Tékozló Homár

Hogyan szerezzük vissza a kerozin-pótdíjat?

2006.08.14. 13:45 | jackyll | Szólj hozzá!
Aki a homáros tapasztalatok ellenére utazási irodával próbált nyaralni, bizonyára találkozott a dinamikusan változó kerozindíjjal. Taky történetébõl kiderül, mi történik, ha a Fogyasztóvédelmi Fõfelügyelõség szerint szerzõdéskötés után nem emelhetõ kerozin-pótdíjat megpróbálja visszaszerezni az ügyfél:
A nyaralásunkat idén Máltára terveztük, ehhez a Budavártours utazási irodát választottuk. Minden nagyon szépen indult, még tavasszal befizettük az elõleget a július elei nyaraláshoz (mondván nagy iroda, addig biztos nem megy tönkre). Nyaralás elött néhány héttel mentünk befizetni a végét. Ekkor ért a meglepetés, hogy "kerozin-pótdíjat" kell fizetnünk, ha nem akkor majd egyszer csak vissza kaphatjuk a befizetett pénzünket (természetessen a levonások után, mivel erre nem terjed ki a sztornó biztosítás).

Vitatkoztunk, veszekedtünk, mert még egy levelet (se telefont) nem kaptunk arról, hogy többet kell befizetnünk. A párom az idegenforgalomban dolgozik (régebben utazási irodában is volt), tudtuk, hogy ez nem teljessen jogos követelésük. Úgy döntöttünk, hogy ezzen a néhány ezer forintos tételen ne múljon a nyaralásunk.

Elutaztunk, a szálloda fantasztikus (Riu Seabank), az ellátás is 4*-nak megfelelõ, 12 csodálatos nap. Hazajöttünk, meglepve olvason a neten, hogy a Fogyasztóvédelmi Fõfelügyelõség közzétette álláspontját a "kerozin-pótdíj" álnév alatt futó áremelésrõl, miszerint ez jogtalan volt, és az utazási irodának vissza kell fizetnie a pénzt az ügyfélnek.

Ezen felbuzdulva mentünk be a Budavártours Batthyányi téri irodájába. Természetessen Õk errõl semmit sem hallottak. Jegyzõkönyvet Õk nem készíthetnek arról (ez is szerepel az FVF állásfoglalásában), hogy mi ott voltunk, mert Õk nem hajlandóak helyettünk megírni a panaszunkat, ja mert ezt csak írásban és a tulajdonos felé lehet, aki majd továbbítja az ügyvédük felé, és ha jogos, akkor majd beperelhetjük Õket. És még azt is a fejünkhöz vágta az iroda vezetõje, hogy ha tudta volna elõre, hogy mi ilyen utasok vagyunk, akkor nem vittek volna el minket.

Én kérek elnézést azért, hogy olyan ember vagyok, aki nem szereti, ha átvágják. Ez is egy hozzáállás. Közel 400.000 Ft-ot hagytunk náluk, ebbõl 5.000 Ft volt a kerozin-pótdíj. Az irodának elõször gratulálni akartam, hogy nyertek 5.000 Ft-ot és hogy veszítettek egy fizetõképes ügyfelet, de utánna számoltam... nem mi egyedûl járhatunk így, a repülõn minimum 150 ember volt az említett utazási irodán keresztûl. 150 * 2.500 Ft=375.00 Ft egy héten kb. 3 gép ment Máltára, azaz heti 1 millió Ft bevétel szolgáltatás nélkü, és ez csak a máltai desztináció volt, mennyi lehet a vége?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása