Van reklámblog, ahol nevetnek rajta, van amelyik mélyen felháborodott ezen a cinizmuson: a Diageo konszern Johnny Walker whiskyjét a fent látható óriásplakátokkal reklámozza. Hogy ez miért háborítana fel bárkit is? Hát azért, mert a gigantikus molinókat Észak-Bejrútban feszítették ki.
Maga a cég, pontosabban a Leo Burnett reklámügynökség azzal magyarázta a morbid hirdetést, hogy ezzel akarták javítani a helyiek bombázásokban megtépázott hangulatát. Tudják, ez az az ország, ahol Izrael a legutóbbi napokig háborúzott az Irán és Szíria által pénzelt Hezbollah terrorszervezettel, ami a libanoni hadsereg gyengeségét kihasználva uralma alatt tartotta Dél-Libanont és onnan rakétázta az izraeli polgári lakosságot. Az izraeli válaszcsapás része volt, hogy a környék gyakorlatilag összes hídját felrobbantották.
Hogy a Homár mit gondol errõl az egészrõl? A legkevésbé sem lenne ellenükre a fekete humorizálás, hiszen egy háborúról minek komolyan beszélni, de egy jelentõs részben muzulmánok lakta – igaz világias – arab országban a könnyes-nevetõs újjáépítést a többség feltehetõleg nem jól bebaszva képzeli el. Bár ki tudja, sajnos még nem jutottunk el Bejrútig, csak a szír-libanoni határig. Ha tudnak egy klassz keresztény arab ivópartit, ne felejtsenek el nekünk is szólni!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.