Tékozló Homár

Egy igazi zárlatos állatorvosi ló poszt

2016.12.13. 10:49 | Homár Hilda | 76 komment

shutterstock_312251741.jpg

Az alábbi sztori az a ritka eset, amikor egyszerre olvashatjuk, mit mesél az elefántról az ormányánál és a farkánál álló vak ember. Ránézésre nem csoda, hogy eldurvultak a dolgot. Mindkét fél követett el hibákat, a tanácsadók véleményét várjuk az ügyben.

Tisztelt Tékozló Homár!

Az Emag honlapján vásárlotam 2016.11.08-án egy Home FK 13/2000 tipusu elektromos konvektort. Mivel vásároltam már az Emagtól megbiztam a honlapjukon lévő termékben. Meg is kaptam a terméket, 11.10-én üzembe is helyeztük. 11.21.-én este hirtelen áramszünet lett, valami lecsapta a biztositékot. Kihúztuk az elektromos készülékeket és sorba visszadugtuk, amikor az emlitett készülék került sorra ismét lecsapta a biztositékot.

Másnap reggel irtam az emagnak. Az ügyfélszolgáltuk hamar valaszolt egy linket küldve, hogy ott töltsem ki a visszaküldési nyomtatvány. A linkre kattintva beléptem a fiókomba, de nem találtam az emlitett terméket, csak az elözőleg vásarolt terméket. Kiderült, hogy a termék forgalmazója a Székelyvill nevű Marketplace partnerük. 11.22-én továbbitottam a problémáról szóló e-mailemet a Székelyvill-nek, leirtam a problémát és kértem a termék cseréjét. Tölük választ nem kaptam.

11.24-én 14:26-kor volt egy nem fogadott hivásom (előfordul, hogy az ember nem tudja felvenni a telefont) 15:58-kor hivtam vissza, de nem vették fel. Gondoltam másnap újra megprobálom. Ezt 4-szer meg is tettem, de nem vették fel. Újra e-mail az Emagnak és a Székelyvillnek, hogy nem tudom elérni a céget és az e-mailre nem válaszolnak. Ezután kaptam választ a Székelyvilltől :  

Tisztelt .... A tegnapi nap folyamán keresték a kollegák de elérhetetlen volt. A termékek kiprobálás után kerülnek feladásra így az Ön esetében is. Azért kerestük telefonon, hogy  szerettük volna kérni hogy hivjon ki szerelőt aki átnézi az Ön villamos rendszerét hátha a hiba ott van.Vagy esetleg vigye a terméket máshoz és ott is próbálja ki hogy esetleg másnál is jelentkezik-e az Ön által leírt hiba. A mi céges telefonjaink pedig 9-16h között érhetőek el !!!!!! 

Felháboritónak találom, hogy az egyszeri sikertelen hivás már azt jelenti, hogy elérhetetlen vagyok. A termék kipróbálása szerintem nem több napi használatot jelent, 11-e és 21-e között jo volt a villamos hálozatom ( ami nem rég lett felujitva az összes vezeték áthuzva, kapcsolok és konnektorok lecserélve stb.): Hivjak ki szerelőt, aki persze nem ingyen átvizsgálja a nem rég felujitott hálózatot vagy másnak is okozzak áramszünetet, esetleg tegyek ezáltal tönkre elektromos készülékeket? Számomra nyilvánvalóvá vált, hogy nem szeretném tőlük se a javitást, se a cserét kérni, mivel nem bízom meg bennük.

Jött tölük a telefon amiben ismételten a hálozat átvizsgálásat mondták, mert nekik még nem volt problémájuk ezzel a termékkel. Emelt hangon beszéltem, de a körülötem állók is megerősithetik, hogy a "felháboritó" -nál csunyább szó nem hagyta el a számat, amúgy se szoktam csunya szavakat használni, ezt csak azért jegyzem meg, mert a cég következő e-maile szerint nyomda festéken nem türően beszéltem. Jeleztem nekik, hogy szeretnék élni az elállási jogommal, amire a válasz, hogy mivel kipróbáltam és szerintem használhatatlan, nem élhetek ezzel. Válaszom, hogy mivel szerintük az én villamos hálozatom a hibás, akkor szerintük használható a készülék.

A készüléket én visszaküldöm és kérem az ár visszafizetését. A kedves Marketplace partner miatt mar az eMag-ot se fogom használni és ajánlani senkinek. Gratulálok a jó partner választáshoz és a korrekt reklamáció kezeléshez .

Köszönettel:

E.

update 1. nov. 28.

Ott tartunk, hogy mai e-mailjében az úr azt közölte, hogy közben kicsúsztam a 14 napos elállási jogból. Erre bemásoltam neki az emag oldal linkjét ( http://m.emag.hu/szekelyvill/257/175/v) ahol 15 napot adnak. Mivel 10.-én vettem át a terméket és az elállást 25-én jeleztem ( a problémámat már elöbb ), szerintem még pont benne vagyok a határidőbe. 

update 2. nov. 29.

Mellékelem az Úrtól kapott levelet. A küldmeményt mai nap viszi a futár. Úgy látom nagyon nem lesz egyszerű a végére jutni ennek a dolognak:

beo.jpg

update 3. dec.1.

