László történetét leginkább az extrém nagy anyagi bukta emeli ki az Extreme Digital tag alatti esetgyűjteményből. Meg az, hogy szegény az igazságát keresve elment a gyártón át egészen a Békéltető Testületig - mondjuk hiába. A tanulságot ő maga írja: "mindent alaposan átnézek, kipróbálok mielőtt átveszem".
Tisztelt Tékozló Homár.
Szeretném Önökkel megosztani tapasztalatomat, illetve felhívni mások figyelmét, hogy ne járhassanak így.
V. 5-én vettem egy Panasonic uhd televíziót az Extreme Dgital Mamut üzletében 380 ezer forintért. A boltban fizettem, a terméket a parkolóházban! lévő sötét nyomasztó raktárukban adták ki. Raktáros két szélénél kihúzza, megmutatja, visszacsomagolja. Megkérdezte, hogy kibontsa e jobban. Mondtam, hogy nem szükséges, mert 3 napon belül vissza tudom hozni, ha bármi gond van. A raktáros helyesel. Kipróbálás lehetőségét nem ajánlják fel.
Hazaérve kicsomagoltam, bedugtam a konnektorba. Akkor vált láthatóvá a készülék oldalán elindult egy kb. 1 cm hosszú alig észrevehető repedés. Visszavittem az üzletbe, jeleztem, hogy szerintem gyártási hiba, mert a készülék keretén semmi sérülés nem látszódik, viszont a kijelző és a keret találkozásánál a keret fel van hullámosodva a repedés környékén. Ott azt ígérték másnapra bevizsgálják. Utólag kiderült, hogy utolsó darab volt raktárkészleten.
Egy teljes hétig ugráltattak oda-vissza a boltba, mire sikerült végre beszélnem a szerelővel aki „bevizsgálja”. Az ő véleménye a következő volt: „Én azt nem tudom megmondani, milyen okból keletkezett a sérülés. Csak a törés tényét tudom megállapítani, arra pedig a garancia nem érvényes.”
Visszakaptam a hibás készüléket, amin az eddigi 1 cm-es helyett a kijelző közepéig tartó törés-szakadás lett. A kijelző széle felszakadt a keret alól. Bekapcsolva látható, hogy valami feszíti alatta. Kértem a Panasonic képviseletét, hogy vizsgálják meg jobban, de ők is azt mondták: „mindegy mi a hiba oka, törésre garancia nem vonatkozik”. Kiderült az is, hogy ezt a típust a Panasonic külön a közép-európai piacra gyártja.
Voltam békéltető tárgyaláson is. Ott az ügyben bíráskodó hölgy rendkívül segítőkész volt. Azt mondta, hogy nem szeretne nem nekünk igazat adni, de hiába látszik egyértelműen, amit fentebb leírtam, az ő hatáskörüket meghaladja a hiba okának megállapítása. Azt tanácsolta fogadjak igazságügyi szakértőt, és polgári peres eljárásba vágjak bele. Igazságügyi szakértőt kerestem sokáig, de a 20 közül akit felhívtam egyik sem foglalkozik pont ilyennel. A peres utat még fontolgatom, de nem látom sok értelmét több évig járkálni és idegeskedni miatta. A pénz is baromira dühít, de annál sokkal jobban hogy hülyének néznek, és olyannak próbálnak beállítani, mint aki kétbalkezes, összetöri, és utána mással akarja megfizettetni a saját hanyagságát.
Remélem aki ezt olvassa ezután kétszer is meggondolja, hol vásárol és milyen terméket. Én tanulva az esetből ezentúl mindent alaposan átnézek, kipróbálok mielőtt átveszem, még ha a bolt úgy is intézi, hogy ez kellemetlenséggel járjon.
Mellékelve küldök képeket, az első képen a visszavitel napján készül. Ezt a bolt személyzete készítette ilyen silány minőségben. A többi kép azt az állapotot mutatja amikor újra visszakaptam, ezeket az üzletben készítettem.
Üdvözlettel:
László
Atörökk 2015.08.03. 14:48:07
Zizifull 2015.08.03. 15:14:00
A posztokat nezve az az erzesem, hogy a ceg felvasarolja a hibas termekeket, azutan teljes aron adja el, teljesen atvagva a vevot.
En eddig haromszor vasaroltam naluk, egy laptop, ket fenykepezogep. A laptop es az egyik fenykepezo pixel hibas volt, amit persze nem cserelnek.
buksikutya 2015.08.03. 15:20:20
Egysimaegyfordított 2015.08.03. 15:22:17
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.03. 15:30:48
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.03. 15:34:55
Mondjuk, ha a pénz és a hülyének nézés között lehet választani, vessetek a múkusok elé, de akkor én a pénzt választanám. Enyiért akár egy órán keresztül is bárki hülyének nézhet. Ócsójános vagyok, még a feléért is vállalnám.
Krisz101 2015.08.03. 15:40:43
mól 2015.08.03. 15:57:01
Atörökk 2015.08.03. 16:00:57
Rosszindulatú Vászka 2015.08.03. 16:01:44
Vörös Szonja, a tetovált lány 2015.08.03. 16:03:34
Pedig az én monitortévém is az extreme-től van (meg a laptop, telefon és külső vinyó), és semmivel nem volt még baj. Igaz, nem is került ennyibe.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.03. 16:14:41
Thule 2015.08.03. 16:17:54
Ott a futár előtt kell kicsomagolni és átnézni, NEM HAGYNI ELMENNI addig amíg meg nem győződtél arról, hogy nincs fizikailag eltörve.
Ha külső sérülés nincs de nem működik a készülék, tehát belsőleg fellépő probléma van, az már jótállási ügy.
anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2015.08.03. 16:18:55
Igaz mi csak 300 ezret fizettunk a tv-re. Szerencsere nem volt hibas, se torott.
FDToth 2015.08.03. 16:28:19
muszáj leleményesnek lenni, mert könnyen megszívhatod :)
Rosszindulatú Vászka 2015.08.03. 16:29:40
gabors 2015.08.03. 16:29:53
Ez igaz DE ezt nem vennek vissza MERT torott !!!
hobbitroll 2015.08.03. 16:32:28
FDToth 2015.08.03. 16:33:24
Vörös Szonja, a tetovált lány 2015.08.03. 16:34:35
Ezzel a szituval nem tudom, mit lehetne kezdeni, hiszen valószínűleg nem látszott átvételkor. Max. ha típushiba, ez talán előre kiderülhetett volna, ha utánaolvas. Az iü szakértő hiányát egyáltalán nem értem.
mondjuk engem nagyon szoktak utálni, boltban is, meg házhozszállításnál a futár, mert kibontom, kibontatom a holmit, és tüzetesen átnézek mindent, beleértve a jótállást, számlát is.
A futárok nagyon tudnak hisztizni (pedig csak pár perc az életükből). Amelyik nem, az kap jattot.
Rosszindulatú Vászka 2015.08.03. 16:37:39
De segítek neked, hogy ne kerülj bajba emiatt:
1. közjegyző
2. két fő hiteles tanu
3. ügyvéd
4. a bolt hitelesszakembere, aki igazolja a termék eredetiségét és eredetét
javaslom, hogy pizzát ne rendelj.
sarostehen 2015.08.03. 16:47:25
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.03. 16:47:50
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.03. 16:51:16
Rosszindulatú Vászka 2015.08.03. 16:53:48
Naugye. Ha én ügyfélszolga lennék, ezeket firtatnám és igazam lenne.
Ne feledkezzünk meg róla, hogy Agyarországon jogszolgáltatás van, nem igazságszolgáltatás.
Naugye, hogy ugye.
TV nem feleség, hogy vissza az egész, ha nem értintetlen!
amindenes.blog.hu 2015.08.03. 17:05:30
Aureliano Buendía 2015.08.03. 17:22:04
Aureliano Buendía 2015.08.03. 17:28:03
Atörökk 2015.08.03. 17:54:13
Tudom, köcsög vagyok, meg szőrszálhasogató, de nálam a sorrend: üzletbe megérkez, eladó napszaknak megfelelő köszönése megvár, megmondom, vezessen a kiszemelt tévéhez, kiszemelt tévé kibont, ellenőriz, kipróbál, elcsomagol, kifizet, stb.
Rosszindulatú Vászka 2015.08.03. 17:59:44
Az antiochiai szent kézigránát 2015.08.03. 18:11:37
hobbitroll 2015.08.03. 18:12:54
Rosszindulatú Vászka 2015.08.03. 18:20:53
Aureliano Buendía 2015.08.03. 18:31:11
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.03. 18:50:04
kilatasgaleria.blog.hu/2015/08/02/sarga_szitakoto
Atörökk 2015.08.03. 19:12:27
vszolis 2015.08.03. 19:43:32
Ha a vásárlástól számított 3 munkanapon belül jelezted a hibát, akkor rendben lesz minden.
Adj be a bíróságra egy keresetet, akár kézzel írva is, vagy menj be ügyfélfogadási időben.
Ha megvan a papír a vásárlásról, és hogy nem cserélték ki 3 napon belül, pedig jelezted a hibát, akkor nyert ügy a per, mert a Polgári törvénykönyvben 3 napon belül ehhez jogod van. Teljesen mindegy, mi volt a hiba. Csak macera lesz az ügyintézés, de ennyi pénzért megéri azért.
vszolis 2015.08.03. 19:55:19
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
hobbitroll 2015.08.03. 20:27:55
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.03. 20:55:03
EZAZ 2015.08.03. 21:06:18
gabors 2015.08.03. 21:51:21
a kerdes csak annyi hogy ha a Digi nem ismeri el hogy nala tortent a tores akkor annyi... hiszen vasarlo maga szallitotta meg arra sem lehet fogni hogy szallitas kozben tortent valami..... birosag nem fog Laszlonak itelni semmit es ha veszit meg a Digi koltsegeit is fizetheti...
FDToth 2015.08.03. 22:00:24
Ennyi erovel a hangfelvetel sem bizonyito ereju. Bezzeg ha a rendorseg keszit felvetelt, akkor ott eleg az ha nem is mukodik a kamera, csak a ket rendor allitasa szamit, akik azt mondanak amit akarnak...
Colabsd 2015.08.03. 22:16:19
telkoe 2015.08.03. 22:20:02
ED-nel monitoron bolti atvetelnel vegigfuttatam egy pixeltesztet, kicsit huzogattak a szajukat de vegul nem volt belole gond. Tanulsag - nem kell lustanak lenni, atvetelkor legalabbis alap mechanikai serulesekre at kell nezni amit kapsz. Melygarazsban is.
Cseber Lajos 2015.08.03. 22:32:21
Ciri 2015.08.03. 22:54:50
Nem lesz itt per meg miegymás, szépen beletörődik a saját hülyeségébe.
MrZed001 2015.08.03. 23:53:01
Szerintem még életedben nem vettél LCD TV-t, ha azt hiszed az a dobozában meg tud így sérülni.
Tudod, eleve arra tervezik, hogy piszok nagy konténerekben szállítva jómunkásember kisjózsikák és wongok fogják tologatni meg toszogatni, közel sem kedvesen.
Amúgy igen, minden kibontást, beüzemelést végigvideózni.
Más védelem nincs.
KaTe 2015.08.04. 00:52:20
- baromi sok pénze van
- hazudik
2015.08.04. 00:57:12
Es nincs olyan, hogy "a garancia erre nem ervenyes", ha a forgalmazo mentesulni akar a jotallasi felelossege alol, akkor neki kell bizonyitania, hogy a hiba oka az o teljesitese utan keletkezett, vagy a vasarlo rontotta el, tehat neki kell vitas esetben szakertot fogadnia, nem a fogyasztonak. Ha meg nem allapithato meg, hogy mikor keletkezett a hiba, akkor a forgalmazo objektiv felelossege ervenyesul, a jogi szabalyozas a fogyasztot szandekosan jobban vedi.
Nem veletlen, hogy a jotallasi perektol felni szoktak a cegek. Legutobb egy havert probalt egy kereskedo aszf alapjan " garanciavesztesre" hivatkozva lepattintani, o csak annyit irt vissza, hogy akkor holnap reggel megy a fizetesi meghagyas, ha annak is ellentmondanak, akkor a kozerdeku kereset az ugyeszseg utjan.
A kovetkezo kerdesuk az volt, hogy keszpenzben vagy utalassal keri vissza a vetelarat.
Mityu Addideapénzt kft LE 2015.08.04. 04:38:03
Kérdés nélkül visszavették, pénzt visszaadták. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2015.08.04. 04:45:55
"Erre flegman valaszolt az elado: - Mi lenne kicsereljuk. Esetleg egy filmet nem akar megnezni rajta, hogy mukodik-e?
Igaz mi csak 300 ezret fizettunk a tv-re. Szerencsere nem volt hibas, se torott."
Nálam ilyenkor szintén bekapcsol a flegma mód. Én leemelnék ilyenkor a polcról egy DVD-t és röviden közölném, ezt szeretném akkor megnézni, köszönöm a felajánlást! :D Elvégre fel kéne ismerni a vevőt ilyen helyen a zeladónak tán. :D Persze, tudom, bilibe lóg a kezem meg ilyesmi. :D
Küldtem már el a picsába biztonsági őrt, mert minden áron be akarta rakatni a kézitáskámat a csomagmegőrzőbe, ami felett ott van a szép piros felirat, miszerint az értékmegőrzőbe helyezett tárgyakért felelősséget nem vállalnak. Oszt a pótkulcs kinél van tessék mondani? :D A pótkulcs őrzője ha lenyúlja a szekrény tartalmát akkor ugye nem a táblára mutogatnak... Sikerült e két kérdéssel az ürgét lefagyasztani. :D
Mityu Addideapénzt kft LE 2015.08.04. 04:48:50
Rosszindulatú Vászka 2015.08.04. 08:15:51
Manyecska 2015.08.04. 08:38:04
Manyecska 2015.08.04. 08:40:24
(-o-) 2015.08.04. 09:08:44
Kondom Keselyű 2015.08.04. 09:10:28
Azt is lent a sotet parkoloban ?
EGyebkent szopas.
Ha tevet veszek,akkor megnezem a Bemutatodarabot,amit en kapok a raktarbol,azt mar biztosan nem fogom bekapcsoltatni.
En sejtem, hol csuszott el a sztori :
Amikor a "panaszonikkal" beszelt, es azt mondtak, toresre nem vonatkozik a gari, akkor valszeg egy siman ugyintezovel beszelt.
O a sajat velemenyet mondta el, es nem ert hozza,hivatalos allasfoglalasra nem jogosult.
En futnek ott meg egy kort,mert ez ebben a formaban biztosan nem igaz.
Kondom Keselyű 2015.08.04. 09:12:07
CID 2015.08.04. 09:15:10
Manyecska 2015.08.04. 09:22:52
joska61 2015.08.04. 09:36:12
zorgarlFANG 2015.08.04. 09:49:51
(Egyébként az meg hogy mennyit szánt a poszttoló tv-re teljesen irreleváns a sztoriban)
Kondom Keselyű 2015.08.04. 09:51:00
Kondom Keselyű 2015.08.04. 09:52:50
"Nem az a hulye hobbi, ami draga,hanem az,ami nem az enyem" :D
Ciri 2015.08.04. 10:34:35
Te egy nagyon okos kisfiú vagy, de megsúgom: simán össze lehet (természetesen) törni szállítás közben, nem kell hozzá extrém -ééérted, Extrém- külső hatás.
A videóddal meg elhajtanálak a halál faszára, a jogászokkal együtt.
pengusz 2015.08.04. 10:48:20
Amúgy az Unboxing videók tényleg nem hülyeségek. (kivéve a magukat tökéletesnek képzelő embereknek)
Kondom Keselyű 2015.08.04. 12:35:45
Ezert kerdeztem,hogy a sotet parkoloban toltottek-e ki a garipapirt?
Mert ugye a vevoszolglatosnak kell meggyozodnie rola,hogy nem serult a cucc,amikor tolti ki a jotalasi jegyet.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2015.08.04. 16:46:08
A teszkóban népszerű voltam amikor vasárnap (annó akkor még lehetett és ugyebár vasárnap KELL a magyarnak halaszthatatlanul flexelnie) a 230-as nagyflexet kipróbáltam :)
kissé arrébb lebbentek az emberek
(néhány téglát kellett vágni és inkább többfunkciós semmint célszerszám volt preferálva)
Kondom Keselyű 2015.08.04. 21:15:47
En mosogepet is csak proba utan viszek haza a teszkobol.
eßemfaßom meg áll 2015.08.06. 16:50:35
Tehát az edigital szakértője nem tudta megállapítani, hogy a vevő volt a hibás. A jótállás ideje alatt azt kell feltételezni, hogy a hiba már a vásárláskor megvolt, ennek ellenkezőjét a boltnak kell bizonyítania, mivel ezt láthatóan nem tudta a forgalmazó megtenni így jogos a csereigény
www.nfh.hu/node/151
"A jótállás körében - a jótállás mindkét fajtájának teljes időtartama alatt - a jótállásra kötelezett (az eladó) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a vevő általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett."
"Tehát a jótállás teljes időtartama és a szavatossági idő első 6 hónapja alatt egyaránt a kötelezettet (az eladót) terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett."