Újabb rekordhosszúságú levél és még több fájdalom, csak Önöknek, csak most. Ezúttal Levente futott bele a kéziszámítógép-vásárlás mocsarába:
Mai rohamosan fejlõdõ (mobil)világunkban engem is elkapott a vágy egy Pda iránt. Hosszas keresgélés után döntöttem az ACER N35-ös típus mellett. Ennél több pénzt nem akartam kidobni rá, és amire használni szerettem volna- dzsípíesz meg minden- arra tökéletesen megfelelt, hangsúlyozom VOLNA. Június 16-án egy szép nyári napon át is vettem a készüléket egy internetes portál mintaboltjában. A leírtak szerint egy napig tölteni kellett, akárcsak a mobiltelefonokat, utána következhetett csak a szórakozás. Másnap neki is láttam, számítógéppel összeköt, adatokat áthúz, térképszoftver felinstallál, kertben pontos helyzet megtalál, király. Körülbelül ennyit a boldogságról...
Arcomon mosollyal hajtottam álomra fejemet és már a másnapi bécsi látogatásra gondoltam, milyen szuper is lesz a technika segítségével térképlapozgatás nélkül odatalálni a pontos címre. Reggel felkel, kocsiba beül, készülék bekapcsol, szájat tát. Az elõzõ napi munka kárbaveszett, mintha most kapcsolnám be elõször a készüléket, az összes adat elveszett. Hmm...biztosan valamit rosszul csináltam, gyorsan visszaszalad, térképszoftver reinstall, majd útrakél, menetközben autóstöltõ használ. Hegyeshalomnál készülék bekapcsol, lássuk csak hogyan is mûködik a ketyere külföldön, hogyan is ábrázolja a határt, miegymás. Hogy, hogynem megint eltûnt az összes adat. Agy eldurran és jobb híján térkép lapozgat. Fasza.
Mivel a készülék még három napja sem volt nálam, gondoltam egy az egyben kicseréltetem. Én kis balga. Netes portál közli, hogy õ ugyan másikat nem ad, hívjam az Acert. Acer közli, hogy vigyem csak el a szervízbe, mert a garancialevélen (apróbetûvel ugyan, de) ott van, hogy csak akkor vagyok jogosult egy új készülékre, ha 30 napon belül nem tudják megjavítani az eredetit. Köszi. Hivatalos márkaszarvíz megkeres, Rikvest Kft., Zugló. Készülék átad, munkalap kitölt, garancialaevélben szereplõ sorokat, miszerint csak 15 nap eltelte után kaphatok cserekészüléket tudomásulvesz. Majd hívnak, ha kész. Köszi.
Eltelik egy hét, rákérdez. Még nem kaptuk meg a készülék megjavításához szükséges alkatrészt. Mégis milyen alkatrészt? Alaplapot. Igen?? Gyönyörû. Eltelik még egy hét, rákérdez. Még mindig nincs alkatrész. Acer központ felhív, szervízes kolléga, Zsigmond, közli messzirõl hozzák, sokáig tart de a héten tuti meglesz. Ekkora cégnek nincs raktáron alkatrésze ez már sejtettett valamit... Másnap telefonál, természetesen még mindig nincs alkatrész. Cserekészülék?? Ááá, mirõl beszélek? Nincs, maximum(!) azt tudják felajánlani nagyon kedvesen, hogy vigyem haza a rossz készüléket és majd ha megjön az alkatrész, akkor vigyem vissza...a lélegzetem elakadt.
Ezek után már nem is vártam semmit, kezdtem lassan beletörõdni, hogy buktam 90et. Telefon a 20. napon, 25. napon mindig ugyanaz a válasz: nincs, nincs, nincs. Kínomban arra kértem a kedves (DM*) szervízes kollégát, hogy ha megérkezik az alaplap akkor ne is lássanak hozzá, mert 5nap múlva egy vadiújnak jobban örülnék, mint egy javított sz*rnak. Nem, hát ilyet nem lehet.
Izgatottan vártam a 30. napot, letelt végre, holnap kapok másikat. Aha, persze Kispofám. Rikvest telefonál, hogy lehet jönni a készülékért. Ilyen nincs. Na, jó a semminél talán még ez is jobb. Szervízben 1órát sorban áll, kint 35fok, bent 40. A fent említett urat nem zavarja a tömeg, irigylésreméltóan nyugodt, ellentétben a várakozó emberekkel. Érkezik egy vásárló, aki vett 10 úgyn. lapos monitort a nagykerben, gondolta jól eladja õket drágábban, csak akkor nézhetett nagyot szegény, mikor eladáskor kettõrõl kiderült, hogy a képernyõ be van zúzva. Hol tarthat az ügy nem tudom...
Elérkezik a nagy pillanat, mielõtt átvettem volna, megkértem a kollegát, hogy próbáljuk már ki, ne kelljen visszajönnöm. Jó, csak le van merülve. Mi van??? Hogy van képetek így átadni valamit? Sajnálja. Autóstöltõre rádugom, parkolóhely persze csak 1km-rel odébb ezer fokban a napon, de ez már nem is számít. Se kép, se hang. Visszaballag. Újabb fél óra várakozás. Majd újabb negyed óra mire sikerül elérni azt az embert, akinek a keze munkáját dícséri a készülék. Hogy mit válaszol? Elhiszi, hogy rossz. Tudom szóismétlés, de ILYEN NINCS!!! Ez az okos pali a pult mögött még a képembe is mondja, nemhogy elhallgatná milyen barmokkal dolgozik együtt, bár valószínûleg õ maga is az, ezért nem tûnik fel neki. Fogja magát okoska, felhívja az illetékes leányzót, hogy márpedigitten csere lesz. 10perc múlva meg is érkezik a leányka.
Kislánynak elmesélem a sztorit, fogja a masinát elmegy. Visszatér vigyorogva, töltõvel a kezében, bedugja, az ott lévõ emberek legnagyobb örömére az egyetlen ventillátort természetesen elõtte kihúzza; ez engem már nem érdekel és láss csodát mûködik. Megkérdezem, hogy mit csináltak vele, mire azt a választ kapom, hogy õ nem tudja, a kollega keze olyan gyorsan járt, de mûködik. Köszi. Papírok aláír, hazamegy, elõtte megkérdez, ha valami baj lesz vele, akkor már ugye nem szõröznek és adnak majd egy másikat, mire a válasz természetesen nem. Majd újabb 30 nap elteltével esetleg, de NAGY elõny, hogy annyival hosszabbodik az 1éves garancia, amennyi idõt szervízben van a készülék. B+ mostmár csakugyan! No ez volt dél magasságában, otthon buzerál, ezerrel tesztel, hogy még aznap összeomoljon a rendszer és visszavihessem, de semmi, tényleg sikerült megcsinálniuk. Jöhet újra a térképszoftver!! Persze, túl szép is lett volna. Szembeötlött, hogy az óra még mindig dél körüli idõt mutat. Ez nem lehetséges, hogy megállt az óra, paranoiás vagyok már gondoltam, már magamon röhögtem, mígnem kiderült egy gyors rengeteg észt igénylõ teszttel, hogy tényleg nem mûködik a rendszer órája.
Másnap reggelemet ismét a Rikvestnél kezdem. Ismét ugyanaz az arc, elhiszi, de azért kipróbálja, kislány elõkerít, de legalább (még) nincs büdös csak tömeg. Kislány elõbújik, sajnálja nagyon, kér, hogy várjak, felhívja az Acert. Pár perc múlva visszatér és hozzámszegezi a kérdést: Hajlandó lennél itthagyni még a szervízben megjavíttatni? Mert ha igen, akkor az Acer felajánlana Neked egy 256-os pendriveot. Ez volt már a pofátlanság netovábbja, és mindezt úgy kérdezte meg mintha egy notebookot ajánlott volna fel, hozzáteszem az sem kellett volna. Nem tudom hogy vették rá a lányt, hogy 1általán megkérdezzen ilyesmit, de valószínûleg õ is a fent említett „B” betûsek csoportjába tartozik.
Lényeg a lényeg, elértük a célt, kiállított egy cserére jogosító papírost, melyre még rá is írta, hogy a rossz készüléket náluk hagytam. Irány a netes mintabolt, eladónak papír odaad és ismét vár.
1nap, 2nap, 3nap...telefonál. Jártak a CHS-nél, ugyanis onnan származik a készülék, de nem nagyon akarták elhinni, hogy nincs náluk az eredeti készülék, az Aceres kontakt pedig szabadságon van a héten. Köszi. Következõ héten azt kifogásolják, hogy a kislány által kiállított garanciális cserére jogosító papíron nincs rendesen feltüntetve a készülék gyári száma, így õk nem tudnak másikat adni, ezért a netes cég könyvelõjének elõ kell keresnie a júniusi vásárlást igazoló számlát azt átfaxolni és akkor talán adnak egy újat.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.