Tékozló Homár

Minden fillérre szükség van

2005.08.31. 14:53 | jackyll | komment

Tudásalapú társadalom nem jöhet létre kezelési díjak nélkül, hiszen akkor mindenkinek csegevarás pólóban kéne járnia és elvtársnak kéne szólítania a másikat. Ezt a civilizációs zsákutcát hálistennek már letudtuk. Most épp a kezelési költségek vannak elszabadulóban, ahogy azt Csaba tapasztalta:

Augusztus 25-én nyelvvizsgáztam a BME (mûegyetem) Nyelvvizsgaközpontban. A vizsga elõtt tájékloztattak arról, hogy amennyiben valaki 3000 Ft külön eljárási díjat befizet, akkor annak a vizsgája eredményét szeptember 2-án kihirdetik. Azok, akik nem fizetik ki, csak szeptember 15-ére kapnak választ arra, hogy sikerült-e v. sem. Én azok közé tartozom, akiknek még idén (ó, micsoda igények) szeretnének nyelvvizsga bizonyítványhoz jutni. Ha nem az agusztusi vizsgával, akkor a novemberivel (nov. 4). És itt a probléma, hiszen a novemberi vizsgára a jelentkezési határidõ szeptember 9.

Ha tehát tartom magam az elvárásaimhoz, miszerint idén szeretnék nyelvvizsgát letenni, muszáj gyorsított eljárást kérnem a javításra, - kvázi, hogy megtudjam, hogy kell-e újra vizsgáznom, vagy sem, - hiszen az eredmény várásával lekésem a következõ vizsgára való jelentkezést. Persze, lehet a határidõ után is jelentkezni vizsgára, kerek (milyen véletlen...) 3000 Ft pótdíj befizetésével, legkésõbb a vizsga elõtti 10 munkanappal.

Egyetlen alternatíva, amibõl a 22 csapdájából ki lehet lépni (tudom, lehetetlen), ha szept. 9 elõtt jelentkezek vizsgára, szépen befizetem a 14500 Ft-t, és ha mégis sikerült (kis naív 1x), amit 15-én megtudok (kis naív 2x), akkor még mindig vissza lehet kérni a vizsgadíjat (kis naív 3x).

Amint a fenti bekezdést leírtam, - ami már írás közben gyanus volt magamnak is, - gondoltam, leellenõrzöm! És lássanak csodát: "A vizsgázó a vizsgát személyesen, a jelentkezést igazoló lap bemutatásával mondhatja le. Ebben az esetben részleges vizsgadíj visszatérítésre jogosult." (idézet a Vizsgaszabályzatból) RÉSZLEGES VIZSGADÍJ VISSZATÉRÍTÉS!!! A levont összegrõl néma csönd, nincs a szabályzatban, de hadd találgassak: 3000 Ft.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása