Futárszolgálat témakörben a legáltalánosabb panasz az, hogy a futár ígéri, hogy jön, de soha nem érkezik meg. Ennek komplementeresete, amikor jön a futár, csak épp nem szól róla, így a végeredmény pont ugyanaz: csomag és gazdája nem találkozik. Attila esete meglepő módon egy harmadik verzió a szomorú címzett előállítására. Egyben a legrejtélyesebb.
Sziasztok!
DPD. 5978466549794.-ik felvonás, ha arra érdemesnek találjátok, így karácsony előtt. Elég bicskanyitogató.
Októberben, Budapestről Sopronba, DPD-vel küldtem el a 3 éves unokahúgom meglepetés születésnapi ajándékát. Azóta sem kapta meg a csomagot, a DPD pedig egy aláfirkált átvételi elismervényt lobogtat. Mindenkinek a fantáziájára bízom az aláíró személyét. >
Miután jeleztem a DPD felé a csomag hiányát, 30 perc múlva már kaptam is válaszlevélben az aláírt átvételi elismervényt. Kértem az ügyintézőt, hogy nézzenek utána a csomagnak, vagy térítsék meg az árát. Erre már nem kaptam választ több hete. Egy sajnáljuk, a futár körmére néztünk elég lett volna. A címen egyébként egy 6 lakásos társasház van, ahol mindenki ismer mindenkit, a gyerekek együtt játszanak, stb. A lakók nem találkoztak a csomaggal. A futár pedig természetesen személyesen a címzettnek adta át a csomagot... Így ne küldjetek Sopronba DPD-vel csomagot...
Hitelesség kedvéért mellékelem a kézbesítési igazolást, de arra kérlek titeket azt ne csatoljátok a cikkhez, vagy takarjátok ki a konkrét személyeket, adatokat.
Szép napot nektek,
Attila
Kedves Attila!
Sajnálattal olvastuk az esetedet.
Szakmai álláspontunk szerint a futárszolgálatnak a csomag kiszolgáltatása előtt hitelt érdemlően meg kellene bizonyosodni az átvevő személyéről (és a címzettel való egyezőségről). Úgyszintén bizonyítás tárgya lehet, hogy az átvételi elismervény valóban a címzettől vagy valamely - azonos lakcímen lakó - helyettes átvevőtől származik.
Tekintettel arra, hogy panaszodat közvetlenül megkísérelted rendezni a vállalkozással, így a lakóhelyed szerint illetékes békéltető testületnél eljárást kezdeményezhetsz. A békéltető testületi eljárás ingyenes, viszonylag gyors és meghallgatás keretében megkísérelnek egyezséget létrehozni a felek között, ennek keretében lehetőség nyílik annak tisztázására, hogy a csomag átvétele megtörtént-e, és milyen körülmények között. A vállalkozás azonban csak akkor köteles személyesen is megjelenni a meghallgatáson, ha székhelye, telephelye, fióktelepe az eljáró békéltető testület illetékességi területén (az adott megye) van, amennyiben ez eltér a lakóhelyedtől, esetleg megfontolandó az eljárást a fentiek szerint a vállalkozás székhelye, telephelye, fióktelepe szerinti békéltető testület előtt megindítani.
UPDATE
Fejlemény! Meglett a csomag! De miért nem szólt a DPD a feladónak arról, hogy hova tette a futár? Vagy vele nem is beszéltek? Újabb rejtélyek, de végül is a pakk legalább előkerült.
Szia!
DPD csomaggal kapcsolatban írtam a minap, tegnap jelent meg a cikk az oldalon. Unokatestvérem telefonált, hogy ma reggel megtalálták a csomagot a lépcsőházban a gázórák alatt... Eddig ki se nyitották a gázórák szekrényét. Tehát ki lett az szállítva, nem kelt lába. Csupán nem a címzettnek lett leadva, hanem berakta a futár, vagy a hegyi jeti az ajtó melletti gázóraszekrénybe. Persze ettől még alá lett írva... Részünkről Happy End. Mennyivel egyszerűbb lett volna, ha az ügyintéző felveszi a kapcsolatot a futárral. Nem tudom ebből mi lehet publikus, hogy a futár ne üsse meg a bokáját nagyon, majd te eldöntöd. Szerettem volna, hogy tudjad.
Üdvözlettel,
Attila
joska141 2017.12.01. 17:15:32
1.lépés - E-mail-t küldenek: feladtak részemre csomagot, pontosan megjelölik utca, ház, emelet, ajtó, név
2.lépés - E-mail-t küldenek: ekkor és ekkor jön a futár, az előzőekben leírt címre
3.lépés - Futár természetesen nem jött, ajtó nyitva, hárman vártuk a megadott időben
4.lépés - Csomagkövetés az interneten - Szöveg: probléma van, lépjek kapcsolatba az ügyfélszolgálattal
5.lépés - Telefon, nem tudják mi van, nem tudják a futárt elérni
6.lépés - Csomagkövetlés az interneten - futár volt, mi nem voltunk, értesítést hagyott.
Természetesen az egész hazugság
7.lépés - Különböző veszekedések DPD különböző embereivel, csomag 1 hét múlva meglett.
DPD = Soha többet!!!
borso 2017.12.01. 17:46:26
borso 2017.12.01. 17:47:34
Kipper 2017.12.01. 17:56:11
Sluck Ödön 2017.12.01. 18:45:28
Nick-son 2017.12.01. 19:45:17
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.02. 08:14:38
neménvagyok 2017.12.02. 08:51:50
Fődíszpinty 2017.12.02. 10:23:07
Persze a szándékos csalásra, trehányságra ez nem vonatkozik.
Tikakukac 2017.12.02. 12:53:07
Fődíszpinty 2017.12.02. 12:57:19
Tikakukac 2017.12.02. 13:08:10
káposzta 2017.12.02. 15:18:40
Telnek a napok, egyszercsak a követésben látom, hogy ki van szállítva a csomag. Na mondom, hova a faszomba vitték ki. Gyorsan írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy helló, semmilyen csomagot nem vettem át, futár nem telefonált, hol a csomag? Erre a válasz: ugyanazok az adatok, mint a követésben, és "A csomag kiszállításra került." Elkezdtem bazdmegelni, mert nem azt kérdeztem, hogy kiszállították-e, hanem azt hogy ki a faszom vette át, ha otthon se volt senki.
Kibetűztem a követési adatokból, hogy a szomszédba adták be. Még szerencse, hogy nem utálnak, és később áthozták :) Azért írtam még egyszer az ügyfélszolgálatnak, beleírtam a ticketszámot is, amiben módosítottuk a címet, és megkérdeztem, hogy akkor a szomszédnál van-e a csomag? A válasz: "Igen, a szomszéd vette át." Semmi bocs, ELBASZTUK, nem írtunk át semmit, fos a rendszerünk, beszopattuk a futárt, beadtuk idegennek a csomagot, SEMMI ilyesmi. Egy mondatos válasz. Szóval a DPD kurva anyját. Simán írhattam volna a Gearbestnek, hogy nem kaptam semmit, küldenek szegények még két tabletet, és lesz 4 :D De most komolyan, bárhova bebaszhatja a futár a csomagot? Akármilyen idegennek? Szóval azért a futár is szopjon lovat, még akkor is, ha maga a DPD volt a köcsög, hogy a futárnak nem szóltak a címváltozásról :)
lobster thermidor 2017.12.02. 15:20:06
Magam is meglepődtem, de nekem a hét elején az MPL egy nap alatt hozta a webáruházból megrendelt cuccal a csomagot a megbeszélt időre.
Fődíszpinty 2017.12.02. 15:22:44
lobster thermidor 2017.12.02. 15:26:39
Ne mosd össze a dolgokat! Egy vécés nénivel szemben nyilván jóval kisebbek az elvárások, mint egy olyan futárral szemben, akinek esetleg több 10 ezres értékeket kellene, egy pontos címre eljuttatnia. Mert ugyebár ha a vécés néni hibázik, akkor legfeljebb pisiszag lesz a mosdóban, de ha a futár nem végzi rendesen a munkáját, és nem vigyáz mások értéktárgyaira, akkor vagy a feladónak, vagy a címzettnek anyagi kára keletkezik.
Fődíszpinty 2017.12.02. 15:36:34
KaTe 2017.12.02. 18:30:57
Balazs Kano 2017.12.02. 20:21:41
Nem tudom, hogy milyen navigációt használnak ezek az agyatlan kézbesítők de egy Google Maps-en teljesen nyílvánvalóan látni lehet hogy hova kell menni! Szerintem a futár lusta letérni a főútról! A legjobb megoldásnak azt látom, hogy saját magam megyek be a központba a csomagomért! Mellékesen ez Németországban történik!
kontár lajos 2017.12.02. 21:09:14
Azonban minden éremnek két oldala van. A vásárlók hibái is megérnének egy misét. Ők is hibázhatnak, természetesen. Ahogy mindenki más. Ezért (is) van az ügyfélszolgálat, hogy segítsen. Erre a csomagmennyiségre vetítve az ügyfélszolgálatokra (még mindig 4 ország számai) érkező kérés a vevőktől arra vonatkozóan, hogy:
- rossz telefonszámot adott meg a vevő, javítsuk
- rossz címet adott meg a vevő, javítsuk
- fordítva adta meg a számlázási / szállítási címet
- nem azt rendelte, amire gondolt
- elnézte a színt, típust, méretet, anyagot
normál időszakban napi 1-2, most karácsony előtt napi 5-7.
Ez még a jobbik eset, amikor rájön a vevő és javíttatja, mert sokszor sajnos csak a UPS/DHL/GLS - től kapunk hírt arról, hogy nem tudják kézbesíteni a csomagot, mert hiányos a cím (házszám lemaradt, nincs olyan utca azon a településen/kerületben, rossz az irányítószám). Sokszor csak akkor derül ki a hiba, ha átvette, kibontja, látja.
Az meg megint külön fejezet, hogy hogyan adja ezt elő aki hibázik. Van aki belátja van aki természetesen mást hibáztat. Mindhárom oldalra igaz (mi, futár, vevő). A legkreatívabbak szvsz a vevők. A kedvenc, amikor azt mondják, hogy amikor másoltuk a címet, mi írtuk el. Másoláskor eltévesztettük az előhívót a telefonszámában. Komolyan gondolják, hogy egyenként írjuk át a címeket, mi azt másoljuk? Nemá'!
Most ez jobban kijön, mert az is vásárol neten, aki nem szokott. Elég odafigyelni és akkor jobb esély van rá, hogy probléma nélkül megkapja a csomagot. Mi is próbálunk figyelni, hogy minél kevesebbet hibázzunk, mert sajnos nálunk is előfordul, hogy más szín/anyag/típus kerül a csomagba. Sajnos... De a címet és a telefonszámot nem másoljuk. Azt úgy hagyjuk, ahogy a vevő megadja ;)
Visszatérve a számokra. Futárszolgálatok, a vevők és (ez most fokhagyma szagú lesz) a saját hibáinkat a statisztikák szerint ezrelékben fejezhetjük ki. A mi esetünkben vegyük a kisebb számokat:
Kb. 175.000 csomagból 50 a futár hibája miatt nem kerül kézbesítésre. Az 0,028% azaz 0,3 ezrelék. A mi oldalunkról hasonló ez a szám, de a magunk hibáit jobban látjuk. 100 saját hibás csomag van évente. Az 0,057% vagy 0,6 ezrelék. Vevői oldalról 11 hónapig vegyünk napi 1 "hibát" és decemberben karácsonyig napi 6-t (a négy országban). Ez kb 330+140= 470 - ami a 175.000- nek a 0,28 százaléka, vagyis megközelítőleg 3 ezrelék.
Nyers Fa 2017.12.03. 13:11:57
Jack__Bauer 2017.12.03. 14:33:20
Serivor 2017.12.03. 17:58:29
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.12.03. 19:50:21
Pl. a futárcégnél nem ártana, ha a belső rendszer tudná melyik futárnál van a csomag, telefonszámmal, rendszámmal, aznapi GPS loggal, stb. azaz nem "ugyanazt látná" az ügyfélszolgálat, hanem tudna érdemben segíteni. Ha a csomagnál meg lehetne adni, hogy pontosan ki veheti át. Ha amikor már közel van (GPS szerint, stb) akkor jönne a rendszerből egy újabb értesítés.
Fődíszpinty 2017.12.03. 20:00:44
Magyar Gábor6817 2017.12.03. 20:29:12
BéLóg 2017.12.03. 20:54:36
Késő?
