Rég olvastunk ilyen szomorú levelet. Persze az is rémes, ha egy könyves csomag benyomódik, és ultragáz, ha egy nagyértékű bútor vagy elektronikai eszköz érkezik sérülten, de, ha mindez egy hangszerrel történik, az nem zenészként is fáj. Krisztiánt ráadásul többször is próbára tette már a sors meg a UPS.
UPS - a notórius csomagtörő
Megpróbálok tárgyilagos maradni, bár nem lesz egyszerű, tekintve, hogy a fent nevezett cég két nagy értékű hangszeremet is összetörte a 2015-2016-os év során. A káresemény szakszerű dokumentálása és bejelentése mindössze annyit ért, hogy közölték: sajnálják és vegyem fel a kapcsolatot az eladóval, mivel az bízta meg őket és így jogilag ő az ügyfelük és nem én, szóval csak ő kérhet kártérítést - ha akar... Végül is, milyen logikus, nem? Gipsz Jakab a világ másik felén kifizet ott pláne bagónak számító 10-20 ezer Ft-nak megfelelő díjat a szállításért (amit valójában én fizetek, hiszen az eladó mindig kifizetteti a díját a vevővel), ők jól összetörik a cuccomat, amiért én meg sok százezret fizettem....A kár kizárólag engem ér, de persze az eladó, akinek semmi érdeke sem fűződik az eset végigzongorázásához, miután már pénzéhez jutott, reklamálhat, ha akar. Azonban sem az esetleges elindítás tényéről, sem pedig a végeredményéről nem kaphatok tájékoztatást, mert arra a magyar fél nem lát rá, így tényleg csak az eladó jóindulatára van utalva a pórul járt vásárló, az meg a gyakorlatban egyenlő a nullával...
Az itthon létező összes szállítmányozóval számtalanszor volt már dolgom, DHL, GLS, DPD, FedEx, MPL, és soha, egyikkel sem volt bajom. Igen, még a magyar postával sem! Sőt, kb. a legkorrektebbek ők voltak, szombaton is kihozták a csomagjaimat zokszó nélkül! Szóval a UPS-t leszámítva a többiek futárjai normálisnak, segítőkésznek és sokszor jókedvűnek bizonyultak, annak ellenére, hogy többnyire nagy méretű és súlyú dolgokat szoktam rendelni, amiket nem egyszerű felcipelni az emeletre.
Ezzel szemben a UPS futárok némelyike bicskanyitogató stílusban nyomatja, már a kaputelefonban is flegma beszólásokat ejt, a csomagokat aztán hetykén a földre dobja az ajtó előtt, mintha mi sem lenne természetesebb, nulla köszönés, sorolhatnám...
Sok megkeseredett, felelősségtudat nélküli majom dolgozik az élet minden területén, így ez a jelenség addig nem érdekelt különösebben, míg tavaly össze nem törték az első gitárom. A hangszer egy több mint fél milla értékű, csak 2002-2004 között gyártott, tehát igen ritka darab volt, amit vadonatújan sikerült meglőnöm az e-bay-en. (NOS - New old stock, elfekvő készlet). Kaptam róla 50 nagy felbontású képet, minden tökéletes volt a vétel pillanatában. Ehhez képest a megérkezéskor a keménytok több helyen eltörve, mintha egy targonca villája nyomta volna be...Ezek a tokok alapból igen sokat kibírnak, szóval nem kis erőhatásnak kellett érje, hogy ilyen csúnyán benyomódjon és eltörjön. Sajnos a gitár sem úszta meg, a nyakzsebnél mindkét oldalon elrepedt...
Amint az utolsó képeken látszik, a feladó alaposan becsomagolta a hangszert. A gyári kartondobozán kívül becsavarta még legalább 3-4 réteg bubis fóliába is, ami az indokolatlan biztonság kategóriája már. A hangszerek gyári csomagolása ennél kevesebb: keménytok egy kartondobozban, mert ennyi is bőven elég, ha normálisan bánnak a csomagokkal, ha meg nem, akkor teljesen mindegy mivel és hányszor van még körbetekerve... 0, azaz nulla Ft kártérítést kaptam a végén, sem a tokot nem fizették ki, sem a hangszer értékcsökkenését, ami egy vadiúj hangszer esetén nem kevés, az eladó meg elintézte annyival, hogy nem kapott ő sem semmit a spanyol UPS-től, úgyhogy ennek itt lett vége.
Múlt héten érkezett egy újabb hangszer, szintén összetörve. Tanulva az első esetből, már mindig videofelvételt készítek attól a pillanattól, hogy felcsöngetett a futár a kaputelefonon. Már az eleje jól indult, amikor felcsöngetett és megkérdezte, hogy hányadikra kell felhoznia. Miután közöltem az emelet számát (nincs lift), egy flegma "örülök" hagyta el a száját... A folytatás is hasonló: megérkezve nulla köszönés (én köszönök csak), majd lebassza a dobozt a küszöbre, akárcsak a tavalyi esetnél. Érdekes módon a többi futárcég alkalmazottja mindig szépen le tudja tenni a csomagot, valahogy a UPS-nél ez nem megy... A keménytok ugyan nem ekkor sérült meg, viszont a szakszerűtlenséget és flegmaságot jól mutatja. Ha az ügyfél előtt ilyeneket tolnak, elképzelni se merem mi mehet akkor, amikor nem látjuk, halljuk...
Már a dobozon is látszott, hogy nem százas, kibontva pedig beteljesült, amitől mindig is félek, amikor a UPS a szállító:
A káreseményt természetesen azonnal bejelentettem ezúttal is, csatolva a teljes videót és a képeket.
Egy Ibanez M100C keménytok ára jelenleg 47-53 ezer Ft körül mozog. Az lenne a minimum, hogy ezt megtérítik, de nem: ők ezúttal is ragaszkodnak ahhoz, hogy ha szeretném, persze visszaküldik a csomagot, aztán dumáljam le az eladóval, hogy indítson kártérítési eljárást a helyi UPS-el szemben. Addig se áru, se pénz, és reménykedjek, hogy egyszer majd valami lesz....Arról nem is beszélve, hogy ha idefele összetörték, visszafele kb. ugyanez várható, annál is inkább, mivel a törött tok már sokkal könnyebben reped tovább és a gitárt sem fogja megvédeni, vagyis fix, hogy az is összetörik. Tehát az eladó majd visszakap egy összetört hangszert összetört tokban, és mindenki szarul jár, de pláne a vevő! Mert ő fizetett, de se áruja, se pénze, csak a remény...de mire is??? Ez aztán a remek hozzáállás!
Józan paraszti ésszel sem felfogható, hogy miért nem a vevőt védik a szabályozások, hiszen ő fizeti a nagyobb értéket, őt éri a kár, és nem pedig az eladót... Persze a cégnek ez nyilván így a legjobb, hiszen ő mossa kezeit... az ügy pedig szépen elsikkad....
Nem tudom más cégeknél mi a szabályozás és a hozzáállás, de egy biztos: ha rajtam múlik, UPS-el soha többet semmit, de tényleg! Csak az a baj, hogy mivel ez a cég a világ egyik legnagyobbja és legolcsóbbja, sajnos sokan őket választják, és vevőként eddig egyszer sem volt lehetőségem megmondani, kérni, hogy mással küldjék el... Most is úton van egy szállítmány velük, már előre rettegek...
UPDATE: megjött a szállítmány, és ezt is sikerült összetörve kihozniuk... Ezt már tényleg nehezen hiszem el... Azt is mondhatnánk, hogy ilyen egyszerűen nem létezhet.... és mégis... a UPS megint megcsinálta! Ezúttal két hangszedőről van szó, ami erős kartondobozban, fullosan kibélelve habszivaccsal érkezett (a mennyiség szemléltetése végett átöntöttem egy szatyorba a töltőanyagot).
És ezt is sikerült valahogy összetörni, bár fogalmam sincs hogy csinálták...
Az utolsó 100 komment: