Tékozló Homár

Kiszámítható kalandok a NemPosKicseKö rendszerében

2017.06.13. 10:20 | Homár Hilda | 85 komment

argh_thanks_for_reminding_me_f2441ba3d7b387e58ee0b3a8debaa6d6.jpg

Itt fenn igazából a Magyar Posta hollójának lenne a helye, de szegény szégyenében elbujdokolt, ugyanis egyre világosabb, hogy a cég sajnos képtelen megbírkózni azzal a kihívással, amit az elmúlt években a netes rendelések terén bekövetkezett ugrászerű változás okozott. Ügyfélként elég nehezen elfogadható, hogy csomagok tesznek meg több ezer kilométert pár nap alatt, hogy aztán hetekig állomásozzanak vagy bolyongjanak valahol a magyar posta rendszerében. Az ebből fakadó rengeteg feszültség ráadásul épp azokon a munkatársakon vezetődik le, akik minden túlterheltség és nehézség ellenére próbálják működtetni valahogy az egész mindenséget. Hát csoda, ha életuntak?

Kedves Tékozló Homár,

Szinte pontosan öt évvel ezelőtt írtam levelet a TH-nak a hobbim (modellautó gyűjtés) versus Posta / Vám harcból, amiből természetesen a tengerentúlról küldött kisautóim kerültek ki vesztesen - noha a levélben és cikkben emlegetett csomagok közül egy előkerült a cikk megjelenése után.

Az elmúlt öt évben a nemzetközi nyomkövetési rendszernek köszönhetően hasonló dolog nem fordult elő; ehhez hozzájárulhatott az is, hogy a gyűjteményembe - pontosabban több gyűjtőtársam gyűjteményébe, de erről majd lejjebb - kerülő kisautók jelentős része immár Japánból érkezik, egy kanagawai úriember, K.N. san segítségével. K.N. révén olyan használt, vagy új modellekhez és makettekhez sikerült hozzájutnunk, amelyek Európában szinte elérhetetlenek, ő viszont csekély jutalékért cserébe beszerző körúton (helyi hobbiboltok, bolhapiac, Yahoo, stb) összegyűjti és továbbítja őket, havonta akár több alkalommal is. 

A csomagokban több barátommal közösen szerzünk be modelleket, mivel a japán posta nagyon drága - gyakran a csomagokban szereplő tételek értékének többszörösébe is kerülhet a postaköltség. Elosztva viszont elfogadható áron tudjuk behozni, általában a vámhatár alatti értékű - jobbára használt tételekből, vagy néhány Tomica (kb. japán Matchbox) kisautóból álló - csomagunkat.

Ezidáig egyszer fogták meg a csomagunkat a vámon, de néhány nap alatt vámnyilatkozat kitöltésével és a vonatkozó átutalás átküldésével megoldódott a dolog.

Na most nem ez történt.

Az első hiba akkor esett be, amikor K.N. valamiért nagyobb mennyiséget csomagolt egybe és adott fel, 40 dollár vámértékben - a valóságban 5600 yen, vagyis kb. 3000 Ft-tal nagyobb értéket képviseltek a benne lévő kisautók. A kisautók között volt néhány olyan tétel, amelyet egy barátom június 17-i születésnapjára szerettem volna behozni - akkor még abban a hitben, hogy egy hónap elég lesz mindenre, ismervén az egy héten belüli japán-magyar csomagküldési sebességet. Természetesen a vámon megfogták a csomagot, ahogy azt a nyomon követésen is tapasztaltam.

unnamed_2_2.jpg

Mellékesen szólva, a csomagot 05.19-én adta fel K.N. és 05.22-én került a vámvizsgálatra, a tracking number szerint.

Írtam a postaimport@posta.hu e-mailre, érdeklődvén, milyen dokumentumokat kell benyújtanom, május 26-án megküldték a Magánszemély vámkezelési megbízása c. doksit, amelyet kitöltve, a hosszú hétvége miatt csak május 29-én küldtem vissza, a hozzá tartozó átutalással igazolásával együtt. 

Mivel a vám korábban sem tartott sokáig, június elsején finoman érdeklődtem a postaimportnál, szükség van-e bármilyen kiegészítő iratra a vámkezeléshez? Nem váratott sokáig magára a válasz, június 6-án már meg is kaptam- no nem a csomagot, hanem ezt (a nevet és a tracking numbert természetesen kivettem):

Tisztelt Farkas Sándor!

CI*********JP küldeménye vámkezelés alatt áll. Türelmét kérjük.

Üdvözlettel.

Tovább vártam türelemmel, egészen június 9-ig, amikor némileg aggódva hívtam fel a Nemzetközi Postakicserélő Központot a megadott 061/3337777 telefonszámon (a visszajelzésekből már következtetni tudtam, mire számíthatok). A túloldalról bejelentkező, információs szolgálatot ellátó hölgy készségesen visszaigazolta, hogy a csomagom vámkezelés alatt van, ám annak kimeneteléről, vagy időtartamáról nem tudott tájékoztatást nyújtani, viszont jelezte, hogy az ügyintézés hosszabb időt vehet igénybe, mert nagyon sok csomag van és nagyon kevés ember (!). További információért javasolta, hogy hívjam fel a Repülőtéri Vámhivatalt / Vámügyintézést (a hivatalok nevei nem nagyon tudnak megtapadni az agyamban) a 061/2972410, vagy a 0612972434 számon.

A második számon egy már kevésbé szimpatikus úriember jelentkezett be, aki, miután kijavította a megszólítást (Hivatal, v Ügyintézés, nem tudom, nem is érdekel), közölte, hogy nem ő az illetékes az ügyben. Hóhó, ezt a kört már ismerem - mosolyodtam volna el, ha nem kezdett volna felmenni a cukrom. Másodjára kérdeztem meg, ki az illetékes a csomagom ügyében - a Postavám szolgálata. Hát persze! - csaptam a homlokomra. Sima ügy, innen már egyenesben vagyunk, noha nem értettem még akkor, hogy az ugyanezen az e-mail címen dolgozók miért nem tudnak válaszolni a kérdésre.

Szóval újabb telefon, ezúttal a 061/2972497 számon, ahol most egy kifejezetten korrekt hozzáállással megáldott úriember vette fel a telefont. Érdeklődésemre a csomag számát kérdezte, mire elkezdtem bediktálni a tracking numbert - mielőtt végigmondhattam volna, jelezte, hogy neki a csomag CDPS azonosítója kell, amivel a posta átadta vámkezelésre. Jeleztem, hogy olyat nekem nem mondott a NemPoskicseKö. - amire - szinte hallottam a mosolyát a vonal másik végéről - csak annyit reagált, hogy "akkor valószínűleg nem adták még át vámkezelésre a csomagot ... és megismételte a már hallott igét a posta túlterheltségéről. Emellett jelezte, hogy maga a vámkezelés csupán 20 perc - 1 óra, tehát ha hozzájuk került volna a csomag, már rég le lenne vámolva

El lehet képzelni, milyen vidáman hívtam újra a NemPoskicseKö-t, ahol egy második infós fogadta hívásomat,  valamivel kevesebb életkedvvel megáldva, mint az első alkalommal kapcsolt kollegina. Újra elmondtam a történetet, újra meghallgattam a " csomagjavámkezelésalattvantüre lmétkérjük" mondókát, majd rákérdeztem a csomagom CDPS azonosítójára - hogyha már vámkezelés alatt van a csomagom. 

No, erre elhűlt. Egyrészt, mert nem tudta, mi az a CDPS azonosító, másrészt mert elmondtam neki, hogy már a postai vámszolgálattól visszatérve hívtam őket újra. Az első kérdésre a teljesen logikus - Honnan tudta a számukat? - kérdéssel felelt vissza. Na itt már majdnem eleresztettem egy bazmeget, de kitartottam a kultúrember látszata mellett, annak ellenére, hogy a lelkemben már fáklyával látogattam volna végig a fenti intézményeket. 

Elmeséltem neki kis telefonos canossa-járásomat, amire válaszul visszakapcsolt a " csomagjavámkezelésalattvantüre lmétkérjük" mondatra. Hiába jeleztem neki, hogy a rendelkezésre álló infók alapján a csomagom még a vámkezelés közelébe sem került, innen végtelen ciklusba kapcsolt - nem tudta, kitől érdeklődhetnék  a postavámon kívül -, nem tudta, ki kompetens a vámvizsgálat elvégzésének határidejét meghatározni - bár itt elejtett egy (talán először öt, bevallom itt a tudatomat már a nagy Cthulhu marcangolta)) majd tíz munkanapos limitet, ami június 12-én lejár... 

Visszanyerve önuralmamat, megkérdeztem, vajon milyen szolgáltatásért fogok 2500 Ft + Áfát fizetni, ha nulla információ visszacsatolással, határidőre szinte biztosan nem történik meg a csomagom vámkezelése? "Természetesen reklamációval élhet" - jelzett vissza a hölgy, aki már kezdett hozzám hasonlóan nyűgös lenni. Itt már nem volt mit tenni. Jeleztem neki, hogy én inkább a hetek óta náluk lévő csomagom átvételében vagyok érdekelt, nem pedig a panaszok írásában, illetve azt, hogy az esetet elküldöm a Tékozló Homárra, biztosítva őt, hogy nem személyesek az érzelmeim, és nem iránta, hanem az intézmény iránt táplálom, amit képvisel, letettem.

Bevallom, a NemPoskicseKö  Facebook oldalon  látható vélemények alapján nem bízom abban, hogy a csomagom ideér jövő hét végére...

Viszont gonosz mosollyal szeretném tudatni mindenkivel, hogy a Magyar Postának érvényes ISO 9001-es minősítése van (igaz, még csak a 2008-as rendszer szerinti), ami alapján köteles eljárni a vevői reklamációk esetén. És ez az eljárás bizony nem merülhet ki egy általános lerázó levéllel ("Mi mindent megtettünk / Sajnáljuk, nagyon sajnáljuk - de nálunksenki nem hibázott, a körülmények..", stb) Nem bizony, itt fel kell tárni a hibaokot, megszüntetni / elhárítani és gondoskodni arról, hogy az ne fordulhasson elő. Ha egy cég nem alkalmas ilyen rendszer hatékony működtetésére, az bizony nem érdemes a ISO 9001 minősítésre sem.

S hogy ezt a folyamatot elősegítsem, itt megosztok egy egyszerűsített 8D formátumot, amit a Postával kapcsolatos reklamációk esetén javaslok elküldeni az ugyfelszolgalat@posta.hu  címre. Kitöltése Vevőként pofonegyszerű, csak a vevői adatokat, illetve D0 pontban a Reklamáció dátuma (értelemszerűen a kitöltés és elküldés dátuma), és a Hiba leírása pontokat. A Vevői reklamáció azonosítóba célszerű egy folyó sorszámot megadni, hogy azonosítani tudja a küldő, ha több reklamációt küld, vagy a Posta erre hivatkozik (pl.: 01/2017, vagy 01-17). Kötelesek a reklamációra választ adni, 15 napon belül.

Remélem, hogy nyomásgyakorlással sikerül tovább javítani a működésüket, s elérni, hogy a problémák a vezetők ingerküszöbét is elérjék.

UPDATE júni.19.
A posztra az alábbi reagálást kaptuk a Postától:

Az elmúlt időszakban ugrásszerűen megemelkedett a vámeljárás alá vont küldemények darabszáma a NAV ellenőrzések következtében. Ennek egyik fő oka, hogy a beérkezett küldeményeken feltüntetett érték és tartalom megnevezése nem fedi a valóságot, illetve azt a vámhivatal nem fogadja el. A vámkezelési folyamat csak a szükséges dokumentumok maradéktalan beérkezése után kezdődik meg.

A teljes vámeljárás időigénye megnövekedett, jelenleg egy küldemény vámkezelése, az ehhez szükséges dokumentumok rendelkezésre állásától számítva 10-12 munkanap.

Természetesen a kialakult helyzet mielőbbi megoldására törekszünk, a vámkezeléssel kapcsolatos folyamatok fejlesztése folyamatban van.

Az olvasói levélben említett csomagot 2017. június 14-én kézbesítettük.

Köszönettel:
Magyar Posta Zrt.
Társasági Kommunikációs Osztály

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Gregory House 2017.06.13. 10:24:33

De hosszú volt...
„Remélem, hogy nyomásgyakorlással sikerül tovább javítani a működésüket, s elérni, hogy a problémák a vezetők ingerküszöbét is elérjék.”
Csak reméljed!

rarabel 2017.06.13. 10:32:26

Úgy döntöttem, inkább trabantot gyűjtök.
Az helyben van és posta nélkül is megy.

Sáros Hilda 2017.06.13. 10:33:35

El se olvastam.. megint egy posta áldozat?

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.06.13. 10:40:37

@Sáros Hilda: pedig érdemes, jó ötleteket adott. Amúgy a, postai áldozat.

Cycmen 2017.06.13. 11:38:45

A kisautók között volt néhány olyan tétel, amelyet egy barátom június 17-i születésnapjára szerettem volna behozni -

Érzelmileg akarsz manipulálni minket? Ez itt nem fog menni!

Cycmen 2017.06.13. 11:45:36

El lehet képzelni, milyen vidáman hívtam újra a NemPoskicseKö-t,

Meghaladja a fantáziám határait hogy milyen vidáman lehet hívni a NemPoskicseKö-t! Mondd el már mindegy, így is kurva hosszú ez a szar poszt!

melaena 2017.06.13. 12:02:16

igaza van,de baromi idegesito a stilusa.

Cycmen 2017.06.13. 12:17:28

kisautók jelentős része immár Japánból érkezik, egy kanagawai úriember, K.N. san segítségével.

Nem is tudtam hogy Kaganawában lakik K.N. san nevű faszi!

Leone_510 2017.06.13. 12:20:28

ez olvashatatlan számomra, mi a vége? megkapta a kisautót?

Cycmen 2017.06.13. 12:23:56

bevallom itt a tudatomat már a nagy Cthulhu marcangolta)

Hogy lehet ennyi baromságot összehordani? A Kompin is túlteszel!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.13. 12:28:58

@Leone_510: Nem.

A fészes hozzászólások közt valaki megmondta a tutit:
"Emlekszem milyen lélekszaggató módon siránkoztak jópár éve,hogy az ímél meg az sms megöli a postát.Most van csomagküldés tessék szépen postáskodni!Nem csokit, meg temetést árulni."

Cycmen 2017.06.13. 12:33:56

@Csokis: .Most van csomagküldés tessék szépen postáskodni!Nem csokit, meg temetést árulni."

A temetés logikus, nálunk a hülye nyuggerek képesek nyitás előtt hosszú sorokban állni a posta előtt, ha valamelyik beadja a kulcsot legalább helyben lesz!

Leone_510 2017.06.13. 12:36:28

@Csokis: köszi, akkor most jól megszomorodom

Leone_510 2017.06.13. 12:37:35

a sorsjegyeket is nagyon lelkesen ajánlgatják

.Manyecska 2017.06.13. 12:52:24

@Cycmen: EzApostásKaland nemKispöcsŰekNek ajánlott:D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.13. 13:04:15

@Cycmen: Ma állunk sorban a sarki postán, a sokaság örömére kinyitnak egy másik ablakot. Öreglány a sor legvégéről rögtön odaperdül, mire kedvesen kértem, ugyan engedne már előre, én lennék a soros. (Na, most jól lebuktam.) Rögtön jött is a megdönthetetlen érv:
- Itt nincs sorszám.
Mondtam is neki, hogy ja, itt csak olyan elavult dolgok vannak, mint kultúra, udvariasság és egyebek. Erre csönd lett, csak az eredetileg mögöttem álló (szintén nyugdíjaskorú nő) nyerített bele a szent áhítatba.

.Manyecska 2017.06.13. 13:04:37

@Leone_510: nálunk kirabolták a postát, pár éve.nem értettem miért van annyi rendőr még jó hogy nem lőtt le a barom menekülés közben, előttem ment be pár perccel! Tegnap állítólag az ügyfelek is majd' összeverekedtek: egy ablak van nyitva mostanában, ma 15-en álltak előttem...negyven perc..Eric Clapton /"a lassúkezű"/ alteregója dolgozik ráadásul. Egy betűt eltalál felsikolt ..kértünk egy kötelet amivel feköthetjük magunkat.... :D

.Manyecska 2017.06.13. 13:06:24

@Csokis: és mi lett aztán??? :D itt is beállt egy az elejére! majdnem meglincselték!:D

Dikusz 2017.06.13. 13:18:31

@Leone_510: erről viszont nem az a dolgozó tehet, aki kényszerűségből ajánlgatja..

terrormaci 2017.06.13. 13:25:21

nekem május 17-e óta van a csomagom a Postán (vagyis a Posta szerint a vámon) és május 26-án elküldtem nekik a vámkezelési megbízást, hasonló email és telefonos köröket nyomtam le én is, de én fel is ajánlottam, hogy fizetek valami extrát, ha hajlandóak dolgozni. Az a bajom, hogy jövő hét után már érdektelen a cucc, mert a nyaralásra rendeltem. Én balga azt gondoltam, hogy mivel 40 usd alatt van, nem vámkezelik és 1.5 hónap alatt ideér. Csak érzékeltetve: Kína - Budapest 5 nap, Postán eddig 28 napja áll.

Cycmen 2017.06.13. 13:25:30

@Csokis: Nálunk már egy sor van és az első megy az éppen szabad postáshoz. A régi postán az a sormizéria ment amit te is mondasz.

Leone_510 2017.06.13. 13:29:46

@stakeholder Manyecs:
"nem értettem miért van annyi rendőr még jó hogy nem lőtt le a barom menekülés közben, előttem ment be pár perccel! "

értem...tehát, előtted ment be a rendőr és jó , hogy nem lőtt le Téged menekülés közben...mennyi volt a zsákmány? :D

terrormaci 2017.06.13. 13:31:52

@terrormaci: ja azt még hozzátenném, hogy az egyszeri vámkezelési megbízás papírt a posta június 6-án (!!!! igen, 3 hét alatt) kézbesítette Budapestről Budapestre, csak én a trackingben láttam, hogy vámköteles, így beküldtem magamtól már előre emailben.

Jessybátsi 2017.06.13. 13:41:29

Kész szerencs, hogy van e-mail meg telefon. Mi lenne, ha még levelekkel is bajlódniuk kellene?

Dikusz 2017.06.13. 13:46:44

@terrormaci: jövő évi nyaralásra nem jó? Ha nem, és karácsony előtt megkapod a csomagot, valamelyik családtagnak/ismerősnek talán jó lesz ajándékba:)

Permetező 2017.06.13. 13:48:22

@Jessybátsi: Hiába van telefonom, meg email címem, ősszel a levelek mindig problémát okoznak :(

Tehetséges ugandai buzi 2017.06.13. 14:02:09

@Cycmen: Van egy ismerősöm (az is egy átkozott rendszergazda), akinek Lovas a vezetékneve. Kinyomtatott egy trojkát a havas tájon és közölte, hogy le tudja írni a nevét japppánul: Lovas szan.

Alf56 2017.06.13. 14:09:10

"A" csomag:
1 hét alatt beérkezett az országba, madj több mint 5 hét ügyintézés, mert szerintük vámolni kell. Persze előbb szóltak az APEH-nak, mint nekem, úgyhogy csak az APEH értesítő visszavonása 5 nap volt.

"B" csomag:
Imél jő, hogy RLxxxxxNL csomagom jött. VÁMnyilatkozatot!!! Könyörgöm Hollnadiából???

"c" és "d" csomagocskák.
Azért csomagocskák, mert nem könyvelt levélpostai küldeményként érkeztek.
Persze a posta nekiállt könyvelni, ami annyira sikerült, hogy a majdnem egyszerre érkező két vastagabb borítékhoz két különböző postán sikerült hozzájutnom.

Közben meg a nagyfejű nyilatkozza, hogy minden rendben náluk.

A nick már létezik! válassz másikat! 2017.06.13. 14:13:34

@Cycmen: Postai/postás temetés?
már látom a szemeim előtt:
Zöld postásautóban hozza a díszegyenruhás postás a zügyfelet a temetőhöz,
ahol is begyömöszölik a delikvenst a temető postaládájába.
job done.

A nickben nem engedélyezett karakter található 2017.06.13. 14:26:26

Annyira éreztem hogy vagy DPD vagy Magyar Posta lesz. Utóbbi lett is.

Cycmen 2017.06.13. 14:32:34

@Tehetséges ugandai buzi: Lovas a vezetékneve. Kinyomtatott egy trojkát a havas tájon és közölte, hogy le tudja írni a nevét japppánul: Lovas szan.

A hülye szóviccért cserébe felvilágosítottad hogy a németek lófasznak olvassák a nevét?

Cycmen 2017.06.13. 14:34:56

@Alf56:Imél jő, hogy RLxxxxxNL csomagom jött. VÁMnyilatkozatot!!! Könyörgöm Hollnadiából???

Osztán milyót küldözgetnek neked Hollandiából?

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.13. 15:49:45

@melaena: @Dr Gregory House: @Sáros Hilda: Nem kurva hosszú, hanem kurva modoros. Ki beszél úgy, hogy közölte, meg érdeklődésemre, meg jeleztem?

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.13. 15:51:51

@Permetező: "Hiába van telefonom, meg email címem, ősszel a levelek mindig problémát okoznak"

Azt hittem ősz van,
A hulló levelekről,
Pedig csak a postás
Esett le az emeletről.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.13. 15:53:53

@Jessybátsi: "Kész szerencs, hogy van e-mail meg telefon. Mi lenne, ha még levelekkel is bajlódniuk kellene? "

Elég lenne megvenni a modellautó leírását, és otthon kinyomtatná 3D-ben.

Aztán ha elbassza a méretezést, bele is tud ülni, de nem tudja kivinni a szobából.

Judy Epokit 2017.06.13. 16:17:24

Hong Kong-Budapest 4 nap. Vámolás alatt 2017. 05. 13. óta... A vámosaik a következő telefonszámon (nem)érhetők el: 06(1)297-2321 --> 26

A vicc az egészben, hogy a vámon dekkoló csomag tartalmát újra rendeltem, mert ennél hamarabb kell mint amit az MP produkál, természetesen ugyanonnan csak most ingyen postával és külön csomagokban. Azóta mind megérkezett, átlag másfél hét alatt.

Judy Epokit 2017.06.13. 16:20:59

@Cycmen: Sokmindent, mert egy csomó cégnek van ott lerakata és európába onnan szállítanak.

Bocs a belevauért.

Cycmen 2017.06.13. 16:25:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: . Ki beszél úgy, hogy közölte, meg érdeklődésemre, meg jeleztem?

Ez az! Írta volna hogy mondta, kérdeztem, meg fakkot mutattam!

Cycmen 2017.06.13. 16:31:52

@Judy Epokit: Sokmindent, mert egy csomó cégnek van ott lerakata és európába onnan szállítanak.

Aszt én is tudom, monnyuk most a gandzsára gondoltam. Bár nem ésszerű postán küldetned magadnak.

Tehetséges ugandai buzi 2017.06.13. 17:20:59

@Cycmen: Lehet, hogy teafűnek álcázták és úgy küldték termékmintaként.

Feladó: Earl Grey, England

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2017.06.13. 17:37:02

@Cycmen:
Ne fáraszd magad a végigolvasással :)

Cycmen 2017.06.13. 17:44:42

@alecwolf: Már a felénél tartottam, kezdhetem elölről! Ne szólj közbe! :DDDD

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2017.06.13. 17:47:31

@Cycmen:
Igen, dagályos lett, legalább három perc végigolvasni, szóval basszál le nyugodtan.
De ilyen helyzetben inkább dagályosan, hivatali modorban beszélek, mint nekiállok kurvaanyázni a pult / telefon másik oldalán beszélővel. Nem ő a helyzet fő felelőse, nem rajta vezetem le a feszültséget.
A sztorit azért írtam le ilyen hosszasan, mert ez a teljes történet. Bocs a terhelésért.

2017.06.13. 17:48:16

@Csokis: @stakeholder Manyecs: hehe..
Kis falusi történet jön:
Múltkor a postavezető lett rosszul, ki kellett hívni a háziorvost, szerencsére a rendelője 500 méterre van a postától, alig akartak a nyuggerek kimenni, majd amikor megérkezett az orvos, köpenyben, fonendoszkóppal a nyakában, orvosi táskával, EKG-val a kezében, futva, kinyitották neki az ajtót, a nyuggerek még elétolakodtak, hogy bemenjenek! Mit gondolhattak a saját háziorvosukról? Hogy így felszerelkezve akar csekket befizetni???
Sőt a legszebb az egészben, hogy néhány nyugger, aki nem tudta a postán a dolgát intézni, elindult helyette a háziorvosi rendelőbe. :D Miközben a háziorvos a postán látta el a beteget. Mit reméltek ezek a nyuggerek? A nyugger szót szinonimaként használom valami sokkal durvább helyett, ne sértődjön meg egy normális nyugger se. :)

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2017.06.13. 17:48:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Háát, nem együtt fogunk menni börzére, asszem :)
Egyébként a modellautók nyomtatásán már túl vagyok, még pár év és beindítom a saját gyártást ;)

Judy Epokit 2017.06.13. 17:57:38

@alecwolf: Számomra sok hasznos infóval szolgált a sztori. A CDPS számtól megrettennek...

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2017.06.13. 18:01:10

@terrormaci , @Judy Epokit , @Alf56
Nemrég kaptam e-mailt a Homártól, hogy a Posta rajtuk keresztül kérte a címemet és a csomagszámot, hogy kivizsgálhassák az ügyet. (Persze már korábban panaszt tettem a postánál, ahol szerepeltek ezek az adatok, de ez mellékes)
Azért osztottam meg a 8D formátumot, mert az egy jó eszköz a nyomásgyakorlásra - ha ezzel reklamáltok, kénytelenek reagálni, különösen ha rákérdeztek arra, mit ír elő a Kézikönyvük a Nem megfelelőségek kezelésére, a javító és helyesbítő tevékenységekre és a megelőző intézkedésekre.
Mellette érdemes jelezni, hogy ezek a 9001-es rendszer szempontjából nem elhanyagolható tényezők. Imádni fogják :)

Cycmen 2017.06.13. 18:12:06

@alecwolf: Amúgy megértő vagyok veled mert én meg sörösdobozt gyűjtöttem, csak egy idő után nem fértem el tőlük, meg nagy lett a belem mert csak olyan jöhetett amit én ittam ki.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2017.06.13. 18:12:31

@Judy Epokit:
Persze, mert egyszerű a képlet.
Van CDPS szám: átküldték vámolni.
Nincs CDPS szám: kamuznak

fákkje 2017.06.13. 18:22:00

@Cycmen: "Osztán milyót küldözgetnek neked Hollandiából?"

Narkós migránsokat? :D

fákkje 2017.06.13. 18:41:48

@alecwolf: De ezek 3d-ben sem tudnak mit kezdeni a csomagoddal, nemhogy 8-ban :D

.Manyecska 2017.06.13. 18:50:08

isteni füves izé meggyes pitét sütöttem, ..valaki??..:P

Dikusz 2017.06.13. 19:33:21

@Terézágyú: ugyan nem tudom miért kérdezed, de a fészbukon válaszol is.

Dikusz 2017.06.13. 19:34:35

@Tehetséges ugandai buzi: azt tudja-e hogy a németek meg hogy ejtik ki a nevét? :)

Dikusz 2017.06.13. 19:35:44

@Cycmen: óóóóó:)))))) most vettem észre, hogy te is leírtad már:)

Dikusz 2017.06.13. 19:39:14

@alecwolf: meg a te hozzászólásodat is későn olvastam:)

Dikusz 2017.06.13. 19:43:01

@stakeholder Manyecs: énkérekénkérek:)))
Cserébe van tavaszi zöldséglevesem, kapros tökfözelékkel:)

Lengyelpiac Hu 2017.06.13. 19:45:51

@alecwolf:

Az iso9001 - et (is) a legtöbb vállalat így vagy úgy de megszerzi ,mert nélküle nem lehetnek jelen a versenyszférában.
Ez olyan 80%-ban kimerül némi pénzmag megfelelő helyre tolásából és egy kis színházból.
Ezek miatt is -bár jópofa ötlet volt - a 8D riport beszúrása a posztba,de teljesen felesleges...
Remélhetőleg előkerül majd a csomagod előbb-utóbb...

2017.06.13. 20:46:53

@stakeholder Manyecs: imizem a meggyes pitlákot, jó? fűt nem kérek, az zőccség.

2017.06.13. 20:53:42

de hogy on is legyek. tesohugi küldött kenceficéket a zanyámnak, nagysokára megkapta, de mindegyik tégely szinte csontszáraz volt.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.13. 21:14:12

@stakeholder Manyecs: Mi lett volna? Felvettem a pénzem, oszt' elhúztam. Az nekem nem élmény, ha népnevelhetek, voltam én eleget tanár.
@Cycmen: Ez egy kis posta. Alapból egy sor van, aztán ha felgyűlik a nép, nyitnak egy új ablakot 5 percre, utána újra bezárnak, és csinálják a háttérmunkát.

pengusz 2017.06.13. 21:39:51

Zseniális. Le a kalappal a poszt írója előtt :)

Dikusz 2017.06.13. 22:41:58

@Biriksz_Krokiksz!: lehet bele fűkrémet tenni:)

esszentiále parókiakomédia 2017.06.14. 08:43:38

Gondoltam végigolvasom az uccsó 3 poxtot, teljesen betöltve a weblapokat, mert utólag mostakkor jutottam oda(ide), gondosan bekészített rágcsával a gondosan bekészített posztok mellé, de hogy jön az már ki, hogy Kompínó akkurátusan, faszát szolídan veregetve szenvedélyes olvasás-befogadás közben átél, közben meg a blogkurva törölget random, épp káoszos női mivoltának megfelelően és persze szabadon. Főoldalról látni, hogy a posztszámok nem csak felfelé növekednek, hanem időnként lefele is. Na itt ment el a kedvem. Meg is értem aptijkamót (bocs, beszédhibás vagyok, csak így tudom kimondani). Tehát nem baj, ha a nemidekoncentrált-originálT szellemi tőke támáját leszarja valaki, mert ezt a helyet kell leszarni amíg ez a fospicsa itt leledzik! Szakaszosan is jó homárdozni - úgy relatíve, ugye - de az egymenetben való, maradéktalan befogadás-betáplálás lehetőségét is meg kellene hagyniadni.
Meg igazándiból itt és így és emiatt megy el a kedv a gondosan megfogalmazott és kivitel-begépelezett érdemi mondanivalótól is. Gratulálok.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2017.06.14. 10:57:02

@Lengyelpiac Hu:
Biztosan előkerül a csomag, attól nem félek.
A 9001 ordas kamu, mindenki tudja. Viszont ettől függetlenül ró némi kötelezettséget a rendszer üzemeltetőjére. A 8D riportok kitöltése és megválaszolása ilyen kötelezettség.

Judy Epokit 2017.06.14. 11:57:49

Ezt most találtam a facsén mivel éppen vámügyintézőt keres a posta.... vajh miért is dekkolnak a csomagok annyit náluk?

Fehér Gyula Import Kicserélő üzemvezető +36/30/771-0192

s29.postimg.org/wdhao59yv/poftakics.jpg

pocokgeci 2017.06.14. 18:26:27

"NemPoskicseKö" ez vmi modoros poén, vagymi?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.06.14. 19:14:39

@alecwolf: Aztán küldenék egy levelet a 9001 minősítés kibocsátójához is (akiknél auditálnak), hogy itten tömeges nemmegfelelés van, gyorsan menjenek kivizsgálni, hogy készült-e róla 8D...
Na ahhoz mit fognak majd szólni?

Judy Epokit 2017.06.15. 09:19:54

@pocokgeci: Tulképp igen. Nemzetközi Paotai Kicserélő Központ.

FDToth 2017.06.19. 12:24:14

ez az, hogy a porsta inmpotens és nem készül fel előre olyan dolgokból, ami látható, az felmenti a kézbesítés idő tartása alól? Nem hinném... beüt egy kis krack, nem szólhatok az elműnek pl. h én majd 10-12 nap csúszással fizeetek...

Sam Crow 2017.07.02. 19:30:49

A 8D az a nyolcadik dimenzió?
süti beállítások módosítása