Nincs az a házhozszállító cég, ami képes felkészülni arra az extra esetre, hogy a megrendelője nincs jelen az átvételkor, az átvevőnek viszont eleve fogalma sem lehet arról, hogy mit visznek neki. Ettől még érdekes kérdés, hogy milyen szempontok alapján történik a raktáron éppen nem lévő termékek helyettesítése, mert azért 20 ezer helyett 27 ezret fizetni, az elég nagy különbség. Vajon a következő legolcsóbb áru ugrik be ilyenkor? Vagy a márkából egy másik fajta? Van-e összeghatár, ami felett már be sem teszik a csomagba a pótversenyzőt? És ha van, az termékenként számít vagy a végösszegtől függ? Rákérdezünk.
Érdekes történetem volt a Tesco online bevásárlással.
Röviden: szoktam adományozni a rászorulóknak, viszont nem készpénzt, hanem tartós élelmiszereket. Mivel saját céget vezetek és az idő nagyon értékes számomra, ezért gondoltam online oldom meg a dolgokat, milyen klassz a Tesco online shopping. Most 20,000 Ft-ot szántam egy bevásárlásra, össze is állítottam a csomagot 20,087 Ft értékben. Bar az ár meg volt adva, hogy irányár, gondoltam túl nagy különbség úgysem lehet, hisz alaptermékeket vásároltam.
A vásárlás hétfőn történt, a kiszállítást szerdára kértem, közben a Tesconal akcióváltás nem volt. Mivel a kiszállítást az alapítványnak kértem a 8. kerületbe, én pedig Budaörsön vagyok, így személyesen nem voltam jelen a kiszállításkor.
Szerda reggel kaptam bankomtól az sms-t 27,066 Ft-ról.
Felhivtam az ügyfélszolgálatot, hogy mi történt, és azt a választ kaptam, hogy az adott boltban nem voltak a vásárolt termékek, így helyettesítették azt. Drágábbra. Tehát a Tesco úgy döntött, hogy 25%-al drágább csomagot állít össze. Amikor kérdeztem, hogy erről vajh engem miért nem értesítettek vagy kérdeztek a csomag összeállításakor, hisz emberek dolgozzak fel a rendelést. A válasz: a helyszínen, kiszállításkor lehet törölni a rendelést, vagy visszavihetem a nem kivánt termékeket.
Teljesen életszerűtlen, több okból is:
1./ nem fogok az alapítvány ajtaján kopogni, hogy pár doboz tartós élelmiszert elvinnék…
2./ Budaörs és a 8. kerület közötti távolság plusz az idő sokkal többe kerül, mint ez az összeg.Bar 7000 Ft különbség nem nagy összeg, pláne mivel jótékony célra megy, mégis kérdem én, hányszor helyettesíti önhatalmúlag a Tesco az eredeti csomagot, hogy a vevő végül 25%-al többet fizet a rendeltnél? Nyilvánvaló, hogy az adott termékre szükség van, másképp nem venné meg a vásárló, tehát kicsi a valoszínűsége, hogy a helyettesitő terméket visszaadja.
A modern profitmaximalizálás egy módja – elég buta módon, mivel ez egy vevő elvesztésével és ezen cikk megírásával jár…
Üdv
M.
UPDATE szept. 7. 15:15
Megkérdeztük a Tescotól, hogy mi alapján helyettesítik a raktáron nem lévő termékeket. Ezt a választ kaptuk tőlük.
A Tesco Online Bevásárlás szolgáltatása az alábbi szempontok szerint választja ki a helyettesítő termékeket, amennyiben az eredetileg megrendelt termék nem elérhető az áruházban.
Bevásárlási asszisztens kollégáink, akik a megrendelt termékek összegyűjtését végzik az áruházakban, először az eredetileg rendelt termékhez hasonló, akcióban vagy promócióban lévő termékkel próbálják meg helyettesíteni a nem elérhető árut.
Amennyiben ez alapján nem találnak megfelelő terméket, úgy ár, márka, mennyiség, majd illat és íz alapján próbálják meg helyettesíteni az adott terméket.
Amennyiben egy rendelés során sok helyettesítő terméket kerül a kosárba, úgy elképzelhető, hogy a számla végösszege a cikkben megjelölt mértékben haladja meg az eredetileg kalkulált összeget. Azonban fontos tudni, hogy vásárlóinkat mindig értesítjük, hogy hány helyettesítő termék került a korsárba, és annak átvételét a kiszállításkor minden következmény nélkül visszautasíthatják, és annak árát ez esetben ki sem kell fizetni.
A helyettesítő termékek alkalmazásától nem tudunk eltekinteni, hiszen ez vásárlóink érdekeit is szolgálja, s a legtöbb esetben nem okoz problémát, nem jelent jelentős többletköltséget. Azonban bizonyos termékek esetében, egy extrém keresletnövekedést nem tudunk kiszolgálni, s ez esetben előfordulhat, hogy drágább termékkel kell helyettesítenünk. De még egyszer szeretnénk hangsúlyozni, hogy a helyettesítő terméket a személyes átvétel során bármikor visszautasíthatják a vásárlók, és annak ellenértékét ez esetben nem is kell kifizetni.
Tesco sajtóosztály
Az utolsó 100 komment: