Tékozló Homár

Nem könnyű szabadulni a Telenor öleléséből

2015.10.01. 14:09 | Homár Hilda | 66 komment

 telenor_logo.png

A számhordozás örömeit sokan ecsetelték már itt, Tamás sztorija tulajdonképpen még nem is írja le  a szokásos cikornyákat. Az viszont a maga egyszerűségében is rém dühítő, hogy kiderült: az egész egy az eseménysor legelején megfogadott, sok pénzbe kerülő, rossz tanács miatt van.

Tisztelt Szerkesztőség!

Két telefonszámra volt céges előfizetésem a Telenornál, az egyiket nevezzük cégesnek (ez egy minimális csomag előfizetés volt), a másikat privátnak (ez egy magasabb csomag előfizetés volt). A céges kártyám folyamatosan át volt irányítva a privátra, és otthon a fiókban tartottam. 

Miután elegem lett a Telenor "szolgáltatásaiból", bementem a helyi ügyfélszolgálati irodába, ahol jeleztem, hogy számhordozással szeretném átvinni mindkét számom egy másik szolgáltatóhoz. Rendben, válaszolták, de könnyebben menne a két számhordozás, ha először a céges névről átírnák a saját nevemre a szerződést. Belementem, mert igaz, hogy ezért nem kevés külön díjat kértek, de mindenképpen szabadulni akartam a Telenortól. 

Ezután mentem a másik szolgáltatóhoz, ahol örömmel vették a jelentkezésemet, intézték a számhordozást. Amikor jelezték, hogy megtörtént, egy hívást kellet indítanom, hogy akiváljam a számhordozást. Itt is ugyanazt kértem, az alacsony tarifacsomagú szám átirányítását, a magasabb tarifacsomagú számra. Ezután az új szolgáltatótól kapott számlákat rendben fizettem, mindkét telefonszám után.

Egy idő után arra lettem figyelmes, hogy a Telenortól számlákat kapok, nem is kis értékben. Bementem az ügyfélszolgálatukra, ahol kiderült, hogy csak az egyik telefonszámot engedték el (a magánt), a másikat (a cégest) nem, holott mindkét esetben ugyanazok voltak az adatok, egyszerre kértem mindkét szám hordozását. Természetesen azonnal írattam egy reklamációt, közöltem, hogy nem vagyok hajlandó kifizetni az általuk követelt pénzt, mivel én abban a hiszemben voltam, hogy mindkét számot áthordoztam a másik szolgáltatóhoz. Ennek ellenkezőjéről semmilyen tájékoztatást nem kaptam, hiszen ha ezt tudom, természetesen azonnal intéztem volna amit kell, igaz, most sem tudom, hogy mit? 

Az első reklamációm óta a kimenő hívásokat korlátozták, az új szolgáltató kezdeményezését a számom hordozásáról pedig elutasították, mivel most már tartozásom "lett" a Telenornál, és az alábbi választ kaptam areklamációs levelemre (a konkrét adatokat kipontoztam):

Jóváírási igényének nincs lehetőségünk eleget tenni. 

Nyilvántartásunk alapján, a .......................-es telefonszámú előfizetést 2015. június ...-án íratta át a saját nevére, és az Általános Szerződési Feltételek értelmében:

„A jelenlévők között írásban, a szóbeli és TOL/DOL útján történő szerződéskötés esetén az Előfizető adataiban bekövetkezett bármely változást a Telenor az Előfizető bejelentését és a szükséges dokumentumok maradéktalan bemutatását követő 15 napon belül vezeti át.”

Az első számhordozást, az Ön nevével, az átírás napján kezdeményezte, azonban fentiekre való tekintettel, azt adateltérés miatt elutasítottuk, mivel az új adatokat még nem vezettük át.

Ezt követően 2015. szeptember ...-én, és 2015. szeptember ...-án kezdeményezett számhordozást, melyeket 30 napon túli számlatartozás miatt, jogosan elutasítottunk.

Az elutasításokról, a folyamatoknak megfelelőn, SMS tájékoztatást nyújtottunk. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a hívások átirányítása nem akadálya az SMS-ek fogadásának, azt az átirányítás nem befolyásolja.

Ennek a válasznak a tükrében sem értem, hogy én hol hibáztam, kérem tájékoztassanak, ha ebben a kérdésben segítségemre tudnak lenni!

Üdvözlettel:

Tamás

A GVTI-fogyasztóvédők tanácsa:

Kedves Tamás!

Annak ellenére, hogy az ügyfélszolgálaton arról tájékoztattak, hogy a számhordozással történő szolgáltató váltás egyszerűbben történik abban az esetben, ha a cég nevéről a saját nevedre írják át az előfizetést, mégis úgy tűnik a leveled alapján, hogy pont ez a körülmény okozta a problémát.

Ebben az esetben is a kapcsolódó törvényi rendelkezések mellett a számhordozási kérelem előterjesztésekor érvényben lévő Általános Szerződési Feltételeket kell áttanulmányozni, ebből kiindulva lehet megállapítani azt, hogy a szolgáltató szabályszerűen járt-e el. A szerződési feltételek teljes szövegét itt érheted el.

A 2.4.3. pont egyértelműen rögzíti, hogy az előfizetés adataiban bekövetkező változást a szolgáltató a bejelentést követő 15 napon belül vezeti át. E mellett a számhordozással kapcsolatos rendelkezésekben (8.5.) szerepel, hogy a számhordozás során nem kezdeményezhető átírás. A leveled alapján az látható, hogy az ügyintéző ezzel kapcsolatban nem adott megfelelő tájékoztatást, hiszen ha ez megtörtént volna, abban az esetben biztosan nem az átírás napjával kezdeményezed a számhordozást.

Nem meglepő ezért, ha az átadó szolgáltató a számhordozással kapcsolatos igényt megtagadta, hiszen az adott előfizetés nem volt beazonosítható. A vonatkozó jogszabályi rendelkezések azonban a kérelem megtagadásáról történő értesítési kötelezettséget írnak elő az átvevő szolgáltató részéről is. Ez az értesítés történhet szóban, postai úton vagy elektronikus levél megküldésével. Mindegyik esetben követelmény, hogy annak igazolható módon kell megtörténnie. A leveledből az derül ki, hogy a számhordozás megtagadásával kapcsolatban értesítést nem kaptál.

A számhordozási igények ismételt elutasítása is a tájékoztatási kötelezettség elmaradásából adódik, hiszen az értesítésük megtörténte esetén 30 napon túli számlatartozás sem keletkezett volna.

Ennek alapján javasoljuk, hogy a jogtalannak tartott díjigénnyel kapcsolatban ismételten keresd fel írásban, postai úton a szolgáltatót. Ha a szolgáltató a tájékoztatási kötelezettségét elmulasztotta a számhordozás megtagadásával kapcsolatban, abban az esetben a díj jóváírására irányuló igény megalapozott lehet. Ha a szolgáltató az igényedet továbbra sem fogadja el, abban az esetben a területi gazdasági kamarák mellett működő független békéltető testületek eljárása jelenthet megoldást a panaszra. A tájékoztatási kötelezettség elmaradása miatt a Média – és Hírközlési Biztosnál élhetsz bejelentéssel.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.10.01. 14:10:53

Ezt a Telenor-Telekom örvényt kicsit ki kéne simítani, mielőtt valaki hivatalból reklamálna.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.10.01. 14:13:25

Vagy ez olyan, mint az egyszeri székely a félrement pofonnal: "Ott is jó helyen van!"

Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.10.01. 14:14:32

Nomivan? Mindenki bekábult a 78% nátriumtól?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.01. 14:19:14

Tanulság: nem szabad számot hordozni! A meguntat át kell váltani kártyásra egy év rendelkezésre állási idővel. Aki az alatt nem keres, az nem is fog, aki meg igen az megkaphatja az új számot.

AtiSnatch 2015.10.01. 14:21:52

@Csokis: most mi bajod van? mindkettő telefonos cég... Hilda, a kábszi rossz!

lcsaszar 2015.10.01. 14:59:31

Tamást behúzták a csőbe. A céges telefonját átíratatták vele a privát nevére és címére. Emiatt a céges telefonját nem engedték átvinni más szolgáltatóhoz, mivel az a számhordozás kérése pillanatában más néven/címen volt, mint amit át akart hordozni. Csak azt nem értem, hogy az új szolgáltató milyen számlákat küldött ki a céges telefonjára, amikor az még a Telekomnál ragadt? Két cég nem számlázhat ugyanarra a számra, szóval valami nem kerek a történetben.

230e 2015.10.01. 15:15:02

@lcsaszar: Ez tényleg fura, lehet hogy a másik szám az ideiglenes szám.

CID 2015.10.01. 15:29:53

Hilda te barom, ha a Telenorról van szó, akkor mire fel a címben a Telekom, meg a Telekomos logó?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.01. 15:36:07

@CID: Egységsugarú bőcsészmérnök nem tud írni, csak olvasni. De még azt se érti.
Az ilyenek akarnak 35 éves korukig ingyen tanulni!

Homár Hilda 2015.10.01. 15:38:35

@CID: láttad Csokis milyen szépen jelezte ugyanezt barom nélkül?

köszönöm a kommentált 2015.10.01. 15:48:13

Felkék kutatni az ilyen tanácsok értelmét, mögötteseit, aztán akarni szabadulni nagyon. Fõleg, ha jókora pluszköltséggel jár. Nem lehet így mit mondani.
Mint sértõdött gyermek, tépné lánczait
Ügyintézõgeci beveté bájait;
Hé, lenne itt egy furfangos lépés
Oh, ez aztán a nemnagy kérés
Aláirám, mert már mennák,
Nem, neked jár még a hapták

Oh, bazdmeg, két helyen valák katonatiszt
Így van, behazudtuk a providing-nyisszt
Mi lesz mostmár így énvélem,
Mi lenne, szopsz az ügyféli térfélen.

lcsaszar 2015.10.01. 15:56:25

Nem baj, szidjuk még egy kicsit a Telekomot, biztosan megérdemelte. A Telenor is beleszaladt a pofonba, hogy ilyen nevet választott magának, ennél jobb már csak a Telecom lett volna...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.01. 15:57:59

@Homár Hilda: A Jézus személynév, nagy kezdőbetűvel kell írni. Mint a Csokist. A mondat kezdőbetűjét is, mert a nicknévhez tartozó kettőspontnak nem az a szerepe, mint a mondaton belüli kettőspontnak.

CID 2015.10.01. 15:59:22

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Csak az a baj, ilyenkor mindig eszembe jut, milyen apró tévedéseket követnek el itt a posztólóink és Hilda.

Nem @Homár Hilda: amikor írtam még nem olvastam, először a posztot szoktam olvasni és értelmezni, utána a kommenteket. Remélem nem tőlem tudod meg, de a barom az egy hasznos állat. Azért az eredeti cikket lementettem, és elkuldtem a Telekomnak ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.01. 16:02:52

"Nem meglepő ezért, ha az átadó szolgáltató a számhordozással kapcsolatos igényt megtagadta, hiszen az adott előfizetés nem volt beazonosítható."
Hol? A telenor nem tudja hogy mit mire ír át? :D Mondjuk nem lepődök meg.

lcsaszar 2015.10.01. 16:12:49

@köszönöm a kommentált: Tudom, de nekem a Pannon GSM jobban tetszett. Pannon puma... Bár a római Pannonia provincia csak a dunántúlt fedte le, most jobb a lefedettség. Meg a MATÁV is jobban hangzott a Telekomnál, de ugyebár már nem MAgyar. Mondjuk a Westel kilógott a sorból.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.01. 16:13:37

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Kell is addig, mire megtanulja, amit más 5 év alatt! :D

lcsaszar 2015.10.01. 16:14:11

@lcsaszar: Dunántúlt akartam írni

köszönöm a kommentált 2015.10.01. 16:15:11

@ColT: káosz fertelmes bûzét érzékelé relém. Kitalálom arcrétegem mögötti agylebenyemmel: nõ került a rendszerbe. => "beazonosíthatatlan", "összekeveredett", "érthetetlen", "kérem küldje el 64-edszer is faxon+térti, amihez én már 63x szíveskedtem hanyag butapicsa lenni", "errõl ön tehet, én itt sem voltam, most látom magát elõször, Mr. ...Ön. Ki maga és ki vagyok én? Hol vagyunk és mit csinálunk itt egyáltalán? Géza, Géza, gyere már léci, már megint itt van egy problémás ügyfél, de nem értem mit akar. Hiába ismételgetem, hogy ne legyen negatív, meg hogy rezgésszám (angyali), egyre vörösebbre csinálja az arcát. Szerintem negatív..", "magamat sem értem".

Homár Hilda 2015.10.01. 16:15:57

@CID: király, nekem legalább már nem kell akkor!

CID 2015.10.01. 16:24:30

@Homár Hilda: Örülök, hogy segíthettem ;)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 16:49:43

Ha a poszternek azt mondják, ugorjon a kútba, beleugrik? Az igaz, hogy nem szóltak neki, hogy mély az a kút.

milyennőazilyen 2015.10.01. 16:50:37

Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy emlékszik-e még valaki a postai crossbarokra, meg a kettesekkel működő fülkékre...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 16:55:13

Telekom, Magyar Telekom, T-home, Westel, P-mobil, Posta, Matáv, Axelero, T-systems, Matávnet, T-com, anyámkínnya, annyi nevet váltogatnak, franc se tuggya megjegyezni. Valami fóka is volt...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 16:56:13

@milyennőazilyen: Nemár, 13 évig vártam a telefonra, hogy bekössék. Nem volt tanácselnök ismerősöm.

CID 2015.10.01. 17:02:59

@milyennőazilyen: Sajnos igen, még tanították, hogyan kellene javítani:)

@atpijkamo: a Westel 900-at kihagytad :D

milyennőazilyen 2015.10.01. 17:13:32

@atpijkamo: @CID: na, 20-25 évvel ezelőtt gondoltátok volna, hogy a számhordozás lesz a legnagyobb problémánk??? :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 17:21:59

@milyennőazilyen: Amikor áttért a matáv a 7 jegyű budapesti számokra, szépen vesztettem el a régi számom. Szóval tudom.

Te, én hogy örültem, mikor bekötötte a Posta a telefonom!

Te, én hogy örültem, mikor visszaadtam a Matávnak! Hordoztam a számom VOIP-ra. Azóta évente fizetek párezret, nem havonta sokezret.

A találkozók úgy voltak, hogy telefonon felhívtunk egy közös ismerőst, aki átadta az üzeneteket, hogy most éppen miért késik kicsoda a találkozóról. Mobillal csak rácsörgök. Meg megette a tantuszt az utcai telefon, meg nem működött, ...

CID 2015.10.01. 17:25:12

@milyennőazilyen: Igen, már akkor is nagyon aggasztott a probléma, pláne annak fényében, hogy bár mobilokat árultam, de mivel csal a teló lett volna két havi fizum, nem volt mobiltelóm :)

köszönöm a kommentált 2015.10.01. 17:46:08

Monokrom kijelzos mobil rules, mely papir 50-esekkel "ment".

CID 2015.10.01. 18:10:41

@Manyecska: Igazán nem akarok rosszat, de nem gipszeltetnéd be az ujjaidat is?:D

Aureliano Buendía 2015.10.01. 18:37:42

@milyennőazilyen: volt a sárga plasztik, ami tárcsázós, és a piros, ami nyomógombos.

Aureliano Buendía 2015.10.01. 18:39:33

nem tudom elmenni a gondolat mellett, hogy valaki a zindekszben agyon megharagudhatott a kék tisztasági betét cégre, ha ennyi a poszt róluk.

CID 2015.10.01. 18:46:53

@Aureliano Buendía: szerintem a Telekomot nem szeretik, mivel elsőre magentás posztnak hozták le.

gabors 2015.10.01. 19:33:19

@milyennőazilyen: igen ... meg hogy 14 evig vartunk a telefonra ...

gabors 2015.10.01. 19:34:15

@gabors: es akkor is csak "iker" vonalat kaphattunk szoval vagy mi beszeltunk vagy a Bandi bacsiek a szomszedban ...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 19:51:19

@CID: :)) Ma már másodszor röhögtem fel hangosan.

Manyecska 2015.10.01. 20:05:28

@CID: vegre eccer jot mondtal t.i eszembe jutott hogy tamponnal is lehetne a gipszwn belul a komfortot növelni aztan csak meg kell a zsinort huzni.

Manyecska 2015.10.01. 20:19:15

@atpijkamo: de mire gondolt a költő? Semmi jóra.tuti.

köszönöm a kommentált 2015.10.01. 21:09:17

@atpijkamo: szerintem a Jozsikocsogtol - ki most meg migrans is - szarmazo poen az ujhomar legjobb viccessege. Mikor Gaudi 800kg teglat szallitott a villamoson.:D Hetente eszembe jut.

Arcade Macho 2015.10.01. 22:14:03

van ez igy, azt hiszi hogy lelovi a medvet oszt csak szopni megy a vadasz

Black Hole 2015.10.01. 22:46:32

@CID: ettől egész elérzékenyültem! Olyan nosztalgikus hangulatom támadt! Első házasságom vége felé szoktam otthon így kezdeni a mondatot :)

Black Hole 2015.10.01. 22:54:10

@Manyecska: hogy a költő mire gondolt, azt a rosseb tudja, de ha azt tudnád, hogy én mire gondoltam, azon úgy felizgulnál, egyből sezlonyra küldenéd a pááárod :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 23:04:23

@köszönöm a kommentált: Van egy ideám, eladom a CukiBergnek. Asszondja ingyér wifit akar adni mindenhova. Be kell fogni egy rakás kondorkeselyűt, wifi átjátszót szerelni a szárnyukra, azon kis propeller termeli repüléskor az áramot, úgy fognak kinézni, mint egy-egy légcsavaros repülőgép. Csak dögöket kell kirakni oda, ahol internetet akar az ember.

Black Hole 2015.10.01. 23:47:15

@atpijkamo: nyílt wifi nagyon jó! Azon keresztül lehet a legjobban adatot lopni. A lakásomban van nyílt wifi egy ideje, még csak nem is úgy lopnám valakiét, de nem használom, mert az antivírusom úgy tiltakozik, majdnem sírva fakad!

köszönöm a kommentált 2015.10.02. 06:16:28

@Black Hole: tégy fel vírust is, hogy kompenzáld.

köszönöm a kommentált 2015.10.02. 07:20:11

Hol az újposzt? Régen simán volt. Ma nincs. Ma sincs. Nem leszünk így jóban. Még ha zsidó is teszi ki, de legyen. Ja, és dögöljön meg az összes fogyatékos.:D Tegyél csak ki, Hilda, majd ezzel jól megbosszulsz mindenki felé, akiket ténylegesen zavarnak,mert rettegnek, hogy õk is olyanok lesznek. ...majd lapozzunk. DE POSZT LEGYEN! Napi három. Hát soha nem embereled meg magad?

Manyecska 2015.10.02. 07:39:03

@köszönöm a kommentált: te egyre hülyébb vagy /v.kettőre/ ne fészbúkkozzál:D!

Manyecska 2015.10.02. 07:44:02

@Black Hole: jön az magától is nem nyúlvérű a jóisten most nem nyúlt mellé..:P

Mityu Addideapénzt kft LE 2015.10.02. 07:52:06

@milyennőazilyen:

"Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy emlékszik-e még valaki a postai crossbarokra, meg a kettesekkel működő fülkékre.."

Igen. Bélással telefonáltunk... na meg a klasszikus: "Ez a teflon ételt menthet!" :D :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2015.10.02. 07:56:36

No meg a Westel 06 60? Még meg van a kézikészülék. Akkoriban az volt a ciki, hogy rádiótelefon van nálam, amihez egy kameraakku kellett.

Amikor még a fogadott hívásért is fizetni kellett... :)

Black Hole 2015.10.02. 12:47:41

@Manyecska: szerintem átversz! Annak idején a nyúlvérről legendák keringtek erre felé :)

lcsaszar 2015.10.02. 14:08:25

@Mityu Addideapénzt kft LE: Ez már a közelmúlt. Előtte a tantusz 60 fillérbe került, trafikban árulták. 3 percenként be kellett dobni, mert különben bontott. De egy jól irányzott ütés visszaadta. Azt hiszem, a normál levélre való bélyeg is 60 fillér volt. A legkisebb érme 5 fillér volt akkoriban, a lyukas 2 fillérest már kivonták a forgalomból. (Állítólag azért, mert sok helyen alátétnek használták, mivel olcsóbb volt, mint az igazi alátét).

Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.10.02. 16:51:50

@Homár Hilda: Köszi, de csak egy prófétája. (Nem, nem Mohamed.)

2015.10.03. 20:37:03

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Ne bámcsad má szegényt. Tipikus indexes bőcsész aki újságírónak hiszi mogót...

Jegkoko 2015.10.03. 22:32:37

Érdekes de amikor én váltottam a telenortól, akkor elég volt bemenni a másik szolgáltatóhoz és azok elintéztek mindent. Feltéve ha nem volt számlatartozásod.

Szubrina 2016.02.18. 17:31:27

Csak mint érdekességet elmesélem, kaptam a Telenortól egy smst "Hívja MOST barátait 1perc áráért 5perc beszélgetésre 30 napon át" 3 napom van megrendelni ezt a soha vissza nem térő ajánlatot.
A szolgáltatás megrendelése teljesen ingyenes, így gondoltam miért ne, hát megrendeltem, azonnal megkaptam a válasz sms-t, hogy a kérelmemet rögzítették és további sms-ben értesítenek a szolgáltatásról és köszönik a türelmemet.
Vártam, hogy megjöjjön a válasz sms, gondoltam talán 3 nap lesz a határidő lejártáig, eltelt 3 nap semmi, aztán gondoltam hű jó lenne már ha megjönne mert szeretnék telefonálni, de hadd ne már ha egyszer ötödannyiért tudok majd csevegni, akkor már megvárom. Mivel ingyenes volt, nem bosszankodtam túl magam, de azért egy picit csodálkoztam, hogy miféle átverés ez, gondoltam két hét után felhívom őket, még is mi a fász van, erre a 13. napon megérkezett az sms, hogy mostantól.

A kedvencem a történetben a hirdetésük kezdete: "Hívd MOST..." aha most az két hét múlva?
süti beállítások módosítása