Tékozló Homár

Az üres ATM és a ráérõs bankok

2006.02.27. 09:31 | jackyll | Szólj hozzá!

A klasszikus eset a gonosz pénzautomatával, amiben már nincs semmi, mégis leszívja a számláról a pénzt. Az igazi poén nem is ez, hanem a kivizsgálás határideje, ami több mint 2 hónap. Alant a PSZÁF-nek küldött levél:

Ez év január 30.-án 12 óra 57 perckor a BudapestBank dél-budai fiók ATM automatájából 200000 – kettõszázezer - Ft pénzt szerettem volna felvenni Citibankos kártyámról. Minden ment a maga útján, úgy ahogy az pénzfelvételnél szokott, addig a pontig, mikor a pénzt kellett volna kiadni. Ekkor az automata kiírta, és kinyomtatta a következõket: "Pénzkiadó hiba történt.A gép nem tud pénzt kiadni. Dispenser. Számláját nem terheltük meg." Ezek után kártyámmal átmentem a másik automatához, hogy ott próbálkozom (kettõ van egymás mellett) de ott már elutasító választ kaptam, miszerint kimerítettem a napi limitemet. Ezt nem igazán értettem, így hazaérve rögtön megnéztem az Interneten a Citibankos számlámat, s megdöbbenve tapasztaltam, hogy a kettõszázezer forint terhelése megtörtént.

Rögtön hívtam a Citibankot, hogy kérem segítsenek nekem szükségem van a pénzemre még a mai napon. (Az összetört autóm a szerelõnél volt, azt kellett volna kifizetnem.) Ott "megnyugtattak" , hogy nem tehetnek semmit, a kivizsgálási határidõ 70 nap, õk elindítják a panasz kivizsgálását. Beküldtek a BudapestBankba is, hogy ott is jelentsem be.

A BudapestBankban az ügyintézõ hölgy kioktatólag közölte velem, hogy hát persze hogy nem adott az automata pénzt abban az idõpontban, mert nem volt benne pénz egyáltalán. Fölösleges bármilyen rovancsolás stb, mert õk nagyon jól tudják, hogy nem kaphattam pénzt. Ezek után én kértem, hogy akkor vegyék fel a Citibankkal a kapcsolatot, és írassák jóvá a számlámon az összeget, mert nekem erre a pénzre még ma szükségem van. Sajnos elutasító választ kaptam, azzal indokolva, hogy ez nem olyan egyszerû. A fiókvezetõt kértem, hogy hátha vele dûlõre jutok, de helyette -csak késõbb tudtam meg -csak a back office vezetõvel tudtam beszélni, de õ sem foglalkozott érdemben a panaszommal.

A panaszkönyvet kértem, mire kiderült hogy olyan itt nincs, csak elektronikus panaszkezelés, amit a lakossági folyószámla ügyintézõk kezelnek. Húztam egy sorszámot és fél órát vártam arra, hogy bejelenthessem panaszomat.

A BudapestBank eljárása ebben az ügyben erõsen kifogásolható. Miért nem állították le az automatát amikor az üres volt? Miért nem próbáltak meg segíteni, vagy legalább megértést tanúsítani? Ennyi közöny, ami az ügyintézõ és a back office vezetõ részérõl megmutatkozott igazán elkeserítõ. Miért várattak még fél órát a panasz bejelentéséig?

Nekem, mint ügyfélnek semmi közöm a bankközi elszámolásokhoz, én az ügyletben helyesen jártam el, mégsem sikerült a pénzemhez hozzájutnom, és nem is ígérik hogy ez egyáltalán pár nap alatt elintézõdik. Miért írta az automata, hogy nem terhelték meg a számlámat, ha mégis megterhelték. Ki fog engem kártalanítani, azért hogy a gépkocsimat azóta sem tudtam kifizetni, elhozni és használni. Melyik bank használja a pénzemet, és mennyi kamatot fog utána fizetni?

Kérem a Felügyeletet az ügy kivizsgálására, s olyan intézkedés meghozására, amely a jövõben az ügyfelek érdekeit nézi, és gyorsabbá teszi az ilyen jellegû problémák megoldását. Ilyen eset bárkivel bármikor megeshet, és igazán kellemetlen pénz nélkül maradni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása