Az arannyal futtatott üveg vásárlócsalógatónak sem utolsó, bár itt a szebb idõket idézõ nemzeti szín funkciójával is bír. Míg mi a mocsárba kergetett balfasz õseinkrõl nemigen tudnánk mit elnevezni, a kallódó mongol birkapásztorokat terrorsereggé kovácsoló hadvezért a Time magazin is beválasztotta az évszázad legjelentõsebb hatással tevékenykedõ emberei közé. Errõl az üveg bal felsõ sarkában enyhe csúsztatással "az évezred embere" címkével emlékezett meg a gyártó, ami esetleg a népirtási toplistán - saccra 30 millió hullával - elért elõkelõ helyezéseként értelmezhetõ.
Megnyugtató, hogy a nacionalista tobzódás a világ bármelyik pontján ugyanolyan mulatságos. Az üvegre már szerencsére nem tették rá, de a gyártó honlapján megtekinthetõ az egykori mongol birodalom kozmetikázott térképe. Való igaz, a mongoloknak legalább volt 150 jó évük, de aztán elfogyott az alkohol és visszavonulót fújtak.
Maga az anyag tompa technokolszaggal köszönti a fogyasztót. A kóstolás elsõ fázisában plüssnapalmként simogatja a torkot, enyhén édeskés sósborszeszes utóízzel távozik a szájüregbõl, majd fél perc késleltetéssel lidokainos nyelõcsõzsibbadást okoz. A tesztpéldány szuvenírjellege miatt rendes tartósteszttel, az utóhatások elemzésével esetleg egy késõbbi alkalommal szolgálhatunk. Ha látják valahol, mindenképpen szerezzenek nekünk is egy üveggel a tudomány nevében.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.