A visszaszállítás során a cég szerint a helytelen csomagolás miatt a villásdugó behorpasztotta a készülék oldalát. Az átvételi papírra az átvevő ráírta, hogy ez nem befolyásolja a készülék müködését csak esztétikai hiba.Valamint, hogy a tesztelésnél nem produkálta az általam jelzett problémát. Az úr küldött egy jegyzőkönyvet amiben azt állitja, hogy a teljesités 11.08.-án történt ( az én utalásom történt ekkor) és csak 11.28.-án jeleztem a problémát és garanciális cserét kérek. Ami szintén nem igaz. Ezért válaszoltam, hogy ezt a jegyzőkönyvet nem tudom elfogadni. Természetesen a sérülés miatti kárra érték csökkenésre 10%-t elfogadom.

UPDATE

Kedves Emese!

Az interneten történő vásárlás esetén a termék kézhezvételtől számított 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhatunk a szerződéstől.

Azonban az elállási jog sikeres érvényesítéséhez az alábbiakat fontos tudni:

- A Kormány rendelet által meghatározott 14 naptári napon belül lehetőleg írásban kell közölni az elállási szándékot, ugyanis a határidő letelte után már nincs lehetőség elállni a vásárlástól. Tehát, ha november 10-én vetted át a terméket, akkor jogszabály szerint november 24-ig közölhetted az elállási nyilatkozatodat.
- Nem kell megindokolni, hogy miért gondoltuk meg magunkat, miért akarunk elállni.
- Egyértelműen ki kell derülni a nyilatkozatból annak, hogy elállunk a szerződéstől. Ha a termék javítását vagy cseréjét kérjük az nem egyenlő az elállási szándékkal.
- Arra hivatkozva nem utasíthatják el az elállásodat, hogy kipróbáltad a terméket és hibás.
- A termék visszaküldésével érdemes megvárni a vállalkozás elállási nyilatkozatra adott válaszát.

Fontos tudni, hogy mind az elállási nyilatkozatot, mind a jótállási vagy szavatossági igényedet az Emag-gal szemben tudod érvényesíteni, hiszen vele állsz jogviszonyban.

Amennyiben elkésett vagy nem volt egyértelmű az elállásod, akkor sincs veszve minden, mert a termék hibája miatt érvényesítheted jótállási vagy szavatossági igényedet, első lépésben kérheted a termék javítását vagy cseréjét. A vállalkozásnak kötelessége a minőségi kifogásodról jegyzőkönyvet felvenni, és amennyiben vitatja a hiba gyári eredetét, szakértői vizsgálatra küldeni.

Alkalmazott Jogszabályok:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300005.TV
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400019.NGM

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lalikám 2016.12.13. 10:52:33

emag-tól vásárolni ősi ***** szokás :)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.12.13. 11:00:57

"...között jo volt a villamos hálozatom ( ami nem rég lett felujitva az összes vezeték áthuzva, kapcsolok és konnektorok lecserélve stb.)..."

Pedig jó oka van, hogy miért kell átnézni. Pár hét alatt az új kábelek kilapulnak a csavarok alatt, érdemes átnézni, és ha szükséges meghúzni őket. A laza kötéseken nem tud annyi áramot felvenni a készülék amennyire szüksége lenne a működéshez, másrészt szikrázhat/ívet is húzhat, ennek pedig komolyabb következménye is lehet. De az biztos, hogy melegszik, ha melegszik a drót, lágyul a szigetelés, ha elég ideje van rá, lefolyik a drótról, a csupasz drótok pedig az álmoskönyv szerint sok jóval nem kecsegtetnek. De a poszt írója biztos jobban ért hozzá, így nem is olvasom tovább. Oldja meg egyedül.

@Lalikám: hümhüm, megtippelem, a megfejtés "román"?

Terézágyú 2016.12.13. 11:06:26

"Mellékelem az Úrtól kapott levelet"

Az Istentől????

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 11:06:39

A kismegszakítót nagymegszakítóra kell cserélni, akkor nem veri le.

EurósParaszt Lite 2016.12.13. 11:06:51

biztam, emlitett, elÖ, elzőleg - naanyádataztennyivoltcsá, továbbitottam, hivtam, ostobaparaszt

Terézágyú 2016.12.13. 11:07:31

Nem román:

"a termék forgalmazója a Székelyvill "

Terézágyú 2016.12.13. 11:09:22

"Az ügyfélszolgáltuk hamar valaszolt egy linket küldve, hogy ott töltsem ki a visszaküldési nyomtatvány."

Öööö....

EurósParaszt Lite 2016.12.13. 11:10:11

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: soha többet ne merd idézni. Új posztot, ez hibás! Folyamatosan az. Nagyon tré szerelés, érzéketlen kell ahhoz, amit vázoltál.

Terézágyú 2016.12.13. 11:14:57

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
"Pár hét alatt az új kábelek kilapulnak a csavarok alatt, érdemes átnézni"

Szóval akkor ha régi a hálózat az is baj, ha vadiúj, az is...
Majd akkor jöjjön vissza a kiváló helyesírású pószter, ha valahol a kettő közt lesz a hálózatának kora...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 11:18:05

@Homár Hilda: Neked teljesen elmentek otthonról?

Azért írtam ezt:

"a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt [15:47:32] @bendeguz75: Mi van pöcsfej? Megint kiengedtek a zártosztályról egyet kommentelni?"

mert ezt írta:

"bendeguz75 [15:39:04] @Manyecs: megerdrmelted, hulye picsa."

Törölheted, de ezért kitiltani?

És ezt miért kellett törölni?

"a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt [17:48:59] @secretarius: GáborS rendes ember, és szán rá időt és fáradságot, hogy védje a környezetet. Ne barmozd le!"

És ezt a mostani kommentemet is törölheted, és kitilthacc száz évre. Álmaidban, mert úccse tucc kitiltani. Igen, azt se érdemled meg, hogy magyarul beszéljek veled. Egy igazi hülye picsa vagy! Ezért utálják a nőket, ezért kapnak kevesebb fizetést, mert az ilyen mocsadékok lejáratják a női nemet.

füvezőállat 2016.12.13. 11:19:42

@Terézágyú: :)))) @EurósParaszt Lite: mondjuk én úgy olvastam "az összes vezeték át volt hugyozva" páááromnak is van ilyen melegítő egész rendesen oda tud pörkölni négyesen!! a készülék is. Rossz szériát fogott ki poszter...

Terézágyú 2016.12.13. 11:22:09

@remélemjólesett:
"mondjuk én úgy olvastam "az összes vezeték át volt hugyozva" páááromnak is van ilyen melegítő"

Igen, amíg friss, és nem hűl ki, addig melegít a vizelet...

szóval ez egy tengerimalac?

aptikjampó 2016.12.13. 11:26:15

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: Nanana! Még a végén engem is kivág mijattad pedig az aptikjampót csak hülyeségből írtam hogy elfogadja e mer a cicment nem fogadta el! Szóval viselkedjél mer a Hilda csodálatos úrnő ne csináljál semmit amiért lakkcsizmában a zacsidra tapos és a seggedbe dugja a korbácsnyelet!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 11:36:20

@aptikjampó: :))

Gyanakodtam, hogy a Cicmen vagy, 80%-ot adtam rá, mert nem voltál elég vicces a régi Cicmenhez képest.

A Ciciment próbáltad? Cicigirlt?

(Lépj be a régi Cicmenbe, írd át akármire, mondjuk Cicmen1-re, és utána megadhatod a Cicment az új accountodban.)

Terézágyú 2016.12.13. 11:37:17

Egyébként azt nem próbálták ki, hogy máshová dugják be azt a szerencsétlen fűtőtestet?
Esetleg egy hosszabbítóval még a szomszédból is...

Terézágyú 2016.12.13. 11:39:12

@Terézágyú:
az igaz, hogy nem azonnal vágta le a biztit... hanem x nap múlva. Ilyenkor van az, hogy a "szerelőknél nem produkálta a hibát".... :-(

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2016.12.13. 11:41:52

Átraktam a posztot word-be, kis is fogyott a piros festék...

aptikjampó 2016.12.13. 11:45:16

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: nem voltál elég vicces a régi Cicmenhez képest.

Hozott anyagból dolgozom! Kéne normális poszt is egy jobb kommenthez, a kollégákat betalálni is veszélyes mert hátha nem veszik a lapot.

Terézágyú 2016.12.13. 11:47:03

@aptikjampó:
Nem a poszt kicsi, hanem a pofátok nagy!!!!!

:))))

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 12:05:22

Meg lehet tekinteni Helga zseniális törléseit az utóbbi két posztban:

bestofhomar.blog.hu/2016/12/12/cipot_a_cipoboltbol_elemes_butort_ne_az_ikeabol_460

bestofhomar.blog.hu/2016/12/09/nem_birja_a_karacsonyt_a_posta

A törölt elemek meg vannak jelölve a Kimoderálva: szóval és piros kiemeléssel.

230e 2016.12.13. 12:11:44

Jól egymásra talált a két beteg.

EurósParaszt Lite 2016.12.13. 12:54:57

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: szar ez, kovetkezetlen, hanyag szar. Test (bod) of homar: lists of partials about cancers and homards. Napi scriptfelora, okitas elmarad? Az nem vollna hozott anyagg.
@aptikjampó: milyen jo, hogy viszzatertel.
@remélemjólesett: nem vitatom a hatasfokjat, de a fogyasztasa meg megszebbebb.

Bluemotion 2016.12.13. 13:00:23

Az elállást nem kell indokolni
Internetes vásárlás esetén a fogyasztót megilleti a 14 naptári napos indoklás nélküli elállási jog.

Ez azt jelenti, hogy amennyiben a szerződéskötést követően a szerződéstől bármely okból – tehát akkor is, ha a termék egyébként megfelelően működik, nincsen semmi baja, de például mégsem tetszik – a fogyasztó vissza akar lépni, úgy ezt indokolás nélkül megteheti, és a megrenedelt termék árát visszakérheti.

EurósParaszt Lite 2016.12.13. 13:01:23

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: kitorli a muveszetunket. Tevekenyseged aldasos, koszonjuk. Nem tudom hogy van ujbol es ujbol lelkierod ehhez.

EurósParaszt Lite 2016.12.13. 13:03:15

@Bluemotion: akkor most vegyuk hozza a gyakorlatot is, fesuljuk ossze a papirformaval. Rogton kevesbe homogen a dolog.

Lalikám 2016.12.13. 13:03:18

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Nyertél! A nyereményed egy leszedhetõ ajtajú NDK turmixgép. :)

EurósParaszt Lite 2016.12.13. 13:14:20

@Lalikám: a leszedheto az olyan tolvajnyelv. A levehetovel van szerintem eredetileg.
@remélemjólesett: Szax Laszlo.:D (letezo) Mondj jobb nicket.

füvezőállat 2016.12.13. 13:16:28

@230e: arra célzol hogy zárlatos volt a pólya??
@EurósParaszt Lite: napi három sör nem sok..:D jobb nikket nem tudok de a jelszavam ordenáré legalább..:DD

EurósParaszt Lite 2016.12.13. 13:23:23

@remélemjólesett: dezsavum van a jelszos mondat miatt (ugyanezt irtad es en is ugyanezt ra). A tort en-elem ismetli onmagat. (ugy nez ki magazom magamat) Te jo vagy a konyhaban?
Ha agyonbassza az elektro-polya a gyereket, masnap vagy akar mar aznap bele lehet daralni az ebedbe, kicsontozas utan persze.

Beerhead 2016.12.13. 13:24:49

Ilyen próbálja ki máshol dolgon nem felháborodni kell, hanem:
- tényleg kipróbálni
- azt hazudni, hogy kipróbálták
Bármelyik előbbre vitte volna az ügyet az "Emelt hangon beszéltem" helyett. A fűtőtest meg lehet, hogy csak jól átmelegedve produkálja a hibát, így ezt eleve nehézkes bizonyítást eredményez.

rarabel 2016.12.13. 13:32:48

A Fogyasztó védelem a Vízierő Művesére is vonatkozik?

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.13. 13:47:26

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: jól értelmezem, hogy a háziasszony sem bírja a karácsonyi hatást és megbetegedett az agya?

Seenkialfonz 2016.12.13. 14:01:56

Itt ahogy más is írta akár még a cégnek is igaza lehet... Ki tudja, hogy milyen a hálózat a lakásban, mekkora kismegszakítók vannak fent, ez a radiátor felvesz majdnem 9A-ert, ha 10A-es a kismegszakító, akkor nem sok mindent lehet bekapcsolni mellette...
Mondjuk azt nem értem mi köze van ehhez a Székelyvillnek, mondjuk a levelezésük alapján ritka nagy parasztok, de mindegy is.
Abban mondjuk igazuk van, hogy próbálják ki máshol is és ha ott is produkálja a hibát akkor küldjék vissza javításra, no meg lehet, hogy az elállásban is igazuk lesz, ha jól bogozom ki sokáig nem elállni akart, hanem cserét aztán belekeverte az elállást is, majd 2X nap múlva küldte vissza... Szóval valakinek vagy igaza van ebben a történetben vagy nincs, de igyanak egy sört...

aptikjampó 2016.12.13. 14:11:25

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt: A kismegszakítót nagymegszakítóra kell cserélni, akkor nem veri le.

Francokat! Fel kell dobni egy gereblyét a villanydrótra, az oszlop biztosítéka bírni fogja!

Seenkialfonz 2016.12.13. 14:17:47

@aptikjampó: Ja aztán ha elolvad a gereblye azt is vissza lehet küldeni...

aptikjampó 2016.12.13. 14:18:18

@The Crazy One 5tös: a háziasszony sem bírja a karácsonyi hatást és megbetegedett az agya?

Nem naptárfüggő, amikor engem kitiltott semmi ünnep nem volt. Egy jordánparti népet emlegettem nem túl elítélő kontextusban aztán már repültem is pedig nem vagyok rasszista, dugtam én már roma csajjal is (a szőkével akartam aki egy kilométerrel följebb állt de az sokat kért) . Na mindegy, viselkedni kell és kész!

holdlányka 2016.12.13. 14:18:59

Posztert már lehet? A hejesirrás bántóan rossz, ezt első körben meg kell jegyeznem.
Második körben, tényleg kellett volna szólni valakinek , aki ért is hozzá, a felujjittot hálózat ellenére nem biztos, hogy tartósan bírja a nagyobb terhelést, illetve más, nagyobb fogyasztóval együtt is belefér. Ettől függetlenül lehet hibás a készülék, ez bármivel előfordulhat. De ezek szerint a cég korrekt volt, és kicserélte a terméket, pedig a garanciális javíttatás lett volna csak a kötelessége.
Az meg külön prosztóság, hogy ha tényleg olyan slendrián módra volt becsomagolva visszaküldéskor a cucc, hogy megsérült. Minősíti a posztert.

Terézágyú 2016.12.13. 14:27:39

@holdlányka:
"aki ért is hozzá, a felujjittot hálózat ellenére nem biztos, hogy tartósan bírja a nagyobb terhelést, illetve más, nagyobb fogyasztóval együtt is belefér. "

Ezzel az a baj, hogy akkor az ilyesmit közölni kéne a vevővel... Ha még egy felújított hálózat se bírja el az ilyesmit, akkor esetleg egy falusi mamóka a régi házában végképp ne vegyen ilyet, ugyebár...

Seenkialfonz 2016.12.13. 14:42:19

@Terézágyú: Mit kéne közölni? Normál lakossági használatra megfelel, enni erőből minden fogyasztóról közölni kéne ezt, vasaló, mikró stb. Normális állapotú, védettségű hálózatnál nem lehet belőle semmi baj. Annyit nem fogyaszt, hogy önmagában túlterheljen bármit is. A baj akkor van, ha rosszak a vezetékek,m csatlakozások a falban, ha azok rendben vannak, akkor maximum leold a kismegszakító, akkor meg ahogy a cég is írta ki kell hívni egy szakembert aki megnézi mi a probléma...
Itt még azt lehetett volna tenni, hogy önmagában csak ezt a készüléket bedugni, ha úgy is leveri a biztosítékot, akkor a készülék a rossz, ha nem akkor csak szimplán túl sok mindent akarnak egyszerre üzemeltetni. De akkor bárhonnan máshonnan vesz elektromos radiátort, ugyanígy fog járni

füvezőállat 2016.12.13. 14:47:52

Transzmisszió-számítás előtte megvót?
/:D/

Terézágyú 2016.12.13. 14:49:05

@Seenkialfonz:
"Normális állapotú, védettségű hálózatnál nem lehet belőle semmi baj. Annyit nem fogyaszt, hogy önmagában túlterheljen bármit is. A baj akkor van, ha rosszak a vezetékek,m csatlakozások a falban, ha azok rendben vannak, akkor maximum leold a kismegszakító, akkor meg ahogy a cég is írta ki kell hívni egy szakembert aki megnézi mi a probléma..."

Hát éppen erről van szó. Hogy egy felújított hálózatnál is szakembert kell hívni....

Te magad írtad fentebb, hogy "Ki tudja, hogy milyen a hálózat a lakásban, mekkora kismegszakítók vannak fent, ez a radiátor felvesz majdnem 9A-ert, ha 10A-es a kismegszakító..."
Ki az aki tudja, hogy neki milyen kismegszakítója van????

Vagy szerinted szükséges ismerni a kismegszakítókat ahhoz, hogy az ember elektromos készüléket vegyen?

enrico palazzo 2016.12.13. 14:55:48

@Seenkialfonz: A probléma az, hogy nem a forgalmazót kellett volna megkeresnie, hanem azt, akitől vette a terméket (Emag), és eldönteni, hogy garanciális igényt akar érvényesíteni (csere/javítás), vagy az elállást gyakorolni. A másik, hogy akinek annyi esze van, hogy 15:58-kor hív egy ügyfélszolgálatot, ha fontos dologról van szó...

Ezektől függetlenül a teljeskörű tájékoztatás pont az ilyen embereknek lenne nagyon fontos.

füvezőállat 2016.12.13. 14:56:54

@Terézágyú: hát, leég a ház, azt észreveszi! :DDD de tényleg, simán elfüstöl a falban a vezeték ha a régi alumínium..@230e: amúgy a filtrációs hőveszteség Q rittra"io= 0,5 " (1,s5 n " 3m *3m) * 1,3 kg/m3 * -1 kJkg * 2B"C= 303,CI3 kJ/Óra
Mivel 1 W = 3,6 kJ/ira, így átszámítva 1181 kJ/ira = 84J-Zé-W
és a belső transzmisszió nem egyezik!! /:D/

Seenkialfonz 2016.12.13. 14:57:58

@Terézágyú: Akkor kell szakembert hívni ha nem értesz hozzá, de erről nem a gyártó tehet....
Vagy tudod, hogy mekkora kismegszakító van fent és össze tudod adni, hogy amit bedugsz az hány ampert fogyaszt vagy nem... Nem kötelező ezt tudni, de akkor meg kell fizetni azt aki tudja...
Mégsem sorolhat fel minden variációt a gyártó, hogy ha önnek 10A-es KM-ja van akkor a radiátor mellet még üzemeltethet egy darab 102cm-es tv-t, egy laptop töltőt, egy telefon töltőt valamint két állólámpát, ha azonban az egyik lámpát lekapcsolja akkor használhat egy darab Anal Intrudert....

füvezőállat 2016.12.13. 15:00:32

@Terézágyú: igen, nekem C16 karakterisztikájú, és tengerimalac vagyok, előtte levágta ha a mosógép ment a porszívóval és felkapcsoltam a villanyt+ tévé..igazából egy villanytűzhely tudta volna leégetni a házat ez az izé nem fogyaszt túl sokat..

füvezőállat 2016.12.13. 15:03:59

@Terézágyú: először leold a villanyóra b16-osa, aztán a megszakító c16-osa szóval nem veszi észre!! :D érdemes külön a mosógép elé is tenni hamár...

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 15:04:35

@Terézágyú: "szükséges ismerni a kismegszakítókat ahhoz, hogy az ember elektromos készüléket vegyen?"

Uhm. Mint a mellékelt ábra mutatja. Ha bedugsz valamit egy 6 amperes kismegszakító áramkörébe, aminek 8 amper kell, akkor le fogja verni. Vagy egy 10 amperes áramkörébe, mikor ugyanoda be van dugva egy ezer wattos vízforraló, akkor mindig leverik, ha egyszerre bekapcsolod.

Vitték a régi Karancs tűzhelyet. Hol a végéről a konnektor? Hát azt be kell kötni. Konnektorral nem megy? De megy, csak óvatosan, mert ha egyszerre bekapcsolja az összes platnit meg a sütőt, akkor el fog olvadni a konnektor, meg minden körülötte.

Terézágyú 2016.12.13. 15:05:03

@Seenkialfonz:
"Akkor kell szakembert hívni ha nem értesz hozzá, de erről nem a gyártó tehet...."

A pószter pont hívott egy szakembert: felújíttatta a hálózatát. Nyilván éppen EZÉRT újíttatta fel, hogy ne kelljen azon izgulnia, hogy bírni fogja-e a hálózat a sok kütyüt.

És hát jobb esetben az eladó is egy szakember, akivel beszélt erről...

Szóval az a baj, hogy a "szakemberek" is csak vonogatják a vállukat ilyen esetben...

"Vagy tudod, hogy mekkora kismegszakító van fent és össze tudod adni, hogy amit bedugsz az hány ampert fogyaszt vagy nem..."

Te igen? Valamennyi kütyüdnek tudod a fogyasztását? És számolgatod, amikor az egész családod otthon van és bedugdosnak ezt-azt a konnektorba?????

Seenkialfonz 2016.12.13. 15:18:31

@Terézágyú: Tévedsz.... Az egyik szakember aki felújította a hálózatát az megcsinálta olyanra, hogy a megadott terhelést bírja a hálózat. Ha vele előre meg lett volna beszélve, hogy a nagyobb fogyasztókat hová akarja dugni és még akar egy villanyradiátort is akkor olyanra csinálja a hálózatot. Ezt előre meg kell tervezni, nem lehet a mosógépet, mosogatógépet, mikrót meg mindent egy kanócon....
Azt ő nem tudhatja, hogy megbeszéltek még valamit és később te még két légkondit meg egy elektromos tűhelyet akarsz. Az ő felelőssége az, hogy ami megbeszélsz vele az működjön és ha mégis túlterheled a hálózatot, akkor a kismegszakító leoldjon és ne legyen baj.

Az eladó is lehet, hogy szakember, de honnan kéne tudnia, hogy a vevőnek milyen a kábelezése és milyen fogyasztói vannak?

Képzeld én nagyjából tudom, hogy mi mennyit fogyaszt és úgy van megtervezve a rendszer, hogy a nagy fogyasztóknak külön vezeték megy.

Terézágyú 2016.12.13. 15:23:03

@Seenkialfonz:
Értem, tehát a szakember, aki ért hozzá, sose hibás. Csak a fogyasztó.

Seenkialfonz 2016.12.13. 15:33:36

@Terézágyú: Nem értem miért lenne itt hibás bármilyen szakember is?
Ez olyan mintha megterveztetsz egy házat és két év múlva elkezded hülyézni a tervezőt, hogy te mégis akarsz egy toronyórát lánccal és miért nem tervezett a tervező vagy miért nem tudta előre, hogy te majd pár év múlva az emeleti szobába akarsz majd versenyzongorát tenni és se külső lift nincs se a lépcsőházban nem fér el....
Ha nem mondod a szakembernek, hogy mit akarsz, ő nem fogja tudni....

Vagy ha van egy kispolszkid és akarsz vele egy 24 tonnás kamion pótkocsit húzni, ha bemész a pótkocsi boltba és nem mondod el, hogy mivel akarod húzni akkor nem fognak rákérdezni, hogy kispolszival? hanem eladják. Aztán ha mégsem tudod elhúzni, akkor ki lesz a hülye az a szakember aki a kispolszkit tervezte az aki eladta a pótkocsit vagy te?

Tehetséges ugandai buzi 2016.12.13. 15:39:32

@Seenkialfonz: Especiel amikor én újíttattam fel a lakásom, a villanyászok brigádvezetője volt annyira européer, hogy RÁKÉRDEZETT a szájával ezekre a dolgokra. Megkérdezte, hogy milyen sütő lesz a konyhában? Külön kismegszakító. Mosogép lesz a fertőszobában? Külön kismegszakító. A fűtés milyen lesz? Cirkó? A keringtetőszivattyúhoz külön kismegszakító. Szóval van pár ritka kivétel.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 15:42:09

@Terézágyú: "Valamennyi kütyüdnek tudod a fogyasztását?"

Nem, mert egy 5 wattos telefontöltő vagy egy negyven wattos nótbook nem fog vizet zavarni, ha rendesen túl van méretezve a hálózat. De ha egy 2000 wattos fűtőtestet dugsz be, az minden rendes 6 amperes biztosítékot zavarba fog hozni.

A villanyász nem felelős, ha azt csinálta, amit vállalt, de te mondtad meg neki, milyen legyen a hálózat. Persze betehet mindenhova 32 amperes biztosítékokat és 2,5 mm2 rézvezetékeket, és akkor nem kell gondolkodnod az életben, mit hova dugsz be.

Iletve a Tesla kocsid gyorstöltőjével azért akkor is vigyázz!

Terézágyú 2016.12.13. 15:47:10

@Seenkialfonz:
Nem tudhatjuk, hogy a pószter megkérdezte a felújítást végző SZAKEMBERT, hogy akkor ő most vehet ide, ebben a szobába egy villanyradiátort... és hogy a SZAKEMBER nem bólogatott-e hevesen, hogy "hajjaj, akár kettőt is, én úgy megcsinálom!!"...
És nem tudhatjuk, hogy a pószter megkérdezte-e az eladót, hogy ezzel a villanyradiátorral mi a teendő, be lehet dugni bármelyik konnektorba; és az eladó nem bólogatott-e hevesen, hogy "peeeeersze, nem kell ehhez semmi, bárhova bedugja és kész, alig fogyaszt"....
Nyilván nem tette meg - de a kérdés az, hogy vajon mi lett volna a válasz, ha megkérdezi...

@Tehetséges ugandai buzi:
"a villanyászok brigádvezetője volt annyira européer, hogy RÁKÉRDEZETT a szájával ezekre a dolgokra."

Ott a pont...

Terézágyú 2016.12.13. 15:49:05

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:
"De ha egy 2000 wattos fűtőtestet dugsz be, az minden rendes 6 amperes biztosítékot zavarba fog hozni."

Éppen erről beszélek: ha MINDEN NORMÁL biztosítékot zavarba hoz, akkor szólnia kellett volna az eladónak...

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 16:12:28

@Terézágyú: "szólnia kellett volna az eladónak..."

Igen, pl. arról, hogy a macskát ne rakja be a mikróba szárítani, meg hogy a kávéfőzőből kifolyó kávét ne öntse magára.

32 amper jön be a lakásba, mert félindukciós tűzhelyünk van. A kismegszakítók meg 25, 16, 10. Hatost nem is tennék be csak világításra, és oda nem tud semmit bedugni.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 16:26:44

És a hálózati áram nem 230V, hanem 325V és -325V között változik. De mivel szinusz függvény szerint változik, kiszámolom az átlagot a függvény alatti területtel, ami gyök kettó per kettő = 0.707106...

325 * 0.7071 = 230

És akkor
230V * 10A = 2300W

Tehát a 2000 wattos melegítőt tehetem 10 amperes kismegszakíóra, de egy ötszáz wattos hajszárítót, vagy egy 600 wattos porszívót már ne akarjak ugyanazon az áramkörön üzemeltetni.

gabors 2016.12.13. 16:50:03

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: " A laza kötéseken nem tud annyi áramot felvenni a készülék amennyire szüksége lenne a működéshez, "

WTF ?? ez meg egy 8-os altalanosban is megerdemel egy 1-st fizikabol !!!

gabors 2016.12.13. 16:53:18

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt: " @secretarius: GáborS rendes ember, és szán rá időt és fáradságot, hogy védje a környezetet. Ne barmozd le!"

kotozkodik velem kulonbozo neveken de nem zavar nekem is feltunt hogy ahhoz kepest amiert masokat kitiltanak Neki meg szabad ... azt hogy "mi"-re valaszol persze nincs ott.:-)

mechanikus körte 2016.12.13. 20:10:40

@Terézágyú: "a villanyászok brigádvezetője volt annyira européer, hogy RÁKÉRDEZETT a szájával ezekre a dolgokra."

Ott a pont...

Nehezen tudok elképzelni olyan brigádot, amelyik csak úgy, a hasára csapva kötözget jobbra-balra mindent egy házban, és még mindig kap munkát. Tőlem is megkérdezte a szájával (és nem a fülével vagy egyebével:-)) a szerelő, hogy melyik helyiségben nagyjából mi lesz, hányféle eszközt használunk, a konyhában gáz vagy villanytűzhely stb. Az alap, hogy a kazánhoz külön cucc van, üzembe se lehet helyezni másképp, nálam legalábbis a fűtésszerelők ezt mondták. Gőzöm nincs, hova mekkora kismegszakítót, fityfenét tett a villanyász, de se villanyradiátor, se ipari betonmaró nem csapta le a biztosítékot, vígan megy együtt mosógép, mosogatógép, villanysütő, porszívó, meg még a millió kütyü a PC-től a tévén át az xboxig. Szerintem a megrendelő legyen annyira "européer", pontosabban értelmes, hogy a biztosan elhangzó kérdésre megfelelő választ ad. Az ő háza, az ő pénze, az ő érdeke, a szakembernek kurva mindegy, milyen bizbazt épít be.

CID.. 2016.12.13. 20:52:51

@Terézágyú: Kicsit kezdet túltólni, egy falusi anyóka tuti biztos nem fog egy villanyradiátort használni;) A hősugárzó használati útmutatójában, a nyakam rá, hogy benne van, mire lenne ildomos figyelni az üzemeltetésénél.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.12.13. 21:39:35

@Terézágyú: azért felmerül bennem a kérdés. Az eladónak honnan a pattogó f@ßból kellene tudnia, milyen az elektromos hálózat ott, ahol a [del]vadász[/del]vásár-ló használni akarja?
Mellesleg ...
Ha kismegszakítót nem cserélt, és már koros (15+), kissebb terhelésen is képes "elsülni"
Ugyan ez igaz az elmű kismegszakítóira. Azt pedig ugyebár csak az elmű cserélheti (az átkozott plomba, ugyebár), ha JELZIK ERRE VONATKOZÓ IGÉNYÜKET A VADÁSZOK (honnan tudná ügyfélszolgálatos mancikavagyok segíthetek, hogy cserélni kéne)
Aztán lehet még az is, hogy annó 10A-s kismegszakítókat szereltek fel. Ha ez a xar felvesz 9-10 -et, és még ráindul a hűtő/mikró/mosógép (vagy fordítva), mi a csodálkozás tárgya? (mondjuk egy régi 16A-es, gyors leoldású, már 10A alatt el fog sülni)
továbbra sen tudok lekattanni erről a megjegyzésedről:
"szólnia kellett volna az eladónak..."
oszt villanyászt ne küldjön (természetesen az eladó, saját költségén), hogy felmérje a hálózatot, pótolja a hiányosságokat, kijavítsa a hibákat, és persze az első 10 évben 24 órás telefonos ügyfélszolgálatot tartson fent, azonnali készülékcserés szervizzel? Akár le is táborozhatna a vadászhoz közel, hogy szükség esetén, a hiba bejelentése után szinte azonnal megjelenhessen. És ha már ott van, megbüfiztetheti a vadászt, xarás után kitörölheti a seggét, és még álomba is ringathatja nem?

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: azt persze nem árt fejben tartani, hogy mellik konnektor milyen kismegszakítóra van kötve. ;)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 21:49:48

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Legjobb szobák szerint egységesen kiosztani. és ráírni. És azt tanultam okos villanyászól, hogy a lámpát és a konmnektorokat egy szobában külön kismekszakítóra kötöm, így vagy lámpa van, vagy konnektorba lehet dugni lámpát, hogy ne sötétben szereljen az ember.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.12.13. 22:02:40

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: ez is egy módszer, én szétosztottam a konnektorokat/csillárokat a kismegszakítók között. Így a továbbiakban nem ált elő olyan helyzet, hogy sötétsége boruljon egy szoba ill. ne legyen benne delej, ha elsül egy kismegszakító (kivéve a budit és a spájzt, ott ugye van 1-1 villanykörte, ez eléggé beszűkíti a lehetőségeket)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 22:06:00

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Most fogsz dobni egy hátast. Nekem a klotyóban és a spájzban is van jó magasan egy-egy konnektor. :))

füvezőállat 2016.12.14. 08:50:06

..kurrrva egyszerű, az elmü honlapjára felmegy user, választ kap néhány kérdésre. nyilván mammer falun nem de valszeg nem is 7000-es fogyasztású villanytűzhelyet használ :)
@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: röhögni fox nálunk a klotyóban is van radiátor berakattam, mer a gyerek még pici volt és elég cúgos a lakás jól jött hideg reggeleken:))

Manyecska. 2016.12.14. 13:53:57

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: a klotyóban igazán minek egy konnektor??? :D mákdarálóhoz? vagy kávét főzöl közben esetleg vasalsz? :D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.14. 14:09:06

@Manyecs: :))

A szelőzőn megy föl a kábel a tetőre a mikrohullámű routerhez.

amindenes.blog.hu 2016.12.14. 15:20:55

És ezen garasoskodnak..na grat.
Az EMAG meg maradjon elektromos gyümölcs, mint az Apple.
Székelyvill -> Margaritaville -> South Park -> Voltnincs!

MacskaÖsszeZavaróKft 2016.12.15. 12:14:27

Székelyek: nem beszélnek sokat... :D

Shanarey 2016.12.23. 19:26:32

Csuda vicces poszt, a vásárló aki nem szakember, de abban biztos hogy a hiba nem az ő rendszerében van.
Nem az a baj hogy buta, hanem az hogy reklámozza is.

Kezdjük azzal hogy felújított elektromos hálózat. Eddig oké de kellenének a paraméterek is, például ahová a poszt író bedugta, az az áramkör elbírja azt a névleges teljesítményt amit a készülék igényel? Netán azon az áramkörön nincs még egy fogyasztó? Az a kismegszakító, amely lemegy, egyedül megy le avagy a villanyóra alatt is lemegy a kismegszakító? Ha mindkét helyen lemegy akkor tuti hogy az eszköz a gond, ha a villanyóra alatti nem megy le akkor csak a "felújított"-ban van némi probléma.
süti beállítások módosítása