Tékozló Homár

Re: Re: Nincsen ADSL telefon nélkül?

2006.08.21. 13:43 | jackyll | Szólj hozzá!

Tovább eszkalálódik a helyzet a telefon nélküli ADSL kérdésben. Mai értetlen olvasónk, Zorgon szintén fennakadt a T-Com rostáján, amikor egy csalafinta alternatív szolgáltatóval próbált nem elõfizetni egy olyan telefonvonalra, amit nem használ. Persze megszívta, két hónapot várt az internetre, hogy aztán pánikszerûen a T-Online-nál kössön ki:

Az imént olvastam a "Re: Nincsen ADSL telefon nélkül" címû cikketeket, és megosztanám veletek hasonló ez irányú tapasztalataimat. A történetem 2006 májusában kezdõdött, mikor is egy eléggé szimpatikus társaság /XY/ rendkívül kedvezményesen kínált nekem ADSL alapú internetet nagy sávszélességgel /5 Mb/ telefondíj nélkül. Ez nekem azért lenne fontos, mert a munkám miatt itthon szükségem van a szélessávra, illetve vezetékes telefont abszolut nem használok, így nem szeretek érte külön fizetni.

Rendben, ajánlat szimpatikus, szerzõdés aláír, és megkérdeztem naivan, mennyi idõ, mire elérhetõ lesz otthon a szolgáltatás. Itt kedvesen felhívták a figyelmemet, hogy ez nem rajtuk, hanem leginkább a T-Com-on múlik, ugyanis itt is, mint az elõbb olvasott levélben ez hurokátengedéssel jár, a T-Com pedig nem szeret ügyfelet veszíteni. Ez pontosan azt jelenti, hogy addig húzzák, ameddig csak lehet, hogy az ügyfélnek menjen el a kedve az egésztõl, és válassza az általuk kínált csomagok valamelyikét /ugyanazért a pénzért jelentõsen kisebb sávszélességet/.

Itt nekem 3 hetet jósoltak, hogy annál tovább valóban nem szokott húzódni. Rendben. Végül is anno éveket vártak egy autóra, 3 hetet kibírok.

Így nem is nagyon firtattam a dolgot, eltelt a szerzõdéskötéstõl 2 hét. /ekkor nekem otthon nem volt internetem, és minden nap számított, mert itthon is dolgoznom kellett volna/. 2 hét elteltével felhívtam az XY-t, vajon halad e az ügyem? Válasz az volt, hogy még a T-Com-nál van a labda, dolgoznak a hurokátengedésen. Néhány nap múlva felhívtak /XY/, hogy a T-Com nem tudja beazonosítani a vonalamat. ??? A telefonszámom és a T-Com ügyfélszámom kevés volt ehhez. Na szép. Hogyan tudnék segíteni? Hát, meg kellene adnom édesanyám nevét, hogy pontosan be tudják azonosítani, hogy ki is vagyok, és a nevem alapján rákeresnek a vonalra. ??!!! Szép. Hozzáteszem, nem tucatnévvel áldott meg a sors, ezzel a névvel egyedül vagyok az országban. Mindegy, megadtam.

Eltelt újabb 1 hét, már kezdtem türelmetlenné válni. Nem sokkal késõbb kaptam is egy telefont, hogy sajnálják, de a kerületben telepített technológia nem alkalmas ADSL 2 alapú szolgáltatás nyújtására! Csalódottság, majd kétely. Mindenesetre az XY megígérte, hogy utánajár a dolgonak, gondoltam én sem hagyom annyiban. Felhívtam a T-Com-ot. Érdeklõdtem, hogy milyen internetet tudnának biztosítani nekem, úgy, hogy itt és itt lakok, ez, meg ez az ügyfélszámom, és minél nagyobb sávszélességre lenne szükségem. Továbbküldtek a T-Online felé, ahol beszéltem egy mûszakissal, aki egy pillanat alatt belõtte a vonalat a telefonszámom alapján /nem kellett hozzá ügyfélkód, nem kellett hozzá édesanyám neve, és pláne nem kellett hozzá 2 hét!/, és biztosított, hogy nálam a T-Online által kínált legnagyobb vonal is megoldható ADSL alapon! Meglepõ. Rákérdeztem: van egy barátom, akinek azt mondták, hogy.... Nálam ez kizárt, jött a válasz.

Gondoltam erre szükségem lesz írásban is. Küldtem nekik egy mailt, melyben az elõbb ismertetett kérdéseket tettem fel. Néhány órán belül jött a válasz, hogy nálam bizony bármit bármikor, és nincs semmi akadálya. OK.

Felhívtam az XY-t, hogy én bizony adnék egy kis segítséget a jogászaiknak egy ilyen levél formájában. Õk természetesen köszönték szépen. Viszont nekem már eléggé sürgõssé kezdett válni a dolog, így mondtam nekik, hogy a hét végéig szükségem lesz itthon internetre, különben nagy gázban leszek. És nem szeretnék, mert májusban kötöttem szerzõdést, és már alaposan benne jártunk a júniusban.

Jelezték, hogy megsürgetik a dolgot, és azonnal szólnak, ha van valami eredmény. Péntek magasságában szóltak, hogy a T-Com elõállt egy olyan mûszaki szakvéleménnyel, amit még az általam átküldött levéllel sem tudtak megtámadni.

Kész. Csalódtam. Mert ennyi. Gyõzött a T-Com. Hogyan? Sikerrel.

Júliusra lett itthon netem. Gyakorlatilag 3 Megával kisebb ugyanazért a pénzért. Mivel már mindenképpen kellett itthon valami internetelérés, különben több feladatomat nem tudtam volna ellátni, így szerzõdést kötöttem a T-Online-al, amiben vállaltam hogy 1 évig a jobbágyuk leszek, õk meg a földesuram. Mert engem röghözkötöttek. Nem volt választásom. Májusban kötöttem szerzõdést, és júliusra lett netem, ráadásul nem annál a szolgáltatónál, ahol én szerettem volna. Azt már inkább nem is ecsetelem, hogy több napon át csak d.u. és este nem volt net, amikor használnom kellett volna...

Hát ez fogyasztói társadalom? Ez jogrendszer? Ez normális piaci verseny?

Itt még alapvetõ szabadságokról sem beszélhetünk. Ez ma Magyarország...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása