Tékozló Homár

Erkölcstelen nyerészkedés?

J./Dilemma

2005.11.08. 23:53 | homáradmin | Szólj hozzá!

Igazi Homár-premier következik: tanácsot kéne adnunk egy fogós kérdésben, az aggyal gyakorlatilag nem rendelkező Homár pedig Önökhöz fordul. A sztori: J. kártyával fizetett, kétszer vették le az összeget, a felét a bolt másnap kápéban visszaadta neki, mire kiderült, hogy mégsem volt dupla átutalás. Mit tegyen J.? Tartsa meg, vagy ne? Olvassa el J. levelét, mérlegeljen, aztán írja meg a fórumba, mit lépjen hősünk!

Kedves Homár,

Sajnos csak most találtam rá a Tékozló homár site-ra. Tetszik, mert lehet belőle okulni. Akkor találtam rá egyébként, amikor az egyik bankkártyás problémámra kerestem választ a web-en:

Két hete vásároltam egy lakberendezési boltban, kb. 25 000 Ft-ért. Az összeg kicsit több volt, mint amire számítottam, de hát fizethettem bakkártyával is. Délután öt előtt toppantam be éppen, a bolt ötkor zár, kicsit kapkodni kellett vásárolt áruk kiválasztásával és a fizetéssel is. Átadom a kártyát, a hölgy lehúzza, majd amikor nem nagyon akar működni a adolog, akkor felhívom az eladó figyelmét, hogy a kártyán egy chip is van. Bedugja a terminálba, az tárcsáz, majd két perc múlva "tranzakció elutasítva" üzenet. A bolt már elvileg zárva, de én nyugodt vagyok, van másik kártyám is... Az eladó még egyszer próbálkozik és siker! Aláírom a cetlit és már mehetek is.

Már úton vagyok hazafelé, amikor zörren egyet a mobilom. Nem is vakarom ki a zsebemből, tudom, hogy csak a vásárlásom nyugtája érkezett meg. Aztán a mobil zörren még egyet. Idegesen kapok a telefon után és a gyanúm beigazolódik: sikerült kétszer fizetnem. Már fordulok is meg a kocsival, hátha még ott találok valakit a boltban. De senki. Aztán megtalálom a "tűz esetén értesítendő" telefonszámot. Próbálom felhívni, de nincs válasz. Bosszankodva megyek hazafelé, otthon ismeretlen számról hívnak a mobilomon, és egyből kiderül, a bolt munkatársa. Röviden ecseteltem neki a történteket, mire ő megnyugtatott, hogy másnap a problémát könnyen rendezhetjük egy ellenutalással, vagy akár kp-ban is. Másnap tényleg megkaptam a tévesen leemelt összeget kp-ban. Az ügy végül is egy kellemes tapasztalat maradt.

Ma viszont hívnak a boltból (a telefonomat én adtam meg, ha valami gond lenne az említett ügylettel), hogy a vásárlás ellenértékének kétszeri leemelése mégsem történt meg, ezért fizessem már nekik vissza azt a bizonyos összeget. Kicsit gondolkodva a dolgon kibújt belőlem a kisördög: számomra úgy tunik, hogy a kereskedőt a banki elektronikus rendszer hibája miatt érte kár, ezért szerintem ezt a dolgot a kereskedőnek a bankkal kellene megoldania. Fordított szituációra sajnos adekvát példát nem tudok hirtelen felhozni, csak az általános szabályt, ami sok esetben a kereskedőt védi: "pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el". Most ez nekem jön jól, kvázi visszanyertem a pénzem.

Tanácsot szeretnék kérni, hogy tisztességes állampolgár módjára loholjak a boltba és adjam vissza a pénzüket, vagy érdemes megvárnom mi sül ki ebből a történetből? Várom a tanácsotokat, észrevételeteket. És ha rossz helyre címeztem ezt a történetet, hát elnézést kérek.

Köszönettel,

J.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása