Tékozló Homár

Foghegyrõl beszél a MÁV az átvert utasokkal

MÁV/szopatás

2006.11.17. 11:37 | szily | Szólj hozzá!

Igazi, tõrõlmetszett komenista mamutként viselkedett a MÁV már megint, amikor mást írt a menetrendbe, mint ami a valóság, majd a szabályokat betartó utasokat jól elküldte a retekbe. A sztori lényege, hogy úgy adtak el IC-pótjegyeket egy járatra, hogy tudták, azt úgysem lehet elérni, hiába állítja a menetrend az ellenkezõjét. Majd ezek után nem adták vissza az árát. Sztori lent.

Alábbi nem túl nagy horderejû, nyílván hétköznapi, ám tanulságos és számomra felháborító esetet produkálta a MÁV. Tegnap este szerettem volna Mosonmagyaróvárról Budapestre utazni vonattal, ezért megnéztem a menetrendet az www.elvira.hu-n és kiválasztottam a számomra legmegfelelõbb idõpontban induló vonatot (lásd kép). Mint általában, Gyõrben most is át kellett (volna) szállni egy másik vonatra, amire IC-pótjegyet is szükséges váltani 520 forintért. Miután az átszállásra csak 5 perc áll rendelkezésre a pótjegyet megvásároltam Mosonmagyaróváron, ahol rövid telefonálás után egy kézzel írt jegyet kaptam.

A vonat természetesen(?) késve érkezett Gyõrbe és 1, maximum 2 perccel lekéste az Alpokalja IC. Rajtam kívül még elég sokan, kb 10-15-en jártak így és meglehetõsen naivan meg is próbáltuk visszaváltani az IC pótjegyeinket. Az egyébként nagyon barátságos pénztáros hölgy mondta, hogy természetesen(?) errõl szó sem lehet, de ha gondoljuk tegyünk panaszt az információnál. Jobb dolgunk nem lévén, hiszen volt 50 perc a következõ vonatig, elzarándokoltunk a szembe levõ információhoz, ahol az ügyintézõ hölgy megsértõdött panaszunk hallatán, és közölte, hogy az Móvári vonatnak nem "hivatalos" csatlakozása az IC, így annak azt nem kell bevárnia. Ez a vonat különben is mindig késik, mondták is már a M.óvári kollegáknak, hogy ne adjanak ki pótjegyet a Alpokalja IC-re, vagy legalább figyelmeztessék az utasokat (ez persze nem történt meg). Megerõsítette, hogy pótjegy árának visszafizetése természetesen(?) nem lehetséges, a MÁV belsõ szabályzata erre nem ad lehetõséget, máskor 1 órával az indulás elõtt váltsuk vissza a jegyünket.

Engem nem az 520 Ft bukta zavar a legjobban (bár inkább vettem volna belõle 2 üveg Staroprament és még marad is), hanem az elv. A MÁV nyújt egy szolgáltatást, amiért én fizetek, és ha ezt a szolgáltatást az õ hibájukból nem tudom igénybe venni (és itt tök mindegy, hogy "hivatalos" csatlakozásról van-e szó, egyszerûen az õ vonatuk késett, ezért nem értem el egy másikat), fel sem merül bennük, hogy visszafizessék a pénzt, sõt még meg is sértõdnek. Elhiszem, hogy az õ belsõ szabályozásuk szerint nem jár vissza a pénz, de meg merem kockáztatni, hogy ebben az esetben rossz a szabályozásuk. Tisztelettel: Herczeg Zoltán

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása