Tékozló Homár

Ezt veszi meg a Homár 2010-ben

Worldwide Aeros Corporation/Aeroscraft

2006.02.15. 00:00 | szily | Szólj hozzá!

250 utast szállít majd a luxus óceánjáró hajókéhoz hasonló körülmények között, olyan hosszú, mint két focipálya, a merev héj alatt 396 ezer köbméternyi hélium emelné a magasba, de így is nehezebb a levegõnél, függõlegesen száll föl, legnagyobb sebessége 280 kilométer per óra és úgy néz ki, mint egy megvalósult sci-fi álom. Ha tényleg megcsinálják 2010-re, ott leszünk a fedélzeten.

A duci léghajó-óceánjáró-repülõgép-helikopter hibridet, aminek Aeroscraft a neve, a hasonlóan futurista izékhez hasonlóan egy kaliforniai cég, Igor Pasternak Worldwide Aeros Corporationje fejleszti és a Popular Science szerint 2010-re akarják legyártani az elsõ példányt. Pasternak azt állítja, hogy nem légitársaságok, hanem óceánjárókat üzemeltetõ cégek érdeklõdnek a homárosan merész légi jármû iránt, ami 400 tonna terhet tud megemelni. Már ha valaki tényleg hajlandó pénzelni a bulit.

Az ötletgazda tervei szerint az Aeroscraft 18 óra alatt szelné át az Egyesül Államokat, miközben az élveteg milliomosok két-háromezer méter magasból nézegethetnék a panorámát. Amikor éppen nem diszkóznak, úszkálnak vagy alkoholizálnak, az egyéb lehetõségekrõl nem is beszélve.


A cég weboldaláról kiderül, hogy a projektet az amerikai védelmi tárca is pénzeli, a fõ cél pedig talán nem is annyira a kéjutaztatás, hanem a teherszállítás: egy ilyen bálna 20 kamionnyi árut másfél nap alatt szállítana Tokióból Kaliforniába. Mi az éves közgyûlésünket tartjuk majd a fedélzeten és drukkolunk, hogy elõször a luxusverzió készüljön el.

Elsõ blikkre talán irreálisnak tûnik a terv, Pasternak meg szédelgõnek, de némi utánanézés után kiderül, hogy a vállalata menõ léghajógyártónak számít, úgyhogy ki tudja. A Homár mindenesetre drukkol.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása