Tékozló Homár

Így mûködik az sms-matrica

2006.08.25. 11:50 | jackyll | Szólj hozzá!

A kézi kiállítású matrica után a második legnehezebben értelmezhetõ jelenség az sms-matrica. "hkr"-nek legalábbis nem volt teljesen világos a rendszer, erre az ügyfélszolgálattól olyan információkat tudott meg, amikrõl sosenemis álmodott:

Egy szép vasárnapon elfuvaroztam családomat nyaralni, és ehhez SMS-ben vásároltam négynapos autópálya-matricát egy olyan T-Mobil telefonról, amit igazán nem használok vagy hordok magamnál, de pályamatricát ugyebár vodafone-osként nem vehetek, így gyorsan errõl az elfekvõ mobilról intéztem az ügyet. A család maradt Velencén, én viszont hazajöttem, lévén dolgoznom kellett. Szerda délután elindultam, hogy csatlakozzam hozzájuk. Elgurultam az elsõ benzinkútig. Elbizonytalanodtam, hogy hogy is kell a négy napot számolni, érvényes-e még a matricám, és mivel a T-Mobile telefonom otthon maradt, meg sem tudtam nézni az érvényességi idõt. Gondoltam, korrekt állami céggel van dolgom, hát felhívtam az ügyfélszolgálatot, ugyan mondják már meg, érvényes-e még a rendszámomra vásárolt matrica.
Nos, a válaszból a következõket tudtam meg:

a.) ha nincs nálam az a telefon, amire a nyugtázó SMS érkezett, vagy az SMS-t véletlenül töröltem, akkor nincs is érvényes matricám, vegyek újat

b.) a rendszám alapján az ügyfélszolgálat nem tudja megmondani, hogy van-e érvényes matricám, mert bár az úton cirkáló matrica-kontroll autókban van mobilterminál, ami ezt megmondja, az ügyfélszolgálaton nincs ilyen, de ha lenne, akkor se mondanák meg, hogy érvényes vagyok-e, hiszen arra ott az ellenõrzõ szelvény, vagy az ellenõrzõ SMS, vagyis, vegyek újat

c.) ha az igazoló SMS-t átforwardolnák nekem, az úgy jó lenne, de ha nincs nálam az a telefon, vagy töröltem az SMS-t, hát akkor fújhatom, fizessek kétszer ugyanazért, vegyek újat

Összefoglalva, a rendszám azért kerül bele a nyilvántartásba, hogy a matricaellenõrzõ jármûvek azonosítani tudjanak. De a saját rendszám- nyilvántartásukat nem fogadják el, mindenképpen kell egy igazolószelvény vagy egy (akár hamisított) SMS ha netán megállítanak. Lehet, hogy naív ügyfél vagyok, de nem igazán értem. Amikor matricát veszek, meg kell adnom a rendszámomat, majd alá is íratják velem, hogy a rendszám helyes. SMS-ben több fordulóban elektronikusan igazolom ugyanezt vissza. Ezek után nekem úgy lenne logikus, hogy ha a rendszámom a nyilvántartásban szerepel, higgyék el, hogy vettem matricát. Mert különben honnan került volna be a rendszámom a nyilvántartásba?

Ha a rendszámom nem szerepel benne, és ezért megállítanak, logikus, hogy én az igazolószelvényemmel tudom igazolni, miszerint fizettem a szolgáltatásért. Nade, ha elhagyom az igazolócetlit vagy SMS-t, nemár kétszer kelljen fizetnem ugyanazért a szolgáltatásért, miközben van egy központi nyilvántartás...

Persze ne keressünk logikát az autópályamatricák körül. Azt se fogom soha megérteni, ha év közben veszek éves matricát az miért nem egy évre szól, vagy ha már nem is, akkor miért nem idõarányosan fizetek érte a naptári év végéig?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása