítőkész választ kaptam, amelyben azt javasolják, hogy ne fizessem be a bírságot, várjam meg a hivatalos idézést, és utána nyújtsak be méltányossági vagy jogorvoslati kérelmet. Hogy ennek miféle hatása lehet, azt egyelőre nem merem elképzelni.
Az általam felvetett első problémára azt válaszolták, hogy "Ami a konkrét ügyet illeti, megállapítottam, hogy a közterület-felügyelő intézkedése megalapozott és jogszerű volt, amit az intézkedés során készített fényképfelvételek meggyőzően bizonyítanak. (A fotókat Ön is megtekintheti a hét bármely napján 08.00-18.00 óra között a felügyelet Ügyeleti és információs szolgálatánál, azonban azok kiadására nincs módunk, mivel az egyes intézkedések dokumentumait zárt rendszerben kezeljük. Konkrét üggyel kapcsolatos adat, dokumentum kizárólag Ügyfélkapun keresztül lenne kiadható.) A hatályos KRESZ 40. § pontosan meghatározza a megállás feltételeit: Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A jogszabályból egyértelműen következik, hogy a forgalommal szemben nem szabad megállni, mert a szabálysértés megvalósul."
A vastagított-aláhúzott kiemelés tőlük származik, a jogszabály nem emel ki és húz alá semmit. Szerintük egyértelmű a jogszabály, de ha úgy vastagítanánk ki (ami szintén lehetséges), hogy az úttest menetirány szerinti jobb szélén, esetleg AZ ÚTTEST menetirány szerinti jobb szélén, akkor szerintem egyértelmű, hogy nekem van igazam (ld. eddigi érvelésem). Legrosszabb esetben is olyan a jogszabály, hogy az én értelmezésem/érvelésem is elfogadható, ebben az esetben pedig a büntetés minimum jogszerűtlen.
M.B.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 14:12:58

béla, ne szomorkoggy! majd mindjárt jön a parkolás nagyasszonya oszt megmondja, hogy lekközelebb hogy csináld!

Rosszindulatú Vászka 2014.07.21. 14:13:33

Az miaz, hogy "saját házunk előtt"? Az mennyiben releváns a történet szempontyábúl? Mer megvették az uccát is? Tipikus pesti buzi.

Praetorian 2014.07.21. 14:13:36

Béla fejjel lefelé is tud parkolni!

igi1 2014.07.21. 14:13:43

Az 1 egészségügyi intézmény.

Túl közel álltál a sarokhoz

nincs az 5 méteres szabály!?

igi1 2014.07.21. 14:14:52

Szerintem az elsò képen meg a harmadikon is rossz a parkoás.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 14:14:52

@atpijkamo: nemtom, de szerintem mindjárt nietzschei magasságokba fogunk röppenni. má' alig várom!!!!

Leadfoot 2014.07.21. 14:15:44

Ha rajtam múlna, Bélától simán elvenném egy-két hónapra a jogsit. Aztán lehet okoskodni.

igi1 2014.07.21. 14:17:01

@sugargiraffusplumps.: úgy könnyű ha más farn akarsz előrébb vergődni

Manyecska 2014.07.21. 14:19:44

@igi1: látom azért nézel újabb kiadású pornót is.:D..

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 14:20:38

@igi1: gondoltam tőled tanulhanánk valami okosat ezügybe. de ha te se tucc semmit akkor bajban leszünk, mer a magunk eszitül ugyan hoppon maradunk.

igi1 2014.07.21. 14:20:59

@Manyecska: sosem lehet belőlük eleget tanulni :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 14:21:18

Béla az a paraszt, aki az első képen jobb oldalt parkol, és nem adja meg a járdán a babakocsiknak járó másfél méter helyet?

Egyébként fasság a szabály. Ha baloldalt van hely, beállok oda. Ha elkezdek az utca végén megfordulni, mire visszaérek, beálltak helyettem.

Manyecska 2014.07.21. 14:38:18

Itt Óbudán is ezzel szórakoztak egy időben. Hálistennek anyámat is megbüntették amikor jött..:DDD mer rossz irányban volt a kocsi eleje.

Martinicske 2014.07.21. 14:40:56

Úgy is lehet értelmezni, hogy az autóval megállni csak úgy lehetséges, amennyiben az mozgásban van, máskülönben már álló autóról beszélünk. A mozgásban lévő gépjármű vonatkozásában viszont már van értelmezhető menetirány, amihez képest megállhat az út jobb és bal oldalán.

Szerintem az lenne egy jó védekezés, hogy a posztoló a menetirány szerinti jobb oldalon állt meg, az autót a ezt követően fordították meg. Például daruval.

Rosszindulatú Vászka 2014.07.21. 14:44:04

@atpijkamo: badarság. Járdán való parkolás két körülmény együttállása esetén szabájos: parkolást megengedő tábla plusz útburkolaton lévő ezt megengedő jelzés/felfestés. A babakocsi irreleváns és tetézése a bunkóságnak.

Manyecska 2014.07.21. 14:45:56

Ja. Járdán parkolni eleve szabálytalan. De akkor miért nem ezért büntették meg??

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 14:54:05

@Rosszindulatú Vászka: :)) Ezen még dolgozzál.

Egyébként tök mindegy, szabályosan csak úgy tudsz parkolni, ha van szabad hely.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2014.07.21. 15:00:23

Mi a fasz? Meg mi a baj egyátalán? Most mejjik az ő kocsija? A szürke Fiesta? Vagy a Suzuki? Esteleg a ződ Fiesta?
Amúgy ha egyirányú az ucca, akkor jogosan baszták meg, mer ugye menetiránnyal szemben nem állunk meg,mer tilcsa a kresz. Ha meg kétirányú akkor szintén jogos, merakkormeg a menetirány szerinti balódalon támasztotta le a gépet. Má ha a szürke fiesztáról van szó. Amúgymeg járjál biciglivel, az úgyis divat a pestiek körében, meg mán hivatalosan is lehet seggrészegen tekerni. Osztmég parkolni se kell

Manyecska 2014.07.21. 15:03:13

@Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr: biciklivel?? tegnap egy vérengző kutya volt kikötve a bringásparkolóba, én meg kapkodtam a lábam!:D

Rosszindulatú Vászka 2014.07.21. 15:06:27

@atpijkamo: ezér járok tankkal. Mindég van parkoló, akkor is, ha nincs, ha valaki beszól lelövöm, ami meg elmegy üzemanyagra, azt megspórolom a parkoláson meg a időn. Meg a padkától se kell félni. Meg a oszlopoktól se.

Manyecska 2014.07.21. 15:15:15

@hüjehalyó: sehol egy Aldi a képen. Igen.

Atörökk 2014.07.21. 15:16:19

@hüjehalyó:
Itt a Homáron ritka az okos poszt.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 15:23:32

nalyóvan. szerintem megérettünk az új posztra mer igi se tuggya, hogy mijaszitu. hildaaaa!!!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.21. 15:25:55

az nem baj, hogy Bela nem tud normalisan parkolni, de miert teszi kozkincse?

Thule 2014.07.21. 15:44:49

A gépjármű parolási helyzete szabályos, mert a KRESZ-ben nincs olyan kitétel, hogy a gépjármű eleje (pl a lámpája) csak a menetiránnyal megegyező irányba nézhet. Azonban a leírt helyzetet előidézni csak úgy lehetett, ha a jármű vezetője a menetirány szerinti jobb oldalról áthajtott a bal oldalra, márpedig ott közlekedni (előzéwst kivéve) nem lehet. Előzés közben pedig életszerűtlen, hogy parkolnál (bár technikailag éppenséggel lehetséges).

Tehát, a jogalkotó a szabállyal azt feltételezi, hogy a menetirány szerinti jobb oldalon, a forgalom irányával ellentétesen parkolva csak úgy tudsz megállni, ha szabálytanaulul parkolod le a gépjárműved és áthajtasz a menetirány szerinti bal oldalra a parkolás kivitelezéséhez.

Viszont, ezt a hatóság bizonyítani nem tudja. Lehet, hogy daruval forgatták el az autód :), lehet, hogy tréleres kocsi jött és ő rakta le úgy. Szóval, technikailag lehetséges a fenti helyzetet úgy előteremteni, hogy a helyzethez vezető körülmények szabályosak voltak.

Érdekes helyzet :)

és még valami...

A KRESZ kifejezetten elmíti, hogy úttest. Mi is az úttest? az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része. Tehát, ha a parkoló hely fel van festve a járdára (jelen esetben nincs de fel lehetne), akkor mivel a parkolás a felfestett helyen történik, az már nem az úttest része, tehát az ott parkolás már szabályosnak számít. Viszont a parkolást előidéző körülmény még ugyanúgy szabálytalannak számít, hiszen akkor sem hajthatsz át a menetiránnyal ellentétes oldalra csak azért, hogy parkolhass.

Bele lehet kötni a KRESZ paragrafusba de a parkolónak szerintem bizonyítania kell tudni, hogy a parkolási helyzete úgy valósult meg, hogy azzal szabályt nem szegett.

Bocs ha bonyolult lett.

Sandor Akarki 2014.07.21. 15:45:13

Béla, pl. azért tilos a túlsó sáv jobb oldalán való forgalommal szemben parkolás, mert ahhoz a szembesávban kell folyamatosan haladni, ami csak elozes es kikerülés esetén szabad. A forgalmi szabálysértés is simán borítékolható hacsak nem daruzták oda a kocsit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.21. 15:50:49

@Thule: ez a belak okoskodasa
de meg a belak is tudjak
igy nem parkolunk
de akkoris parkolnak igy es megmagyarazzak
nalunk is tilos
es szerintem minden fejlett orszagban

Thule 2014.07.21. 15:56:24

@hagyma: Én értem amit mondasz, én sem parkolok így ahogy Béla :) Nem is védem őt. Csak a tényt mondtam, hogy a KRESZ azt nem bünteti, ha az autó orra szembe néz a forgalommal, mert nincs ilyen szabály.
Azt bünteti, ahogy ez a helyzet megvalósítható, mert az szabálytalan.

A legjobb a paragrafus egyértelműsítése lenne és akkor nem lenne miről beszélni, mert be kell ismerni, hogy így egy kicsit rossz a megfogalmazás.

Sokan parkolnak ám úgy mint a Bélák...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 16:01:12

Bélájim gondúkoggyunk!44!
Elősször is mellyik autórú van szó?
Másoccor is egyirányú-é a zucca?
Harmaccor is melyik Béla vót az, Bélájim?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.21. 16:03:13

@Thule: ez teny
le lehetne irni, hogy ketiranyu utcaban csak orral jobb oldalon parkolunk, ha... stb.
amugy mar volt hogy engem is megzavart egy ilyen bela, mert kanyarodtam be es a baloldalon szemben allt egy bela
hirtelen azt hittem egyiranyu csak nem lattam a behajtani tilost
de azutan rajottem, hogy csak bela

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.21. 16:36:49

@dr. phil. Sün‼ ツ: melyik autorol van szo?
hat a belaerol
ha' nem erted a posztot?

Krisz101 2014.07.21. 17:07:40

@Thule: legyen szíves fejtse ki nekem vki, hogy hatramenetben miért ne lehetne behajtani az utcába, és akkor máris menetirány szerint közlekedett, mondjuk tönkrement a sebvalto és csak rukvercben tudott menni, le kellett parkolni minél hamarabb az autót, hogy ne legyen veszelyhelyzet. vagy pl ha visszatolatott, mert későn vette észre a helyet, és akkor is szabályos! Vagy van külön jogszabály, hogy tolatni csak menetirannyal szemben lehet? Mutassák már meg! Amíg nincs a jogszabályban, hogy az autó ORRÁNAK kell menetiranyban állni, addig ez egy nonszensz gyakorlat, tipikus magyar semmi értelme csak a szivatás, szerintem nem is egyértelmű.

venszivar 2014.07.21. 17:08:17

hagyma · hagyma.blog.hu/ 2014.07.12. 18:21:26
@helianthus: kardomba is doltem
leszel meg 65 eves is, es akkor, foleg noknel van, hogy nagyon hirtelen kell pisilni

barom!
ELVETT egy VÉN ASZALT ááámerikai-indián-lengyel picsa! hát így lettél te is ős ááámerikai....:DDDDD mari terézia 65!!!evés!?! :DDDDDD van gusztusod hozzá!?! fene a gusztusodat! barom!:):DDD

Kupon Károly 2014.07.21. 17:09:54

@Homár Hilda: Ne máááár, Hilda nem csak posztol, kommentel is? Mi van itt, kérem?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.07.21. 17:15:28

@Thule: Én '83-ban vizsgáztam, akkor még tanították a menetiránnyal szembe való beállás kivitelezését és szabályait. Utóbbiak már ez új évezredben módosultak, mert az EU-kompatibilisra zsugorodott agyú polgárok nem képesek a balesetmentes végrehajtásra. Előre nézve ui. jól látható a szembe jövő, a jobb oldali tükörből - jobbra nézéssel különösen - a párhuzamosan hátulról érkező forgalom. Ha nem jön senki szemből, akkor egy sávváltás bonyolultságával kellene megküzdeni, az meg nem megy a maiaknak.
Ez az oka annak is, hogy Debrecenben az új 2. villamosvonal bizonyos szakaszain rendre a villamos elé fordulnak jobbra kis ívben a látássérült autóstársak, mert nem látják, hogy velük párhuzamosan jön. Ennek a (tévén felnőtt, tehát térbeli tájékozódásra, egy közeledő jármű sebességének becslésére és nem mellesleg szerepátvételre is nagy arányban képtelen) nemzedéknek már csak a Google-autó fog biztonságos közlekedést lehetővé tenni. Abban van ui. parkolórobot is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.07.21. 17:18:38

@Sandor Akarki: Miért kellene folyamatosan ahhoz a szembe-sávban haladni, hogy leparkolhasson? A kormánylakat csak max. 15°-os elfordulást enged?
EUsok...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 17:48:27

@háromlábúbogár: még a végén elő kell szednünk a saját gondolatainkat. nem lesz könnyű feladat, annyit mondhatok! :P

igi1 2014.07.21. 17:49:16

@Thule:

Amit a járdán parkolásról tudni érdemes:
„A járdán − részben vagy teljes terjedelemben − csak akkor szabad megállni, ha

c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és

igi1 2014.07.21. 17:59:52

a közterület-felügyelet buzgó munkatársai hogyan végezték a tegnapi napig a dolgukat, ha 5 éven keresztül eddig senkit sem büntettek itt meg ugyanezért.

EZ SENKIT SE ÉRDEKEL ITT, ÚJABBAN.

Nem védekezhetsz azzal, hogy ha Béla cigányt nem büntették meg 20 éve erőszakolgatásért, téged mér büntetnek meg azért mert megerőszakoltad az unokatestvéredet most.

tehát az okoskodásod kilőve

A következő:

Az, hogy ottmaradt egy tábla, szintén nem érdekel senkit se, tilos megállni ott is, oszt kész.

a közterület-felügyelet buzgó munkatársai nem büntették meg az utcában a kiszélesített, nyilvánvalóan parkolónak kialakított részen álló gépjárműveket, holott tábla nem jelzi a parkolót, illetve a parkolás irányát

MÁS AUTÓKKAL NE FOGLALKOZZÁL, PARKOLJÁ RENDESEN, b+.

A lőtéri kutyát se érdekli, kit büntettek meg ott, és kit nem, a lényeg, hogy téged megbüntettek, azzal foglalkozzál.

@Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr:
SZERINTED BICIKLIVEL NEM BAROMKODNA ELEGET, ha kocsival is balfasz Béla!?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 18:03:43

@igi1:
Má kesztem aggódni, hogy Béla szagtanácsok nélül marad!44!
A törökköt hová tetted?

igi1 2014.07.21. 18:04:43

@Manyecska: adsz a kutyának fagyit.

Vagy a szomszéd gyerek lábát :)

@dr. phil. Sün‼ ツ: sokat nem kell törni a fejed, kitalálható, hány autós nem tud parkolni a képen. :)

HILDÁNK MEG LEGKÖZELEBB TAKARJA EL A RENDSZÁMOKAT, mert a végén meg lesz b@szarintva rendesen.

JSF 391, ha valaki nem tudná. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.21. 18:05:35

Azon kívül, hogy a poszter tilosban parkolt, fura módon én is láttam már sok-sok szelektív büntetést, amiről az összes rohadék közteres/pakolóőr leszokhatna.

igi1 2014.07.21. 18:06:58

@dr. phil. Sün‼ ツ: kissé feszkós mostanában, elment a törökk megrondolódni.

csak össze ne szedjen nekem valami AIDS-t a pályinkásüvegtől

igi1 2014.07.21. 18:08:03

@ColT: én mindig gyanakodtam, hogy a közteresek tisztánlátó ráolvasással osztogatják a büntiket.
Hiába, ez mindig kifizetődő lesz, amíg világ a világ.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 18:25:20

@hagyma:
Nodehát mindenki Béla, Bélájim!

@igi1:
Kb 1 se.
Legalábbis az elsőnn!4!
Pl én mindig srévizavé parkolok be a tengeralattjáróval!
Több hely marad, meg többfelé tudok elindúni!

Aureliano Buendía 2014.07.21. 18:27:11

Az kiderült már, hogy melyik Béla autója? Csak, mert a képen szereplő autók mind szarul állnak. Kivéve persze, ha a kép Londonban készült, vagy pedig 1941 előtt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.21. 18:30:34

@igi1: Simán.

@dr. phil. Sün‼ ツ: Jaja csak a tengeralattjárót nem tudják értelmezni. Helikopterrel mindig megvágnak.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 18:35:17

@atpijkamo: csinálj helyben ipszilont. Azt sokan nem tudják.

Nem fasság a szabály. Ha „fordítva” állsz be, és előtted is áll autó, egy fél méteren keresztül kb lófaszt sem látsz kiálláskor, és max a szerencsédre, meg a szembejövő reflexeire vagy bízva.

Hozzáteszem, ezek a majmok szerintem csak ezt az egy paragrafust ismerik. Én - eléggé el nem ítélhető módon - a fűre álltam fel 90 fokos szögben, a hivatkozott szabály ugyanez volt.

Bélám, bármelyik autó is a tied (Ford, Opel?), szarul állsz. A Forddal még a másfél méteres helyet sem hagyod meg a gyalogosoknak. Fizess, aztán gondolkodj.

youtu.be/K6ANpT3Uoos?t=1m31s

Aureliano Buendía 2014.07.21. 18:38:32

@atörökk: ezzel most egyet kell értenem.

igi1 2014.07.21. 18:44:05

@dr. phil. Sün‼ ツ: valahogy én is így vagyok a traktorommal
Ugye hogy összeillünk!?

Aureliano Buendía 2014.07.21. 18:44:08

@dr. phil. Sün‼ ツ:

1: nem tuggyuk
2: nem egyirányú, mivel zsákutca
3: a hülyébbik

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 18:44:12

@ColT:
Há nincs rajta rencám, ez tény!44
Ezé aztán nem is piszkállyák, hogy kijjé lehet.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 18:45:32

@Krisz101: tolatás= menetiránnyal szemben haladsz:)

Mellesleg a pöstiek többsége előre sem tud rendesen haladni, nemhogy tolatni:D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 18:47:30

@uraaam: Az ipszilon lassabb, mint simán beállni, pláne, ha tovább akarok menni, megint fordulhatok. És a forgalmat is tovább tartom fel.

Mikor ipszilont csinálok, figyelni kell arra, hogy folyamatosan blokkoljam mindkét irányt :)), mert ha hagyok valamelyik oldalon elég helyet, a parasztok befurakodnak, és lelassítanak vagy megakasztanak.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 18:49:47

@atpijkamo: ha rendesen ipszilonozol, akkor minimálisan tartod fel a népet, ami a Thurzó utcában kb 1,5 autó/ 20 perc, és még a helyed is meglesz:)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 18:49:51

@uraaam: "előre sem tud rendesen haladni"

A lámpánál nem tud elindulni. Folyamatos menésben még a féktávot se tartják, nemhogy be tudjak menni kettő közé. De zöld lámpánál indulásnál busznyi helyet hagynak. Alig jutunk át 5en, pedig simán 15 elmehetne.

igi1 2014.07.21. 18:50:48

Nekem az a heppem, hogy mindig háttal állok be mindenhová, és a kocsi orra legyen elől.

Annyira bírom, amikor a többi hülye hátratolat, a többit ne is említsem, én meg fogom magam, és szépen kiállok, anélkül, hogy azzal törődnék, mi van a hátam mögött, vagy épp ki megy el mögöttem.

Veszélyesen állnak a parkolóban a kocsik háttal.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 18:51:29

@uraaam: Üres utcában pikpak megfordulok, de a bunkók befurakodnak, hogy ne legyen hely. Ő menne, az elsőbbség megadása nem számít.

Black Hole 2014.07.21. 18:56:10

@dr. phil. Sün‼ ツ: azért ne feledkezzünk meg Józsiról se!

Aureliano Buendía 2014.07.21. 18:59:13

@atpijkamo: én azért egy többsávos úton ezt ki szoktam tudni használni.

De érdekes, hogy az emberek a városban nem tudják, hogy ugyanúgy kötelező a jobbra tartás, mint pl. autópályán.

Rosszindulatú Vászka 2014.07.21. 18:59:33

Na lássátok, ezért jár Edénk hajóval.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 19:01:05

@atpijkamo: ha ipszikonozol, amúgy nem neked van elsőbbséged. De ez lényegtelen. Udvariasság, előzékenység óne.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 19:02:01

@igi1:
Ammán bisztos!
Ki köllene fejleszteni a traktor vontatású tengeralattjárót!44!
Vagy fordítva!

@Black Hole:
Az a szemérmetlen fráter terhes lett, nem is köll vele foglalkozni!!44

Black Hole 2014.07.21. 19:13:22

@dr. phil. Sün‼ ツ: olyan már van, úgy hívják, hogy búvártraktor. Ugyan úgy vontatják vele a tengeralattjárót, mint a reptéri traktorral a repülőt, csak nem látszik, mert a víz alatt történik. Csodálom, hogy nem tudtad.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 19:16:35

@uraaam: A hetvenes években még az ipszilonozónak volt elsőbbsége, ha már megkezdte a mutatványt. Azóta persze változhatott a KRESZ, még az alkotmány is változott. De elég hülye dolog lenne, hogy mikor elkezdi a fordulást, nem fejezheti be. Éppen blokkolja az egyik irány forgalmát, de a másik iránynak elsőbbséget kell adnia.

Black Hole 2014.07.21. 19:19:42

@igi1: szóval sitysuty rátolatsz a beállóra?

Aureliano Buendía 2014.07.21. 19:21:44

@atpijkamo: most egy kicsit elbizonytalanodtam, de az rémlik, hogy csak a saját sávodban van elsőbbséged.

De amúgy szinte mindegy is, mert az emberek többsége úgysem tud egy rendes ipsziont lezavarni (tisztelet a kivételnek).

A jó múltkorában Óbudán akcióztak a közteresek az egyik kis lakótelepen ugyanazon okból, mint Bélánál. Na, ott aztán tényleg mindenki az első helyre lerakta az autóját, amit kapott.

Túl sok az autó, még a lakótelepekhez képest is.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 19:24:49

@Black Hole:
Én nem tok illyenrű, mer a mezőn nem járok!44!
Ott az Igi a főhős a John Deere-jével!
Én csak a patakpartot ismerem.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 19:32:03

én csak duplavézni meg ixelni tudok, ipszilonolni nem :(

Anomalocaris (törölt) 2014.07.21. 19:32:25

Én Bélának drukkolok. Szerintem ha focista lenne, harapna is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 19:37:25

@Nattramn: A gábriel arkangyalos emlékművet nem tudják felavatni, mert elrontották a feliratot.

Nem sima elütés, hanem az áldozat szó helyett állatáldozatot írtak zsidóul. Így talán nem is olyan értékes neked, de gondoltam, megosztom.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 19:43:30

@uraaam: A múltkor gyönyörű ipszilont hajtottam végre, az ott lévő rendőrök pénzjutalommal díjazták, mer sajnos egy záróvonal is volt közben. Nagyon kell figyelni. Hogy rendőr van-e a közelben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.21. 19:46:16

@uraaam: Forddal csak FORDítva lehet :D:D:D:D

@dr. phil. Sün‼ ツ: Meg ugye ott van a tetején az önvédelmi ágyú, ha egy régebbi típus :)

Anomalocaris (törölt) 2014.07.21. 19:47:31

@atpijkamo: Hát úgy lett volna az igazi, hogy mondjuk "emlékmáve", de nyilván vésővel másképp lehet csak félreütni. De sebaj, mert:

"Egy másik, névtelenséget héberfordító olvasónk szerint" az izraeli külügyminisztérium honlapján is ez a szó szerepel.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 19:48:25

@ColT:
Ja!44!
Az is igaz.
Megönvédi magát, oszt jónapot!4

Aureliano Buendía 2014.07.21. 19:51:36

@atpijkamo: „Egy másik, névtelenséget héberfordító olvasónk szerint a "korbán" kifejezés nem idegen a műemlék kontextusában, ugyanis azt a hétköznapi héberben nemcsak a holokauszt áldozataira, hanem a családon belüli erőszak áldozataira is használják. "A jeruzsálemi Yad VaShem intézet honlapján is ezt a szót használják az áldozatokra" - írta olvasónk, aki arra is felhívta a figyelmünket, hogy az izraeli Külügyminisztérium is a korbán szót használja a holokauszt áldozataira. ”

Egész szép lett ez az emlékmű:DDD

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 19:52:39

Az arizonai Lake Havasu City városában lebontanak egy híres hidat, helyén pedig drogtanyát hoznak létre.

hvg.hu/vilag/20140721_Kamu_volt_a_hires_amerikai_hid_lebontasar

Aureliano Buendía 2014.07.21. 19:53:43

@atpijkamo: kell biza. Ma is autóval mentem, reggel esőre állt (oszt mégsem - igaz, 36 fokban annyira nem buli bringázni), láttam is pár vicces manővert (a magamén kívül persze:))

Aureliano Buendía 2014.07.21. 19:55:49

@ColT: csak a köztereseknek erről nints hiteles FORDításuk:)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 19:56:56

@uraaam: Sose láttam, hogy valakit biztonsági öv miatt nmegbűntettek, engen sikerült, mikor parkoltam, és mentem 5 métert. Pedig mindig be vagyok kötve. Sose láttam, hogy valakit telefonálás miatt megbüntettek volna, csak engem sikerült. Azóta sokkal jobban vigyázok. Hogy el ne kapjanak. Egyszer megvakartam a fülemet, akkor el akartak kapni telefonálásér. Mutattam a híváslistát, elhitték.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 19:58:00

@atpijkamo: nem baj, jól néz ki:)
Bár és befordítottam volna, hogy szemezzen a ruszki emlékművel:D

Majd lebokszolják, mikor senki sem látja.

Anomalocaris (törölt) 2014.07.21. 19:58:52

@atpijkamo: Az meg csöppet se lehet meglepő, hogy a "korbán" szót választották!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 19:59:32

@uraaam: @Nattramn: Kitaláltam egy feliratot, amit nehéz elrontani: "Nemmivótunk".

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:00:06

@sugargiraffusplumps.: persze, hiszen ő az áldozat. A tuggyukkik áldozata:D

Anomalocaris (törölt) 2014.07.21. 20:00:24

@sugargiraffusplumps.: Ettől függetlenül nekem jutott előbb eszembe, ez egészen biztos.

Anomalocaris (törölt) 2014.07.21. 20:01:57

@atpijkamo: Vigyázat, veszélyes terület felé tekered volánt!

Anomalocaris (törölt) 2014.07.21. 20:03:07

@atpijkamo: A képet az elobenavarosbol.freeblog.hu oldalon találtam, de megtalálható a Tákozló Homáron is.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:03:49

@atpijkamo: én háklis vagyok az övre. Magamnál is, az utasomnál is. Addig pl. nem vagyok hajlandó elindulni. Haver autójával sem, hogy ő az utas (mert mondjuk ivott).

A telefonra is egyre mérgesebb vagyok, mert egyre nagyobb divat úgy vezetni, hogy telefonálsz, és ezért csak 30-cal mész. Persze ezt a belső sávban.

Nem azt mondom, hogy nem telefonáltam már vezetés közben, de már inkább kinyomom (ezt is büntetik), vagy lehúzódom, és megállok.

Ugyanakkor bosszantó, hogy az igazán taplókat el sem kapják.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:05:06

@atpijkamo: nem hiszem, hogy újra kéne kezdenünk a műhisztit? Azt hagyjuk azokra az elmerokkantakra, akik a szabtéren hajigálják a tojást.

Máshol meg éheznek, bazmeg.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 20:06:11

@Nattramn: ez már foglalt, keressél magadnak másikat!

@uraaam: mindig van lejjebb, ez már tényleg sírnivaló szégyen. csak azt nem értem, mér nekem kéne ezen bőgnöm mérnem nekik inkább. ehhh.

Anomalocaris (törölt) 2014.07.21. 20:09:53

@sugargiraffusplumps.: Társadalom és gazdaság az Árpád-korbán.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 20:11:04

@uraaam: A történelemhamisítás elutasításában egyetértünk.

Nekem tetszik, hogy megdobálták, bíííírka nép ne hagyja magát!

Csinálhatnának nonfiguratív emlékművet, abba mindenki azt képzel bele, amit akar.

Vagy vicceset:
zsidó: - Ni, egy garas!
pap: - Ó, hogy nem vettem észre!
cink.hu/mit-benazik-ott-az-a-karikaturazsido-1607084093

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:16:43

@atpijkamo: van egy nagyon jó könyv, én már kétszer is elolvastam, ajánlom neked is:

moly.hu/konyvek/varga-jozsef-bunos-nemzet-vagy-kenyszeru-csatlos-i-ii

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:17:44

@dr. phil. Sün‼ ツ: ne, de lassan annak is eljön az ideje. Ettől függetlenül a fentieket fenntartom.

Black Hole 2014.07.21. 20:18:14

@uraaam: a telefonálósokat én is utálom nagyon. Mondjuk eddig csak bosszankodtam, mikor a körforgalomban tökéletlenkedett, mert telefonált és ment keresztbe-kasba, de pár napja majdnem beszartam, mikor az egyenes úton látom, hogy a szembe jövő húzódik át a sávomba, miközben a telefonjára mered. Pedig itt is durván büntetik, de basznak rá. A menet közben sms írásból több baleset van, mint a gyorshajtásból, vagy ittas vezetéstől.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 20:18:29

@uraaam: meg az annyuk hetedíziglenes pitsája, az! :D :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 20:19:43

@Black Hole: csak tudnám, hogy miafaszér vesznek maguknak ájfónt ha a sirit meg hanyagolják benne. pont erre van kitalálva.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:21:46

@Black Hole: jaja, itt is basznak rá elég magasról. Van egy kedvenc orosz videóm is a témában. Ott valaki kikapta a kezéből a majomnak és a földhöz baszta a telefonját.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 20:21:48

@Black Hole: "@uraaam: a telefonálósokat én is utálom"

Ha indexelnének, tőlem telefonálhatnának. Azt utálom, mikor megy előttem, lefékez, lehúzódik, és indexel.

@Nattramn: :))

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 20:22:22

@Black Hole: én vezetés nélkül is utálok sms-t írni...
@sugargiraffusplumps.: :-DDDD

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:24:24

@atpijkamo: jah, az index a másik.
Mindegy, szerintem maradjunk Bélánál, aki szarul parkolt.

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 20:25:58

@uraaam: oszt mit csináljunk vele? teljesen ki lett már vesézve...

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:26:49

@háromlábúbogár: szerintem ekézzük. Ez tipikusan vadászposzt.

De ma nagyon közeledős nap van, ahogy nézem.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:28:31

@atpijkamo: hiába, a szarás olyan, mint a halál. Ha jön, nincs mese, menni kell.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 20:30:43

@uraaam:
Mosmá muszály lesző, mer a törökk láthatóan el van foglava a friss asszonnyal!44!
Szerintem szóhoz se jut!

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 20:30:53

@uraaam: főleg biciklizve, mert gyalog még hagyján

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:37:05

@dr. phil. Sün‼ ツ: ne félj tüskéshátú barátom, eljön a te időd is, mikora turbányos álomra hajtja a fejét.

Csak nézd az ablakot, igi majd gyertyával jelez. De nem ám a kezében lesz, hanem a bögyei közt.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 20:38:08

@uraaam: a múltkor nemtom mit ettem de valami durva sürgősséggel kellett a metróról összeszorított seggel kimenekülnöm oszt irány a nyilvános vécé negyedik sebességgel. berontok oszt tépem fel az ajtót, de a vécésnéni megállít, hogy hát előbb kell fizetni, aztán lehet üríteni. ó, mondom b+, nagy szerencséje lesz ha nem kell az egész előteret is föltakarítania itt, mire én előbányászok némi aprópénzt addigra már eszkalálódik a bélrencerem oszt lesz nemulass! szerencsére vót a zsebembe egy juró, odabasztam az asztalára mondtam neki, hogy tarcsa meg a visszajárót hülye kurva, mondjuk azt már már csak magyarul susogtam a fogam közt. asszem tán kettő másodpercen múlott a világ dicsősége :D

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:38:21

@háromlábúbogár: egy kiadós hascsikarás mindenhol cumi. Lehetsz te akárhol, ha rád jön a cifra, nem az lesz az elsődleges szempont, mivel közlekedsz éppen.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:43:35

@sugargiraffusplumps.: kellemetlen dolgok ezek nagyon. És neked még szerencséd is volt!

Rám is jött már a szapora olyan helyen, ahol aztán esélytelen lett volna levezetni a feszültséget. Pl. a szigeten, futás közben. Na, az kellemetlen volt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 20:43:35

@háromlábúbogár:
Hábazzeg, a pingvinnek van csecse?
Mosmá ezen gondúkodom!44

@uraaam:
Aszondod?
Le köll rendeznem az Igit?
Félek a traktortú!
Hát az eltapos!44!455

Black Hole 2014.07.21. 20:45:57

@sugargiraffusplumps.: hát ez az! Egy fél pillanat, és már lehet is kéz nélkül telefonálni! Szerintem sokan megveszik a drága telefont, mer' menő meg jól néz ki, meg nem akar elmaradni, aztán azt sem tudja, hogy mit tud.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 20:46:26

@uraaam: és a fehér nadrágom volt rajtam!! lelki szemeimmel már laáttam, ahogy a foschcsíkos gatyában állok a tömeg közepén... áááááhhh! ugye mindég mondom, hogy a nagyváros az nem való emberi létezésre. há' falun meg tanyán bármikor összfoshatod magad, valszeg senki se veszi észre oszt hazaosonhacc szégyenkezve de észrevétlen.

oszt a margitszigeten van valami fosóbokor legalább? nemtom, mer még sose voltam ott.

Black Hole 2014.07.21. 20:47:03

@uraaam: és kurvára igaza volt, csak így látatlanban.

Atörökk 2014.07.21. 20:47:07

Tüüüüütűűűűűűűűűűt!4!!

Black Hole 2014.07.21. 20:49:10

@atpijkamo: ne is mondd! Itt ritka, ha valaki használja az indexet. A körforgalomban tud az agyam elborulni a legjobban.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 20:49:46

@dr. phil. Sün‼ ツ: mondjuk legközelebb meggondolta volna, hogy kunyerálja-e előre a vécédíjat ha szaladó ember jön be a műintézményébe!

Atörökk 2014.07.21. 20:50:38

@sugargiraffusplumps.:
ha még vót időd megállni aprót keríteni, nem is kellett igazán!

Black Hole 2014.07.21. 20:51:02

@háromlábúbogár: már rá tudod diktálni, ha olyan telefonod van :-)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 20:52:53

@atörökk: háhhhááá. ha a táskámbul kellett volna kikotorni akkor nem röhögnék most ennyit rajta! :D

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:53:14

@dr. phil. Sün‼ ツ: dehogy, te mamlasz!!! Beállsz a traktorral az erkély alá, és a fülke tetejéről fel tudsz mászni.

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 20:53:21

@uraaam: @sugargiraffusplumps.: nekem ilyen problémám még soha életemben nem volt, ez a hülyeség kimaradt, de valószínűleg a paraszt gyomor miatt

@dr. phil. Sün‼ ツ: itt van, kérdezd meg :-D

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:54:31

@sugargiraffusplumps.: @Black Hole: mer ez egy életérzés. nem tudhassuk mi aztat.

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 20:54:32

@Black Hole: nem nem, nem szeretném, ha a telefonom okosabb lenne nálam :-)
ezér csak hülye telóm van

Atörökk 2014.07.21. 20:54:33

@sugargiraffusplumps.:
Akárhogy is, ott még volt kb. 5 ráérő másodperc :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 20:55:04

@háromlábúbogár: hát nekem is parasztgyomrom van, a vasszöget is akármikor. utoljára 20 éve esett meg ilyesmi velem is. most megint nyugtom lesz 20 évig, remélem.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:56:21

@sugargiraffusplumps.: hát ez az, hogy nincs, merthogy a szélén megy végig a futókör. Meg sok futó is van, és rengeteg sétáló.

ott úgy oldódott meg a probléma, hogy leültem villámgyorsan az első padra, és szorítottam, ahogy csak bírtam.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:57:36

@Black Hole: hát amúgy igen. Nem értek egyet minden esetben a konfliktuskezelési módszereikkel, de ez esetben 100%-ig tudtam azonosulni az illetővel

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 20:58:37

@uraaam: azért jól ki van találva az emberi szervezet, mi lenne ha visszafele is ki tudna jönni, jáááj ...

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:58:42

@sugargiraffusplumps.: és miért csak halkan átkoztad meg szép magyar anyanyelvünkön? Hadd tudja meg, mire képes a pannon préri büszke leánya!

Aureliano Buendía 2014.07.21. 20:59:57

@háromlábúbogár: falun, meg a budai hegyek közt nekem sem.

De szerencsére vannak már plázáink, ahol ingyen lehet. Kivéve távolba szakadó hazánkfiainak.

Black Hole 2014.07.21. 21:00:07

@háromlábúbogár: eleinte nagyon kiröhögtem a fiam, mikor megvette az első iPhone-t, de rájöttem, hogy sok dologra jó.

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 21:00:30

@uraaam: nem tudta, hogy a vécés néni nem magyar-e, mert +eshet

Atörökk 2014.07.21. 21:00:50

@uraaam: Nekik is ingyenes, csak előbb meg kell találni.

Aureliano Buendía 2014.07.21. 21:01:09

@sugargiraffusplumps.: ne reménykedj, feleződik az idő, hisz öregszel. 80 éves korodra a napi rutin része lesz:D

Bár lehet, hogy akkor emlékek már nem fognak gyötörni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.21. 21:01:24

@venszivar: kezded kocsog?
leszalltal a 65 eves anyadrol es mar karomkodsz
ferihegyre jottel volna ki fotelhuszar

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 21:02:05

@uraaam: azokat lehúzzák :-D, evvan

@Black Hole: majd, ha megérek rá nekem is lesz, ha kikísérletezik a traktorálló ájfont ...

Aureliano Buendía 2014.07.21. 21:02:17

Na, lépek szomszédolni, majd később megaszondom.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 21:02:57

@atörökk: @uraaam: ja, ráadásul nem volt vécépapír a fülkében :D kiszóltam a néninek, hogy az egy juróér legalább vécépapír lehetne, mer gyanús, hogy most két blatt nem leszen elég! :D diszkréten bedugta az ajtó alatt a gurigát, szerintem ha másért nem is, de ezért biztosan a mennybe fog kerülni a vénasszony!

Black Hole 2014.07.21. 21:03:28

@uraaam: elég célratörő módszerekkel dolgoznak :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.21. 21:03:58

@Kupon Károly: nekem egyszet a nagy es potolhatatlan szily is valaszolt
sot egyszer torolte a beirasomat, az adisban

Black Hole 2014.07.21. 21:05:21

@háromlábúbogár: traktor + iPhone egy kommentben...
Te szerelmes vagy Igibe?

Atörökk 2014.07.21. 21:07:50

@sugargiraffusplumps.:
Én annak idején egy Róma-térkép külvárosi részeit használtam hasonló helyzetben. Már csak ezér' is jobb a térkép, mint a GPS!

@Black Hole:
Csak félig, csöcst kihagyta!

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 21:12:19

@Black Hole: nem, traktorom van, ájfonom meg lehet, igi meg megy a sünyhöz

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.21. 21:15:32

@atörökk: na igen. tomtommal segget törölni csak a legelvetemültebbek képesek!

@háromlábúbogár: hmm. ha még ájfónod is lenne akkor senki se mentene ki igi karmaibul!

Anomalocaris (törölt) 2014.07.21. 21:16:38

@Black Hole: Ott is olyan sok benne az elgépelés?

Atörökk 2014.07.21. 21:17:30

@sugargiraffusplumps.:
Amin itten röhögtünk múltkor, egy szervÍzes barátom mesélte, egy versenyző télleg megcsinálta, hogy a tablettel csapta agyon a legyet :D

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 21:17:41

@sugargiraffusplumps.: francba, most sírok egy percet, aztán minden megy tovább :-D

igi1 2014.07.21. 21:18:40

@Black Hole: leszbizni akar, de má mondtam neki, hogy utálom a nőtársaimat

Black Hole 2014.07.21. 21:18:59

@atörökk: és az a nyomorult, aki nem tudott mást tenni, mint feláldozni az alsó gatyát, meg a zoknit? Ráadásul télen, egy hosszú szárú fűzős bakancs boldog tulajdonosaként. Volt picsázás/faszozás vetkőzés közben, de a szükség nagy úr.

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 21:19:05

@atörökk: igen, asztali géppel nehezebb kunszt !44!!

Manyecska 2014.07.21. 21:19:38

margutszigeti fosòkör yess

Black Hole 2014.07.21. 21:21:54

@Nattramn: persze, néha bődületes hülyeségeket ír. Bírnád ha az index ilyen módszerrel lenne írva :-)

Atörökk 2014.07.21. 21:22:22

@Black Hole:
Egen. Érdekes dolog, ilyenkor mennyire át tudnak értékelődni a prioritások!

@háromlábúbogár:
:DDD

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 21:22:31

@Black Hole: állítólag volt egy sielő, aki ilyen kapucnis kezeslábasban volt, neki is menni kellett
nosza, levetkőzött a bokorba, elvégezte a dolgot
felvette a kezeslábast, ÉS feldobta a kapucnit a fejébe
annak tartalmával együtt:-D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.21. 21:22:50

"Bélát itt ne keressék,
mert elköltözött rég.
Új lakása tágasabb
s a kilátás is szép."
(GM49- Bélát itt ne keressék)

Anomalocaris (törölt) 2014.07.21. 21:23:01

@Manyecska: Tudod most összesen a Margitszoget és az Erzsébet híd között a rakpartról nézheted.

Manyecska 2014.07.21. 21:24:52

@Nattramn: maurgitsziget..most fossâk izé ùjitsàk föl a fosókört.futókör.na. xd

Black Hole 2014.07.21. 21:28:24

@igi1: egy leszipartiba szívesen lennék kisegítő, ha jól megfizetnének.

Manyecska 2014.07.21. 21:29:17

@háromlábúbogár: meg a nõ aki bokâig tolt gatyàban elindult a sìléccel...xdd a lejtôn repesztve.khmm.xd

Manyecska 2014.07.21. 21:31:22

@Black Hole: merha szarul akkor nem mi..xdd

háromlábúbogár (törölt) 2014.07.21. 21:33:14

@Manyecska: nem azt akarta írni, hogy Ő fizetne? :-D

Black Hole 2014.07.21. 21:33:25

@háromlábúbogár: egyszer régen éjszakás műszakban elaludtam a wc-n ülve, oszt' arra ébredtem, hogy a maci elment. Ijedten ellenőriztem, hogy a kertész le van-e tolva?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.21. 21:38:38

@Black Hole: te egyutt alszol a kerteszeddel a budin es almodban beszarsz?
tudsz elni

Black Hole 2014.07.21. 21:39:03

@Manyecska: nem hát! A családért tenném csak meg, jó fizetésért.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 21:40:40

Jihejj!!4444
7-6!
A horvátokat is meggyűrtük!44

Altaïr 2014.07.21. 21:41:55

@Black Hole: "De érdekes, hogy az emberek a városban nem tudják, hogy ugyanúgy kötelező a jobbra tartás, mint pl. autópályán."

Nem nyert, újra húzhat.

Black Hole 2014.07.21. 21:43:20

@hagyma: szerintem tudod, hogy kertésznadrágra gondoltam, amúgy meg 3 műszak + másodállás éveken keresztül készíti az embert, szóval bárhol el tudtam aludni.

Black Hole 2014.07.21. 21:45:40

@Altaïr: ezt nekem most miért? Semmi ilyent nem mondtam, asszem:-)

Altaïr 2014.07.21. 21:47:43

@Black Hole: Jaja nem neked, nemtommért.

Valaki fentebb okoskodott :-)

Manyecska 2014.07.21. 21:49:36

@dr. phil. Sün‼ ツ: micsoda testek vannak a vizbe csuhajja!! xd én csak azért nèzem..

Black Hole 2014.07.21. 21:52:34

@Altaïr: az hamar megesik itt. Jár ide egy rakás ápolásra szoruló :-)

Black Hole 2014.07.21. 21:55:11

@Manyecska: jé, rokonlelkek vagyunk, csak én a női sportokat szeretem. Főleg a teniszt, mert abban nyögnek is.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.21. 21:55:20

@Black Hole: Én minden körülmények között pánikszerűen el t'ok aludni.

Manyecska 2014.07.21. 21:55:52

@hagyma: nekem is fura volt mért pont a kertészt kell lecseszni ezért xddd de mindenkinek van heppje.ugye.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.21. 21:57:10

Látom, ma ilyen coming outos nap van.
....nem mondok semmit.

Black Hole 2014.07.21. 22:00:36

@agresszív kismalac: nekem sikerült már szex közben is, de akkor nem voltam szomjas. Csak mindig fel lettem zavarva, ettől meg morcos lettem, aztán szakítás lett belőle, de nem voltam szomorú.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 22:02:03

@Manyecska:
Esztet azé mindig tuttam, hogy nem a személlyes kapcsolatok vezérlik a nézelődisejidet!44
Azé jó vót!444
Győztünk!
Kimenté a szigetre?

Black Hole 2014.07.21. 22:02:06

@Manyecska: a kertész a térdemre tolva pihent. Szép bordó volt

Manyecska 2014.07.21. 22:04:00

@Black Hole: eccer én is elaludtam..xdd..mondjuk az elején.feltünhetett a horkolâs.

Manyecska 2014.07.21. 22:06:17

@dr. phil. Sün‼ ツ: nem jàrok ilyen uri fosókörökbe xd na éjt.

Black Hole 2014.07.21. 22:15:18

@Manyecska: piás voltál? Vagy gyenge volt a kínálat?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.21. 22:20:51

@Manyecska: es bordoi volt a kertesz, tehat fhancija

helianthus 2014.07.21. 22:26:38

Ismerem a posztoló fajtáját.
Nem kedvelem.
Ahjoz nincs esze, hogy szabályosan parkoljon, ahhoz van, hogy egy ilyen orbitális fa..sságot leírjon és kèrje a bìrságtörlést és annak mellőését a jövőben.
Hiányolom a 'különben magukra uszìtom az ügyvédem/befolyásos ismerősöm/csivavám' fordulatot.

helianthus 2014.07.21. 22:33:17

A posztoló vegyen egy ranchot. Akkor magánterület lesz a háza előtt, nem közterület, parkolhat a kocsi tetején is.

Atörökk 2014.07.21. 22:35:35

@helianthus:
Közbe' megtuttam, aranyhörcsögje van, és nem fél használni!

VT Man 2014.07.21. 22:36:19

Kedves Posztoló,

Az a helyzet, hogy a szemét autósok már megtanultak szabályosan parkolni, fizetni, stb.

Tehát egy új lehúzási módszert kellett kitalálni. Na, ez a menetirány szerinti kötözködés.

Gondolom, ha ezt is megtanulják, akkor jön az 5 méter lecentizése a kereszteződéstől, és 4 méter 99 centinél már jön a bünti.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 22:42:29

@atörökk: :))

@VT Man: :)) Ha 5 méterre állok le a saroktól, tuti, hogy valaki beparkol elém.

Sandor Akarki 2014.07.21. 22:49:58

@Krisz101: Bemutatja az ÁFÁs számlát a javításról, sebváltóról, alkatrészről, vontatásról, stb.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.07.21. 22:50:15

Béláim! Gáz van!
Belever az index a karterbe!!

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.07.21. 22:54:20

Piroska nagymamához....:
-....és miért olyan nagyok a füleid nagymama??
-Azért b+ mert a Belügy Minisztériumban dolgoztam!!

Sandor Akarki 2014.07.21. 22:55:03

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Hát, pl. mert 180 fok az már tolatás, innentől mehet persze a jogértelmezés. Dehát, tolatni csak a saját sávodban lehet, a szemben lévő sávban még fogalomként sincs olyan, hogy tolatás, mert az a rossz forgalmi oldalon haladás, azaz bünti.

Atörökk 2014.07.21. 22:56:35

Tüüüütűűűűűt! Mindenkit elütök a gecibe!4! Nőket kéccer!4négy!

Sandor Akarki 2014.07.21. 22:59:21

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Amúgy, finn havert saját háza előtt felfestett parkolóhelyen (finneknél úgy van, hogy gyalog-bicaj járda egyben, tank szélességének megfelelően hátha jönnek az oroszok), az út és a járda közötti helyen álló autó miatt büntették meg 200 eurora, mert a szemben állt a forgalommal. Mindezt 20 ezres kisvárosban ahol az ő utcájukban óránkét fél autó az átlag. Németországban meg 1998-ban engem, szóval ez elég európai szokásnak tűnik. Parkolj a jobbon vagy fordulj meg és úgy, ilyen egyszerű.

Sandor Akarki 2014.07.21. 23:00:37

Vagy gondolkodj másképp és fizess, minél többet teszel az államkasszába, annál jobb. :)

helianthus 2014.07.21. 23:00:51

@dr. phil. Sün‼ ツ: no az túlzás, de ment. :)
Mármint a parkolás a házam előtt.
Mondjuk erre nem kár közteres!4!!

Atörökk 2014.07.21. 23:00:59

@Sandor Akarki:
Még mindig nem érted. Nálunk mindenkit csak az zavar, hogy a MÁSIK miért szabálytalan ;)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 23:01:28

Beckham például az Énekek énekéből kért magára egy szép szerelmi idézetet héberül, csak az nem tűnt fel neki, hogy a szöveg félreérthetetlenül férfi kedvesre utal.

index.hu/mindekozben/poszt/2014/07/21/es_hogy_van_az_heberul_hogy_orokke_a_tied_vagyok_mari/

www.badhebrew.com/

helianthus 2014.07.21. 23:02:21

@atörökk: aranyhorcogja van a kocognak? Az veszéjjes!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.21. 23:12:44

@helianthus: Nem lehet mindenkinek csivavája! Gyilkost csókoltatom.
...és küldeném az Oh, chihuahua c. számot mindenkinek, aki szereti.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 23:16:15

@helianthus:
Parkojjá a ház mögé, ott nem zavar senki!44!

Black Hole 2014.07.21. 23:16:51

@atpijkamo: sokszor nézem a tetkósokat, akikre ilyen kínai betűk vannak varrva. Honnan tudja, hogy a vicces kedvű tetováló nem azt véste-e rá, hogy "vettem egy tehenet"?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 23:18:48

@Black Hole: :)) Nem elég piszkos a fantáziád.

Nagyon utálom a tetkókat. Szerencsére a gyerekeim nem csináltak magukra.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.21. 23:20:51

atpijkamo
· deciki.postr.hu/
2014.07.21. 23:18:48
@Black Hole: :)) Nem elég piszkos
a fantáziád.
Nagyon utálom a tetkókat.
Szerencsére a gyerekeim nem
csináltak magukra.
agresszív kismalac
· kismalac.blog.hu
2014.07.21. 23:18:48
@Black Hole: Vagy azt, hogy
"meg...tam egy tehenet".

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.21. 23:21:09

@Sandor Akarki: ez nem csak europai, USA-ban is igy van

helianthus 2014.07.21. 23:26:58

@agresszív kismalac: Gyilkos says hi!
@dr. phil. Sün‼ ツ: de itt a ház előtt se! Rancsom van!!4!

Black Hole 2014.07.21. 23:27:07

@atpijkamo: fiam amikor kimaradt az óvodából, nyavajgott tetkóért. Mert a haverjának is van. Hülye asszony meg vett lemosható tetkót, aztán rárakta, de az egész gyereket kidekorálta,mer' úgyis lemosható. Évnyitó előtt este, meg vimmel sikálta a kölyköt, mert nem áztak le.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 23:28:34

A náci tudósok sok életet megmentettek.

A náci Németország tudósainak sikerült először igazolniuk, hogy a dohányzás tüdőrákhoz vezet. Elsőként Franz Müller 1939-ben megjelent kutatása tárta fel az összefüggést, amelyet 1943-ban a Jénai Egyetem kutatóinak tanulmánya is megerősített, sőt, ez utóbbi tanulmány még a passzív dohányzás káros hatásait is feltárta.

A fehér kenyér, a mesterséges ételszínezékek és az azbeszt káros hatásaira is felhívták a német vezetés figyelmét.

A nácik indították a világ első dohányzásellenes kampányát, amelynek része volt többek között, hogy betiltották a dohányzást a mozikban, iskolákban, nem gyújthatott rá a szolgálatban lévő rendőr, köztisztviselő, valamint a nőket nem szolgálták ki cigarettával a kávéházakban és más nyilvános helyeken. (Proctor becslései szerint a tiltásnak köszönhetően mintegy húszezer nő kerülte el a tüdőrákot.) A dohánytermékek reklámozását szintén korlátozták.

Hitler saját példájával is a kampány mögé állt: szívesen beszélt arról, hogy ő már 1919-ben letette a cigarettát, és fasiszta eszmetársai, Mussolini és Franco szintén nem rabjai a cigarettának, nem így a szövetséges vezérek: Churchill, Sztálin és Roosevelt.

Amerika még a Marshall-segély részeként is küldött cigarettát Németországnak.

www.origo.hu/tudomany/tortenelem/20140721-a-nacik-elfeledett-dohanyzasellenes-kampanya.html

Atörökk 2014.07.21. 23:33:01

@atpijkamo:
A mázoló -lévén, mint sok diktátor meglehetősen paranoid típus volt-, a legendáriumok szerint eléggé egésséges-élet párti volt, lévén igen sok mindentől félt. Legalább is a legendárijomok szerint.

Nem mellékesen pl. -az ideológiai töltetet leszámítva- a fiataloknak szervezett kötelező sportfoglalkozások, sporttáborok szerintem egyáltalán nem volt hülyeség. Más kérdés, a fiatalok egésséges életmódra nevelése mellett legalább olyan fontos volt, hogy ezek tulképp a hadsereg számára szolgáltak mintegy alap-alap-kiképzésnek.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.07.21. 23:37:38

Én aszondom:
Amadeusz, Amadeusz!!
www.youtube.com/watch?v=cVikZ8Oe_XA

Informcijó: A törökk sürgőssen kerese meg a feleseggit, mer kúlönbe letraktorozzák!4+4

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 23:39:07

@atörökk: Sok jó dolgot is csináltak a nácik, csak nem divatos emlegetni.

Vessél a mókusok elé, de nekem tetszenek a festményei.

A legnyilvánvalóbb hibái között elsikkadt, hogy csapnivaló hadvezér volt. Sztálin hamarabb rájött, hogy ha győzni akar, békén kell hagynia a parancsnokait harcolni. Na meg életben.

H-t le akarták lőni a britek, aztán letettek róla, töbet ártott, hogy életben hagyták.

Atörökk 2014.07.21. 23:42:29

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Nekem olyan nem van. Tikteket megcsippelt valami bogár, osztán férrebeszéltek!4!!

Atörökk 2014.07.21. 23:44:51

@atpijkamo:
Sztálin sem volt jobb hadvezér, csak neki ugye ott volt a gyak. kimeríthetetlen utánpótlás mind emberben, mind anyagban.
Hát igen, a tábornokai ritkán érték meg haláluk napját, mert általában hamarabb kivégeztette őket.

Atörökk 2014.07.21. 23:46:04

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Nem traktorott, szóval szabad a határ!

helianthus 2014.07.21. 23:49:55

@atpijkamo: ' @atörökk
: Sok jó dolgot is csináltak a nácik, csak nem divatos emlegetni.'
Talán mert a rémségeik mellett eltörpül.
20 ezret (becslés) megmentettek, pár milliót kivègeztek.
Igazad van, együtt nulla az eredmény.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 23:51:50

@atörökk: "Sztálin sem volt jobb hadvezér"

Ezt mondom. Csak ő rájött a háború felénél, hogy nem az. És onnantól nem ő vezényelt.

A kimeríthetetlen erőforrásokhoz kellett még a kimeríthetetlen amerikai támogatás, pl. a harckocsimotorok hajón jöttek.

A tengeralattjáró háborút elbaszták a németek. A snorkelt túl későn vezették be. Enigma. A háború végére készültek el az igazi tengeralattjáróval. Az a pár darab, ami kifutott, hülyét csinált a szövetségesekből.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.21. 23:55:30

@helianthus: Talán azért. :))

A vesztesnek nem lehet igaza. A Nürnbergi perben ott lett volna a helye pl. a bomber harrisnek is.

Atörökk 2014.07.21. 23:58:36

@helianthus: @atpijkamo:
Mondjuk volt nekik kitől tanulni. A postarablótól. Hozzá képest gyenge kezdők voltak. Csak mivel a postarabló '45-ben a fasz boldogabbik végén állt, így őt nem ültették a többi ún. háborús bűnös közé Nürnbergen.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.22. 00:04:24

@atörökk: A Rudolf Hess-t nem értem, miért ítélték el. Bár, ha marad Németországban, biztos kiérdemelte volna.

Atörökk 2014.07.22. 00:06:42

@atpijkamo:
Hivatalból :)
Mondjuk a legnagyobb kibaszás vele tényleg az lett volna, ha visszaadják a németeknek.

Sandor Akarki 2014.07.22. 00:42:23

@atörökk: Passz, erre így nem gondoltam. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.22. 04:58:01

ezt a II.VH-s szakertest meg Igi is negirigyelne
szerintem csettint is a mellyeivel

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.22. 06:02:42

@atpijkamo: A németek nem nyerhették meg a háborút, pláne nem tengeralattjárókkal. Még V2-vel sem. Egyszerűen sokkal kevesebb erőforrásuk volt. Mínusz atombomba.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.07.22. 06:09:25

A KRESZ-ben leghátrányosabb hadművelet a TOLATÁS!!!!!!
Akár mi galibát okozol vinned kell a balhét.
Sokan akkor szembesülnek ezzel a ténnyel mikor meg van a baj.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.22. 06:28:30

@VT Man: Nem tanultak meg szabályosan parkolni. :(

venszivar 2014.07.22. 06:31:58

hagyma · hagyma.blog.hu/ 2014.07.21. 21:01:24
@venszivar: kezded kocsog?
leszalltal a 65 eves anyadrol es mar karomkodsz
ferihegyre jottel volna ki fotelhuszar

barom! megint más anyjával foglalkozol, te tetvedék! a mari 65 éves!?!:DDD elvett egy nálad 15 évvel vénebb ráncos vén picsa!?! így lettél te ááámerikai. erre vágsz fel? barom, te egy féreg vagy ! kihasználod azt az indián-lengyel vénasszonyt! van a pofádon rinocérosz bőr, ezt már évek óta bizonyítod! te egy fostalicska, undorító szardarab VAGY!!! te barom!:):D

A Liszt F.-re + kijárok! MIKOR DOLGOM VAN OTT!
Senki nem ment eléd?! pedig azt hitted...barom vagy te, barom!!!16!:D

Atika!!! 2014.07.22. 07:12:05

Béla folyton tolat, ez nyilvánvaló. Bár persze akkor is a bal keze felé parkolt. Mellesleg melyik a Béla autója? A képen jobb oldalt lévő menetirány szerinti baloldalon parkoló Ford, ami ráadásul egy másik szabályt is megszeg (miszerint a járdára csak akkor parkolunk, ha tudunk hagyni legalább másfél métert a gyalogosoknak (majd valaki megkeresi a pontos szöveget). Ott a fél sincs nem, nemhogy a más. Persze ha a tábla/felfestés másképp rendelkezik az más.
Különben meg hogy jön ahhoz a közterületes, hogy a nyolc általánosával megállapítsa, hogy melyik az autó eleje, melyik a hátulja? Hát de most tényleg. Például egy szedán estében.

helianthus 2014.07.22. 07:49:14

@Atika!!!: meg az 5 méter. A saroktól. Asszem annak is kéne lenni. Bár telón nem látom rendesen a képeket. Szakértésem nem szakszerű.
Jó reggelt!

kis59 2014.07.22. 07:52:12

Az általam látott eddig legdurvább parkolás volt, amikor a Keletinél egy DT-s rendszámú autó úgy állt meg, hogy a 80-as troli (még az átalakítás előtt) nem tudott bekanyarodni. Állt 80-as járat, később állítólag trolipótló busz állt be helyette. (Fotó van róla.)

Manyecska 2014.07.22. 08:12:12

Jóreggelt boldog anyáknapját!:D

na__most__akkor 2014.07.22. 08:16:48

na most akkor egy vicc a Béláról. (Tényleg róla)

Lejön a román birkapásztor a hegyről - mint minden évben egyszer.

Lát egy új éttermet.
Bemegy... aszongya kaja, pia, nő.
Izé - mondja a tulaj, kaja, pia van, nő nincs csak a Béla.
- Na jó, legyen a Béla, de akkor ne sokan tudjanak róla, mert tudja, én nem vagyok egy olyan fazon...
- Öten fogják tudni.
- Öten? Mér olyan sok?
- Hátugye itt van maga, meg én, meg persze a Béla is, ez három. Meg a két faszi aki a Bélát lefogja, mer tuggya a Béla se egy olyan fazon.

Atika!!! 2014.07.22. 08:17:18

@helianthus: Mondjuk a street view szerint van ott parkolási lehetőség (bár ha kisgyerekes anyuka lennék, akkor lelőném az engedélyezőjét):
https://www.google.hu/maps/@47.519259,19.055134,3a,75y,332.37h,55.99t/data=!3m4!1e1!3m2!1sSJebcEfuILsj-iwkxyJfWw!2e0!6m1!1e1
Legalábbis a felfestés arról árulkodik, hogy a fél autót a járdára kéne tenni. Vagy csak félautóval lehet ott parkolni. Sajnos Budapestet nem ennyi autóra tervezték. Nagyon nem.

Netuddki. 2014.07.22. 08:22:11

"Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad."

B+ közteres barom ügyintéző! Béla nem megállt hanem parkolt. Bármelyik bíróságon buknátok az ügyet...

cenzuratroll bosszanto 2014.07.22. 08:35:00

Ugyancsak elgondolkodtató, hogy az, akinek fogalma nincs a KRESZ-ről az mi a büdös kur.a anyjáért vezet, és ha már megmagyarázták neki a büntetéssel, hogy hülye volt, akkor miért nem tanul belőle és fogja be a tudatlan pofáját.

na__most__akkor 2014.07.22. 08:38:28

@IGAZI_kovi1970:
"Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad."
1. Megyek. Jobboldalon.
2. Nem állok meg, hanem megfordulok.
3. Még mindig megyek megyek-megyek.
4. Aztán megállok, ott ahol eddig jobboldalon mentem. Egy sorban, párhuzamosan, satöbbi.
-----
5. Merre áll az autó orra? Mekkora helyet foglal el? Nem mindegy, hülyék?
Egy SMART akár keresztben is állhat, mert alig hosszabb (szélesebb, mit mérünk --- az autót vagy a helyet???), mint egy hosszában álló autó.

Bíróság? Majd öt év múlva, ha rákerül a sor. Meg kormányváltás (remélem, vaze) meg AMIT AKARTOK.

Meg a Béla. (lást fent...)

Tron65 2014.07.22. 08:47:31

Kedves Béla!
A menetirányt valóban nem az határozza meg, merre van az autó orra. Sokkal inkább az, merre halad az autó.
Vagyis ha bebizonyítja, hogy Ön TOLATVA közlekedik, van alapja a fellebbezésnek.
Ez esetben már csak azt kell bebizonyítania, hogy:
- az adott helyen van kitéve tábla, hogy a járdán szabad parkolni
- méréssel bizonyíthatóan meg kell adni, hogy mindenütt az autója mellett maradt a járdából 1.5 méternyi szabad hely.

na__most__akkor 2014.07.22. 08:59:06

Tolatni szabad?

--- a saroktól? a második saroktól? a szomszéd kerületből? (mert ugye Budapestről beszélünk, az, ami itten számít...)
--- mennyit tolatunk? kilométer, perc, ???
--- folyamatosan? (hény méter a FOLYAMATOS tolatás?)

Manyecska 2014.07.22. 09:02:25

@na__most__akkor: hát, a hídon nem.:)) egyirányú utcában sem asszem.
.
Tegnap volt a Truckracing összefoglalója a Sporton, hát rá kéne ereszteni a mezőnyt erre a kis utcára!:DD..zúzták egymást rendesen. Amúgy magyar nyerte, Kiss Norbert, szólnék:)!

na__most__akkor 2014.07.22. 09:03:08

Nekem nem kéne a Béla...
Ha egy pásztor vagyok, ott vannak a birkák.

Na most akkor ott vagyunk, hogy birkamenet. És még nem is zsidóztam, arra ott vannak a beépített tudjukkik.

Akik éjjel építenek.

igazi hős 2014.07.22. 09:08:15

Hány ilyen idióta lesz még? Autós forómukon tucatjával kerülnek elő az ilyen "Bélák", akik szerint szabad a baloldalon parkolni, mert "az álló autónak nincs menetiránya". (Gondolom itt is volt pár, aki megvédte.)
Az a baj, hogy Béla zéró szövegértésével nem a magyar iskolarendszer csődje, hanem lassan az átlaga. Csak ő ráadásként grafomán, így látványos az "eredmény".

na__most__akkor 2014.07.22. 09:09:15

@Manyecska:
Magyar mindig nyer. Tanuld meg.

De én sose tudom hogy a mindig az mindíg vagy mifene.

De legalább nekem vannak ékezeteim. És leszarom akiknek nincsenek. NAGYON nagy ívben leszarom. --- Figyu the hosszú Í, nekem nagybetűbe(n)is van olyan ---

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.22. 09:10:26

@igazi hős: Lassan? Teljesen az átlaga. Igaz, még értelmesebben fogalmaz, mint az átlag, és egyáltalán leírja, amit gondol. Az újabb kivitelű droidok már erre nem nagyon képesek.

na__most__akkor 2014.07.22. 09:15:42

@igazi hős:
Tudod, hőském, a "menet" szó azt jelenti (annak, aki érti a magyar szót...) hogy valami megy. Mozog. Halad. Változtatja a helyét. Mondjam tovább?

Aztán meg van, ami áll. És most nem kezdek személyeskedni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.22. 09:20:31

@na__most__akkor: Pontosan lehet tudni, hogy az autónak melyik az eleje ebben az esetben. A többi szőrszálhasogatás.
Ha az aitó eleje valamerre néz, akkor valószínű arra ment, mielőtt megállt. ENNYI.

na__most__akkor 2014.07.22. 09:27:25

@ColT:
Minden autón van hátramenet. A többi szőrszálhasogatás.

ENNYI.

Ha az aitó eleje valamerre néz, akkor valószínű arra ment, mielőtt megállt.

Az aItó. Vagy tolatott. Vagy repült.
Egy rendőrségi (közterületi) időgép tudja.

A többi szőrszálhasogatás.

Manyecska 2014.07.22. 09:43:48

Tökmindegy merre néz az eleje de valszeg arra is fog elindulni ami szabálytalan, esetleg. Talán. Mi a frásznak kell gondolkozni egy közteresnek he?@na__most__akkor: 2.lett összesítettben /a végét nem néztük/ de mekkora volt amikor megpördült a forgalommal szembe! és belementek, kicsit megzúzták az elejét ez meg kaparó kerékkel és áthajtva saját roncsain folytatta:))) Pici MAN-kamion. Téptek rendesen egymás seggében!

Laci1982 2014.07.22. 09:53:44

sok kreszteszt van a neten, gyakorolj vazze, ha nem ismered a legalapvetőbb szabályokat sem! fizess, ne háborogj, mert jelen esetben nincs igazad......nálunk is büntetnek ezért, sose parkolok így

Atörökk 2014.07.22. 09:58:54

@hagyma:
vauuuuu! Vauuu vau vauuuuu!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.07.22. 10:01:20

Az aldi parkolójában kellett volna megállni.

Amúgy meg a posztoló egy barom és nem ismeri a kreszt, csak okoskodik.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.22. 10:02:36

"az vesse rá az első követ, aki még sose parkolt a fenti módon."

Akkor vetem: k*nyádbéla.

metal · http://electric.blog.hu 2014.07.22. 10:24:58

Ez a cikk hasonló értelmi képességről ad számot, mint a legendás okos, aki a sebességkorlátozó táblát szerette volna m/s-ban értelmezni, mivel az SI alapján abban kell:)
Az út menetirány szerinti jobb oldala az elég egyértelmű fogalom, akinek ezt nem sikerül megfejteni, az kezdje el kb. a 2.ik általánostól újra az iskolát.

2014.07.22. 15:46:17

@atpijkamo: ha beállsz bal oldalra, akkor jogosan büntet meg a rendőr/közteres.
Újabban erre a témára mennek rá, kell a bevétel.
Amikor átmész a bal oldalra parkolni, akkor szembe mész a forgalommal. Ez kreszellenes.

2014.07.22. 15:49:04

@na__most__akkor: ilyen ügyekben nem bíróság dönt, hanem a rendőrség szabálysértési hatósága.
Te most itt flegmáskodsz ? kell egy tasli ?

Agyalap 2014.07.22. 15:49:29

Virtuóz, Béla aki több ezer kilométert tesz meg tolatva, csak hogy a közteresekre tromfolhasson...
Az istenbarma szerint melyik a menetirány, ha az autója orra pont fordítva áll? Vagy csak az ülések vannak benne hátrafelé?

2014.07.22. 15:51:21

@VT Man: nevetni fogsz, de ismerős kocsija 20 centit rálógott egy rokkantparkolót jelölő fehér vonalra. De ettől még rengeteg hely volt és a rokkant is ott parkolt, elfért bőven.
De a húsz centiért megbüntették 50 ezerre a fickót.
<irónia ON>mert arányosság van <irónia OFF>

Aureliano Buendía 2014.07.22. 18:06:57

@atörökk: ez igaz, csak egyik-másik hazánkfia annyira messzire elszakadt a rögvalóságtól, hogy az már a mentálhigiénés létét veszélyezteti, ha visszatér a Pannon pusztára.

Komolyan mondom, némelyiket újra be kéne oltani bárányhimlő ellen, ha hazatántorog.

Aureliano Buendía 2014.07.22. 18:11:37

@Altaïr: én mondtam, és de: kresz, meg a párhuzamos közlekedés szabályai

nincs különbség lakott és nem lakott terület közt

efi 2014.07.23. 17:44:36

Bezzeg jobb kormányos autóval nem tilos előzni akkor se, ha csak a sofőr van, meg úgy általában közlekedni se. Abból se látni lófaszt se, aztán az még megy is és nem 50-nel jönnek szembe, hanem 90-nel.
Derékszögű, vagy 45 fokos parkolóból kitolatni bármilyen kocsival azt se tilos, pedig pont annyit látni vagy inkább annyit se, mintha a fenti szituból állnánk ki.

mauser98k 2014.07.25. 13:36:53

A forgalommal szembe való parkolásra pár éve kezdtek rászállni.
Néha,a "faluvégen" én is így állok meg,és addig nem is értettem a logikáját a tiltásnak,amíg úgy kellett visszamenjek az útra,hogy elém álltak,és gyakorlatilag elinduláskor úgy kell keresztül menjek a szembesávon,hogy nem látom jön-e valaki.

Szóval balesetveszélyesebb lehet az elindulás,mert kapásból forgalommal szemben indulsz el.

Szerintem.

ahanem01 2014.09.10. 12:51:24

A szabály tök egyértelmű. Csak idióta vagy és érted a "magyar nyelvet".
süti beállítások módosítása