A komcsik igazán alkoholista népség voltak, de azt a jelszót még Farkas Mihály sem merte kiadni, hogy Igyon elkötelezetten! A Mecca-Cola azonban nem pöcsöl és kiírta a dobozára. Tudják, ez az a Bush-, Amerika- és fogzománcellenes termék, amit Tawfik Mathlouthi Franciaországban élõ üzletember talált ki, hogy a muzulmánok nehogy Coca-Colát igyanak. (Mathlouti nem tudja, hogy a kólából csak a leghülyébb pinák rázzák ki a buborékot, ennek tulajdonítható a másik szlogen, a Shake your conscience.) A több mint 50 féle ugynevezett protest-termék közül ez lett a leghíresebb, persze csakis azért, mert nem egy reménytelen sivatagi diktatúrában, hanem egy jól mûködõ globalizált országban állítják elõ.
A mi példányunkat Szabó riporter hozta Kairóból. Kicsit nyomasztó volt, hogy a bevétel tizedét palesztin gyerekeknek adják, de azért belekóstoltunk. A csomagolás olyan, mint egy indiai útmenti bódé falára festett kólaplakát plusz egy rohadt nagy zöld vízcsepp, aminek vagy van vallásos-világnézeti jelentése vagy nem. Az íze viszont a zsidó-keresztény kultúrkörben évezredek alatt kikristályosodott, igazi régi vágású gagyikóla-íz, a fullasztó édesség, váratlan keserûség és pengeszájat csináló savanyúság rohamaival. De egyáltalán nem elviselhetetlen, jól lehûtve fogyaszthatóbb, mint a szokásos, szájösszeragasztóan édes arab üdítõk.
Eric_Cartman 2010.02.26. 22:05:04