Tékozló Homár

Garancia Mistral-módra

2005.11.24. 13:55 | jackyll | 2 komment
Úgy tûnik, a legutóbbi bejelentett eset óta a Mistral ugyanúgy semmibe veszi termékcserénél a garancia újraindulását. Kattintás után olvasható egy levél, ami gyakorlatilag szóról szóra ugyanezt a jelenséget részletezi. A Homár a maga nevében nem süppedne bele a nyafogásba, inkább részletesen vázolja, mit kellett volna tennie a pórult járt ügyfélnek.

CS.A. vagyok. Szeretném nektek leírni - az egyszeri, jóhiszemû vásárló (azaz én) -történetét a MISTRAL Computerrel. Tavaly évvégén (nov.25.-én) vásáoltam a MISTRAL-nál 1db AEROCOOL tápegységet 15.000.- forintért. Ez a drága jó tápegység üzem közben megadta magát ez év szeptemberében (otthoni használatú géprõl van szó ami napi 1-2 órát van használva). Bevittem a MISTRAL-hoz, ahol át is vették javításra révén még bõven benne voltunk az 1 éves garanciaidõben. Pár nap múlva érdeklõdésemre elmondták, hogy a nevezett eszköz nem javítható és nem tudják cserélni sem, mivel nincsen belõle.

Vártam... gyakorlatilag a mai napig, mikor elhatároztam magam, hogyha már úgyis megyek Budapestre meglátogatom a MISTRAL-t mivel már 3 hónapja nem mûködõképes a számítógépem a tápegység miatt. 2 óra huzavonába került a dolog, a tápegyseégemet nem cserélték ki beszámították annak értékét egy újba. CSAK nem az eredeti kifizitett értéken hanem 6.900.- forintért. Hosszú vajúdás után belementem, nem mert meggyõztek a dolog jogosságáról, hanem már elegem volt az egészbõl. Ekkor ért a következõ hidegzuhany. Kifizettem 9.300.- forintot ismét egy 16.200.- forintos tápegységért mivel az elõzõ utolsó õáltalunk meghatározott árát levonták az eredeti árból. Viszont tájékoztattak, hogy a garancia az így megvásárolt termék esetében nem kezdõdik újra hanem az elõzõleg vásárolt táp garanciája él erre is, ami 3 NAP múlva lejár...!

Na ekkor teljesen kiakadtam. Kértem a Vásárlók könyvét révén, hogy az ott dolgozó "robotokon" kívül akiknek a szájában adott valami agyonképzett manager pár mondatot,érdemilegel senkivel nem tudtam beszélni. Leírtam a történteket, ezután a "boltvezetõ" elviharzott a könyvel a "szervízbe" és 25 percig írták az Õ álláspontjukat az általam leírtakkal kapcsolatban. Ezután kaptam a következõ frászt, mikor olvastam az oda leírtakat, amiben különbözõ jogszabályokra hívatkoznak. Viszont elõre leírják, hogy a táp "nem rendeltetészsreû használat miatt ment tönkre" és "méltánnyossági alapon számítják be a vásárlásba". Na erre elszállt az agyam, kértem magyarázzák már el mit jelent ezesetben a nem rendeltetésszerû használat. Erre azt a választ kaptam, hogy írtam én is valamit a vásárlók könyvébe és írtak Õk is "valamit"..!!!!!....... Mostmár nem tudom mit tegyek, egyedül a garancia az ami izgat....

Segítségünkre a bajban egy régebbi vásárló segített, aki évekkel ezelõtt leverte a cégen a csökkentett áron beszámított termék árának különbözetét. Minthogy a garancia a törvény szerint automatikusan újra indul cserénél, ezt külön kell sérelmezni a fizetési meghagyásban, de persze az eltûnt pénz is visszaszerezhetõ egy kis utánajárással:

1. CS.A. versenyzõnknek a vásárlók könyvének kitöltése után egy fizetési meghagyással kellett volna követelnie az eredeti és a cseretermék árának különbözetét. 2. Ha erre adott idõn belül nem reagálnak, keresetet kellett volna benyújtania a cég ellen. 3. Ha értesíti a bíróságot egyébirányú tevékenységérõl, a per napján be sem kell mennie, hogy letárgyalják az ügyét.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alternat 2008.11.28. 19:12:14

Lehet, hogy durva vagyok!
Sajnos nekem is volt ilyen afférom egy másik kiterjedt üzlethálózattal rendelkező számítógépalkatrész áruházzal.
Közel százezres alaplap szállt el, egy hónapon belül. Visszavittem, de nem akarták még garanciális bevizsgálásra sem bevenni, mert gép többi alkatrésze nem onnan való és szerintük a többi alkatrész ráhatása okozta a hibát.

Rövid vitatkozás után az eladó fejét belerántottam a pultba és ettől rögtön elismerték, hogy nem javítható az alkatrész csere jár érte.

szépen kitöltöttük a papírokat, én megköszöntem a gyors ügyintézést és elköszöntem.