Tékozló Homár

Áremelés fizetés után

2006.09.25. 14:50 | jackyll | Szólj hozzá!

Bár a Homár már 10 éve vásárol interneten külföldrõl, a hazai online boltok még mindig képesek meglepni egy-egy rafkósabb húzással. Balázs alábbiakban például arról számol be, hogy az eboltban sikerült azután árat emelniük, hogy levették a kártyájáról a pénzt:

Szerettem az eBolt.hu-n vásárolni, többször is megtettem. Szerettem õket, mert jó széles kínálatuk van, és itt vannak a XI. kerületben, ami munkába jövet-menet útba esik, nem fizetek a kiszállításért. A garanciális cserét is kipróbáltam náluk, 8 napon belül lényegében szó nélkül cseréltek, a 8 napos elállás után elküldték bevizsgálásra az eszközt valahova, de egy héten belül õk hívtak, hogy mehetek a cseréért. Egy dolgot tanultam meg, hogy csak olyat szabad rendelni tõlük, ami nem sürgõs. A lapon nem lelhetõ fel sehol, mennyi idõ alatt szállítanak, de biztos lehetsz benne, hogy legalább 1-2 hét, amíg megkapod vágyaid tárgyát. Tehát amikor augusztus 29-én megrendeltem egy kb. bruttó 7 ezer forintos számítógép alkatrészt, majd kifizettem (!) bankkártyával, felkészültem rá, hogy majd valamikor szeptember elsõ hetében fog csak megérkezni. Azért szeptember 14-én (tehát 15 nappal a vásárlás után) küldtem egy e-mailt az ügyfélszolgálatnak, hogy vajon mit gondolnak, mikorra várható a szállítás.

Erre kaptam a következõ választ:

A megrendelt memóriát még mindig nem kapta meg a nagykereskedés! A rendelés óta sajnos drasztikus árváltozás történt, így csak magasabb áron tudnám teljesíteni a megrendelését! Kérem jelezzen vissza, hogy így is igényt tart-e a termékre!

Ez egy kicsit kiverte nálam a biztosítékot. Egyrészt hol a kérdésemre a válasz, másrészt mi közöm nekem ahhoz, hogy a nagykereskedõ árat emelt? Halovány jogi emlékeim szerint a vásárlás és a fizetés aktusával létrejött közöttünk egy szerzõdés, hogy lehet ezt egyoldalúan felrúgni? A biztonság kedvéért megnéztem a honlapon a vásárlási feltételek között, hátha szerepel valami ilyen kitétel, amit tudnom kellett volna elõre, de nem találtam. Ja, és legalább egy elnézést elvártam volna. Megírtam nekik, hogy amennyiben az alább leírtakat fenntartja, elállok a vásárlástól, és a fogyasztóvédelemhez fordulok.

A reakció viszonylag gyorsan jött:

Mivel a termék nincs raktáron, és a beszerzési árak bármikor változhatnak, és ha jelentõsen változnak, mi sem tudunk mást csinálni csak árat emelni. Ebben az ügyben többet nem tudok tenni, ha nem tart igényt a termékre a magasabb ár miatt, megrendelését tárgytalannak tekintjük és az elektronikus útón kifizetett pénzt, visszafordítjuk önnek.

Természetesen nem tartok rá igényt, nem a magasabb ár miatt, hanem az elv nem tetszik. De azért elbizonytalanodtam egy kicsit. Tehát mégiscsak van olyan, hogy bemegyek, kifizetem, majd az árukiadónál közlik, hogy hopp, nem adhatják ki, mert közben drágább lett? Segítene nekem ebben valaki?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása