Talán az eddigi legdurvább mobilszolgáltatós sztori, pedig aztán erős versenyszámról beszélünk!
A saját hibája miatt a Telenor durván szankcionálja a vétlen ügyfelet (mai magyar dráma)
Nyitány
Április 14-én a Telenortól vásároltam egy Lumia 950 típusú mobiltelefon készüléket az üzlet által kínált kedvező hitelkonstrukcióval, 12 részletre, melyből egy helyben, a vásárláskor fizetendő, a többi 11 a következő 11 hónap számláival együtt. Befizettem a kezdő részletet, boldogan hazavittem a telefont, minden működött, szuper.Első felvonás
Az első sokk április 27-én ért, amikor sms üzenetet kaptam a készülékre a Telenortól:Kérjük, lejárt eszköztartozását fizesse ki 15 napon belül - ellenkező esetben hálózati tiltással látjuk el készülékét. Üdvözlettel: Telenor
Semmilyen, a Telenor felé fennálló tartozásról nem tudtam, minden számla mindig időben be lett fizetve. Persze az szám, amiről az sms érkezett, nem volt kapcsolható. Azonnal hívtam Telenor ügyfélszolgálati számát, ahol megnyugtattak, nem látnak a rendszerben semmiféle tartozást, valószínűleg téves értesítés lehet, nincs tennivalóm.
A második sokk május 08-án ért, amikor ismét kedves sms üzenetet kaptam a Telenortól:
Kérjük, lejárt eszköztartozását fizesse ki 10 napon belül - ellenkező esetben hálózati tiltással látjuk el készülékét és szerződést bontunk. Üdvözlettel: Telenor
Ismét Telenor ügyfélszolgálat, ismét nem látnak tartozást, nem, nem tudják miféle eszköztartozás lehet, valószínűleg téves üzenet.
Nem hagyott nyugodni a dolog, másnap, május 09-én ismét felhívtam a Telenor ügyfélszolgálatát, hátha már az új telefon az első számlás részletét keresik, bár a május eleji számla még nem érkezett meg. Ismét azt a tájékoztatást kaptam, hogy nincs tartozás, nincs teendőm. Közben megérkezett a május eleji számla az első havi részlettel, melyet május 11-én kötelességtudóan befizettem.
Mivel nem szeretem a tisztázatlan helyzeteket, főleg, ha engem fenyegetnek, másnap személyesen bementem a Telenorhoz, a vásárlás valamennyi dokumentumával és az előző nap befizetett számla feladóvevényével, a kérdéses tartozás tisztázására. Az üzletben ismét azt a tájékoztatást kaptam, hogy tartozásom nincs, további teendőm nincs. Ezek után megnyugodva úgy gondoltam, minden tőlem telhetőt megtettem a tartozás tisztázására, minden alkalommal azt a választ kaptam, hogy tartozás nincs, így nem foglalkoztam tovább az üggyel. És itt akár jó vége is lehetett volna ...
Második felvonás
A harmadik sokk, május 17-én a készüléket a Telenor minden további értesítés nélkül letiltotta (IMEI szám letiltása), a készülék azóta telefon hívás és sms kezdeményezésre vagy fogadására nem alkalmas, gyakorlatilag elérhetetlen, rendeltetésszerűen nem használható.Azonnal hívtam a Telenor ügyfélszolgálatát, hogy mégis mi ez? Ekkor már azt a tájékoztatást kaptam, hogy a készülék kezdő részletének befizetését igazoló számla a Telenor rendszerében nem található, ez okozza az eszköztartozást. Arról a kezdő részletről van szó, melynek az üzletben történő befizetése nélkül egyébként a vásárlás nem jön létre, a készüléket nem lehet elvinni. Fene tudja, mit csináltak egy hónapig, keresték-e az üzletben a számla példányt, engem biztosan nem hívtak, hogy ugyan, mutassam már meg, tényleg befizettem-e a kezdő részletet. Pedig bőven lett volna rá idő, ha megmondják, mire van szükség a probléma rendezéséhez. Ehhez képest csak azt hajtogatták, nincs tartozás ...
Érthetetlen hogy a vásárlástól egy hónapig, a letiltásig egyszer sem tudott a Telenor tájékoztatni a hiba mibenlétéről, sőt állításuk szerint minden rendben volt, a letiltást követően pedig már rögtön tudták, mi a hiba, és szankcionáltak is. Természetesen a vétlen ügyfelet.
Még aznap személyesen bementem a Telenorhoz, a vásárlás valamennyi dokumentumával a letiltás tisztázására, és annak feloldására. Azt mondták, hogy sajnos ők (az üzlet) nem jogosultak a letiltás feloldására. A Telenor által nem talált számla ügyfél példányát helyben beszkennelték, hogy elküldik a Telenor központnak a hiba kijavítására. Szóbeli ígéretet kaptam, hogy igyekeznek soron kívül, 24 órán belül kijavítani a hibát, és megszüntetni a letiltást, mivel ők is látják, a tévedés náluk történt.
Persze 24 órán belül semmi sem történt, ezért másnap, május 18-án hívtam ismét a Telenor ügyfélszolgálatát, ahol azt a tájékoztatást kaptam, hogy továbbra sem látják a rendszerben a hiányzó számlát, így a letiltás marad.
Ismét Telenor, számla ismét beszkennelve, ismét szóbeli ígéretet, de ekkor már 3 napos ügyintézési határidő.
Másnapig megint csak nem történt semmi, ezért május 19-én megint csak elzarándokoltam a Telenorhoz az egész pakkal, a feloldás ismételt megsürgetésére. Azt mondták, hogy az ügy folyamatban van, de nem tudni, mikor oldják fel a letiltást. Mivel ezzel a legkevésbé sem értettem egyet, helyben, elektronikus úton panasz tettem a Telenor felé a méltatlan eljárás miatt, kérve a letiltás azonnali megszüntetését. Az ügyintéző tájékoztatása szerint a panasz kivizsgálási határideje 30 nap, a kivizsgálásáról közvetlen tájékoztatást az ügyfél nem kap (?), csak az azt elektronikusan rögzítő ügyintéző. Ezt nagyon furcsálltam, de megadtam másik számot, hogy mégis értesíthessenek, mi történik a saját ügyemben.
Másnap, csak kíváncsiságból ismét Telenor ügyfélszolgálat, ahol azt mondták, a letiltás marad, és az ügyintézési határidő 30 nap (mert panaszt tettem). Az a Telenort cseppet sem zavarta, hogy nála történt a hiba, a vétlen ügyfél - talán mert reklamálni mert - a letiltás mellé 30 napos ügyintézést is kapott.
Meguntam a hiábavaló papírtologatást, a szolgáltató semmittevését, vétlen ügyfélként egyoldalú szankcionálásomat, és fogyasztóvédelmi panasz tettem a megfelelő hatóság felé. Elfogadhatatlan, hogy a szolgáltató az általa elkövetett hiba kijavítására az ügyfél többszöri kérésére nem intézkedett, a hiba okáról tájékoztatást a letiltás előtt nem adott, a letiltást követően pedig a vétlen ügyfél érdekében nem tett semmit.
Harmadik felvonás
Most várom, hol történik előbb valami: a Telenor találja meg végre az általa kiállított, plusz kétszer beszkennelt hiányzó számlát és oldja fel a vagy a Fogyasztóvédelem nézi meg hamarabb a panaszomat. Reménykedem, hogy a drámáról a végén kiderül, hogy tulajdonképpen vígjáték volt ...Egy több, mint 20 éve Telenor (Pannon GSM) ügyfél
UPDATE május 27.
Az alábbi sikerekről beszámoló levelet kaptuk olvasónktól:
Kedves Homár Hilda!
Köszönöm szépen, hogy írásomat megjelentetted. Hogy ennek tudható be, vagy tényleg megmozdult végre valami ügyemben, azt nem tudhatom. Telenoros drámámban ma újabb felvonás következett:
Május 26-án délelőtt hívott az a Telenor ügyintéző, aki panaszomat május 19-én felvette (dráma második felvonása). Ő volt az, akinek megadtam másik elérhetőségemet is, hogy értesítést kaphassak ügyem állásáról. Amiről egyébként a Telenor, mint szolgáltató, az ügyfelet nem értesíti. Nos, jó hírrel hívott, készülékem letiltását a Telenor feloldotta, ismét használható. Szuper, 10 nap letiltás után működik végre a telefonom! Nem jó hír viszont, hogy ezt kvázi "privátban" tudtam meg. A Telenortól hivatalosan továbbra sincs semmi értesítés az egészről. Hogy ha nincs egy lelkiismeretes ügyintéző, aki együttérezve a kiszolgáltatott ügyféllel, kicsit többet tesz, mint ami szigorúan munkaköri kötelessége, akkor talán még mindig sehol sem állna a dolog. Köszönöm szépen ennek az ügyintézőnek emberséges hozzáállását. Továbbra is kíváncsian várom a Telenor és a Fogyasztóvédelem hivatalos válaszát panaszomra.
Egy már kevésbé szomorú Telenor ügyfél
sáros_tehén 2016.05.25. 15:19:20
Igen??? mit történt?? talán befizetted??? Vagy széttépted a csekket??
sáros_tehén 2016.05.25. 15:22:36
Minden beszélgetést rögzíteni kell. Nem szabad előre szólni, mert akkor leteszik a telefont. De ilyen esetben szépen elő lehet húzni, hogy dátum szerint hallgassák meg a hangfelvételt. Ha nekik "véletlenül" nincs meg örömmel átküldöd.
Nekem így sikerült bebizonyítani, hogy az ügyfélszolgálat téves adatokat mondott, és ezért elengedték a 2 év hűséget 5 készülékre, és telefonszámra. Ma már a pirosnál vagyunk.
PITTA 2016.05.25. 15:23:56
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2016.05.25. 15:23:57
hir6kommentár 2016.05.25. 15:35:08
sáros_tehén 2016.05.25. 15:37:18
Az már másik kérdés, hogy miképp nem került berögzítésre az első számla.
Nick-son 2016.05.25. 15:37:33
Sajnos ma már ezek az ügyintézők csak bio robotok. Semmihez nem értenek, semmit nem tudnak csak amit kiír nékik a gép. Többinél is ugyanez van.
hir6kommentár 2016.05.25. 15:40:58
The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos 2016.05.25. 15:42:11
Dezsike 2016.05.25. 15:46:35
Terézágyú 2016.05.25. 15:46:41
rohattnorvégok?
sáros_tehén 2016.05.25. 15:59:30
.
De ismétlem. Itt a számla "becsatolása" és a fizetés megerősítése marad le. Egy sima ügyfélszolgálatos nem tud keresni a telenor számláiban. Ezért is próbálták a scannelt számlát hozzácsatolni a folyamathoz, és ezzel kifizetett státuszra állítani. Kérdés, hogy miért nem sikerült.
The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos 2016.05.25. 16:02:08
ööö,izé 2016.05.25. 16:03:32
Praetorian 2016.05.25. 16:40:37
Szartam rá, "hülyetelenor".
Ez volt decemberben, azóta nem küldtek újat, a telefon is műxik.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 17:25:47
asdf 2016.05.25. 18:16:08
Taxomükke (UK) 2016.05.25. 18:41:17
Meg rendes civilszervezet-finanszirozasra sem kepesek.
Ha nem? Ha de.
gabors 2016.05.25. 19:17:20
Dániel B. Dóka 2016.05.25. 19:18:56
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.05.25. 20:12:20
FDToth 2016.05.25. 22:49:16
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 22:59:19
VISZONT! Ha engem basztat a szolgáltató, nem kicsit, nagyon, kurvára leszarom, hogy a saját érdekeim megvédése mibe ütközik.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.05.25. 23:10:58
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.05.25. 23:11:59
CID. 2016.05.26. 06:17:54
Phil Necro 2016.05.26. 08:19:07
30 napon belul meg lesz oldva.
Egy het utan ennek itt semmi helye nincsen.
Ha ot elore vennek,akkor a 2-3 hetes panaszok megk esobb lennenek feldolgozva.
A level szerint a telenor a hibas,de ezt valakinek ki kell vizsgalnia,alaposan,es erre nincs ido, mert vannak, akik regebben jelentettek be.
Szerintem teljesen elfogadhatatlan, hogy rendszeresen jonnek ide olyan sztorik,hogy a 30 napos hataridobol eltelt 7-14 nap ,es meg nem tortent semmi.
Phil Necro 2016.05.26. 08:22:37
20 eve a piacon van a ceg,tobbszaz konstrukcio latott napvilagot,igy is tobb honap a betanulas. A haboru es beke bovitett valtozata az oktatasi anyag.
Ez nem egy tesco penztar,hogy a zoldseget,pekarut kiolvasod egy fuzetbol,minden mast a gep megold.
Sanyi.a.kiraly 2016.05.26. 08:45:44
Manyecska. 2016.05.26. 08:57:34
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 09:22:34
The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos 2016.05.26. 09:25:50
Phil Necro 2016.05.26. 09:29:46
Mindegyikkel baj van.
Tobb millio elofizetojuk van,havi ezres,tizezres nagysagrendu panasz (aminek tobb,mint a fele alaptalan,csak fogyatekos az elofizeto).
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 09:53:09
@Phil Necro: Háááát... Talán nem kéne olyan díjcsomagokat konstruálnia a marketingnek, amihez pilótengedély kell?
@The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos: :))
Dikusz 2016.05.26. 09:56:16
Dikusz 2016.05.26. 09:58:28
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 10:01:58
"Ha kicsit türelmesebb lettél volna, akkor én beleesem a csapdába."
"Ha kicsit türelmesebb vagy, akkor én beugrottam volna."
Phil Necro 2016.05.26. 10:03:49
Persze.
sot lehetne a csucs csomagban 2100-es nokai es ajandek operator logo a huseges elofizetoknek.
Csak ez a piac nem igy mukodik.
Par ember megszopja es valt,vagy homar posztot ir.
Tele van telekomos ugyekkel a homar,vodabol se egy van,ugyse tud hova menekulni senki.
Amugy sem erdekli a kutyat sem.
Ha csak 10 ember felvesznek a panaszkezelesi reszlegre,mar az olyan 50 millio plusz kiadas a cegnek evente.
Egyszeruen nem eri meg.
Egyebkent a legnagyobb szopo az a sztoriban,hogy amig a rendszer tartozast lat,addig biztosan nem tudja elhordozni a szamat az emberunk.
Ha pedig 20 eve ugyanaz volt a szama,akkor lenyegeben nincs valasztasi lehetosege.
tejfölbiztosítás 2016.05.26. 10:03:55
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 10:10:44
Úgy kéne egy Nemzeti Mobilszolgáltató, min egy falat kenyér.
...
Akkor látva az új ügyfelek orbitális szopásait, a 3 régi szolgáltató ügyfelei összeteszik a kezüket, és hálát rebegnek az Úrhoz, hogy maradtak a régi "szar" szolgáltatójuknál.
The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos 2016.05.26. 10:10:47
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 10:13:40
Pina?
(Vajon hol kódorog Megamen? Kix legalább szólt, hogy nem lesz egy ideig, mert az új munkahelyén - ó, borzalom anyja ne hagyj el - dolgoznia kell.)
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 10:14:07
@Phil Necro: Szerinted az a normális, hogy 30 napon belül kivizsgálják, és ha igaza van abban, ami első ránézésre nyilvánvaló, akkor visszakapcsolják a telefonját? Ő meg addig várjon birka türelemmel? Ennyire nem lehet valaki vadász. Addig mit csináljon? Használjon konzervdobozt zsinórral? (Annak is ezt javasolnád, akinek februárban kikapcsolják a gázt a lakásában?)
Phil Necro 2016.05.26. 10:14:21
"május 17-én a készüléket a Telenor minden további értesítés nélkül letiltotta ("
junius 17,.-en lesz egy honapos az ugy.
Mire valaki lekoveti az ugyet,lelevelezi a szamlazasi osztallyal,felhivja az adott ugyfelszolgalati irodat,es megfogalmazza a valaszt az ugyfelnek,akar tobb ora is elmehet.
Lehet,h a homar poszt hatasara ezt az ugyet most elorebb veszik,de csak azok szopnak,akik elotte tettek panaszt,mert nekik emiatt meg tovabb kell varniuk.
Phil Necro 2016.05.26. 10:16:00
Neked elsore nyilvanvalo,nekik van 120 masik elvel az asztalan.
nezze at oket egyesevel es csoportositsta nyilvanvalo- nem nyilvanvalo kategoriara.
Aztan nezze at a nyilvanvaloakat ujra,es ha kiderul,hogy megsem nyilvanvalo,akkor rakja at megis a nem nyilvanvaloak koze?
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 10:25:30
Na de mi lenne, ha eleve nem basznák el? Maga az elrontás is energiákat köt le.
Mondjuk lenne egy sztenderd procedúra, és megbaszni aki nem követi.
Phil Necro 2016.05.26. 10:25:46
Csak hasonlo cegnel kezeltem panaszokat,es van ralatasom azokra az nehany percesnek tuno vizsgalatokra,amire valojaban tobb munkanapja ramegy a dolgoznak.
A ceg ,akinel a vodas flottas szamom van,targyal a telenorral.
Ha valtas lesz,en lelepek,mert ok a legszarabbak itthon.
Akarhova megyunk pesten kivul,ha a voda vagy telekom atall 4grol 3g-re,akkor a Telenornal mar edge sincs.
Nincs benne a havidijban az sms,amit a masik ket szolgaltato alapbol kuld,ha akkor keresnek,amikor ki voltal kapcsolva.
Hanggal is surubben szoktak gondok lenni,mint a masik kettonel.
Stb ...
herk 2016.05.26. 10:27:26
Értem amit mondasz, de nem értek vele egyet.
Ők sem fogadják el indoknak, hogy tudják milyen nehéz előteremteni a mobil havidijat? Hogy be kell fizetni a rezsit, enni kell adni a kölyöknek, dolgozni kell menni, a havidijra néha már nem jut. Legyenek már szivesen 1-2 hétre ingyen szolgáltatni.
Ez nem igy működik.
Mindenki vállal valamit, azt szerződésbe rögzitik. Ezután hogy hogy oldja meg az ő baja.
Igen, vegyen fel még 10 embert, ha kevés, akkor 20-at. Ez a szolgáltató problémája.
Ha meg elszúr valamit, pl ok nélkül letiltja a szolgáltatást, akkor meg fizessen kötbért gazdagon és igyekezzen minél hamarabb megoldani. Mondjuk 3-5 napon belül, mert ez a 30 nap egy vicc.
Phil Necro 2016.05.26. 10:49:45
A svajci piacon talan megfizetodik ez a mentalitas.
Az arerzekeny magyar piacon,ahol inkabb megveszi a rosszhiru roman webshopbol a cuccot,mert 100 forinttal olcsobb,siman ongyilkossag.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 10:57:21
connector 2016.05.26. 11:03:15
Phil Necro 2016.05.26. 11:25:06
Az ugyfelszolgalatot meg nem erdekli 1-1 ugyfel nyomora.
Ha a rossz ,lassu ugyintezes miatt elmegy evente 3000 elofizeto a masik ket szolgaltatohoz, akkor jon is helyettuk 3000, aki a masik kettonel jart ugyanigy.
Szivas csak akkor van,ha a harom kozul egyrol elterjed,hogy rosszabb a supportja,mint a masik kettonek,mert az mar valodi hatrany.
Ahhoz, hogy a telekomot behozza a homaros panaszok szamaban ,meg sokat kellene dolgoznia a telenornak.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 12:18:10
gyíksegg (törölt) 2016.05.26. 13:03:21
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 13:37:09
Jimbo75 2016.05.26. 13:51:27
gyíksegg (törölt) 2016.05.26. 14:06:07
Sanyi.a.kiraly 2016.05.26. 15:36:37
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.05.26. 21:21:21
További magyar hang 2016.05.26. 21:48:27
Csak egy mondatra reflektálnék:
„Azt mondták, hogy az ügy folyamatban van, de nem tudni, mikor oldják fel a letiltást.”
Mi az, hogy nem tudni? Kedves ügyintéző, ott, akkor, azonnal felemeli a telefont és hívja az ügyben illetékes kollégát, utánajár hol tart a beszkennelt file, teszi a dolgát. De nem.
Black Bride 2016.05.26. 23:54:50
Black Bride 2016.05.26. 23:58:41
Black Bride 2016.05.27. 00:03:59
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2016.05.27. 05:38:22
Szerintem a lényég amúgy az, hogy hiába költenének többször ennyit panaszkezelésre, a színvonal nem lenne többször jobb, inkább vállalják az egyedi eseti költségeket és mivel a másik két szolgáltató is ezen logikán megy az előfizetők vándorolnak körbe-körbe, nagy kiesés nem lehet.
Meridian74 2016.05.27. 22:39:36
No de (már) akkor a PGSM megmutatta az igazi arcát, micsoda szarrágó üzletpolitikát is folytatnak, és ha a legnagyobb partnerükkel ezt engedték meg, akkor vajon az egyéni előfizetőkkel mit meg nem te(he)ttek, na ezt megelőzően inkább soha nem állok szóba velük - pedig későbbiekben lehetett volna céges/dolgozói mobilom kedvező áron (telefosnál volt a cég mobilflottája), de inkább nem kértem belőlük...
MakiVerem1 2016.05.30. 22:26:19
Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a homáros poszt után egy fejes szólt az ügyintézőnek hogy "jó lenne ha feloldanád a tiltást, és felhívnád az ügyfelet". A nyakamat rá hogy így történt.