Tékozló Homár

A régi bútort is elszállítja az Ikea, de csak ha kedve van

2017.06.26. 10:27 | Homár Hilda | komment

20154_cosl32a_01_ph125047.jpg

Ugye milyen szép harmonikus ez a szoba, és hívogató a vetett duplaágy? Na, Gergőék lakása egés biztosan nem így néz ki, köszönhetően az Ikea szállítóinak, akik jól otthagyták a régi ágyat, hiába volt kifizetve és az egész vásárlásba belekalkulálva az elszállítása.

Kedves Homár!

Szeretnék veletek megosztani egy történetet az IKEA szolgáltatásaival kapcsolatban, mert mi nagyon megszívtuk velük, hátha más el tudja kerülni ezeket a kellemetlenségeket. Eddig szerettem amúgy az IKEA-t, bár hallottam hogy a minőség csökkent az utóbbi időben, azért még mindig náluk a legegyszerűbb beszerezni a dolgokat, de ezek után biztos hogy többet be nem teszem a lábam hozzájuk.

Az ágyunkat szerettük volna lecserélni, az IKEA-ban pedig megláttuk hogy ha házhoz szállítással kérjük az új bútort, akkor 3000Ft-ért elviszik a régit. 2017.05.28-án a megbeszélt időpontban jöttek is a szállítók, de amint beléptek egyből mondták hogy az ágy nincs szállítható állapotban (igazából ez egy régi típusú ágy, max ketté tudtuk szedni a matracot meg az ágyneműtartót), és majd egy új időpontban elviszik. A dobozokat otthagyták a szobában, a szállítókat ekkor láttuk utoljára.

Ezután az IKEA-t kb naponta felhívtam, hogy jó lenne ha elvinnék lassan a szétszerelt ágyat, mert addig nem tudjuk összeszerelni az újat, és egy 90 centis kanapén alszunk. Az IKEA ügyfélszolgálat tényleg nagyon megértő volt, de mondták hogy ők sem érik el a szállítókat (már ez elég furcsa, hogy nem érik el a saját elvállalkozójukat, vagy nyilván csak ezt mondták), de hamarosan eljönnek érte biztosan. Vártunk kb két hetet (közben írtam vagy 3-4 emailt nekik), és fel is hívtak minket időpont egyeztetés céljából, megadtak egy 3 órás intervallumot amikor otthon kell lennünk.

Az ágyat kiraktuk a körfolyosóra, hogy ne az legyen a kifogásuk hogy nem fér ki az ajtón, és vártuk a szállítókat, de minden értesítés vagy telefon hívás nélkül egyszerűen nem jelentek meg. Ezután megint hívtam az IKEA-t naponta, ahol megint nagyon megértőek voltak, hogy ez tényleg szörnyű, de nem tudnak mit csinálni, nem érik el ők sem a szállítókat.

Most június 21-e van, és még mindig semmi előrelépés nem történt az ügyben. Lassan egy hónapja várunk arra hogy a szállítók teljesítsék azt a szolgáltatást amit már előre kifizettünk, az IKEA ügyfélszolgálatot teljesen felesleges hívnom, mert nem csinálnak semmit, úgyhogy gondolom egy pár héten belül keresek egy másik szállítót, és saját pénzen elszállíttatom a bútort.

Ami szerintem különösen felháborító, hogy itt nem a 3000Ft-ról van szó, hanem pont azért rendeltem az ágyat drágábban az IKEA-tól, mert ez a szolgáltatás elérhető volt, szóval eléggé átverve érzem emiatt magam. Arra meg szerintem nincs mentség amikor más szabadidejével szórakozunk, és leegyeztetett időpontban egyszerűen nem jelennek meg, és még fel se bírnak hívni. Remélem hamarosan megoldódik, bár egyre kevesebb esélyt látok erre.

Üdv:

Gergő

UPDATE június 24.


Az előző emailemhez update: Ma végre elszállították a bútoromat, majdnem pont egy hónappal a rendelés után.
UPDATE 
Megkaptuk az IKEA válaszát is az ügyben:

Kedves Tékozló Homár!

Annak érdekében, hogy szolgáltatásainkon folyamatosan javítsunk, illetve a majdani online vásárlás kihívásainak megfelelhessünk, az IKEA magyarországi áruházaiban nemrégiben új házhoz szállító és összeszerelő szolgáltatót választottunk.

A váltását követően az összeszerelési, illetve szállítási szolgáltatásaink nem hozták az elvárt teljesítést. Limitált kapacitással, késői kiszállítással, több panaszos esettel kell megküzdenünk. Az átállás gördülékenységén jelenleg is dolgozunk.

Áttekintettük a folyamatainkat, különös tekintettel a kapacitás növelésére, illetve az összeszerelés precizitására, ezzel párhuzamosan pedig folyamatosan dolgozunk a panaszos ügyek megoldásán. Minden eset egyedi elbírálásban részesül, és ezután állapítjuk meg az esetleges kompenzáció mértékét.

A fennakadásért elnézést kérünk, és köszönjük a megértést.

Amennyiben további információra van szükségetek, vagy bármi másban segíthetünk, forduljatok hozzánk bizalommal.

Üdv,

Az IKEA csapata

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neet 2017.06.26. 10:41:57

Feltenni a rosszfogásra valami bagatell összegért? (Mint pl az elszállítás díja?) Vagy ingyen? Még ma elmegy.

neet 2017.06.26. 10:43:03

A körfolyosóért még kaphattok. Tűzvédelmi szempontból nem tilos?

neet 2017.06.26. 10:44:01

Amúgy én még nem vettem olyat az IKEÁ-ban, amit megbántam volna. Mondjuk az egyik bögrének elég hülye színe van, de akkor ott megtetszett.

Sáros Hilda 2017.06.26. 10:49:18

Ilyenre nekem van egy remek megoldásom.
Felteszem egy apróhirdetési oldalra, hogy ingyen elvihető. eddig 2/2 2 órán belül jelentkeztek érte, és aznap el is vitték.
Te még fizettél is és vártál 1 hónapot.

.Manyecska 2017.06.26. 10:57:32

Ecsém, egy csöves ingyér elvitte volna :D

CID.. 2017.06.26. 11:13:13

@stakeholder Manyecs: na valami ilyet akartam írni, sőt még lehet örülne is neki, még ha nem is csöves. Viszont ha szóról szóra igaz amit a pószter írt akkor az IKEA szarjon sünt.

.Manyecska 2017.06.26. 11:15:41

@CID..: tudom, pár dolgot én is elajándékoztam már soha nem kellett tukmálni! Az Ikea valszeg lapraszerelt kocsikkal dolgozik oszt nem volt meg a leírás:P

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.06.26. 11:20:05

legközelebb majd a lomtalanításhoz igazítja az ágyvásárlást horror áron és akkor lesz hova kidobni a régit és ingyért viszik el... :o)

CID.. 2017.06.26. 11:27:25

@stakeholder Manyecs: Mondjuk, ha szétbaszarintották az ágyat, lehet akad is pici gond.

Kutyahoroszkóp 2017.06.26. 11:34:15

Legegyszerubb: fantaziatlan es stilustalan emberek kezre eso lerakata, ez nem mas, mint az iKea.

.Manyecska 2017.06.26. 11:34:16

@RosszQtya: pfff, ez fájt! :D ammá régi lehet!

Kutyahoroszkóp 2017.06.26. 11:40:37

A szallitok rendre proli mentalitasuak es nem szabad toluk sokat varni. Elerheto volt helyett: elerhetonek tunt. Tipikus peldaja a fogyasztoi mentalia kototaegnek, rendszeren belul szenved, akar a vegsokig, ahelyett, hogy feltalalna magat.

Kutyahoroszkóp 2017.06.26. 11:41:38

Az iraskepemre egyvalamit tudok reagalni csak: anyad.

neet 2017.06.26. 12:39:32

Jut eszembe, ilyen görgős izéket ha rászerel, kitolja...?

Disznó Úr 2017.06.26. 12:41:40

Hát igen. Az IKEA alvállalkozóval szállít. A szakemberek eddig minden alkalommal biztosítottak arról, hogy nagyon keveset keresnek, amit én fizetek a szállításért, abból ők egy kanyit nem látnak, stb.

A fizetésnél úgy megy a móka, hogy közlik: "Na uram, ennyi, amit vinnünk kell a főnöknek".

Egyébként mindig kikerekítettem nekik pár ezressel, de marha fárasztó ezt a sírást hallgatni minden alkalommal.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.26. 13:43:36

Hová tűnt a GLS-es poszt? Mi volt benne? A céggyűjtős legalább linkként megvan, csak a főoldalról hiányzik. Hilda, rakjál már rendet, nagyon nyár van!

Kutyahoroszkóp 2017.06.26. 14:35:36

@Csokis: linkold be elozmenybol, ne egy munkamoral nelkuli, kaoszos szarnak konyorogj.

Nick-son 2017.06.26. 14:35:47

Soha nem gondoltam volna, hogy valaki ezért fizet, hogy elvigyenek tőle egy ágyat :)

Vagy többen meghaltak benne gyors egymásutánban?

Beerhead 2017.06.26. 16:09:04

Én 5000 forintért szoktam a régi bútorokat feltenni jófogásra. Kitörő örömmel viszik el a népek, múltkor annyira lelkesek voltak, hogy ingyen odaadtam nekik egy asztalkát is.
Ettől még az ikea szarjon sünt.

neet 2017.06.26. 17:26:32

@Beerhead: egy ismi télen az ingyen elhordható ezzel-azzal (ex-bútorok) segítette a fűtésszámláját...

kozkozkoz 2017.06.26. 21:01:11

Ezèrt fizetett?? Ingyen mèg aznap elvittèk volna. Posztoló nem mesélte el a törtènetèt senkinek, aki adott volna ötletet??

Kondom Keselyű 2017.06.27. 07:11:31

@kozkozkoz:
Nem volt olyan kerdes,hogy mit csinalhatott VOLNA a vevo.
A kerdes az, hogy miert nem bassza ki az Ikea ket nap utan a gecibe azt az alvallalkozot,aki hetekig nem elerheto ?

kolompa lole 1111 2017.06.30. 21:58:03

"nagyon megértőek voltak, hogy ez tényleg szörnyű, de nem tudnak mit csinálni, nem érik el ők sem a szállítókat."

Én nagyon megértően tájékoztattam volna őket hogy ha holnap nincsenek itt az emberek, akkor a rendőrséget hívom, mert ez szerződésszegés (a lóvét biztos előre felmarkolták, de teljesítés az nincs). Az alvállalkozót meg pont leszarom, én velük vagyok szerződésben, küldhetnek másik vállalkozót, vagy akár a vezig is jöhet személyesen pakolni, de a cucc holnapra tűnjön el. Ez csak így működik.

kolompa lole 1111 2017.06.30. 22:00:54

"Remélem hamarosan megoldódik, bár egyre kevesebb esélyt látok erre."

Ha lúzerként mindig csak telefonálgatsz, meg könyörögsz, akkor érzik hogy nem tudod érvényesíteni a jogaidat, ergó fasznak hozzád kimenni, majd megunod és leírod a zsét veszteségként. A rendőrségi feljelentéses fenyegetőzés az működni szokott. Nagy állami cégeknél is, tapasztalat. :)

kolompa lole 1111 2017.06.30. 22:16:36

@Kondom Keselyű: A kérdés hogy mégis hogy gondolták az IKEAnál hogy egyáltalán érv lehet az alvállalkozó emlegetése. Ők (IKEA) vállalták a munka elvégzését, velük áll szerződésben a cikkíró, onnantól tökmindegy hogy a vezig és helyettese viszi el öltönyben, vagy megbíz másokat ezzel (alvállalkozó). Az ügyfélnek pont semmi köze hozzá, oldják meg, ezért kapják a fizetésüket. De ha nincs teljesítés, az IKEAt kell perelni, nem az alvállalkozókat kergetni, akik azóta már amúgy is a 3. projektcégben dolgoznak.
süti beállítások módosítása