Tékozló Homár

Ki is vállalta a garanciát?

ElectroWorld kontra

2006.09.08. 11:02 | jackyll | Szólj hozzá!

Nehogy elbízza magát az ElectroWorld, az elõzõ sztorira rákontrázunk. "Egy naiv vásárló" vásárolt náluk LG hûtõt, ami szétesett és kiderült, hogy a garanciát sem a hivatalos forgalmazó, hanem a kütyüdiszkont állja:

Tudom, furcsának számít, hogy az ember a nagy nyárban hûtõt vásárol (mert a régi elromlott), mi mégis erre a perverzióra adtuk a fejünket, plusz több mint százezret a családi kasszából. Történt tehát, hogy bementünk a budakalászi EW üzletbe, és nagy örömmel kiválasztottunk egy LG hûtõt (konkrétan a GR 399 SQ típust), és vártuk, hogy hazahozzák. Mint a mesében, 3. nap, 3000 Ft-ért megérkezett a család új tulajdona, és ha már új hûtõ, szép nagy, gondoltuk, televásároljuk. Mivel nyaralás elõtt álltunk, a fagyasztó rekeszeket is szép sorban telepakoltuk, pizza, csirkemell, pulykamell, és még számtalan alapanyag. Tudtuk azt is, hogy augusztus 20-án érkezünk majd haza a nyaralásból, tehát minden zárva lesz, kézenfekvõ volt, hogy csak benyúlok a fagyasztóba, és remek kis vacsorát készítek. Hú, mekkorát tévedtem...

Amikor hazaértünk, még nem tûnt fel semmi, csak az, hogy a vakáció üzemmód átkapcsolása után sem lett hûvösebb a hûtõben. Az igazi döbbenet akkor következett, amikor kinyitottuk a fagyasztót... Azt a szagot, színorgiát, egyebeket, ami ott fogadott nehéz leírni. Minden összeolvadt mindennel, természetesen meg is rohadt... nem is részletezem inkább, tekintettel az érzékeny gyomrúakra. Végül maradt a pizzarendelés, mert a hûtõrész melegében a tojások megromlottak, a szalámi majd’ elmászott, a sajt is érdekes állapotban leledzett.

Hétfõn nekiugrottunk a szerviz keresésnek, garanciális még bõven a gép (talán 3 hónapos volt), LG-ék elvileg arra is adnak garanciát, hogy 24 órán belüli kiszállással javaítják vagy cserélik az elromlott gépet. Hát, ehhez képest alig sikerült egy olyan szervizt találni a garanciapapírról, aki valóban LG-vel foglalkozik, és akik hajlandóak voltak másnap reggelre kijönni – az LG Ügyfélszolgálati központ magyarul alig beszélõ kolléganõje ugyan rögzítette a javítási igényünket, de ennél több nem történt. Az is elhangzott, hogy õk nem javítási garanciára értették a 24 órát, hanem a kapcsolatfelvételre...

Végülis szerdán kijött egy szerelõ, aki megállapította, hogy gyári hibás a készülék, elszivárgott a gáz, illetve a motor is károsodott – tiszta olaj lett a keze, amikor esetleges külsõ behatást keresett a motoron – nem javítható, cserélni kell. Csütörtök reggelre meglett errõl a hivatalos papír is, közben én megkerestem a LG ügyfélszolgálatát a panaszommal, és megkérdeztem, ki az, aki felelõsséggel tartozik az önhibámon kívül keletkezett káromért, illetve a kényelmetlenségért – egy úr kedvesen megnyugtatott, hogy a káromat az LG téríti majd meg.

Oké, megnyugodtam, örültem, hogy egyszer nekem is sikerült európai szintû ügyintézésbe belefutnom. Ehhez képest hidegzuhanyként ért, hogy a szerviz szakvélemény átadásakor a férjemnek azt mondták, a készüléket nem az LG hozta be Magyarországra, hanem az Electro World, így majd õk kártalanítanak.

Irány a bkalászi áruház, a vevõszolgálatos teljesen hülyének nézett, „mit képzelek én, õk nem jótékonysági intézmény, nem foglalkoznak kártalanítással, meg különben is, hogy ellenõrzik, hogy mi volt az én mélyhûtõmben”. A pofátlanság netovábbja volt, hogy jópofizva azt is felvetette a vevõszolgálatos kolléga, hogy valóban javíthatatlan-e a hûtõ, vagy csak nem akarták megjavítani.

Már-már ott tartottunk, hogy hálásak lehettünk azért is, hogy másikat akartak adni, az csak a kérdésemre derült ki, hogy ugyanebbõl a Cseh-szériából, de majd azt a hûtõt is csak kedden kapom meg, mert akkor megy körbe a "garanciajárat”. Azt is megjegyezte a ügyfélszolgálatos, hogy pechesek vagyunk, mert csütörtökön is megy egy ilyen járat, de hát épp csütörtök este van, úgyhogy már semmiképpen sem férünk bele a körbe.

Kérdeztem tõle, hogy egy 7 hónapos kisbaba szülõjeként mennyire lenne boldog a tudattól, hogy még majd egy hétig (benne egy hétvégével) nem használhatna hûtõt, magyarán, mindent lehetett kidobni, ami nem fogyott el azonnal.

A stíluson, a sorozatos kioktatásokon, illetve az idõközben (nem általam, hanem a ügyfélszolgálatos által) kihívott vezetõ hozzáállásán bedühödve immár ragaszkodtam ahhoz, hogy a pénzem adják vissza, és elmegyek máshova hûtõt venni, talán szombatra megint visszatér az életünk a normál kerékvágásba.

Ekkor elég pikírten közölte a srác, hogy úgyis csak akkor lesz pénzünk, ha majd õk jövõ hét kedden elszállítják a hûtõt, tehát legkorábban szerdán mehetek majd csak a pénzemért, vagy, ha én elõbb behozom, akkor elõbb kapom majd vissza az árát (ennek a megjegyzésének a hatására döntöttem el, hogy megírom a sztorit a Homárnak).

Az idõrendiség kedvéért: a hûtõ elromlása aug 20-án derült ki, 23-án jött a szerelõ, 24-én mentünk el az EW-be, 29-én szállították el az elromlott gépet, a pénzünket végül aug 30-án kaptuk vissza. (Az LG hivatkozott telefonos ügyfélszolgálatának péntekre, 25-re sikerült egy szerelõt küldenie.)

"Vicces" volt az is, hogy az EW a házhozszállítás árát nem fizette vissza, az indok az volt, hogy ott mi egy szolgáltatást vettünk igénybe (igaz, hogy önhibánkon kívül semmi haszna sem volt) – nem a 3000 Ft a problémám, hanem az újabb kicsinyesség. Érdekes volt az is, hogy egyetlenegyszer sem sikerült egy „elnézést kérünk”-nek kicsúszni az EW-sek száján – kezdtem azt érezni, én tehetek mindenrõl.

Összességében az biztos, hogy LG terméket soha többé nem vásárolok, (még akkor sem, ha épp magyar garancialevele van) – iszonyatosan lassú a szervizelésük, illetve a telefonos ügyintézésük (ráadásul értetlenek és kelletlenek) – az egyetlen pozitívum velük kapcsolatban az, hogy egy napon belül válaszoltak a honlapjukra beírt panaszomra, bár a kártérítési ígéretük hamvába holt.

Az EW-ben a problémához való hozzáállás kritikán aluli, segítõkészségnek, megértésnek nyoma sincs, arról nem is beszélve, hogy az én haragom a vevõszolgálati munkatárs illetve a vezetõje a stílusukkal váltották ki - bõven rájuk férne egy kommunikációs tréning, de akár egy konfliktuskezelõ tréning is.

Az is biztos, hogy EW-be soha többé nem teszem be a lábam, és akit csak ismerek, annak ezt a sztorit el fogom mesélni, tanuljanak belõle õk is.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása