Olvasónk rokona talán kicsit túldimenzionálta a veszélyt, mert valami szocioszatírán kívül nem tűnik reálisnak a jelent, amikor 8 Auchan-alkalmazott fenyegetően körüláll egy reklamáló vásárlót, de a sztori többi része azért elég gáz.
Kedves Homár!
Hozzátartozómmal történteket a Savoya Park Auchan áruházba szeretném megosztani a Homár Olvasóival.
A vásárló - utólagos karácsonyi ajándék képpen, egy Logitech k120 billentyűzetet fizetett a pénzárnál. A pénztárnál derült ki, hogy 5000 helyett 5500 Ft-ért számlázták le. A polccimkén feltüntetett fogyasztói árra kifejezetten jól emlékezett, mert másik 6 termékkel hasonlította össze, és csak ezt az egy elektronikus terméket vásárolta meg. A pénztáros hölgy azt javasolta neki, hogy ügyfélszolgálat. Persze, tudja.
Szándékosan a kijárathoz közeli pénztárat kereste meg, hogy ne kelljen a nagy csomagjával sokat mászkálnia, de most pont a másik irányba volt a vevőszolgálat. Annyi önkritikája volt, hogy visszament az eladótérbe és saját magát leellenőrizte. Valóban az 5000 Ft-os ár volt feltüntetve.
Ezt követően ment oda az ügyfélszolgálathoz. Ott kérte a különbözet visszatéritését. A vevőszolgálat munkatársa felhívta telefonon az illetékes osztály kollégáját, akit egyébként - az osztály közelsége miatt, látni is lehetett. A vevőszolgálatos hölgy a telefonbeszélgetés közben, egy idő után átment a pult másik oldalára és hallkabban kezdett kollégájával a telefonba beszélgetni, miközben egymást nézték. A telefonbeszélgetés után azt mondta a vásárlónak, hogy nem áll módjában megfizetni a különbözetet. A vásárló bizonygatta, hogy debizony az 5000 Ft volt kiírva.
A vevő látván a kiszolgáltatott helyzetét, és azt, hogy az Auchan dolgozói akár a biztonsági őrökkel (ha szükség lenne rájuk, biztosan a dolgozók védelmét is ellátják) együtt 8-an vannak vele szemben, bizonyítékaként lefotózta a polccimkét, amit a vevőszolgálatos hölgy abban a pillanatban kirántott a kezéből, mondván hogy nem lehet fényképezni, ki is van írva. A kolléganője rögtön mellé állva bizonygatta, hogy fel is jelenthetjük. "Jelentsenek" - mondta határozottan a vásárló. (megj. annyira iskolázottak voltak, hogyha feljelentést tettek volna, akkor rögtön látja a rendőr - mivelhogy csak ők jogosultak kérni a személyazonosság igazolását, hogy mi van a fotón. Saját visszaélésükre szolgáltattak volna bizonyítékot, ott helyben)
Ezt követően inkább úgy döntött a vásárló, hogy hagyja az egészet a nagy csomagjára, kiszolgáltatott helyzetére - merthogy egyedül volt, idejére és arra hogy karácsonyi ajándékként vette a terméket. Ezek mellett viszont fontosnak tartja tájékoztatni az Auchanba és bármelyik áruházban vásárlókat, hogy az áruház dolgozói összejátszhatnak, akár felettes utasításra is a vásárlókkal szemben az érdekeik és jogaik sérelmére.
Ui: a számlán szereplő dátumot és egyéb azonosítót azért törölte ki, mert nem szeretne olyan ügyet csinálni belőle a továbbiakban, ami a szeretteihez, az ünnephez és a karácsonyi ajándékhoz kötődik.
UPDATE jan.12. 20:14
Ritka gyors választ kaptunk az Auchantól:
Tisztelt Vásárlónk!
Nagyon sajnáljuk a kellemetlenséget, az ügyben azonnali kivizsgálást indítottunk, és arra kérjük vásárlónkat, hogy az info@auchan.hu e-mail címen vegye fel velünk a kapcsolatot. Áruházláncunk gyakorlata szerint abban az esetben, ha esetleg a polc címkén feltűntetett ár alacsonyabb, mint a kasszánál kifizetett ár, a Vevőszolgálat a megfelelő áruházi eljárási rend szerint a vásárlónak a különbözetet visszatéríti. Amennyiben vásárlónk panasszal kíván élni, úgy arra kérjük, hogy a Vásárlók Könyvében vagy az Infocenterünkön keresztül, írásban juttassa el nekünk panaszát, hogy a jogszabályoknak megfelelően járhassunk el.
Köszönettel:
Auchan Magyarország
ancsika 2016.01.12. 16:10:35
Dikusz 2016.01.12. 16:11:07
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.12. 16:20:12
A rendőr nem fogyvédes. De amúgy nyugdotan jelentsék, miért is? :D OK, hogy nem szabad fényképezni, de biztos nagyon megbüntették volna.
Aztán mehetett volt a fogyvédnek a bejelentés, hogy kétféle ár volt, bizonyíték is van...
Postoló meg mit ugrál, ha nem viszi végig az ügyet...
The Crazy One 2016.01.12. 16:22:13
PITTA 2016.01.12. 16:30:32
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.01.12. 16:31:50
Rosszindulatú Vászka 2016.01.12. 16:36:51
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.12. 16:38:49
Dikusz 2016.01.12. 16:41:52
Poszthoz: Gyakran járok ebbe az áruházba (közel van), egy valamit mégsem értek. A levél első részében írja is, hogy a ügyfélszolgálatos látta a kollégát, mert szerinte is közel volt a kasszához az osztály. Aztán azt állítja, hogy a vevőszolgálat a másik irányban volt. Az igaz, hogy az áruházat átrendezték (nem vált előnyére - röhejes lett a húspult), de nem a műszaki osztályt, és nem a vevő/ügyfélszolgálatot. Kicsit hatásvadász az egész poszt szerintem, azt talán nem mondanám, hogy velem esett meg dolgot egyes szám harmadik személyben írt meg a posztoló, és ok nélkül sem állnak körbe nyolcan egy reklamáló vásárlót, lehet hogy icipici ordibálás is volt szegény kiszolgáltatott vásárló részéről. Többször jártam én is a vevőszolgálaton különböző dolgokkal, de normális hangnemben mondtam el a problémámat, és eddig normális válaszokat is kaptam.
Ha így igaz, ahogy a posztoló leírta a történetet akkor visszajár a különbözet. De mint írta hat másik termékkel hasonlította össze, annyi idejének kellett volna még pluszban lenni ha már reklamált, hogy a biztonság kedvéért megnézi a vonalkódot. Ha megegyezik, akkor valóban jogos a reklamáció. Velem is történt ilyen, el kellett fogadnom hogy benéztem. Még csak az áruházat sem tudtam hibáztatni, mert valamelyik nagytudású vevőtárs rossz helyre tette vissza az árut.
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.12. 16:43:50
Én meg sajnálom.
Ki nyert?
Dikusz 2016.01.12. 16:43:56
atpijkamo98 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.12. 16:45:50
Rosszindulatú Vászka 2016.01.12. 16:59:20
.
.
Agyamban kopasz cenzor ül
Minden szavamra ezer fül
Valaki helyettem gondolkodik
Valaki helyettem távozik
Nem nyerhetek, nem veszthetek
Ha nem leszek, hát nem leszek
Szabadíts meg a gonosztól!
Szabadíts meg a gonosztól!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 17:03:57
Amúgy miért az Ósüben vette? Megvehette volna a Mysoftnál 8000-ért, de egy rakás boltban 3800 Ft.ért vagy az alatt is...
Rosszindulatú Vászka 2016.01.12. 17:05:20
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 17:15:09
- velem öregedett meg
- a ráncainak történelme van
- tudja, hogy mit szeretek az asztalon és az ágyban
- fél szavakból is megért.
A szép fiatal:
- nagyigényű
- telhetetlen
- nem érti, mit akarok
- mindenki meg akarja dugni, hogy segítsen nekem, vén trottyosnak...
Rosszindulatú Vászka 2016.01.12. 18:42:04
gabors 2016.01.12. 19:07:27
kb 100 darab bizbasz volt tobb mint $400 minden beutve atpakolva ... stb ...
nem hivjatok fel a bankot mi a gond??? mar ott volt manager meg minden... ajanlja fizessek egy masik kartyaval (nem szerettek hogy AmEx-el akartam fizetni) mondtam akkor legyszi add vissza a kartyat .... mindezt mashol is megtudom venni ...
manager rogton akart megoldast talalni ... mondtam tul keso !!! viszlat !!!
a posztolonak is ezt kellett volna csinalni ... masnap esetleg mashol megvenni.... utolagos karacsony ajandek amugy is raert volna .... 10%-al tobbet fizetni !!! MARGIIIIIIT !!!! vagy MAAAARY !!!
KaTe 2016.01.12. 19:24:32
3990 forintba fájt a hirhedt AQUA és EDIGITAL párosnál is. Nehéz volt dönteni hogy melyiktől rendeljem meg, végül rendeltem mindegyiktől 1-1 darabot, jó lesz tartaléknak.
Nálam amúgy se él többet fél évnél egy billentyűzet, mert meglehetősen amortizálom, napi 10-12 órában.
Hogy miért nem veszek 1500-2000 ért geniust, meg chiconyt? Például mert sokkal rosszabb a fogása, nehezebb rajta gyorsan gépelni, hangosabban kattog, vagy épp a legkevésbé se strapabíró. (Kicsit ideges az ember néha azért rácsap a billentyűzetre is úgy egészen finoman, egy ilyen gagyi filléres billentyűzet azonnal megreped, vagy kiugrik belőle 4-5 gomb, esetleg letörik hátul az a kis pöcök)
Hentes pékné módra 2016.01.12. 19:25:52
Egyébként pedig az olcsó billzeteken csattognak és lötyögnek a gombok alapjáraton. Talán loginál ez kicsit jobb.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 19:40:25
Józsi, a migráns köcsög 2016.01.12. 20:30:16
ha egy is szóba állna veled, ijedtedben elvinne a szívinfarktus :D
Potpolett 2016.01.12. 20:37:20
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 20:47:23
@Potpolett: A szinoníma az a szó, amit akkor használunk, ha a másik szó helyesírásában bizonytalanok vagyunk.
megamenn 2016.01.12. 20:52:45
megamenn 2016.01.12. 21:04:51
- nem áll módomban visszafizetni a különbözetet- mondta az ügyfélszolgálatos.
megamenn 2016.01.12. 21:17:42
Stirlic ezt követően inkább úgy döntött, hogy hagyja az egészet a nagy csomagjára, kiszolgáltatott helyzetére - merthogy egyedül volt, idejére és arra hogy karácsonyi ajándékként vette a terméket. Ezek mellett viszont fontosnak tartja tájékoztatni az Auchanba és bármelyik áruházban vásárlókat, hogy az áruház dolgozói összejátszhatnak, akár felettes utasításra is a vásárlókkal szemben az érdekeik és jogaik sérelmére.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.12. 21:36:54
"Áruházláncunk gyakorlata szerint abban az esetben, ha esetleg a polc címkén feltűntetett ár alacsonyabb, mint a kasszánál kifizetett ár, a Vevőszolgálat a megfelelő áruházi eljárási rend szerint a vásárlónak a különbözetet visszatéríti."
Mint a fent történet is mutatja, ugye? Szerintem ha árulnátok műbrét, az mehetne fel az ASUSodba.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.12. 21:38:02
Freddy a Krüger 2016.01.12. 22:28:02
➊ 2016.01.12. 22:29:23
További magyar hang 2016.01.12. 23:17:58
Leone_510 2016.01.12. 23:31:32
atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.12. 23:38:40
+
Bob1899 2016.01.12. 23:56:25
fabatka2 2016.01.13. 03:50:57
Lehet, hogy ez a vásárló egy kivételesen bunkó gárdát fogott ki, de tapasztalataim szerint ez általában nem jellemző a multikra.
babbaba 2016.01.13. 05:16:41
Yobbágy Fery 2016.01.13. 06:18:41
www.aqua.hu/logitech-k120-usb-billentyuzet-fekete-oem-920-002640-117581.html
www.edigital.hu/vezetekes-billentyuzet/logitech-k120-usb-oem-billentyuzet-fekete-p61518.html
4-ért megvehetted volna máshol.
helyihülye81 2016.01.13. 08:04:30
juhaszvik 2016.01.13. 08:24:50
1. milyen jelentősége van annak, hogy a vevőszolgálat, a pénztár, a kijárat és a vevő milyen távolságban helyezkedtek el egymáshoz képet, és ki kit látott telefonálás közben? és a nagy csomag miért releváns? esetleg fáradt volt a sértett?
2. mivel indokolták a kérés elutasítását? ott álltak a címke felett és azt mondták, hogy de ide nincs is odaírva az 5000 ft? akkor mit fotózott le a vásárló?
3. komolyan kivették a telefont a kezéből?
nem állítom, hogy a vásárló bármit is hibázott, de egy normálisan viselkedő személyt nem állja körbe 8 ember, így gyanús, hogy volt ott némi hisztéria is. ha tévednék, akkor elnézést.
ember a holdon? 2016.01.13. 08:47:09
Egy billentyűzetet vásárolt, mi ebben a nagy csomag? Vagy volt nála más cucc is?
"Annyi önkritikája volt, hogy visszament az eladótérbe és saját magát leellenőrizte. Valóban az 5000 Ft-os ár volt feltüntetve."
Most akkor a "nagy" csomaggal ment vissza az eladótérbe? Ez miatt nem problémáztak kifelé jövet?
"A vevő látván a kiszolgáltatott helyzetét, és azt, hogy az Auchan dolgozói akár a biztonsági őrökkel (ha szükség lenne rájuk, biztosan a dolgozók védelmét is ellátják) együtt 8-an vannak vele szemben, bizonyítékaként lefotózta a polccimkét, amit a vevőszolgálatos hölgy abban a pillanatban kirántott a kezéből, mondván hogy nem lehet fényképezni, ki is van írva."
Amikor visszament, nem fotózta le? Most akkor bement mégegyszer, vagy odavitték a címkét az ügyfélszolgálatra megmutatni, hogy neki van igaza?
Kicsit zavaros az előadás, de úgy tűnik a vevőnek van igaza, bár akkor nem értem, miért is nem állt ki ott helyben az igazáért és miért nem írt a vásárlók könyvébe.
ja, hogy ezért:
"hogy hagyja az egészet a nagy csomagjára, kiszolgáltatott helyzetére - merthogy egyedül volt, idejére és arra hogy karácsonyi ajándékként vette a terméket. "
hát a nagy csomagot nem értem még mindig, az hogy ajándék, azt sem... kizárólag az "egyedül" lehet egy ok, ha félős... :)
és végül:
"Ui: a számlán szereplő dátumot és egyéb azonosítót azért törölte ki, mert nem szeretne olyan ügyet csinálni belőle a továbbiakban, ami a szeretteihez, az ünnephez és a karácsonyi ajándékhoz kötődik. "
mi köze a dátumnak a szeretteihez, az ünnephez és ahhoz, hogy ajándéknak vette? Bár mindegy, ezt már mondtam, hogy zavaros az előadás.
Rosszindulatú Vászka 2016.01.13. 09:06:04
Mindent összevetve könnyen lehet, hogy poszternek az az ezressel magasabb ár olcsóbb volt.
Dikusz 2016.01.13. 09:14:34
Yobbágy Fery 2016.01.13. 09:23:45
Igen, tudom, hogy gyakori vendégek az említett boltok a Homáron (az Auchan talán nem?), de nekem soha nem volt bajom egyikkel se. Igaz, BÜ posztot se küldtem, pedig mindkét esetben, amikor valami problémám volt az Aquában vett cuccal (egyszer egy procihűtő volt gyárilag hibás, egyszer meg a központban kavarták el a rendelésem), a srácok kötözködés nékül megoldották. Az Edigitalban se akartak még vacakot rámsózni, sőt átvétel előtt még ki is bontották előttem, meg még szóltak is, hogy próbáljam ki és menjek vissza nyugodtan, ha valami gond van (nem volt). Nahááát. Mondjuk lehet, hogy azért, mert az üzletbe belépve szoktam köszönni (meg nem gagyi kínai vackokat szoktam venni, amikről a vonatkozó homárpostok túlnyomó része szól).
Bánatos Teknősbéka 2016.01.13. 09:24:43
Másrészről ez a "kiszolgáltatott helyzet" elég kemény. Ha ezt a kölni szilveszter után írja, amin részt vett, azt mondom oké. Én hiperben még soha nem éreztem magam kiszolgáltatottnak.
atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.13. 09:31:05
Az is lehet, hogy rossz ár volt rajta, mégsem adják oda annyiért. Pedig kellene.
Az élet nem habostorta.
Dikusz 2016.01.13. 10:00:18
joska61 2016.01.13. 10:05:50
AtiSnatch 2016.01.13. 10:44:12
McZozo 2016.01.13. 11:15:35
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2016.01.13. 12:48:08
Dikusz 2016.01.13. 13:33:48
nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2016.01.13. 13:44:17
A vevőszolgálatnál mindig szó nélkül visszafizették a különbözet kétszeresét, mert ez az előírás
Dikusz 2016.01.13. 13:45:04
Dikusz 2016.01.13. 13:47:06
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.13. 13:57:40
Eccer meg a Teszkó adta vissza duplán, amit hibáztak. Rákérdeztem, mondta, hogy nem mindig, de néha a dupláját adják vissza. Annyira nem érdekelt, hogy az egész szabályrendszert kiszedjem belőle.
nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2016.01.13. 14:06:36
gabors 2016.01.13. 16:12:35
Mert nem alkotmanyos jogom AmEx-el fizetni ... ott nem is vitatkozom .... de ahol kint van az AmEx matrica minden kasszan akkor nehogy mar velem szorakozzanak es "trukkel" probaljanak ravenni hogy fizessek maskepp!!!
Mint akkor mondtam a kis fonoknek is elbasztam egy fel orat ... de megveszem mashol !! a bolt meg tobbet veszitett mert vissza kell pakolni ami nem kis ido es nem is vettem meg ott amit akartam.
Dikusz 2016.01.13. 16:15:14
*hamut szór a saját fejére* - én.
Ahoj- 2016.01.13. 20:50:14
Pink Pancser 2016.01.14. 11:42:29
Beerhead 2016.01.15. 12:07:41
Zoltán Hornyacsek 2018.06.11. 14:59:33
Reklamációimat mindig korrekten rendezték.
A baj csak a tendenciával van.
Idáig még soha nem tévedtek a javamra!
Ez viszont számomra,tudatos vezetői
hozzáállást valószínűsít.
Dolgoztam kereskedelemben,és vevőcentrikusságom inkább hátrányt jelentett,feljebbvalóim szemében.
Többek között ezért is váltottam.
Zoltán Hornyacsek 2018.06.11. 15:11:19
Nekem csak a különbözeteket fizették
vissza.