Matyko egy übermultival keveredett garanciális perpatvarba, ami mindig szép és nemes küzdelem, fõleg, ha a cég a Sony. A Homár már hallott számítógéppel hazavágott DV-csatolókról, ezért csak virtuális támogatását tudja biztosítani naiv ügyfelének, hiszen szíve mindig a vásárlóké...
Van egy eppen alakuloban levo tortenetem a Sonyval, ha tapasztalatotok reven van tanacsotok, szivesen fogadom. Sem a szerviz nem hiv fel es nem intez semmit soha (pedig tobbszor szentul megigertek a "meg ma mindenkeppen visszahivunk" dolgot, sem a Sony hivatalos emailcimere kuldott levelre nem erkezett eddig valasz. Erdekes, hogy a Sony, mint eleg nagy ceg, EGY DARAB "global" emailcimmel rendelkezik [egy atlag magyar szamtech cegnel van 5fele emailcim, kulon szerviz, sales, stb. stb.]
From: Matyko To: info.hu@eu.sony.com Date: Aug 17, 2006 12:27 PM Subject: Garancialis ugyintezes - ejnye!Tisztelt Support,
2006.07.20.-an beadtam garancialis szervizelesre egy DCR-HC17E tipusu kamerat, melynek a DV es USB kimenete hibasodhatott meg - szamitogeppel valo osszekottetes soran a gep nem ismeri fel a kamerat. A kamera tobbi funkcioja tokeletesen mukodik. Az RMD-Electronic Kft. szervizeben egy honapos javitasi hataridot vallaltak. Augusztus nyolcadika korul egy holgy keresett meg a Sony reszerol, azzal az informacioval, hogy a kameram a "szamitogeppel valo osszekottetes kozben a szamitogep hibajabol karosodott", amire nem vonatkozik a garancia, bar a szerviz munkadijat nem kell kifizetnem, de a meghibasodott alkatresz ara 37.500.- + AFA. A holgynek azt a valaszt adtam, hogy javitast egyelore nem kerek, atgondolom a dolgot. A mai napon (2006. 08. 17.) ujra elmentem a Timar utcai szervizbe, ahol kertem, hogy a Sony irjon rendes hivatalos papirt arrol, amit a telefonban hallottam. Ez allitolag jovo het kozepere meg is lesz.
Verlazitonak tartom, hogy egy olyan nemzetkozi gigaceg, mint a Sony, ilyen hanyagul kezelje a garancialis ugyeit, mert egyreszt nagyon sokaig tart a javitas/bevizsgalas, masreszt hihetetlennek tartom, hogy egy DV kamera, aminek az egyik fo feature-e a szamitogeppel valo osszekotesi lehetoseg, a szamitogep hibajabol menjen tonkre, es ezzel a vasarlot terheljek. Ez RENDELTETESSZERU HASZNALAT. A rendeltetesszeru hasznalatbol eredo hibakert a vevot terhelni nem lehet - szerintem.
Bar ebben nem vagyok biztos, de ugy emlekszem, bizonyos ertekhatar felett, ket hetnel tovabb tarto javitas eseten cserekeszuleket kell biztositani, ez nekem lassan szukseges lenne, mert nem latom meg az egesz huzavona veget, es mar nagyon hianyzik a keszulek, elvegre nyar (nyalaras) van, ilyenkor hasznalja (hasznalna) leginkabb az ember a kamerajat.
Amint megkapom a Sony hivatalos ertesiteset arrol, amit itt fent leirtam, kesz vagyok a papirral a Fogyasztovedelmi Felugyeloseghez es a nyilvanossaghoz fordulni, az Index.hu "Tekozlo Homar" nevu fogyasztovedelmi rovataban, az osszes levelezes es papir mellekelesevel - igy majd eldontheti minden fogyaszto/vasarlo, kivan-e ilyen cegtol termeket vasarolni avagy sem.
En meg mindig bizom abban, hogy jozan itelokepessege birtokaban a Sony kepes lesz teritesmenetesen korrekt garancialis javitast vegezni a kameramon.
Varom mielobbi valaszukat, tisztelettel:
Berenyi Matyas xx-xxx-xxxx
Meg egy apro megjegyzes: kerem nezzenek utana, ki a felelos azert, amit ezen a weblapon lathatunk: www.sonyszerviz.hu Ez velemenyem szerint nem melto meg egy nagyon nagyon kicsi ceg honlapjanak sem, igazabol ez "eges"...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.