Tékozló Homár

Levél a Mesés Shiraz Hoteltől FRISSÜLT

2015.03.18. 12:25 | Homár Hilda | 39 komment

screenshot_2015-03-16_08_20_01.png

Konyhamester nálunk megjelent hétfői beszámolója után más Mesés Shiraz vendégek is előkerültek.  Volt köztük olyan, aki igazi bulvárpozitív beszámolóval - tolvajt megfutamító sikitozó kisgyerek - örvendeztette meg a Blikket

Mi az alábbi levelet kaptuk a hoteltől.

Tisztelt Érdeklődők!

A napokban a Mesés Shiraz Hotel vonatkozásában több portál, médium által megjelentetett, átvett közleményekben, cikkekben, bejegyzésekben foglaltakra tekintettel az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni Önöket.

Elsődlegesen szükséges rögzítenünk, hogy az interneten, illetőleg nyomtatott sajtóban egy korábbi vendégünk által írt „beszámoló” számos helyen téves, valótlan és szállodánk jó hírnevét alaptalanul sértő információkat tartalmaz, az abban megfogalmazott ellenőrizhetetlen, provokatív kijelentésekre érdemben nem kívánunk reagálni. Meglátásunk szerint a közlemény nyilvánosságra hozójának szándéka, motivációja egyértelműen nem jobbító, hiszen az semmi összegfüggést nem mutat a vélt vagy valós kárral, az érintett – a rendelkezésre álló információk alapján – még feljelentést sem tett.

Szállodánkban sajnálatos módon tényleg történt lopás, amely ügyben a rendőrség az általunk, illetőleg az üggyel érintettek által tett feljelentések alapján jelenleg is nyomoz. Legjobb tudomásunk szerint van gyanúsított elkövető, aki – az ezzel ellentétes feltevésekkel szemben - nem szállodánk dolgozója. Részletes információt azonban a rendőrség az elkövető kézre kerítése, a nyomozás sikeressége érdekében annak lezártáig nem ad, sem szállodánknak, sem más személynek.

Az eset időpontjában biztonsági rendszerünk a vonatkozó előírásoknak megfelelt, felszereltségünk a közleményben foglaltaknál lényegesen összetettebb, ugyanakkor, mint minden felelős szolgáltató, a történtek okán szállodánk is felülvizsgáltatta és továbbfejlesztette biztonsági rendszerét, felhasználva legújabb technológiai megoldásokat is.

Szállodánk, ahogyan az eddigiekben, úgy továbbra is mindent megtesz az ügy mielőbbi, megnyugtató rendezése és a kár mérséklése érdekében, amelynek keretében az eljáró hatóságok munkáját valamennyi rendelkezésére álló eszközzel igyekszik elősegíteni.

A fentiekre figyelemmel biztosítjuk Önöket arról, hogy szállodánk, miként az elmúlt 12 évben úgy a következőkben is mindent megtesz a vendégei biztonsága és elégedettsége érdekében.

Bízunk benne, hogy megnyugtató válasszal szolgáltunk esetleges kérdéseikre.

Tisztelettel:

dr. Szepesi Richárd
szállodaigazgató

UPDATE márc. 18. 16:11
További kiegészítés érkezett a hoteltől. Íme:

Tisztelt Szerkesztőség!

Tényközlés:

Mai napon sikerült - reményeink szerint - összegyűjteni a legfontosabb információkat. Ugyanakkor továbbra sem tudjuk, hogy melyik vendégünk tett rendőrségi feljelentést és kinek mi pontosan a bejelentett kárigénye. A rendőrség erre vonatkozólag nem adott nekünk sem tájékoztatást. Nem hivatalosan annyit közöltek, hogy az átadott kamera felvételek és egyéb átadott biztonságtechnikai bizonyítékok alapján van feltételezett tettesük, aki korábban hasonló bűncselekményeket követett el.

Időközben felülvizsgáltuk az IT rendszerünket amelyet a tavalyi évben befejeződött fejlesztéskor is tovább fejlesztettünk. A rendszerünk minden szállodai szolgáltatói elvárásnak a bűnesetekkor is megfelelt. A kamera rendszerünk 6 ponton azonosítja a feltételezett elkövetőt, amely felvételek alapján van konkrét gyanúsított. Mindenesetre további kamerákkal bővítettük rendszerünket és napokon belül továbbiakat szereltetünk fel.

A zárrendszerünk ügyében is a külföldi SALTO gyártóhoz fordultunk aki jelezte, hogy a rendszere mindenben megfelel az előírásoknak, azt számos világmárkás ismert szállodalánc használja a világban. Ezt eddig is tudtuk, hiszen pont azért rendeltük. 

Ugyanakkor felajánlották, hogy a tavalyi évben továbbfejlesztett zárrendszerre lecserélhetjük rendszerünket, ami elvileg bonyolultabb védelmet biztosíthat. Ezt még itthon senki nem használja mert ez a legújabb fejlesztés. Megrendeltük, a napokban érkezik, amit haladéktalanul beszereltetünk. Azt gondolom, hogy tökéletes védelem nem létezik de amit lehet azt érdemes és meg is kell tenni.

A kollégáknak biztonságtechnikai oktatást szerveztünk a napokban, illetve készítünk egy biztonsági felhívó tájékoztatót a szobákba ami általánosságban hívja fel mindenki figyelmét a biztonságra.

Támogató őszinte véleményünk:

Megjegyezni szeretném, hogy az eset azért is különösen zavaró, amellett, hogy közel 12 év alatt sosem fordult elő hasonló eset szállodánkban és meggyőződésünk szerint mi a lehető legtöbbet igyekeztünk tenni vendégeink elégedettsége érdekében az, hogy az üzemeltető Társaságunk rendelkezik felelősségbiztosítással, amely lopás és besurranó tolvajlás esetére is biztosítást jegyez a külön feltételek soron. Megnevezésben nevesítik az el nem zárt értékekre vállalt felelősségvállalást is amennyiben a vendég bizonyítani tudja értéktárgya eltűnését és annak eredetét.

Megjegyezni szeretném, hogy az eltűnt tárgyak csak az el nem zárt tárgyak voltak, a széfekből semmi nem tűnt el a korábbi hírekkel ellentétben.

A felelősségbiztosító tájékoztatása szerint éppen ezért a biztosítás alapfeltétele a büntetőfeljelentés megtétele és a konkrét kárigény bejelentése szállodánknak aki közvetíteni tudja a biztosítási káreseményt a bejelentés alapján. Ezt követően az eljárást mi csak segíteni tudjuk de azt a biztosító, a rendőrség és a károsult együttes együttműködése, direkt kapcsolata fogja rendezni.

Mindenben segítünk és jó szándékkal támogatunk minden károsultat és a rendszerünket tovább fejlesztjük.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Józsi, a migráns köcsög 2015.03.18. 12:29:47

"Bízunk benne, hogy megnyugtató válasszal szolgáltunk esetleges kérdéseikre."

nem.

kakukk11 2015.03.18. 12:37:15

Na ez így elég karcsú, lényegében annyit cáfolt csak meg, hogy nem alkalmazott lopott, de azt nem, hogy nem az alkalmazott testvére,barátja,rokona.

"szállodánk jó hírnevét alaptalanul sértő információkat tartalmaz, az abban megfogalmazott ellenőrizhetetlen, provokatív kijelentésekre érdemben nem kívánunk reagálni."

Tehát értsük úgy, hogy amire NEM REAGÁLT ÉS ELLENŐRIZHETŐ, az szóról szóra igaz, mint pl, hogy két hete már egyszer ugyanígy betörtek. Ez azért megerősíti azt a gyanút, hogy igazat beszél a felhasználó, és valóban olyan kedvesen bántak vele, ahogy leírta, csak éppen arra már nincs bizonyíték, tehát nagyívben le lehet szarni.

Aureliano Buendía 2015.03.18. 12:38:08

Legjobb tudomásunk szerint van gyanúsított elkövető, aki – az ezzel ellentétes feltevésekkel szemben - nem szállodánk dolgozója. --->valóban. Csak nagy eséllyel egyik munkatárs ismerőse.

Aureliano Buendía 2015.03.18. 12:39:14

@Józsi, a köcsög: nagyon nem.

Szerecsenmosdatás. És bár balfék volt a posztoló, hogy nem a széfbe rakta a dolgait, a többiben azonban inkább nekik hinnék.

Veszéjes Tomi · http://veszejestomi.blog.hu 2015.03.18. 12:48:56

Lárifári. Sosem voltam itt, de az fix, hogy nem is megyek ide. Korszerűsítés... gondolom betettek 2 IP kamerát 340x280-ra állítva, a zárak meg maradtak a régiek.

Én egyébként mindig úgy megyek nyaralni mint egy kibaszott homeless, mert egy nyaralás arra való, hogy az ember NYUGODTAN pihenjen és nem arra, hogy a rongyot rázza. Az olyan faszok, akik azt hiszik, hogy villogni kell az ilyen helyek, megérdemlik, hogy az ilyen shiraz-féle albánok lehúzzák a gecibe.

Érdemes amúgy megnézni a shiraz facebook oldalát. Olyan szépen ritkítva van, hogy öröm nézni... Ennyit erről miszter Szepesi Richárd....

hobbitroll 2015.03.18. 13:03:54

"egy korábbi vendégünk által írt „beszámoló” számos helyen téves, valótlan és szállodánk jó hírnevét alaptalanul sértő információkat tartalmaz, az abban megfogalmazott ellenőrizhetetlen, provokatív kijelentésekre"
+
"motivációja egyértelműen nem jobbító, hiszen az semmi összegfüggést nem mutat a vélt vagy valós kárral, az érintett – a rendelkezésre álló információk alapján – még feljelentést sem tett."

=?

"Szállodánkban sajnálatos módon tényleg történt lopás, amely ügyben a rendőrség az általunk, illetőleg az üggyel érintettek által tett feljelentések alapján jelenleg is nyomoz. Legjobb tudomásunk szerint van gyanúsított elkövető, aki – az ezzel ellentétes feltevésekkel szemben - nem szállodánk dolgozója."

1., későbbi vendég hogy tenne ilyet? Visszautazik az időben?
2., motivációja egyértelmű. Csak más szemspontból
3., akkor most van feljelentés/nyomozás vagy nincs?
4., nem is azt pedzegettük, hogy egy alkalmazott lenne a tolvaj, hanem azt, hogy több egymás melletti szoba kirámolása valószínűsíti egy alkalmazott _KÖZREMŰKÖDÉSÉT_. Másképp honna tudhatná a betörő (tolvaj), hogy mely szobákba lehet "gond" nélkül behaolni.

"Az eset időpontjában biztonsági rendszerünk a vonatkozó előírásoknak megfelelt, felszereltségünk a közleményben foglaltaknál lényegesen összetettebb, ugyanakkor, mint minden felelős szolgáltató, a történtek okán szállodánk is felülvizsgáltatta és továbbfejlesztette biztonsági rendszerét, felhasználva legújabb technológiai megoldásokat is."
+1., az előírásoknak megfelelt, de a jelek szerint nem volt jó semmire. Viszont lehet takarózni az "előírásoknak megfelelt" szöveggel
+2., tehát ahhoz, hogy érdemben törtnjen (?) valami az ilyen esetek megelőzésének és/vagy sikeres felderítésének érdekében, a posztolónak a nyilvánossághoz kellett fordulnia. Adja magát a kérdés, ha nem tette volna, mikorra tervezték a biztonsági rendszer (ROFL) fejlesztését.
+3., eddig elavult, 20 éves VHS technikát használtak?

Veszéjes Tomi · http://veszejestomi.blog.hu 2015.03.18. 13:09:21

@hobbitroll: Itt főleg az a baj, hogy egyáltalán visszapofázik, amit nagyon nem kéne.

SzerződésSertés 2015.03.18. 13:26:02

@Veszéjes Tomi:
Senki nem érdemli meg, hogy meglopják, ne legyél már cig.. seggfej. Az nem indok a lopásra, hogy van valamije, ami sokat ér. Ennyi erővel te is megérdemled, hogy amíg nyaralsz, addig csutkára kirámolják a lakásodat, mert hát ha te olyan gazdag vagy, hogy telik nyaralásra...

SzerződésSertés 2015.03.18. 13:30:24

Ó hát igen, abban biztos is volt mindenki, hogy nem személyesen az alkalmazott piszkította be a kezét a lopással, de hogy senki idegen nem esik be az utcáról és rabolja körbe a hotelt kétszer(!) belső segítség nélkül, az 100%.

Trunkel 2015.03.18. 13:46:59

Fordítok:

"Valami volt, de nem úgy, viszont nem mondom meg hogy. Az vendég nem is tett feljelentést, csak lejáratni akar, emiatt jött hozzánk.
De valaki tett, mert közben folyik a nyomozás. Azt se mondom meg ki volt, dafke sem.
A biztonsági rendszerünk kafa volt mindig is, ha loptak a pincérek a kasszából pont lehetett látni, de most már a bejárathoz is tettünk pár álkamerát, mert másra sajnáljuk a pénzt, hagy fosson a betörő úgyse ismeri fel a különbséget.
Kártérítést nem adunk, de ha véletlenül meglesz az elkövető, majd ő valószínűleg visszaad mindent, amit nem ivott/játékgépezett/kur..zott el időközben.
Ezekután a jövőben is szívesen látjuk a vadászokat hotelünkben."

Egyébként meg mindettől függetlenül a személyes véleményem az, hogy a széf azért van, hogy használják.

ptspts 2015.03.18. 13:55:18

Még szerencse, hogy a Shiraz biztonsági rendszere a törvény előírásainak megfelelt. Még nagyobb szerencse, hogy az ügy kapcsán fejlesztették, hogy a jövőben már az elkövető azonosítására is alkalmas legyen. Ez a jövőbeli vendégeknek is jó hír.

A fentiek alapján nem hiszem, hogy a Shiraz az elmúlt 12 évben mindent megtett a vendégek elégedettsége érdekében, és szerintem ezt a szállodaigazgató sem gondolja komolyan. Mégis leírta, tehát szerintem hazudott.

Az igaz lehet, hogy a Shiraz az elmúlt 12 évben mindent megtett a vendégek biztonsága érdekében. Például nem életveszélyes a szauna, van úszómester, nem túl forróak a tányérok az éttermekben, nem csúszós a padló. Itt az ideje mindent megtenni a vendégek értéktárgyainak védelméért is.

sarostehen 2015.03.18. 13:57:17

Kedves Igazgató úr!

nekem csak pár kérdésem lenne:
- Honnan volt a betörőnek olyan sok szobához kártyája?
- Hogyan gondolják kártalanítani a vendégeket?
- Milyen ellenőrzést hajtottak végre a szállodán belül, annak érdekében, hogy a betörő tettese(i) - akik vélelmezhetően az ÖNÖK alkalmazásában állnak - kilétére is fény derüljön.
- Ha több lopás volt már az intézményben akkor a szükséges intézkedéseket miért nem egyből tették meg? Miért várták meg vele a nyilvánosságot?
- Mivel tudna meggyőzni engem, hogy a jövőben meglátogassam a szállodájukat?

És a tippem a válaszokra:
- belsős embertől kapta
- sehogy
- semmilyen
- gondoltuk elkummantjuk..
- sehogy

Veszéjes Tomi · http://veszejestomi.blog.hu 2015.03.18. 14:08:34

@SzerződésSertés: Azért azt beláthatod Te is, hogy nem Monaco-ban vagyunk, hanem Magyarországon, ahol kurvára kell vigyázni mindig, hogy nehogy lehúzzanak. Aki ennek ellenére így indul el egy nyaralásra, az tényleg egy megveszekedett idióta, semmi több.

Cicus81 2015.03.18. 16:37:27

@sarostehen: Jobban nem is lehetett volna megfogalmazni! Tökéletes!

Taurusz 2015.03.18. 16:57:27

"még feljelentést sem tett."
Majd később:
"továbbra sem tudjuk, hogy melyik vendégünk tett rendőrségi feljelentést"

Na, most már el kéne dönteni, hogy mi a hazudozás céliránya...
@ptspts:

Az eredeti postban az volt, hogy kiérkező rendőr egy műanyag villával nyitotta ki a hiper-szuper-seholsincsilyen zárat...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.03.18. 18:12:51

@Taurusz: Nem. Jelen esetben a mindenholilyenvan zárat nyitotta villával.

Kérem a felvételt rögzító személyt, hogy az illetékes ügyészségen tegyen panaszt az eljáró rendőr ellen! Olyan nincs, hogy a saját kapitányságunkon tegyünk feljelentést, képzeljük csak, már e-mail-en is lehet!
Szóval aki egyenruhában ilyet mond, az... hát ne minősítsem!

Arcade Macho 2015.03.18. 21:32:02

szeritnem ha a youtubra feltolta volna a kameran talalt esetet fokent azt ahogy muanyag villaval nyitja ki az ajtot az tobbet ert volna minden magyarazatnal

lutria 2015.03.18. 21:47:54

Ha eddig is olyan szuper volt az ajtózár akkor a helyszínelő rendőr hogyan tudta bemutatni hogy egy műanyag villával is ki lehet nyitni?

Atörökk 2015.03.18. 22:25:01

Mégilyet. Nodehát. Deazomban. Anemjóját.

YZ 2015.03.19. 08:39:12

Tipikus biztosító: "el nem zárt értékekre vállalt felelősségvállalást is amennyiben a vendég bizonyítani tudja értéktárgya eltűnését és annak eredetét."

Hogy bizonyítom, hogy eltűnt?

joska61 2015.03.19. 08:56:49

"Meglátásunk szerint a közlemény nyilvánosságra hozójának szándéka, motivációja egyértelműen nem jobbító" Nem bazeg. Nem jobbító, hanem tényközlő, miszerint nálatok több embert megloptak, mire ti bunkó mód reagáltatok.

Mrs. Négerhergelő 2015.03.19. 11:15:02

Túl kevés, túl későn....

Serivor 2015.03.19. 11:20:39

"Biztonsági rendszerük az előírásnak megfelelt"

Ez egy jó duma, ugyanis nincsen semmiféle előírás. Annak meg is felelt.

A vendégek elvárásainak, vagy a nemzetközi gyakorlatnak kellett volna megfelelni.

Pierr Kardán 2015.03.19. 11:29:20

Nem szorosan a tárgyhoz tartozik, de Shiraz eléggé lehúzós szálloda. Az idén próbáltunk elmenni oda, de a kért időpontra csak feláras szobát tudtak volna adni. Kerestünk másik időpontot, akkor is csak feláras szobájuk volt. Erre írtunk nekik, hogy akkor mondjanak egy időpontot, amikorra van alapáras szobájuk.

Hihetetlen, de nem tudtak olyan időpontot mondani, amikorra lenne alapáras szoba...

Ehhez persze tudni kell, hogy az alapáras szoba is elég drága, a felárasra pedig leginkább a mellbevágó a legjobb kifejezés.

Aki szépkártyával megy, annak talán nem elérhetetlen, de aki kp-val fizetne, annak nem túl jó a szobaár...

whw (törölt) 2015.03.19. 11:50:26

Shiraz névvel Egerszalókon szállodát nyitni... Olvastam a honlapjukon, hogy van Moroccan Day programjuk. Kicsit eklektikus lett ez így. Irán, Marokkó, Egerszalókon. Katyvasz.
Én inkább nem Magyarisztánban költöm a pénzemet.

élhetetlen 2015.03.19. 12:41:48

@lutria, @Veszéjes Tomi,
@SzerződésSertés
Nem védeni akarom a szállodát, soha nem jártam ott, csak pár gondolat, miután elolvastam a kommenteket.
A szállodában van térfigyelő kamera, a felvételek alapján van gyanúsított. A szobákban van széf. Van biztosítás, majd a biztosító fizet. Abszurd, hogy a szálloda fizessen kézpénzben.
„Hogy bizonyítom, hogy eltűnt?” Ahogy egy lakásbetörésnél, elmondod, valamilyen összegre biztosítva vagy, aztán lesz, ami lesz.
„tt főleg az a baj, hogy egyáltalán visszapofázik, amit nagyon nem kéne.” De, joga van hozzá, hogy elmondja, hogy nem rosszabbak másnál, megtették, amit megtettek a vendégek biztonsága érdekében, lásd fent.
Ugyanis nekem meg az a meggyőződésem, hogy nincs olyan szálloda a világon, ahol még nem volt besurranós lopás. A szálloda vezetése miért ne hitte volna, hogy a megvett, kártyás ajtónyitó rendszer nem atombiztos. A gyártó biztosan nem tesztelt a villával kinyitásra, aztán egy banda vett egyet, elszórakoztak pár hétig, és már a vezérkártya sem kell.
A besurranás, betörés is bizony egy szakma. (Mikor felszereltettem a méregdrága rácsajtómat, mondták a szakik, hogy 5-6 év, és a betörők ezt is kinyitják, ahogy a húsz éve még működő hevederzár sem ér már semmit). Ahogy a bankkártyákat tudják lopni, klónozni, miért ne tudnák a takarítók mindent nyitó kártyáját, ha van erre szakosodott emberük. Nem kell ehhez belső „segítség”.
„de hogy senki idegen nem esik be az utcáról és rabolja körbe a hotelt kétszer(!) belső segítség nélkül, az 100%.” De, főleg, ha feccölt abba, hogy takarítókártyát szerezzen. Egy magánlakásba nem érdemes kétszer visszamenni, mert nem lesz „feltöltve”, de egy szálloda új vendégekkel, az más.

élhetetlen 2015.03.19. 12:46:23

@whw: Okos vagy, ne is költs Magyarisztánban, próbál meg Olaszországot, ahol a bérelt kocsit nyitották fel, és pakolták ki, míg az ismerőseim fürödtek egyet a tengerben, úgy, hogy nem is látszott a feltörés, csak üres volt a kocsi.

nnn120 2015.03.19. 16:35:12

@Aureliano Buendía: talán jobban kellene vigyázni a szálloda jó hírnevére. Mindenesetre én biztos nem fogok 20 lepedőt fizetni azért, hogy egy senkiházi enyveskezű turkáljon a széthagyott bugyijaim között... Méghogy széf!
Jól néz ki, ha már csak egy széf védi a vendégek nyugalmát és biztonságát!

Aureliano Buendía 2015.03.19. 17:28:28

@nnn120: látod, vigyáztak. Ennyit róluk.

Sajnos a világ olyan, hogy mindig annak kell védekeznie, akinek van némi értéke. Otthon sem egy függöny van az ajtód helyén, hanem valamiféle zárszerkezet, vagy pl. rács. Nyilván, nem az a normális dolog, hogy neked kell egyre többet a védelemre költened, de sajnos ez a helyzet.

whw (törölt) 2015.03.21. 09:05:13

@élhetetlen: Olaszország se vonz már, annyi szép hely van a világon... Miért mennék oda, ahol kirabolnak vagy eleve nézeteimmel ellentétes a kultúra (pl vérkatolikus vagy muszlim országok)

élhetetlen 2015.03.21. 18:03:12

@whw: Nem érdekel, hogy hol nyaralsz, csak azt akartam mondani, hogy a besurranó tolvaj nem magyar találmány.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.23. 16:09:36

@whw: Jártak arra a török szultán seregével mindenféle nációk...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2015.05.07. 18:03:27

Röviden és tömören: Szepesi úr egy fasz.
süti beállítások módosítása