Tikakukac 2017.12.03. 22:15:00
füvezőállat 2017.12.04. 08:29:32
Itt kit kell szidni szerintem a futárok jó fejek kivéve amelyik nem.
füvezőállat 2017.12.04. 11:07:19
höhh, van itt békásmegyeri? ..:D :O
Swind 2017.12.04. 12:40:28
Érdemes tudni:
A kiérkező futárok NEM a DPD alkalmazottai, hanem helyi alvállalkozóknak dolgoznak. Ezért hatalmas különbségek vannak területről területre, a futárok megbízhatóságában, hozzáállásában, szakértelmében.
pár példa:
-Amikor a futár behazudja, hogy megpróbálta másodszorra/harmadszorra is kézbesíteni a csomagot. (ez benne van a díjban) Nagyon gyakori eset.
- Amikor "címzett visszautasitotta" koddal jön vissza a csomag, majd kiderül, hogy ki se vitték, vagy nem találta címen, nem próbálkozott ujra. (ritka de megtörténik)
- Amikor masodszori probalkozas elott nem egyeztet a címzettel telefonon, hogy mikor vinné, kiviszi, nem találja, visszajön a csomag. Bonuszként ráírja a visszautasította kódot.
Egyéb nyalánkságok:
- A DPD az alvállalkozónak 25 csomagig fizet csak. Ha többet adsz fel egyszerre szájhúzás van.
- Nem minden futárnál van molnárkocsi, a csomagjaidat állig megrakodva, egyensúlyozva viszik a kocsihoz, ha törékeny, imádkozol.
- A szállítokocsiban nincsenek rekeszek, dobozok vagy bármi csomagrendezés. A kisméretű csomagjaidat beömlesztik a kisteherbe mint a sódert, mire odaér az ügyfélhez, mintha a kutya szájából húznák ki.
Mindezekre vannak sok kívétel is, de mindig a helyi alvállakozótól függ.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.04. 15:51:33
Katalin Markovics 2017.12.04. 19:40:37
1/ A 15 kilós kutyakaja sem futárszolgálati csomag! A futárpostákat azért találták ki, hogy a kisebb méretű csomagok / levelek gyorsan érjenek a feladóhoz!
2/ Ehhez kitaláltak egy díjat, kézbesítés címén, mondjuk 900.- Ft-ot. Ami egyrészt magas volt, de akinek sürgós, azaz 1 napos kézbesítést bevállalja, annak megérte!
3/ Ma viszont ott tartunk, hogy hasonlóan nevetséges áron a tűzhelytől a tv-ig, a 4 keréktől a futógépig, mindent szállítanak! (Köszönve az internetes áruházaknak, a futárszolgálatok nem kis örömére!)
Mindebből vígan következik, hogy sok problémával kell megbirkózniuk, de a címzettek egy valamit nem képesek lekezelni, azaz megérteni: Ők is postások, azaz miért nem kapnak akkora figyelmet, mint a MPA dolgozói? (Biztos, hogy még mindig akad pár hamiskártyás, aki "leteszi a kapu elé", de ha ez az épületen belül valósul meg, akkor volt a házból közreműködő, aki a "Hagyja csak az ajtó / gázóra előtt!" felszólítással, felelőssége teljes tudatában, azaz jóhiszeműen cselekedett! )
Hiszen "csak" 1 különbség van közöttük: Pár falut / várost / fél kerületet kell bejárniuk 40 - 100 címmel! Ehhez kéri megértésüket egy volt szakmabeli!
Egyébként: Addig jó, amíg van egy jótevő, aki beengedi!
Üdvözlettel: K.J.
Katalin Markovics 2017.12.04. 19:50:42
.Manyecska 2017.12.05. 08:48:32
Mellesleg egy rohadt konyhabútor összeszerelése 40.000 Ft lenne megoldjuk inkább mi magunk tematikus , foglalkoztató délutánok keretében. na az egy piaci rés. :D
Maradok tisztelettel:)
szegény postások múltkor pl fűszoknyát vittek-20 db-ot- egy cégnek, a levelek közt..úgy, hogy negyven ember hiányzik csak jelenleg a postáról mint munkaerő. .. Fura ez valóban.
Katalin Markovics 2017.12.05. 18:08:22
Az izomember sem tud egyedül megbírkózni egy komplett ping-pong-asztallal, vagy futópaddal! Öt- vagy inkább hatletem a Maga számára is van: Próbálja ki, osztán mondjon "véleményt". Üdvözlettel:K.J.
Tájékoztatásul: Az 50 -100 cím és 70-200 csomagból általában 1 - 2 ilyen förmedvény! A többi kiscsomag / levél.
Megj.: Az igazi / tényleges hozzászólásra (...volt a házból közreműködő ....) viszont várnék!!!!! Mert a feltételezés nemcsak kínos és kicsit sokan lovagolnak rajta, minden megalapozottság nélkül!
Xezs6 2017.12.09. 18:17:52
Xezs6 2017.12.09. 18:21:43
Xezs6 2017.12.09. 18:22:49
Xezs6 2017.12.09. 18:26:27
Katalin Markovics 2017.12.11. 15:00:36
1/ Az ilyen trükköt a kisebb társasházaknál alkalmazzák, ahol ismer mindenki mindenkit!
2/ Azaz a csomag átvevője (ajtónyitogató) tudja, hogy jön a csomag a szomszédnak
3/ EZT MÉG ALÁÍRÁSÁVAL IS MEGERŐSÍTI, no meg személyi igazolványa számának rögzítésével
4/ Persze: Utánvét esetén fizet is.
5/ Azaz: Csak "Hab a tortán!", hogy "Tegye be a gázóra - szekrénybe!"
Egyébként ez a kisvárosokban / falvakban természetes, hiszen jelentős számban pl. a fővárosba járnak dolgozni a címzettek, azaz csak késő este (!) érnek haza! De találkoztam hasonlóesettel, jó párszor, még Csepel, mint kerület legdélebbi lakótelepein is!
Üdv. K.J.
Ui: Fejtsem ki még bővebben, hátha nem érti / akarja megérteni????
Katalin Markovics 2017.12.11. 15:15:44
Már ha bele is gondolt abba, mit, hogyan, milyen módon és kifejezések használatával írt le!
Nálunk ezt nem is tahónak hívják......
Xezs6 2017.12.11. 15:41:34
Xezs6 2017.12.15. 19:52:55
Szállítási instrukciók:
A csomag csak az adott címre szállítható és a megjelölt személy veheti át!
Na kíváncsi vagyok, ebbe hogy fér bele a szomszéd néni vagy a gázóraszekrény. Szerintem sehogy.
Katalin Markovics 2017.12.17. 16:42:22
Ha Ő kéri, mármint a meghatalmazott, hogy oda tegyem, akkor oda teszem!
Üdv K.J.
U.i.: Sajnálom, de a meghatalmazottnak jogában áll bármilyen rendelkezést adni!
Xezs6 2017.12.17. 17:44:52
Katalin Markovics 2017.12.19. 22:50:57
A szíves figyelmét felhívnám a zárójeles részre!
Magyarázat (azok részére, akik nem akarnak szolgáltatni, hanem csak kötözködni): Mind szerény személyem, mind másoktól kapott tájékoztatások alapján elmondhatom/leírhatom: A falvakban/kisvárosokban bevált (!) szokás a csomagok - mindennapos - átvétele szomszéd / nagymama / egyéb rokon által. Ma már nem is a megadott címre, hanem a meghatalmazotthoz viszik egyenesen, akár azonos címen. Amennyiben minden rendben van (meghatalmazás - valamikor -, pénz, csomag érkezéséről tudomása van, etc., vígan átadásra kerül meghatalmazott részére. Számtalan esetben a meghatalmazott NEM EGY SZEMÉLY, HANEM AKÁR BÁRKI A DOLGOZÓI KOLLEKTÍVÁBÓL, AZAZ AZ ÓVODÁBAN, AZ ÖNKORMÁNYZATNÁL TÖBBEN IS TUDHATNAK RÓLA ÉS ÁT IS VEHETIK! IGAZ, EHHEZ ISMERNI KELL A KÖRNYEZETET, AZ ADOTTSÁGOKAT (IS)!
Egyébként : Javallat: Van felvétel! (Mármint a futárokhoz, napi 100 címmel, mondjuk a 8.kerbe, avagy nehány faluba, amúgy Pest környékére, reggel 06-18 avagy 22 órai befejezéssel.....) Minden további kérdésére kimerítő választ fog kapni az ÉLETTŐL!
Üdv. K.J.
Üdv. K.J.
Xezs6 2017.12.20. 00:22:57