Rég kaptunk ennyire filmszerű beszámolót. Én szinte láttam magam előtt, ahogy egy kicsit mackós hallgatag pasit konok elszántsággal igyekszik a legelképesztőbb módokon (jószóval, fejszével, flexszel, WD 40-nel) kivarázsolni a beletört szelepet a széklábból az anyukája kedvéért. Remélem, ha kell, az én fiam is megteszi ezt majd értem.
A problémával megkeressük a Jysket.
Kedves Homár blog!
Úgy gondoltam, hogy megírom esetemet a gödöllői JYSK üzlettel. Csak azért küldöm el, mert torkig vagyok azzal, hogy mindig a cégeké az utolsó szó, legyen szó bármelyikről, és sokszor mindent megtesznek, hogy ne kelljen semmiféle kártérítést vagy megoldást kínálni, azzal az indokkal, hogy biztos én voltam a hülye. Habár nem ez az első panaszom, most telt be nálam a pohár.
Édesanyám vett egy görgős irodai széket az irodájába, azonban a gázszelep eltört benne nagyon rövid időn belül. Az ügyintézés több héten át történt, mert az ilyeneket jobbára én intézem, azonban nem voltam otthon túl sokat az elmúlt időben.
A széket szétszereltem, és elvileg csak a hibás elemet kellett volna visszavigyem, a szelepet nem tudtam kihúzni a görgős tányérból, ezért azzal együtt vittem be. A boltban gyorsan ki is állítottak egy jegyzőkönyvet, és megkaptam a csereszelepet. Arra a kérdésemre pedig, hogy hogyan kellene az kiszedjem a tányérból, azt mondták, hogy tegyek rá egy fémlapot, és úgy kalapáljam. (Próbálkoztam előtte a kihúzással, de bedurrant a derekam tőle).
Hazamentem, és mivel nincs túl sokféle szerszám, csak az, amire egy háztartásban szükség lehet, egy fejsze fejét tettem rá, és ölbe véve próbáltam meg kiütni. Meg sem mozdult. Ezután megpróbáltam csak a szelepet ütni a fejsze feje nélkül, amitől kiesett a közepe, azonban a szelephez tartozó cső benne maradt.
Ebbe ugye nem fér bele az új gázszelep. Valamivel később visszavittem, elmondtam, hogy mi a helyzet. Elvitték az új szelepet hátra, és kalapáltak rajta valamit, mondván, hogy most már bele kell menjen. Itt leesett nekem, hogy félreértettek, és mutattam nekik, hogy nem, nekem az a cső a bajom, mert nem jön ki. Mondták, hogy nem tudnak vele mit kezdeni, és ugyanazt az utasítást kaptam, mint legutóbb.
Hazamentem, fejsze elő, ismét ütöttem, de semmi haszna. Újonnan megpróbáltam a fejsze feje nélkül ütni, de a cső alja eldeformálódott, így már biztos voltam benne, hogy nem fog kijönni. Megpróbáltam ellaposítani a cső másik oldalát, hogy hátha megmoccan, de szintén nem értem el vele semmit, azonban egy kicsit megsérült két helyen a tányér.
Elvittem egy lakatoshoz, aki azt mondta, hogy ezért nem tud annyit elkérni, hogy neki megérje, de odaad nekem egy flexet, és az utcán levághatom vele a kérdéses részt. Így a járdára kiállva leszedtem, és utána ketten próbáltuk meg kiütni, satuba fogva, WD40-nel befújva, de neki sem ment. Ha elvágtuk volna a tányért két láb között, akkor talán kijött volna, de akkor tönkretesszük azt az elemet is.
Így harmadjára is visszamentem tegnap, és talán a boltvezetőt sikerült elkapjam. Elmondtam neki a panaszomat, és hogy eddig hogy alakult az ügy. Azt mondta, hogy mivel az ÁFÁ-s számlán már iktatószám van, így gazdasági tevékenységi körben fel lett használva, nem tud mit tenni, és különben is, szét van verve a tányér. Megkértem, hogy akkor legyenek szívesek kiszedni nekem, mert otthon elég korlátozottak a lehetőségeim, és a lakatos sem tudta megoldani. A válasz az volt, hogy a lakatos hülye, ők meg nem tudják kiszedni, mert ott csak forgalmazzák az alkatrészeket, és nincs ehhez szerszám náluk. Kérdés az, hogy ha náluk sincs, és otthon nyilván nem tartunk túl sok mindent, akkor mi a teendő? Menjek lakatoshoz vagy autószerelőhöz, és kihúzzák. Megmondták továbbá, hogy rosszul csináltam. Tájékoztattam a férfit, hogy úgy csináltam, ahogy mondták, de az nem vezetett eredményre, ami meg sérülés történt az az én próbálkozásom eredménye.
Ekkor már nagyon ideges voltam, és a számlát felkapva elindultam kifele, de akkor elkérte a számlát, és felvett egy jegyzőkönyvet a kérelem elutasításáról, melyre az került, hogy a tányér szét van verve, és az elutasítás indoka a nem megfelelő szerelés. Dühömben mondtam, hogy attól még kellene egy darab, mert ez így nem használható, és ha ők sem tudják megoldani, akkor én mihez kezdjek? A vevő dolga ezeket megoldani – jött a válasz. Én úgy érzem, hogy megtettem, mindent, amit tudtam, és hülye módon aláírtam a jegyzőkönyvet, azonban otthon jöttem rá, hogy kár volt, mert
1: véleményem szerint nincs „szétverve” és
2: ha már ezt írta bele roppant segítőkészen, már biztos, hogy nem fogják pozitívan elbírálni a dolgot.Otthagytam a boltot, és utolsó próbálkozásként még lementem a karosszéria lakatos ismerősömhöz, de ő is azt mondta, hogy ehhez nincs szerszáma, de vágjam le a cső kilógó végét, és utána belül fűrészeljem el két helyen, akkor ki lehet szedni.
Kérdésem az, hogy járja ez így? Valóban a fogyasztót terheli, hogy még plusz pénzért oldja meg egy hibás alkatrész kérdését, amikor az eredeti meghibásodáshoz kötődik? Az állapotának meg csak nem kellene számítania, mert a rossz gázszelepet sem kérték vissza, és ha nekik valóban nincs szerszámuk ehhez, akkor eladni sem tudják, de cserébe van egy nem működő irodai székem otthon, és nem tűnik úgy, hogy bármi alakulna vele, kifogytam az ötletekből. Mindenesetre valahol felháborítónak tartom magát az egészet, arról nem is beszélve, hogy miután azt írja le, hogy a tányér szét van verve, még nyugtatgat, hogy ha szerencsém van, akkor majd az én javamra döntenek, és kaphatok cserét.
Próbáltam venni egy új talpat, de azt is visszautasították valamilyen indokkal.
Nem tudom, kikerül-e a történet a blogra, de mindenesetre köszönöm a megértésüket és idejüket.
UPDATE július 31. 14:59
A posztot elküldtük a JYSk-nek, akiktől az alábbi bíztató választ kaptuk az előbb:
Tisztelt Tékozló Homár!
Köszönjük, hogy tájékoztatva lettünk a vásárlói bejelentéssel kapcsolatban és lehetőséget biztosít arra, hogy álláspontunkról mi is nyilatkozhassunk.
Társaságunk mindamellett, hogy a lehető legnagyobb vásárlói elégedettségére törekszik, messzemenőkig betartja a vonatkozó jogszabályi előírásokat, továbbá különös figyelmet fordít a fogyasztók igényeinek legszélesebb körű kielégítésére is.
A kedves vásárló Gödöllői üzletünkben tett panaszbejelentésével kapcsolatban kollégáim a hatályos jogszabályoknak megfelelően jártak el. A bejelentésről jegyzőkönyv készült, melyhez szükséges adatok bekérése során megállapításra került (iktatószám a számlán), hogy a kedves vásárló az adott terméket szakmáján, Önálló foglalkozásán vagy üzleti tevékenységi körén belől használja, nem minősül fogyasztónak, s a jótállási jogok nem illetik meg. (Polgári Törvénykönyv definíció: „3. fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;”)
Minden JYSK áruházban kapható termék vonatkozásában 2 év szavatossági jog illeti meg vásárlóinkat. A szavatosság körében fő szabály szerint a vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a vevői rendeltetésellenes használat okozta. A fogyasztói szerződésekre irányadó - és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Kiemelendő azonban, hogy csakis a Ptk. szerinti fogyasztói szerződésekre áll ez a vélelem szavatosság esetén, így a Ptk. alapján fogyasztónak nem minősülő vevőre nem vonatkozik ez a szabály. Ahhoz ugyanis, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén a fogyasztónak nem minősülő vevő sikeresen érvényesíthesse a szavatossági jogait, bizonyítania kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor megvolt.
A bejelentés ügyintézését végző kolléga erről tájékoztatta a kedves vásárlót és az akár hosszadalmas és költséges eljárás elkerülése érdekében felajánlott egy hibátlan alkatrészt a probléma megoldása érdekében. Mivel ezt a kedves vásárló elfogadta az ügyintézés adott szakaszát lezártnak tekintette.
A szétszereléssel kapcsolatban kollégám segítőkészen válaszolt és adott tanácsot annak kivitelezésére. Amennyiben Ön a helyszínen jelzi, hogy ezt nem tudja kivitelezni és kéri kollégám segítségét az elemek szétszerelésével kapcsolatban, abban is segítenek.
Információim szerint az elemek a képen látható állapotban kerültek másodszor beszállításra az üzletbe, melyet valóban, már nem tudtak szétszedni. A szakszerűtlen szétszerelésből adódó károkért felelősséget nem tudunk vállalni.
Miként ezt Ön is leírta kollégám tájékoztatta arról, hogy ügyét még nem zárta le, s megoldást próbál találni a problémára. Egy hibátlan csillag tárcsát sikerült beszereznünk egy szállítás sérült termékről, így azt hamarosan megkapja a Gödöllői üzlet, ahol Önnek lehetőssége lesz átvenni azt.
JYSK Magyarország
ügyfélszolgálat
AtiSnatch 2015.07.28. 14:41:41
Lalikám 2015.07.28. 14:42:11
Feledékeny ügyfél?
Józsi, a migráns köcsög 2015.07.28. 14:49:52
háromlábú,
három lába:
három bábu.
Egyik: Billeg,
másik: Ballag,
harmadik meg:
Billegballag.
Így a kisszék
meg nem állhat,
szidja is a
három lábat.
Állj meg, Billeg!
Nyughass, Ballag!
Ne lipinkázz,
Billegballag!
De õk aztán
csak azért se,
nem hallgatnak
a kisszékre.
Billeg ballag,
Ballag billeg,
s Billegballag
ballag-billeg.
Jár csak jár
a három tébláb,
ringatózó
három székláb.
Kedvébe
eképpen járnak
a kicsi szék
gazdájának
Darth Revan 2015.07.28. 14:52:04
Nehany hete azonban a gazrugo elkezdett magatol leengedni :( Mivel semmi mas baja nincs, ezert gondoltam veszek bele egy uj gazrugot az ikeaban.
Lehet tippelni, hogy lehet-e kulon gazrugot kapni hozza...
:(
www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/40103100/
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2015.07.28. 14:55:30
Itt követte el Poszt Toló a hibát. Az egész széket kellett volna visszavinni és egy hibátlanul működőt követelni helyette.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.28. 15:01:28
Manyecska 2015.07.28. 15:04:10
Egysimaegyfordított 2015.07.28. 15:07:53
Atörökk 2015.07.28. 15:08:14
igazságos 2015.07.28. 15:10:11
Manyecska 2015.07.28. 15:10:29
igazságos 2015.07.28. 15:12:30
de asszem 4-5 órába tellett, mire összeállítottuk az ágyat
Manyecska 2015.07.28. 15:13:07
Komojtalan 2015.07.28. 15:13:18
igazságos 2015.07.28. 15:14:51
há kopott a szék b+
Manyecska 2015.07.28. 15:14:57
Manyecska 2015.07.28. 15:20:36
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.28. 15:25:14
igazságos 2015.07.28. 15:30:29
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.28. 15:47:48
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.28. 15:58:04
es mar akkor nem jon ki a gorgos tanyerbol, akkor gorgos tanyerostol kerem a cseret...
raadasul a dereka is bedurrant...
fejlettebb orszagokban visszaviszem a szeket, amit rogton bedobnak egy kompaktorba es kapok egy vadi ujat, vagy a penzt vissza
ez mar az en dontesem
@igazságos: mibol kene lenni ott kozepen csonek?
megamenn 2015.07.28. 15:59:20
Nyilván, minden bolt megpróbálja minimalizálni a veszteségét, így bepróbálkoznak mindennel. De! Mi a faszt szerelget a poszter, ha egyébként nincs szerszáma, meg balfasz is mellesleg.
Szék vissza, újat kérek. Ennyi.
Ha kifoszlik a huzat, nem kezdem el lebontani, aztán meg otthon visszafércelni.
FDToth 2015.07.28. 16:02:41
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2015.07.28. 16:06:12
Majmász Gedeon 2015.07.28. 16:10:40
Mit csinál? Flexel.
Mivel? Flexszel.
Továbbá:
kellett volna visszavigyem -> kellett volna visszavinnem
hogyan kellene az kiszedjem -> hogyan kellene azt kiszednem
most már bele kell menjen -> most már bele kell mennie
a boltvezetőt sikerült elkapjam -> a boltvezetőt sikerült elkapnom
az ÁFÁ-s számlán -> az áfás számlán
megtettem, mindent -> megtettem mindent
Paeonia 2015.07.28. 16:26:39
ez a "Azt mondta, hogy mivel az ÁFÁ-s számlán már iktatószám van, így gazdasági tevékenységi körben fel lett használva, nem tud mit tenni" szöveg hülyeség. A boltosnak lófasz köze van hozzá, hogy van-e rajta iktatási, könyvelési szám, szintén semmi köze nincs ahhoz, hogy a "gazdasági tevékenység körében" elszámolásra került, vagy nem.
Vásárlók könyvébe kellett volna írnod, de a fogy.védnek még mindig elküldheted azt a sztorit.
És jó, hogy megírtad, éppen most készülök gurulós széket venni.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.28. 16:29:09
legalább másnaponta illene kivarázsolni belőled, mert egyrészt prosztatarákot kapsz ha felgyülemlik, másrészt meg akut megnyelftannáculást is okozott már nálad. esetleg a pijócásembert híjjad, hátha rádfanyslodna.
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.07.28. 16:30:19
De ez az az ember élőben megnézi ezeket a dolgokat és mérlegel, hogy az adott minőség megfelel-e majd a céloknak... legyen az gázrugós szék vagy franciaágy!
Leadfoot 2015.07.28. 16:35:16
buksikutya 2015.07.28. 16:41:21
flexel lesz az!
homar4prez 2015.07.28. 16:56:46
Úgyhogy ja, a poszter beszopta, szerintem amúgy a JYSK ablakán kellett volna visszajuttatnia a széket.
Esetleg még a teljes szétbarmolás előtt megpróbálhatta volna apró ütésekkel meglazítani.
gabors 2015.07.28. 17:14:41
a posztolot nem fogom anyazni mert nem az o hibaja hogy ez itt van ....
nagyon sajnalom a flex-et hogy erre (is) let koptatva ...
LatexMátrix 2015.07.28. 17:21:07
Hilda nem használhassa a WD-40-ett.
@ColT: én mindig flexszel nyitom ki a sört.
Hörömpő cirkusz világszám 2015.07.28. 17:45:19
LatexMátrix 2015.07.28. 17:51:41
@Hörömpő cirkusz világszám: te honnan jössz, a 2000-ressh évek elejéről? Akkor volt ez az idétlen és értelmetlen kicsillagozósdi, mára mán kikopott!
Homár Hilda 2015.07.28. 18:20:30
Hörömpő cirkusz világszám 2015.07.28. 18:22:54
a klan 2015.07.28. 18:46:25
Manyecska 2015.07.28. 18:54:20
Manyecska 2015.07.28. 18:57:14
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.28. 19:04:55
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/1018285318204466/?type=1¬if_t=scheduled_post_published
Manyecska 2015.07.28. 19:05:27
Manyecska 2015.07.28. 19:11:33
Manyecska 2015.07.28. 19:12:47
Aureliano Buendía 2015.07.28. 19:12:57
www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg
Manyecska 2015.07.28. 19:15:11
Aureliano Buendía 2015.07.28. 19:15:14
én eccer vasárnap nyomtam, kissé másnaposan, nem akarod tudni:D
2015.07.28. 19:17:16
A leírtakból kikövetkeztethető, hogy anyuka céges számlára vette a széket, a számlát lekönyvelték (tehát a széket a vállalkozásban gazdasági tevékenységhez felhasználták), innentől kezdve nincs fogyasztói szerződés, fogyasztóvédelem, vásárlók könyve stb., hanem vállalkozások közötti hibás teljesítés van.
A vásárló cég képviselője (egy éven belül jelentkező probléma esetén) a hibás teljesítés miatt szavatossági igényt érvényesíthetett volna a forgalmazóval szemben (csere, javítás/javíttatás, árleszállítás, végső esetben szerződéstől elállás), ha nem tették volna tönkre a széket.
Aureliano Buendía 2015.07.28. 19:18:08
Sokakkal együtt én sme értem a posztolót, miért nem vitte vissza az egész kurva széket?
Manyecska 2015.07.28. 19:19:58
Manyecska 2015.07.28. 19:21:49
Manyecska 2015.07.28. 19:42:58
Rosszindulatú Vászka 2015.07.28. 19:51:50
blala 2015.07.28. 20:24:59
Szerencsére a hordozó ház kialakítása, lehetővé tette csapágy és tömitő gyűrű
beépítését. Ezek után a ronyogó lekvárt simán.
fifibá55 2015.07.28. 22:08:24
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.07.28. 22:39:10
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.07.28. 22:43:05
Black Hole 2015.07.28. 22:52:49
FDToth 2015.07.28. 22:57:33
Persze nem fogyaszto, de akkent kezelik, mivel nem a tevekenysegehz kapcoslodott az eszkoz (ugy ha pl. Kmives lenne es venne betomkeverit, akkor arra no jotallsa vagy nem a nomrlais mertekben)
Meg bekelteto elott is fogyasztonak minosul...
AtiSnatch 2015.07.28. 23:03:06
FDToth 2015.07.28. 23:16:58
AtiSnatch 2015.07.28. 23:22:07
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.28. 23:47:17
boltban nincs is szerelo
ha nem csereleik, el kell kuldeni a szeket szerelohoz, az megszereli /nem ingyert/ visszakuldi a boltba
es a vevo atveszi
na ez otthon is dragabb lenne mint bezuzni a szeket es kicserelni
a bolt meg lejatsza a gyartoval
Cseber Lajos 2015.07.29. 01:03:08
Cseber Lajos 2015.07.29. 01:11:58
index.hu/bulvar/2009/02/20/megolte_a_fenekebe_robbano_irodaszek/
CID 2015.07.29. 08:22:25
♔bаtyu♔ 2015.07.29. 08:29:06
Töki81 2015.07.29. 08:43:45
De kar lehulyezni a porul jart embert, bement oda ahol vette, es a legszebb, h nem tagadtak meg az ugyintezest, kap egy olyan megoldast, amivel a ceg is mossa magat, es a csere is megtortent. Barki kerulhet ilyen helyzetbe, erre lenne talan a hatosag, h kezelje....
Martinicske 2015.07.29. 08:44:33
"1: véleményem szerint nincs „szétverve”"
Most ha képek nélkül olvasom még a végén elhiszem :) A papír mindent elbír, de most már az internet is :)
Mi van szétverve, ha ez nincs? :)
Látod-látod Hilda milyen jó is, ha valódi képekkel van illusztrálva egy poszt?
Egyébként a véleményem szerint aki sík hülye műszaki témában az nem fogjon ilyenekhez, vagy fogadja el hogy tönkretette. Akinek van műszaki érzéke, szerszáma annak lehet jó egy ilyen megoldás, hogy kér alkatrészt, kicseréli és nem kell a széket cipelnie.
Szerintem a posztoló megtalálta az igazi ökör barom megoldást ami az ég egy adta világon mindenkinek a legszarabb, beleértve saját magát is.
2015.07.29. 08:55:43
Paeonia 2015.07.29. 09:02:57
Oké.
Az eladó cég vizsgálhatja azt, hogy a vevő tulajdonában lévő számlára milyen kriksz-krakszok kerültek rá?
Ha a vevő elveszítené a számlát, és visszamegy kérni egy hiteles másolatot, akkor az "tisztának" minősül ilyen esetben?
Ha eleve 2 db vevőpéldányt kap(na), és csak az egyik van összefirkálva, a másikkal intézhet reklamációs ügyeket?
Ha egy mezei kis mikroszkópikus egyéni vállalkozóról lenne szó, ő miért nem fordulhat a fogyasztóvédelemhez?
Részben elszámolni lehet a dolgokat? /Fele széket munkaügyben használja, fele széket magáncélra/.
krj 2015.07.29. 09:13:10
hobbitroll 2015.07.29. 09:56:51
Mellesleg nem gondolkozni alapvető emberi jog (mint ahogy a lustaság is az).
Elromlott? Visszaviszem. Adjanak működőt, majd ők szétszedik, ha akarják
lacas65 2015.07.29. 10:17:52
M1nd1 (törölt) 2015.07.29. 10:45:49
Secnir 2015.07.29. 11:14:29
poszt tolónak elromlott a széke, ha jól értelmeztem. visszament, erre több lépésben azt a tanácsot kapta, hogy vegye ki a (vélhetően) hibás elemet. ezt úgy értelmezte, hogy neki szét kell verni baltával, flex-el, meg ami van otthon nehéz és dudoros tárgy, azzal neki kell esnie.
innen is gratulálok neki.
Darth Revan 2015.07.29. 12:28:52
berber10 2015.07.29. 14:44:46
szekszerviz.hu/termek/gazlift_cserejenek_lepesei
berber10 2015.07.29. 14:45:58
szekszerviz.hu/kategoria/gazliftek
Kodomo 2015.07.29. 14:53:21
1. Megfizeti a jómunkásember lakatost, hogy beleférjen neki az idejébe, aki aztán rendesen szétflexeli a csövet a lábcsillaggal együtt, kiveszi amit ki kell, a maradékot összehegeszti, felesleget leköszörüli, felpolírozza, nikkelezi. A cseredarabot ezután az ügyfél kényelmesen beillesztheti a helyére.
2. Vesz egy lábcsillagot valahol, a többi mint fentebb.
A buheráltat kidobja, vagy tovább gyakorolhat.
szekszerviz.hu/termek/gazlift_cserejenek_lepesei
lobster thermidor 2015.07.29. 16:07:34
De mitől törött el a gázszelep? Én elég méretes vagyok, és ültem már néhány irodai székben, de még egy gázszelepet sem sikerült eltörnöm, pedig bemutattam már néhány egyéni, és páros attrakciót a székeken. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy most is egy a Jysk - ben 3 éve vásárolt irodai görgős székben ülök.
Darth Revan 2015.07.29. 16:47:05
tisztviselőként dolgozó arcszörzet szakállamtitkár 2015.07.29. 17:02:04
Szazszor hasznosabb, mint a napi 50, Orbant fasisztazo indexes blog post.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.07.29. 22:02:40
Töki!
Attól még, hogy nem csak a beküldő a madár, hanem te is, még nem ferdül meg a valóság. Ha a blokkon egy szék szerepel, nem pedig ülőlap, hátlap, gázrugó, csavarok, karfa, kerekek és mondjuk tartóváz, akkor bizony telibeszarom, hogy mit vernyog az eladó, nem fogok felcsapni szervizesnek a kedvéért. Széket vettem, széket is fognak adni, ha szart adtak el. Ha pedig nem, akkor hibás teljesítés, kp. vissza.
A cég meg hiába mossa magát (csak próbálja), mert ha nem tartja be a törvényeket, bizisten, rájukborítom még a közjegyzőt is. :)
Töki81 2015.07.30. 06:14:02
Márpediglen elferdül. És borogathatsz kedvedre, akit csak akarsz, a jysknél így működnek a dolgok, mert ő szarja telibe a vásárlót, a tied max visszapattan a ráborított közjegyződről. Miért működik ez így? 3 témában írtam eddig a fogyasztóvédelemnek, egyszerse csináltak lófaszt se érdemben, a pénzemet vissza nem kaptam, terméket se, csak járathattam a szám egy az adónkból fizetett hivatalnak teljesen feleslegesen. De talán nem kell bemutatnom az országunkban működő hivatalokat, az idetelepült multikkal együtt. Itt mindenki azt csinál, amit csak akar büntetlenül, mert hidd el kollega, pont akkor madár leszel egyszer te is, mint bárki más :)
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.07.30. 12:04:46
Szóban, majd levélben felszólítok hivatkozva a megfelelő és adekvát szabályokra. Ez eddig MINDIG elég volt.
Most van egy megátalkodott, akivel elmegyünk a közjegyző --> fizetési meghagyás (--> per?) folyamatig. Ha véget ér a történet, majd megírom. :)
Az a tapasztalatom, hogy rá lehet kényszeríteni a cégeket az egyszeri szépen viselkedésre (sok csúnyálkodás után). De amíg belőlem kevés van, belőled meg sok, ez így is marad.
Töki81 2015.07.30. 13:32:42
Ptk.... Most akkor nem mennek bele a szerzoi jogi pereim kimenetelebe, amikor polokra nyomtatjak a fotoimat, vagy beteszik ujsagba.... Eleg sokat fizettem mar azert az elmult evekben h megengedhessem magamnak, h leszarjam ezeket a harcokat, kosznet a sok ugyes jogasznak. A hivatalnak es a hatosagnak viszont kutya kotelessege a panaszokat kezelni, es a torvenyes mukodest ellenorizni ezen cgek eseteben. Nekem nem. En csak felhivtam a figyelmet, h a sok jogi szabalyozas ellenere bizony igy mukodik a jysk hazankban, akinek nem tetszik csinaljon ugyet belole nyugodtan annal a hatosagnal vagy jogasznal, akinel csak akar, ahogy te is teszed.
FDToth 2015.07.31. 16:44:54
Mert ha az anyuka szabó, és vesz vmilyen gépet ehhez, arra nincs jótállás, mert a tevékenységéhez használja, de egy széket nem! Megint csak a rosszul és direkt többféleképpen értelmezhető szabályok...
Nekünk is van itt az irodában jó pár görgős szék és mindegyik céges számlára lett vásárolva és ha baj volt/van az Office Depot szó nélkül cseréli...
CID 2015.08.02. 07:26:06
FDToth 2015.08.02. 22:27:08
A cegunknel tele vagyunk targyi eszkozokkel (egyiket sem a tevekenysegeinkez szorosan hasznajuk) es ha gond van/volt, mindig javitanak/cserelnek, penzt adnak vissza. Foleg ugy ha kitolti a jotallasi jegyet ;)
Krisz101 2015.08.03. 16:19:21
eßemfaßom meg áll 2015.08.06. 10:56:35
FDToth 2015.08.06. 11:11:35
olvasd el ezt a cikket, kíváncsi vagyok h miután megtetted mit gondolsz:
nepszava.hu/cikk/1022997-a-vevo-minden-esetben-fogyaszto
eßemfaßom meg áll 2015.08.06. 11:56:55
"Megkerestük az ügyet kivizsgáló Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület elnökét és megkértük arra, hogy röviden foglalja össze, milyen passzusok vonatkoznak a vállalkozókra, illetve hogyan szerezhet érvényt az igazának az, aki nem esik a fogyasztóvédelmi törvény hatálya alá.
Dr. Tulipán Péter arra hívta fel figyelmünket, hogy konkrét ügyről - a törvény titoktartásra kötelező rendelkezése folytán - nem nyilatkozhat. Általános tájékoztatásként azonban a következőket mondta: A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rögzíti, ki minősül fogyasztónak. Eszerint „fogyasztó az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje, (2. § a) pont). Ez a meghatározás egyértelműen szétválasztja egymástól a magán- illetve üzleti célú beszerzéseket". "
www.debrecenijogimuhely.hu/archivum/1_2010/a_fogyasztoi_szerzodes_es_alanyai/
"Megállapítható ennek alapján, hogy a fogyasztó fogalmát a fogyasztóvédelmi törvény a 2145/1996. (VI. 13.) Kormányhatározattal és az Európai Bizottság fogyasztóvédelmi jellegű jogszabályaival összhangban határozza meg.
Elmondhatjuk, hogy a két törvény fogalomhasználata hasonló, azonban gyakorlati szempontból különbség van köztük. A fogyasztó mindkettő szerint olyan természetes személy (tehát a jogi személyek ki vannak zárva e körből), aki gazdasági, szakmai tevékenységén kívül köt szerződést, vagy a szerződési ajánlat címzettje. "
mno.hu/fogyasztovedelem/reklamalhat-e-egy-ceg-szavatossagi-szabalyok-1278185
Röviden, céges vásárlásnál a szavatosság megvan, de a kötelező jótállás és az azzal járó extrák nem jár.
FDToth 2015.08.06. 12:06:13
De! tudtommal a jysk/ikea/ stb. a nyomtatott ÁFA-s számára odaírja az 1 év minimum jótállást (magyarul jótállási jegyet ad), így kvázi már kötelezett.
Oda kéne figyelniük h ne adjanak jótállási jegyet.
De a gyakorlatban tök mindegy h cégre/magánszemély nevére veszed, az esetek 95%ban érvényesítheti a cég is a jótállási jogait.
ha meg nem, akkor békéltető és ott elég könnyen bizonyítható h nem a tevékenységedhez használod közvetlenül, úh itt meg az esetek többségében a kötelezett 'veszítene'...
Arról nem is beszélve h a posztoló tuti 6 hónapon belül vitte vissza...
eßemfaßom meg áll 2015.08.06. 12:22:15
Mindemellett még azt se lehet mondani, hogy bolt default leszarta a fejét, hiszen kapott cserealkatrészt cégként is, arról meg nem a bolt tehet, hogy a cég nem bizott meg szakszerű szereléssel hozzáértőt hanem a főnökúr elkezdte szétverni a cuccot kisbaltával
FDToth 2015.08.06. 12:41:04
Az h fogyasztónak minősíti magát az helytelen, de ezt nem tudja mindenki, főleg úgy, hogy uyge Békéltető előtt a mikro- és kisvállalkozások fogyasztónak minősülnek... kavarognak rendesen a fogalmak :)
a jysk vhol jót cselekedett, de illett volna nekik megjavítani és akkor a posztíró sem esett volna neki flex-szel, bár egy polgári peres eljárásnál az h felx-szel tönkretette már nem számítanak, hiszen előtte a jsyk elég sok mindent megtett azért, hogy 'flexel essen neki'... :)
Intelli 2015.12.04. 00:51:44