Tékozló Homár

Életbiztosítás ≠ élet+biztosítás

2015.05.29. 10:21 | Homár Hilda | 108 komment

posta_biztosito_1.jpg

Iszonyú fontos lenne az iskolákban alap gazdasági és pénzügyi ismereteket oktatni, hogy a mai gyerekeket felnőve már ne érhessék olyan csalódások, mint Attilát, aki láthatóan elég naiv hozzáállással próbálja a családi költségvetés kis hajóját a pénzügyek zátonyokkal és szirénekkel teli viharos tengeren navigálni - pont, mint a lakosság elsöprő többsége. Mert azt azért ő sem gondolhatta komolyan, hogy egy 21 évre kötött biztosítást pár év után visszavásárolva majdnem annyit fog visszakapni, mint amennyit befizetett. (lásd. 2.2-es és 15.1-es pont, no meg a költségek.) Ettől az még nagyon nincs rendben, ha Attila soha, semmilyen kimutatást, elszámolást nem kapott. Utóbbi okáról megkérdezzük a Posta Biztosítót.

Kedves Tékozló Homár!  

Szeretném egy biztosításom rövid történetét okulásként elmesélni.

Volt egy "Postanyugdíj Program Stabil" életbiztosításom2012 május elsején kezdődött a kockázatviselés, 21 évre szólt a szerződés évente 3%-al emelkedő havidíjjal, a 3. év az első visszavásárlási lehetőség. Most május 4.-én kértem őket, hogy élnék a lehetőséggel. 3 év után a szerződés szerint 90%-on visszaveszik.

A 3 év alatt befizettem az adózott fizetésemből 210.000 Ft-ot. Ma kaptam meg a pénzt, 120.495-öt és semmiféle magyarázatot, hogy ugyan már ember, ezért lett a 210 ezernek 120 ezer a 90%-a. A mellékletben a táblázat az eltelt évek után hány százalékon vásárolják vissza, a másik képen az egyéb költségek, a harmadikon pontokban a szerződés erre vonatkozó része. 

Soha semmi tåjékoztatást nem kaptam, kivéve az év eleji díjemelést, most csak egy egyszerű utalványt kaptam, mint a csalådi pótlékos utalvány. A feleségemtől többször kérdeztem (mivel ő is postás), hogy nålatok nem szokás éves elszámolåst küldeni, azt vålaszolta, hogy nem tudja, ezek szerint nem.

Szerintem ez bőven kimeríti a lopás fogalmát, ha itthon egy dobozba dobáltam volna ezt a pénzt, most, mikor szükségem lett rá, lenne pontosan 210 ezrem. Mennyire nagyon jól járunk ezekkel a csodálatos biztosítókkal, bankokkal, annyira az ügyfél érdekeit nézik, de tényleg. 

Magyarország, így szeretlek

Attila 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánatos Teknősbéka 2015.05.29. 10:24:02

"...ha itthon egy dobozba dobáltam volna ezt a pénzt, most, mikor szükségem lett rá, lenne pontosan 210 ezrem."

Akkor miért is nem??

milyennőazilyen 2015.05.29. 10:25:50

A felesége postás, akkor ő vagy rendőr vagy vasutas.
Apróbetűk megvoltak mán?

AtiSnatch 2015.05.29. 10:27:21

@milyennőazilyen: ahogy a mondás mondja, szerintem vasutas.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.29. 10:28:10

" A feleségemtől többször kérdeztem (mivel ő is postás), "
Ejj, és nem tudta a mögöttes dolfokat? Súlyos...

Postán biztosítani, befektetni... gáz...

milyennőazilyen 2015.05.29. 10:31:13

Mondjuk jobban járt volna, ha nem kp-t kér vissza, hanem kaparós sorjegyeket.

230e 2015.05.29. 10:33:42

Az ilyen típusú biztosítások (unit-linked) esetén az első év általában az üzletkötő jutaléka, és nem jár vissza. 3 év 210.000 ebből lejön az első év 70.000, marad 140.000. Ennek 90%-a 126.000, és nem tudni mennyit vonnak a visszavásárlás miatt.
Kb. ezer ilyen poszt lehetne, de mivel a lakosság pénzügyi kultúrája a nullával egyenlő, még több ezer ilyen lesz.

milyennőazilyen 2015.05.29. 10:33:44

Mellesleg nem lehet, hogy valaki "bezsidózott" a postán, és összecserélte a számokat? Esküszöm nem lepődnék meg.

Bánatos Teknősbéka 2015.05.29. 10:38:39

@230e: 12.000 HUF a visszavásárlási jutalék, 650 HUF a postai pénzküldésük, meg még vagy 3 díjtétel. Összejön az...

@milyennőazilyen: Még csak nem is apróbetűsek a kérdéses részek...

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.05.29. 10:38:45

@Antalbaba: lecsúsztál... :)
De egy jó hozzászólást szívesen várunk már régóta tőled. :)

milyennőazilyen 2015.05.29. 10:38:48

@230e: Ez tényleg nagyon érdekes ebben az aspektusban! Mondjuk nálunk nincs ilyen, de jó ezt így tudni!

Atörökk 2015.05.29. 10:40:43

Tudok egy kényelmes magaslest.

milyennőazilyen 2015.05.29. 10:43:09

@Atörökk: Matula bácsi, hát maga még él? :D

sarostehen 2015.05.29. 10:46:06

Nehezen tudom elképzelni, hogy egy kimondottan hosszútávú életbiztosítást 3 év után 90%-os visszavásárlási árfolyammal fel lehet mondani. Miven a biztosítók az ilyen pénzeket hosszútávú befektetésekbe teszik.

Amikor nekem volt 10 éves akkor -ha jól emlékszem- 9 év után volt 90%-os visszavásárlási opció.

De lehet azóta ennyit változtak a dolgok.

ne olvasd el 2015.05.29. 10:48:09

kapásból úgy indul az ilyen, hogy az üzletkötő kiveszi a számládról a jutalékát, azaz kapásból mondjuk -30-cal nyitsz, ami persze kamatozik (negatívba). ezért sem engedik kivenni csak több év után, mert igazából nincsen mit kivenni.

telkoe 2015.05.29. 10:48:38

Ujabb segghulye, aki egy kis magyarorszagkopkodessel jol megmagyarazza a sajat idotasagat.

Radzeer 2015.05.29. 10:51:21

Posta biztosít? Óóóóó.....!

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.05.29. 10:51:50

Nekem ez zavaros....
Valami apró betűs rész kimaradhatott.

Már meging egy nick 2015.05.29. 11:15:27

Hol van az a mellékelt táblázat?

Nem lehet, hogy adókedvezményt lehetett igénybe venni ez után a megtakarítások után? Ha a futamidő vége előtt felveszik azt akkor levonják a kifizetett összegből, mert ilyenkor nem jár. Csak egy tipp.

A harmadik dolog meg, érthetetlen számomra amikor a posta a csomagokkal meg a levelekkel se boldogul ami az alap feladata lenne, mért bízza rájuk valaki a pénzét is?

A negyedik meg tényleg egy kartondobozba is beledobálhattad volna ugyanezt a pénzt és akkor meglenne mind. Egész egyszerűen ezek a pénzügyi termékek nem mindig és nem mindenkinek megfelelőek, csak ezt nem mondják amikor megkötöd, mert jutalék csak az után van ha szerződést kötsz.

230e 2015.05.29. 11:17:48

@milyennőazilyen: Tudomásom szerint a nagy részük nagyjából ez alapján a séma alapján működik. Nem véletlen hogy az üzletkötők nagy része, ezt ajánlgatta.

@sarostehen: mindig van újabb, hogy még jobban becsábítsanak, mert ezt lehet lobogtatni hogy nem tudsz rosszul járni (de igen).

Trunkel 2015.05.29. 11:24:51

21 éves biztosítást 3 év után?? Örüljön, hogy kapott vissza bármit is. Minek köt valaki ilyet 21 évre, ha eszébe nincs addig fizetni?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 11:41:05

"Szerintem ez bőven kimeríti a lopás fogalmát"

Posztolónak lövése sincs a lopás fogalmáról.

"ha itthon egy dobozba dobáltam volna ezt a pénzt, most, mikor szükségem lett rá, lenne pontosan 210 ezrem. Mennyire nagyon jól járunk ezekkel a csodálatos biztosítókkal"

A doboz nem szolgáltat életbiztosítást. Posztolónak lövése sincs a biztosítás fogalmáról.

Egyébként 21 évre tervezett biztosítást + befektetést nem törünk föl 3 év után szaros 120 vagy 210 ezer forintért. Csak ha a küszöböt rágjuk.

"ezért lett a 210 ezernek 120 ezer a 90%-a."

Hogy miért, azt már elöttem elmondták. Posztolónak lövése sincs a biztosítással kombinált befektetés fogalmáról.

"május 4.-én"

Posztolónak azért van valami fogalma a magyar helyesírásról, mert csak kétsoronként vét helyesírási hibát. A központozás elbaszott, pár állítmány, jelző hiányzik, stb. Általános negyedik osztályba nem engedném lépni.

"A feleségemtől többször kérdeztem"

B+, még kommunikálni se tudnak!

Na most kérdem: ehhez képest mennyire lesz előbbre, ha kap végre valami elszámolást? A Postának sünt a seggébe, de én a kardomba dőlnék, ha a posztoló a gyerekem lenne.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 11:42:45

@Már meging egy nick: "érthetetlen számomra amikor a posta a csomagokkal meg a levelekkel se boldogul ami az alap feladata lenne, mért bízza rájuk valaki a pénzét is?"

+

CsakMintTe 2015.05.29. 11:57:58

Azért a legtöbb ilyen biztosításos üzletkötői melóban benne van, hogy ha X időnél hamarabb vásárolja vissza az ügyfél, akkor az ügynök visszafizet valamennyit a jutalékból, plusz van, hogy Y idő után, ha még mindig él a biztosítás, az ügynök hűségbónuszt is kap.
Tehát:
Üzletkötőnek elemi érdeke elmondani ügyfélnek, hogy az első X-Y évben ki ne vegye a pénzt. Na persze ügyfélnek már azt mondja, hogy mert milyen keveset fog visszakapni, hiszen díjak, költségek stb. (Ki van ez találva.)
Joggal feltételezhetjük tehát, hogy ügynök anno elmondta, csak posztoló 1.) nem figyelt, 2.) nem emlékszik, 3.) egy hangot sem értett az egészből. S ahogy már előttem annyian leírták: egy kis köpködés mindig könnyebb megoldás, mint rendesen gondolkodni.

Leone_510 2015.05.29. 12:01:59

azt hittem a posta csak a csomagot lopja el

ideális hangyászsün 2015.05.29. 12:04:15

@ColT: a postától bármit vásárolni gáz.
Engem folyton rá akarnak beszélni minden sz@r számlára meg hitelre, hogy most csak ennyi meg annyi... Nekem ingyér van a bankszámlám, nem megyek át fizetősre, pláne nem a postához. A hideg is kiráz az ötlettől.

ferand1979 2015.05.29. 12:15:19

Aegon 12 éves futamidejű megtakarításos biztosítása volt a Feleségemnek.
13-14 éve kötötte, akkor fűt-fát ígértek a lejáratkor, ha nem szakítod meg, ha nem veszel fel összeget, esetleges baleseted nem volt.. Kb 2-3 milliós összeget ígértek a lejáratra, mondván, hogy a befizetések + a 'jól' befektetett összegek mind hozzáadódnak.
Egyidejüleg Apósom is ugyanazt kötötte meg..
5-6 éve az ingatlan bumm után, amikor a kamatok is elkezdtek zuhanni, és a pénzügyi szektor is szenvedett, egy fülest kaptunk, hogy ellenőrizzük a befizetéseket és az tőke nagyságát, hogy nem-e csökken a pénzállomány, mivel szinte minden biztosító szenved, portfóliójuk vesztességes...
Ekkor már a kezdeti kb 2-3000Ft.-os összeghez képest 15500Ft.-ot fizetett havonta, mivel évente indexálták a biztosítását, ill. "értékkövetőre" állították be...
Regisztráltunk egy Webes hozzáférést a portfólió-biztosítás követéshez..
És láss csodát.. minden hónapban a befizetett kb 15 ezerhez képest 45.000-t csökkent a bent "halmozódó" összeg. Mindezt a rossz befektetések, ill a pénzügyi szektor zavarjai között a csökkenő kamatok, stb-vel indokolták kérdésünkre a biztosító fiókjában..
Emiatt inkább éltünk a lehetőséggel, és 730 ezret kivettünk a rendszerből, és utólag látva még időben...
Emellett a 15 ezres (időközben pedig már előrevetítve a köv évre 16.000) összeget lecsökkentettettük alap biztosításra, kivéve 1-2 dolgot, ill. az érték követést is.. 3000Ft/ havi díjra..
Így a lejáratkor még 230.000Ft-ot így is ki lehetett venni...
Össz majdnem 1.000.000Ft-ot ki tudtunk venni, a befizetett kb 1,2 millióhoz képest a nagyrészét visszafizették, közben meg be volt biztosítva 12 évre.. Halál esetén 10 milliót, rokkantság esetén 4-6 milliót fizettek volna..
Említettem Apósomat, aki közben nem szakította meg a "láncolatot"... befizetett több mint 1,5 milliót, ha nem többet.. és lejáratkor naivan várta a 3 milliós összegű "ajándékot"... El is tervezte, hogy autót vesz rajta...
Helyette kapott 1.000.000Ft.-ot... Kb ugyanannyit mint Feleségem...

konklúzió.. Utólag tudjuk, hogy hosszú lejáratú kötvényeket nem érdemes kötni.. Ha mégis kötöttél, érdemes ránézni, hátha tudsz rajta módosítani előnyödre.. Vagy kivásárolni, ha vesztességes..

Az is igaz, hogy ha csak úgy gyűjtötték volna a dunyhában ezt a pénzt, meglett volna... De értékében 12 év alatt nagyon sokat csökkent.. Így igaz a mondás, hogy legjobb befektetés a lakás, a család, az életed... Arra költs...

Escaped 2015.05.29. 12:15:47

A prosztoló magyarozottm egy jót. Bravo!

Egy legalább húsz éve, német nyelvterületen kiadott füzetecske arról igyekezett meggyőzni a Nagyérdeműt, hogy a legrosszabb befektetés az életbiztosítás -főleg, ha határidő előtt ,,fel akarják törni"-, azután jött a magánnyögdíj, még az állatpapír is jobban kamatozik, mint ezek.
Nagyjából az aszerepelt a könyvben, mint ebben a cikkben:

e-bankar.blogspot.hu/p/4.html

A német ,,könyv", amire hivatkoztam:
,, "az életbiztosítás legalizált csalás" - ahogyan azt Németországban a Biztosítottak Szövetsége által 1982-ben kiadott brosúra szövege állította."

Magyar kötet 1999-ből, igen, 16 évvel ezelőtt is tudni lehetett arról, ami így megdöbbentette a magyarozó -a kötet pont nem magyar példákat hoz!- prosztert:

moly.hu/konyvek/cseko-laszlo-galambos-andras-penzvadaszat

Black Hole 2015.05.29. 12:28:58

Ennyi esze kb a volt feleségemnek volt! Nem voltam rá büszke :-)

AtiSnatch 2015.05.29. 12:42:07

@ferand1979: csak ki kellett volna iktatni az öreget. mindenki jobban járt volna :D

Scipovicsné 2015.05.29. 12:53:08

Nekem még a nagy bumm előtt '95-ben járt le egy 10 éves biztosítás. 10 év alatt befizettünk kb. 500000-t és a lejáratkor megkaptam 520000-t (a számok nem pontosak, az arány a lényeg).
Másnap felmondtuk a feleségemét...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 12:53:16

@Escaped: "az életbiztosítás legalizált csalás"

Elég nagy hülyeség.

Mind a biztosítás, mind a befektetés lehet racionális döntés, ha megfelelőek a kondíciók. Ha egy kocsit vagy akár uborkát veszel, az is lehet rossz üzlet, nem valami kivétel az életbiztosítás.

A poszter ott követte el az egyik hibát, hogy a hosszú időszakra valamennyire előnyös konstrukciót rövid időszakra használta, ami erősen nem előnyös megoldás.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 12:56:58

@ferand1979: "hosszú lejáratú kötvényeket nem érdemes kötni"

Hülyeséget beszélsz.

Rossz befektetést nem érdemes csinálni, nem hosszúlejáratút.

lcsaszar 2015.05.29. 13:13:02

Lehet olyan, hogy nagyon kell a pénz. Én megértem a posztolót. Persze az ember könnyen abba a hibás gondolkodásba esik biztosítás esetén, hogy "csak fizetek, de nem kapok érte semmit". Örüljön, hogy nem kellett igénybe venni a szolgáltatást.

Beerhead 2015.05.29. 13:13:17

~90k 3 évre elég korrekt tanulópénz, mások jóval többet buknak unitlinken. T. postolónak a malacpersely bátran ajánlható (esetleg legközelebbre a 10 oldalas szerződési feltételek végigolvasása, megértése, kijegyzetelése), nehogy nekünk kelljen kimenteni legközelebb a következő quaestorból.

CsakMintTe 2015.05.29. 13:18:56

@atpijkamo: Szerintem is, de nem akartam helyből felszállva előítéletes lenni.

Navarone 2015.05.29. 13:22:03

@lcsaszar: Ilyenkor lehet kölcsönkérni / rövid lejáratú hitelt felvenni. Persze ahhoz is jó sok pénzügyi ismeret kell, ami nincs, különben nem lenne ennyi devizahiteles.

Escaped 2015.05.29. 13:30:35

@atpijkamo: Kérlek, olcasd el a linket anyagot is!

Mondjuk, a bírósegg ejtette a rágalmazás vádját, úgyhogy sejthettek valamit. ;-)

Escaped 2015.05.29. 13:32:13

@atpijkamo: Az ember főleg olyan ,,befektetéseket köt", amit a piac kínál. Vagy nem köt.

kakukk11 2015.05.29. 13:33:12

mikor ment át a homár napiszarba?

Attila F 2015.05.29. 13:33:28

Hát igen, a posztoló egyáltalán nem az igényeinek megfelelő befektetést választott.
Biztosítás nem kellett neki, rövidtávra tervezett, úgyhogy mi a legjobb megoldás? Igen, pont egy 21 éves életbiztosítás!
Az már csak hab a tortán, hogy a postán kötötte, ahol nagyjából semmi esély nincs értelmes tájékoztatást kapni, pláne egy ilyen viszonylag bonyolult konstrukcióról.

Azt nem csodálom, hogy a postás felesége nem tudott erről semmit; ez kábé olyan mintha egy banki biztosítási őrt kérdeznénk meg a csendes-óceáni tőkeáttételes származtatott alapok kecsegtető lehetőségeiről.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 13:35:26

@Escaped: Továbbra is tartom az álláspontomat. Minden a konkrét konstrukciótól függ. Azt elismerem, hogy általában nem előnyös, azt is elfogadom, ha azt mondod, még csak előnytelen konstrukciókkal találkoztál.

gabors 2015.05.29. 13:35:55

"Szerintem ez bőven kimeríti a lopás fogalmát, ha itthon egy dobozba dobáltam volna ezt a pénzt, most, mikor szükségem lett rá, lenne pontosan 210 ezrem."

I hulyeseg ellen nincs orvossag !!!!

De gondolom a meghaltal volna akkor elvarnal mennyit is ???

A biztositas ilyen !!! NEM befektetes !!! biztositas ...

ELLOTTE kell elolvasni mindezt nem utanna !!!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 13:39:26

@Attila F: "Az már csak hab a tortán, hogy a postán kötötte, ahol nagyjából semmi esély nincs értelmes tájékoztatást kapni, pláne egy ilyen viszonylag bonyolult konstrukcióról."

+

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 13:41:08

@Beerhead: "~90k 3 évre elég korrekt tanulópénz"

Nem egészen. 3 évig volt életbiztosítása, amit nem adnak ingyér. Most utólag feleslegesnek tűnik, de ha elpatkolt volna közben, hogy örült volna a postás asszonka!

Escaped 2015.05.29. 13:41:11

@atpijkamo: Említenél néhány ,, előnyös" konstrukciót. Mennyi is a magyar átlagbér? Mondjuk, arra optimalizálva.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 13:42:28

... mármint annak, hogy legalább volt életbiztosítása.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 13:45:09

@Escaped: Évi 10% hozam, plusz egy százmilliós élet és balasetbiztosítás. Mutass valakit, aki nem ugrana rá. Még ha a szomszéd Marcsika is lenne rá a garancia.

Atörökk 2015.05.29. 13:50:41

@kakukk11:
Amióta hilda erőteljesen munkálkodik rajta.

Sandor Akarki 2015.05.29. 13:52:55

Biztosítás olyan mint a kaszinó csak másra fogadsz:
- te arra fogadsz, hogy meghalsz bizonyos módon (mert nem lehet ám akárhogy)
- a biztosító meg arra fogad, hogy nem, vagy nem úgy.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.05.29. 14:03:35

@atpijkamo:
"én a kardomba dőlnék, ha a posztoló a gyerekem lenne. "

Forditsuk meg
És ha az apja lennél?
:)
Ez utóbbi esetben te nem tanitottad meg a pénzzel bánni a XXI.század Mo-ján

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 14:06:57

@Sandor Akarki: Azt tedd hozzá, hogy erősen a biztosító áll nyerésre, úgy van kitalálva. Tehát akkor kötünk biztosítást, mikor a keletkező kár életeket dönthet romba, mint pl. a családfő életbiztosítása, a ház biztosítása földrendgés, tűzkár ellen, utasbiztosítás egzotikus tájakon, stb. Aki a szar mobiltelefonját meg a mosógépét biztosítja, az nem normális.

ferand1979 2015.05.29. 14:07:07

@atpijkamo: feltételes módban írtam.. Hogyha és amennyiben nem figyelsz oda... Nem nézel a körmükre, rossz helyre teszed a pénzed, stb..
A példánk is mutatja, hogy eléggé ébernek kell lenni, hogy ne húzzanak csőbe..

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 14:08:50

@horex: :)) Az én gyerekeim még csak nem is tetováltatnak. Okosak, értelmesek, szépek, sikeresek.

AtiSnatch 2015.05.29. 14:10:49

@atpijkamo: csoda, hogy még nem verték agyon az apjukat... :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 14:11:06

@ferand1979: Persze, de ez az élet minden területére igaz.

Van aki azt gondolja, hogy még a polcon álló tejfölre is, és fel van háborodva, ha 10 forinttal drágább, mint a szomszéd üzletben.

Ezt a posztot elfogadom annak, hogy lásd, mennyire megszívhatja valaki, ha nem gondolkodik, és senki más se gondolkodik helyette.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.05.29. 14:12:04

@atpijkamo:
A te gyerekeid akkor kilógnak a sorbol/birkanyájbol

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 14:12:49

@AtiSnatch: :)) Asszondják, nem sürgős az az ökörsé... örökség. Körbe vagyok rrrrajongva.

milyennőazilyen 2015.05.29. 14:14:42

@atpijkamo: Nem kötöttek még rád biztosítást?

Józsi, a migráns köcsög 2015.05.29. 14:15:13

@kakukk11: ha jól emléxem akkor valamikor tavaly nyár végén.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 14:17:12

@horex: :)) Olyanok, mint egy amerikai elnök. Vevallották, hogy szívtak, "de nem tüdőztékm le."

@milyennőazilyen: :)) Tényleg, most hogy mondod...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 14:19:14

@kakukk11: Mikor kigolyózta az olyan édes, aranyos homározókat, mint a Malacc meg a Zsiráff.

igazságos 2015.05.29. 14:27:00

ajjaj

meginn ki lettem tiltva de igi nélkül nem homár a homár

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 14:28:20

@igazságos: :)) B+ nagyon erős hiányérzetem, volt, de eddig nem tudtam, hogy mitől.

igazságos 2015.05.29. 14:32:10

@atpijkamo: én kötöttem életbiztosítást a szüleimre :)

snaccs meg a házasságot se ismeri

hát még a pénzügyeket :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 14:33:48

@igazságos: Á, a Sznaccs az egy hülye. Még a védelmem alatt se áll.

igazságos 2015.05.29. 14:36:17

@atpijkamo: de küldött meghívót úgyhogy nem lehet rá haragudni

AtiSnatch 2015.05.29. 14:37:17

@atpijkamo: még szerencse, amilyen hülyéket te a védelmed alá veszel.

@igazságos: ja, így van. kár, hogy te akkor leszel a legközelebb egy házassághoz, amikor meghívnak egy templomba harangozni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 14:48:12

@AtiSnatch: :)) Ha tudnád, hogy most egyetlen mondattal hány embert megsértettél!

FDToth 2015.05.29. 14:49:57

ezt a posztot miért teszik ki? ez íg yjó ahogy van. mivel nem kövtekezett be káresemény, így ennyit fizet vissza, tök logikus... nulla tudatosság...

Escaped 2015.05.29. 14:53:53

@atpijkamo: teeee! Valós konstrukciót!

AtiSnatch 2015.05.29. 15:03:16

@atpijkamo: aki számít közülük , az már tiltakozott a védelmed ellen. ;)

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.05.29. 15:21:24

@AtiSnatch:
akkor leszel a legközelebb egy házassághoz, amikor meghívnak egy templomba harangozni. "

Waaa, jó duma!

gabors 2015.05.29. 16:59:10

eletbiztositasbol csak "term-life"-ot szabad (illetve erdemes) kotni

eletbiztositast arra kell kotnki hogy ha urge meghal akkor 3 evre jovedelme potolva legyen igy a csalad addigra kitalal valamit

minden egyebb forma csak a banknak/postanak/uzletkotonek jo nem a biztositottnak ...

befektetni nem eletbiztositasba kell (lehet csak hulyeseg)

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2015.05.29. 18:03:51

Olyan sok kérdésem lenne, de nem akarom bántani a posztolót, láthatólag van neki elég baja saját magával.

zsu80 2015.05.29. 18:29:04

Az utolsó bekezdés nagy ostobaság. Ha ez alatt a 3 év alatt, a felmondás előtt meghalt volna, a feleségnek milyen jól jött volna az a pár milla (pedig csak 1-2százezret fizetett volna be) nem??
Nem ez a lényege a BIZTOSÍTÁSNAK? A biztosító abban a 3 évben kockázatot vállalt, az ügyfél pedig, bár vállalta hogy 21 évig nem követelőzik, most semmissé akarja ezt tenni. Tényleg tanítani kéne mindenkinek a pénzügyeket, vagy csak logikusan gondolkodni.

vuvuvu2 2015.05.29. 19:22:32

a biztosítók a legnagyobb tolvajok. csak még nem volt idő rájönni. majd úgy 10 év múlva lesz sírás-rívás, amikor sokan rádöbbenek mekkora hüjeség volt a bankokba vetett bizalom elvesztése után a biztosítókra bízni a pénzt. sajnos a biztosítók termékei mind nagyon drágák, és kétséges hogy ezek a hosszú távú termékek mennyi hozamot hoznak.

a poszt ezzel kezdődik "Iszonyú fontos lenne az iskolákban alap gazdasági és pénzügyi ismereteket oktatni,", nos, ezzel csak részben értek egyet. ugyanis alapban matematikát kellene oktatni, anélkül ugyanis hiába oktatnának gazdasági és pénzügyi ismereteket. a net tele van "szakértői" cikkekkel melyeknek nem más a bújtatott célja mint hogy valamilyen pénzügyi terméket az ember nyakába sózzon. aki tud számolni és van egy kis esze, hamar rájön erre. aki nem tud számolni, na abból lesz olyan áldozat mint a posztban szereplő szerencsétlen lúzer.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 19:44:11

@vuvuvu2: Azért annyit a biztosítók védelmében, hogy lehet, hogy egyáltalán hiba volt megkötni ezt a szerződést, de a kapitális hiba az volt, hogy hosszútávú szerződést kötött rövidtávú célokkal.

Tóth Ottó2 2015.05.29. 20:12:45

@atpijkamo: "Egyébként 21 évre tervezett biztosítást + befektetést nem törünk föl 3 év után szaros 120 vagy 210 ezer forintért. Csak ha a küszöböt rágjuk.
"
Még így járt legjobban!
Én a 20 évest 17 év elteltével mondtam fel és visszakaptam kb a befizetett összeget.
Ha 20 évig fizettem volna akkor is csak a befizetett összeget kaptam volna, ergo, MINDIG A BIZTOSÍTÓ JÁR JÓL, ÉS HÜLYE AKI ILYET KÖT, igen én is.
A befizető sohasem jár jól, kivéve, ha nem köti meg.
Ez egy rohad nagy csalás állami segédlettel. AKINEK VAN VEGYE KI, MERT AKKOR JÁR JÓL HA MINÉL KEVESEBBET FIZET BE. Számoljon utána. Általában a biztosító azt sem tudja megmondani, hogy ha +1 évig fizeted akkor mennyit fogsz visszakapni. RABLÁS nyílt színen, pofátlanul.
Általában a biztosítási kötvénybe az is le van írva, hogy semmit sem ér amit az ügynök be adott neked (azt a hadoválás mindenféle mesés kamatokról, és visszavásárlási árakról) és csakis a kötvényben leírtak számítanak, ergo a biztosítási ügynök (nevezzük csak átbaszós parasztnak) akármit ígér az csak RIZSA, mert a biztosító nem ismeri el mint a saját munkatársát.

2015.05.29. 20:15:39

"Iszonyú fontos lenne az iskolákban alap gazdasági és pénzügyi ismereteket oktatni"

Arra semmilyen iskola nem tud felkészíteni, hogy szerény kis országunkban lényegében intézményesítve van az átbaszás.

Tóth Ottó2 2015.05.29. 20:17:13

@atpijkamo: gondolom a biztosítók az óriási épületeiket és a sok munkatársukat, autókat, számítógépeket, ingatlanokat, stb. se a biztosítottakból lehúzott pénzből fizetik.
A biztosítók borzalmasan sok pénzt keresnek úgy hogy semmit sem tesznek az asztalra és ezt mind az "ügyfeleik" adják össze nekik. Az életbiztostók -véleményem szerint- sokkal nagyobb csalók mint a bankok.

Tóth Ottó2 2015.05.29. 20:18:55

@zsu80: "Az utolsó bekezdés nagy ostobaság. Ha ez alatt a 3 év alatt, a felmondás előtt meghalt volna, a feleségnek milyen jól jött volna az a pár milla (pedig csak 1-2százezret fizetett volna be) nem??
Nem ez a lényege a BIZTOSÍTÁSNAK? A biztosító abban a 3 évben kockázatot vállalt, az ügyfél pedig, bár vállalta hogy 21 évig nem követelőzik, most semmissé akarja ezt tenni. Tényleg tanítani kéne mindenkinek a pénzügyeket, vagy csak logikusan gondolkodni. "
Ilyen biztosítást kb havi 500 Ft-ból lehet kötni, és az nem csak halál esetére van ;)

Tóth Ottó2 2015.05.29. 20:52:37

@atpijkamo: Az is hülye aki kaszinóba megy, NEM? DE!
Akkor kötünk biztosítást ha biztosítási csalást akarunk elkövetni, egyébként nincs értelme, de életbiztosításnál ritka a csalás ergo hülye aki ilyet köt, -mert az maga ellen fogad- főleg unit linkbed formájában, mert az a leggenyább leglehúzósabb átverés.

Tóth Ottó2 2015.05.29. 20:54:58

Egyébként Cascom nekem is van, mert előfordul hogy lezúzom a vasat. Velem biztosító jól -hosszútávon- még nem járt, kivéve au unit linked biztosítást, na azt nagyon bánom még így 3 év múlva is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.29. 20:58:27

@Tóth Ottó2: Igen, maga ellen fogad. Ha nem nyer, akkor a legboldogabb. Ha nyer, legalább kap pénzt talpon maradni.

40 milliót ér a házad. Annak a valószínűsége, hogy leég, 1%. racionális döntés 300 ezerrel biztosítani (fogadni), de 500 ezerrel már nem. Viszont, ha leég a házad, egy élet munkájának az eredménye, hajléktalan leszel öreg korodra. Tehát mégis csak okos döntés jóval 400 ezer fölött költeni arra, hogy ez ellen védve legyél.

metal · http://electric.blog.hu 2015.05.29. 21:01:05

És ennek az embernek a szavazata annyit ér, mint az enyém!

Tóth Ottó2 2015.05.29. 21:12:02

@atpijkamo: Lópikulát 1% az esélye, kb 0.001% annak ez esélye hogy leég.
Ha 1% lenne ez esélye hogy leég akkor minden nap leégne néhány ház (társasház) Budapesten, sőt az utcátokban is.
Nekem nincs biztosítva, de ha leég akkor veszek másikat, ennyi.

2015.05.29. 21:23:35

@atpijkamo: "Tehát mégis csak okos döntés jóval 400 ezer fölött költeni arra, hogy ez ellen védve legyél"

Csak nem magyarországon. Itt ha beüt a szar, hirtelen kiderül, hogy az aktuális káreseményre hogyhogynem pont nem terjed ki a biztosítás, persze a szerződéseden ez pont nincs rajta, és amikor kötötted a biztosítást, a marketingbullshit közepette véletlenül pont nem lettél tájékoztatva. Utána kellett volna nézned az xy függelék 701-es kiegészítő apróbetűs fejezetében.

Aureliano Buendía 2015.05.29. 21:31:16

@AtiSnatch: eleve posta és biztosítás? Vicc.

Már csak arra jó, hogy színes, szagos bizbazokat árusítsanak.

Aureliano Buendía 2015.05.29. 21:38:38

Hasitasi nem kér kódot.

A posztoló meg feleslegesen magyarozik, ha meg nem teszik itt, ki lehet tántorogni. Lehülyézni nem akarom, megtették már előttem páran, igazuk volt.

Hozzáteszem kötelezővé tenném a közlekedési szabályok oktatását is iskolában.

Alick 2015.05.29. 21:51:59

"az életbiztosítás legalizált csalás"

A lényeg összefoglalva. A kaszinó az egybites játékosokkal nem szokott veszíteni...

porthosz 2015.05.29. 21:54:42

@Tóth Ottó2:

+1, a sima életbiztositás tényleg max néhány ezer ft évente vagy még annyi sem, annyit meg bőven megér.

Ez meg csak egy átverés, függetlenül attól hogy a posztíró is hülye volt, de az a helyzet hogyha 21 év után veszi ki akkor sem kapott volna többet mint amennyit befizetett. Jó eséllyel állampapír vásárlással is többszörösét kereste volna.

Taste4me 2015.05.30. 00:11:03

Édes jó istenem, ha értenének az emberek a pénzügyekhez, akkor nem születnének ilyen posztok. Csak gratulálni tudok a homárnak, hogy kitették, ezt a fos posztot...

ropile 2015.05.30. 09:09:09

a térdemet csapkodtam :)

Navarone 2015.05.30. 09:16:46

@Tóth Ottó2: A rablás az, amikor te nem akarod odaadni a pénzed. Az, hogy te tudás nélkül, gondolkodás nélkül, körbenézés nélkül odaadod a pénzed, az nem rablás, hanem vásárlás.

Azt mondod, hogy a biztosítónak sokkal több pénzt kéne adnia? Akkor ha te befizettél kétszázezer forintot, majd meghalsz, a család pedig kap tízmilliót, nyilván lelkiismeretfurdalással vissza kéne adniuk a biztosítónak egy csomó pénzt, nem? Különben rablás lenne ennyi pénzt a semmire kaszálni 200e befizetés után.

Escaped 2015.05.30. 09:56:23

@atpijkamo: segíts! Ha csak egy finom ebédre hívnak, nem a bütykösretteneti gyógyfürdőbe, attól még áll a kuponos részvénypakett, amit ott adnak el az ad hoc rzetveződött zrt. kültagjainak?

Escaped 2015.05.30. 10:01:27

@vuvuvu2: kukucs az általam linkelt könyvre! Jó régi!

@Escaped:

dani27bpbp 2015.05.30. 19:56:24

Köztudott, hogy a postásokat naponta-hetente fenyegetik a főnökeik, hogy minél több biztosítást/sorsjegyet/befektetést stb. adjanak el a sárga csekk/levélfeladás mellé, mert kirúgják őket. Ilyenkor jön az, hogy a családtagoknak mindent kötnek.
A legszomorúbb az, hogy mindezt a milliós fizetésű karcsikák meg gizikék találják ki a Dunavirág utcában.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.05.31. 01:41:51

Így jár az ostoba barom ha ravaszkodni akar. Az ilyen aki csak ahhoz ért, hogy hogyan kell a disznó alól kiganézni ne ártsa magát a pénzügyekbe.

Escaped 2015.06.01. 09:43:23

@dani27bpbp: És nem nekik kell az ablak mögül kínálgatni a soxart a hótt ideg sárg cskkkes ügyfeleknek.

No meg hogy a bankkártyás fizetés még mindig pénzfelvételnek számít náluk! Röhej. (Tudom, írták fentebb is, de ismétés a tudás...).

VT Man 2015.06.01. 10:16:07

Részvétem a posztolónak, azt hittem, hogy 2015-ben már senki se szalad bele ezekbe az Unit-Linked átverésekbe, ez a 90-es és 2000-es években volt menő...

Amit leírtak, a lényeg: lenyúlják az első egy-két év befizetett pénzt mindenképpen, örülj, hogy még kaptál vissza.

Ez valóban lopásnak is nevezhető köznyelvben, de bíróságra hiába mész, mert le van papírozva.

melaena 2015.06.01. 11:45:59

@230e:
Van postas a csaladban.
Egy ilyen biztositasra kb. 1-2 ezer forintos jutalekot kapnak.

Egyebkent nagyon durvan mukodik a posta befektetesi uzletaga.

Letrehoznak mindenfele eleve szar befektetesi/biztositasi termeket,marketing tamogatas az, hogy a hivatalokban kiplakatoljak,illetve az ugyintezonek kotelezo ajanlani,es itt vege.

Ezek utan lekuldik a hivatalokba az eves elvarast,ami a realisnak mondjuk ugy a duplaja,triplaja.
Ha nincs meg,repul a fonok.
Ilyenkor jonnek a postas dolgozok/csalad.
A legtobb termeket veszik meg,hogy megmentsek a fonokuk allasat.

Ezek valahol a 80-as evek vegen megrekedtek.
süti beállítások módosítása