Tékozló Homár

Ultrabrutál ADSL-költöztetés

2006.09.25. 11:23 | jackyll | Szólj hozzá!

Aki már megint látványosan unatkozik az irodájában, és szereti felhúzni magát az internetszolgáltatós sztorikon, az örülhet, hiszen Santiago alig másfél hónapja próbálja átköttetni ADSL-jét, ezért aztán már eléggé ki van bukva:

Egy teljességgel valószínûtlen és abszurd történetet szeretnék elmesélni. Pécsett lakom és augusztus elején költözködtünk (városon belülre). A régi lakásomban T-Com-os, vonalas telefonom (saját fõvonal) és rajta ADSL-es internetkapcsolatom volt. Augusztus 10.-e körül (+/- 1 nap) beballagtam a helyi T-Pont irodába (fény, csillogás, érintõképernyõ) és kértem vonalam áthelyezését az új címemre. Elõtte természetesen rutinosan tájékozódtam, hogy lehetséges-e az új helyen ADSL szolgáltatás – lehetséges. – Rendelés felvéve, „10” oldalas nyomtatvány kitöltve, egy csomó helyen aláírva stb. – Mondják, ha meg akarom tartani a régi számom, akkor az 6000 Ft lesz, ha nem, akkor 4000 Ft. Meg akarom tartani, mert egyszerûbb és mert az internetszolgáltatóm mondta, úgy nekik is egyszerûbb. – Azért, itt egy picit ki vagyok már akadva és mellékesen megjegyzem, hogy most intéztem UPC-t, ott ingyenes – 1 nap alatt bekötötték! – gázt, vizet, villanyt, mind ingyenes és hogy furcsállom! (mert ugye én fogok nekik továbbra is fogyasztani, vagyis érdekük lenne - már ahogy én gondolom) – Nem is kérdeztem mennyi idõ lesz ez – UPC megtévesztett, gondoltam jönnek holnap, holnapután.

Kb. egy hét múlva aztán felhívtam az ügyfélszolgálatot (1412) és érdeklõdtem. Ekkor hallottam elõször várakozás közben az automata szöveget, hogy ne tegyem le, mert a hívásom, az enyém, fontos az õ számukra! – Haha! – Késõbb még nagyon sokszor hallottam és a vérnyomásom kb. itt kezdett mindig felmenni. (Javaslat! – Ha valaki nem képes megfelelõ szolgáltatást nyújtani, akkor ezeket a szövegeket mindenképpen felejtse el, mert így teljességgel irritáló és abszurd tud lenni!) Persze a hívás csak másodjára sikerült, ügyfélkódot is tudni kell, telefonszám nem elég. Közlik velem, hogy a „rendszerbe” csak 16.-án vagy 17.-én került be a megrendelésem, mondom én nem akkor voltam, mondják az mindegy és hogy még nincs kiadva a munka a mûszakiaknak, érdeklõdjek késõbb. 4-5 napra rá megint telefonáltam, akkor mondták, hogy a munkát most már kiadták, de mivel ADSL-es áthelyezés lesz, ezért a dolog bonyolultabb, nem úgy van ám az, mûszakilag fel kell azt mérni stb. Valamikor itt tehettem az elsõ udvarias (tényleg az volt) megjegyzést arra, hogy ez így sok minden, de nem szolgáltatás, nekem hûségnyilatkozatom van az internetszolgáltatómnál és így muszáj ezt a dolgot elintéznem.

Aztán átlagban kb. három-négynaponta érdeklõdtem, egy csomó telefon az õrült szervezésû ügyfélszolgálati rendszerükben, beszéltem Gyõrrel és Sopronnal és még ki tudja milyen helyekkel, minden egyes alkalommal új hangnak, új hölgynek kellet elkezdenem elölrõl elmesélni a történetet és meghallgatni az automatát, hogy fontos vagyok nekik. A végén aztán az egyik hölgy megszánt, vagy megunt és megadta a mûszakiak zöld számát, hogy ott érdeklõdjek. - Tudjátok az a telefon, ahol mindig egy üzenetrögzítõ jelentkezik be, és kéri, hogy adjam meg a számom, majd õk visszahívnak! Hihetetlen! – A 1412-ön erre „kikönyörögtem” egy itteni, pécsi telefonszámot, ami az itteni mûszakiaké és fel is veszik. (Lehet, hogy meg sem adhatták volna?- kezdenék bennfentes lenni?) Úgy kb. a 3. hét után váratlan öröm ér, bejelentkeznek hozzám a telefonszerelõk! Akkor még nem tudtam, hogy ez egy több találkozásból álló sorozat kezdete. (korántsem egy gyönyörû kezdõdõ barátságé!).

Azt sem tudták, hogy volt-e ott elõzõleg vonal, (volt) azt sem hogy kikapcsolták-e, (ki) plusz külön a még másfél hetes csúszás az ADSL miatt… - Ennyit a hetekig tartó mûszaki felmérésrõl! Teljesen hülyének nézik az embert! Viszont kioktattak, hogy nem úgy van ám az, az ADSL-hez érpár kell, és majd meglátjuk, hogy ez menni fog-e… stb. (Na gondoltam ehhez nekem mi közöm?) Miután rádugtak egy készüléket a házban lévõ vonalra elmentek, majd kb. 20 perc múlva visszatértek és azt mondták, hogy ez most biztosan nem fog menni! A dolgok egész máshogy vannak, mintahogy azt nekik bent mondták és hogy van egy másik elosztó központ itt a közelben, szerintük az lenne a tuti, de nekik ahhoz most nincs kulcsuk. - Aztán jött a kérdés: „Általában mikor vagyok itthon a jövõ héten?” – Pontosan így kérdezte! - Ekkor, és itt, elpattant bennem valami és megkérdeztem miért a jövõ héten, miért nem inkább három hét múlva, ha eddig tudtam három hetet várni, akkor most már simán. - A végén persze még én próbáltam elsimítani a dolgot, nehogy megharagudjanak rám. Úgy mentek el, hogy megígérték, valamikor a jövõ hét elején újból jelentkeznek. (ez csütörtöki nap volt) - Persze nem jelentkeztek!

A történetnek ennél a pontjánál, felsorolom azokat bosszúságokat, amik ezidõpontig és az eddig leírtakon felül, az ügy kapcsán és csak úgy „mellékesen” a T-Com részérõl értek:

- az egyik érdeklõdésem során megtudtam, hogy bár azonnalra ígérték, de a régi helyen lévõ telefonom, még mindig nem kötötték ki. Az ügyfélszolgálatos hölgy megnyugtatott, hogy megnézte és ne aggódjak nem telefonált az új lakó az én kontómra. – Micsoda szerencse!

- az egyik hölgy (azt hiszem õ volt a soproni) valószínûleg úgy értelmezte a történetem, hogy én tõle kérem az áthelyezést, ezért valamikor a leírt események után (3 hét után) megjött a postán a „10” oldalas papír, olyan, amit annak idején a T-Pontnál kitöltöttem és aláírtam, hogy sürgõsen töltsem ki és írjam alá, mert csak úgy tudják majd megkezdeni a vonalam áthelyezését (majdnem felrobbantam)

- felhívott a T-Com egy másik csoportjától valaki, hogy eljön hozzám és elviszi a modemem, mert neki ezt feladatként kiadták. „Annakidején az ügyfélszolgálaton mondták, hogy vigyem magammal, mert kell majd az új helyen”- mondom erre neki – „Õ nem tudja, neki meg ezt mondták.” - Persze nem adtam, õ meg azt mondta, ráírja a munkalapjára, hogy leadom majd a T-Pont-ban. – Késõbb a mûszakiak mondták, nehogy leadjam!

A szerelõk tehát nem jelentkeztek, hanem simán visszaadták a munkát, hogy mûszakilag nem lehet megvalósítani! (bünti?) Ezt kb. egy hétre rá tudtam meg, amikor én kezdtem a technikai számon újra érdeklõdni, hogy akkor most mi van, hol vannak?. Ott megnyugtattak, hogy majd megnézik mit lehet ebben a helyzetben tenni, várjak, az ügyet visszaadták, mert ez most új helyzet, ezt még mûszakilag ki kell vizsgálni!

Ekkorra már tényleg kész voltam! - Jöjjön akkor az ismeretség - gondoltam. Az ismerõsöm T-Com-os ismerõse utánanézett, felhívott és azt mondta, baj van, mert látja az áthelyezési kérelmemet következõ lépésként simán elutasították (kb. 4. hét) és hogy majd jönnek és megpróbálnak GSM készüléket rámsózni, amivel persze nincs ADSL és nehogy elfogadjam, hanem írjak panaszos levelet, név, cím, mûszakiak fõnöke megadva, írjam le mindezt, hogy mikor még beköltöztem is volt a házban mûködõ telefonvonal, és hogy akkor nyilván lenne is lehetõség, említsem meg a levélben a hírközlési felügyeletet is, stb.

Közben második frontot is próbáltam nyitni. Az internetszolgáltatómtól is (Enternet) megpróbáltam segítséget kérni, de õk azt mondták, csak 5 hét után tudnak a T-Com-nál ilyen esetben reklamálni, mert ilyen szerzõdésük van velük. – Micsoda szerzõdés!

Gondoltam felhívom elõtte mégegyszer a kedves, ismerõs hölgyhangokat a mûszaki ügyeleten és elmondom ezt, hogy írok majd és elég volt, már tudom, hogy mi az igazság. – Azt mondták igazam lehet, ha ott tényleg volt telefon (ezt én különben minden esetben elmondtam és ilyenkor mindig meg kellett adnom a régi lakó telefonszámát) várjak, kiküldik az embereiket újra. Nagyon fognak sietni nem ezen a héten, - nagyon sok a munka - de már a jövõ héten. - Közben csak úgy mellékesen elmondták, hogy az itt lévõ vonalról eltûnt nekik a nyomvonal leírásuk, (vagy valami hasonló) és még szerencsém, hogy nemrég kötötték csak ki, mert így majd talán… – Vártam, nem írtam és aztán egyszercsak újra kijöttek! Ugyanazok az arcok. - Mondták kedélyesen - na talán most már sikerülni fog – és 10 perc után tényleg látszólag minden rendben is volt. – Munkaidõ közben történt, rohanás, nem volt elég hosszú zsinór, úgyhogy a modem nem lett csatlakoztatva, csak a számát diktálták be. – Aznap munka után, amikor mindent összeraktam, rájöttem, hogy nincs ADSL kapcsolat, a modem nem szinkronizál.

Azonnal telefon, T-Com, ADSL technikai ügyfélszolgálat. Ott elmondták, hogy perszehogy!, hiszen nem úgy van az, várjak türelmesen 2-3 napot, mert ez így szokott lenni, és majd amikor az a lámpácska a modemen, ami most pirosan világít, ha az zöldre vált, akkor tudok majd internetezni (amúgy informatikus vagyok) – lenyeltem ezt is. Vártam két napot és figyeltem a lámpácskát. Aztán megint telefonáltam – már tudták ki vagyok. – Mondom nem mûködik. Megnézik - azt mondja a hölgy, hogy hát ez nincs is kész, mert nincs „elengedve”. – Jó majd megpróbálja elérni azokat, akik kint voltak.

Másnap újra kijöttek (ilyenkor munkából mindig hazarohanás) ugyanazok az arcok. Mondom - ugye olyan már, mintha hazajönnének? – Elmagyarázzák, az volt a baj, hogy nem volt rajta a modem, és mivel én ADSL áthelyezéssel kértem ezért nem „engedték” el. Bemegyünk és elmondja, hogy a modem (Siemens) viszont amúgy sem jó ide, mert itt egy korszerûbb rendszer van, ezért le kell cserélni. – Ekkor jöttem rá, hogy még mindig nem lesz internetem! De õk azt találták ki, legalább telefonálni tudjak (addig csak ügyfélszolgálatot hívtam, ami ment, és engem hívtak, mást kiderült nem is lehetett volna) hogy lejelentik a munkát készre (áthelyezés ADSL kapcsolattal) így végre a vonalat „elengedik” én „ki tudok menni” J és rögtön utána bejelentik a modemet hibára, azt majd kicserélik nekem, így lesz a legegyszerûbb. – Mondom óvatlanul, hogy rendben, legyen.

Az elsõ fele ment is, de amikor kiderült, hogy nekem enternetes internetem van, a hibabejelentõ részlegük megtagadta a bejelentés felvételét, mondván, ez akkor már az Enternet dolga és nem az övék. És ezt még a kollégáiknak mondták az én telefonomon keresztül! Mondom de hát a modem T-Com-os, õk is szerelték fel annak idején. - Az lehet, de így már akkor is az Enternet tehet csak bejelentést! – Nem hittem a fülemnek! - Tagok el, utána én is telefonálok, magyarázom a hölgynek a helyzetet, hogy õk voltak, akik nem helyezték át nekem a jólmûködõ ADSL kapcsolatomat, pedig (jó pénzért!) elvállalták! A két szerelõ lejelentette készre, azt hittem az én érdekemben, utána viszont már csak hibának lehet bejelenteni, amit én viszont már meg sem tehetek, csak az Enternet? – Igen! – Hát kész! Vége! Megáll az ész!

- Ez különben csütörtökön volt. Ma szeptember 25.-e! van és hétfõ. A lámpácska a modememen (az övéken!) még mindig pirosan világít. Leszarom! Már nem érdekel! Lehet, hogy most T-Com-nak hívják, de a MATÁV semmit sem változott! Remélem „szétverik” majd az egészet! Vagy ez az új (T-Online-os) fõnök belülrõl? (a balek már megint reménykedik), vagy a piac kívülrõl, márha egyszer õk is megtudják mi az. Jövõ februárig van elkötelezettségem az Enternetnél, velük semmi bajom, mindig korrektek voltak. De utána mégis visszaadom ezt a „gyémántértékû érpárt” a T-Com-nak! Vigye más balek – aki csak akarja!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása