Tékozló Homár

Bézbólütõ Bété az OTP ajánlásával

2005.11.23. 07:40 | jackyll | Szólj hozzá!

Egyre többet hallani a bankok feketelistájáról, meg arról, hogy sokan jogtalanul kerültek fel rá. Olvasónk, Zoltán néhány éve majdnem listára került az OTP egyik munkatársának hanyagsága miatt:

Számítógépet akartam venni, ezért egyik megoldásnak az tûnt, hogy az OTP C-hitelét használom ki. Ha már egyszer ennek a banknak vagyok az ügyfele 1996 óta, gondoltam, túl nagy baj nem lehet. Vettem már fel tõlük személyi kölcsönt is, rendesen törlesztettem, sõt több mint a felét egyben kifizettem, hogy gyorsabban túl legyek rajta. Attól eltekintve, hogy rugalmatlannak, kicsit vaskalaposnak érzem õket, különösebb gondom nem volt velük. Szóval a c-hitelt megigényeltem a Telebankon keresztül, papírok megérkeztek, elolvastam, tudomásul vettem, aláírtam, visszaküldtem. Eddig minden szép, kettõt fordultam, s a pénz, a fizetésem ötszöröse a rendelkezésemre állt. Két hónap múlva egy levelet kapok, hogy mivel nem teljesítettem a szerzõdésben foglaltakat, felszólítanak, hogy 8 napon belül rendezzem a hátralékomat, különben eladják a tartozásomat a "bézbólütõ bétének" - akik tartozásbehajtással, végrehajtással foglalkoznak -, valamint felkerülök arra a sokat emlegetett új rákfenére, a feketelistára. Se köpni, se nyelni nem tudtam.

Aki nem ismerné a c-hitelt: a lényege röviden: a számlára érkezõ fizetés max. ötszörösét lehet igényelni, a lakossági folyószámlához csatolják (nélküle nincs), és mindig a fennmaradó tartozás 6%-át vonják le törlesztésként. Valamint a visszafizetett összeg újra felhasználható.

Nyomban felhívtam a bank zalaegerszegi fiókját (itt vezetem a számlámat), hogy ez most így hírtelen mi akar lenni? Ott persze felvilágosítottak, hogy én vagyok a hibás, mert nem fizetek, nem adtam megbízást az utalásra, vagy nincs elég pénz a számlámon.

Kérdezem, miért kellett volna nekem külön megbízást adnom, mikor a c-hitel a folyószámlám nélkül nem létezhet, s a szerzõdés szerint a bank autómatice levonja a szükséges összeget. És különben is mindig van kellõ mennyiségû pénz a számlámon, így az akadály nem lehetett. De az nem úgy van, mert nem õk vonják le a pénzt, hanem én adom a banknak a megbízást.

Oké - mondom én -, de a szerzõdésben foglaltaknak maradéktalanul eleget tettem, megfelelõ mennyiségû pénz van a számlán, és senki egy szóval nem szólt, sehová nincs leírva, hogy nekem külön bármilyen megbízást kellene adnom. A hölgy parkolópályára tette a telefont, zavartan futott pár kört, majd mikor visszatért kiderült, hogy valamelyik kolléga elfelejtette összevezetni a folyószámlámat a hitelszámlámmal. Vagyis valaki nem végezte el a munkáját.

Sûrû bocsánatkérés közepette közölte, hogy helyreigazítják a hibát, nekem további teendõm nincs. Egy kicsit elposszant az agyam, és megkérdeztem, hogy ugyan már, ha valamelyik kollégája hanyagsága miatt megjelenik nálam két beépített szekrény, és ráhatással behajtják a tartozást, én meg mehetek a balesetire meg a feketelistára, azt ki fogja rendbetenni? Éppen lakásvásárlás elõtt állok, és ha listára kerülök, ugrott a kedvezményes hitel, meg minden más hitel, csak azért mert valaki nem teszi azt, amit tennie kellene. No meg egyszerûbb elõbb kiküldeni egy számonkérõ, és fenyegetõ levelet, mint körbenézni a saját szemétdombjukon. Úgy tûnik, elsõ körben csak az ügyfél lehet a hibás.

Természetesen kértem egy helyreigazító levelet is arra az esetre, ha esetleg mégis megjelenne a "bézbólütõ bété" és kérné a jussát. Azóta csend van. A pénzt visszafizettem, majd újra felhasználtam, megint törlesztgetem. Szóval minden megy a helyes kerékvágásban. Csak úgy tûnik, ehhez elõtte kell egy kis izgalom meg idegeskedés...úgyis olyan ingerszegény minden.....

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása