Tékozló Homár

Tranzakció 120 ezerér

2005.11.30. 12:08 | jackyll | Szólj hozzá!

A bankközi mûveletek gyakran horribilis járulékos költségeket generálnak, de amivel E.E. találkozott, az az eddigi legdurvább "tranzakciós díj". Egy technikai málõr miatt 200 ezer forint helyett mindössze 80-at kapott kézhez a bankautomatától:

Kora délután, szerettem volna felvenni C. bankos bankkártyámmal kétszázezer forintot a Victor Hugo és a Kárpát utca sarkán lévõ V. bank által üzemeltetett ATM-bõl. Kollégám már többször említette, hogy problémája volt evvel az automatával, de úgy gondoltam, biztos csak egyszeri eset volt és mivel ez van munkahelyemhez a legközelebb és nem szerettem volna a hideg idõben sokat sétálni, úgy döntöttem használom. Nem kellett volna. Elkezdtem a mûveletet, az látszólag rendben zajlott, ám mikor megkaptam a pénzt, kevésnek tûnt. Megszámoltam és csak nyolcvanezer forint volt a kétszázezer helyett.

Gondolván, hogy biztos valami technikai probléma lépett fel, újra megpróbáltam a fennmaradó százhúszezer forintot levenni, ám nem tudtam megtenni, mert fedezet hiányában elutasított a berendezés.

Ekkor felhívtam a bankomat, hogy legyenek kedvesek elárulni, mi történt és miért nem tudok hozzájutni a pénzemhez. Az ügyfélszolgálat közölte, hogy kétszázezer forintos levétel történt. Elmondtam, hogy összesen nyolcvanezer forintot tudtam levenni és itt van róla a kezemben az automata bizonylati is. Azt mondták õk nem tudnak mit tenni, próbáljak meg egy papírt szerezni az automatát üzemeltetõ V. banktól, melyet el kell majd faxolnom egy számra és akkor kivizsgálják az ügyet.

Említettem az ügyintézõnek, hogy szükségem lenne arra a pénzre minél hamarabb, így legyen kedves megmondani, mikorra várható ez. Készségesen közölte, hogy pár nap. Felháborodtam. Közölték velem mint ügyféllel, hogy a saját pénzemhez, melyért megdolgoztam, adóztam, nem juthatok hozzá.

Ezek után elküldtem az említett faxot, melynek beszerzése is több mint két óra utánajárást és tömérdek mennyiségû reklamációt igényelt, majd öt óra tájban érdeklõdtem a C. banknál, hogy sikerült-e visszatenni a számlámra az összeget. Közölték, hogy nem, de folyamatban van a dolog és pár napon belül valószínûleg visszakapom, ha mégsem, akkor tegyek panaszt, és kedvesen még hozzátették, ha gondolom akkor a panasztevõ formanyomtatványt már most szívesen elküldik nekem e-mailben.

Kérdésemre, hogy hogyan lehetséges az, hogy a V. bank több pénzt von le a számlámról, mint amennyit kaptam tõlük és hogy milyen jogalapon történik mindez, nem kaptam érdemi választ. Szerettem volna beszélni a V. bank ügyfélszolgálatával is a történtekrõl, azonban a call-center gépies nõi hangja tudtomra adta, hogy csak fél ötig állnak ügyfeleik rendelkezésére. Ezúton is köszönöm nekik!

Pillanatnyilag tehát nem tudok hozzájutni a pénzemhez és azt sem tudhatom hogy mikor juthatok hozzá. Igazság szerint azt sem látom tisztán, ki ilyenkor a felelõs. A bankok próbálnak hárítani, de nem tudom elhinni, hogy semmilyen jogi lehetõségem sincs, hisz pillanatnyilag rajtam kívül álló okok miatt (valószínûleg a hibás ATM miatt) nem tudok hozzájutni pénzemhez. Így az ebbõl eredõ kellemetlenségeimet és járulékos költségeimet (hogy mást ne említsek a hosszas telefonálások költsége), úgy érzem valakinek meg kellene térítenie felém.

Tisztában vagyok vele, hogy ebben a helyzetben egymagam állok egy hatalmas és jogi védelemben igen jól szervezett rendszerrel, így nem látom sok esélyét jogorvoslatomnak, ezért ha van rá lehetõség, csak szeretném felhívni mindenki figyelmét a történtekre, remélve hogy ezek alapján megfontolják, hogy a C. vagy a V. bankot válasszák-e pénzük elhelyezésére.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása