Vannak a nagyon gondos, előrelátó népek, akik tavasszal, még a szezon előtt szereltetnek klímát maguknak. Vannak a Pató Pálok, akik nyáron próbálnak kapkodni, persze, hiába. És vannak a tudatosak, akik azt gondolják, hogy a szezon lecsengésével kényelmesen megoldható a beruházás. Ilyenkor egy baj van, ha valami nem stimmel, az csak a következő szezonban derül ki, mint szegény Mónikáéknál.
Tisztelt Hölgyem/Uram!
Remélem tudnak segíteni mert kezd nevetségessé válni az, ahogy a Whirlpool a fogyasztóival, jelen esetben párommal és velem bánik.
Az alábbi panaszlevélben, amit nekik címeztem lassan egy hónapja minden benne van. Természetesen válasz nem érkezett. Az ügyfélszolgálat annyit mondott, hogy 1 hónapjuk van, hogy válaszoljanak, és ha nem tetszik nyugodan forduljak a fogyasztóvédelemhez. Természetesen nincs ezzel baj, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok, bár nem gondolnám, hogy ez a 21. századi customer care illetve maga a stílus ahogy a kishölgy előadta, hagyott némi kivetni valót maga után. Igazából fogalmam sincs, hogy kihez fordulhatnék, ráadásul kint most már 40 fok tombol nekünk meg ott éktelenkedik a falon egy nagy fehér whirlpool klíma, ami porfogáson kívül másra sajnos nem alkalmas. Nekünk viszont nagyon melegünk van.
Tisztelt Hölgyem/Uram!
Ezúton szeretnék panaszt tenni egy tavaly megvásárolt Whirlpool SPIW 412 split klíma 3,5kW A++ 6th sense termékükkel kapcsolatban.
2016 szeptemberében lett beszerelve (az Önök által kért szervízcéggel - J. Zoltán csapata) és mivel ősz volt már nem használtuk a terméket idén nyárig. 2017 májusában hívtam a szervízcégüket (J .Zoltán csapata) és kértük, hogy a tisztítást végezzék el. 2017 június elején ki is jöttek, amikor közölték velünk, hogy rosszul lett beszerelve. Megpróbálták átkötni, hogy rendesen legyen megcsinálva, azonban a klíma nem indult be, pusztán ventillátor funkcióként áll rendelkezésünkre. Ekkor közölték, hogy ez vezérlőpanel hiba, ezért cserére szorul. A panelt megrendelték, azonban több mint egy hónapja várunk erre a panelra és még mindig nincs sehol.
Számunkra az elfogadhatatlan hogy egy (125k + beszerelési díj) 0 kmes klíma nem működik úgy ahogy kellene, illetve hónapokat kell várni arra hogy egy alkatrész megkérkezzen. A Whirlpool egy világmárka és nem gondolnám, hogy ez megengedhető bármilyen körülmények között.
Nyár kellős közepe van és mivel klímáról beszélünk hűteni szeretnénk a lakást és nem télen kívánjuk használni. Hetente hivogattam az ügyfélszolgálatot illetve J.Zoltánt, de senki sem tud nekem semmit sem mondani, hogy körülbelül mikor lesz ebből bármi.
Mindezeknek fügvényében és a napi 30 fok átlagfeletti hőmérsékletre hivatkozva szeretném kérni, hogy azonnali hatállyal jöjjenek ki és cseréljék ki a terméket egy működőképesre. Amennyiben ez nem történik meg úgy a Fogyasztóvédelemhez kívánok fordulni mert ez elfogadhatatlan. Főleg úgy, hogy semmilyen megállapodás nincsen a szállító és szervízcég között, hogy mikorra kellene megkérkeznie egy terméknek. Javasolnék egy szálllítási határidő bevezetését a jövőbeli kellemetlenségek elkerülése végett.
Tisztelettel,
L. MónikaElőre is köszönöm a segítségüket és esetleges tanácsukat.
Mónika
UPDATE aug. 24.
Siker!
Kedves Hilda!
Ezúton szeretném tájékoztatni Önt, hogy a Whirlpool szervízcége, a mai nap (Augusztus 24) folyamán kijött és a vezérlőpanelt kicserélte. Leteszteltük a készüléket és most működik. Ugyan a nyárnak vége, de a lényeg, hogy a hibát elhárították. Mi pedig bízunk abban, hogy jövő nyáron ezzel a problémával nem szembesülünk újra.
Nagyon köszönöm a segítségüket és a közzétételt. Úgy gondolom, hogy Önöknek köszönhetően gyorsították fel a folyamatokat. Amit nem értek, hogy miért kell idáig eljutni, miért kell blogon keresztül is panaszt emelni ahhoz, hogy egy adott munka normálisan és időben legyen elvégezve. De ez már egy másik történet.
Még egyszer köszönök mindent.
Üdv.
Móni
joska61 2017.08.11. 09:35:18
metal · http://electric.blog.hu 2017.08.11. 09:41:45
Darth Revan 2017.08.11. 09:54:14
kocsiskarola 2017.08.11. 09:59:26
Amúgy nem a beszerelőket kéne valagba rúgni, ha ,már rosszul szerelték be?
Nick-son 2017.08.11. 10:28:05
Ebből ered minden baj.
.Manyecska 2017.08.11. 10:56:19
Most valami megint új szabály/szabvány van a klímákkal kapcsolatban,......!
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.11. 11:59:26
enrico palazzo 2017.08.11. 11:59:30
Nouby 2017.08.11. 12:15:17
Valaki írja mánle mivan.
vidéki embör 2017.08.11. 12:18:52
Teccet vóna klímát venni inkább!!!
Elek Heck 2017.08.11. 12:32:37
chili wili 2017.08.11. 12:34:30
bogyo112 (törölt) 2017.08.11. 12:58:04
A klímaszerviz papírjára (tanúsítványára) várok, ugye addig nem küldik ki sem a készüléket.
Mondjuk én az átmeneti időszakban fűteni is szeretnék vele, így nem egy év múlva fog kiderülni, ha baja van.
bogyo112 (törölt) 2017.08.11. 13:00:51
edigital.hu/klimaberendezes/whirlpool-spiw412l-35kw-split-klima-12-ev-garancia-p367109
vizsla_barat 2017.08.11. 13:16:15
A nickben nem engedélyezett karakter található 2017.08.11. 13:17:36
Egyébként meg klímából szerintem Fujitsu!
2017.08.11. 13:24:26
csárlszbrunzol 2017.08.11. 13:48:48
Így jobban tetszene?
(Jó, a végét picit tényleg túltolta; meg a közepe-eleje körül is volt egy kisebb glitch, de amúgy...) :)
chili wili 2017.08.11. 13:51:16
holdlányka 2017.08.11. 13:51:32
Tessék????
ezt így mégis hogy?
Extrém hideg (mínuszok) gondolom nem volt a beszerelés idején...
Mindegy, hogy szezon előtt, közben vagy után szerelik be, AZ A MINIMUM, hogy BESZERELÉS UTÁN AZONNAL (!!!!!!!!!!!!!!!!) LETESZTELIK!!!!!!
Nem is értem ezt a posztot...
Lengyelpiac Hu 2017.08.11. 14:19:57
Jobban jársz, ha elállsz a vásárlástól,mégha buksz is pár ezret rajta...
Bennfentes infók szerint a vörlpúúlok tipushibásak.
Sajnos olcsó húsnak...
bogyo112 (törölt) 2017.08.11. 14:27:50
Peetee 2017.08.11. 14:34:57
Beer Monster 2017.08.11. 14:57:37
Viszont pontosan honnan derül ki, melyik a jó klíma, hűtő, fűtő, lehet, hogy az utóbbi ma már lényegesebb is.
Dr. Tom 2017.08.11. 15:08:42
Whirlpool-ból még fakockát sem!
Palladrin 2017.08.11. 15:14:23
qwerty01 2017.08.11. 15:26:21
Metamorfika 2017.08.11. 15:28:04
A klímák esetében, a Whirlpool, LG, Samsung és társaik nem tartoznak a szalonképes gyártók közé. Aki az otthonában levő azonos márkás, mikró, TV, blu-ray lejásztóból indul ki az hülye.
Következésképpen a poszter is hülye. J. Zoltánnal és teljes csapatával együtt.
Klímát csakis Mészáros Lőrinctől szabad vásárolni, ha pedig még nincs ilyen cége, akkor várni kell, mert jövőre már biztosan lesz.
Medgar 2017.08.11. 15:37:20
Metamorfika 2017.08.11. 15:39:44
Amit megrendeltél az a klímák Zsigulija.
A.C. 2017.08.11. 16:00:34
A.C. 2017.08.11. 16:03:08
az lefordítva annyit jelent, hogy van tető és talán nem sátor és nem is sár a fal, hanem valami masszívabb...
én eleve úgy keresek a bukingon hogy min 8.0-ás értékelés legyen... abban is sok a ferdítés, de az 5 körüli érték az brutál alacsony
Metamorfika 2017.08.11. 16:06:27
ekat 2017.08.11. 16:15:58
De....
a nappaliban minden gond nélkül és azóta is hibátlanul működik a 2008-ban a lakással együtt vett, akkor sem új LG Jet Cool klíma.
soder · http://nincsilyen2.hu 2017.08.11. 16:37:33
Na ez mondjuk engem is érdekelne.
Xezs5 2017.08.11. 16:37:49
Kondom Keselyű 2017.08.11. 16:38:01
racionalis ervek a homaron ? viccelsz ? :D
Xezs5 2017.08.11. 16:40:45
Darth Revan 2017.08.11. 16:56:35
Bizalomhianyos :)
Megoldó 2017.08.11. 18:17:00
consul 2017.08.11. 18:24:03
2017.08.11. 18:25:46
És az hogy ősszel történt a beszerelés, marhára nem egy ellenérv, HHilda, csak a posztcímedre reagálva; semmi személyes.
Xezs5 2017.08.11. 20:01:42
ze11 2017.08.11. 21:53:14
Dezsike 2017.08.11. 21:58:40
AutosVilli 2017.08.11. 22:01:02
PiBá 2017.08.11. 22:38:49
U.i.: Néha rácsodálkozom, hogy milyen ökörségekről tudnak egyesek "blog"-ot írni ...
Tisztességes Természettudomány 2017.08.12. 09:39:57
Ha pedig a "vezérlő panel meghibásodás" nevű jelenségről beszélünk, arról van egy sztorim. Nem ment a klíma, csak ventilátorozott, a kültéri nem indult el, csak kattant. Szerelő kihív, "biztos alacsony a gáznyomás, de ezt most nem tudja megnézni". Ez mi??? Másik szerelő kihív, megnézi, gáznyomás rendben. Sajnos a vezérlő panel ment ki, cserélni kell... 80 ezer lesz, és két hét múlva érkezik.
EZEK EBBŐL ÉLNEK. KICSERÉLTETIK A VEZÉRLŐ PANELT, MERT FOGALMUK SINCSEN AZ ESZKÖZ MŰKÖDÉSÉRŐL!!!
Ja, hogy a klímának mi volt a baja? Ki kellett húzni 15 percre a konnektorból (ezt a "szerelők" egyike sem tette meg előtte), és valami okos elektronika ettől megszüntette a letiltást, és azóta is kiválóan működik az eszköz.
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.08.12. 10:14:48
Nekem két problémám van ezzel az üggyel:
1. Elsőként a kivitelező szakmai és anyagi felelősségére utalnék. A gyártó/forgalmazó ugyanis nemcsak megköveteli a jótállás érdekében a klíma szakszerviz, erre feljogosított vállalkozás által történő üzembe helyezését, de 2014 óta már eleve csak az erre feljogosított vállalkozás vásárolhat töltőgázt, így semmiképpen sem lehet megkerülni a szakemberek fizetős szolgáltatását ahhoz, hogy a szóban forgó hűtő/fűtő készülék üzembe kerülhessen.
Ehhez képest, azért, kérem szépen, olyan nincs, hogy aki üzembe helyezi, a valóságban nem üzemeli be: az egy évvel későbbi megállapítás, hogy rosszul szerelték fel, ugyanis erre utal.
Ha mégis kipróbálták, akkor pedig a J. Zoltán csapata című vállalkozás most hazudik.
Ezek azért fontos részletkérdések, mert ha a felszereléskor elbökték a készüléket, akkor - szakszerviz/vállalkozás ide, pecsét helye oda - a gyártói/kereskedő jótállás megszűnik.
2. Az nem igaz, hogy nincs időbeli kötöttség a jótállási/kellékszavatossági időn belüli kijavításra/cserére: a jogszabály (Ptk.) szerint a kellékszavatosságra vonatkozó 6:159. § (4) bekezdése szerint:
"A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni."
Mivel a jótállásra (itt, szűkebben, annak érvényesítésére) vonatkozó 6:173. § (2) bekezdés szerint pedig a kellékszavatosság szabályait kel alkalmazni, a jótállási is ez áll fenn, tehát: az elvárható rendeltetésre figyelemmel a megfelelő határidőn belül és a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni, ezzel pedig nyilvánvalóan valóban nem feleltethető meg szezonálisan használt klíma berendezésre a nyári
időszak (alig 3 hónap) tartamával összemérhető egy vagy több havi kijavítás.
Így a Fogyasztó az összes kára megtérítését is kérve (felszerelés, leszerelés, az új felszerelése) a fogyasztói szerződéstől történő elállását kell bejelentse a kereskedőnél vagy a gyártói ügyfélszolgálatnál, és ha ennek nem adnak helyt, akkor az illetékes (a Whirlpool esetén elsősorban a budapesti) Békéltetőtestület elé kell vinni az ügyet.
Szeretettel:
Maus Robi
Forrás:
2013 évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
6:171. §
6:157-173-158. § ; 6:159-167. §
a 2017.01.01. naptól jelenleg is hatályos szöveg:
njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.323416
Távoli Fitymacsattogás 2017.08.12. 11:43:17
soder · http://nincsilyen2.hu 2017.08.12. 11:52:29
Beer Monster 2017.08.12. 12:24:24
Permetező 2017.08.12. 13:02:33
Xezs5 2017.08.12. 20:14:22
Xezs5 2017.08.12. 20:16:48
Amúgy meg mi a bajod a trollokkal?
pengusz 2017.08.12. 20:36:29
GhostBusters 2017.08.13. 14:30:27
motoroskonyhaja 2017.08.13. 16:28:28
Menj ki a konyhádba kistáska, és élvezd a 60 ezres Mora gáztúzhelyedet hülyegyerek, mert FINGOD nincs a Whirlpoolról, csak nyomod a szerinted tuti dumád....
megatrans243 2017.08.13. 19:04:18
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.08.13. 20:47:09
motoroskonyhaja 2017.08.13. 22:33:21
holdlányka 2017.08.13. 22:49:45
(De háztartási gépben is legfeljebb erős (alsó)középkategória. Vannak nála azért sokkal rosszabbak is, de azért csúcsnak nem mondanám. A Whirlpool is "elkurvult", más régi patinás cégekkel együtt, sokat veszített a minőségéből az eltelt évtizedek alatt. Ha igazán jót akarsz, akkor Miele.)
Daikin, Carrier, Panasonic, Mitsubishi, Fujitsu...EZEK a klímák.
motoroskonyhaja 2017.08.13. 23:08:32
Xezs5 2017.08.14. 22:53:11
motoroskonyhaja 2017.08.14. 23:06:05
Xezs5 2017.08.15. 10:19:39
Xezs5 2017.08.15. 10:21:13
motoroskonyhaja 2017.08.15. 19:49:40
Amúgy meg semmi hiszti nem volt, csupán rühellem azokat a kommentelőket, akik kapásból mindenre rávágják, hogy gagyi, szar, fos, és mindezt úgy, hogy lövésük nincs az adott termékekről, termékkörről. (itt most nem Rád gondoltam, hiszen Te csak reagáltál a megjegyzésemre). További szép estét!
herk 2017.08.29. 08:52:01
Nah, akkor elmondom, hogy hogy is van ez.
Az alkatrész már rég megvolt, bármikor megcsinálhatták volna, csak a légkondiipar úgy működik, hogy május közepétől augusztus közepe-végéig van munka, utána semmi. A haszon ekkor van. Minden garanciális dolgot ezen időszakon kivül igyekeznek elvégezni, mert főszezonban inkább nyereséget termelnek.
Szóval úgy néz ki, hogy választhatnak:
- kimennek megcsinálni a garis dolgot szezonban, nyereség = 0 Ft.
- elmennek új klimát felszerelni, a garis dolog meg mehet augusztus végén, amikor már úgysem szerelnek föl új klimát, nyereség = 20.000 Ft.
Szerinted melyiket választják?
Nekem is volt klima garis ügyem, én is csak a melegben kapcsoltam be először az adott évben, mikoris előjött a hiba.
Akkor világitott rá a szerelő erre az egyszerű tényre, hogy próbáljam ki legközelebb március-áprilisban a klimát, mert akkor pikk-pakk megoldják, deha július elején jövök rá, hogy gariba baj van, akkor csak augusztus végén tudnak kijönni megjavitani.